Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do zrcátka jsem koukla, tvrdí soudu řidička. Pak vůz smetli policisté

Před prostějovským okresním soudem stanula Olga Pospíšilová obžalovaná za těžkou nehodu, při které loni v březnu v Prostějově narazili do jejího odbočujícího auta policisté. Ti zrovna pronásledovali ujíždějícího motorkáře. Podle obžaloby žena nedala policejnímu vozu přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e51t82r 78K50u28č27e86r76a 6649822354139

Já bych tipoval problém na straně policie - je to dost podezřelé, jeden si nic nepamatuje a druhej nechce vypovídat. Kdo ví jaká situace byla na místě možná ani nehoukali, možná ani neblikali a možná jen blikali a houkání zapli na poslední chvíli každopádně by se policajti měli naučit jezdit v extrémních situacích aby nevznikali větší škody než které potírají viz zásah na D1 kde honili mladíka až z toho byl větší průšvih než kdyby ho nechali bejt. A nakonec to odnese chudák ženská, minimálně by měla být vina rozložena a navíc by měl být obviněn i ujíždějící motorkář (kdoví jestli jel tak rychle) neboť ten byl hlavní příčinou souběhu událostí. V tomto případě neexistuje černá a bílá.

0/0
16.5.2013 8:32

M95i68l85o36š 85F53i49a37l34a 2830151237112

No v každém případě bych té paní radil, aby si našla skutečně dobrého advokáta a myslím, že se nemá čeho bát. Když půjde do sporu s policií s nějakým amatérem, může to skutečně odnést, i když je patrně v právu.

+7/0
14.5.2013 17:12

J42a98n 89H41o92n49d84a 9578522444934

Já bych jí radil, když uslyší v blízkosti maják, ať už policejní nebo jiný, aby neodbočovala, to může udělat jen trotl.

+2/−8
14.5.2013 17:20

M73i83l36o23š 88F16i13a85l64a 2180501887392

Nevím kolik toho najezdíte a v jakém autě, ale častokrát se mi stane, že si auta s majákem všimnu až na poslední chvilku. O tom, že bych ho slyšel nějak hodně dopředu nemůže být ani řeč.

+2/−1
14.5.2013 17:37

J66a56n 94H10o53n53d66a 9778652494854

Tak to je trošku Váš problém. Je to slyšet dost dopředu.

+1/−3
14.5.2013 18:15

P27e96t44r 70K43u49č54e53r33a 6909622124279

Pan Honda má zřejmě tichou hondu, haha a slyší o co si vrabci štěbetají na střechách:-). Druhá věc jestli ty policajti vůbec houkali a jak dopředu před srážkou zapli houkačku a jejich modrá blikačka vedne neni nijak výrazná kór u tohodle civilního auta

0/0
16.5.2013 8:24

K36a48r27o80l29i58n91a 90M20a59r73i46e 53H84l13a97v76s26o17v43á 6494959905713

typ auta zde fakt nehraje roli, nevím zda pro zdejší diskutéry najezdím ročně dost ( cca 25tis. km ), ovšem, mohu vás ujisti, že pokud jede vůz na tzv.světlo signál, tak ten signál je slyšet zdaleka a pokud se paní podívala do zrcátka, tak světlo musela vidět

+2/−2
14.5.2013 18:26

M41i51l24o63š 96F64i47a14l53a 2770731157362

Ani zdaleka nemáte pravdu. Najezdím toho zhruba třikrát víc než Vy v poměrně kvalitním autě a tedy i kvalitně odhlučněném. Ani omylem nejsou všechny majáky slyšet dobře. Hodně záleží, v jakém úhlu se vozidlo blíží, jaký má typ sireny a pokud máte např. puštěné rádio (ani nemusí být moc nahlas) některé typy sirén slyšíte opravdu až na poslední chvíli.

+4/0
14.5.2013 18:37

P85e58t17r 57K93u17č46e70r34a 6899642514559

Tak asi v té době nebylo zapnuté

0/0
16.5.2013 8:33

D56a74n54i67e76l 40S56p55á49č76i43l 5386935549213

Nesmíte mít radio na plný koule a nebo si zajděte na ušní.

0/−2
15.5.2013 8:09
Foto

I68v91o 74C20h96u70d90o67b10a 9850556871544

ty seš trotl jak můžeš slyšet maják!!!!!!

