Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kritizoval strážníky, že vydělávají na botičkách. Město ho chce žalovat

Ostrý souboj se vyhrotil v České Lípě kvůli místním stínovým strážníkům. Radnice nyní zaútočila na zakladatele „náhradní městské policie“. Chce, aby se omluvil za svá slova, nebo ho zažaluje. Nelíbí se jí třeba výrok, že strážníci jen nasazují botičky a berou za to mimořádné odměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a95n 11N67o57v66á34k 3654272248802

Zveřejněte prosím číslo účtu, na které lze přispět.

Městapo je naším společným nepřítelem a v jednotě je síla. 

Kdyby se slušní lidé včas vzepřeli Hitlerově NSDAP, mohly být světové dějiny také mnohem čistší.

+6/0
16.5.2013 17:32

G43u64s60t62a75v 21S43l35a11m86a 4919844928776

at me pripisi na seznam obzalovanych:

"MP nema zadnou dobrou povest a proto nemuze byt ani napadena."

+5/0
16.5.2013 12:39

Z91d11e93n82e49k 11V43r40b77a 8309105533157

Souhlasím. V naprosto drtivé většině případů to jsou imho výběrčí parkovacích poplatků se statutem úřední osoby. O morálních hodnotách tohoto spolku snad nejlépe svědčí excesy z posledních let.

+4/0
17.5.2013 12:42

P46a16v66e41l 61P10u36n72č58o15c21h74á27ř 3724931116776

No... ale on jim prece leze do zeli, ne? Oni by meli pomahat a chranit a preventivne ridicim oznamovat, ze tam a tam by nemeli stat, ne? Za to jsou prece statem placeni, chapu to spravne? :-) Tim ze nasadi botu, znemozni odjeti vozidla a tim padem jsou spolupachatele tohoto prestupku, navic podporuji to, aby auto prekazelo, cili je to od nich naprosta prasarna. Naprosto panovi fandim, nedela nic protizakonneho a o to prece i radnici jde, aby bylo vsude slunickove a bezpecno, zejo?

+8/0
15.5.2013 22:48

R84i13c26h73a78r73d 33K70á43b73a 8789108340810

COZE??? Dobra povest MP? To je oxymoron ne?

+8/0
15.5.2013 21:47

T41o74m66á37š 87Z93e30m60a32n 3915508284525

Ne, to je protimluv;)

0/0
16.5.2013 2:36

G88u71s74t83a70v 45S76l51a25m50a 4889714378916

oxymorom = protimluv

+2/0
16.5.2013 12:38

M18a89r65t62i93n 57Š80t38ě42p51á15n65e22k 3827633523921

Zalezi na tom, kdo to vyslovi.

Kdybys to rekl ty, je to ironie.

Kdyz to rekne Franta Vomacka, muze to byt jen blbost.

Kdyz to rekne velitel mestaku, je to reklama.

Kdyz to rekne novinar, je to vlezdo...

Kdyz to rekne Vanecek, je to flame... ;-)

+1/0
16.5.2013 9:59

J80o37z54e79f 81L71e98p94i39č 2881158885592

Kdyby se trochu zaprášil uhlím, tomu policajtovi jednu vrazil a řval na něj, že je bílá tlama, tak se mu starosta ještě omluví.

+14/0
15.5.2013 16:40

J26o48z25e66f 37L51e41p35i87č 2341938185422

Jak radniční mafie spoptí, když si někod dovolí kazit jim jejich špinavé kšefty. A ještě horším proviněním je to, že pár občanů začalo kontroloval, co jejich placaté čepice, placené z daní těch občanů skutečně dělají. Držím jim palce a jsem rád tomu, že nejsou všude jenom hloupé konformní ovce, pro které je jediným řešením s jakoukoli "autoritou" ponížené žmoulání čepice.R^

+17/0
15.5.2013 16:30

I41v41a64n 78J63i67r60e97š 6953902981478

Proč ten výborný pan Šiktanc nevyzývá občany, aby dodržovali zákon a pravidla, pak se vyhnou všem problémům, jenže psychopaté budou vždy sympatizovat mezi sebou navzájem a práva druhých lidí a předpisy vnímat jako omezení své narušené osobnosti, že mínusáři?

+4/−18
15.5.2013 15:05

G38a18b93r62i97e28l 91H32o52r90t88e27n 9961269363104

To je jinak, strážníku - cílem této a jí podobných aktivit je bránit vám v buzeraci. Váš přínos v situacích, kdy postihujete občany za poškozování zákonem chráněných zájmů, tím nikdo nezpochybňuje.

