Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schwarzenberg kritizoval Izrael za výstavbu osad i za nálety

Karel Schwarzenberg nikdy nepodpoří izraelské nálety na zbrojní konvoje v Sýrii ani potenciální letecké útoky na íránská jaderná zařízení. Kritizuje pak také výstavbu nových osad. Český ministr zahraničí to řekl v pondělí při návštěvě Izraele v rozhovoru pro izraelský zpravodajský portál Times of Israel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e16t88e62r 46S13m85r55e21k 3182780850592

A čo by ste čakali ? Od šľachtica po generácie slúžiaceho Habsburgovcom, tvrdo presadzujúceho  balkánsku entitu v Kosove a eurohujera ??  V podstate logické

+2/−1
9.5.2013 10:15

K38a81r79e53l 50N51e18č66a35s 5173509670710

Jak to dopadne v Izraeli,tak to dle toho dopadne všude.

0/0
8.5.2013 23:09

J97a87n 67K98u85č12e81r26a 8955228927190

Ten člověk je mimo ... ještě že se nestal prezidentem.

+2/−3
8.5.2013 21:35

T94o24m84á91š 20J29o75u98s36k21ý 6790284

To je teda slaboch. Zkrátka se bojí.

+3/−2
8.5.2013 16:36

A87l25b56e76r74t 96C97e31c36h38l 3620279831239

Cože ? ! Už ho vzbudili ? !

+4/−4
8.5.2013 12:47

L29i20b86o73r 35H98l62u57b38u57č97e71k 4200320577567

...zřejmě ano...a kdy tobě konečně transplantují mozek...???

+2/−2
8.5.2013 21:56

K51a31r87e40l 87B16l83a92ž10e48k 6440287227966

Jen nepovídejte, pane Schwarzenbergu, USA napadne Sýrii, aby pomohla muslimským fundamentalistům v opozici, a ČR bude zase jeho nejbližším spojencem. To samé při napadení Iránu.

Co se týče Izraele, domnívám se, že zhrzený Schwarzenerg natolik nenávidí našeho prezidenta, že je schopen se spojit i s Hamasem či s Mučedníky islámské víry.

+5/−5
8.5.2013 11:57

O92l57d63ř57i12c91h 85H17o10r91á54k 2624269921295

A jaký je názor pana knížete na preventivní a humanitární bombardování Jugoslávie?

A když už se ptám, jaký názor má na hledání ZHN v Iráku?

+3/0
8.5.2013 11:36

K45a48r98e59l 25B16l15a69ž41e90k 6400797987666

ten samý co Havlův či Albrightové. Mezinárodní právo nám může být ukradené.

+3/−1
8.5.2013 11:58

P51e15t62e18r 93F39r85a73n26e73k 4936984494385

To doufám.. i když v poslední době je už nějak senilní.

0/0
8.5.2013 17:31

J12a33n 86R23a39d40e83c55k25ý 5826724967436

I když je Zeman takový jaký je, jsem už tak nějak rád, že Schwarz. není naším prezidentem.

+9/−2
8.5.2013 10:51

M41a56r52t42i60n 93H75o30f92e86r 7202205398204

Bylo to Československo, které svého času podpořilo mladý Izraelský stát. Zdravá kritika přátel je na místě... Málokdy ospalému knížeti tleskám... Půjčím-li si Finkelsteinův pohled na průmysl Holocaustu, který zabraňuje jakékoli kritice Izraele, je příjemné vidět, že alespoň izraelská média přijala kritiku pozitivně... Bezpečnostní situace v oblasti není růžová... Smlouvy za zavřenými dveřmi, které tenkrát vyjednal George Schultz vzaly za své... Hizballah už nemusí byt ten největší problém... Ta salafistická a wahabbistická sebranka sponzorovaná Brity, LAS, SA a  Katarem, která Izrael nenávidí stejně může byt v budoucnu větší problém... Nechali jsme SA  a Katar, zajít daleko v radikalizaci, financování a vyzbrojování islamistů pod záminkou boje proti Kaddafimu a Assadovi... Zatím tuhle idiotskou politiku pocítil ambassador Stevens v Benghází, ale je jen otázkou času, kdy se to celé otočí proti Izraeli....

+6/−3
8.5.2013 8:50

V51l19a22s84t97i41m20i69l 91D62u38d55í21k 3523222745783

Je to názor tunelářů,korupčníků a zlodějů?

