Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dítě nově ohlídají i u zaměstnavatele, rodič i firma to odečtou z daní

V Česku by už v příštím roce mohla začít fungovat nová forma péče o malé děti, takzvané dětské skupiny. Rodiče by tam mohli dát své potomky, aby sami mohli pracovat. O dětské skupiny by se mohl starat zaměstnavatel, pro kterého by to byl daňově uznatelný náklad. Návrh ministerstva práce a sociálních věcí schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66o78b90e14r24t 31Š68k70r43a89b18a38l 6975487980749

Určitě to je vynikající nápad,

Možná pro zažití pracovních návyků pro děti udělat menší montážní linku, přece nedopustíme, aby se dítka nudila a pachala různá alotria

0/−1
22.5.2013 18:16

V89l49a26d39i59m44í64r 22V18e51t88e72š11k45a 2701465625382

A nefunguje to, náhodou již dnes? Až na ty daňové úlevy.

+1/0
22.5.2013 15:30

M68i50l58a58n 67K39e36s32l 2706916433358

Budou s tím problémy.Co bude s dítětem,když matka dostane padáka.Dostane ho i dítě.Myslím,že toto zařízení bude jen pro děti pro podnik nepostradatelných matek.Dobře placeným nepostradatelným pracovnicím ještě připlatíme na hlídání děcka.Tyto málokdy najdeme u firem,ale úřadech a státních institucích.Kdysi se říkalo:čert ondí na jedno místo.A platí to pořád.

+1/−8
22.5.2013 13:04

P14a13v30e35l 22O61d82r30a52z16i44l 6364909167780

Když dostane matka padáka, tak asi nepotřebuje, aby jí někdo hlídal dítě, zatímco je v práci, že.

+3/−1
22.5.2013 15:06

S79y96l42v54a 46Š91p44o19r40k34o41v90á 9586989320214

no a není to normální, za dokonce dobrá (a motivační)  že podnik se víc stará o pracovnice, které mají lepší výsledky a jsou tedy "nepostradatelné?

+1/0
22.5.2013 15:46

K92a30t74e26ř84i68n79a 20V57a83š79á18k25o44v23á 5311762339575

tak treba u nas ve firme je takovych matek hafo - vetsinou delaji brigadne z domova, ale urcite by jich dost velka cast takovou sluzbu uvitala.

Lidi se zkusenostmi jsou pro firmu daleko vyhodnejsi nez neustale zaskolovani novacku

+1/0
22.5.2013 23:25

A52n73n58a 87Č87e22r68m20á93k87o30v91á 1705535826324

no asi lepší než nic, i když to se teprve uvidí. Nicméně stát by měl uričtě investovat do zřízení více školek a předškolek (jeslí), tak aby tato služba bylo co nejvíc dostupná pro všechny, kteří ji potřebují. Tento návrh se bude týkat stejně jen hrstky firem či státních podniků. Na druhou stranu vyvstává otázka - zda když nějaká firma tuto "školku" zřídí a jeijch zaměstnanci ji nevyužijí - budou jim i tak držet tři roky místo na rodičovské dovolené nebo to bude časem třeba podmíněno?

+3/−1
22.5.2013 12:49

S43y69l41v62a 93Š38p62o43r88k17o64v11á 9246899270684

Opravdu si myslíte, že je výhodné "investovat do zřízení školek" - když současný porodní boom už skončil a za 3-4 roky by tyhle školky zely prázdnotou? To tedy za dobrou státní investici nepovažuju, protože mnohamilionové investice by měly přinášet užitek delší dobu

+4/−1
22.5.2013 14:23

P80a75v74e68l 28O70d85r38a72z10i68l 6254689627860

Slečno Šporková, v ročníku je kolem sta tisíce dětí a jestliže to kvůli nějakému boomu kolísá sem tam o pár tisíc, tak to přece neřeší, že bylo odmítnuto 60 tisíc dětí!

