Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, dopravu téměř neovlivnila

Na dálnici D1 ráno začala dlouho očekávaná modernizace. Pracuje se na prvních dvou úsecích. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou od 104. do 112. kilometru začali dělníci kolem šesté hodiny rozmisťovat dopravní značení. Práce na silnici neměly na plynulost provozu téměř žádný vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i77r22o37s76l74a42v 51L50o22s 4787477126894

Kdyby byla dostavěna severní dálnice mezi Hradcem Králové a Mohelnicí velmi by se uvolnila dálnice D1 pro tranzit na Slovensko a do Polska.  Ale atraktivnější pro stavařské loby je bourat staré a stavět nové mosty. Dálnice na Ostravu není dodnes hotová i když schází pár kilometrů. A tak se jezdí po daleko horším tankodromu (než D1) přes Vyškov

+3/0
9.5.2013 19:22

J16i18r29k56a 28D40v78o97ř68á78k 4855860183428

Jo, a po objevení se druhého schodu by se ta D1 mohla rovnou zavřít.

0/−1
9.5.2013 22:26

T79o18m22á79š 34K95n65a17i29f56l 6353840167370

jenze ona se ta dálnice z HK do mohelnice sama nepostaví ...

0/0
10.5.2013 11:33

D37a88n79i24e16l 30S68c18h74a55c79h46e98r23l 9983365492686

Škoda, že tu u nás na dálnicích nefungují pravidla jako v USA,  kde můžete předjíždět zleva i zprava. Žádný vyblikávání, všichni to mažou skoro stejně rychle, žádnej stres, že někomu překážíte atd. ...[>-]

+1/0
9.5.2013 18:24

J42i61r43k37a 41D53v51o45ř81á86k 4615920713228

Jenže to stejně rychle znamená sotva 110 a naprostá většina to dodržuje. V ČR se naopak dost často jede 160 (tj. dvojnásobek toho co kamion těsně vedle nebo kamiony po celé šířce vpředu) i víc a ti nejšílenější to chtějí dokonce zlegalizovat.

+6/0
9.5.2013 22:30

J12i51r19i 87H64u78b66k48a 1343156614425

Divné je, že 200km na západ to normálně funguje a nikdo to tam nepovažuje za šílené...to jen místní sebemrskači se raděj budou oddávat flagelaci o tom, jak jsou Češi strašní řidiči, jak nic neumí a že 160kmh na dálnicích je ekvivalent hromadné vraždy. Ovšem realita je taková, že u nás se těch 160kmh docela normálně jezdí už dnes a nehodovost je co Kefalín? Nižší, k...a nižší!;-D

0/−2
10.5.2013 22:26

J43a35n 81S66l79o78v87í92k 3329727980948

Škoda, že neexistuje značka "setrvej ve svém pruhu" nebo "zákaz přejíždění z pruhu do pruhu". Možná by šla udělat příkazová. To by pak stačilo cca 3-5 km před zúžením dát mezi pruhy kužely, a auta v obou pruzích by musela dojet ve svých pruzích až na konec kolony. Teprve tam by měla cca na 300 metrech možnost se prozipovat, k čemuž by je nutilo postupné zužování jejich pruhů směrem k sobě. Na konci by se oba pruhy slili do jednoho uprostřed. Ani jeden pruh by tedy nebyl průběžný, musela by se do něho sjíždět auta zleva i zprava, aby si nikdo nemyslel, že má přednost. Skončilo by tak dnešní zbytečné řazení za sebe už kilometry před omezením.

+2/0
9.5.2013 12:41

J44a37n 77K33o43s17t24k13a 9434767939896

Něco podobného mne již také napadlo, ale popravdě to realizovat asi nejde.

Jenom pro upřesnění, aby nebyli někteří neznalci zipu zmateni - při řazení se ze dvou do jednoho pruhu nehraje vůbec žádnou roli, zdali je jeden pruh průběžný.  Vždy platí pravidlo střídavého řazení vozidel.