0/−6
8.5.2013 9:52
Foto

J62a77n 56H23o76l82o41v46s56k17ý 6767179561

K útoku na Sýrii to řekl hezky, schválit to navzdory platnému právu nejde, pochopit a neplést se do toho ovšem považuje za samozřejmé. R^ Ale k té výstavbě bych dodal, že pan Kníže asi nechápe že v Izraeli nejednají podle poklidných středoevropských notiček, ale podkle drsných blízkovýchodních, založených na stylu "Silnější pes...". ;-)

+15/−5
8.5.2013 1:33

J66i30ř51í 29H72e25r14r41m63a83n58n 7420258415716

Je opravdu obdivuhodné, kolik lidí se vyjadřuje k problému, o kterém vědí kulové! Stát Izrael je uměle vytvořený stát na vykolíkovaném uzemí, po několika válkách mnohonásobně zvětšeném. Nenávist arabských sousedů se přenáší z generace na generaci a jen těžko se vyřeší nějakými dohodami. Kdyby nebylo podpory USA,tak stát Izrael už dávno zanikl!

+13/−25
8.5.2013 1:29

F68r41a47n73t81i44š97e45k 60L57u72f62t 5987189254986

Který stát není "uměle" vytvořený? Nebo znáš nějaké přírodní? Ještě doplň že ty války byly ze strany Izraele obranné, nebýt arabské a palestinské agrese, nemuselo k nim dojít

+15/−2
8.5.2013 7:40

J72i23ř84í 84M31r98k53v32i70č54k15a 8462726240591

Předpokládám, že vaše znalosti jsou víc než hluboké. Soudím tak, podle tvrzení o uměle vytvořeném státu. Pokud vím, tak v podstatě všechny státy v daném teritoriu jsou uměle vytvořené. Jednalo se totiž o uzemí Osmanské říše a po jejím zániku se o toto území podělila Francie a VB / jednalo se o protektoráty /. Z generace na generaci se nepřenáší jen nenávist z arabské strany, je to záležitost z obou stran. Pokud chcete něco bližšího, doporučuji knihu Ó Jeruzaléme od Dominika Lapierre. Tam je zvláštní jeden fakt. Jestliže zvěrstva proti civilistům stát Izrael tvrdě trestal - viz masakr v Dajr Jásínu, tak z druhé strany podobnou snahu prostě nenajdete.

+12/−2
8.5.2013 7:52

O91n34d98ř31e25j 44M18a75l19ý 3924473163313

Uměle vykolíkovaná je většina zemí světa - zcela evidentní to je u zemí, které vznikly rozpadem většího státního celku. Zrovna od obyvatel ČR je tenhle argument proti existenci Izraele dvojnásob směšný.

+1/0
8.5.2013 19:39

O37s64k56a67r 10R84a49z27á25k 1679588827553

MNOHONÁSOBNĚ zvětšený? 8-o Možná jste si nevšimnul, že Sinaj ani Gazu už Izrael dávno nemá. A ani tehdy to nebylo "mnohonásobně" ...

+2/0
8.5.2013 21:43

R26o73s38t22i37s90l54a20v 98V47y48s26l90o10u51ž96i49l 9767544899596

...zvláště pak území "Jehuda" a "Šomron"jsou vykolíkované už cca 3000 let...:-)

0/0
9.5.2013 10:23

J83a63n 32L77i81b26i56c58h 9162838805153

Že by se špatně od Havla učil, který propagoval humanitární bombardování. Horší pojem jsem ještě neslyšel. Hlavně, když pravdoláska zvítězí nad lží a nenávistí, což má za své heslo i Klaus.!!

+11/−9
7.5.2013 23:52

P56a85v34e30l 91B28a19r93t92l 5451199454687

Musíte číst mezi řádky, diplomat nemůže nikdy říci vše na plná ústa.;-)

+9/−3
7.5.2013 22:48

J62a46r33o35s25l26a60v 43Ř77e70z83n77í37k 7734671755380

A co tam čteš mezi řádky?8-o

+9/−1
7.5.2013 23:00

P82e90t89r 19B17r28i45x 5491631512

Například, že s útokem v Sýrii nesouhlasíme, ale doufáme, že Izrael úspěšně zničil všechny rakety, které měly padnout do rukou teroristům z Hizballáhu.

+17/−1
8.5.2013 0:11

J34i96ř40í 73H69e38r42r71m79a86n95n 7690598555896

V konfliktu Izrael-Arabové už nelze najít viníka, tato nenávist je tisíce let zakořeněná a žádná vyhlášení a dohody to nezmění. Dokud si budou tyto etnika dělat naschvály a navzájem se vůči sobě vymezovat,tak by opravdu bylo nejlepší, kdyby se židi odstěhovali na nějaký opuštěný ostrov, nebo aby je USA akceptovaly jako další stát federace!

+7/−17
7.5.2013 22:46

P40a34v90e51l 31N44o41v65o29t76n42ý 6175856708556

jaké tisíce let? arabové mají rok 1434

+3/−1
8.5.2013 0:01

P23a28v95e79l 20N79o36v45o85t46n62ý 6145386438656

u nás v roce 1434 proběhla bitva u Lipan ;-D

+3/−2
8.5.2013 0:07

J13i13ř92í 49H57e71r55r19m38a60n82n 7750958425136

Tak pro Vás a Araby míň.