+13/−2
15.5.2013 15:08

P60e55t49r 30V85a73n38e67c62e73k 2191501310984

Od kdy je udeleni pokuty za prestupek buzerace?

+3/−10
15.5.2013 15:09

G28a52b34r66i89e23l 33H41o34r35t74e26n 9201879493754

Buzerací se stává v okamžiku, kdy činnost, vyhodnocená jako přestupek, nepoškozuje zákonem chránený zájem.

+17/−2
15.5.2013 15:11

P61e66t51r 33V96a44n45e59c26e52k 2441641940454

Takze kdyz budu parkovat na prechodu a nikdo ten prechod nebude vyuzivat, nejedna se o prestupek? Mohu takto jezdit na cervenou, kdyz v okoli nic nejede? Mohu takto treba smirovat holku ve sprse, kdyz si me nevsimne?

+2/−10
15.5.2013 15:19

G54a81b80r31i91e69l 74H71o58r46t86e37n 9231249933204

1) Pokud chodník vede dočasně například do plotu kolem výkopu, nejedná se o přestupek

2) Ne, s vyjímkou případu, kdy je zjevné, že má semafor poruchu

3) To je případ od případu, musíte to upřesnit.

:-P

+4/−1
15.5.2013 15:24

P57e28t78r 22V97a56n83e78c74e31k 2171881160724

1)bavil jsem se o prechodu, ne chodniku

2)nefungujici semafor je takovy, na kterem problikava oranzove svetlo, jak jiste vite. To, ze na nem sviti dlouho cervena neznamena, ze je nefunkcni

3)Jak to chcete upresnit? Smiruju holku, ktere o tom nevi. Dle vasi logiky nedoslo k zadne ujme, neb co oko nevidi srdce neboli.

+1/−3
15.5.2013 15:26

G70a87b75r38i89e30l 43H38o65r57t15e86n 9931919863194

Mea culpa, myslel jsem přechod, který vede do výkopu.

JInak co uděláte, když na běžné křižovatce budete sám koukat deset minut na červenou? A šmírování je podobně jako většina sexuálně orientovaných činností velmi těžko postižitelné zákonem, to sem raději nepleťte.

+7/−1
15.5.2013 15:32

P16e31t45r 31V41a86n45e26c32e56k 2351961520264

Projedu na cervenou a pokud bude policista trvat na udeleni pokuty, budu trvat na reseni ve spravnim rizeni. Zde ovsem neresime toto, zde resime to, ze panove stali kde nemeli. Situace, kdy nefunguje semafor neni bezna a nelze na ni pohlizet jako na bezny stav.

+1/−3
15.5.2013 15:34

G48a66b82r52i72e26l 48H46o84r14t88e23n 9891239643914

Vy jste uvedl příklady, já jsem odpověděl, co se vám zase nelíbí? Že jste zase dostal napráskáno?

Prostě se smiřte s tím, že doba, kdy k postihu vždy stačilo porušení zákonného ustanovení, je nenávratně pryč.

+7/−1
15.5.2013 15:37

P68e89t86r 87V21a11n66e70c50e38k 2111401220664

A na to jste prisel jak? Vite vy, ze v CR neexistuje nic jako precedens, takze kazdy soud vzdy rozhoduje o jednom konkretnim pripadu? Tuto obranu klidne asi pouzit muzete, ale dle meho nazoru se vam vsichni vysmeji. On totiz zakon obecne nerika, ze v pripade tom a tom a tom, muzete v zone zastavit. On rika, ze v zone nesmite zastavit, pokud nemate karticku. Naplneni skutkove podstaty zde take vidim - karticku jste si nekoupil, stat jste pripravil o penize a parkujete zdarma na miste, ktere k tomu neni urcene.

+1/−6
15.5.2013 15:46

G72a17b40r23i40e65l 30H20o49r23t92e66n 9831599273524

K vašemu naprosto chybnému závěru ohledně precedentů u nás jsem se už vyjadřoval, najděte si to. Jen doplním - obecní parkovací zóny nedefinuje zákon, nýbrž obecní vyhlášky.

+6/−1
15.5.2013 15:55

P72e54t13r 67V63a65n17e64c38e37k 2651251800324

Precedens v CR funguje pouze jako jisty navod, neco jako: Zde se uz podobna vec resila, tady mate navod, jak to muzete resit. Opravte me, jestli se pletu.

