Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturanti: Test z češtiny byl příliš těžký a bylo v něm moc dějepisu

Mnozí maturanti jsou velmi rozladění z didaktického testu z češtiny, který psali minulý týden. Podle nich byl příliš těžký, obsahoval prý například úlohy, na které se nešlo připravit. Studentům také vadí, že v testu bylo moc historie. Obtížnost potvrzují i učitelé. Podle Cermatu je nutné počkat na výsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K97a52r93e63l 50D18r30d61a 6824172337

Autoři státní maturity jsou Pat a Mat - jsem si to myslel. Pomocí výsledků maturit nelze srovnávat vůbec nic, natož školy mezi sebou. Což bulvár a rodiče dětí absolutně nechápou. Koukám na diskusi o škodlivosti nových maturit. Přikládám odkaz na web Pat a Mat, kde to řeší.

  Hrozná jistota státních maturit. Ve škole funguje spolehlivě jen selekce: "ty jdeš na práci, ty jdeš do sprch". Škola, která získá kvalitní děti, má dobré výsledky. Což jde proti zájmu naprosté většiny studentů, kteří ztrácí naději na kvalitní vzdělání.

http://www.mattahurry.cz/maturitni-zebricky-2012-jaro

+1/−2
11.5.2013 12:19

P60a96v19e23l 14O80d24r89a33z44i68l 6164619167120

Samozřejmě, že školy mezi sebou pomocí výsledků maturit srovnávat lze. Studenti tím žádnou naději na kvalitní vzdělání neztrácejí, ale naopak, vědí, kde se jim kvalitního vzdělání dostane a kde ne.:-P

+2/−1
11.5.2013 16:18

K70a70r29e53l 81D77r61d38a 6194172177

Neshodujete se s názory odborníků včetně autorů státních maturit. Hájíte chybný názor laické veřejnosti. Podle výsledků nelze na kvalitu vzdělání na té které škole usuzovat, rozhodně ne přímo. Viz Pat a Mat. (Zkuste si občas něco přečíst.) ;-)

0/−1
11.5.2013 22:56

P58a76v43e74l 34O57d44r54a71z35i90l 6604299987700

Ale pochopitelně, jak by někdo mohlo usuzovat na kvalitu procesu podle výsledků, taková zhůvěřilost!

+1/0
11.5.2013 23:32

P16a75v55e39l 45O42b57d47r46ž59á41l39e34k 6546984688102

Jenze co je vysledek procesu vzdelavani na stredni skole? Proste dovednosti a znalosti studentu po 4 letech, nebo rozdil (pokud mozno kladny) mezi stavem na vstupu (1. rocnik) a vystupu?

Pokud nezname uroven konkretniho studenta po zakladni skole, tak z jeho vykonu u maturity nelze usuzovat na kvalitu stredni skoly.

Zvlaste kdyz velka cast latky v testech z matematiky a cestiny nesouvisi se stredoskolskym ucivem a testy by zvladnul chytrejsi absolvent kvalitni zakladni skoly aniz by prosel stredni.

Jak na zaklade toho chcete stredni skoly porovnavat mezi sebou?

Je stejne kvalitni skola, ktera ze 4kare udelala 2kare, jako ta, na kterou prisel jednickar a u maturity skoncil s dvojkou?

0/0
12.5.2013 10:12

K15a96r32e46l 55D58r20d21a 6714162447

A safra, míval jsem hloupou, arogantní a namyšlenou třídní učitelku s aprobací tuším ruština - dějepis s přidruženou občanskou výchovou. Její občanka za Husáka, když se tlačila na post zástupce ředitele, byla opravdu narudle jedlá. Mor českého školství. Ta pitomost, co kouká z toho zadání, je přesně v jejím duchu.

  Soudružka po roce 89 zanechala nudné výuky "retardované mládeže" na naší Základní škole a přešla do týmu poradců někde na MŠMT. Roky jsem pak potkával její hanopisy na téma "hrozná čeká učiliště - zrušme je" a to, aniž by kdy nějaké učiliště viděla. (Razila představu důležitosti všeobecného vzdělání před odborným.) "Státní maturita" by odpovídala jejím zájmům. Tento testy z češtiny by hravě zvládla, protože češtinu nikdy neučila a dějepisu rozumí nejlépe v Česku. ;-D 

  Bože, ty to vidíš, že je za tímto šíleným zadání tahle hrozná baba, viď! Za co trestáš tento prostý lid? ;-D

+2/−1
10.5.2013 8:29

P76a79v19e10l 54O21d71r84a81z78i71l 6744109387950

A která otázka je z dějepisu? Nějak jsem si nevšiml.

+1/−1
10.5.2013 9:06
Foto

H24o91n28z19a 98P71r65o90v54a32z75n33í59k 8278451277737

Jedenáctka.

