Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo narazilo do budovy u letiště, dva lidé se těžce zranili

Do budovy školicího centra u vrchlabského letiště odpoledne narazilo čtyřmístné letadlo. Letěl v něm manželský pár z Německa. Pilot i jeho spolupasažérka skončili s těžkými poraněními v nemocnici. V budově nebyl zraněn nikdo. Policie případ vyšetřuje jako těžké ublížení na zdraví z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a45v48e53l 25J44o96n69á61š 5811345879445

http://www.airliners.net/search/photo.search?cx=partner-pub-8297169501225184%3Aa05n2n-tzky&ie=ISO-8859-1&q=D-EANH&sa=Submit&search_active=1&search=&sheadline=&search_field=datedesc&submit=&siteurl=www.airliners.net%2Fsearch%2Fphoto.search%3Fphotographersearch%3DRobert%2BBeaver&ref=www.flugzeuginfo.net%2Facdata_php%2Facdata_tb10_en.php&ss=6753j5908649j11

0/−1
12.5.2013 10:42

P76a36v57e63l 36M22i41c64h60a50l 9700416420538

Žel obrana proti útočícím elementům ze vzduchu není dovolena. Straj byl asi kvalitní, nádrž vydržela, nebo možná už byla suchá.  Spíše alke hledAL přistání na hřišti? V Jizerkách jich leží asi dvacet, amatérský stoj nemá šanci, turbulence jej roztrhne jako hada.

0/−2
12.5.2013 1:17

F54r29a90n18t32i61š58e90k 44F35u80k85a 3500641641783

Nejlepší je před tím ta reklama "Radost z jízdy? Kdy nastává" ;-D

Mimochodem drazí diskutéři, neexistuje nějaký AD-BLOCK pro Firefox, který by eliminoval místní neřád, to jest reklama před videem? Nějaký tip na prográmek?

Doufám, že mi toto redakce smaže jako závadové. Tady se nebudu ničemu divit.

Díky

Fanda Fukalů

0/−1
12.5.2013 0:55

A12n54t77o11n52í49n 34Z60e81l93e17n28ý 2214833961826

AdBlock 2.2.4 + FF 20.0.1 + Bombay Sapphire 40%, a svět je krásný.

0/−1
12.5.2013 14:12

R83o12m53a24n42a 89N25. 7640829270452

No ve finále "štěstí", že to letadlo zarazil hotel, kde prakticky nikdo nebyl.. Hned pod ním je vesnice.. Na druhé straně nad hotelem zase pro změnu statek a pár domků...

0/−1
11.5.2013 22:15

I23v38a55n 35M89a98r95e71k 6684868632

No to se se stalo na tom není nic humorného. Grotesku z toho udělal pisálek který ten článek stvořil !  8-o

0/−3
11.5.2013 17:32

I51v11a79n 66M57a50r67e50k 6714338502

Oprava : "No to co se  . . . . "

0/−1
11.5.2013 17:33

Z83d13e66n61ě21k 63V69e63l61í46n69s31k87ý 3469527474811

Milý Pepíku! Počkej si, až ti bude padesát. S velkým překvapením zjistíš, že se dá mnohem víc, než když ti bylo 40 (ani to ti asi ještě není, co?)!

+2/−4
11.5.2013 16:52

J37o21s87e35f 23K95o48l11á23ř 7613328665238

Docela mě překvapilo, že 76 letý člověk ještě může dostat povolení na létání 8-o. Jinak to vypadá, že to letadlo do té budovy asi nenarazilo moc velkou rychlostí, neboť si myslím, že ta budova je na srážku tohoto typu poškozena jen velmi lehce.

+6/−9
11.5.2013 16:00

J24o75s72e88f 86K70o31l33á46ř 7843178985328

Takže to tak nějak vypadá, že všichni měli velké štěstí, byť v neštěstí.

+2/−1
11.5.2013 16:01

T11o14m40á58š 77K21n97a29i68f43l 6223620577880

a proč by nemohl mít papíry na létání? nebo on snad někdo 76níkům bere řidičáky?

