Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáci dělají poslední generálku testování, pak se o projektu rozhodne

Tisíce páťáků a deváťáků se od pondělního rána pustily do dalšího testování. Přes počítač dělají testy z češtiny, cizího jazyka a matematiky. Druhá a také poslední celoplošná generálka potrvá do 7. června. Ministerstvo školství po jejím vyhodnocení rozhodne, zda testování bude pravidelně využívat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L72u42b62o98m12í13r 67D20u84f67e19k 8345513934381

jen dotaz, podepisovali jste jako rodič souhlas s tím, že bude Vaše dítě testovaný.

Dcera v 5. třídě nic nedonesla, od kámoše na stejné škole v 9. jo.

0/0
13.5.2013 16:55

P83e97t12r 39M43a21c92h28á86l28e37k 7985146766826

Není nutné. Testování vyplývá ze zákona.

+1/0
13.5.2013 17:05

F43r28a22n55t23i47š82e40k 82E35l27i11á47š 6637923455666

Pane Machálku, soudím, že učíte. Vy fakticky nenecháte propadnout žáka, který nemá patřičné duševní schopnosti a navíc je líný, jenom proto, že je v deváté třídě? To ubližujete kantorům na středních školách

0/−1
13.5.2013 21:11

P68e38t16r 88M95a49c97h80á78l23e75k 7795736136636

Já jsem níže napsal, že to pro mě není problém. Nikomu neubližuji.

0/0
13.5.2013 21:59

J43a11r34d90a 21C94h79o90v11a67n29e14c 6251195553649

Zkoušení ke školní výuce patří, a to i zkoušení formou testů.

Žádný souhlas rodičů není zapotřebí, neb od dob JCM Marie Theresie Habsburské je školní výuka dětí povinná, a to samozřejmě včetně zkoušení.

0/0
14.5.2013 10:23

P92e82t69r39a 74N69o93v46á77k24o74v43á 8336165607193

Toto testování je jen jeden z dalších tunelů na evropské fondyEU. A je velmi smutné divadlo, že největšího tuneláře z ČŠI ministerstvo školství pořád kryje, protože jinak už by musel být dávno za mřížemi.

+1/0
13.5.2013 15:44

F31r63a66n45t39i12š34e71k 88E47l15i31á76š 6457823705336

Testování je běžné ve všech civilizovaných zemích. Nám dává objektivní pohled na skutečné schopnosti žáků. Na schopnosti učitelů i ředitelů škol. Na celkovou úroveň našeho školství, která ještě nedosáhla svého dna.

0/0
13.5.2013 16:39

P58e81t95r 13M72a87c72h17á86l22e96k 7305456666936

Není objektivní. A pak vám doporučuji přečíst si o tom, jak dopadli Američané s testováním, a o tom, proč od testování upustilo např. Finsko (v mých očích jeden z nejlepších vzdělávacích systémů).

0/0
13.5.2013 16:52

F16r20a81n61t51i19š34e89k 58E97l50i36á64š 6717693415416

Objektivitu, mimo jiné, zaručuje to, že všichni mají stejné otázky, které netvořili kantoři tamní školy. Je smutné, když Finy považujeme za tvůrce dobrého vzdělávacího systému a nikoli nás, pohrobky "učitele národů". V Holandsku prý mají celostátní srovnávací zkoušky v každém ročníku a výsledkay se uchovávají po celou dobu studia. Ideální.

0/0
13.5.2013 20:51

P13e20t74r 33M63a15c58h74á93l38e51k 7885366516526

Učitel národů se obrací v hrobě. Celý systém je nastavený špatně.

