Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, dopravu téměř neovlivnila

Na dálnici D1 ráno začala dlouho očekávaná modernizace. Pracuje se na prvních dvou úsecích. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou od 104. do 112. kilometru začali dělníci kolem šesté hodiny rozmisťovat dopravní značení. Práce na silnici neměly na plynulost provozu téměř žádný vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i61r33o55s94l28a14v 34L90o50s 4297687606664

Kdyby byla dostavěna severní dálnice mezi Hradcem Králové a Mohelnicí velmi by se uvolnila dálnice D1 pro tranzit na Slovensko a do Polska.  Ale atraktivnější pro stavařské loby je bourat staré a stavět nové mosty. Dálnice na Ostravu není dodnes hotová i když schází pár kilometrů. A tak se jezdí po daleko horším tankodromu (než D1) přes Vyškov

+3/0
9.5.2013 19:22

J57i27r30k14a 74D21v55o34ř65á59k 4645770603258

Jo, a po objevení se druhého schodu by se ta D1 mohla rovnou zavřít.

0/−1
9.5.2013 22:26

T55o92m66á71š 42K88n19a60i69f91l 6243310207670

jenze ona se ta dálnice z HK do mohelnice sama nepostaví ...

0/0
10.5.2013 11:33

D98a15n57i64e93l 95S24c45h19a73c35h38e64r73l 9163975882446

Škoda, že tu u nás na dálnicích nefungují pravidla jako v USA,  kde můžete předjíždět zleva i zprava. Žádný vyblikávání, všichni to mažou skoro stejně rychle, žádnej stres, že někomu překážíte atd. ...[>-]

+1/0
9.5.2013 18:24

J62i35r72k74a 94D36v11o87ř33á68k 4185690433828

Jenže to stejně rychle znamená sotva 110 a naprostá většina to dodržuje. V ČR se naopak dost často jede 160 (tj. dvojnásobek toho co kamion těsně vedle nebo kamiony po celé šířce vpředu) i víc a ti nejšílenější to chtějí dokonce zlegalizovat.

+6/0
9.5.2013 22:30

J95i34r24i 97H59u59b29k94a 1313586784315

Divné je, že 200km na západ to normálně funguje a nikdo to tam nepovažuje za šílené...to jen místní sebemrskači se raděj budou oddávat flagelaci o tom, jak jsou Češi strašní řidiči, jak nic neumí a že 160kmh na dálnicích je ekvivalent hromadné vraždy. Ovšem realita je taková, že u nás se těch 160kmh docela normálně jezdí už dnes a nehodovost je co Kefalín? Nižší, k...a nižší!;-D

0/−2
10.5.2013 22:26

J62a67n 62S79l95o95v84í26k 3419747140728

Škoda, že neexistuje značka "setrvej ve svém pruhu" nebo "zákaz přejíždění z pruhu do pruhu". Možná by šla udělat příkazová. To by pak stačilo cca 3-5 km před zúžením dát mezi pruhy kužely, a auta v obou pruzích by musela dojet ve svých pruzích až na konec kolony. Teprve tam by měla cca na 300 metrech možnost se prozipovat, k čemuž by je nutilo postupné zužování jejich pruhů směrem k sobě. Na konci by se oba pruhy slili do jednoho uprostřed. Ani jeden pruh by tedy nebyl průběžný, musela by se do něho sjíždět auta zleva i zprava, aby si nikdo nemyslel, že má přednost. Skončilo by tak dnešní zbytečné řazení za sebe už kilometry před omezením.

+2/0
9.5.2013 12:41

J41a82n 69K66o94s35t22k50a 9654657949806

Něco podobného mne již také napadlo, ale popravdě to realizovat asi nejde.

Jenom pro upřesnění, aby nebyli někteří neznalci zipu zmateni - při řazení se ze dvou do jednoho pruhu nehraje vůbec žádnou roli, zdali je jeden pruh průběžný.  Vždy platí pravidlo střídavého řazení vozidel.