+3/−6
11.5.2013 16:02

J69o23s19e50f 17K40o94l33á54ř 7543258575648

Jen se nad tím pozastavuji. Nic bych nikomu nezakazoval ani nebral. Nemám to v povaze ;-). Řízení auta mě také napadlo, nicméně spatřuji dost zásadní rozdíl mezi řízením auta a letadla ;-).

+5/−5
11.5.2013 16:10

A76l59e14š 73N13o28v24á72k 6468950817136

Když splňuje zdravotní způsobivost pro danou licenci, proč by nemohl dál llétat??

+6/−5
11.5.2013 16:07

J54o55s24e94f 17K39o76l34á23ř 7423628325748

Např. proto, že zdravotní způsobilost se může u staršího člověka "měnit jak počasí", což si myslím, že je pro řízení letadla dost problém a riziko. Jen můj skromný názor, nic víc.

+5/−6
11.5.2013 16:13

O65n90d91ř16e80j 85S13i62n62g42e52r 7197391477598

Na tento typ Pilotního prukazu je třeba prohlídka v ULZ (ustav leteckeho zdravotnictvi) a tam si ho dukladne proklepnou. Takze nejake pripadne zmeny mají podchycene.

+5/−1
11.5.2013 17:46

Z39d74e95n76e22k 68V14r85b48a 8189595473857

Jako pilot Vám řeknu, že řízení letadla není vůbec složitější než řízení auta. Vycvičený pilot řídí letadlo stejně intuitivně, jako vy jezdíte autem. Rozdíl je ovšem v zodpovědnosti. Když dostanete smyk pravděpodobně vylezete z obouchaného plecháče a máte maximálně zkažený den. Oproti tomu pilot bude s největší pravděpodobností mrtvý. Takto staří piloti prochází zdravotní prohlídkou minimálně 1x za 6 měsíců a samozřejmě ten člověk musí být zdráv. S ohledem na dnešní provoz na silnicích si dokonce troufám tvrdit, že zdravotní způsob. řidičů by měla být mnohem přísnější. Přeci jenom na silnici nejsou sami. Pilot s letadlem jen málokdy zraní při nehodě někoho dalšího (kromě posádky letadla samozřejmě) V některých zemích je dokonce zdravotní způsob. na ta nejmenší dvoumístná letadla vázána pouze na způsob. řídit osobní auto.

+1/−1
12.5.2013 0:22

J79a40r62m26i50l50a 37M61a33c80h40o25v95á 9985904918804

...táta má 75 let, je to bývalý vojenský pilot, každého půlroku chodí na zdravotní prohlídky a v současnosti lítá na těch mrňavých motorových letadýlkách nebo na větroních a je šťastný...mimochodem řídit přestal snad před deseti lety...na silnici se prý bezpečně necítí, v oblacích jo...:-)

+12/−1
11.5.2013 16:34

Z52d96e98n38e73k 82V67r65b55a 8629965863157

To mohu potvrdit. Sice jsem o mnoho mladší, ale vidím to úplně stejně. To co se děje na silnicích je děs a hrůza. Že tatínkovi přeji ještě hodně hodin ve vzduchu...

+2/0
12.5.2013 0:26

P66e72t35r 65M76a82r12š88o91u87n 5955328766516

hmm, no nezavidim jim ten pocit, když vidi, ze to nezvednou a blizi se barak....no jsem rad ze my dopadli před 3 lety lepe... v cesne, start na druhou stranu nez toto letadlo. tedy z kopce, ale s vetrem v zadech (do kopce proti vetru co byl bychom to nezvedli)... byly jsem tam 3, a mela co delat chudinka. Strasny vedro ten den. Zrovna se tam jel nejaky cyklisticky závod, a není to prijemny pocit, když jedete po draze, jedete, jdete a letadlo furt ne a ne se zvednout. a cyklisti, krovi a konec drahy se blizi... no zvedli jsme to, ale kamosi co pilotovali rikali, ze uz jim bylo taky ouzko, a ze bychom s tim jaksi nic neudelali, zastavit uz to nejde...)

+3/−1
11.5.2013 15:54

J25a45n 96J72e14ž93e55k 3371165497855

Letadla startují proti vĕtru...

