Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič kličkoval s rozbitým autobusem, cestující mu radši sebrali klíče

Na ranní jízdu do práce asi dlouho nezapomenou cestující z autobusu na lince 34 v Liberci. Plně obsazená karosa totiž v Žitavské ulici začala kličkovat ze strany na stranu a řidič "splašený" vůz zastavil až po 300 metrech. Cestující si mysleli, že je šofér opilý, ale byli překvapeni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i42ř88í 60E57r43b42e15n 1333984366647

Nebyla by lepší fotka než ilustrační?

Článek je o technické závadě kloubové Karosy, takže typ B 741 nebo B 941, ale na fotce jsou tři dvounápravové Citybusy, jeden TEDOM a jeden SOR...

0/0
10.5.2013 20:38

A86l44e50š 10N84o65v51á72k 6638390637896

Detailisto.. taky by tam mohli dát třeba RTOčko.;-)

0/0
10.5.2013 20:55

P62a75v15e17l 68O67d74r57a22z74i56l 6504259107170

Nebo trolejbus. Někteří lidé ale termín "ilustrační foto" moc neberou.

0/0
11.5.2013 0:39

L41i34b52o65r 94L26u49k35á34č 1744183130

Já nevěděl že v tomto Pakostánu je možné aby kdejaký hejhula vyhazoval profi řidiče od volantu a bral mu klíče .

Kaž dý z těch vidláků be měl postavit hezky do řady a tomu řidči líbat nohy za to , že to dokázal ukočírovat a že se vlastně nic nestalo .

Ale napadl mě citát z jednoho staršího filmu , kdy čísník křičí na celou restauraci

" Nová doba , host vyhazuje vrchního " ...

+15/0
10.5.2013 13:24

R98a29d92e90k 39K78o98p96a80r 4388351452659

Buráci v autobusu se už těšili, jak budou večer na Nově vyprávět, jak toho vykalenýho řidiče vyplonkovali z kabiny.....a on je přitom zachránil.

Svoloč jedna nevděčná....

+24/−1
10.5.2013 11:29

P33a77v51e22l 87D98e84u84t57s19c48h 8212739671739

Berka by to dramaticky podal... ;-D

+4/0
10.5.2013 12:54

J23a50n79a 41N60o63v75á38k29o82v27á 7717250129368

Chudák šofér. Má obrovské štěstí, že ho dav na místě nezlynčoval.

+22/0
10.5.2013 10:43

H12o98n16z10a 70F47á96t23o46r 2749325284500

Já se těm cestujícím ani nedivím, když nás noviny co čtrnáct dní krmí informacemi, jak někde jel šofér autobusu nadranej jak žok. Ale možná by stačilo jenom vystoupit a zavolat policii. (Stejně ten autobus neměl ambice dál pokračovat.)

+8/−2
10.5.2013 10:25

P19a53v79e64l 20M35i83k40u57l92a 6848113576497

A je už známa příčina podivného chování autobusu Karosa? Vzhledem k tomu, že incident se odehrál už 3. května bych tuto informaci uvítal. Děkuji

+2/−8
10.5.2013 9:58

M31i38c69h37a68l 81V31o16t48a15v72a 9953353251366

A co si ten článek nejdříve přečíst? 

"Autobusu totiž selhala vzduchotechnika na druhé nápravě vozidla."

+13/0
10.5.2013 10:07

N43a66d38ě45ž34d28a 74N13o61v60o89t28n94á 8542159312987

Nevím, školy nemám, ale nemělo by to být tak, že když "selže vzduchotechnika", vozidlo se prakticky samo zastaví ???

+1/−2
10.5.2013 10:35

P23a97v75e83l 76O47d62r45a28z12i14l 6744919247980

Ne.