0/0
22.5.2013 15:09

S46y71l60v89a 87Š16p91o94r57k45o95v54á 9976149140194

Vzhledem k tomu, že jsem 4-násobná babička, tak už slečna dávno nejsem :-). Ale vážně - máte špatné údaje - letos bude údajně 30, nikoliv 60 000 dětí bez školky. To je ovšem bráno z celé populace - a toto číslo nebere v úvahu děti, jejichž matky jsou na mateřské s dalším dítětem a školku proto nutně nepotřebují. A další špatné číslo - počty dětí v populaci za posledních 10 let se pohybují právě v rozmezí těch 30 000 (od 98 do necelých 130 000) - a v posledních 3 letech stále klesají, takže za nějaké 3-4 roky bude současný počet míst ve školkách právě tak akorát. Takže investoval stamiliony do školek na nějaké 3 roky opravdu za špatnou investici považuji

+3/0
22.5.2013 15:23

V78l97a12d32i88m76í17r 62V24e97t54e33š31k37a 2921285295532

R^

+1/−1
22.5.2013 15:31

M76i63c52h38a36e80l74a 83L79h21o82t73s41k40á 2679956588467

Jsko ctyrnasobna cka musite vedet, ze se deti berou podle veku, nikdy podle toho, zda je matka na materske s mladsim.Deti trilete se casto nedostanou, a to ani kdyz je matka samozivitelka.Zde letos nebrali deti kterym budou v zari 3.

+1/−2
22.5.2013 15:34

S70y60l64v56a 93Š53p37o72r17k46o70v35á 9176139360774

Jako babička s vnoučaty v různých městech právě vím, ža každá školka má svá kritéria - kromě toho jednoho daného státem, že přednost mají předškoláci. U nás je třeba jedna třída zaměřená na děti se zdravotními problémy (astma apod), je věkově smíšená - a hlavním kritériem je právě nemoc - nikoliv věk. Některé školky berou v potaz, zda je matka na MD, jiné zas ne )opět kromě předškoláků) atd. A že neberou děti, který budou 3 až v září je docela správné - takové dítě většinou ani nevezmou za 3 roky do školy, takže by va školce trávilo vlastně 4 roky...

+2/0
22.5.2013 15:44

M59i36c55h35a68e74l51a 24L92h36o51t40s34k23á 2929626418447

u nas v obci jsou skolky sloucene, pravidla plati pro vsechny stejna, nevim, jak je to jinde.Ze se bere v potaz zda matka pracuje jsem neslysela, bylo mi receno, ze by to byla diskriminace.Nicmene vase tvrzeni vyvratit nedokazu a jsem pohodlna hledat dukazy na strankach skolek. kazdopadne zde matky detikterym budou v zari tri prijdou o zamestnani, pricemz jsou ve skolkach deti, jejivhz maminka je doma.Coz je zkratka sproste.

+1/0
22.5.2013 17:24

S80y58l92v22a 16Š58p84o98r17k66o46v19á 9846759700154

Opravdu to tak je - může porovnávat Prahu, Mělník a Kralupy - pravidla se různí. Jenom nechápu ty poslední věty - pokud dítě dosud není ve školce (nejsou mu 3) a maminka pracuje, tak má asi hlídání nějak zajištěné - tak proč by najednou od září měla přijít o práci? No a poslední ročník školky je pokud vím povinný- takže je logické, že tam musí chodit i děti, co mají maminku na mateřské

+1/−1
22.5.2013 17:29

I61l18o68n13a 20E12r84n23e42s10t26o84v42á 7823339775720

Paní Sylvo, ač se mi Vaše příspěvky vcelku líbí, musím Vás opravit: docházka dětí v posledním ročníku MŠ není povinná. Není a nikdy nebyla.