0/0
11.5.2013 21:58

Z50d66e79n58e83k 93V73r64b45a 8749725523697

Ano mohou, samozřejmě maximální vítr "do zad" je dán letovou příručkou.  Na některých letištích, kde je např. na konci dráhy překážka, nebo má velký sklon a dráha je tzv. jednosměrná to ani jinak nejde.

+1/0
12.5.2013 0:30

J43o24s19e78f 63P15a21l42a51t16a 1263502201655

ono se taky nemusí letět vždycky a za každých okolností. když je vedro a vítr fouká z kopce tak prostě ten den nepoletím ne? a když to nezrychluje, přeruším snad start než to zvedat silou vůle a pak se zabít

0/0
12.5.2013 1:46

Z33d82e21n21e44k 29V25r89b41a 8459195423137

To je pravda, ale jen částečná. V letectví člověk musí mnohdy technice věřit. Ne vždy máte ten luxus, že rozhodnout se  přerušit start můžete až do okamžiku, kdy vzlétnete. Ne každý se dokáže rozhodnout včas a někteří se pod tlakem okolností rozhodnou špatně. Jsme lidé, ne stroje. I závěrečné zprávy nehod dopravních letadel, kde o život přišly stovky cestujících jsou mnohdy plné neskutečných omylů posádky a neuvěřitelné souhry špatných věcí. Od kancelářského stolu se rozhodnutí dělají mnohem jednodušeji, než v kokpitu reálného letadla kde s každou vteřinou je všechno jinak a osudné rozhodnutí je jen jedno z mnoha věcí, které musíte v danou chvíli učinit.

+1/0
12.5.2013 2:07

L12u57k21á15š 49S71e54d12l69á78č45e57k 8527448738

Takhle vypadalo nez narazilo.. http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6906559

+1/0
11.5.2013 15:53

J18a24n 72M42a43r83š18á40l62e63k 6611177499271

Alláh akbar a bum...pěkný. Hlavně aby byli ti zranění v pořádku.

0/−3
11.5.2013 15:51

V34í77t 42J54i71r18k40a 5928939204118

pisete nesmysly,bylo to po vzletu na totalne promoceny draze a Piper pro 4 osoby rozhodne neni ultralight!

+8/0
11.5.2013 15:10

T47o21m30á22š 41V74e86n75t80u26r32a 2301456985698

Dobrý den. Vycházeli jsme z informací od záchranářů, kteří ale ve chvíli vzniku první verze také teprve jeli na místo. Chápu, že ty průběžné změny mohou vypadat jako nesmysly, ale snažíme se informovat co nejrychleji, i za cenu toho, že některé části té zprávy (jako třeba typ letadla) se upřesňují až dodatečně.

+10/−5
11.5.2013 15:42

T27o49m79á51š 84K20n46a61i51f54l 6663250977720

nenechte se rozhodit. Jen malá technická - nic jako "letecká inspekce" (použito v textu článku, jinak tedy mezi českýmji novináři oblíbený obrat) neexistuje.

+2/−1
11.5.2013 16:03

A65l77e31š 78N32o41v45á96k 6198500327866

Tak zase na druhou stranu tento zpravodajský portál je pro širokou veřejnost, takže kdyby redaktor napsal ÚZPLN, tak mnoho lidem asi nic neřekne. ;-)

+7/−1
11.5.2013 16:28

Z30d73e46n17e55k 22V18r71b48a 8229535233677

My už jsme si zvykli, že nejdřív to je ultralajt, pak letadlo GA nebo větroň a nakonec se z toho vyklube Boeing 747. Největší exoti byli měšťáci v Ústí, kteří svého časy "vyšetřovali" leteckou nekázeň dvoumotorového (!) ultralajtu, který údajně létal mezi paneláky. Nakonec se z toho vyklubalo dopravní letadlo L410 úřadu pro civilní letectví,  které ověřovalo sestupovou rovinu heliportu LZS. Novináře by měli za tyhle nepodložený žvásty zavírat. Já jenom doufám, že asociaci jednou dojde trpělivost a bude Vás za to žalovat. Upřímně, i paní věštkyně Demeterová na TV Prima je důvěryhodnější...;-)

+1/0
12.5.2013 0:38

Z26d37e73n68e69k 85V17r71b77a 8179605533977

Bože to je takový problém napsat "prozatím blíže neznámé letadlo" nebo něco takového? No asi by to nebylo pro čtenáře zajímavé...