+1/0
9.5.2013 12:48

J35a44n 57S82l29o18v56í81k 3949977280698

To ovšem platí jen v případě kolony, průběžný pruh má jaksi vždy přednost a pravidlo zipu si nelze bohužel vynucovat (podobně jako bus ze zastávky). Takže pokud Vás tam nepustí, neuděláte s tím nic. Takže průběžný pruh bych zrušil tím, že nový pruh by pokračoval středem. Sice má pak dle vyhlášky přednost ten z pravého, ale psychologicky by to snad řidiče nutilo k zipu, protože by si nikdo nebyl jistý kdo má vlastně přednost :-)

+1/0
9.5.2013 13:11

J78a12n 17K73o10s49t48k12a 9554737599856

Dovolím si nesouhlasit, že průběžný pruh má nějakou přednost. Toto pravidlo bylo již před dlouhou dobou zrušeno a pokud se spojují dva pruhy do jednoho, vždy platí pravidlo zipu. Souhlasím, že je hloupost si to vynucovat.

0/0
9.5.2013 13:15

J55a33n 41S19l11o27v64í48k 3449567310328

aha. Tak to jsem zaspal nějakou změnu vyhlášky. Hold mám řidičák už nějakou dobu :-) PS: stačí, když si vynucují přednost autobusy ze zastávky :-)

0/0
9.5.2013 13:38

J95a67n 84K74o89s14t96k25a 9674987319356

Tak od toho jsou diskuze, ne? :-)

0/0
9.5.2013 13:40

A43l24e62š 94J74a47v25ů74r58e11k 2582879970540

autobusy pouštím automaticky ...

+1/0
9.5.2013 13:58

J63a40n 59S82l22o56v78í20k 3159247730588

to já taky, ale vždy jak se k ním blížím, mám takový blbý pocit - vjede mi tam najednou, nevjede. Když vidím, že zavírá dveře, automaticky zpomaluju. Ale někdy opravdu busáci pohnou páčkou blinkru zároveň s volantem :-)

0/0
9.5.2013 14:05

M97a58r57e90k 85F33l96e97k93a48č 2320884102293

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, provoz je zatím plynul. A to vás páni novináři strašně se.e co? Pač ty vaše titulky o pekle na dálnici se zatím neplní

+2/−1
9.5.2013 12:03
Foto

J80a71n 30K46o79v85a30ř35í72k 4475419542518

Naštěstí se řidiči neumí zipovat, takže pruh který cca za 15 km končí bude volný, protože se budou řadit nesmyslně brzo a všechny předjedu.;-D

+1/−1
9.5.2013 11:55

J51o25s37e98f 87N46o75v88á66k 6833710772619

základní pravidlo je jet v pruhu, ve kterém je volno až do místa omezení a tam se zařadit zipem. Pokud to někdo nedělá, je to čistě jeho problém, že stojí v koloně.

+1/0
9.5.2013 12:04

M88a14r16e41k 51F58l63e41k83a58č 2720344382533

tak to tak dělám, horší je když narazíš na dva magory, jeden co se chce řadit 10km před spojením a druhý co no nechce pustit..tak tam všichni pak pěkně stojí a nadávají

+1/0
9.5.2013 12:04

R32a35d21e25k 45H44o81d81a69ň 9936597851233

Nejsmutnější na tom je, že ti co se "slušně" zařazují 10 km před spojením si vůbec neuvědomují, že celý zip selhává právě kvůli těm, kteří zipovat neumí, a "ohleduplně" se s předstihem rvou do druhého pruhu.

+3/0
9.5.2013 12:27
Foto

J20a61n 96K10o52v84a89ř80í23k 4935319872778

je to čistě jejich věc , že stojí v koloně, já jedu až na doraz ke zužení, nepustí první druhej třetí, ale to je maximálně 10 sekund zdržení oproti tomu stát jak trdlo v koloně, když vedle je prázdno;-D;-D . Na semaforech na dvouproudé silnici se vždy nasměju, když za sebou stojí 10 aut a vedle je volno:-)))

0/−1
9.5.2013 12:46

M23a66r92t51i12n 70N44e23r50m77u50t 9477377958799

tak to buďte rád, že ostatní zip nedodržují. Až se bude dodržovat, budete čekat v koloně stejnou dobu jako všichni ostatní

0/0
11.5.2013 10:17

M29a19r55t55i38n 47N11e43r83m15u86t 9447567398389

na celkovou rychlost dopravy to ale nemá vliv, důležitá je propustnost aut v zúženém místě.