+1/0
22.5.2013 20:01

S74y67l54v29a 65Š24p48o76r83k74o43v57á 9556279660634

Aha - tak to se omlouvám, určitě ale takový návrh existoval a protože vím, že čím větší pitomost, tím větší naděje na schválení, tak jsem to považovala za hotové :-)...Ale pak mi není jasné, proč ve většině MŠ je jedním z hlavní kritérií přijetí dítěte to, zda jde o předškoláka (a jak jsem si našla i na netu - je to skutečně skoro všude)

+1/−1
22.5.2013 20:15

I62l17o40n54a 72E40r70n56e18s97t73o57v67á 7243749825230

Máte pravdu, ten návrh existoval vždycky. Ale čistě z provozních důvodů se nikdy neuskutečnil. Ani za tohoto, ani za minulého režimu.

Také máte pravdu v tom, že většina MŠ upřednostňuje předškoláky. Ale tím to končí. Povinnost toto dítě příjmout ze zákona neexistuje.

0/0
22.5.2013 20:43

A40n22n10a 12Č60e42r51m53á63k42o27v19á 1795835546984

v článku píšou že bylo 60 tisíc dětí odmítnuto - tzn. matky je umístit chtěly

+2/0
22.5.2013 15:46

K28a77t30e25ř47i27n12a 37V82a72š57á25k74o29v25á 5601672739425

otazka je, jeslti se pocita s x nasobnymi zadostmi - tj. jestli je 60 tisic deti nebo odmitnutych zadosti na daleko mene deti

0/0
22.5.2013 23:29

P86a54v62e59l 56O96d12r28a76z38i38l 6974289887130

Ano, výborně, takže se nebude dělat NIC, aby byla šporková spokojená.

0/0
22.5.2013 21:00

S68y95l96v62a 96Š91p93o97r74k77o69v93á 9376889220114

Víte, ono to chce nejen umět číst, ale i chápat přečtený text...Dělat se má to, o čem se právě psalo v článku.A nedělat to, že by se zbytečně vyhazovaly stovky milionů za nové školky jen kvůli 3 rokům, kdy bude ještě nadprůměrný počet dětí. Protože ty miliony se dají využít zdaleka efektivněji a tak, aby to bylo skutečně prospěšné po dlouhou dobu - ne aby se za pár let "investovaly" další miliony do předělávání prázdných školek na něco jiného

+1/0
22.5.2013 21:05

P58a21v20e21l 22O72d24r70a68z49i24l 6824599537430

No jo no, tak máte pravdu.

Mimochodem, prázdné školky? Co to je?

+1/0
22.5.2013 23:38

S58y96l84v26a 56Š64p70o21r44k93o59v64á 9836779370184

to je to, co tady bylo koncem 90. let, kdy se zhruba třetina z nich bourala nebo přestavovala na něco jiného, protože provozovat školku se třemi třídami pro 20 dětí by bylo dost neekonomické ... a co by tady bylo za pár let, pokud by se dnes nové školky vybudovaly

+1/0
23.5.2013 8:12

K90a87t25e36ř49i17n78a 90V56a32š81á90k38o52v78á 5251252339355

ja osobne bych radej takovouhle vekove variabilni skupinu nez skolku. Skoly a skolky jsou umele vytvorene skupiny, ktere jsou vicemene odtrzene od reality zivota. Takze za me, pokud bych si mohla vybirat, rozhodne toto.

Deti se tam nauci daleko vetsimu spektru socialniho chovani, atp.

narocnejsi to samzorejme bude pro dozory, ale neni to nic, co by se nedalo zvladnout

+1/0
22.5.2013 23:27

M44i40c13h95a53e92l50a 98L76h28o23t59s86k89á 2229166908717

1.naa nejake vzdelavani v materskych skolkach neni cas.

2., je nevnimam jako nutnost, matka ktera se diteti venuje je vzdy lepsi nez statni instituce 1 dospely na 15 cvrcku.jde o fenomen.posledniho stoleti, prumyslove revoluce, tedy ne pro dite, ale pro stat, hnat matku do prace.

3. Dite je ve skolce nemocne tak casto, ze se.matku nevyplati zamestnavat a platit ji pojisteni.Uleva na danich za matku s detmi ve skolce...leda.

