Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Bretaně vybuchla francouzská raketa schopná nést jaderné hlavice

Pětkrát se test nové francouzské balistické střely M51 podařil, pošesté to nevyšlo. Raketa s doletem osm tisíc kilometrů explodovala poblíž bretaňského pobřeží krátce po odpálení z jaderné ponorky Vigilant. Důvod nezdaru střely, která v přepočtu stojí tři miliardy korun, Francouzi vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M79a96r36t44i91n 35K11l77u23m26p36a88r 5326218487124

Myslim, ze namornici jsou radi, ze rakety maji studene starty a nebouchlo jim to uz pri vypusteni...

+1/0
6.5.2013 16:33

J16a18n93a 74N12o51v89á54k26o61v51á 4462796411766

A tři miliardy vyletěly do vzduchu. Doslova.;-D

0/0
6.5.2013 14:18

A53l71b85e50r42t 60C56e43c86h68l 3170989961689

Kdyby se test podařil, tak by akorát dopadly někam do moře. Výsledek je stejný .....

0/0
6.5.2013 15:25

V60l13a70d37i21m29í44r 45K37o29p76ř55i45v89a 5752721586418

to se běžně stává i amíkům,ale ti o tom mlčí jak indián u mučednického kůlu;-)

+5/−5
6.5.2013 12:37

L43i84b58o45r 59W35a97l69i54c61h59i86e43w44i90c57z 3578116487744

Nějaký příklad zamlčené nehody?

+3/−1
6.5.2013 13:03

V52l30a56d19i36m57í30r 65K15o20p53ř21i94v57a 5672621826118

8-onějaká lepší otázka by nebyla?

0/−3
6.5.2013 14:26

O67n21d12ř23e59j 88M83a76l41ý 3424213543423

Když o tom mlčí, tak jak vy to můžete vědět? :-)

+3/0
6.5.2013 13:45

V27l71a20d66i89m63í12r 35K33o76p76ř13i49v50a 5162751486858

věštecká koule;-)

0/0
6.5.2013 14:28

F33r93a73n10t79i62š49e17k 96S29m51e80t88a32n93a 7658213931331

To by se provalilo.

0/0
6.5.2013 15:28

V47l10a72d28i98m41í87r 35K45o55p49ř43i70v65a 5932341316488

francouzská technika,no jo!znám měl jsem jejich auto;-O

+3/−5
6.5.2013 12:31

D52a71l39i13b49o56r 15O15n80d94r87a 1807550830933

Tak tomu říkám prachy v prachu. By mne zajímalo, jestli se o něčem takovém informuje předem. Co třeba nějaká zbloudilá letadla na kolizní dráze?

0/−4
6.5.2013 12:31

J81a25n 48K32a31r54l10í48č74e24k 5708501799188

Hádám, že když se v článku píše "Francouzské námořnictvo před testem rakety oblast vyklidilo, nebyly v ní lodě ani letadla", že přesně o to, co píšete, se postarali...

+6/0
6.5.2013 12:44

Z20b33y37n68ě44k 72L50o60s18k96o32t 7711938358162

Stát se to v Rusku,tak je z toho světová senzace.

+4/−2
6.5.2013 12:29

J39i57ř73í 92K58o75d82ý78d85e97k 7260970706893

Proč senzace. Zkoušky jejich posledních raket (v podstatě to samé zaměření jako ta francouzská) nedopadaly moc dobře a tisk o tom informoval ve stejném duchu jako o téhle francouzské.

+4/−1
6.5.2013 12:36

J38a35n 85Š63e34s71t83á64k 3538869499314

Ty tři miliardy stojí každá patrona? To jsem nějak nepochopil

+1/0
6.5.2013 12:23
Foto

M41a63r39t34i97n 82K16l22u67m84p23a75r 5866598447494

Nevim, jak k tomu redaktori prisli. Cely program teto strely vysel na cca 4 miliardy EUR, jednotkovou cenu jsem nenasel. Ale 3 miliardy Kc (tedy cca 115 milionu EUR) za jednu mezikontinentalni raketu by tak zhruba odpovidalo. Raketova technika je draha.

