Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Objevil se záznam pádu Boeingu 747 v Afghánistánu. Je pravý?

Na serveru YouTube se objevila neověřená videonahrávka, která údajně zachycuje pondělní zřícení amerického civilního nákladního letounu Boeing 747 v Afghánistánu. Při pádu stroje zahynulo všech sedm lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a64k57u35b 25S87e50m82e22r61á80d 2257326231931

jak tady nektere prispevky zacinaji slovy "nejsem sice odbornik, ale.."... tak je to celkem havarka ;-D a taky je strasne moderni povazovat vse za "fake, fejk atd", i naprosto evidentni autenticke zabery ;-D

0/−1
2.5.2013 10:03

K47a35r12e80l 95M23a49t47o18u40š96e48k 7378852640526

viděl bych to na zataženou ruční brzdu, nepilotovala to ženská?

0/−3
2.5.2013 9:48

R28a88d74e72k 83S34v11o43b41o50d45a 5826270681267

Vyroben v roce 1993 (první let 29.1.93), létal pro Air France (F-GISE), od roku 2010 pak pro National Airlines, nejprve pod imatrikulací TF-NAD, od roku 2011 pak jak N949CA. V únoru 2013 byl i na pražském ruzyňském letišti VH.

0/0
2.5.2013 9:31

R56a57d77e91k 43S11v57o44b13o39d33a 5606850871127

A v článku je uvedeno datum 1.5.2013, ale k havárii došlo už 29.4.2013

0/0
2.5.2013 9:35

P85e39t93r 71T16y51č48k88a 6925142929602

Klasika - přetažení.

0/−1
2.5.2013 9:30

P45a22v95e80l 31O61d82r29a56z92i83l 6164189257590

Cituji z diskuse:

>>>

Nezdá se mi to. Vygooglil jsem si satelitní snímky Bagramu, pak se podíval na to, z jakého úhlu kamera to letadlo snímá a pak to porovnal se silnicemi v okolí toho letiště. A nějak mi nesedí ta okolní krajina, podle satelitních snímků je okolo všech silnic, odkud by ten záběr mohl být, písek, ne zeleň. <<<

----

Přesně tak. Jednou byl článek o nehodě ve vánici, na fotkách samej sníh. Pk jsem si to vygooglil a na saťákách byla letní krajina. Jasný důkaz, že to byl fake!

+3/0
2.5.2013 9:24

M50a22r96e45k 97T57u11r56n73o76v74e30c 7375632520836

Mě spíše překvapuje, že někde spadne nějaký Boeing 747 a na iDnes se o tom člověk ani nedočte. Nebo u článku vidíte nějaký odkaz na nějaký starší článek o vlastním pádu letadla? A ani tak jsem si v pondělí ničeho nevšiml, ani přes vyhledávání se mi nepovedlo nic najít... Já vím, nezařvalo při tom pár set lidí, jako když spadne normální dopravní letadlo, ale i tak je to myslím událost, která se nestává tak často. A v minulosti se i o spadlých nákladních letadlech psalo...

A tentokrát prostě ne. Našemu křišťálovému iDnes to asi nestálo za to, až teď po několika dnech, když se objevilo nějaké video...

0/−1
2.5.2013 7:18

J40i97t87k60a 62K81l77í50m41o39v93á 6279787319780

já nevím, já tam žádné letadlo nevidím...;-)

+2/0
1.5.2013 21:32

P22e64t38r 50H52a93n55á91k 9141701442301

Pěkná fotka;-)

0/−1
1.5.2013 22:47

P59e92t96r 39H45a25r94i95p55r54a42s80a98d 80H67a51j80i77č 8793770604217

Ať už se tam nahoře stalo cokoli, tak je vidět, že letadlo bylo řiditelné. Nad zemí to dobře srovnali. Nejsem letec, ale připadá mi, že kdyby se to stalo větší výšce, tak z toho bylo jenom nouzové přistání.

Myslím, že tady to nevyřešíme. Od toho jsou jiní. Ale. V dizkuzi objevilo, že letadlo bylo přetažené. Možná bylo, ale z toho úhlu pohledu (zepředu z podhledu) by to myslím nepoznal ani odborník. Navíc palubní počítač za běžného provozu ani nedovolí letoun přetáhnout.

Pak se tady objevilo, že se uvolnil náklad a spadl k ocasu. Asi těžko, myslím, že pokud by to bylo něco hodně těžkého, tak by letadlo spadlo úplně nekontrolovaně po ocasu.

Podívejte se na video. Naklonilo se trochu doleva a začalo i trochu doleva zatáčet. Pak došlo k vyrovnání, ale ke ztrátě rychlosti. Pak teprve přepadlo doprava a naznačilo plochou pravou vývrtku, kterou ale piloti rychle zvládli. Víc času neměli. Je to k pláči. Když už ho měli zase pod kontrolou, tak jim zbývalo k zemi jen pár metrů.

Je to jenom moje spekulace. Co takhle selhání jednoho, nebo více motorů? Jestli najdou černé skříňky, tak to tam bude.

+2/−2
1.5.2013 19:46

D45a78v83i68d 96M90a36l36i52n40a 1120873790203

Podle mne, zjistili, ze je vse spatne uz v momente odlepeni. Soustredili se jen na vyvazeni, ale marne. Nemeli evidentne cas ani na "gear up"!

+1/0
1.5.2013 20:53

A95l23e98x31a33n75d45r 41K65o57s82t11k22a 5779216359196

Podle videa mi to přišlo, jako že to celé začlo ve výšce okolo 150-200 metrů. Bohužel to opravdu vypadá, že to piloti zvládli a k přežití jim chybělo jen pár metrů výšky. V tv to komentovali, že se patrně uvolnil náklad a to by odpovídalo, napřed posun těžiště na stranu, pilot to srovná (ale trošičku víc, do náklonu na druhou stranu) o vteřinu později uvolněný náklad přejede na druhou stranu a letadlo se otáčí skoro břichem nahoru.

