Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kličkoval s rozbitým autobusem, cestující mu radši sebrali klíče

Na ranní jízdu do práce asi dlouho nezapomenou cestující z autobusu na lince 34 v Liberci. Plně obsazená karosa totiž v Žitavské ulici začala kličkovat ze strany na stranu a řidič "splašený" vůz zastavil až po 300 metrech. Cestující si mysleli, že je šofér opilý, ale byli překvapeni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i50ř21í 34E96r72b83e43n 1363794406647

Nebyla by lepší fotka než ilustrační?

Článek je o technické závadě kloubové Karosy, takže typ B 741 nebo B 941, ale na fotce jsou tři dvounápravové Citybusy, jeden TEDOM a jeden SOR...

0/0
10.5.2013 20:38

A23l40e92š 86N57o12v98á86k 6808140607206

Detailisto.. taky by tam mohli dát třeba RTOčko.;-)

0/0
10.5.2013 20:55

P67a29v11e84l 62O30d96r65a64z67i75l 6294509627260

Nebo trolejbus. Někteří lidé ale termín "ilustrační foto" moc neberou.

0/0
11.5.2013 0:39

L19i71b72o53r 95L95u69k93á28č 1904143710

Já nevěděl že v tomto Pakostánu je možné aby kdejaký hejhula vyhazoval profi řidiče od volantu a bral mu klíče .

Kaž dý z těch vidláků be měl postavit hezky do řady a tomu řidči líbat nohy za to , že to dokázal ukočírovat a že se vlastně nic nestalo .

Ale napadl mě citát z jednoho staršího filmu , kdy čísník křičí na celou restauraci

" Nová doba , host vyhazuje vrchního " ...

+15/0
10.5.2013 13:24

R72a34d69e44k 25K87o90p37a41r 4178251672179

Buráci v autobusu se už těšili, jak budou večer na Nově vyprávět, jak toho vykalenýho řidiče vyplonkovali z kabiny.....a on je přitom zachránil.

Svoloč jedna nevděčná....

+24/−1
10.5.2013 11:29

P39a76v47e14l 67D30e42u60t15s38c91h 8622229551479

Berka by to dramaticky podal... ;-D

+4/0
10.5.2013 12:54

J94a41n50a 47N42o15v37á33k60o59v60á 7437330499708

Chudák šofér. Má obrovské štěstí, že ho dav na místě nezlynčoval.

+22/0
10.5.2013 10:43

H67o14n33z63a 45F64á64t36o38r 2919255354390

Já se těm cestujícím ani nedivím, když nás noviny co čtrnáct dní krmí informacemi, jak někde jel šofér autobusu nadranej jak žok. Ale možná by stačilo jenom vystoupit a zavolat policii. (Stejně ten autobus neměl ambice dál pokračovat.)

+8/−2
10.5.2013 10:25

P73a13v74e50l 58M31i13k82u64l18a 6558953536977

A je už známa příčina podivného chování autobusu Karosa? Vzhledem k tomu, že incident se odehrál už 3. května bych tuto informaci uvítal. Děkuji

+2/−8
10.5.2013 9:58

M42i10c25h18a95l 69V73o36t35a82v63a 9313683651676

A co si ten článek nejdříve přečíst? 

"Autobusu totiž selhala vzduchotechnika na druhé nápravě vozidla."

+13/0
10.5.2013 10:07

N46a72d91ě56ž16d30a 76N93o52v86o37t94n72á 8342149182557

Nevím, školy nemám, ale nemělo by to být tak, že když "selže vzduchotechnika", vozidlo se prakticky samo zastaví ???

+1/−2
10.5.2013 10:35

P48a94v90e98l 12O18d61r13a69z17i45l 6374779667740

Ne.