0/0
11.5.2013 10:14

J14a32k47u32b 76S87o39b66o33t25k71a 9712423212599

Jak plynulý? Měsíce jste slibovali peklo na silnicích. A já chci vidět v této reality show peklo, nebo vrátit vstupné. Zatím je to nuda! ;-€

+3/0
9.5.2013 11:34

J71i56r15k70a 71D66v47o92ř49á76k 4795820863648

Přeci ten plynulý s 1,5 km kolonou.;-D

0/0
9.5.2013 22:32

L67e23o14š 84P46á54l13e24n59í17č49e61k 9849405829654

provoz je zatím plynulý- krásný fotky nacpaný autama

0/0
9.5.2013 11:33

J14a89k82u21b 58S81o72b84o72t89k20a 9822703522939

Tak jestli jedou plynule 80 tak co vám vadí?

+1/0
9.5.2013 11:35

R11a74d98e20k 20H85o35d87a17ň 9446227481643

Valná většina těch vozů mezi sebou má cca 5 metrů, to rozhodně 80ka nebude.

+1/0
9.5.2013 11:46

M19a86r35t64i36n 44N86e95r70m37u81t 9947387418949

i kdyby to byla 60, hlavně že se jede. Takové zdržení se rovná jedné zastávce na vyčurání nebo třema červenýma na semaforu ve městě. Milovníci adrenalinových sportů to můžou vzít přes Hradec

0/0
11.5.2013 10:10

A35l71e42š 71J65a15v74ů62r73e30k 2952409260810

možná by nebylo špatné, dát tak 20-30 km před to zůžení maximálku 100km/h, pak by to bylo možná i plynulejší. A samozřejmě nasadit radary ... .

+3/−6
9.5.2013 11:20

V48l98a19s26t62i96m46i34l 83W47a82i55c 8320723917137

Ať žije represe... Může tohle vyslovit někdo normální?

+3/−5
9.5.2013 11:34

J81a78n 90S98l26o74v72í55k 3429887560228

Naopak, před místem častých kolon je vždy nejlepší postupně snižovat rychlost, aby mezitím vozidla v koloně stačila odjet a kolona byla co nejkratší. Když totiž všichni přifrčí stotřicítkou až ke koloně, ta bude narůstat a narůstat. Funguje to tak třeba v Německu, kde jsou proměnné značky nastavené dle denní doby. Samozřejmě tak 10-15 km před začátkem kolon, ne 20-30 :-). Buď všichni pojedete plynule 110,100,80 a kolona mezitím zmizí, či bude krátká anebo kašlete na značky a všichni se sejdete v naůrstající koloně.

+5/0
9.5.2013 12:18

J15i67r95i 28H14u57b70k28a 1653416404945

No, podle mne je to úplně jedno. A empiricky vyzkoušeno na 50 na 5. května  a Nuseláku...když se úporně hledal důvod, proč nutit řidiče jezdit na rychlostní komunikaci 50kou, jedna z pracovních verzí byla ta, že se zmenší kolona v Legerce. Nezmenšilo se ale vůbec nic. Jakože naprosto nic. Auta prostě k úzkému hrdlu dojela místo 70ky 50kou. Protože v úzkém místě jde o kapacitu toho hrdla a počtu vozidel k němu se blížícím.

Takže realita bude taková, že když budou ve zúžení dva pruhy, tak je to jedno, protože propustnost dvou pruhů 80kou bude v 95% času na počet vozidel stačit (asi mimo nějaké extrémní špičky) a není potřeba rychlost přiblíženi omezovat. A když bude úzké místo jen jeden pruh, tak je jedno, jakou rychlostí se budou auta blížit, protože propustnost jednoho pruhu 80kou nebude stačit v cca 30% času, takže v té době se budou tvořit kolony tak jako tak.

V Německu to funguje jinak. Snížení rychlosti by mělo mít vliv na zvýšení maximální propustnosti dálnice (nižší rychlost= menší rozestupy = více vozidel za jednotku času) a používá se v okolí velkých měst. Zažil jsem mnoho zúžení při rekonstrukcích a v drtivé většině byly řešeny kilak před zúžením snížení na 120 a 80 a rovnou do zúžení.

0/0
10.5.2013 22:41

J69a51n 33K58o25s42t42k82a 9584917509156

Asi si pletete slovo represe a regulace dopravní průjezdnosti.

+2/0
9.5.2013 12:44

A40l98e16š 75J53a75v36ů16r84e40k 2662869280780

si pleteš dojmy s pojmy. Jde o to, že pokud tam ty radary nedáš, viditelné a ani je nemusíš často aktivovat, tak většina řidičů na to bude kašlat ..

