- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan redaktor špatně četl zprávu o nehodě. Minimální schválená výška provádění akrobacie pro konkrétní L-29 byla mnohem vyšší, tuším 2000m, a to jen ve vyhrazeném prostoru, nikoli např. nad letištěm.
Jde tedy o to, že pilot velmi hrubě porušoval předpisy, létal nízko v zakázaném prostoru, a to často ve výšce jen několika metrů. S letadlem měl navíc v poslední době malý nálet, takže ztrácel potřebné návyky a přesnost pilotáže. Dalo by se říci, že bylo jen otázkou času, kdy to mělo špatně skončit.
Např. kdyby měl v závěrečném obratu potřebnou výšku, namísto zoufalé snahy maximálním přitažením vybrat strmý let po neovladatelném pádu, který nastal po přetažení v horní části obratu, mohl nechat letadlo "rozjet" a pohodlně pád vybrat v bezpečné výšce.
To letadlo létalo tam, kde mělo. Nevím, co o tom víte, ale podle toho, co popisujute, tak místo moc dobře neznáte. Píšete, že tušíte, což neznamená, že víte... Pilot byl velice zkušený a tento stroj létal. Prostě udělal chybu s fatálními následky. To jemu ani té holce život nevrátí. Podle vašeho posledního odstavce předpokládám, že jste asi skutečný expert...