Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič auta nedal u Lipníku přednost motorkáři, ten střet nepřežil

Smrtí motorkáře skončila ranní nehoda u Lipníku nad Bečvou. Motorka se srazila s osobním autem, jehož řidič jí nejspíš nedal přednost. Kvůli bouračce byl na několik hodin uzavřený dálniční přivaděč na Olomouc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a21k38u78b 85Z18a82p15l43e66t64a70l 4943870556617

klasika lipnika kazdou chvilu se na tomhle miste bo o kousek dal nejaky idiot otaci pres plne cary. to nejsou ridici meli by jim sebrat vsem papiry;-€

+2/−1
15.5.2013 16:36

J75i84ř79í 45Š69e58j42n83o94h38a 4652583974413

Taky to tak vidím. Když dojde na mimoúrovňové křžovatce k čelí srážce, tak je jediné  vysvětlení otáčení.  Když policie  říká, že nedalo přednost auto, tak se patrně otáčelo auto.

+1/0
15.5.2013 20:34

I13r71e29n16a 56P85l10a48c35h38e24t78k49o19v25á 1376854126510

zase jeden co nebyl privazanej a doplatil na to

+1/−2
15.5.2013 15:13

P92e47t76r 95K51u47č12e62r94a 6939892784269

Vzhledem k tomu, kde skončila motorka, bych tipoval, že jel tak 200 a tak projíždět místem s nájezdem je tak jako tak sebevražda a ono mu to i vyšlo. Adrenalin se holt někdy musí těžce zaplatit. Tipoval bych v tomto úseku kdyby jel 90 podle pravidel a slítnul s motorky tak by se maximálně vyválel ale měl by šanci.

+2/−5
15.5.2013 13:18

M55i44l34o60š 98B74é81m 6974749752463

Kdyby jel 200, tak by na tom obrázky byly místo GSXR trsátka...

+4/−1
15.5.2013 13:45

P54e17t54r 79K91u74č78e11r78a 6569562484659

asi je to kvalitní motorka (a třeba něco dobrzdil) ale mam takovej pocit, že to auto motorka ani netrefila, spíš přes auto letěl ten kluk. Nebo by ta motorka musela letět vzduchem. Možná ji položil a vyhodilo ho to do vzduch a motorka klouzala po boku???

0/−2
15.5.2013 13:59

J93i32ř63í 19Š82e46j52n40o47h45a 4612933734893

Motorka  má zlomenou přední vidlici a  rozbité přední kolo.  Srazily

se čelně. Asi se  auto otáčelo, když podle  policajtů nedalo přednost auto.

No ale vy to máte  stejně  jasný:  Motorkář měl jet vlakem, takže je vinen ;-D

+2/0
15.5.2013 20:38

P75e86t36r 68K93u71č11e59r95a 6399572824129

každý má vždy svůj díl viny

0/0
16.5.2013 9:01

P29e21t77r 47K98o86u85ř94i14l 9513275877

Hloupé plky a klišé. Každý kdo jede na motorce zákonitě musí jet 200.Vy jste tam byl, vy jste měřil jeho rychlost, vy jste vyšetřovatel policie, vy máte informace.Houby jen Vaše domněnky, které vydáváte za pravdu.Nemám rád takové komentáře. Jeden idiot se otáčel přes čtyři pruhy a srazil řidiče motocyklu, který bohužel zemřel. Je to tragická událost a Vy z toho děláte bezohledného motorkáře, který jede jako blázen a tudíž si může zato sám, že je mrtvý. Protože nemáte rád motorkáře, nedělejte z nich viníky všeho a nechte si své komentáře,nic nevíte a soudíte.