+1/0
12.5.2013 0:43

J66a76k37u80b 51Š69a11f61a33n26d87a 7145467211121

Proč by nemohl být 2motorový ultralight? Co třeba bylo to letadélko ve filmu o Africe jak tam přistáli na stromě?

Nebo zde: http://www.toucanultralight2plus2.com/

http://www.ultralightnews.com/antulbg/kolbflyer_ultralight.htm

0/0
12.5.2013 2:03

Z88d10e26n64e77k 64V63r25b18a 8339505793467

Teoreticky být může, ale legislativně to je vyloučené. V ČR totiž neexistuje organizace, která by měla oprávnění schválit takový stroj. Tudíž v ČR žádný dvojmotorový ULL nelétá a nejspíše nikdy létat nebude. Druhý problém je účelnost takového uspořádání. Vzhledem k hmotnostním limitům by bylo velmi problematické navrhnout dvoumotorový UL tak, aby to mělo smysl - tedy aby byl schopen letu na jeden motor. Navíc takový stroj by měl malý dolet (2 motory žerou více jak jeden) a menší užitečné zatížení (2 motory, 2 vrtule, dvojí motorové lože, dvojí přístroje, dvojí rozvody paliva- to vše něco váží a hmotnostní limit je pevně daný) O dalších legislativních problémech nemluvím (např. neexistence výcvikové osnovy pro dvoumotorové stroje atd...) Je to prostě legislativně nemožné, ekonomicky nevýhodné a postrádá to smysl. To z odkazu podle českých předpisů není ultralajt. Pozor na to - ultralehké letadlo je pojem, který není mezinárodně ustanoven - tedy každá země může mít teoreticky zcela jiné předpisy, vyjímky atd... V minulosti se v ČR jedna firma pokusila o takový stroj, dokonce snad existoval i prototyp, ale nevím jestli někdy vůbec létal. K žádné jeho reálné výrobě ale nikdy nedošlo a pokud vím v ČR (a snad ani v okolních zemích) nikdy dvoumotorový UL nelétal.

+1/0
12.5.2013 2:29

Z78d58e94n39e56k 11V23r51b93a 8209415113527

Ješte doplnění - ten druhý "hadraplán" by požadavek předpisu splňoval. Pokud by byl legalizován v zahraničí (otázkou je, zda by se našel důvěryhodný, našimi úřady akceptovaný zahraniční letecký úřad, který by tento letounek legalizoval - tedy vystavil mu příslušné bumážky a imatrikulaci - já se domnívám, že by se nejspíše nenašel)  mohl by teoreticky být provozován v ČR. Ovšem vzhledem k nejednotné legislativě by to byl docela odvážný počin a nepochybně by se velmi rychle v legislativě objevila úprava, která by jeho provoz znemožnila. Finančně by to ale bylo zcela neprůchodné. Za stejné peníze byste si koupil české dvoumístné jednomotorové ULL s vytápěnou uzavřenou kabinou, mnohem rychlejší a na českých značkách. Navíc si uvědomte, že to je made in doma amatérského stavitele. K sériové výrobě a nějakému masivnějšímu nasazení to má ještě hodně daleko.

+1/0
12.5.2013 2:52

H66a63n13u56š 79H64o48r94á68k 9881164436873

No, dovolim si malinko oponovat. Dvoumotorovemu(nebo treba proudovemu, je to stejnej pripad) ULL nic v legislative nebrani. Akorat LAA na to nema povereni, a tak by veskery papiry zbyli na Urad proti civilnimu letectvi. A mam silne tuseni, jak by se k tomu dany urad postavil...

Faktem ale je, ze amici v ramci FAR 103(coz je mimochodem predpis, ze kteryho by u nas urady jeblo. Maly, lehky a skoro bez paliva? OK, zadny papiry, zadny zdravotni prohlidky, hodne stesti...) dvoumotoraky litaj.