+1/0
9.5.2013 12:48

J76a80n 83S90l84o12v16í77k 3529457570788

To ovšem platí jen v případě kolony, průběžný pruh má jaksi vždy přednost a pravidlo zipu si nelze bohužel vynucovat (podobně jako bus ze zastávky). Takže pokud Vás tam nepustí, neuděláte s tím nic. Takže průběžný pruh bych zrušil tím, že nový pruh by pokračoval středem. Sice má pak dle vyhlášky přednost ten z pravého, ale psychologicky by to snad řidiče nutilo k zipu, protože by si nikdo nebyl jistý kdo má vlastně přednost :-)

+1/0
9.5.2013 13:11

J35a64n 15K38o73s46t96k79a 9914487939856

Dovolím si nesouhlasit, že průběžný pruh má nějakou přednost. Toto pravidlo bylo již před dlouhou dobou zrušeno a pokud se spojují dva pruhy do jednoho, vždy platí pravidlo zipu. Souhlasím, že je hloupost si to vynucovat.

0/0
9.5.2013 13:15

J28a46n 35S63l63o52v19í21k 3129967840248

aha. Tak to jsem zaspal nějakou změnu vyhlášky. Hold mám řidičák už nějakou dobu :-) PS: stačí, když si vynucují přednost autobusy ze zastávky :-)

0/0
9.5.2013 13:38

J29a14n 42K50o89s11t66k63a 9394337199256

Tak od toho jsou diskuze, ne? :-)

0/0
9.5.2013 13:40

A10l56e45š 37J90a57v83ů95r88e44k 2962979830680

autobusy pouštím automaticky ...

+1/0
9.5.2013 13:58

J51a87n 81S14l69o23v62í17k 3539587270928

to já taky, ale vždy jak se k ním blížím, mám takový blbý pocit - vjede mi tam najednou, nevjede. Když vidím, že zavírá dveře, automaticky zpomaluju. Ale někdy opravdu busáci pohnou páčkou blinkru zároveň s volantem :-)

0/0
9.5.2013 14:05

M47a51r58e91k 28F64l16e12k54a47č 2510614752743

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, provoz je zatím plynul. A to vás páni novináři strašně se.e co? Pač ty vaše titulky o pekle na dálnici se zatím neplní

+2/−1
9.5.2013 12:03
Foto

J15a36n 39K32o24v96a53ř90í27k 4975219512508

Naštěstí se řidiči neumí zipovat, takže pruh který cca za 15 km končí bude volný, protože se budou řadit nesmyslně brzo a všechny předjedu.;-D

+1/−1
9.5.2013 11:55

J14o54s85e93f 37N83o42v40á90k 6583470842159

základní pravidlo je jet v pruhu, ve kterém je volno až do místa omezení a tam se zařadit zipem. Pokud to někdo nedělá, je to čistě jeho problém, že stojí v koloně.

+1/0
9.5.2013 12:04

M79a28r62e49k 43F43l62e18k47a87č 2110264282933

tak to tak dělám, horší je když narazíš na dva magory, jeden co se chce řadit 10km před spojením a druhý co no nechce pustit..tak tam všichni pak pěkně stojí a nadávají

+1/0
9.5.2013 12:04

R77a49d97e67k 73H30o52d64a60ň 9496917641673

Nejsmutnější na tom je, že ti co se "slušně" zařazují 10 km před spojením si vůbec neuvědomují, že celý zip selhává právě kvůli těm, kteří zipovat neumí, a "ohleduplně" se s předstihem rvou do druhého pruhu.

+3/0
9.5.2013 12:27
Foto

J48a89n 72K94o48v73a76ř22í48k 4215979452718

je to čistě jejich věc , že stojí v koloně, já jedu až na doraz ke zužení, nepustí první druhej třetí, ale to je maximálně 10 sekund zdržení oproti tomu stát jak trdlo v koloně, když vedle je prázdno;-D;-D . Na semaforech na dvouproudé silnici se vždy nasměju, když za sebou stojí 10 aut a vedle je volno:-)))

0/−1
9.5.2013 12:46

M17a17r51t46i48n 15N35e66r23m46u22t 9187497278409

tak to buďte rád, že ostatní zip nedodržují. Až se bude dodržovat, budete čekat v koloně stejnou dobu jako všichni ostatní

0/0
11.5.2013 10:17

M58a75r96t87i92n 50N96e49r98m96u38t 9317797308109

na celkovou rychlost dopravy to ale nemá vliv, důležitá je propustnost aut v zúženém místě.