0/0
9.5.2013 13:55

J97a61n 54S36l70o50v82í30k 3579917260568

.. a bude akorát dřív u kolony :-) Ty radary bych tam dal, klidně i vypnuté ...

+1/0
9.5.2013 14:09

A23l10e16š 96J29a64v61ů65r28e96k 2802279510380

R^

píšu:"nemusíš často aktivovat". :-)

0/0
9.5.2013 15:21

T34o54m64á13š 64K14n79a26i80f87l 6563860507660

pižduchové, co při každý prilezitosti ječí "represe" jsou většinou největší prasta :)

0/0
10.5.2013 11:34

J84i81ř16í 89S28m39r75ž 7300198653757

Rekonstrukce D1 má neskutečnou publicitu. Na všech TV kanálech jsou toho plné zprávy, jako kdyby nic důležitějšího v republice nebylo. Že tady máme tisíce kilometrů rozsekaných silnic a na to peníze a prostředky nejsou, je normální. Ne každý používá D1, ale platíme stejné daně, stejně drahé dálniční známky a tak i ostatní silnice by měly být v pořádku.  Jenže........

+3/−3
9.5.2013 11:18

A15l30e10š 80J27a43v13ů96r46e94k 2282279920870

D1 je nejfrekventovanější/nejvytíženější silnice v ČR, a její rekonstrukce je opravdu nutná. Takže mě nepřekvapuje, že se média nevěnují rygolu na okrsce u tvoji Horní Dolní

+6/−3
9.5.2013 11:21

I39v41a 22H59a19n77e96s75o82v21á 8166616869759

Mě docela překvapuje, že kvůli třiceti kilometrům dálnice je takovej humbuk. Holt Kocourkov :-)

+3/−1
9.5.2013 11:23

A18l25e88š 87J96a43v14ů97r98e47k 2832589500550

protože tím začíná 6ti letá rekonstrukce nejvytíženější silnice u nás ? A dnes je ještě klid, ale počkejme na víkend, na prázdniny ...

+1/0
9.5.2013 11:25

I67v88a 28H54a88n97e62s69o10v86á 8786386479879

Jo, 30 km za rok, to je tempo ;-DR^

+1/−1
9.5.2013 11:26

J73a64n 55S37l88o31v16í40k 3299587820478

To je úmyslně a rekonstruované úseky na sebe také schválně nenavazují. Ono by to šlo zrekonstruovat celé najednou, peníze na to jsou, ale jel byste 150 kilometrů osmdesátkou, ve stísněných pruzích, skoro bez možnosti předjíždět ? Proto to je rozdělené na šest let.

+1/0
9.5.2013 12:28

J39a93n 37K11o67s32t58k18a 9924927619726

Máte pravdu, ale některé páteční cesty z Prahy do Brna mi přesně tohle připomíná. Jenom ty pruhy nejsou zúžené, ale ostatní sedí.

0/0
9.5.2013 14:32

A88l22e47š 24J12a19v68ů95r26e34k 2442909560680

nejsem expert, ale nějaký důvod to asi má ... .

0/0
9.5.2013 13:57
Foto

J29a48n 17K48o39v45a17ř59í13k 4355689412648

Nejfrekventovanější je Jižní spojka.

+1/−1
9.5.2013 11:59

J29a29n 53S94l21o90v65í24k 3519167140308

Jenže to není státní nebo krajská silnice, ale jen místní komunikace. I když šestipruhová a musí po ní zatím jezdit i tranzit.

0/−1
9.5.2013 12:24

A59l62e66š 22J93a12v79ů41r48e82k 2502699620570

jiný typ komunikace, sorry

0/0
9.5.2013 13:57

J54o23s84e85f 77N82o47v88á48k 9513314227523

Hlavne na 3 pruhach bych pokutoval jizdu v prostrednim, pokud je pravy prazdny (netyka se pomalych pruhu pro kamiony).

+3/0
9.5.2013 11:06

J34o41s26e23f 44Č86e87r76v78e93n64i10c54k36ý 9919804781593

No jo, jenomže i na 3pruhových úsecích (za Prahou na Brno) si 90% řidičů myslí, že ten pravý pruh je pro kamiony.

+5/0
9.5.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.