0/0
14.5.2013 23:25

P35e22t70r 66H49r41o84m22á82d24k86a 1309432315318

Ale blbost. Národní obrození, ze kterého je ta jedna otázka, se probírá i v literatuře.

+1/0
10.5.2013 10:51

P18e59t43r 27H92r61o17m72á20d87k63a 1769772865218

kua fakt uz ne, blbej pracovni IE :D

+1/0
10.5.2013 10:52

J67a45n 60K97r49p87e66c 5386733604432

to je ale spisovna cestina lahodici oku...

+1/−2
10.5.2013 10:57

R95o25m57a78n 69Č21e10c54h25u10r82a 6272349217279

Nadbytečné uvozovky...

0/0
10.5.2013 23:00

K49a60r77e85l 63D16r35d71a 6564502687

Nemohu mluvit za druhé... ;-D

+1/0
11.5.2013 9:08

K45a81r43e50l 30D68r66d59a 6644902257

Děsně nerad mám pravdu. ;-D Koukl jsem přes google na naši třídní a je to horší než jsem doufal. (Už jsem na poli adresné pomluvy, tak jen opatrně.) Co asi tak má dělat po revoluci v Česku vysloužilá ruštinářka se schopností výuky marxismu-leninismu, která navíc nesnáší děti? Modernizovat české školství, přece! ;-D

  Stala se postupně ředitelkou čehosi pro modernizaci školství. Rozjela projekt který dostihl 1000 českých škol a podchytil stovky učitelů. Testovaly se děti až se z nich kouřilo, porovnávaly se různé typy výuky a školy mezi sebou. Projekt je dnes ukončen. Následovalo jakési usnesení vlády, které vše smetlo ze stolu. Doufám, že je tato madam již v důchodu. Nedávno si ale dělala živnostenský list na výuku. Bylo by třeba vědět, zda CERMAT úkoluje autory testů na živnostňák... Pak by mi letošní zadání z češtiny bylo zcela jasné. ;-D

  Jinak to byla "zlatá učitelka". Jak ji rodiče poznaly v celé její kráse, prošly mi doma všechny její poznámky a celá rodina mi vyjadřovala upřímnou soustrast, když jsem odcházel do školy. ;-D

  (Mylá paný učitelko. Pamatujete, jak jsme spolu nacvyčovaly "dyvadelný představený" pro školnýho ynspektora? To byla přece švanda, když jste dík nacvyčenému podvodu zářyla jako "hvězda našeho ústavu".) ;-D

+2/0
11.5.2013 10:46

P40a27v52e75l 33O71d20r83a28z36i85l 6314489157590

No vidíte, já jsem chodil od V. třídy ZŠ na - podle výsledků - kvalitní ZŠ a měl jsem naprosto perfektní třídní. Ale podle výsledků vlastně soudit nelze...

+1/0
11.5.2013 23:33

J87a95n 36K70r52p10e38c 5116753284202

je to jednoduche, ten kdo neprojde timto testem, si nezaslouzi mit ani obcansky prukaz... chtel bych videt studenty jak by prosli maturitou pred 15ti lety, a co by u toho bylo kecu... osobne se priznam ze jsem dost horel u vetnych rozboru. holt jsem nejaky rok ze skoly venku a to se zamerenim na techniku.

+4/0
9.5.2013 12:22

P73e78t23r 59H74r55o35m34á30d60k43a 1869822625618

Větné rozbory u matury?

+1/0
9.5.2013 22:14

R71o32m42a58n 59Č94e45c69h79u70r33a 6932479247129

To je něco divného?

+2/0
9.5.2013 22:55

P26e75t56r 22H96r40o70m67á61d40k94a 1239842985548

Jo... Class of 1996.

Jinak pro p. Krpce, "15ti" se fakt nepíše.

+2/−1
9.5.2013 23:02

R18o52m17a90n 38Č16e68c26h68u25r38a 6192429887509

Co já vím, tak na normální škole měla zkouška z češtiny část literární a mluvnickou...

0/0
9.5.2013 23:13

J61a87n 19K27r43p66e39c 5706653304102

a vetny rozbor

+2/0
10.5.2013 8:20

R63o80m28a63n 80Č59e69c35h61u80r85a 6562859957579

Na normální škole je větný rozbor součástí mluvnice.

0/0
10.5.2013 23:38

M58a87r95i68e 31V38a78š20í77č17k14o66v64á 3871783802518

Ten jsem si chtěla vytáhnout, patřil k jednodušším otázkám z mluvnice... a místo toho poruchy větné stavby, taky dobrý :)

+1/0
12.5.2013 2:14

J70a37n 51K87r97p14e44c 5786483174362

paklize tomu nerozumite, zajdete si k chocholouskovi, a paklize pazirujete na pomlcce, pak asi neprominete ani hacky, carky a velka pismena... omg...