+3/−4
8.5.2013 0:08

T19o64m39á71š 11T34a23t45í37č92e60k 5240202250848

Zakořeněná tisíce let od L.P. 1948. :-P

+2/0
8.5.2013 1:05

J58i93ř12í 25H48e98r51r81m67a62n73n 7700338345116

Přečtěte si něco o judaismu a potom můžete házet letopočty! Mimochodem kdyby nebylo dodávek zbraní a letadel od ČSSR, tak by stát Izrael ani neexistoval!

+4/−4
8.5.2013 1:21

T50o74m62á20š 50T30a10t29í78č36e40k 5110682360218

A jak souvisí dodávky zbraní z ČSR s naším rozporem o dávnověkosti nenávisti speciálně mezi Arabama a Židama? Doporučuju jenom takhle mimochodem pěknou knížku od Heinricha Manna (beletrie na vysoké úrovni pro odlehčení od těch čistě odborných textů, vážený kolego) - Židovka z Toleda. Přečtěte si ji, nejlépe v němčině, je v ní popsáno jasně a v souladu s historickými fakty, kterak Židi byli za Arabů vcelku bez problémů tolerováni a kterak na ně hrůza přišla s reconquistou. A co říkáte na tu skutečnost, že se Židi stěhovali do Palestiny už od konce 19. století, ve 20. a 30. letech potom to nabralo sílu, ale vzhledem k právně rovnému postavení vůči mandatorní moci se tedy Hebrejci a Palestinci mezi sebou nemydlili. Ani na sebe neprskali. To až pak. Nebo co jsem přehlídl? Jako tu tisíce let starou zášť, popsanou v Písmu svatém, o zemi bohem zaslíbené, kde se mezi tím roztáhli jacísi "Filištíni"? - OK, ale to jaksi nebylo v nové době aktuální, možná kromě určitých hlav, ale takovéch je dycky...

+2/−1
8.5.2013 1:39

J44i61ř58í 24F49o66g89e46l 2470111926262

Vcelku souhlasím, jen tu krásnou knihu napsal Lion Feuchtwanger.

+2/0
8.5.2013 7:32

T39o29m28á66š 60T71a66t68í35č22e69k 5490312480538

Ježišmarja, díky za upozornění. To víte, dlóhý noce...

0/0
8.5.2013 11:31

J81i25ř28í 29M25r51k65v92i46č58k88a 8712526360341

Možná to chce číst něco jiného, než beletrii. Pak se dozvíte o masakru židů v Granadě / 1066/, nebo vyhnání židů ve 12 století poté, co se moci chopila islámská sekta Almohadů. Co se týká klidu ve 20 - 30 letech. Můj děda na blízkém východě bojoval a říkal, že bylo nemyslitelné, aby žid navštívil arabskou vesnici a naopak. Ostatně, dle jeho slov bylo vcelku snadné poznat, kde kdo žije. Arabská vesnice - místo uplácané z bláta, kde nikdo nepracoval, židovské osídlení - místo obklopené háji pomerančovníků, kde všichni dřou, jako zvířata.

+3/0
8.5.2013 8:02

T94o29m13á81š 98T36a62t95í20č82e12k 5750492770918

Jasně. ten kulturní rozdíl byl pochopitelně markantní od počátku toho sionistického hnutí (nebo jeho odnože?), které mělo za cíl vrátit Židy do Palestiny. Arabský svět ležel v těch dobách v agonii, a naopak přistěhovávající se Židi pocházeli z nejvíc prosperujících států - no a ještě k tomu to byla ta horní třída. Ti, co na to měli prachy a ducha. Mimochodem mezi sebou vytvářeli vysloveně komunistické vztahy, ono to tenkrát ještě nebylo fuj. Takže neni divu - na jedné straně boháči z budoucnosti a na druhé straně bídácí bez budoucnosti jakékoliv. Ale to ještě nebyla nenávist, to ještě nebylo střílení.

0/0
8.5.2013 11:40

J32i11ř79í 27M67r97k93v28i77č96k20a 8142766100661

A jste si tím jist? Pokud vím, tak drtivá většina příchozích do Izraele pocházela z východní Evropy, bavím se teď o tzv. 1 a 2 alije. Už v té třetí a čtvrté - 1919 - 29 docházelo k nepokojům ze strany Arabů. Pak přišla pátá, po 2. sv. válce. Ti příchozí židé určitě bohatí nebyli, jen pracovití. Souhlas s tím, že svět Arabů ležel v agonii, to je ovšem výsledek devastujícího působení islámu na lidského ducha a činorodost.