+1/−3
15.5.2013 15:59

G87a47b16r72i46e25l 16H58o98r33t35e48n 9781479743274

To už jsem ale udělal třikrát.

Tady je to vysvětleno odborně: http://www.bcak.cz/nekolik-poznamek-k-zavaznosti-soudni-judikatury-v-ceskem-pravu

A velmi stručně je to tak, že judikáty vyšších soudů musí být respektovány soudy nižšími, takže pokud chce soudce nižší instance postupovat jinak, musí mít velmi dobré důvody, jinak musí "poslechnout".

Žádný soudce v současné době nepůjde proti naprosto jasnému judikátu NSS, kde byla konstatována absence materiálních znaků přestupku u překročení rychlosti o 5 km/h těsně před koncem obce - máte prostě smůlu.

+6/−2
15.5.2013 16:04

P43e81t21r 33V85a38n84e18c98e19k 2501331570124

A my tady snad debatujeme o prekroceni rychlosti? Nedebatujeme. Takze sem laskave poslete nake rozhodnuti na tema stani na zakazu ci v zone.

+2/−5
15.5.2013 16:07

G38a64b94r67i90e15l 29H77o85r80t36e66n 9941139433384

Nevím o žádném mediálně propíraném rozhodnutí tohoto typu, a co?

+3/−2
15.5.2013 16:11

P27e37t27r 63V19a31n42e69c98e11k 2181301630464

Jenom to, ze jste tu ted cely den hazel odkazy, ktere se na dany pripad naprosto nedaji vztahnout.

+1/−4
15.5.2013 16:13

G16a64b35r50i31e96l 83H83o78r82t22e23n 9141349523594

Ale dají, to jen vy to nechápete, protože tam není přímo napsáno "parkování na zákazu". Kdokoliv s IQ nad 75 nicméně pochopí, že se vše točí kolem přestupků obecně - ostatně text z toho odkazu se mnou zmíněným judikátem nezabývá vůbec, je to právní definice judikátu.

+4/−1
15.5.2013 16:15

P71e88t15r 65V79a33n94e40c48e28k 2421611970914

Prestupku obecne? Jizda na cervenou v situaci jakou jsem zminoval vyse je tedy dle vas co?

0/−1
15.5.2013 21:33

M13a21r56t31i43n 29Š11t69ě61p21á40n43e53k 3477793953181

Clovece, ta existence, se kterou si dopisujete je TROLL.

S nim se diskutovat ani debatovat neda, on je tu jen aby nasi.. normalni lidi. Ztracite s nim cas. Mrknete nekdy na jine debaty o doprave a uvidite, ze jeho prispevky nedavaji smysl a diskuze s nim jsou jen ztraceny cas.:-P

+2/0
16.5.2013 9:53

M38i44l55o51š 46B41é58m 6804359412393

No pokud chodíte někoho šmírovat, vězte, že tím ohrožujete jeho soukromí (zákonem chráněný zájem), i když si toho dotyčný nevšimne. ;-)

+1/0
15.5.2013 15:25

P20e82t77r 50V32a80n90e19c12e56k 2121181390694

Me to jasne je :) Stejne tak jako je mi jasne, ze kdyz zastavim na zakazu zastaveni, tak dostanu pokutu. Jenom nevim, proc to neni jasne i ostatnim.

+1/−5
15.5.2013 15:28

M28i52l54o49š 89B51é91m 6684329342323

To už záleží na tom, jestli tím zastavením vytvoříte překážku provozu.

+3/−1
15.5.2013 15:30

P62e45t60r 73V25a72n62e92c69e40k 2511381620914

Ono se nekde v pravidlech silnicniho provozu rika, ze kdyz na zakazu zastaveni nevytvorim prekazku, tak tam mohu zastavit?

+1/−4
15.5.2013 15:31

M31i66l87o86š 15B81é41m 6474219752223

Nene. Zákony jsou psané tím způsobem, že stanovují co se nesmí, nikoliv naopak. ;-)

+4/0
15.5.2013 15:35

P35e85t50r 87V27a24n55e26c98e27k 2551571370414

Spravne. Takze se vlastne shodneme :)

0/−4
15.5.2013 15:36

M39i55l46o98š 87B11é25m 6854969302353

Na čem? Jak vás tak znám, tak o tom pochybuji. :-)

+3/−1
15.5.2013 15:38

P79e44t28r 50V31a97n48e96c12e66k 2361161280514

Ze z pohledu zakona je poruseni zakazu zastaveni vlastni zastaveni vozidla bez ohledu na to, jestli vozidlo vytvori prekazku ci ne.

