Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitánovi Concordie hrozí až dvacet let. Je mi ho líto, řekl žalobce

Až dvacetiletý trest hrozí italskému kapitánovi Francesku Schettinovi, který nejspíš zavinil loňskou havárii výletní lodi Costa Concordia u italských břehů. Při katastrofě zahynulo 32 lidí, Schettino tehdy z lodi předčasně prchnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44o65m72a28n 75S41o34u94č25e18k 4943245633586

kde se bere jistota prokuratury, že se nejedná o pojišťovací podvod?

+1/−1
16.5.2013 8:56

J67i97ř28í 68K42r77a13m93p38l 4566884786166

udělal blbost a za tu se platí. Zabil lidi svou blbostí a frajeřinou.

+1/0
16.5.2013 8:54

T88o53m13á74š 95Š74a94p56o64v49a98l76o61v 2194284929311

Na téhle aféře je krásně vidět, jak snadné je přehlížet základní fakta, která se nehodí. Přes veškerou vinu, která by měla být dokázána, musí být každému inteligentnímu člověku jasné, že:

1. Schettino k ostrovu Giglio nezajel z vlastní vůle a proti nařízení společnosti

2. následný manévr, kdy byla loď otočena pouze pomocí manévrovacích motorů směrem k ostrovu, zachránil desítky, možná stovky životů

Tímto příspěvkem nechci nikoho obhajovat ani obviňovat, jen chci připomenout, že nikdy nic není černobílé ...

+2/−2
16.5.2013 7:53

A14l10e21x85a37n69d98r 37K33o68s48t40k89a 5769536799846

Ano, základní fakta:

1) kapitán je na lodi nejvyšším pánem. Má právo, respektive dokonce povinnost odmítnout splnit příkaz vedoucí k ohrožení lodi a lidí na palubě. Minimálně má trvat na tom, aby jej dostal písemně.

2) Pře nehodě nebyl na můstku, ani pozdeji se tam nedostavil, místo toho utekl na břeh. Kdo dal rozkaz otočit loď je tedy poměrně sporné.

3) namísto toho, aby alespoň z toho břehu organizoval záchranné práce odjel kamsi pryč a zfetoval se kokainem. To je fakt, alespoň on tvrdí, že si ho dal až na břehu a ne přímo na lodi. Prostě příklad zodpovědného člověka.

+4/−1
16.5.2013 8:17

G54a25b41r43i15e44l 64H46o92r27t57e55n 9491429943114

Odkud máte informaci, že byla cesta k ostrovu naplánovaná?

0/0
16.5.2013 8:48

D33a30v40i75d 97N76e59b94e20s15k50ý 8407331169931

Nesmysl.

1) Plánovaná trasa vedla okolo ostrova, ale ne tak blízko a samozřejmě ne přes skály. Byl to vyloženě riskantní manévr a důvodem byla snaha "pozdravit" známého na ostrově.

2) Po nárazu Schettino zpackal s výjimkou najetí bokem na skály všechno, co se dalo. Taková loď může jít na volném moři ke dnu během pár desítek minut a při perfektní organizaci ji musí být možné během té doby evakuovat. Concordia stála ještě několik hodin po srážce jen mírně nahnutá opřená o skálu pár metrů od pobřeží. Podmínky pro evakuaci byly naprosto ideální a kdyby tu evakuaci někdo řídil, tak tam nikdo nezařval.

+1/0
16.5.2013 10:55

O42s96k72a34r 75P72o57k60o78r90n36ý 6465781960568

Já tedy žádnou lítost nepociťuji-ten člověk navršil tolik vyložených stupidit a tolikrát se zpronevěřil zásadám a svým stavovským povinnostem že to ani není normální. Líto by mi ho bylo kdyby se jednalo o např nějakou jednotlivou nepozornost, která špatně skončila, ale ten člověk snad za celou dobu nic neudělal správně. Nejprve poslal loď do míst kde neměla co dělat. Po havárii se ani neobtěžoval na můstek. Místo koordinace záchranných prací utekl první. Na břehu okamžitě ujel pryč místo toho aby dal záchranářům seznam a počty pasažérů a navigoval je (aspoň vysílačkou) skrz loď atd.. atd.. Prostě neuvěřitelná kombinace stupidity, neschopnosti a zbabělosti.

+5/0
16.5.2013 0:22

P69e71t80r 94P65o48s39p53í45š48i31l 6979464425194

... na Google Earth je vrak již zřetelně viditelný...

+3/0
15.5.2013 23:13

M88a72r44t66i78n 64K22a94l25e13n75s59k68ý 8945135204201

odkaz?

+1/0
15.5.2013 23:17

P65e66t68r 12P18o34s69p61í32š18i98l 6899184925924

http://maps.google.com/?ll=42.365695,10.92129&spn=0.01419,0.029933&t=h&z=16

+2/0
15.5.2013 23:27

M47a82r74t33i69n 29K38a61l66e60n69s38k98ý 8785375454211

diky moc ;)

+1/0
15.5.2013 23:43

K77v69ě75t37a 42K29o79ř78í51n28k95o88v88á 4357952742232

díky!

0/0
16.5.2013 8:21

P91e17t35r 74B21o40c38e30k 7576332480573

Mě je líto 32 utonulých a jejich příbuzných... - to leda!!!!!!

+5/−1
15.5.2013 22:51

J41a28n 12K37o29z47á89k 7965138589578

Jen krysy opouštějí loď první, kapitán má opustit loď až jako poslední. A neobstojí argumenty typu "zkrat", "selhání nervů", "obyčejný lidský strach" apod. Pokud se stal kapitánem lodi velikosti Concordie někdo, kdo při první krizové situaci skáče přes palubu a nechává pasažéry a celou loď napospas osudu, něco je zřejmě špatně.

+6/0
15.5.2013 22:49

M77a57r55e36k 30H36r90u48b38y 6107772311138

Nojo, jenze co mel delat, s takovymhle jmenem ;-)

0/0
15.5.2013 22:59

A95l62e46x51a72n98d22r 80K89o80s47t68k48a 5209406789696

V itálii ho okamžitě přejmenovali.. Na cr-etino. Přeloží si jistě každý sám.

0/0
16.5.2013 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.