+2/0
6.5.2013 12:50
Foto

J58a81n 45W55i51r89n27i68t95z84e39r 8108444547910

Dobrý den, z toho důvodu se odvolávám na Le Parisien a linkuji jejich článek.

+3/0
6.5.2013 12:56
Foto

M30a16r19t53i51n 24K55l72u27m24p63a77r 5696508717864

Dobry den, aha to jsem si nevsimnul:) Ale i tak, tech cca 100+ milionu EUR za strelu odpovida.

0/0
6.5.2013 13:04

J47a22n 49Š25e93s14t13á74k 3888739229654

Hm, tak to pak jo, no drahej špás

0/0
6.5.2013 13:41

M12a96r76t22i32n 39K30y54s79e49l89a 3969435358727

Ježiš, to by byla pohoda kdyby se všechny prachy co jdou do zbraní a armád radši investovali do třeba osidlování jiných planet abysme měli kam odtáhnout až to tu definitivně zplundrujem..:-/

+3/0
6.5.2013 12:21

P37a36v35e49l 97K55u23r51a61l 5321154760350

jaká smůla že většina technologie co máme tady existuje díky tomu že se cpaly prachy do armád.

+5/0
6.5.2013 12:33

M12i16c78h62a50l 43B17o25c27k 1867644465204

Bretaň je pěkná...to se nestydí ? jediná čistá oblast Francie...

0/0
6.5.2013 12:09

P51e41t67r 71K59o28r60č77á39k 7472616475726

Zajímavé...nikomu nevadí, že Francouzi testují raketu, která može nést jadernou hlavici...usáci sou v klidu, nenahánějí lodě k pobřeží Normandie, Německo nereaguje, Anglie v klidu, lidi neřvou v diskuzi, jen si dělají srandu...prostě nic zvláštního...ale udělat tohle Severní Korea nebo Irák? To by byla teprve diskuze pod článkem...Ne že bych tyto země podporoval nebo tak, ale ledasco to naznačuje o myšlení "demokratických" států (či lidí)....

+5/−16
6.5.2013 12:07

J66i55r83i 34R59u10s34n53o29k 4775432217433

Vam prijde normalni srovnavat Francii s Irakem ci dokonce Severni Koreou? Vazne?

+22/−2
6.5.2013 12:08

P91e91t64r 21K19o48r83č61á45k 7712196935596

Proč ne? Kdo dal Francii právo držet rakety, které mohou nést jadernou hlavici a proč stejné právo nemohou mít KLDR nebo Irák...někdy docela chápu, že se cítí ohroženi, ale netvrdím, že souhlasím s jejich řešením při projevech nesouhlasu...to sou dvě různé věci...

+2/−8
6.5.2013 12:14

J54i58r74i 33R75u41s10n13o69k 4495692427613

Opakuju znovu. Vy srovnavate stabilni stredoevropskou demokratickou zemi s nestabilni diktaturou? To prece nemuzete myslet vazne. Detem se take nedavaji do rukou sirku a neposilaji se hrat do seniku, byt to jsou take lide...

+6/−1
6.5.2013 12:16

P15e45t85r 97K22o88r38č48á83k 7672846745356

třeba ve stabilní USA se dětem dávají do rukou zbraně...ale jak sem už psal, nesrovnávám režimy nebo státy nebo stabilitu zmíněných zemí...když odmyslím tvoje argumenty, tak se na to hodí pořekadlo "káže vodu a sám pije víno"...o nic jiného mi nešlo :-)

+2/0
6.5.2013 12:27

P52e98t88r 15R19o22m25á64n50e78k 8934537534664

a kdo by se měl ozvat, jejich spojenci? jestli ti vadí, že se nikdo neozval, asi čteš špatný noviny, zkus třeba nějaký s. korejský