0/0
13.5.2013 22:02

S80t20a24n66i63s30l28a23v 33S91r47b15a 4325604178444

Když vláda neví jak se školstvím dál, nasadí testy. Sice netuší, co s výsledky, ale pokusy a omyly takový test ospravedlní stejně jako ledasjaký šlendrián a veřejnou zákazku. Výsledek: kdo má, dá za 100 tisíc dítě na soukromou školu a se skřípěním zubů bude dále cpát daně do nekonečné díry jménem státní správa věcí veřejných

+1/0
13.5.2013 14:47

H26o80n65z26a 35B90o69b52u14l32a 9856579793819

Řeknu to takto - v době, kdy každá ZŠ může mít svůj vlastní učební plán, je takovýto způsob testování nesmyslný.

+3/−1
13.5.2013 14:04

P10e31t56r 97M55a54c56h13á76l20e83k 7955516416266

Váš příspěvek je mimo - viz níže.

+1/−1
13.5.2013 14:43

H98o36n24z85a 93B35o18b70u34l26a 9886499713619

Mimo jste vy. Evidentně kancelář není praxe.

+1/−1
13.5.2013 14:48

P41e44t70r 42M50a90c25h58á33l15e62k 7865226146546

To, co je v testech, musí být obsaženo ve všech ŠVP. Jste mimo.

+1/−2
13.5.2013 15:17

F42r38a49n38t35i14š95e71k 70E85l56i91á59š 6317803655156

Zavedením ŠVP omezily všechny školy své nároky na žáky. RVP určují, co musí být v ŠVP (děsný zkratky, že?). V testech je to, co je v RVP a co musí být i v ŠVP.

0/0
13.5.2013 16:38

P83e51t45r 75M22a62c10h50á10l50e12k 7185336166226

Nic jiného netvrdím.

0/−1
13.5.2013 16:45

F14r26a91n86t49i21š45e56k 44E71l10i56á92š 6977643365516

Však s vámi souhlasím.

0/0
13.5.2013 20:53

H48o57n12z70a 67B78o29b75u48l86a 9356629933629

Ano, ale ne ve stejném ročníku a už vůbec ne ve stejném období.

0/0
14.5.2013 11:22

F47r79a44n87t43i39š93e26k 92E48l93i11á13š 6227163165516

Máte pravdu. ŠVP, zavedené za vlády paní Buzkové jsou zhouba vzdělanosti.

+2/0
13.5.2013 16:35

H44o24n60z69a 75B13o50b45u46l72a 9216109333209

Na jiných stránkách je větička: "Inspektoři nakonec varovali učitele, aby nepoužívali testování jako jedno z rozhodujících kritérií pro hodnocení žáků." Ano, na lovosické 1.ZŠ bylo dětem oznámeno, že výsledná známka na vysvědčení bude podle výsledků testování.

+2/0
13.5.2013 13:59

P92e50t19r 61M75a58c20h31á95l57e32k 7635636766666

Výsledek testování může být zohledněn v klasifikaci.

0/−1
13.5.2013 14:00

H74o16n68z42a 45B89o48b43u92l71a 9766929513959

Možná jste nepochopil tu větičku. A co ti, kdož se testování úmyslně nezúčastní?

+1/0
13.5.2013 14:02

P66e81t25r 69M37a10c60h93á60l40e56k 7405236286126

Větičku jsem pochopil. Varování není závazné. Míru zohlednění výsledku testování si určí každý vyučující/ředitel sám. V každém případě si musí být schopen každý hodnotitel své rozhodnutí obhájit. Ti co se nezúčastní testování? To jako jak? "Hodí se marod na celý měsíc?" Nebo jak to myslíte? Tak se otestují dodatečně obdobným testem.

0/0
13.5.2013 14:12

H47o21n48z73a 78B71o66b52u67l86a 9296549173259

Někteří rodiče děti na testování nepouští, protože s ním nesouhlasí. Někdy je třeba přečíst více zdrojů, než jen iDnes.

Testy nemají ovlivňovat klasifikaci, zvlášť dnes, kdy má každá škola možnost sestavit si svůj učební plán.

Ano, každý hodnotitel musí být schopen... proto jsou známky z jednotlivých škol opravdu výborně srovnatelné.