+4/0
10.5.2013 10:47

M67i13c24h36a56l 64V32o30t55a35v18a 9763773621366

záleží jaký okruh. pokud by to byly brzdy, tak "sám" zastaví, protože vzduch odtlačuje pružinu stlačující brzdy a při ztrátě vzduchu se kolo zabrzdí. 

zde ale šlo evidentně o jinou závadu

+5/0
10.5.2013 10:53

A61l43e83š 73N82o37v49á51k 6658280747986

Ano, ale pokud má podtlakový brzdný systém.

+1/0
10.5.2013 11:15

P16a26v70e37l 69O46d90r59a90z40i78l 6734439897770

Podtlakový?

0/0
10.5.2013 14:34

A29l58e67š 70N83o82v91á50k 6708900277416

No jistě.. jak už psal kolega předemnou. při ztrátě tlaku vzduchu v systému dojde automaticky k zabrždění... Stejně jako když nemáš nafoukaný brzdy, tak auto nerozjedeš. To není, jako to bylo u Vejtřasek když jsi měl zařazenej kvalt a startoval jsi, tak to byl docela problém. ;-)

0/0
10.5.2013 14:51
Foto

M71i28r60o57s17l80a64v 26Z13a84p96l47e39t86a12l 3447305638193

Pletete si pojmy s dojmy, vzduchotechnika nemá nic společného s brzdama, je to jiný nezávislý okruh, vzduch je na ovládání dveří, spojky a také odpružení vozidla a samozřejmě žádná z těchto větví brzdy ovládat nesmí. pokud například praskne hadice či vlnovec na nápravě tak to ovlivní jízdu vozidla.

+2/−1
10.5.2013 10:58

P39a91v58e30l 92O96d57r89a26z24i75l 6984469517150

Ono vzduchotechnika, VZT, se obvykle používá pro větrání a klimatizaci, ale dotaz paní Novotné zase tak mimo mísu není, věta z článku je lehce zavádějící.

+2/0
10.5.2013 11:15

J28o41s40e81f 71D91r78á73s73a43l 2604295401

no, jenže to by kličkoval od začátku. když začne v půlce cesty, tak je to bu´d závada nebi zdravotní problém

+2/0
10.5.2013 10:56

J96o79s57e29f 17N80o86v48á22k 9965669591580

No, přímo v nadpisu je: ...s ROZBITÝM autobusem. Po přeložení do češtiny je mi jasné, že na autobusu byla nějaká závada, porucha a že určitě nebyl ROZBITÝ. 

 Slovo ROZBITÝ se v nářečí na Pražsku univerzálně používá pro věc, která není ve 100% stavu, např.:

http://notebooky.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121127_170550_vyrobci_vse

[>-]

+5/−1
10.5.2013 11:21

O90n47d12ř37e85j 59P95o34k67o70r14n48ý 4916266604285

Ale to Pražákům nevysvětlíte, že mluví tak něják rozbitě. ;-D A vůbec nepochopí, že se tyto výrazy na zbytku (zhruba 8/10) území ČR nepoužívají či zde mají odlišnou konotaci. Další výraz, který jaksi nedokáži překousnout a vidím ho zde stale častěji, je výraz "zhusta" místo občas. Když pominu literaturu, tak jsem tento výraz ve svém okolí nikdy neslyšel...

+3/0
11.5.2013 0:20

J84o85s42e77f 27D92r46á65s56a91l 2654635651

v článku jaksi chybí informace, že se ti cestující později řidiči omluvili

+25/−1
10.5.2013 9:58

V16l43a72d32i22m11í40r 71L45o57u10d33a 8157387186522

A poděkovali, že to zvládnul? Tak to asi ne, tohle moc Čechů neumíRvRvRv

+15/−1
10.5.2013 10:09

J80o24s64e36f 30N37o21v34á81k 6413970112459

to se v českých médiích a v iDnes obzvláště příliš nenosí. jen bulvárně zaujmout. no Blesk hadra

+6/−1
10.5.2013 10:13

J80a92n 93K41ř68í61ž 6365403255798

....................to Drásal.

Ano,cestující se omluvili - přesněji, dva!

+4/−1
10.5.2013 11:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.