+3/−1
6.5.2013 12:17

P79e43t88r 32K25o50r75č85á77k 7252596725956

to ne...jen mě zaráží, jak lidem nevadí, že se každý "civilizovaný" stát má jaderné zbraně, ale ostatním káže, že je mít nesmí...zkus pochopit, jak je myšlen příspěvek (nikdy sem nesrovnával režimy či státy, srovnávám jen postoje lidí, kteří o tom jen čtou)

+2/−1
6.5.2013 12:21

J15i30ř16í 74H16u48b11a15č57k14a 6805440600304

Čím to bude? Třeba tím, že státy, které dnes drží jaderné zbraně, nehrozí okolním (viz KLDR) zničením souseda?

+6/−2
6.5.2013 12:25

V46l49a94d16i13m68í45r 70K67o49p78ř62i58v83a 5752221206888

a to že je mají není nebezpečí pro ty okolní státy?8-ojsou pane v pohodě?8-o

+1/−2
6.5.2013 12:40

P59e48t28r 59K29o72r28č47á15k 7652736845846

líp bych to nenapsal...

+1/−2
6.5.2013 12:43

G50a79b89r55i49e37l 30H52o69r37t68e59n 9471349363844

Je to nebezpečí, které okolním státům brání provést vážnější válečnou akci - viz Izrael. Čili zobák nad spušťadlem drží vlastně okolní státy.:-)

0/0
6.5.2013 13:57

P51e31t81r 90R69o54m10á81n28e89k 8754437834304

ale jo, tyhle diskuze už proběhly a to hodně dávno. od tý doby se nastavily určitý pravidla a dohody. pokud však začíná řinčet atomovou zbraní nevyzpytatelnej režim, se kterým se nedá dohodnout, je zle.

0/0
6.5.2013 12:33

P39e15t93r 63K93o21r78č92á29k 7722816685166

Tak s tím souhlasím...jen si nejsem jistý, jestli ty diskuze neměli za cíl jen ospravedlnit něco, co dost dobře ospravedlnit nejde...ale to už spekuluju...to už by mohlo vyznít jako konspirace :-)...jen ještě poznámka k tomu nevyzpytatelnému režimu...podle mě jsou oba režimy už z principu nevyzpytatelné, ale je mi jasné, co si tím chtěl říct :-)

0/0
6.5.2013 12:39

L77i89b89o69r 34W93a20l29i23c52h13i92e80w34i89c73z 3308476537194

Omezení se praktikuje na základě mezinárodní smlouvy o nešíření jaderných zbraní, která definuje jaderné mocnosti (v době vzniku smlouvy) a zamezuje ostatním signatářům ve vývoji nebo vlastnictví této zbraně.

viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Smlouva_o_ne%C5%A1%C3%AD%C5%99en%C3%AD_jadern%C3%BDch_zbran%C3%AD

+1/0
6.5.2013 13:19
Foto

M84a17r38t53i53n 70K42l72u72m37p61a28r 5876858937134

Jak jsem jiz napsal nize, pokud sam od sebe nechapete a nerozumite rozdilum mezi Francii a KLDR nebo Iranem, tak vase heslo dne by melo byt "Back to school".

+5/−1
6.5.2013 12:13

P37e98t15r 18K89o19r20č90á51k 7602106405536

Nejdříve se zamysli nad tím, co jsem napsal a pak dávej rady...;-)...klidně si ale přečtu tvoji myšlenku...

0/−3
6.5.2013 12:16
Foto

M13a55r51t43i24n 96K92l82u60m25p80a33r 5776558507244

Ja to chapu, nebojte se. To ze nechapete, a vyjadrujete podiveni nad tim, ze Francie testuje nove rakety, hovori samo za sebe.

+1/0
6.5.2013 12:19

P50e74t92r 48K95o69r91č48á48k 7102946965286

když někdo napíše, že něco "mluví samo za sebe", tak většinou tomu člověku došel argument...