+1/0
8.5.2013 12:45

T34o17m79á62š 69T42a24t35í28č49e98k 5260912660298

"Jste si tím jist" je samozřejmě otázka na tělo. Vím, že k třenicím docházelo už za té britské mandatorní doby, ale v mým pohledu to ještě nebylo to vyhlašování války. Řekněme, že by stejný třenice vznikaly, aji kdyby to nebyli Židi, ale - regionálně logicky - třeba Francouzi. Zadruhé jasně, že to nebyli ti praví Samuelové Goldbergové, kdo zakládal kibuce, ale vzhledem k Palestincům prostě nějaký háky měli, a kromě toho měli tu výhodu technologické pokročilosti (i ti z Persie na tom byli mnohem líp). No a za třetí, co se týče devastujícího působení islámu, tak jenom tak skromně - mimo oblast této diskuze - připomínám, že jsme my, Evropani, zárodek renesance importovali od Arabů a že konkrétně císař Bedříich II. si zvolil jako svoje sídlo Sicílii, čerstvě osvobozenou, či dobytou, od Arabů, kde tenkrát, na rozdíl od zbytku Evropy ve tmě, žila civilizace, která po těch Arabech zůstala. Takže tak kategorické odsouzení islámu oproti jakýmukoliv jinýmu extra napojení na Pána Samojediného musím odmítnout.

0/0
8.5.2013 23:02

P40a82u90l 70W19o20d78a29k 7352549778603

Jo asi jste neco zapomel, Tyto dodavky byly trvde zaplaceny protoze v v teto dobe Amerika nepoustela zbrane na stredni vychod a v cesku jich bylo plna hromada po nemcu kdyz skoncila valka. Kdyz uz zacinate psat nepravdu !!!!!!

+1/−3
8.5.2013 7:26

O15s86k79a57r 64R84a16z15á11k 1199258707223

S těmi letopočty to od vás, který tu házíte tisícilety sem a tam, opravdu sedí ;-D

0/0
8.5.2013 21:46

P68a40u47l 12W41o78d53a29k 7612159528833

to byl byl Napad, dalsi stat Federace  Wau !  pane Hermann este jine Napady ?[>-]V

0/−2
8.5.2013 7:23

W45a27l74t62e97r 68N83ü50r16n69b57e67r44g21e45r 8433112431347

Já jen nechápu proč Arabům tak vadí pár sídlišť se Židy v jejich potencionálním státě. Izraelští Arabové přeci také nebudou po dohodě vyhnáni z Izraele, nebo snad ano?

+12/−6
7.5.2013 22:24

P76e89t61r 93K49o66p60l94í17k 7757288359435

Taky tohle nechápu. To je normálně etnické čištění určité oblasti. Je toto normální v civilizovaných zemích?

+13/−3
7.5.2013 22:31

T95o59m42á31š 68J83a43n61e71č52k84a 4891405416830

Jim vadí, že na místě, kde žádní Židé nejsou se staví osada kam se pak stěhují židé z jiných zemí. Takže "etnické čištění" naopak.

+4/−9
7.5.2013 22:46

P21a19v17e25l 70N50o50v21o49t84n11ý 6145296268886

ano, osada postavená na poušti, nemají pak kde parkovat velbloudy ;-)

+10/−2
8.5.2013 0:02

P21e62t80r 48B18r77i84x 5471511112

Asi by bylo dobré vysvětlit, že v těch oblastech žili Židé i Arabové. Nárokují si je Arabové. Ale ti Židé co tam bydlí, nechtějí žít ve starých barabiznách jako líní Arabové, a proto si chtějí postavit nové byty. Rozdíl je opravdu v tom, že Židé ze svého státu Araby nevyhnali, odešli jen ti, kteří chtěli. Palestinci by chtěli stát bez Židů, ale hlavně bez jejich státu vedle sebe.

+12/0
8.5.2013 0:16

P12a18u16l 27W41o77d23a75k 7142759438433

Vyhnani nebudou to je Fakt ale tam jde o Vodu, Expansi a Arabskou Mentalitu tato skupina nejsou Druzove nebo Beduiny to jsou Cikany stredniho Vychodua mozna je nazvat  plevel arabskeho sveta[>-]

+3/−1
8.5.2013 7:30

O24s34k52a80r 87R90a80z56á43k 1589598677333

Evidentně co je dovoleno Arabům, není dovoleno Židům. :-/

0/0
8.5.2013 21:49

J67i10ř28í 78N12e71u10m38e39i33s98t48e19r 2412785833711

Odsoudil za nálety? Kde?

0/0
7.5.2013 22:23

V51i13k23t17o85r 47H14a93n53á42k 1654627197300

čert aby se v té naší zahraniční politice vyznal...

+14/−1
7.5.2013 22:23

T60o71m67á81š 19J88a17n13e56č63k41a 4521335246500

Hlavně, že Kníže se vyzná :-)

+2/−1
7.5.2013 22:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.