+4/−2
15.5.2013 17:10

P91e38t92r 23K68u18č27e97r11a 6879342904299

V úvodu mých dohadů píšu, že "tipuji" ale ze vzdáleností síly nárazu poníčení kapoty se dá dost odhadnout i z fotky nevím jestli jel přesně 200 nebo 208 nebo 193 ale určitě to nebylo 90:-)

0/0
16.5.2013 8:59

J87o53s92e91f 72H67o79f34f63e49j 8210363672242

-další pekař jako dopravní expert.Tímto se omlouvám všem poctivým pekařům.P:S:Motorka nemá pokřiveny ani vidlice i pneu zůstala nafouklá a ráfek je nepokřivený.

0/0
16.5.2013 7:47

P93e85t14r 80K82u83č51e16r79a 6719652824699

Vzhledem k tomu, kde skončila motorka, bych tipoval, že jel tak 200 a tak projíždět místem s nájezdem je tak jako tak sebevražda a ono mu to i vyšlo. Adrenalin se holt někdy musí těžce zaplatit. Tipoval bych v tomto úseku kdyby jel 90 podle pravidel a slítnul s motorky tak by se maximálně vyválel ale měl by šanci.

+1/−4
15.5.2013 13:18

J48i64ř14í 27Š32e52j55n78o98h42a 4112213784593

Teď jste mě uklidnil, když pojedu  90 a auto mi nedá přednost, tak se maximálně vyválím ;-D.   Díky.

+2/0
15.5.2013 20:40

M18i66l73o53š 11B42é50m 6134139242833

Kde všude jsou deb.. ehm, hloupí lidé schopni se otáčet: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=48CbSy0Gbh4

0/0
15.5.2013 13:16

J53o18s44e46f 47H23o30f17f84e19j 8840983452922

Řidič os.vozidla nerespektoval přikázaný směr jítdy vpravo a chtěl se otočit přes zákaz přes dvě čáry vlevo na přivaděč..To by nezastavil nikdo.

+4/0
15.5.2013 9:27

P13ř24e68m24e85k 71P78a70v15k90a 8968222968221

Tak jestli je to pravda, tak to byl pořádný idiot.

+7/−2
15.5.2013 9:32

P80ř36e97m60e10k 13P48a97v46k43a 8628932878901

To mínus je za co? V místě jsou čtyři pruhy, jen blázen by to tam otáčel doleva, zvlášť když u Jezernice o kilometr dál, to může otočit. Pokud na takovém místě jel doleva, přeju mu co největší trest. To není nějaké malé opomenutí, to je totální selhání, které stálo život.

+7/−2
15.5.2013 9:39

J71o74s98e80f 74H17o18f39f35e44j 8880383212742

Přesně tak,normálně to fiknul vlevo.

+1/−1
15.5.2013 9:53

K47a39r54e49l 11H32o93r13á81k 2861470445892

Ano, řidič paštiky porušil důležité povinnosti, a proto by to měla policie šetřit jako zabití, nikoli jako nehodu.

+2/−1
15.5.2013 11:56

J63i26ř31í 79Š32e76j89n78o43h26a 4972403324143

Mínusy jsou za to, že nechápete, že motorkář je vinen vždy.

Prostě na to nemá sedat !

0/−1
15.5.2013 20:43

R71u96d71o26l21f 73A37n33t97o14n18í54n 5866682766706

takovýho kouzelníka jsem před sebou potkal minulý čtvrtek, najel z obchvatu Lipníka do pruhu směr Hranice a cca. po 50 m to otočil přes 3 pruhy zpátky směrem na D1.

+2/0
15.5.2013 11:31

J26a92n 36P72i27v75a19r22n18í15k 1448833683951

....... tak mu nedal přednost, a měl vůbec šanci mu tu přednost dát:-(

+2/−9
15.5.2013 9:27

J37i51ř69í 98Š89e40j84n25o31h33a 4252363924323

Patrně  se otáčel přes dvojitou čáru do protisměru. Na  čtyřpruhu.

Je to zakázané, protože je to krajně nebezpečné a nikdo z ostatních řidičů to nepředpokládá.

Takže není o čem přemýšlet.

