Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Objevil se záznam pádu Boeingu 747 v Afghánistánu. Je pravý?

Na serveru YouTube se objevila neověřená videonahrávka, která údajně zachycuje pondělní zřícení amerického civilního nákladního letounu Boeing 747 v Afghánistánu. Při pádu stroje zahynulo všech sedm lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a49k35u49b 69S21e56m62e16r35á14d 2577856421691

jak tady nektere prispevky zacinaji slovy "nejsem sice odbornik, ale.."... tak je to celkem havarka ;-D a taky je strasne moderni povazovat vse za "fake, fejk atd", i naprosto evidentni autenticke zabery ;-D

0/−1
2.5.2013 10:03

K52a50r29e88l 30M48a66t14o90u16š12e25k 7588502610376

viděl bych to na zataženou ruční brzdu, nepilotovala to ženská?

0/−3
2.5.2013 9:48

R34a56d56e30k 93S23v67o51b19o47d89a 5966690591527

Vyroben v roce 1993 (první let 29.1.93), létal pro Air France (F-GISE), od roku 2010 pak pro National Airlines, nejprve pod imatrikulací TF-NAD, od roku 2011 pak jak N949CA. V únoru 2013 byl i na pražském ruzyňském letišti VH.

0/0
2.5.2013 9:31

R42a93d10e76k 17S67v30o31b34o12d34a 5756980171827

A v článku je uvedeno datum 1.5.2013, ale k havárii došlo už 29.4.2013

0/0
2.5.2013 9:35

P31e16t58r 15T20y43č28k89a 6605142599312

Klasika - přetažení.

0/−1
2.5.2013 9:30

P29a69v95e34l 20O89d38r93a56z37i29l 6364359107800

Cituji z diskuse:

>>>

Nezdá se mi to. Vygooglil jsem si satelitní snímky Bagramu, pak se podíval na to, z jakého úhlu kamera to letadlo snímá a pak to porovnal se silnicemi v okolí toho letiště. A nějak mi nesedí ta okolní krajina, podle satelitních snímků je okolo všech silnic, odkud by ten záběr mohl být, písek, ne zeleň. <<<

----

Přesně tak. Jednou byl článek o nehodě ve vánici, na fotkách samej sníh. Pk jsem si to vygooglil a na saťákách byla letní krajina. Jasný důkaz, že to byl fake!

+3/0
2.5.2013 9:24

M57a22r20e90k 60T92u14r37n56o78v78e98c 7475812710796

Mě spíše překvapuje, že někde spadne nějaký Boeing 747 a na iDnes se o tom člověk ani nedočte. Nebo u článku vidíte nějaký odkaz na nějaký starší článek o vlastním pádu letadla? A ani tak jsem si v pondělí ničeho nevšiml, ani přes vyhledávání se mi nepovedlo nic najít... Já vím, nezařvalo při tom pár set lidí, jako když spadne normální dopravní letadlo, ale i tak je to myslím událost, která se nestává tak často. A v minulosti se i o spadlých nákladních letadlech psalo...

A tentokrát prostě ne. Našemu křišťálovému iDnes to asi nestálo za to, až teď po několika dnech, když se objevilo nějaké video...

0/−1
2.5.2013 7:18

J16i20t43k20a 40K94l17í76m47o78v79á 6579317359100

já nevím, já tam žádné letadlo nevidím...;-)

+2/0
1.5.2013 21:32

P91e98t51r 66H96a55n76á13k 9511491702571

Pěkná fotka;-)

0/−1
1.5.2013 22:47

P51e47t19r 32H82a22r26i88p40r27a33s42a78d 42H61a69j35i92č 8213370144227

Ať už se tam nahoře stalo cokoli, tak je vidět, že letadlo bylo řiditelné. Nad zemí to dobře srovnali. Nejsem letec, ale připadá mi, že kdyby se to stalo větší výšce, tak z toho bylo jenom nouzové přistání.

Myslím, že tady to nevyřešíme. Od toho jsou jiní. Ale. V dizkuzi objevilo, že letadlo bylo přetažené. Možná bylo, ale z toho úhlu pohledu (zepředu z podhledu) by to myslím nepoznal ani odborník. Navíc palubní počítač za běžného provozu ani nedovolí letoun přetáhnout.

Pak se tady objevilo, že se uvolnil náklad a spadl k ocasu. Asi těžko, myslím, že pokud by to bylo něco hodně těžkého, tak by letadlo spadlo úplně nekontrolovaně po ocasu.

