- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak je pro jednotnou maturitu jak se píše v nadpisu nebo pro tři obtížnosti jak se píše v článku?
Respektive jsem to napsal přesně obráceně nadpis x článek.
Ucni nedelaji nikde na svete maturitu. Jen naprosto zbytecne v CR.
Diskuze je už značně obsáhlá. Je třeba se podívat třeba na wiki a seznámit se třeba s tím, co to vlastně ta maturita je. Takže jednoduše můžeme shrnout to, že je to vlastně odborná zkouška a její obsah by měl vlastně odrážet druh studia pro zkoušku zralosti. Určitě bude něco jiného na gymnáziu, něco jiného na vyloženě odborných školách. I když se přikláním k tomu, že všeobecné předměty jako matika, čeština by měly mít složitost stejnou.
No mně tento test spíše připomíná matematickou olympiádu pro II. stupeň ZŠ. Rozhodně ne maduridu (Škola základ života) pro gympl. Tam jsem u maturity "zápasil" s integrály
Chce, aby maturita měla váhu. Chápe, že maturitu nemůže mít každý. Diví se, proč by kadeřnice měla mít maturitu, když jí stačí výuční list... Tak proč sakra zmiňuje, že chce tři stupně maturity? Prostě jeden a hotovo. Kdo na to má, tak si to udělá, kdo na to nemá, tak bude mít výuční list.
Souhlasím. Takhle by to mělo být.
Komunisticke skolstvi zdegradovalo maturity az do smesnosti - kazda uklizecka musela mit maturitu. Bohuzel v tom dnesni skolstvi pokracuje a proto se muze Cesko "chlubit" nejvetsim poctem maturantu na svete.
Maturita by mela existovat pouze na gymnasiich, resp. na odbornych skolach. Ucni s maturitou jsou smesni, jak titulem, tak i znalostmi.
U nas v Nemecku to napriklad funguje tak, ze hodne zaku si udela maturitu na gymnasiu a pokud zu nechce dale studovat, jde jeste do uceni (tzv. Lehre). Ale pozor - napriklad bankovni urednik, nebo zdravotni sestra jsou v Nemecku vyucni odbory.
Vždyť to není pravda - teprve po roce 89 vznikla spousta nových středních škol s maturitou a úroveň šla dolů. A pokud si odmyslíme ideologické kecy, tak za komunistů bylo školství daleko lepší, než je teď. A zdravotní sestra v Německu je něco úplně jiného, než v Česku. O tom něco vím.
Možná by maturita mohla být více úrovní - vždyť pokud si budete dělat certifikát znalosti jazyka, také se můžete pokoušet o různé úrovně (např. FCE, CAE ,...). Ale rozhodně by daný stupeň měl být stejný pro celý stát (ideálně uznávané i zahraničí nebo např. v EU) a neměly by být zaměnitelné podle typu školy či učiliště.
Celý ten systém je postavený na hlavu. Učeň, který má umět něco vyrobit se učí počítat determinanty, které se stejně nenaučí, ale neumí vypočítat plochu kruhu neumí. Kuchař přeci nebude počítat kruhové výseče a zámečník nepotřebuje znát vzorečků benzenu. Místo toho by měli makat v provozu, aby uměli řemeslo. Učeň potřebuje především praxi a ne maturitu. Co mi je potřebný instaltér, který umí vypočítat parciální rovnici, když neumí ustavit mísu na WC.
Pak ale musíme zavést dvě kategorie maturit které budou zohledněny i při nabídkách zaměstnání .........
nebo od maturit na učebních oborech upustit.........
Při přečtení nadpisu mne hned napadlo: "Proč jsem tedy chodil na průmyslovku? Mohl jsem projít zedníka a udělat si "nádstavbu" a měl bych papír stejné váhy..." Je to normální? Nás na průmce dusili abychom něco uměli...