- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kde se bere jistota prokuratury, že se nejedná o pojišťovací podvod?
udělal blbost a za tu se platí. Zabil lidi svou blbostí a frajeřinou.
Na téhle aféře je krásně vidět, jak snadné je přehlížet základní fakta, která se nehodí. Přes veškerou vinu, která by měla být dokázána, musí být každému inteligentnímu člověku jasné, že:
1. Schettino k ostrovu Giglio nezajel z vlastní vůle a proti nařízení společnosti
2. následný manévr, kdy byla loď otočena pouze pomocí manévrovacích motorů směrem k ostrovu, zachránil desítky, možná stovky životů
Tímto příspěvkem nechci nikoho obhajovat ani obviňovat, jen chci připomenout, že nikdy nic není černobílé ...
Ano, základní fakta:
1) kapitán je na lodi nejvyšším pánem. Má právo, respektive dokonce povinnost odmítnout splnit příkaz vedoucí k ohrožení lodi a lidí na palubě. Minimálně má trvat na tom, aby jej dostal písemně.
2) Pře nehodě nebyl na můstku, ani pozdeji se tam nedostavil, místo toho utekl na břeh. Kdo dal rozkaz otočit loď je tedy poměrně sporné.
3) namísto toho, aby alespoň z toho břehu organizoval záchranné práce odjel kamsi pryč a zfetoval se kokainem. To je fakt, alespoň on tvrdí, že si ho dal až na břehu a ne přímo na lodi. Prostě příklad zodpovědného člověka.
Já tedy žádnou lítost nepociťuji-ten člověk navršil tolik vyložených stupidit a tolikrát se zpronevěřil zásadám a svým stavovským povinnostem že to ani není normální. Líto by mi ho bylo kdyby se jednalo o např nějakou jednotlivou nepozornost, která špatně skončila, ale ten člověk snad za celou dobu nic neudělal správně. Nejprve poslal loď do míst kde neměla co dělat. Po havárii se ani neobtěžoval na můstek. Místo koordinace záchranných prací utekl první. Na břehu okamžitě ujel pryč místo toho aby dal záchranářům seznam a počty pasažérů a navigoval je (aspoň vysílačkou) skrz loď atd.. atd.. Prostě neuvěřitelná kombinace stupidity, neschopnosti a zbabělosti.
... na Google Earth je vrak již zřetelně viditelný...
Mě je líto 32 utonulých a jejich příbuzných... - to leda
Jen krysy opouštějí loď první, kapitán má opustit loď až jako poslední. A neobstojí argumenty typu "zkrat", "selhání nervů", "obyčejný lidský strach" apod. Pokud se stal kapitánem lodi velikosti Concordie někdo, kdo při první krizové situaci skáče přes palubu a nechává pasažéry a celou loď napospas osudu, něco je zřejmě špatně.
Nojo, jenze co mel delat, s takovymhle jmenem