Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zeman odsoudil penzijní reformu. Vyzval církve, ať dají peníze na hospice

Prezident Miloš Zeman odsoudil penzijní reformu vlády Petra Nečase. Znamenala by podle něj odplynutí 14 procent peněz z průběžného důchodového systému. "Znamenalo by to nikoli zlepšení, ale zhoršení pozice starobních důchodců," řekl Zeman ve zdravici na sjezdu Rady seniorů. Církve vyzval, ať z peněz od státu vybudují hospice pro důstojné umírání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o56s84e10f 51Z35e39t19í30k 1529798958648

Na druhou stranu vlastně Zeman oznámil svým věrným důležitou věc,kterou by od jiných nesebrali,nebo aspoň určité malé části,že církev peníze a majetek používá jinak ,než jenom na svůj osobní život!Dle mnohých to je však z jeho stáda "věrných",jenom zbytečná,neznámá,nepochopitelná slova!Totiž "služba bližnímu"!

+2/−1
18.5.2013 10:47

F38r50a59n14t26i16š20e70k 19E57l67i83á22š 6907373465666

Já myslím, že to je počínající alzheimer a že se do konce jeho volebního období dočkáme řady dalších veselých výzev

+1/−1
18.5.2013 10:17

P80a69v11e53l 20M68i41c29h20a43l 9710566120298

církev spravuje 90 % chráněného národního kulturního nemovitého dědictví, to ale opilec nechápe. navíc, když on podporoval členstvím u komunistů vrahy Indru a Bilaka, přispěl k bilionovým škodám a zaostalosti země, lidi sice dostali žvanec, toaletní papír byl už méně, ale ruská propaganda z toho udělala obětavost a pokrok...dnes tento zvrhlík asi pod vlivem padoucnice (proč se potácí nevysvětleno, asi tu nefunguje medicina) by zase krad jde se dá, jakjo jeho rodná strana...radit může sobě, aby příště nepozvracel korunovační klenoty

+7/−4
17.5.2013 22:46

D36a65d27a74k 72P90e50t18r 7681980614688

A další bilionové škody vznikly kdy? Od desetinásobku po s kartu.

+3/−2
18.5.2013 7:14

J88o11s87e59f 97Z91e51t48í81k 1789528538688

Ptej se svojí hlavy,ty "s karto"!;-D!!

0/−1
18.5.2013 10:51

F18r39a93n82t44i62š68e88k 30L11i65m46p27a46u95c58h 2225703486834

Nejdříve se budou důchody vałorizovat všem stejně, druhý krok všichni budou mít stejné důchody, třetí krok všichni budou mít stejné platy. A kdo to nechápe je idiot.

+1/−1
17.5.2013 22:31

P31a67v53e68l 21M50i29c17h29a50l 9830216570668

pokud budou dlchody na chleba...budou rovné, inflaci už s putinem zase zařídí hravě..že se v komunismu chodili duchodci ohřívat do kin, on neví, vstoupil k nim bystře a užíval si výhod komunisty a kolaboranta s rusama, které jeho strana pozvala vraždit lidi i na václaváku

0/−2
17.5.2013 22:48

M43a96r66e72k 15K39r71o47l86l 5451502420610

Ano, budovat hospice pro dlouhodobě nemocné, aby nemuseli umírat v LDNkách, je bohulibá myšlénka. Možná by ale stačilo, kdyby se nevráželo tolik do solární energie. Nemuseli bychom doufat, že to za nás udělají církve.

+3/−2
17.5.2013 19:51

M95i92l35a21n 39D67v32o11r63n70í81k 4426252557

asi jste nepochopil o co jde, přečtěte si objektivnější výklad co tam byli řečeno , ne filtr iDnes, tím své kecy řídí jen tupci

+3/−1
17.5.2013 20:17

K49a47r45e89l 17N78e83č49a38s 5853179400760

Je třeba hledět na to, aby byla vedena válka proti chudobě,a nikoli, jak  se to pozvolna vyvíjí válka PROTI chudým.Církve by mohly sehrát v tomto kladnou roli nejen charitou,ale zejména myšlenkovým průnikem  do bezcitného světa ,který se zde zrodil.Aby se v budoucnu nestalo slovo hospic eufemismem na řízenou euthanasii.S důchodci mají neoliberálové velmi jasné představy.Chtějí přenést zodpovědnost na jejich děti,příbuzné.Je to systém třetího světa,který by u nás nefungoval.Vždyť zde dvě třetiny lidí nedosáhne na průměrný plat.