+1/0
15.5.2013 9:02

P11e17t61r 58K21u51č18e72r59a 6859102424589

Je vide, ze jste z buranova kde vam policajti houkaj jednou za rok. Kdybyste žil např v Praze tak byste se kvůli houkajícím autům ani nerozjel, kdyby to mělo být podle vás.

0/0
16.5.2013 8:21

J79a45n 80H72o28n98d61a 9348112414244

Když slyším maják, tak zastavím a neodbočuji.

+2/−2
14.5.2013 17:09

R53o53m83a64n 17Č53e81r30v51e12n54k41a 5258833264522

Případ první: Řidička odbočovala vlevo z kolony, dala blinkr, podívala se do zrcátka a vysokou rychlostí to do ní nakouřili cajti v civilním autě. Viník - řidička.

Případ druhý: Policejní pasát se bez blinkru, majáku a zřejmě i podívání do zrcátka otáčel kde neměl (puidce odbočil vlevo) a sestřelil kluka na motorce, která na místě zemřel. Viník - kluk na motorce.

A tady milé děti vidíte, že cajti jsou u nás, stejně jako v jiných totalitách, beztrestní ;-)

+11/0
14.5.2013 16:15

F45r48a19n16t73i76š48e89k 55F85u37k66a 3560361291983

Taky to tak vidím. Navíc řidič vozidla s modrým světlem sice má právo přednostní jízdy, ale musí si počínat opatrně a nesmí ohrozit BESIP. Navíc pokud způsobí nehodu s tímto světlem, nese plnou zodpovědnost.

A to bych jim přál za tuhle svévoli v montování modrých světel do různých všemožných míst civilních aut. Měli by to srovnat všechno, lumpové!

FF

+8/0
14.5.2013 16:20

P75e47t15r 67K67u53č65e15r13a 6799902564359

Taky si myslim když už jede pod majákama a houkačkama stejně by měl dávat a o to víc předvídat když jede tam kde ho nikdo nečeká takže odpovědnost by měla být na něm - taky je vidět, že jeden polda si nic nepamatuje a druhej nechce vypovídat

0/0
16.5.2013 8:37

M13i65l88o12š 55F25i85a90l34a 2490751157922

Jezdil jsem pár měsíců s modrým majákem a na školení nám vždy zdůrazňovali jako první, že ač máme přednost, nesmíme ohrozit nikoho, kdo jede podle předpisů. Jinými slovy mohu jet na červenou, ale nesmím sestřelit někoho,kdo jede zboku na zelenou. Musím jet tak, abych takové situace, jaká je popsaná v článku byl schopen řešit bez zranění té paní i vlastního. Na to ukazuje i to, že jeden policajt nevypovídá a druhý si nic nepamatuje. I když připouštím, že policie to muže mít trochu benevolentnější.

+12/0
14.5.2013 15:12

M18a30r26e24k 73H24r82u54b65y 6777782581848

Policie to ma uplne stejne. Ale co chtit od organizace, ktera ma povoleno pouzivat obcany jako zive stity :-/Rv

+3/0
14.5.2013 17:52

L91a82d14i13s93l85a90v 64M51i30k47a 1641109204424

Chudák ženská, že narazila zrovna do fízlů, je jasné, že oni na sobě vinu nenechají, aspoň soud by ale mohl mít rozum.

+10/0
14.5.2013 14:26

T17o50m96á38š 62K73u44c44h87a87ř 3167751738791

I v takovéhle věci musíte na Idnes manipulovat?

Dát do nadpisu "Do zrcátka jsem koukla" znamená, že 70% lidí, kteří čtou jen nadpisy automaticky odsoudí řidičku a zařadí ji mezi hloupé blondýny, které zrcátko používají jen na kontrolu nalíčení (netvrdím, že to tak nemohlo být).

Přitom citace od soudu zní "..zkontrolovala si v zrcátku, zda mi nic v odbočení nebrání.."

To ani nemluvím o tom, že jste mi smazali druhou část policejního vtípku, který,  zřejmě nebyl dostatečně ohleduplný ke zraněnému policistovi (ale který vtip o policajtech je?), ale ve srovnání s tím, že je zde zcela běžně tolerováno napříkad vyhrožování pověšením některým skupinám (černochům, židům, odborářům, komunistům...) se jednalo jen o lehký vtípek.