0/−1
13.5.2013 14:34

P89e98t65r 68M34a39c74h16á92l36e75k 7165796556386

A proč srovnáváte známky jednotlivých škol? A kde jste k nim přišel? Má korespondence s ČŠI mi jako alternativní zdroj informací stačí. Každá škola má svůj ŠVP, ale ten musí být v souladu s RVP, takže na všech školách se musí učit minimálně to, co je testováno.

0/0
13.5.2013 14:42

H84o15n76z30a 40B55o59b37u28l72a 9346109393579

Protože na většinu středních škol se dnes přijímá podle známek ze ZŠ, přijímačky jsou snad jen na gymnázia. A protože ty známky nejsou srovnatelné, je taková praxe nefér.

Problém je ŠVP je, že to nemusí být v té konkrétní třídě. Například můj syn byl v 7 třídě v jedné škole, a v 8 v jiné v jiném městě. A díky tomu nikdy neprobíral pythagorovu větu, protože v první ji měli mít až v osmičce, zatímco ve druhé ji měli na konci sedmičky.

+2/0
13.5.2013 14:48

P81e17t55r 53M77a69c40h90á70l88e87k 7365406276226

Přijímačky - nemáte přehled, tak nekomentujte.

ŠVP- přestup - na to mají rodiče myslet, než se přestěhují.

0/0
13.5.2013 15:20

H97o71n90z20a 23B82o81b52u34l75a 9696399713469

Jak nemám přehled? Syn je v devítce, takže věřte, že přehled mám.

Jo tak, takže na jednu stranu se tady kritizuje, že se lidé odmítají stěhovat za prací a pak přijde nějaký Machálek a bude tady osočovat rodiče, že mají přitom myslet na to, jestli náhodou škola v novém bydlišti nemá jíný ŠVP. Vy jste dobrý mimoň.

0/0
14.5.2013 11:24

F95r98a39n45t58i21š28e30k 62E11l84i96á92š 6437863415136

Lituji vás i vašeho syna, že doplatil na lemplovství úředníků ministerstva školství a paní ministryně. Ono neblahé zavedení kompetencí, evaluace, kurikulární reformy, RVP i ŠVP a dalších blbinek se bude projevovat na vzdělávaných dítkách desítky roků

0/0
13.5.2013 21:00

P24e41t24r 30M10a43c88h25á73l98e64k 7305766186396

Nicméně tak hrozné to být nemůže, v zákoně je jasně napsané, že škola, na kterou žák přestoupil, musí vytvořit podmínky pro vyrovnání rozdílů mezi ŠVP (pl.) přestupem dotčených škol.

+1/−1
13.5.2013 22:04

H68o54n74z88a 58B90o80b16u93l77a 9196889353269

;-D Vy žijete opravdu v nějakém svém světě, že?

0/0
14.5.2013 11:26

J88a48k64u92b 71C54h96o56d 5252957652490

Testování je správná věc. A rozdělení žáků podle inteligence ještě lepší. Hloupějším žákům by jen přitížilo učit se v tempu těch nadaných a nadaným by to uškodilo, jelikož by se stejně muselo tempo notně zpomalit kvůli pomalejším. Nadané žáky budou školy připravovat na studia na gymnáziích a posléze vysokých školách, děcka nebudou s látkou pozadu a možná i napřed. Zatímco ti pomalejší se budou připravovat na studium na učilištích, kde z nich budou šikovní řemeslníci, kteří jsou pro naši společnost nepostradatelní. Míchat nadané chytré žáky s těmi pomalými a méně inteligentními je jako míchat jablka a hrušky. Dohromady si ty děti ve VÝUCE překážejí.

+2/−1
13.5.2013 13:18

A30n83d21r62e98a 84N92o54v37á 8484681966815

tak ono to rozdělení v podstatě už funguje - ti chytřejší odejdou na víceletá gymnázia.

+1/0
13.5.2013 13:25

P22e43t35r 29M52a89c53h63á97l83e60k 7985376146636

Ale tam odchází i průměr!