+15/−1
17.5.2013 17:59

D45a44v31i13d 36K59a53z35i80l 6178212268882

Začínám věřit že pije, viděli jste někdy církev dát někomu korunu?

+12/−6
17.5.2013 16:50

J55o13s72e24f 33K56r59ů89p34a 4112962372708

Ještě dnes se najdou u silnic billboardy, kde prezidentský kandidát vykřikuje: "STOP této vládě" a "Referendum o církevních restitucích!"

Když už ve funkci prezidenta ČR navštívil jednání této vlády, pochvalovali si velmi páni ministři korektnost pana prezidenta... A restituce? omezil se na přihlouplou výzvu, aby církve podporovaly z vrácených peněz charitu;-D - což už ony dávno dělají a dělaly (dokud jim v tom komunisté nezabránili).

+4/−15
17.5.2013 16:27

J57o21s67e17f 28N80o62v31á87k 1780603435

Stop této vládě - ty bilbordy budou aktuální především po příštích volbách.

0/0
29.5.2013 0:50

J31a88n 88H73l42e35d29í10k 4609752218342

kdyby se náhodou našel člověk, který by mohl něco říct našemu soudruhovi presidentovi, pak bych opravdu pokorně poprosil se optat, jestli ing Zemanovi je známo o kolik miliard za každý rok se navyšují sociál.dávky pro cigány ? POZOR neříkám, kolik se vyplácí, nýbrž jde mi jen o každoroční navýšení ! Předem díky !

+4/−12
17.5.2013 15:22
Foto

S57t49a51n43i46s93l41a77v 47T85e28s62a35ř 9587934102764

Zeman má pocit, že nejlíp ze všech ví, co by měli dělat ostatní. Ale co by on sám měl dělat nebo spíš nedělat, to neví. Rv

+6/−15
17.5.2013 15:08

R52o38m92a44n 66J84a57v97o81r95s75k94i 7466866621773

Ten člověk má z pití evidentně osobnostní problémy. Arogantní a přílišná posedlost svou vlastní důležitostí je evidentně jev patologický. Klasický manický symptom. Stydím se, že je v tomto národě tolik obdivovatelů, aby mohl být zvolen a pět let otravovat společnost svým agresivním velikášstvím.Rv

+12/−18
17.5.2013 14:25

P70a71v91e53l 61M50i27c46h41a60l 9320496910948

putin si prosadí koho chce, třeBA pAROUBKA, gROSSE

0/0
17.5.2013 22:49

M48a16r59t90i33n 72K19u42l95h74á51n31e56k 4953912709639

Zemane, Zemane, měl jste 2 Bezděkovy komise které vám navrhovali penzijní reformu jakoukoli - HLAVNĚ HNED v roce 2000 --- teď se vše znásobilo ;-€

+6/−14
17.5.2013 14:19

M55i92l17a97n 48D65v35o10r67n81í33k 4326782307

co meleš za hlouposti , první Bezděkova komise byla ustavena v roce 2004!!

+10/0
17.5.2013 16:39

V28l20a37s27t49i92m10i19l 31D36u73d96í50k 3323152535343

To by si raději naši současní kardinálové nechali vrtat kolena Rv

+23/−10
17.5.2013 13:57

P75e76t15r 39P42á92l56k81a 6803596320502

vy jste úplnej mudrc!

Co víte o současné činnosti církví v tomto ohledu? Co víte o činnosti církví v dalších zemích v tomto ohledu?

+6/−19
17.5.2013 14:27

M48a86r62e74k 55H40r92u38b56y 6987692531338

Hmm, vim predevsim to, ze jejich provoz pro mne bude par nasledujicich let dost drahy :-/

+20/−6
17.5.2013 14:41

J66i42ř11í 96S43t29e55h42l16í55k 3270492873

to je ten problém, nevíme nic, je nějaká?

+4/−7
17.5.2013 15:32

V34r63a54t45i88s69l58a69v 44D72i98v50i19š 5387754966359

je opravdu úsměvné, když vedle lehce zmateného MZ i osvícení ekonomové, jako pan Wolf, si myslí, spíše jsou přesvědčeni, že posláním církve je zejména charita. Je to přece jen další forma činnosti, patří k dobrému tónu. Modelky taky tady nejsou na charitu, i když ji konají. Nechapu tento druh lehké zmatenosti. Omluvou by mohla být pouze viróza.