0/0
6.5.2013 12:23
Foto

M62a11r19t41i42n 28K34l15u75m53p70a95r 5196548477894

Nikoliv, jen se tu s vami odmitam bavit o nesmyslech. Srovnavate Francii s KLDR a Iranem, prijde vam to normalni a podivujete, ze ostatnim ne. Nevim, co k tomu dal dodat.

0/0
6.5.2013 12:46

P37e66t41r 63K50o36r19č35á47k 7152176855586

Nikde sem nenapsal, že srovnávám Francii s KLDR nebo Irákem...nepochopil si to...opravdu není o čem diskutovat

+1/0
6.5.2013 13:00
Foto

J94a75n 95W97i84r42n62i78t23z45e23r 8328894457970

Pan Klumpar zřejmě naráží na formulaci "nikomu nevadí, že Francouzi testují raketu, která može nést jadernou hlavici (...) ale udělat tohle Severní Korea nebo Irák"...

+1/0
6.5.2013 13:43

P48e76t98r 59K47o10r57č72á37k 7652646215746

Je zvláštní, že magor, co pošle vojáky do Iráku k vůli nepotvrzené hlášce (že mají jadernou zbraň) ti nevadí...

+1/0
6.5.2013 12:17

P98a16v93e22l 26K29u26r57a94l 5101214680150

Mnohem horší je magor který je tam nepošle a pak mu atomovka spadne na hlavu...

Víte co je základní krédo tajné služby: " to že nic nenajdeme znamená jenom to že nepřítel to lépe schoval a naši agenti jsou neschopní pitomci co neumí hledat. Tak jako tak je třeba pro jistotu jednat."

0/−1
6.5.2013 12:42

P37e58t53r 94K49o27r46č73á36k 7972386185356

podle mě už trochu spekuluješ...hádat se o to, který z těch magorů je horší nemá myslím žádný smysl, natož spekulovat o tom, co by se stalo kdyby se něco stalo a hádat se o tom, jak by se mělo reagovat...myslím, že to nemá smysl...ale chápu, začal sem si...

+1/0
6.5.2013 12:53

P21a94v28e33l 69K29u77r50a14l 5231394280190

Já tvrdím že je třeba vždy jednat podle nejpesimističtější prognózy a nikdy nepodléhat nějakému optimismu že situace se vyvine lépe než je ten absolutně nejhorší myslitelný scénář.

0/0
6.5.2013 12:58

P72e25t81r 90K81o97r48č77á94k 7302236835696

tak to už je jiná debata a řekl bych, že to není tak jednoznačné, jak říkáš...říct si nejhorší scénář a pak podle něho bez rozmyslu jednat nemusí být vždy ta pravá cesta...ale myslím, že chápu, cos chtěl naznačit a s tím bych nejspíš souhlasil...R^

0/0
6.5.2013 13:15

I24g92o37r 35N78e95p83a18l93a 4155625756758

Petr, chápem Vás a máte svojim spôsobom pravdu, ale po II. sv. vojne boli podpísané dohody o nešírení JZ, kedy sa štáty s právom veta v OSN zaviazali dodržiavať status nešírenia a zabránenia, aby sa táto technológia dostala do rúk tých režimov, ktoré by to mohli zneužiť.

Je pravdou, že odvtedy sa situácia zmenila a prinajmenej Židovský štát, Pakistan, India,...už JZ a nosiče majú, ale nikdy ich nepoužili, oficiálne ich vlastníctvo nepriznali, ani s nimi nevyhrážajú iným, čo nie je prípad Sev. Kórei, ktorá však na druhej strane zmluvu o nešírení, ako jedna z mála ani nepodpísala.

0/0
6.5.2013 12:57

P50e49t37r 85K53o39r65č31á18k 7722576545176

čekal sem na to, až to někdo pochopí...díky, že aspoň někdo...nikdy jsem nezpochybňoval logiku, kterou jsi právě napsal, jen sem chtěl poukázat na...nevím přesně, jak to pojmenovat, aby se někteří toho zase nechytli a nezačali vyvádět...:-)

0/0
6.5.2013 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.