Domnívám se, že je to od vás přinejmenším netaktické u takovéhoto nepříliš významného článku takto okatě profláknout svoje metody. :-P

+6/−1
14.5.2013 13:16

L46e87n19k52a 70S33v13o86b31o54d89o23v37á 2666105777595

R^

0/0
14.5.2013 14:44

T72o14m49á46š 25K79u50c95h20a56ř 3477251248871

"Jeden z policistů  ...utrpěl zhmoždění a otok mozku ..."

Tady něco nesedí..:-)

(Ano, je to levné, ale jsme na Idnesu ;-))

+9/−1
14.5.2013 12:45

W19a27l83t14e42r 38C22e39r86m38a30k 1294518471486

Mě by zajímalo, jak kvalitně je vidět modrý majáček umístěný v kabině policejního vozu v modrém laku.

+13/−2
14.5.2013 12:41

J45o77s44e19f 38Č42e71r33v42e31n17i68c56k59ý 9759644711173

Zažil jsem tmavě modrý majáček v kabině "honícího" Passata na výpadovce z Plzně na Klatovy (nehonili mě) a byl vidět celkem dobře.

+1/−2
14.5.2013 12:48

T66o79m94á53š 61K67u49c47h43a26ř 3207261958371

Především je povinností každého řidiče předvídat. A pokud jedu autem v barvě České pošty s majákem a nedodržuji pravidla běžná pro ostatní řidiče, tak to plati desetinásobně.

+11/−2
14.5.2013 12:50

T12o56m73á78š 13K15u84c55h47a93ř 3507821348691

Takže podle mínusek tu máme na každé dva řidiče jednoho, který předvídat nemusí. To vcelku odpovídá tomu, s čím se na silnici každý den setkávám. :-/

+5/0
14.5.2013 13:20

H64o78n21z72a 58P21u84r66k53r91á25b76e69k 1909978559225

to není tak jednoduchý, nebo nevím, proč vás kdo mínusoval, já ne...ale pokud někoho honili (otázka, zda to bylo fakt tak důležitý, aby tolik riskovali, nám nepřísluší hodnotit - neb o tom nic nevíme) a předjížděli kolonu, tak jeli asi celkem rychle a pokud jim tam najednou zničehonic vjede někdo před čumák z plynule jedoucí kolony, tak s tím neudělají fakt nic, i když budou stokrát předvídat...myslím, že ty mínusy fakt neznamenají, že by někdo nesouhlasil s tím, že je třeba předvídat:)

0/0
14.5.2013 15:36

J25a35n 79H65o98n84d95a 9618652314204

Předvídat ale měla asi ta řidička. Když slyším maják v blízkosti, tak sakra neodbočuji. Protože ten, kdo jede s tím majákem je asi v "trochu" těžší situaci. Může to být sanitka.

0/−3
14.5.2013 18:15

L42u11k12á78š 42H79o81s63p14o46d67k83a 5514445138817

Zákon č. 361/2000 Sb. § 21 odst. 5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.

Pokud řidička dávala včas znamení o úmyslu odbočit vlevo, pokud se před odbočením podívala do zrcátka a vše bylo v pořádku, pokud si jeden z policistů nic nepamatuje a druhý odmítá vypovídat z důvodu obavy o vlastní stíhání!!! (proč asi?), pak jediné možné rozhodnutí soudu je osvobození. Nicméně jsme v ČR, takže to určitě dopadne jinak a paní to napařej.;-€

+20/−1
14.5.2013 12:36

J62o36s45e93f 56Č91e80r34v56e53n13i64c92k24ý 9219914891733

A co odstavec 1 vámi zmiňovaného paragrafu? Ten neznáte nebo jste ho neuvedl záměrně?

Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.

+3/−11
14.5.2013 12:46

L52u89k46á43š 88H19o43s50p74o57d51k38a 5314955138427

Četl jste vůbec, co jsem napsal? Asi ne, takže pro Vás ještě jednou. Pokud řidička dávala včas znamení o úmyslu odbočit vlevo, pokud se před odbočením podívala do zrcátka a vše bylo v pořádku... Tím splnila povinnost vyplývající z odstavce 1).

+7/−3
14.5.2013 12:51

J35o29s37e63f 50Č29e76r31v88e75n26i70c88k35ý 9749934761203

A četl jste až do konce, co jsem napsal já? Takže i já pro Vás ještě jednou:

... při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním...

Co znamená "ohrozit" si snad dohledáte sám. Tím je pro mne diskuze na toto téma uzavřena.

