Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitánovi Concordie hrozí až dvacet let. Je mi ho líto, řekl žalobce

Až dvacetiletý trest hrozí italskému kapitánovi Francesku Schettinovi, který nejspíš zavinil loňskou havárii výletní lodi Costa Concordia u italských břehů. Při katastrofě zahynulo 32 lidí, Schettino tehdy z lodi předčasně prchnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58o10m75a35n 15S47o10u39č18e46k 4643265713316

kde se bere jistota prokuratury, že se nejedná o pojišťovací podvod?

+1/−1
16.5.2013 8:56

J43i18ř70í 43K75r43a93m80p65l 4676824146676

udělal blbost a za tu se platí. Zabil lidi svou blbostí a frajeřinou.

+1/0
16.5.2013 8:54

T26o92m33á64š 82Š98a80p73o73v67a62l34o10v 2374934869771

Na téhle aféře je krásně vidět, jak snadné je přehlížet základní fakta, která se nehodí. Přes veškerou vinu, která by měla být dokázána, musí být každému inteligentnímu člověku jasné, že:

1. Schettino k ostrovu Giglio nezajel z vlastní vůle a proti nařízení společnosti

2. následný manévr, kdy byla loď otočena pouze pomocí manévrovacích motorů směrem k ostrovu, zachránil desítky, možná stovky životů

Tímto příspěvkem nechci nikoho obhajovat ani obviňovat, jen chci připomenout, že nikdy nic není černobílé ...

+2/−2
16.5.2013 7:53

A49l93e72x79a33n36d43r 55K95o29s26t91k41a 5919316469306

Ano, základní fakta:

1) kapitán je na lodi nejvyšším pánem. Má právo, respektive dokonce povinnost odmítnout splnit příkaz vedoucí k ohrožení lodi a lidí na palubě. Minimálně má trvat na tom, aby jej dostal písemně.

2) Pře nehodě nebyl na můstku, ani pozdeji se tam nedostavil, místo toho utekl na břeh. Kdo dal rozkaz otočit loď je tedy poměrně sporné.

3) namísto toho, aby alespoň z toho břehu organizoval záchranné práce odjel kamsi pryč a zfetoval se kokainem. To je fakt, alespoň on tvrdí, že si ho dal až na břehu a ne přímo na lodi. Prostě příklad zodpovědného člověka.

+4/−1
16.5.2013 8:17

G16a15b52r63i65e45l 97H56o75r54t46e42n 9471499163124

Odkud máte informaci, že byla cesta k ostrovu naplánovaná?

0/0
16.5.2013 8:48

D26a73v19i33d 44N89e59b77e67s62k82ý 8877411809451

Nesmysl.

1) Plánovaná trasa vedla okolo ostrova, ale ne tak blízko a samozřejmě ne přes skály. Byl to vyloženě riskantní manévr a důvodem byla snaha "pozdravit" známého na ostrově.

2) Po nárazu Schettino zpackal s výjimkou najetí bokem na skály všechno, co se dalo. Taková loď může jít na volném moři ke dnu během pár desítek minut a při perfektní organizaci ji musí být možné během té doby evakuovat. Concordia stála ještě několik hodin po srážce jen mírně nahnutá opřená o skálu pár metrů od pobřeží. Podmínky pro evakuaci byly naprosto ideální a kdyby tu evakuaci někdo řídil, tak tam nikdo nezařval.

+1/0
16.5.2013 10:55

O25s13k93a31r 50P33o22k13o95r25n14ý 6785891100178

Já tedy žádnou lítost nepociťuji-ten člověk navršil tolik vyložených stupidit a tolikrát se zpronevěřil zásadám a svým stavovským povinnostem že to ani není normální. Líto by mi ho bylo kdyby se jednalo o např nějakou jednotlivou nepozornost, která špatně skončila, ale ten člověk snad za celou dobu nic neudělal správně. Nejprve poslal loď do míst kde neměla co dělat. Po havárii se ani neobtěžoval na můstek. Místo koordinace záchranných prací utekl první. Na břehu okamžitě ujel pryč místo toho aby dal záchranářům seznam a počty pasažérů a navigoval je (aspoň vysílačkou) skrz loď atd.. atd.. Prostě neuvěřitelná kombinace stupidity, neschopnosti a zbabělosti.

+5/0
16.5.2013 0:22

P56e22t24r 75P67o82s96p12í40š55i37l 6849104815564

... na Google Earth je vrak již zřetelně viditelný...

+3/0
15.5.2013 23:13

M65a74r39t39i43n 47K26a98l82e88n22s76k92ý 8295645104591

odkaz?

+1/0
15.5.2013 23:17

P69e21t49r 67P22o73s97p48í22š71i48l 6939644325394

http://maps.google.com/?ll=42.365695,10.92129&spn=0.01419,0.029933&t=h&z=16

+2/0
15.5.2013 23:27

M56a39r49t74i49n 55K61a90l56e39n34s62k89ý 8885775464401

diky moc ;)

+1/0
15.5.2013 23:43

K95v66ě73t60a 24K43o91ř76í89n26k70o98v31á 4437592582642

díky!

0/0
16.5.2013 8:21

P47e52t53r 25B53o96c78e63k 7196432590833

Mě je líto 32 utonulých a jejich příbuzných... - to leda!!!!!!

+5/−1
15.5.2013 22:51

J19a70n 74K40o52z36á90k 7715258239478

Jen krysy opouštějí loď první, kapitán má opustit loď až jako poslední. A neobstojí argumenty typu "zkrat", "selhání nervů", "obyčejný lidský strach" apod. Pokud se stal kapitánem lodi velikosti Concordie někdo, kdo při první krizové situaci skáče přes palubu a nechává pasažéry a celou loď napospas osudu, něco je zřejmě špatně.

+6/0
15.5.2013 22:49

M72a83r33e84k 61H68r23u79b74y 6967512451338

Nojo, jenze co mel delat, s takovymhle jmenem ;-)

0/0
15.5.2013 22:59

A31l86e97x87a19n50d80r 83K18o66s29t50k39a 5569946529876

V itálii ho okamžitě přejmenovali.. Na cr-etino. Přeloží si jistě každý sám.

0/0
16.5.2013 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.