4. Clanek nezminuje naroky na hygienu a zazemi nutne pro provoz.Naklady na dite jsou cca 5000,- kfo si to muze dovolit pri polovicnim uvazku (A zavirat male dite na osm hodin je zverstvo)predpisy skolky jsou silene a jesli jeste narocnejsi.

5.Deti zacne pomalu ubyvat, rafej s predstivem resme, ksm pujdou ryhle silne rocniky na prave rusene ucnaky a stredni skoly

+7/−4
22.5.2013 12:25

A37n16n18a 88Č16e34r10m41á87k29o15v51á 1805485676544

ad 2) stát nežene matky do práce - matky se tam ženou samy z finančních důvodů. Ad 4) myslím, že tyto skupiny budou mít trochu jiná (mírnější) pravdila pro zřízení

+2/−2
22.5.2013 12:51

M11i72c60h83a28e82l55a 65L78h24o38t19s32k14á 2489396718337

Pokud jde o financni duvody, jde jen o otazku volby priorit. Je.mnoho zen, ktere voli na 6 pracovnich let z prumernych 40ti na minimalnim prijmu s moznosti byt se svym ditetem.Cas, ktery jim nikdo nevrati, bez dovolenych, a novych bot ale s detmi, ktere se za par let budou stydet ji na verejnosti v ramci puberty obejmout.Maloktera zena si ale moznosti na vahu polozi, a odevzdani potomku instituci bere jako uzus.Navrat do zamestnani jako NUTNOST uznavam pouze pokud by bez prace zeny trpela rodina hlady, nebo prisla o strechu nad hlavou.V opacnem pripade prevazuji nad casem s detmi rozhodnuti pro prostredky na “naklady ktere nejsou existencni“.Takova volba neni moralne spatna, potreby ma kazdy jine, kvocnou pocitajici kuratka se nerodi kazda zena-matka.Nicmene nerikejme v takove chvili, ze zena do prace MUSI z existencnivh duvodu a nerada odchazi od deti, ale protoze CHCE, dala s muzem.prednost rodinnemu zivotu kde je vice prostredku na mene spolecneho casu.Nesoudim zde volby, jen rikam, ze moznost volby zde JE

+2/−1
22.5.2013 15:31

A52n95n29a 36Č50e96r71m53á61k61o79v70á 1765425206284

samozřejmě že mluvím o matkách, které to potřebují z existenčních důvodů - a tím opravdu nemyslím dovolené - žít např. ze 17ti tisíc, dva dospělí, malé dítě a nájem není úplně legrace. Já jsem chodila i do jeslí a rozhodně netrpím s rodiči špatnými vztahy či citovou újmou obecně..Každé dítě je jiné a rodič asi sám nejlíp ví, co je pro ně dobré. Školka navíc dítě připravuje i na kolektiv, který pak bude mít ve škole - tomu se nevyhne ani extrémně zakřiknuté dítě - a myslím, že ten jeden předškolní rok u některých nemusí stačit. Je to velice individuální, ale rozhodně si nemyslím, že matky, které umísťují děti do těchto zařízení jsou snad krkavčími matkami, které vychovají deprimované jedince.

+2/0
22.5.2013 15:54

M45i21c43h40a87e18l33a 61L32h36o19t71s32k65á 2249656218187

O krkavcich matkach jsem nerekla jedineho slova.Uznavam moznost volby, neuznavam vymluvy na nadstandartni potreby.My jinak z teto uvedene xastky vychazime,pristi rok  to bude jeste mensi castka, na polovicni uvazek , jsem na malem meste nezamestnatelna a na osm, devet hodin dite do skolky davat nebudu.

+1/0
22.5.2013 17:18

M25i25c57h81a46l 19M85i56l38l93e14r 9986532619762

zahranicni zkusenosti ukzaly uz pred lety, ze na vzdelavani v dobrych materskych skolkach cas JE a dokonce je i prislusne kvalifikovany personal.

Tenhle prispevek je jak z ery dinposauru a je zrejme, ze jeho autorka mluvi jak "z klobouku", cili naslepo, pouze z vlastnich predstav a bez prakticke znalosti predmetu diskuze.