Podívejte se na video. Naklonilo se trochu doleva a začalo i trochu doleva zatáčet. Pak došlo k vyrovnání, ale ke ztrátě rychlosti. Pak teprve přepadlo doprava a naznačilo plochou pravou vývrtku, kterou ale piloti rychle zvládli. Víc času neměli. Je to k pláči. Když už ho měli zase pod kontrolou, tak jim zbývalo k zemi jen pár metrů.

Je to jenom moje spekulace. Co takhle selhání jednoho, nebo více motorů? Jestli najdou černé skříňky, tak to tam bude.

+2/−2
1.5.2013 19:46

D81a52v69i78d 29M40a45l62i91n72a 1300723340633

Podle mne, zjistili, ze je vse spatne uz v momente odlepeni. Soustredili se jen na vyvazeni, ale marne. Nemeli evidentne cas ani na "gear up"!

+1/0
1.5.2013 20:53

A30l88e48x40a96n91d30r 59K46o81s41t13k43a 5489986399676

Podle videa mi to přišlo, jako že to celé začlo ve výšce okolo 150-200 metrů. Bohužel to opravdu vypadá, že to piloti zvládli a k přežití jim chybělo jen pár metrů výšky. V tv to komentovali, že se patrně uvolnil náklad a to by odpovídalo, napřed posun těžiště na stranu, pilot to srovná (ale trošičku víc, do náklonu na druhou stranu) o vteřinu později uvolněný náklad přejede na druhou stranu a letadlo se otáčí skoro břichem nahoru.

+1/0
2.5.2013 8:27

F27i86l72i27p 78G85a30l30a53š 2687677924688

Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor. Ale je rozdíl když k tomu dojde v 10.000m a ve 200m. Osobně se taky přikláním k uvolnění nákladu stát se to o pár desítek metrů výš tak by to možná i zvládli posadit na břicho, ale to je spekulace. Uvidíme co nám poví zapisovače..

0/0
3.5.2013 8:41

M21i88c92h31a71l 42P71a61v89l32á80t 9773183304789

"Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor."

Letet ano, ale urcite ne odstartovat. Natoz s nakladem. I selhani jednoho motoru pri startu je dost zasadni problem, natoz dvou.

0/0
3.5.2013 13:50

M89i71c27h74a29l 55D50a86d13e42k 2761309800473

Je to fejk, kdyby to bylo pravé, tak někdo v tom autě křičí "Ou maj gód, oumajgód, oumajgód..Nic takového se tam neozývá, takže to pravé není.

+5/−5
1.5.2013 19:09

M38i79c41h65a25l 19C97h41a81l58u76p58a 6888180659923

Tohle ale nebylo v USA :-).

+3/0
1.5.2013 19:24

M36i17c67h55a11l 96D27a79d88e35k 2441689220823

Ale prý to natáčel američan..

+1/−1
1.5.2013 19:27

M43i61c40h94a73l 22C81h46a36l71u12p40a 6818180189353

To ale asi nebyl běžný Američan ani turista. Nejspíš voják, ti jsou na to zvyklí :-).

+4/0
1.5.2013 19:40

P29e43t28r 56J41a79r13o10š 2574121455717

Americana v Afghanistanu uz jen tak neco nerozhodi :)

+3/0
1.5.2013 19:41

T53o41m74á46š 11K85n83a63i76f52l 6813930897950

Mimochodem, vy jste na základě toho videa poznal jakou měl climb rate? .)

+1/0
1.5.2013 18:06

D34a58v47i74d 77M83a61l41i93n64a 1640213340413

Do pretazeni + 1600, po nem - nepocitane. :-(

+1/0
1.5.2013 20:27

P26a67v50e41l 47M45i45c49h87a48l 9630386360248

auto policejní? vojenské? ..jinak tolerance křivky vzletu není velká, odchýlení je fatální..ovšem projektil zmůže také hodně, zejm. pokud vyřadí motory, na to stačí kulomet...to by potom videonahrávka byla na objednávku a smysl by mělo i ono přiblížení se ohnisku...jinak k natankovanému letadlu v ohni se přibližovat má stejnou cenu, jako šahat rukou do rozpáleného kotle, i z hlíny je keramika

+1/−1
1.5.2013 18:04

P45e33t18r 68J19a65r12o28š 2484261175807

Jeste by se mohl Taliban prihlasit k vybuchu plynu v Praze R^

+8/0
1.5.2013 17:16

D16a42v17i43d 30M42a44l51i26n41a 1170413160503

Podle mne se jedna o "pretazeni", zmenou vyvazeni (pohybem nakladu) a nasledny pad do vyvrtky.