0/−2
10.5.2013 8:21

P69e75t41r 33H31r85o18m51á74d96k98a 1719832695498

ani pomlcka tam nema byt ;-D. Vidite, kdyby vam tam misto vetnych rozboru dali psani cislovek...

+2/0
10.5.2013 8:24

J56a76n 91K14r46p82e98c 5436843574532

...15-ti.... co je na tom spatne, hromadka?

+1/−2
10.5.2013 8:58

P69e59t82r 61H88r81o31m51á49d12k75a 1799442785798

http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-clovek-versus-psani-cislovek/

+2/0
10.5.2013 10:11

J36a16n 54K71r65p67e27c 5586573674852

dobra, mozna to je jinak, ja jsem se to ucil takto a myslim, ze tim nikoho neohrozuji a neminim patrat o dalsich zmenach ve spisovne cestine ktere jsou naprosto marginalni. tim vice to podrthuje fakt, ze i se svym technickym vzdelanim starsiho data jsem po cas vykonu sve profese tento test z cestiny vykonal bez pripravy za mene nez 30 minnut cisteho casu (je ted ta cislovka spravne - aniz by mne to fakticky zajimalo) na 51 bodu... ten kdo rika ze je test tezky, anebo ho nesplni, je nesvepravny.

0/0
10.5.2013 10:25

P43e69t53r 70H41r55o75m77á26d57k67a 1239172265508

Jo, ti, co pisi "by jste" taky obcas argumentuji, ze se to tak ucili, prestoze to nikdy spisovne nebylo, stejne jako tyhle cislovky. (Maturoval jsem jeste pred vami). Nikoho tim neohrozujete, jen ty, co tyhle zhuverilosti musi cist...

+2/−1
10.5.2013 10:51

J41a30n 46K79r95p57e35c 5666553924872

paklize vam "15ti" ci "15-ti" pusobi psychicke trauma, vyhledejte odbornou lekarskou pomoc. vic k tomu nemam co dodat.

+1/−2
10.5.2013 10:55

P23e91t84r 51H11r35o92m13á48d60k96a 1779702295148

ne, ja si jen myslim, ze lide, co to pisi, jsou hlupaci, co od skoly necetli vic, nez vyplatni pasku.

+1/0
10.5.2013 12:17

J66a62n 32K68r91p47e54c 5246353954212

jiste, takze ted pres osobni invektivy se vy budete pasovat do role vzdelance a ja jsem tedy tupoun delnas, tedy aby to pomohlo vasi osobnosti s tendenci bazirovat na obskurnich malickostech ktere pasujete je do role dulezitych aspektu, dle kterych muzete ze sveho omezeneho videni sveta delit lidi na ty dobre a spatne. spravne, mit dokonaly pravopis zalozeny na vsech aktualnich detailech pravidel spisovne cestiny nehlede na to jestli je text srozumitelny, je totiz zcela normalni! nemam rad lidi kteri hledaji problemy jen proto aby meli co na praci, pripadne se mohli nad nekym bezduvodne povysovat. ja vam to nezeru, a jestli vam to basti nekdo doma, tak jste se obklopil lidmi, kteri jsou asi velice duchem prosti... myslim ze jsem se jiz diskuze s vami nabazil dostatecne.

+1/−1
10.5.2013 12:36

P76e70t38r 18H13r97o76m53á41d82k91a 1739552425298

doufam, ze jste se aspon naucil ty cislovky.

+1/0
10.5.2013 12:59

P13a77v89e43l 51O75d60r91a89z72i44l 6854109497670

A milý pan Hromádka zkusí zase diakritiku, ne?

+1/−2
11.5.2013 0:52

P76e59t55r 88H58r31o74m39á56d98k11a 1279862305748

Z domova klidně :-P.

0/0
11.5.2013 20:37

J88a75n 36K72r44p76e34c 5906543454262

a co je na tom divneho?

0/0
10.5.2013 8:18

P78e47t45r68a 22N76o13v73á16k41o28v65á 7838966374478

No já nevím, ale pokud budeme mít jednu úroveň zkoušek, tak by měli lidé pochopit, že všichni mít za jedna nemůžou. Je-li více češtiny na gymplech a jen někdo může dostat jedničku, může být výborná známka pro učňák trojka. Možná bychom měli ustoupit od známkování a zavést body. Protože mít jen 4 stupně, do kterých se musí narvat všichni, to je dost nešikovné. Možná stejně jako vysoké školy přejít na A - F?

+1/−2
9.5.2013 12:12

K42a44r50e58l 72D70r24d82a 6674592377

Nemáte pravdu. Státní maturita rozhodně nemá porovnávat gymply, střední školy a učiliště. To není jejím účelem. Aby to mohlo platit, musí mít právo získat jedničku student na každém typu školy i když úroveň znalostí a osvojení je přirozeně rozdílná.