0/−4
15.5.2013 15:43

M34i24l17o75š 31B48é41m 6394769492113

No porušení zákona to bez pochyby je. Je to nerespektování značky. Otázka ale zní, zdali je to i postihnutelné jako přestupek.

+3/−1
15.5.2013 15:46

P90e74t76r 34V14a20n10e53c66e91k 2431211960584

Dle meho nazoru ano. Stejne tak by se za chvili nekdo mohl vymlouvat na to, ze sice jel na cervenou, ale v okoli nebylo zadne auto, takze nikoho neohrozil.

+1/−5
15.5.2013 15:48

M95i57l18o40š 39B71é29m 6394809452753

Kdyby byl přestupek definován jako "zaviněné jednání, které je za přestupek výslovně označeno v tomto nebo jiném zákoně", tak bych vám dal za pravdu. Ale protože se tam píše i cosi o "porušuní nebo ohrožení zájmu společnosti", je nutné to zkoumat i z tohoto pohledu.

Co se týče jízdy na červenou, pokud vlítnete v plné rychlosti do křižovatky načervenou, nebude asi problém označit to za společensky nepřijatelný hazard. Jiná situace ale bude když tu křižovatku (z nějakého důvodu) projedete na červenou s nejvetší opatrností a úplně jiná situace je u (jak já jim říkám) buzersemaforů.

+3/−1
15.5.2013 15:53

P11e78t30r 97V85a47n14e50c10e29k 2161721300774

To souhlasim. Muj nazor je nicmene takovy, ze zde je nutne nastavit presnou hranici, ktera se nesmi prekracovat. Vznikaly by tak situace, ze napriklad zastavi jedno vozidlo na zakazu, nevytvori tim prekazku, ale za par minut u nej zastavi dalsi vozidlo, ktere take samo o sobe nevytvori prekazku, ale dohromady neumozni prujezd treba hasicskeho vozu. Ktereho ridice by jste chtel pokutovat?

+1/−3
15.5.2013 15:58

M61i25l16o74š 83B42é80m 6954789722523

V takovém případě oba.

+2/−1
15.5.2013 15:59

P83e31t46r 20V39a71n45e94c87e37k 2191301330684

Ale to sam jiste uznate, je trochu zvlastni situace. Jedno vozidlo parkuje spravne, pak prijede druhe vozidlo, zaparkuje, a pokutu dostdanou oba? No, az budu chtit nastvat nakeho souseda, tak vim jak na to.

+1/−3
15.5.2013 16:02

M15i94l16o56š 57B75é51m 6444199602203

Jakto správně? Psal jste "na zákazu". A tím, že kvůli nim někdo nemůže projet bylo učiněno zadost i materiální stránce věci.

+2/−1
15.5.2013 16:05

P13e32t16r 61V43a30n81e51c35e42k 2631821130894

No vidite, a proto se podle meho nazoru musi pokutovat vlastni zastaveni na zakazu a ne az nasledky. Vznikla by tak situace, ze zastavim s vozidlem s vedomim, ze sice stojim na zakazu, ale neomezuji dopravu a za par minut by mohla byti situace jina.

+1/−3
15.5.2013 16:06

M89i43l37o34š 89B34é16m 6844509252363

Pak ale musíte změnit definici přestupku. To už je riziko porušování pravidel. ;-)

+2/−1
15.5.2013 16:09

P84e88t32r 24V76a42n85e36c58e28k 2681231880364

To souhlasim. Smutne je to, ze lide, kteri pravidla porusuji pote vetsinou nechteji nest nasledky.

+1/−3
15.5.2013 16:12

M92i87l47o80š 42B71é40m 6324529672853

Nevim co je na tom smutného. Pokud se s těmi pravidly neztotožňují, je pochopitelné, že nechtějí nést následky a jsou k tomu být nějakým způsobem nuceni.

+3/−1
15.5.2013 16:15

V84á70c84l95a46v 64K45a17f44t92a29n 7205659313966

On pan Vaněček prostě neumí uchopit pointu :)

+5/−1
15.5.2013 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.