+4/0
1.5.2013 16:49

T41o94m32á33š 39H54u74d91e31č37e61k 5461718187348

Pád do vývrtky byl ale chtěný...pokud se pilot dostane do takového srabu je třeba získat znovu rychlost a to se zvládne jen díky vývrtky. Tedy, položit letadlo na bok a doufat, že je v dostatečné výšce, ale to  bohužel nebyly ani omylem :/

+2/−1
1.5.2013 17:19

T44o60m18á34š 14H25u12d14e45č32e32k 5311938187938

pochopitelně *nebyli. Jinak nějak takhle spadlo to Francouzké letadlo, kdy se řídili špatně postupem a pořád tahali čumák nahoru. Tady to způsobilo asi posun carga dozadu

+2/0
1.5.2013 17:22

T90o22m46á85š 36K57n53a56i93f78l 6283690697970

Proboha. Ne. Neplácejte.

Rychlost se nezískává vývrtkou ... :) Na získání rychlosti vám stačí prostě potlačit a přejít do střemhlavého letu.

Vývrtkou jen ztratíte výšku, bez nárůstu rychlosti. Rychlost naberete až po vybrání vývrtky (kontra noha, potlačit) přechodem do střemhlavého letu. A to můžete potlačením udělatz rovnou, a ne nejdřív stratit půl kilometru vejšky.

+4/−3
1.5.2013 18:09

D19a84v80i36d 26M22a26l15i36n69a 1280193730373

Myslim si, ze, jestli byli pretizeni na ocas, tak z pilotu se hned po odlepeni, stali jen prihlizejici. Tomu, ze "makali" az do konce, svedci, ze nemeli ani cas na zatazeni podvozku.

+2/0
1.5.2013 21:04

M25i44c62h61a55l 45S10n14o91p25e24k 7541268895477

je to jasný fake. Vždyť ani nebyl slyšet žádný výbuch a že by to byla rána jako hovado! Navíc i přes tady stokrát omílaný přesun těžiště nákladu, nikdy by to letadlo neudělalo takový pohyb jak je na videu..

0/−11
1.5.2013 16:48

F36i93l39i30p 77G29r20y16g25a67r 9479756816487

a jaký pohyb by udělalo? Já ted amoc letadel padat neviděl....zvuk tam je a přesně v okamžiku výbuchu to tam trochu zarachotilo od tlakový vlny...asi to ani nepobral mikrofon :) Ty záběry vypadaj hrůzostrašně...ale tipuju že to reálný bude..

+1/0
1.5.2013 17:40

T19o70m91á93š 90K11n58a77i23f77l 6543830637680

Přesně takový pohyb by to éro udělalo (a video je pravé). Prostý pád do vývrtky, s jejím následným skoro vybráním , ale bohužel už s nedostatkem výšky na nabrání rychlosti.

+1/0
1.5.2013 18:09

F90i88l89i27p 85G83a58l49a17š 2137577694768

Tak samozřejmě pokud považujete zvukové efekty ve filmech jako reálné replikace skutečných výbuchů, tak vám přijde video jako Fake, ale...Ve skutečnosti je výbuch dle své síly spíše hodně hluboké dunění..

0/0
3.5.2013 8:48

M67a80r23t45i73n 18P20e10t24r64ž75e12l22k92a 5513409694399

Dle mého názoru je to fake. Připadá mi to, jako když někdo natočil Jumbo, které mu přistává přes hlavu a akorát změnil okolní scenérii.. Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr, dopadne téměř pod sebe, při tom je dobře ovladatelné na křidélka (rychlé vyrovnání náklonu těsně nad zemí) i když je na pádovce, má vysunutý podvozek a vztlakové klapky na přistání ačkoli je deset sekund před dopadem v konfiguraci na vzlet.. Celkově to popírá fyzikální zákony a vypadá to spíš jako z dílny filmového animátora. Rus, který to vytvořil, se teď asi hezky směje, jak nás napálil :-P

0/−10
1.5.2013 16:34

A87l38o92i29s 41S18t96a67r77ý 3899489937332

Já tam teda dopřednou rychlost vidím. Letí směrem ke kameře a stále se zvětšuje.