+17/−21
17.5.2013 13:06

J15o33s80e71f 98D90r58á48s61a14l 2894445921

ale vždyť nás samy církve o tomto přesvědčují

+18/−12
17.5.2013 13:11

V69r23a86t31i75s47l91a66v 38D21i82v88i93š 5437604866149

pane Drásal, jde ale přece o míru, rozsah charity. Nebo lépe řečeno procentuelní podíl. A i dnes koná církev daleko více charity, než kterákoliv politická strana.

+13/−15
17.5.2013 13:14

V53l57a16d11i32s45l77a87v 42M15i16č83k84a 2796245761744

no a co tedy církev dělá? není lepší ji zrušit, když je k ničemu?

+15/−14
17.5.2013 13:20

L59a22d29i43s90l82a40v 96M92a49t91u77l65a 3401709440182

Sice nevíte, co dělá, ale víte, že je k ničemu. 8-o

+10/−10
17.5.2013 13:26

P55e82t43r 69W33o45l97f 3878702414184

"František z Assisi byl člověkem chudoby, člověkem míru, člověkem, který miluje a ochraňuje stvoření. V tuto chvíli nemáme nejlepší vztahy s těmito pojmy," poznamenal papež. "Přál bych si, aby i celá církev byla církví chudých, církví pro chudé," zdůraznil.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/chci-chudou-cirkev-hlasa-novy-papez-d6d-/zahranicni.aspx?c=A130316_122243_zahranicni_im

+13/−4
17.5.2013 13:32
Foto

J80i57r96k16a 23O44u30l40i53c23k69ý 3267193171825

Ano, tato slova jsou pro nového Svatého otce příznačná. Jde jen o to, jak je uchopíte. Individuální bohatství odmítá, ale nikde ani slůvkem nenaznačuje, že se má církev jako celek zvdát svých majetků. Již jen proto, že si uvědomuje, že naprostá většina těchto aktiv jsou využívána k pozitivní práci církve - šíření evangelia, charitě, pomoci slabým a nemocným .... prostě tyto aktivity za "suché z nosu" neuděláte.

+9/−14
17.5.2013 13:36

P53e10t32r 12W43o70l75f 3388962794174

Napsal jste přece: "Pokud si však pan Zeman představuje, že církve dají veškeré příjmy z finančních náhrad na stavbu hospiců, pak si to představuje špatně..charitativní a podobná činnost je pak doplňkem k hlavnímu poslání církví "

Vy o charitě píšete jako o pouhém doplňku činnosti církve. Ale Svatý otec to tak nechápe. Chápe ji jako její HLAVNÍ činnost, víme? A to je v pořádku.

P.S.:Kdepak Zeman řekl, že církev má dát VEŠKERÉ PŘÍJMY na stavbu hospiců?

+12/−5
17.5.2013 13:53

R51o24b24e41r71t 58M74a59c48h95ů 8435771426440

Obávám se, že o tom jak co myslí, či chápe papež, lépe informuje Radio Vatikan než idnes.

+10/−2
17.5.2013 14:13

P98e26t31r 47W39o72l36f 3868782444744

"Papežovo přání, aby církev byla chudá a pro chudé, není ničím jiným než touhou II. Vatikánského koncilu. Avšak ještě předtím je výzvou evangelia, upozorňuje italský kardinál...."

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18102

+11/−1
17.5.2013 14:39
Foto

J36i69r41k51a 60O26u97l71i30c16k98ý 3817633931665

Svatý otec nechápe charitativní činnost jako HLAVNÍ činnost. popřel by tím sám sebe a svou víru. Hlavní činností církve, tak jak je dána Novým zákonem, je šíření evangelia.

Může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi všechno.

Papež, pokud hovoří o chudé církvi, tak skutečně nehovoří o tom, aby se vzdala svých majetků, ale hovoří o tom, aby své majetky lépe využívala ku prospěchu všech lidí. Tedy především těch, kteří pomoc potřebují. A je jedno, zda jde o lidi věřící, či bez vyznání. Co mohl kritizoat, je určité hromadění majetků jen pro jejich hromadění. I s tím se církev potýká a potýkat bude, protože i církev tvoří jen lidé. Tedy jak lidé dobří, tak i lidé špatní. Opravdu v tom nehledejte jiný význam. Papež nemůže z principu popřít hlavní poslání církve, tedy evangelizaci.