+3/−4
22.5.2013 13:08

I21v85a 13H28a38n92e64s86o94v73á 8276696619819

V mateřských školách mohou učit pouze kvalifikovaní pedagogové, tak tomu je i v ČR.

Vláda ovšem hodlá zřídit tyto dětské koutky pouze s dozorem...

0/0
22.5.2013 13:14

S39y95l64v14a 64Š33p94o13r86k38o96v30á 9116619930674

jenže ono nejde ani tak o čas, spíš o to JAK ty učitelky děti "vzdělávají" a co je učí - a to je někdy docela horor

+2/−1
22.5.2013 14:26

M28i37c65h20a55l 53M38i62l92l78e31r 9596702859712

mluvim o zahranicnich zkusenostech. U nas jsme s tim problem nemeli.

0/0
22.5.2013 14:39

M91i25c93h56a64e17l43a 48L95h52o25t82s26k88á 2419716628347

Komentuji stav, kdy samotne ucitelky ve velke mire uznavaji, ze vzdelavani se stava z rozdani pastelek a zadani tematu, ptipadne papouskovani basnicky.Cim je chcete ve skolce vzdelavat?Barvy, geom tvary, tkanicku, chovani v provozu, hygienu, jist priborem, jezdit na kole, plavat,to vse jsme se ucili doma, za “domaci ukol“, po navratu. Ve skolce se deti douci chodit na prochazce za ruku ve strudlu.Tedy, nerikam, ze skolka skodi, rikam,.ze skolka skodi, rikam, ze mety vzdelavani jsou v te instituci nadnesene.Instituce jako takova ma minimalizovat spolecenske rozdily, sociologie nam rika, ze skolstvi ja v konecnem dusledku vice vytvari nez maze.

+3/−1
22.5.2013 15:16

P10a15v97e42l 94O70d83r51a36z51i71l 6544729527250

No ano, máte školky, jakou jste asi zažila, ale také školky, kde se holt chodí "poznávat svět" a - ať se to líbí, či ne - také poznávat určitou disciplínu, která je pak nutná ve škole. Jinak se ve školkách učí zpěv (jakože doopravdy, ne jen něco falšně zařvat), hudební nástroje, jazyky, řemeslné práce (úměrně věku), pěstování květin, chov zvířátek... možností jsou mraky a není to nijak náročné, však se píše do téměř nepopsaných knih.

+2/0
22.5.2013 23:41

M52a34r38e84k 66F47l13e21k93a26č 2230124372543

hm..nápad za milion, zajímalo by mě která fabrika si nechá vybudovat místnost, nebo objekt tak aby odpovídal. Předpokládám že hygiena bude mít velký zájem toto navštívit. Nizko posazené toalety, spací místnost, sprcha, přípravna jídel...atd atd... Pokud to bude umístěno přímo ve fabrice a ne někde jinde, tak už vidím chudátka děti jak jdou na procházku průmyslovou zónou na kraji města

+5/−6
22.5.2013 12:14

R46a13d47i59m 96S45v84o65b92o82d98a 1847806640162

Ne všichni lidé pracují ve fabrikách v průmyslové zóně na okraji města...asi je to pro vás novinka, ale je to tak.

+4/−5
22.5.2013 12:17

D96a34v96i52d 40K10r46á16l 1439766679628

aha, takže je to myšleno pro státní vyžírky, pardon, úředníky.

Ty jsi úředník? Pak tvé nadšení chápu.

+3/−3
22.5.2013 12:31

P12e86t48r 77K57o80v23a80ř14í67k 1171233549797

Pánové, kdo nepracuje ve fabrice u pásu, je podle vás vyžírka? Opravdu věřte tomu, že i když asi nic jiného neznáte, tak profese "dělník" není ta nejčastější. A většina českých firem se nezabývá sériovou výrobou.