+1/0
15.5.2013 20:49

V24e32r13o19n65i55k80a 46R94o41t54t30o61v13á 9130685915485

Bud řidič auta  co kašle na pravidla sil.provozu (nedává přednosti ani autům,ale ta stačí něco udělat) anebo motorka jela tak rychle,že to řidič auta nestihne, byt vjížděl do křižovatky, kdy o motorce nebylo ani vidu ani slechu.

+5/−7
15.5.2013 8:26

M39a18r79t12i26n 68H85o39r41a 4775155480122

..... objevné!

+2/0
15.5.2013 8:49

J49a26n 88M41o90h22y79l58a 6392819709321

I kdyby jela motorka million km/h, nic to nemění na podřízenosti vozidla na vedlejší.

+9/−12
15.5.2013 8:50

H14o58n85z64a 62Š28l29e56z43i53n92g66r 8439301853492

No, takhle to nelze říct. Při dávání přednosti musím počítat s tím, že vozidlo na hlavní jede plusmínus přiměřenou/dovolenou rychlostí(řekněmě plus 50 km/h) - protože kdybych kalkuloval s tím, že každý po hlavní se blíží 200 km/h, tak bych tam taky mohl čekat do soudného dne....

+15/−4
15.5.2013 8:59

J78i25r49i 68J89o91n52á80š 2453239707771

mno i pri lehkem pohledu na prijizdejici vozidlo poznam jestli se stacim v klidu, a bez toho abych jej ohrozil, zaradit na hlavni. Motorkar mozna porusil pravidla , ale ridic, ktery nedal prednost zpusobil havarii. Rv

+7/0
15.5.2013 9:19

P79ř67e80m78e97k 40P93a64v37k52a 8768242858291

Při letmém pohledu zepředu poznáš kulové, protože na odhad rychlosti potřebuješ i třetí rozměr. Výjezd na tom jmenovaném místě je rychlý, obvykle tam skoro zastavím, ale jsou tam dva pruhy, devadesátka a moc mi nejde na rozum, že se motorkář nevyhnul. Třeba se jednalo o souhru okolností - motorka jela 150 (na tomto úseku bych se nedivil) a maník v SUV, který je zvyklý, že ostatní prostě uhnou, se nenamáhal na nájezdu ani přibrzdit. Nedočteme se tu o situacích, kdy se nic nestalo.

+3/−2
15.5.2013 9:30

O54l15d71ř95i74c56h 90K93r18á59l 1654312638

Dát přednost musíte vždy, za jakékoliv situace, ve vyhlášce se žádné vyjímky neuvádí, ani nepřipouští. Ale zmiňuje se, že řidič musí předvídat. I kdybyste tam měl ,,čekat do soudného dne,, tak to za lidský život stojí..

+5/−2
15.5.2013 9:22

R27o14s58t78i63s84l22a87v 44M88a91j84e51r 2723712539138

Ovšem já jakožto velmi aktivní řidič předvídám, že všichni jedou dle platných předpisů a ne dle zákona "silnější/rychlejší zvítězí" a nebo dle nějakých "zákonů džungle"...

+6/−3
15.5.2013 9:25

M72i96l74o72š 26B95é30m 6874739712283

To nedělejte. Můžete jednou potkat vozidlo, které má z dodržování rychlosti výjimku. Radši se vždy přesvědčte pohledem. ;-)

+5/−1
15.5.2013 9:29

V18l40a50s71t19i92m96i81l 69P75l51a86c83h85ý 5225128114333

jenže toto vozidlo má majáky, jinak žádné jiné vozidlo nemá vyjímku z dodržování předpisů.

+3/0
15.5.2013 9:34

M18i92l58o19š 20B91é45m 6184539872613

To se velmi mýlíte. Vedle vozidel s právem přednosti v jízdě podle § 41 (to jsou ta s majáky) můžete na silnici potkat také vozidlo s výjimkou z dodržování předepsané rychlosti podle odst. 9, § 18. A takové vozidlo nemusí být nijak označeno.