  Pokud veřejnost chápe státní maturitu jako plošné porovnání maturantů, a diskuse zde tomu odpovídá, je něco zcela špatně a je zde důkaz, že státní maturita českému školství neskutečně škodí a je to jen předražená trafika pro vyvolené organizátory za naše peníze a bez rozumného účelu. :-P

0/−2
9.5.2013 22:22

P15a90v51e67l 10O53d41r52a36z93i87l 6864349237230

Pane Drdo, pokud jde o jednotnou zkoušku, tak je snad logické, že studenti s menší dotací češtiny a literatury budou mít méně znalostí a tudíž horší známku.

A já si myslím, že maturita musí být jednotná v rámci daného předmětu.

Měli by mít studenti VUT stejné hodnocení, jako studenti MIT, protože VUT je přece (ve srovnání s MIT) chudá škola a tak se tam toho tolik naučit nejde, respektive nelze mít stejné výsledky? Ale smysl by to nemělo, že?

+1/0
10.5.2013 9:03

P23a42v70e19l 52O74d17r39a91z55i13l 6864539177330

P.S. a to, že se nejlepší učiliště bude první mezi učilišti, ale celkově třeba padesáté, tak v tom já problém nevidím.

+1/0
10.5.2013 9:04

P61a10v61e48l 96O82d63r73a27z22i51l 6544109527540

64b za 30 minut.

Nevím, co bych musel dělat, abych nedal ani těch 44%. Nač si stěžují?

Chjo.:-/

+1/0
9.5.2013 10:11

I57l26o44n58a 57E80r22n58e16s62t97o60v59á 7213959655870

Pane Odrazile, můžete mi dát echo, kde jste našel "řešení" k tomu testu?

Díky moc.

+3/0
10.5.2013 21:34

J44a13n42a 86D34o84u25b40n59e68r52o95v11á 5308167851470

tak já 32 min., stejný výsledek, opravdu nevím, co by ještě chtěli. Není to o žádném biflování, ale o prostém umění vědět co čtu.

0/0
15.5.2013 18:02

A97n86d51r93e59a 51N48o51v54á 8854981316135

To my - jejich rodiče, jsme jim nachystali takový vzdělávací systém, který je nedokáže připravit ani směšně lehkou maturitu.

0/0
15.5.2013 21:11

P61e30t55r 62H19r95o20m66á33d40k28a 1289962225698

A vy jste vzala ty správné odpovědi kde? Vidím jen zadání v pdf.

0/0
15.5.2013 21:23

M61a15r41t90i73n 22K23r19u23t93ý 1848601939445

Stížnosti se většinou točí kolem množství textů a otázek vázaných na tyto texty. Za sebe můžu říct, že schopnost spousty mladých porozumět jenom malinko delšímu souvislému textu a něco si z něj zapamatovat, je dosti žalostná.

Mně se takováto forma maturity líbí a směřuje-li metodika výuky ke složení podobných zkoušek, je to jenom dobře. Nářky na téma, že testy z češtiny nemohou vycházet z předpokladu, že maturant má jisté (naprosto základní) znalosti např. historie, jsou rovněž spíše k smíchu. Jsem opravdu zvědav na výsledky.

+6/0
9.5.2013 8:42

K78a98r26e18l 55D16r32d49a 6474202197

Výsledky patrně nic neřeknou (viz moje úvaha 8:11). Spíš to "porozumět delšímu psanému textu". Když vidím komunikaci na facebooku nebo SMS, kdy si mladá generace řekne pomocí tří znaků a dvou slov celý román a starší generace jen nevěřícně zírá a sdělenému absolutně nerozumí... ;-D

  Co testovat starší generaci, zda má vůbec základní znalost porozumění nejrozšířenější masové komunikaci. To by byly žalostné výsledky. ;-D

  (A jejej, takže další připomínka. My testujeme děcka z dovedností archaické komunikace, kterou ve svém profesním životě třeba nikdy nepoužijí. No to je tedy pokrok u maturit.) ;-)

0/−2
9.5.2013 9:08

P75e79t73r55a 33N75o61v39á78k89o49v53á 7178566904488

Archaické? Myslíte, že když po maturitě nastoupí do práce, tak budou posílat korespondeci ve dvou smajlíkách a třech slovech? Jste dost mimo.

+2/0
9.5.2013 12:08

P21a42v68e34l 45O26d32r54a41z12i19l 6514159467210

JJ ;-);-);-)

+1/0
9.5.2013 13:59

K67a31r81e97l 42D48r62d89a 6284322317

Nic nevíte. Třeba v IT nemívají odborné e-maily víc než tři slova. Každý maturant nedělá sekretářku.

0/0
9.5.2013 22:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.