+1/0
13.5.2013 13:55

M41i22c38h77a33l 18K70r96e93j40č77í 1336950791883

Když se tam dostanou - proč ne? 8-o

+1/0
13.5.2013 14:00

P50e79t66r 20M59a21c71h36á72l15e21k 7855316986606

Nekulte oči. Oni se tam dostanou ne proto, že jsou výjimečně nadaní, ale proto, že na gymnáziích klesají stavy žactva a aby byla uspokojena naplněnost tříd, tak přijmou kdekoho (namísto zrušení přebytečných gymnázií). Výsledek je pak nasnadě - ve třídách se sejdou pouze podprůměrní žáci a žáci rodičů, kteří si nemohou dovolit dojíždění svých dětí na gymnázium.

+1/−1
13.5.2013 14:06

A62n71d80r39e23a 24N19o89v73á 8724511466415

ale pořád ty děti rozdělíte na chytřejší (rychlejší, pilnější) a méně chytré a lze s nimi dle toho pracovat. A ty gymply by měla srovnat státní maturita a zveřejnění výsledků.

0/0
13.5.2013 14:12

P87e73t66r 57M82a19c43h79á41l26e54k 7515696846646

Ve třídě zůstane 8 těžce podprůměrných (a z toho ještě 3 s SPU a individuálním plánem), 1 průměrný a 5 velmi bystrých. (14 žáků celkem není výjimkou na vesnické ZŠ). Jak budete učit v těchto hodinách?

+1/0
13.5.2013 14:16

A71n21d32r48e96a 42N77o16v52á 8654661736415

U 14 žáků by neměl být problém s individuálním přístupem.

0/−1
13.5.2013 14:18

P88e92t46r 17M74a39c47h98á48l63e13k 7215656796316

Ten je uplatňován vždy. Ale co na to plnění osnov (ŠVP)?

+1/0
13.5.2013 14:22

A54n36d86r52e39a 53N27o61v50á 8124481976205

Nevím. V tom se nevyznám. Znám to jen ze školy svých dětí - ve třídě jich bylo 18 - pí učitelka si je rozdělila a dokázala s nimi pracovat dle jejich potřeb.

0/−1
13.5.2013 14:24

P67e23t90r 26M45a11c89h48á79l46e76k 7395466656336

Chtěl jsem napsat, že ve třídě, kde chybí průměr se učí strašně obtížně.

+1/0
13.5.2013 14:32

A57n29d37r40e62a 56N60o26v78á 8234441866715

To je zase na těch gymnáziích, jakou zvolí obtížnost přijímaček a jak to vyselektují.

0/0
13.5.2013 14:04

P41e95t15r 35M41a37c40h35á71l85e75k 7635886816746

Vyselektují to tak, aby měla plné třídy.

+1/0
13.5.2013 14:18

M88i19c23h91a86l 93K14r31e74j18č45í 1636160961223

Inteligence je velice relativní pojem. Na základě čeho byste ty děti dělil? Podle výsledků nějakého testu? Zkazit těm dětem celý život tím, že už je v raném dětství odsoudíte k nějaké dělnické profesi? Rv

+1/−2
13.5.2013 13:39

H13o11n23z28a 16B83o41b51u97l19a 9346979853429

Hlavně sám sebe jistě řadí k těm lepším a inteligentnějším.:-)

0/0
13.5.2013 14:01

M61i75c72h73a85l 36K68r98e51j10č76í 1376730401273

Na to jste přišel jak? Já se nikam neřadím, nad nikoho se nepovyšuju.

0/0
13.5.2013 14:32

H95o72n34z37a 58B81o74b50u70l75a 9896579673259

Ale to přece nebylo o Vás.:-) Já jsem vás naopak podpořil, protože jsem měl na mysli JCh.:-) (není tam řadíš/řadíte, ale řadí);-)

0/0
13.5.2013 15:01

M81i61c95h27a87l 22K41r72e89j29č70í 1536130581233

OK ;-)R^

0/0
13.5.2013 16:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.