+4/−2
22.5.2013 12:37

D66a67v45i12d 67K61r31á55l 1869296889148

ty už asi dlouho nebyl ve fabrice, že? Jinak bys věděl, že toho postávání u pásu už moc není, naopak, spousta procesů je už robotizovaná a automatizovaná.

Baví mě představy tupých lidí, kteří si práci ve fabrice představují jako postávání u pásu;-D

Tito, neváhám napsat mentálně insuficientní, lidé zapomínají, že fabriky mají i administrativní část.

Další věc je, že mimo fabrik existuje i spousta malých rodinných firem s několika zaměstnanci.

Chce to větší rozhled.

+4/−3
22.5.2013 12:43

A84n24n45a 66Č40e26r29m77á32k62o15v44á 1305375986504

pan Kovařík ale říká to co vy v poslední větě. Ne každý pracuje v průmyslové zóně - je x tisíc lidí, co mají kanceláře v normální městské zástavbě. Tento projekt určitě není určen firmám, které mají do 30 zaměstnanců to je jasný, ale i tak jsou větší firmy, které mají budovy v centrech měst.

+7/−1
22.5.2013 12:54

P34e91t65r 89K39o84v30a78ř48í97k 1741103109807

Pane, obdivuji vaši inteligenci. R^ Zkuste brát formulace trochu s nadhledem, ne se chytat slovíček. Zkuste nehodnotit diskutujícího, to do slušné diskuze nepatří. Ale hlavně se držet tématu, což byl váš výkřik, že kdo nepracuje ve fabrice, je státní vyžírka.

+5/−2
22.5.2013 12:54

P41a60v58e67l 75O38d66r68a11z76i95l 6344129437140

Nevím o tom, že by psal o postávání u pásu, ale psal určitě o práci u pásu - a takových míst je celá řada.

+1/0
22.5.2013 15:15

K39a66t47e34ř31i14n61a 36V33a24š55á39k25o86v91á 5271542769315

tak nevim, ale mate doma nizko posazeny zachod a sprchu a pripravnu specialne pro deti ? ;-D No, a zijou. Trilete dite si v drtive vetsine umi samo dojit na normalni dospelacky zachod(maximalne s pridavnym prkynkem)

Vite, ono jde o to, ze ty predpisy pomahaji rozhybat ekonomiku a usnadnuji pohodli a prehled dospeleho dozoru, ne o to, ze by byly pro deti extra potrebne nebo vyhodne.... podle me je chudak spis dite, ktere musi travit 8-10 hodin dennodenne zavrene v MS (byt s pripravnou jidel a nizkymi zachody) A ze se dneska v nekterych MS ven skoro nechodi (je moc zima, je moc teplo, moc prsi nebo moc fouka... 8-o)

+1/0
22.5.2013 23:34

Š81á73r82k70a 68M33a22t67y33á63š23o42v59á 1271445432679

máme školku....firma Elmet Přelouč a nejsme v okrajové zoně

0/0
23.5.2013 7:33

J17a61r75o58s36l98a32v 44D60o82m36e52k 6239833789796

Zase v tom vidím nějaké kšeftíky a rozkrádání jako tomu bylo u S- Karet.Povinností státu musí být, aby mohlo každé dítě pracujících rodičů chodit do školky v místě svého bydliště.

+4/−3
22.5.2013 12:00

P34a21v32e64l 83O75d64r97a91z93i13l 6684119227780

Tak to ať si zajistí obec - někde to pochopili, že díky školce, která stojí na děcko x tisíc ročně, jim tam zůstanou bydlet lidi z celé rodiny a tudíž taky dostanou y krát z na daních. Zejména v menších obcích to chápou velmi dobře.

+7/0
22.5.2013 12:11

P96a51v58e58l 47O25d55r33a47z83i48l 6334719387400

Na příspěvcích do rozpočtu, pardon.

+1/0
22.5.2013 12:19

R79a49d38i63m 79S92v33o21b13o33d84a 1207606430152

To někdy v dějinách fungovalo?

+2/−5
22.5.2013 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.