0/0
11.5.2013 10:14

J37a59k55u74b 84S79o56b53o97t55k26a 9612223332599

Jak plynulý? Měsíce jste slibovali peklo na silnicích. A já chci vidět v této reality show peklo, nebo vrátit vstupné. Zatím je to nuda! ;-€

+3/0
9.5.2013 11:34

J58i36r64k37a 94D17v61o32ř47á82k 4245650533968

Přeci ten plynulý s 1,5 km kolonou.;-D

0/0
9.5.2013 22:32

L49e18o96š 45P43á26l21e80n89í70č64e73k 9949505449934

provoz je zatím plynulý- krásný fotky nacpaný autama

0/0
9.5.2013 11:33

J94a80k87u85b 73S77o71b52o64t72k42a 9512923522469

Tak jestli jedou plynule 80 tak co vám vadí?

+1/0
9.5.2013 11:35

R96a41d86e54k 57H75o53d25a86ň 9266427241823

Valná většina těch vozů mezi sebou má cca 5 metrů, to rozhodně 80ka nebude.

+1/0
9.5.2013 11:46

M47a33r51t87i36n 95N47e30r69m71u18t 9637437288729

i kdyby to byla 60, hlavně že se jede. Takové zdržení se rovná jedné zastávce na vyčurání nebo třema červenýma na semaforu ve městě. Milovníci adrenalinových sportů to můžou vzít přes Hradec

0/0
11.5.2013 10:10

A89l60e48š 48J47a76v22ů36r97e18k 2572499460150

možná by nebylo špatné, dát tak 20-30 km před to zůžení maximálku 100km/h, pak by to bylo možná i plynulejší. A samozřejmě nasadit radary ... .

+3/−6
9.5.2013 11:20

V44l69a85s60t39i38m81i34l 18W98a15i26c 8500583217267

Ať žije represe... Může tohle vyslovit někdo normální?

+3/−5
9.5.2013 11:34

J81a49n 22S19l95o24v36í80k 3759447980558

Naopak, před místem častých kolon je vždy nejlepší postupně snižovat rychlost, aby mezitím vozidla v koloně stačila odjet a kolona byla co nejkratší. Když totiž všichni přifrčí stotřicítkou až ke koloně, ta bude narůstat a narůstat. Funguje to tak třeba v Německu, kde jsou proměnné značky nastavené dle denní doby. Samozřejmě tak 10-15 km před začátkem kolon, ne 20-30 :-). Buď všichni pojedete plynule 110,100,80 a kolona mezitím zmizí, či bude krátká anebo kašlete na značky a všichni se sejdete v naůrstající koloně.

+5/0
9.5.2013 12:18

J39i61r38i 87H89u80b33k66a 1733926564675

No, podle mne je to úplně jedno. A empiricky vyzkoušeno na 50 na 5. května  a Nuseláku...když se úporně hledal důvod, proč nutit řidiče jezdit na rychlostní komunikaci 50kou, jedna z pracovních verzí byla ta, že se zmenší kolona v Legerce. Nezmenšilo se ale vůbec nic. Jakože naprosto nic. Auta prostě k úzkému hrdlu dojela místo 70ky 50kou. Protože v úzkém místě jde o kapacitu toho hrdla a počtu vozidel k němu se blížícím.

Takže realita bude taková, že když budou ve zúžení dva pruhy, tak je to jedno, protože propustnost dvou pruhů 80kou bude v 95% času na počet vozidel stačit (asi mimo nějaké extrémní špičky) a není potřeba rychlost přiblíženi omezovat. A když bude úzké místo jen jeden pruh, tak je jedno, jakou rychlostí se budou auta blížit, protože propustnost jednoho pruhu 80kou nebude stačit v cca 30% času, takže v té době se budou tvořit kolony tak jako tak.

V Německu to funguje jinak. Snížení rychlosti by mělo mít vliv na zvýšení maximální propustnosti dálnice (nižší rychlost= menší rozestupy = více vozidel za jednotku času) a používá se v okolí velkých měst. Zažil jsem mnoho zúžení při rekonstrukcích a v drtivé většině byly řešeny kilak před zúžením snížení na 120 a 80 a rovnou do zúžení.

0/0
10.5.2013 22:41

J78a23n 39K47o71s94t85k48a 9964407669966

Asi si pletete slovo represe a regulace dopravní průjezdnosti.

+2/0
9.5.2013 12:44

A91l34e73š 71J34a58v61ů47r34e62k 2692529870610

si pleteš dojmy s pojmy. Jde o to, že pokud tam ty radary nedáš, viditelné a ani je nemusíš často aktivovat, tak většina řidičů na to bude kašlat ..