+4/0
10.5.2013 10:47

M96i62c87h23a12l 18V26o12t68a74v21a 9103503301776

záleží jaký okruh. pokud by to byly brzdy, tak "sám" zastaví, protože vzduch odtlačuje pružinu stlačující brzdy a při ztrátě vzduchu se kolo zabrzdí. 

zde ale šlo evidentně o jinou závadu

+5/0
10.5.2013 10:53

A45l36e79š 54N69o64v95á59k 6118440237896

Ano, ale pokud má podtlakový brzdný systém.

+1/0
10.5.2013 11:15

P41a33v24e16l 38O83d28r78a70z65i38l 6964549967740

Podtlakový?

0/0
10.5.2013 14:34

A22l62e75š 37N16o43v14á21k 6858360427526

No jistě.. jak už psal kolega předemnou. při ztrátě tlaku vzduchu v systému dojde automaticky k zabrždění... Stejně jako když nemáš nafoukaný brzdy, tak auto nerozjedeš. To není, jako to bylo u Vejtřasek když jsi měl zařazenej kvalt a startoval jsi, tak to byl docela problém. ;-)

0/0
10.5.2013 14:51
Foto

M83i64r38o72s17l73a33v 96Z32a97p19l81e12t95a32l 3137335738143

Pletete si pojmy s dojmy, vzduchotechnika nemá nic společného s brzdama, je to jiný nezávislý okruh, vzduch je na ovládání dveří, spojky a také odpružení vozidla a samozřejmě žádná z těchto větví brzdy ovládat nesmí. pokud například praskne hadice či vlnovec na nápravě tak to ovlivní jízdu vozidla.

+2/−1
10.5.2013 10:58

P27a62v31e90l 47O25d18r80a47z56i67l 6844429317200

Ono vzduchotechnika, VZT, se obvykle používá pro větrání a klimatizaci, ale dotaz paní Novotné zase tak mimo mísu není, věta z článku je lehce zavádějící.

+2/0
10.5.2013 11:15

J93o80s47e66f 29D25r52á11s51a18l 2394115331

no, jenže to by kličkoval od začátku. když začne v půlce cesty, tak je to bu´d závada nebi zdravotní problém

+2/0
10.5.2013 10:56

J88o79s82e30f 47N21o34v70á46k 9185709871730

No, přímo v nadpisu je: ...s ROZBITÝM autobusem. Po přeložení do češtiny je mi jasné, že na autobusu byla nějaká závada, porucha a že určitě nebyl ROZBITÝ. 

 Slovo ROZBITÝ se v nářečí na Pražsku univerzálně používá pro věc, která není ve 100% stavu, např.:

http://notebooky.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121127_170550_vyrobci_vse

[>-]

+5/−1
10.5.2013 11:21

O52n23d12ř51e59j 51P61o86k52o31r61n24ý 4436126934735

Ale to Pražákům nevysvětlíte, že mluví tak něják rozbitě. ;-D A vůbec nepochopí, že se tyto výrazy na zbytku (zhruba 8/10) území ČR nepoužívají či zde mají odlišnou konotaci. Další výraz, který jaksi nedokáži překousnout a vidím ho zde stale častěji, je výraz "zhusta" místo občas. Když pominu literaturu, tak jsem tento výraz ve svém okolí nikdy neslyšel...

+3/0
11.5.2013 0:20

J50o17s27e76f 96D56r75á19s59a24l 2544565671

v článku jaksi chybí informace, že se ti cestující později řidiči omluvili

+25/−1
10.5.2013 9:58

V80l77a95d17i77m62í64r 57L29o56u25d67a 8307937166422

A poděkovali, že to zvládnul? Tak to asi ne, tohle moc Čechů neumíRvRvRv

+15/−1
10.5.2013 10:09

J22o30s43e37f 24N70o97v21á72k 6283940552319

to se v českých médiích a v iDnes obzvláště příliš nenosí. jen bulvárně zaujmout. no Blesk hadra

+6/−1
10.5.2013 10:13

J72a63n 44K83ř34í87ž 6725413675288

....................to Drásal.

Ano,cestující se omluvili - přesněji, dva!

+4/−1
10.5.2013 11:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.