Já jsem netvrdil, že to pan prezident řekl, já jsem napsal, že pokud si to myslí ... to je rozdíl. Rovnou jsem tímto prohlášením se snažil eliminovat případné útoky lidí, kteří tak rádi chytají za slovíčka ....

+3/−10
17.5.2013 16:08

P69e20t48r 75W66o86l12f 3278492374984

„Sv. Augustin ve svém komentáři k proroku Ezechielovi hovoří o dvou pokušeních: bohatství, jež může vést k lakomství, a marnivost. Říká: Když biskup nebo kněz využívá ovce sám pro sebe, směr se mění – již to není kněz nebo biskup pro lid, nýbrž kněz a biskup, který lid obírá. Jak uvádí sv. Augustin, »bere si maso té ovečky, využívá ji, obchoduje s ní a lne k penězům; stává se z něj lakomec a častokrát také svatokupec. Anebo využívá vlny svých ovcí k marnivosti a chloubě«.“

Pokud jde kněz nebo biskup za majetkem, lid ho nemiluje – a to je znamení. Avšak i jeho konce jsou špatné, vysvětloval dále papež. Sv. Pavel připomíná, že pracoval svýma vlastníma rukama, neměl konto v bance, ale sám vydělával. Jestliže kněz či biskup jde cestou marnivosti, vstupuje do optiky kariérismu. Velice tím škodí církvi, neboť nakonec zesměšňuje sám sebe tím, že se vychloubá a vystavuje na odiv svou moc. Lid něco takového nemá rád, zdůraznil Svatý otec a žádal: modlete se, abychom byli chudí, pokorní, mírní, abychom sloužili lidu.

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18285

15.5.2013

+10/0
17.5.2013 16:25
Foto

J33i53r29k72a 78O48u55l44i87c42k17ý 3867793441155

Ale já říkám totéž. Spousta lidí ovšem směšuje dvě rozdílné věci. Majetek biskupství, kláštera, farnosti, kongregace a osobní majetek biskupa, faráře, představeného kláštera a podobně.

Ano, duchovní dávají totiž slib chudoby, tedy slib že nebudou zbytečně hromadit pozemské statky pro svou osobu, ale naopak, budou těchto statků využívat pro prospěch všech.

Prostě ona věta o chudé církvi neznamená, že se farnost má vzdát svých majetků.

+3/−10
17.5.2013 16:29

P22e37t98r 44W66o53l71f 3138252474124

Vatikán. Tiskový mluvčí Svatého stolce upřesnil, že vatikánští zaměstnanci nedostanou zvláštní finanční prémie, které se tradičně pojí k zahájení nového pontifikátu. O. Federico Lombardi upozornil na vážnou hospodářskou situaci, která nedovoluje, aby vatikánské úřady vyplatily mimořádnou a nepředvídanou peněžitou částku. Svatý otec nicméně v souvislosti se svým nástupem na Petrův stolec schválil příspěvek pro některé charitativní organizace, který byl čerpán z papežova osobního dobročinného fondu. Papež tak chce vyjádřit blízkost církve mnoha lidem, kteří čelí nelehké ekonomické situaci.

+10/−1
17.5.2013 16:41
Foto

J87i82r19k30a 14O52u37l71i78c98k51ý 3677533461755

A to dokazuje, že charitu považuje za prioritu církve?

+1/−8
17.5.2013 17:19

P61e59t82r 40W14o70l53f 3588122814824

Charita je pohlazení, které církev dává svému lidu. Pohlazení Matky církve svým dětem, něha, blízkost. Hledání pravdy a studium teologických pravd jsou dalšími podstatnými rozměry církve, které přenecháme teologům a které ústí v exegesi a katechezi. Spiritualita Charity je však spiritualitou něhy, což je kategorie, kterou jsme z církve vyloučili. Někdy kvůli své pastorační “vážnosti” – řečeno v uvozovkách – ztrácíme ze zřetele mateřství církve. Církev však je matkou, především matkou. A něha je tudíž – podle mého názoru – jádrem, k němuž se musí vztahovat spiritualita Charity. Je nutné do církve navrátit něhu.

Pokud se církev vzdala pohlazení a něhy, odchýlila se z cesty a skončila v sektářství a herezi, pokračoval Svatý otec.