0/−2
15.5.2013 9:40

V57l74a20s50t68i12m79i60l 43P78l62a78c55h31ý 5125318324853

Kolik takových aut jste v životě viděl, že by Inspekce vnitra někoho zběsile pronásledovala anebo kontrarozvědka honila cizího špióna po ulicích!Takových případů je nanejvýš 1 ročně v celé republice.

+3/−1
15.5.2013 9:53

M42i20l18o85š 72B47é20m 6484599302393

Tak nejčastejším zástupcem takových vozidel je asi policejních maskovaný passat. Jinak to může být i případ nějakých URN, kteří každou chvíli jezdí zatýkat zločince, u kterých je podezření na zbraň. A další o kterých nemusíme mít ani tušení.

0/−1
15.5.2013 9:58

V78á72c84l53a92v 18P27o75k75o42r26n19ý 7318504895387

Já myslím, že tito výše zmínění (a dokonce i nezmínění Kalouskem privilegovaní celníci) jsou povinni dbát bezpečnosti, aby neohrozili ostatní účastníky provozu.

+3/0
15.5.2013 10:02

M39i79l62o88š 89B24é84m 6674549512493

To si myslíte dobře. ;-)

+2/0
15.5.2013 10:03

O88l47d13ř58i62c30h 39K13r98á89l 1934122378

Tak to předvídáte velmi špatně, nechápu kudy jako ,,velmi aktivní řidič,, jezdíte.. Rychle a bezohledně totiž nejezdí jen motorkáři, které asi nemáte rád ..přečtěte si příspěvek pana Hoffeje výše:-/

0/−2
15.5.2013 10:00

M93a13r56t20i98n 92V97o63j31á56č80e19k 9782678498887

nepředvídá špatně tak to zkrátka je..příklad 1.vjíždíte na hlavní za horizontem nebo v nepřehledném úseku vidíte třeba na 150m předpoklad 90km prázdný úsek jedete..co uděláte s vozidlem který přijede 150km?nic jste z toho venku...2 příklad dáváte přednost kamionu 90km odhadnete že stihnete přejet silnici ,ale co nevidíte ,že ho na plný vezme motorka 200km a najednou nemáte šanci -opět jste z toho venku

+1/−1
15.5.2013 13:18

O57l98d85ř48i65c77h 85K37r39á66l 1564112208

Ano, takové případy co uvádíte se mohou stát. Každopádně nedání přednosti to je i tak a míra zavinění bude jak na rychle jedoucím vozidle, tak i na tom kdo nedal přednost..nicméně tuto konkrétní nehodu a smrt člověka zavinil bezohledný řidič automobilu, který se otáčel tam, kde neměl a všichni zde jen řeší motorkáře, jak jel určitě nejmíň 200/hod.

0/−1
15.5.2013 13:49

R85o39s49t85i60s61l94a21v 37M56a54j57e50r 2353252559768

Nemáte pravdu. Už byl i případ, kdy soud dal za pravdu řidiči vedlejší (zprvu viník nehody) kde bylo podle znalců pak jasně řečeno, že vozidlo na hlavní se jelo velmi vysokou rychlostí a tedy vozidlo na hlavní silnici bylo nakonec viníkem nehody.

Nechci zde dělat závěry protože o nehodě v článku nevím víc než je v článku, ale stát se to může. Nějaká podřízenost vozidla na vedlejší silnici je hloupost. Každý se má řídit předpisy přece, ať na vedlejší, tak na hlavní.