0/0
1.5.2013 16:40

P22e76t64r 84H69a13n76á39k 9281871662771

"Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr..." Nevím, co je na tom nepřirozeného. Letadlo bez rychlosti a tudíž vztlaku, padá jako šutr. Přeci nebude padat jako peříčko:-)

+12/0
1.5.2013 16:43

T94o47m86á25š 54I69s21r24a82e26l 8607788100120

Je to přechod do vývrtky díky ztrátě rychlosti. Můžete zajít na nějaké aeroklubové letiště, zaplatit si třeba let v Blaníku a požádat, ať vám to předvedou.

0/0
1.5.2013 17:36

L33u95d78ě83k 96C32h59r79á15s97t45e62k 5324514132606

A jak by se letadlo dle vás mělo chovat, když se těsně po vzletu posune náklad a tím těžiště prudce dozadu, nos vyletí vzhůru a výškovou nemají při malé rychlosti piloti šanci to přetlačit a sklopit dolů? Jak? No přesně tak jako na videu. Prostě ztratí rychlost, téměř zastaví a spadne jako šutr...

0/0
1.5.2013 17:52

T92o90m16á13š 85K48n85a53i94f72l 6873250337200

Letadlo ve vývrtce padá v postatě bez dopředné rychlosti :) V čem to probozha popírá přírodní zákony? :)

0/0
1.5.2013 18:10

P53a67v15e85l 16M53i79c48h82a68l 9420416240448

mlčení odborné kanceláře je překvapivé, je tam ta scenerie, jsou tam svědci, ..., pokud to není oslavné video útočníka, je více neznámých, motory řízení jim mohla vypnout výbušnina, poškodí se díl letadla, ten se narychlo vymění s dílem se zabudovanou trhavinou ?

0/0
1.5.2013 18:10

M22a92r76e29k 18F78o40r22a91l 3564177607

Nějak málo to bouchlo,jak kdyby spadla cessna a ne boeing....

0/−2
1.5.2013 16:28

P18e63t59r 85H78a91n74á29k 9901901822831

Kolik jste viděl spadnout cessen?

+5/0
1.5.2013 16:31

I68v44o 28H60a75b70e90r92l70a66n44d 9254429759329

Já 1.161 :-P;-D

+1/0
1.5.2013 16:55

P76e13t91r 58H51e35n30d73r87i73c62h 6776502580392

Řekl bych špatně upevněný náklad. Pokud převážel auta a nějaké se uvolnilo... To už je nějaká váha. Při startu to musí i se 747 zamávat. A že zamávalo...:-(

0/0
1.5.2013 16:23

P75a77v73e26l 53N47e87d46ě50l35a 5216900284421

Nejsem odborník, ale přijde mi divné, že se to letadlo zastaví a na pětníku otočí a hned padá dolů. Je tohle možné: Může to někdo, kdo se zabývá letadly/letectvím potvrdit nebo vyvrátit?

+3/−5
1.5.2013 16:11

P40e82t82r 85H42a32n93á70k 9261941202151

Čekáte balistickou křivku?;-D

+2/−4
1.5.2013 16:12

P65a76v11e45l 93N23e28d54ě22l96a 5376940344961

Ne. Jen se ptám, jestli to je reálné. Ale na Vás je to evidentně složitý dotaz.

+1/0
1.5.2013 16:16

P64e21t73r 26H20a51n46á87k 9551501682171

No je to reálné. Máte vztlak = letíte. Nemáte vztlak = padáte. Můžete si demonstrativně vyrobit vlaštovku a hodit ji pod úhlem 45. Pravděpodobně se v jistém okamžiku zastaví a vezme to do země.

+5/0
1.5.2013 16:22

R34o62m29a70n 21M95a24r17t52í74n27e95k 3223230620328

nejsem odborník,ale že to z úhlu kamery vypadá tak že letadlo zastavilo na míste neznamena ze tomu tak bylo..

+1/0
1.5.2013 16:16

P17e43t27r 70H22a25n22á51k 9331381492691

Taky.R^

+2/0
1.5.2013 16:23

P45e58t52r 48J26e33l11í31n40e14k 8541620768379

Je to možné,pokud mu při stoupání najednou vysadily motory, tak zpomalilo a přestal působit vztlak, který letadlo nese. Proto spadlo najednou jak hruška.

+1/0
1.5.2013 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.