PS: tímto nehodnotím ty policisty, zda měli nebo neměli dávat teké větší pozor.

+3/−11
14.5.2013 12:57

D59a90v26i92d 55K84r22á50l 1159766159258

ale tohle ustanovení platí pro situaci, kdy řidič ještě nedal znamení o změně směru jízdy.

Jakmile jsou zapnuty blinkry, nikdo už nesmí předjíždět!

+11/−3
14.5.2013 13:03

J81o68s88e80f 85Č72e61r20v83e32n22i24c53k23ý 9919724601493

A vy, když odbočujete tak jste si 100% jist, že Vám ten blinkr vzadu funguje i když ho máte zapnutý?

Proto je ten odstavec v zákoně. Řidič za Vámi skutečně nemusí poznat, že odbočujete, když Vám ten blinkr nepůjde, proto je hlavní odpovědnost na odbočujícím řidiči.

0/−10
14.5.2013 13:13

D81a56v60i21d 45K21r26á42l 1729526519988

Dopravní policie, která řeší dopravní nehody, posuzuje nehody často tak, že řidič odbočující doleva porušil svou povinnost dle shora uvedeného ust. §21 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., neboť tím, že odbočoval v okamžiku, kdy byl předjížděn, ohrozil řidiče jedoucího za ním a nedbal zvýšené opatrnosti.

Takový závěr však není v souladu se ostatními ustanoveními, jmenovitě se shora uvedeným §17. Tato ustanovení ve skutečnosti tvoří uzavřený celek a řeší komplexně všechny situace ve všech jejich odstínech.

Základem posuzování viny na nehodě je zjištění, ve kterém okamžiku započal řidič, který odbočuje, svůj odbočovací manévr a začal blikat (dal znamení o změně směru jízdy vlevo). V okamžiku, kdy takové znamení dal, již žádný řidič vozidla za ním nesmí začít předjíždět a pokud začal a dojde ke střetu, je viníkem nehody řidič vozidla, který začal předjíždět, neboť porušil svou povinnost nezačít předjíždět v okamžiku, kdy vozidlo před ním již dává znamení k odbočení vlevo. Jakékoli jiné posouzení nehody v této podobě je v rozporu s ust. §17 zákona č. 361/2000 Sb.

Aby bylo možno hovořit o vině řidiče, kiterý odbočoval doleva, muselo by se jednat o situaci, kdy začal odbočovat v okamžiku, kdy již byl předjížděn. Pokud se tedy řidič odbočujícího vozidla podívá do zrcátka a vidí, že je předjížděn zleva, může sice začít blikat, ale již nesmí odbočit, a to až do okamžiku, kdy jej předjede to vozidlo, která jej započlo předjíždět před tím, než začal blikat.

Praxe samozřejmě tak jednoduchá není. Úhelným kamenem bude zejména prokazování, jestli řidič blikal již v okamžiku, kdy začal být předjížděn anebo začal blikat až potom. V případech tvrzení proti tvrzení může pomoct postavení vozidel po nehodě, resp. zjištění, které vozidlo trefilo které a jakým způsobem, z čehož lze dovodit některé skutečnosti, ale hlavní důkazní tíha bude na svědcích.

+4/0
14.5.2013 13:21

D24a10v26i72d 93K57r80á18l 1499126419668

§ 17 Předjíždění (5) Řidič nesmí předjíždět e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy."

+3/0
14.5.2013 13:23

D35a37v78i12d 48K42r91á48l 1899656949578

čerpáno z: http://www.autoweb.cz/odbocovani-doleva-a-vina-na-dopravni-nehode/

0/−1
14.5.2013 13:29

J63o70s32e76f 64Č53e98r19v67e83n17i21c97k79ý 9289444901523

Teda, přečetl jsem ten román celý.

Nikde jsem však nepsal, že odpovědnost je VŽDY jen na odbočujícím řidiči.

A nikde v tom románu jsem se nedočetl, jak je to s tím, že řidič odbočující je přesvědčen, že "bliká" a že dal blinkr včas, ale řidič za ním neví, že se chystá odbočovat, protože jasně vidí, že "nebliká". Má totiž rozbitý blinkr.

Souhlasím s tím, že to může nastat "tvrzení proti tvrzení" a nebo rozhodnou svědci.

