- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby byla dostavěna severní dálnice mezi Hradcem Králové a Mohelnicí velmi by se uvolnila dálnice D1 pro tranzit na Slovensko a do Polska. Ale atraktivnější pro stavařské loby je bourat staré a stavět nové mosty. Dálnice na Ostravu není dodnes hotová i když schází pár kilometrů. A tak se jezdí po daleko horším tankodromu (než D1) přes Vyškov
Jo, a po objevení se druhého schodu by se ta D1 mohla rovnou zavřít.
Škoda, že tu u nás na dálnicích nefungují pravidla jako v USA, kde můžete předjíždět zleva i zprava. Žádný vyblikávání, všichni to mažou skoro stejně rychle, žádnej stres, že někomu překážíte atd. ...
Jenže to stejně rychle znamená sotva 110 a naprostá většina to dodržuje. V ČR se naopak dost často jede 160 (tj. dvojnásobek toho co kamion těsně vedle nebo kamiony po celé šířce vpředu) i víc a ti nejšílenější to chtějí dokonce zlegalizovat.
Škoda, že neexistuje značka "setrvej ve svém pruhu" nebo "zákaz přejíždění z pruhu do pruhu". Možná by šla udělat příkazová. To by pak stačilo cca 3-5 km před zúžením dát mezi pruhy kužely, a auta v obou pruzích by musela dojet ve svých pruzích až na konec kolony. Teprve tam by měla cca na 300 metrech možnost se prozipovat, k čemuž by je nutilo postupné zužování jejich pruhů směrem k sobě. Na konci by se oba pruhy slili do jednoho uprostřed. Ani jeden pruh by tedy nebyl průběžný, musela by se do něho sjíždět auta zleva i zprava, aby si nikdo nemyslel, že má přednost. Skončilo by tak dnešní zbytečné řazení za sebe už kilometry před omezením.
Něco podobného mne již také napadlo, ale popravdě to realizovat asi nejde.
Jenom pro upřesnění, aby nebyli někteří neznalci zipu zmateni - při řazení se ze dvou do jednoho pruhu nehraje vůbec žádnou roli, zdali je jeden pruh průběžný. Vždy platí pravidlo střídavého řazení vozidel.
Na prvních úsecích D1 začala modernizace, provoz je zatím plynul. A to vás páni novináři strašně se.e co? Pač ty vaše titulky o pekle na dálnici se zatím neplní
Naštěstí se řidiči neumí zipovat, takže pruh který cca za 15 km končí bude volný, protože se budou řadit nesmyslně brzo a všechny předjedu.
základní pravidlo je jet v pruhu, ve kterém je volno až do místa omezení a tam se zařadit zipem. Pokud to někdo nedělá, je to čistě jeho problém, že stojí v koloně.
Jak plynulý? Měsíce jste slibovali peklo na silnicích. A já chci vidět v této reality show peklo, nebo vrátit vstupné. Zatím je to nuda!
provoz je zatím plynulý- krásný fotky nacpaný autama
Tak jestli jedou plynule 80 tak co vám vadí?
možná by nebylo špatné, dát tak 20-30 km před to zůžení maximálku 100km/h, pak by to bylo možná i plynulejší. A samozřejmě nasadit radary ... .
Ať žije represe... Může tohle vyslovit někdo normální?
Rekonstrukce D1 má neskutečnou publicitu. Na všech TV kanálech jsou toho plné zprávy, jako kdyby nic důležitějšího v republice nebylo. Že tady máme tisíce kilometrů rozsekaných silnic a na to peníze a prostředky nejsou, je normální. Ne každý používá D1, ale platíme stejné daně, stejně drahé dálniční známky a tak i ostatní silnice by měly být v pořádku. Jenže........
D1 je nejfrekventovanější/nejvytíženější silnice v ČR, a její rekonstrukce je opravdu nutná. Takže mě nepřekvapuje, že se média nevěnují rygolu na okrsce u tvoji Horní Dolní
Hlavne na 3 pruhach bych pokutoval jizdu v prostrednim, pokud je pravy prazdny (netyka se pomalych pruhu pro kamiony).
No jo, jenomže i na 3pruhových úsecích (za Prahou na Brno) si 90% řidičů myslí, že ten pravý pruh je pro kamiony.