0/0
13.5.2013 22:11

Z30d11e23n22e71k 28V28r31b25a 8539675923747

Ale ano, vždyť to jsem tak v podstatě popsal. Podle zákona by to do UL kategorie při splnění limitů patřilo, ale neexistuje český úřad který by takové éro mohl legalizovat. Navíc se domnívám, že ani UCL by nic nesvedlo - je legislativně na naprosto stejné úrovni jako LAA -  taky má od ministerstva vykolíkovaný dvoreček a ultralehká letadla do něj nepatří. Horký brambor by zůstal na MD. Ale ve finále malé letectví je jen jedno. Kdyby úředníci měli rozum, tak oddělí kvalifikace lidí od letadel, ULL papíry (piloťáky) zruší a nahradí za stejných podmínek nově připravovaným SPL (ULL letadla by zůstala pod správou LAA, ale piloti by měli SPL) a mělo by to alespoň nějaký smysl. Legislativně by to jít mělo (zdr. způsob. může být identická a typová kvalifikace u SPL je tuším povinná stejně jako tomu je nyní u ULL) Kdo uřídí třeba Síriuse uřídí i Cessnu (spíše bych se bál toho přeškolení obráceným směrem) jen to chce přeškolení a mlátit rákoskou pokaždé, když dotyčný zapomene hejbat s vytápěním karburátoru...

0/0
14.5.2013 2:02

Z89d20e88n46e16k 16V33r75b21a 8969605143757

Oprava - správný název je tuším LAPL ne SPL

0/0
14.5.2013 2:12

V70í24t 96J82i88r16k32a 5238229914508

a starosta je VAncl :)

0/0
11.5.2013 17:39
Foto

P80e96t68r 82T33u45r47e59č87e85k 8892582847785

Tak tenhle teroristický útok nevyšel...

+8/−7
11.5.2013 14:23

P51e10t36r 63M54i88c25h60a66l 2510574161272

Moc malý letadlo. :-)

+3/0
11.5.2013 14:54

I69v77o 86Z52d75e96b96o95r34s19k64ý 3913861610231

Nesmíte to brát absolutně, ale přepočítat v měřítku USA/ČR.

+1/0
11.5.2013 21:27

J54o87s84e34f 48K97o20l63á31ř 7863578465608

;-DR^

+2/−4
11.5.2013 15:54

M64a45r11e40k 75Z38e29l88e19n98y 1466826868813

jak nevysel? dva jsou tezce zraneny

+1/−2
11.5.2013 16:42

J54i75ř27í 98S61m11r63ž 7470228633717

Kdyby měli Boeninga, tak s tím prásknou taky. Je silný vítr a poryv větru dělá s ultralightem divy..

+1/−5
11.5.2013 13:45

P80e78t70r 67M32i31c87h49a59l 2450684721632

Jasně, ty BoeNingu. ;-D

+6/0
11.5.2013 14:32

V61l20a32s92t64a 77C84o86u65f21a38l 6194547696586

To je nějaký nový čínský letadlo?

+4/0
11.5.2013 17:32

H83a58n11u97š 87H76o14r56á50k 9281514766253

Chapu,  ze se momentalne vi prd, ale ultralight nemuze byt ctyrmistny.

+14/0
11.5.2013 13:30
Foto

T93o46m31á19š 16M53i45h10a90l40i53k 1569844863925

Už sa tvária, že tam ten nadpis o štvormiestnom lietadle zrútenom ani nikdy nebol...

+2/0
11.5.2013 13:43

J22a59r39o22s75l28a90v 74G85r66u74f74i83k 3164748526465

,,Zatím vím jen to, že se jednalo o čtyřmístné motorové letadlo, které mělo vzlétnout z letiště z Vrchlabí. Poté mělo narazit do nějaké budovy," řekla krátce po 13. hodině policejní mluvčí Ivana Ježková,, ;-D

+2/0
11.5.2013 13:48
Foto

T36o18m71á71š 73M16i98h48a25l23i83k 1679704533405

Okej, tak zatial opravili iba nadpis.

+1/0
11.5.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.