+7/−2
15.5.2013 9:23

V53l50a71s63t20i41m93i26l 87P37l34a69c81h68ý 5355518624213

Tak to byste z té vedlejší nemohl vůbec vyjet. Já osobně jsem viděl havárii motorky a malýho náklaďáku, kdy řidič náklaďáku v obci vyjížděl z vedlejší v táhlé zatáčce a řádně na ni zastavil dal přednost jednomu autu z druhé strany, rozhlídl se ještě jednou a vyjel na hlavní, jenže v tom přiletěl motorkář po hlavní, který to přes tu obec hnal přes 100 a jelikož ta zatáčka je fakt hodně nepřehledná, tak ten náklaďák vzal na roh hlavou. Policajti řekl řidiči náklaďáku, že má vyjíždět na hlavní z jiné vedlejší, když ví, že je tam blbě vidět. Přičemž kdo by byl viník, kdyby ten motorkář smetl rodinu s dětmi, která by šla po přechodu, který je u té křížovatky. Oni jsou totiž motorkáři a motorkáři, jedni jsou v pohodě a jezdí přes vesnici 50 a ví co by se vše mohlo stát a jsou zase motorkáři, kteří to jedou přes obec hlava nehlava a kašlou na následky.

+3/−2
15.5.2013 9:27

K70l51i68m92e16n87t 93P45i70j38á93č18e37k 7607215832898

Tak to pane není, několik případů letců po hlavní již určil soud za viníka nehody. Nemůžete dávat přednost něčemu, co tam není !!! Rozhlédnete se vlevo, pak vpravo - nic nejede, ještě jednou vlevo-nic nejede a vyjíždíte z vedlejší silnice na hlavní doleva. Za půl sekundy se objeví na horizontu motorka, sekundu reaguje řidič (už ujel 110 metrů) pak je prodleva brzd (55 metrů), a pak začne brzdit a ujede dalších 160 metrů a je ve Vás. Možná do Vás vrazí už jen rychlostí 75km/hod (to je jako pád z budovy vysoké 22 metrů).

+4/−1
15.5.2013 9:42

P13a59v47e32l 28M17i90k44u72l66a 6868673746847

Zajímavý propočet, můžete ale prosím objasnit počáteční rychlost "letícího" motocyklu? Kolik motorek jezdí přes 360 km/h, aby ujelo 110m/s? 8-o

Myšlekna dobrá, ale ty čísla mi trochu nesedí. Tak nějak nepředpokládám, že bych v běžném provozu potkal Yamahu M1 nebo Hondu RC213V, speciály MotoGP nebo dragstarový speciál. ;-)

+1/0
16.5.2013 7:13

P31e97t71r 14K83u35č83e57r64a 6749252944329

Tak jasně sebevrah může jet milion ale jsou určité lidské možnosti jak odhadnout vzdálenost a podobně - proto jsou pravidla a má se jezdit 90 a na dálnici 130 (a i kdybych připustil, že i já třeba jedu rychleji cca o 20, 30 km tak v tu chvíli přemýšlím kde si to můžu dovolit ale 2x vyšší rychlost už je sama o sobě trestným činem) - jak vidno tak přednost nepřednost když už je mrtvej už je úplně jedno maximalně ten z auta dostane trest. Ale spoluvina je jistá v případě, že poškozený překročil stanovenou rychlost.

0/−1
15.5.2013 13:26

M86a93r29t95i18n 69H84a45v48l13í72k 2486323616112

To je asi jako prohlasit. On ho zabil ale ten usmrcenej stejne propadal z matematiky... asi tak... Proste ridic nedal prednost a basta. Tecka. rychlost motorkare je jen pritezujici ci polechcujici okolnost...

+5/−7
15.5.2013 8:52

Ř71e24h36o58ř 13V63l18a85s38á87k 2164984631286

Takhle jednoduché to skutečně není. Když porušily pravidla obě strany, může to soud posoudit různě.

Například řidič nesmí přejet člověka, ale člověk nesmí chodit natož ležet na dálnici. Nemyslím si, že by soud řekl: Řidič musí dokázat zastavit na vzdálenost na kterou vidí, a basta. Vezme v úvahu, že na dálnici vůbec chodci nesmí, že byl chodec oblečený do šedivého atp. A u chodce, který omdlí na krajnici silnice třetí třídy v reflexním oblečení se to bude posuzovat zase jinak.

Ostatně, pokud motorkář porušil pravidla o rychlosti, tak porušil pravidla o rychlosti ... a basta !;-D

+8/−1
15.5.2013 9:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.