0/0
9.5.2013 13:55

J23a35n 73S49l28o84v42í83k 3989407870768

.. a bude akorát dřív u kolony :-) Ty radary bych tam dal, klidně i vypnuté ...

+1/0
9.5.2013 14:09

A29l17e33š 79J65a46v52ů32r72e72k 2452909590550

R^

píšu:"nemusíš často aktivovat". :-)

0/0
9.5.2013 15:21

T98o43m72á78š 35K76n97a70i19f26l 6663490357100

pižduchové, co při každý prilezitosti ječí "represe" jsou většinou největší prasta :)

0/0
10.5.2013 11:34

J76i94ř96í 73S70m73r36ž 7830638353517

Rekonstrukce D1 má neskutečnou publicitu. Na všech TV kanálech jsou toho plné zprávy, jako kdyby nic důležitějšího v republice nebylo. Že tady máme tisíce kilometrů rozsekaných silnic a na to peníze a prostředky nejsou, je normální. Ne každý používá D1, ale platíme stejné daně, stejně drahé dálniční známky a tak i ostatní silnice by měly být v pořádku.  Jenže........

+3/−3
9.5.2013 11:18

A19l34e22š 70J13a10v75ů82r92e81k 2372109960240

D1 je nejfrekventovanější/nejvytíženější silnice v ČR, a její rekonstrukce je opravdu nutná. Takže mě nepřekvapuje, že se média nevěnují rygolu na okrsce u tvoji Horní Dolní

+6/−3
9.5.2013 11:21

I96v51a 51H19a62n70e48s78o12v96á 8726956499929

Mě docela překvapuje, že kvůli třiceti kilometrům dálnice je takovej humbuk. Holt Kocourkov :-)

+3/−1
9.5.2013 11:23

A84l84e34š 16J88a25v10ů34r88e46k 2952559630480

protože tím začíná 6ti letá rekonstrukce nejvytíženější silnice u nás ? A dnes je ještě klid, ale počkejme na víkend, na prázdniny ...

+1/0
9.5.2013 11:25

I58v26a 82H23a68n73e72s59o38v41á 8216266889489

Jo, 30 km za rok, to je tempo ;-DR^

+1/−1
9.5.2013 11:26

J84a42n 68S16l37o79v43í98k 3959527740908

To je úmyslně a rekonstruované úseky na sebe také schválně nenavazují. Ono by to šlo zrekonstruovat celé najednou, peníze na to jsou, ale jel byste 150 kilometrů osmdesátkou, ve stísněných pruzích, skoro bez možnosti předjíždět ? Proto to je rozdělené na šest let.

+1/0
9.5.2013 12:28

J35a81n 51K26o30s25t73k92a 9254627479556

Máte pravdu, ale některé páteční cesty z Prahy do Brna mi přesně tohle připomíná. Jenom ty pruhy nejsou zúžené, ale ostatní sedí.

0/0
9.5.2013 14:32

A22l35e34š 21J21a74v76ů56r13e82k 2452509600630

nejsem expert, ale nějaký důvod to asi má ... .

0/0
9.5.2013 13:57
Foto

J86a57n 21K78o82v82a26ř26í97k 4815339562898

Nejfrekventovanější je Jižní spojka.

+1/−1
9.5.2013 11:59

J93a95n 72S73l91o27v15í67k 3809667170748

Jenže to není státní nebo krajská silnice, ale jen místní komunikace. I když šestipruhová a musí po ní zatím jezdit i tranzit.

0/−1
9.5.2013 12:24

A84l41e10š 23J77a77v67ů80r78e64k 2202159660510

jiný typ komunikace, sorry

0/0
9.5.2013 13:57

J68o71s38e18f 17N22o38v50á30k 9663184867713

Hlavne na 3 pruhach bych pokutoval jizdu v prostrednim, pokud je pravy prazdny (netyka se pomalych pruhu pro kamiony).

+3/0
9.5.2013 11:06

J75o68s46e80f 89Č39e21r75v17e41n84i96c67k55ý 9789314231263

No jo, jenomže i na 3pruhových úsecích (za Prahou na Brno) si 90% řidičů myslí, že ten pravý pruh je pro kamiony.

+5/0
9.5.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.