17.5.2013

+9/0
17.5.2013 17:33
Foto

J83i37r30k37a 80O69u10l59i72c35k67ý 3387633591175

Jste schopen odoědi na otázku položenou v předchozím mém příspěvku svými slovy? Stačí přeci ano, nebo ne a pak si k tomu dodejte, proč si to myslíte. Ale tato odpověď citací slov, není odpovědí na otázku.

+2/−9
17.5.2013 17:38

P65e15t70r 68W55o96l89f 3908212304844

Já vám znovu odpovídám slovy Svatého otce, která vy v žádném případě nechcete respektovat: "Přál bych si, aby celá církev byla církví chudých, církví pro chudé".

Co si pod tím představujete? Je pro vás tak složité porozumět těmto slovům?  ;-D

A koukejte se tím řídit.

+8/−3
17.5.2013 17:53
Foto

J43i41r34k38a 79O36u46l29i25c17k44ý 3967393501175

Promiňte, na tohle nemám čas, dohadovat se s někým, kdo na otázku, co si myslíte vy, odpovídá citací třetích osob

+2/−9
17.5.2013 17:55

P79e21t17r 32W94o32l32f 3478642814894

To není "třetí osoba", to je nejvyšší představitel církve. A jeho postoje byste měl respektovat jako evangelium.

+9/−2
17.5.2013 18:01
Foto

J56i84r91k91a 25O10u52l46i37c75k31ý 3927973301185

A vy, pane Wolfe, mi nic nepřikazujte, nemáte na to nejmenší oprávnění .... kapišto?!!

+2/−9
17.5.2013 17:56
Foto

J48i51r72k68a 75O29u61l75i85c82k68ý 3267963611955

Zkuste to .... ale pak velmi tvrdě narazíte, neboť církev je ze své podstaty nezrušitelná. Doprovází ji Boží přízeň a je odkazem Syna Božího, našeho Spasitele, Ježíše Krista. On sám k tomu řekl: "Ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou."

+5/−12
17.5.2013 13:31

J76o51s48e33f 51D53r36á10s17a90l 2594115741

pokud chce existovat jako nějaká podzemní organizace, tak samozřejmě nezrušitelná je. pokud jako oficiální organizace, pak zrušitelná je jako třeba politická strana nebo jakýkoliv spolek

+13/−6
17.5.2013 13:33
Foto

J85i86r23k86a 23O55u80l59i78c87k62ý 3387793971195

Prostě není. Může být zakázána v mnoha zemích světa, ale dokud bude existovat vrchol církevní hierarchie, bude oficiálně uznáván naprostou většinou států světa, pak žádný zákon ji nezruší jako oficiální organizaci. Náš zákon má totiž platnost jen na území této republiky, ale církev je po celém světě.

K té práci v podzemí - křesťané s tím mají bohaté zkušenosti. Jak první křesťané, pronásledovaní římskými císaři, tak třeba vznikaly podzemní církve za nacismu, i za vlád komunisitckých režimů. I u nás vznikla podzemní církev.

+4/−12
17.5.2013 13:39

D33a97n12i89e50l 60K33r82a69u55s 4751803482444

Jenže držením majetku a fakticky podnikatelskou činností se církev sama zbavuje svého výlučného postavení duchovního společenství a v tomto slova smyslu potom je povinna se podřídit zákonům toho kterého státu. Pokud zákon nařídí duchovním společnostem celý zisk z dodatkové podnikatelské činnosti vkládat do projektů charitativního charakteru, jinak nebude moci požívat tato duchovní společnost výsad, které má oproti jiným podnikatelským subjektům, potom budou muset poslechnout nebo se podřídit sankcím za neupuslechnutí.

+12/−2
17.5.2013 14:00
Foto

J80i18r74k53a 74O87u71l95i54c69k25ý 3127263881875

Pokud zákon něco podobného nařídí, bude protiústavní, neboť bude porušovat jednu ze svobod zaručenou ústavními zákony a listinami. Tou svobodou je svobodné vlastnictví majetku a svobodné nakládání s ním.

+2/−11
17.5.2013 16:00

J20o52s52e44f 13D11r14á11s18a49l 2514125271

jak píšu dole na příkladu hospicu na Sv. Kopečku....pod pojmem charita si představuji něco jiného

+10/−4
17.5.2013 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.