0/−1
14.5.2013 13:29

J98a78n 25L93u84k17á42š 7247923393592

Pokud mate rozbity nejaky blinkr, poznate to podle zrychlene frekvence blikani vseho ostatniho vcetne ukazatelu v kabine vozu.

Moc neridite, jinak byste to zazil.

+3/−3
14.5.2013 14:01

J12o19s57e14f 67Č19e33r35v14e52n95i12c31k97ý 9519294661133

Jak píši jinde, mám naježděno 530 tisíc km za 17 let. A věřte nebo nevěřte. Žárovka v blinkru mi nikdy neodešla. Že by to změnilo frekvenci blikání samozřejmě vím.

+1/−1
14.5.2013 14:10

J67a24n 57L57u46k65á25š 7417693853242

Zdanlive namitka k tematu, ale ve skutecnosti ukazuje, ze moc neridite.

Jinak byste vedel, ze nefunkcni blinkr poznate, jelikoz vse zbyle potom blika s vyrazne vyssi frekvenci, vcetne ukazatelu na pristrojove desce. Tj. nevite jestli je to predni, zadni, ci nekde na zrcatku/boku, ale pokud vam blikaji blinkry normalne, tak vse funguje.

+3/0
14.5.2013 13:59

J44o50s59e68f 59Č65e74r59v17e39n70i94c19k86ý 9989134761933

No nevím, jestli je 530 tisíc kilometrů za 17 let málo řízení, tak potom máte pravdu. Znám řidiče, u kterých jsem si jist, že by zrychlenému "tepu" blinkrů nevěnovali pozornost.

0/−1
14.5.2013 14:08

L94u42k87á74š 20H35o25s12p53o71d90k87a 5354485468207

Výborně, takže když chcete slovíčka, tak buďte tak laskav a sdělte mi, co udělala řidička špatně nebo jak se má zachovat jakýkoliv řidič, který se chystá odbočit vlevo, aby neohrozil?

+3/0
14.5.2013 13:09

J68o12s46e42f 70Č41e76r69v59e72n95i28c48k69ý 9479624481473

Co udělala řidička špatně, to nevím, nebyl jsem u toho.

A pokud si nedokážete sám zodpovědět jak se má řidič zachovat, tak jen doufám, že Vás nikde na silnici nebudu mít tu čest potkat.

+1/−5
14.5.2013 13:17

L74u52k36á69š 39H34o53s57p21o12d67k28a 5144325578977

Já chtěl slyšet od Vás, co má řidič udělat. Za sebe to totiž vím moc dobře. Vy jste ale "expert", takže k tomu máte asi něco navíc. Rád se nechám poučit.

+5/0
14.5.2013 13:24

J28o95s66e43f 32Č62e65r27v24e46n38i96c62k83ý 9349374491873

Nevím jestli jsem expert. Vím jen, že mám naježděno přes půl milionu bezproblémových kilometrů za posledních 17 let, tak snad nějaké zkušenosti mám.

0/−2
14.5.2013 13:33

J72i93ř83í 98E72r21b88e23n 1303734116407

U nás ze silnice odbočovala kousek za horizontem z kolony doleva přes silnici Tatra s vlekem. Její šofér neudělal jedinou chybu - vyjma té, že tu tatru nerozjel při odbočování na stovku. Tři sta metrů za ním se totiž střelec v audině rozhodl kolonu předjet - a té odbočující Tatře se strefil přesně na závěs vleku. Prvoinstanční soud odsoudil šoféra tatry, protože nedbal slovíček v zákoně a "ohrozil". Až druhoinstanční soud uznal, že vina je spíš na místě šoféra audiny, protože podle výpočtů znalce měl před začátkem brzdění rychlost 140 km/h na povolené sedmdesátce...

+6/0
14.5.2013 13:33

J68o73s69e50f 51Č50e95r14v24e22n86i18c54k91ý 9959554931373

Mě není nutné dávat takovéto příklady. Já netvrdím, že odbočující řidič má tu odpovědnost VŽDY na 100%.

0/−1
14.5.2013 13:44

J77o39s78e25f 58H63o23n28e33š 7541542190423

Ale když to vozidlo(za ní) jede jako dobytek měla řidička vůbec šanci brát ohled?Přednost snad nemusela dávat,nebo ano?

0/0
14.5.2013 14:08

K90a25r82e77l 63H36o22r41á82k 2411440735602

Oba měli zastavit a dohodnout se, kdo pojede první.

0/0
15.5.2013 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.