- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
MATURITA - ZKOUŠKA Z DOSPĚLOSTI. SEDLO SE DO LAVIC - ZAHRČEL ŠKOLNÍ ROZHLAS - A CELÁ REPUBLIKA PSALA NA DANÁ TÉMATA - V KLIDU A V POHODĚ . DNES BY TU NAŠI MATURITNÍ ZKOUŠKU NEUDĚLALO 50 % " STUDENTŮ " - - DĚVČATA - UVAŘILA / UVAŘILY - VELMI DOBROU VEČEŘI. A VČÍL .. MUDRUJTE
Já bych zavedl taky povinnou traumačku. Protože ty tisíce mrzáků a stovky mrtvých protože nikdo se nemá k tomu poskytnou první pomoc jsou tristní.
Čeština byla mimořádně lehká. Snad v budoucnu zpřísní.
Matika je základ, učí logickému myšlení....no jsem ráda, že mým dětem tak nějak jde přirozeně
No stačí se podívat mezi umělce (myslím v českém rybníčku ) Takový Tomáš Vorel, tváří se jako velký bohém, ale vystudoval levou zadní nějakou fyziku...nebo tak něco...
hlavně, že si umí vypočítat mzdu tak, aby se jim chození do práce vyplatilo. Protože mají však socialistické představy o tom, jak to v praktickém životě chodí hledají někteří práci za 20 tis. netto..maturita-nematurita
No ja videl v poradu pani Jilkove jednoho, co tvrdil ze densni mladi by do prace nevstavali ani 25000
osobně si myslím...že minimálně polovina dnešních maturantů by nezvládla maturity před rokem 1989...stačí se jenom podívat z čeho maturovali na soukromých SŠ a i dnešní nastavení mi připadá hodně slabé...ale budeme mít spousty inteligence bez inteligence a využití...ale procenta bodují...no ...co by na M školství tolik lidí dělalo...hezký den všem...ZD
Je to jinak. Polovina (možná i víc) dnešních maturantů by se tehdy ani k maturitě nedostala. A mělo to jednu velkou výhodu - student mohl přestoupit na jinou školu, nebo se vyučit a neztrácel zbytečně čas.
Dnešní studenti si vybírají obory výhradně bez matematiky. Zatímco dříve se bez znalosti matematiky student ani nevyučil, dneska je maturantů tolik, že těžko hledají pozdější uplatnění.
To neni poctem, ale jejich kvalitou. Dnesni system generuje prehrsel maturantu, ale jejich kvalita je velmi diskutabilni. Nikdo sice neceka, ze budou schopni se okamzite zapojit do pracovniho procesu, ale to co platilo driv, ze maturnat byval chytrejsi a mel lepsi predpoklady co se potencialu osobniho rozvoje tyce (v porovnani s vyucenymi) dnes prestava platit. Vsichni rodice maji pocit ze vyucit se remeslu je ostuda a vubec neberou v potaz, ze sikovny truhlar se uzivi daleko lepe, nez prumerny matruant (ktereho pak stejne vyhodi z vysoke skoly, protoze na ni proste nema) . Navic tituly nikomu uspech nearuci. Ja jsem i bez dosazeneho vzdelani delal v minulosti nekolikrat praci, na kterou podle predpokladu mela byt VS, ja ji nemel a presto jsem to delal, stupen dosazeneho vzdelani totiz nekoresponduje se schopnostmi cloveka. Za nas platilo, ze kdyz uz nekoho k maturite pustili tak mel velkou sanci ji udelat, ale ne kazdy se k ni dostal. V moji tride nas napriklad zacinalo 30 a koncilo nas 24, tedy 6/30 -> 1/5 tedy 20% lidi se k maturite nedostalo (v sostatni tridach meho rocniku to bylo naprosto stejne), dneska je to tak ze 30 z 30 se k maturite dostane a pak ji 20% lidi neudela. Neuspesnost je sice stejna, ale diky pokrivenemu systemu, ti lidi uz v 19 letech nemaji moc sanci co s tim, kdyby to vymetli v 1. rocniku tak ti neuspesny mohou jit treba do uceni (kdyby nejaky ucnaky existovaly) naucit se neco uzitecneho a pokud by meli pocit ze na to maji, mohou si matruritu prece dodela vzdycky. Problem ale je ze rucickama se v tomhle state dnesnim maldym uz delat nechce, kazdy chce byt manager, brat velky prachy a kdyz to nejde tak radsi nebudou delat nic.
Padl tu dotaz, k cemu je dneska matematika.
No tak predevsim proto, ze matematika je krumpac, bez ktereho nejde pracovat v zadnem technickem oboru. Nejde jen o samotny vypocet, ktery jde o***t tak, ze se pouzije algoritmus pracujici na principu konecnych prvku, ten se vrazi do pocitace a za minutu je namodelovany vysledek.
Jde o analyticko-synteticke schopnosti a o logicke principy, ktere jsou uz od dob Aristotela nemenne. Pokud si tohleto budouci technik nevryje pod kuzi, tak v zivote nikdy niceho nedosahne. Nemusi nutne umet pocitat kazdy hnusny integral a limitu funkce. Ale musi naprosto bezpecne principialne vedet, jak ta ktera oblast matematiky funguje a k cemu se to da pouzit a pokud nema nejaky obecny jednotici matematicky zaklad, tak je totalne v loji. Takze na cem se chcete naucit matematicky spravne a logicky myslet a analyzovat, nez na stoletich proverenymi priklady a ulohami skolske matematiky (co na tom, ze pocitac vam vyprdne vysledek behem sekundy, vysledek neni dulezity, dulezite je pochopeni postupu).
Samozřejmě - matematika na střední školu patří. Ale je otázkou, zda musí být i maturita na všech školách. Na konzervatoři to asi nutné nebude. A možná se budete divit - ani na SPŠE nebyla maturita z matematiky povinná. Ono se jaksi předpokládalo, že student ji musí znát, aby vůbec mohl studovat odborné předměty.
Kupředu levá, soudruzi!
Chybí nám zcela pravicové myšlení! Chybí nám zcela úcta k přirozeným vztahům a úcta k občanské svobodě!
Levičáci o všem musí konstruktivisticky rozhodovat! A je to jedno, zda jsou z ČSSD, ODS nebo TOP 09. Všem to myslí na levačku!
Úředníci rozhodují o tom, jak budou učitelé učit a zkoušet. Budiž. Ale i o tom, jakým lékem budete léčeni nebude rozhodovat lékař, ale úředník pojišťovny!!!
Podle toho to také vypadá!
Nezdravé školství, nezdravé zdravotnictví, špatná legislativa... Peníze z Česka utíkají na všechny strany a: občane, plať, plať, plať, máme stále málo, velí strážce státní pokladny...
Chyba je, že dnes vyšší stupeň než ZŠ se jaksi automaticky začíná spojovat s maturitou. No a kdo má maturitu, myslí si pak, že má otevřená vrátka VŠ. Úroveň maturit by to chtělo posunout tak, aby zkoušku ve finále mělo max. 50% celé populace, a ne každý, kdo nemá v diagnoze debilitu. A VŠ aby pak dotáhlo tak 10 - 15 %, ne víc. Pak by se dalo předpokládat, že vzdělání má v naší republice dobrou úroveň, a maturitní vysvědčení či VŠ diplom měly jasnou výpovědní hodnotu.
Vřele s vámi souhlasím. Pro začátek by aspoň ty testy z češtiny měly být náročnější.