+1/0
2.5.2013 8:27

F32i84l80i18p 37G42a53l88a68š 2527257514548

Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor. Ale je rozdíl když k tomu dojde v 10.000m a ve 200m. Osobně se taky přikláním k uvolnění nákladu stát se to o pár desítek metrů výš tak by to možná i zvládli posadit na břicho, ale to je spekulace. Uvidíme co nám poví zapisovače..

0/0
3.5.2013 8:41

M10i88c84h53a51l 59P54a13v42l29á55t 9873953824569

"Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor."

Letet ano, ale urcite ne odstartovat. Natoz s nakladem. I selhani jednoho motoru pri startu je dost zasadni problem, natoz dvou.

0/0
3.5.2013 13:50

M28i79c11h26a29l 54D31a78d52e77k 2511349390773

Je to fejk, kdyby to bylo pravé, tak někdo v tom autě křičí "Ou maj gód, oumajgód, oumajgód..Nic takového se tam neozývá, takže to pravé není.

+5/−5
1.5.2013 19:09

M18i33c89h41a76l 71C38h58a62l32u17p92a 6898760959833

Tohle ale nebylo v USA :-).

+3/0
1.5.2013 19:24

M35i80c23h72a87l 51D32a69d29e75k 2571209420293

Ale prý to natáčel američan..

+1/−1
1.5.2013 19:27

M21i80c45h79a51l 87C78h25a67l34u92p95a 6718170369523

To ale asi nebyl běžný Američan ani turista. Nejspíš voják, ti jsou na to zvyklí :-).

+4/0
1.5.2013 19:40

P58e47t53r 70J63a78r46o87š 2554481135247

Americana v Afghanistanu uz jen tak neco nerozhodi :)

+3/0
1.5.2013 19:41

T83o65m39á19š 46K80n86a37i50f11l 6963790257100

Mimochodem, vy jste na základě toho videa poznal jakou měl climb rate? .)

+1/0
1.5.2013 18:06

D86a27v11i79d 24M78a20l81i31n85a 1560633810333

Do pretazeni + 1600, po nem - nepocitane. :-(

+1/0
1.5.2013 20:27

P35a96v75e36l 14M23i85c58h87a22l 9180436660358

auto policejní? vojenské? ..jinak tolerance křivky vzletu není velká, odchýlení je fatální..ovšem projektil zmůže také hodně, zejm. pokud vyřadí motory, na to stačí kulomet...to by potom videonahrávka byla na objednávku a smysl by mělo i ono přiblížení se ohnisku...jinak k natankovanému letadlu v ohni se přibližovat má stejnou cenu, jako šahat rukou do rozpáleného kotle, i z hlíny je keramika

+1/−1
1.5.2013 18:04

P54e77t31r 52J82a45r77o66š 2734751375317

Jeste by se mohl Taliban prihlasit k vybuchu plynu v Praze R^

+8/0
1.5.2013 17:16

D91a96v18i74d 36M23a55l88i61n24a 1960833930663

Podle mne se jedna o "pretazeni", zmenou vyvazeni (pohybem nakladu) a nasledny pad do vyvrtky.

+4/0
1.5.2013 16:49

T22o74m18á66š 22H88u33d42e59č78e13k 5201858257598

Pád do vývrtky byl ale chtěný...pokud se pilot dostane do takového srabu je třeba získat znovu rychlost a to se zvládne jen díky vývrtky. Tedy, položit letadlo na bok a doufat, že je v dostatečné výšce, ale to  bohužel nebyly ani omylem :/

+2/−1
1.5.2013 17:19

T69o53m43á17š 14H20u32d73e65č29e81k 5521378707838

pochopitelně *nebyli. Jinak nějak takhle spadlo to Francouzké letadlo, kdy se řídili špatně postupem a pořád tahali čumák nahoru. Tady to způsobilo asi posun carga dozadu

+2/0
1.5.2013 17:22

T64o39m17á37š 20K53n83a51i93f70l 6233920977880

Proboha. Ne. Neplácejte.

Rychlost se nezískává vývrtkou ... :) Na získání rychlosti vám stačí prostě potlačit a přejít do střemhlavého letu.

Vývrtkou jen ztratíte výšku, bez nárůstu rychlosti. Rychlost naberete až po vybrání vývrtky (kontra noha, potlačit) přechodem do střemhlavého letu. A to můžete potlačením udělatz rovnou, a ne nejdřív stratit půl kilometru vejšky.

+4/−3
1.5.2013 18:09

D20a62v95i29d 17M79a89l78i82n44a 1470183880833

Myslim si, ze, jestli byli pretizeni na ocas, tak z pilotu se hned po odlepeni, stali jen prihlizejici. Tomu, ze "makali" az do konce, svedci, ze nemeli ani cas na zatazeni podvozku.

+2/0
1.5.2013 21:04

M69i60c62h58a94l 49S94n82o74p70e74k 7161748825307

je to jasný fake. Vždyť ani nebyl slyšet žádný výbuch a že by to byla rána jako hovado! Navíc i přes tady stokrát omílaný přesun těžiště nákladu, nikdy by to letadlo neudělalo takový pohyb jak je na videu..

0/−11
1.5.2013 16:48

F23i16l31i21p 21G69r98y73g71a47r 9909106306907

a jaký pohyb by udělalo? Já ted amoc letadel padat neviděl....zvuk tam je a přesně v okamžiku výbuchu to tam trochu zarachotilo od tlakový vlny...asi to ani nepobral mikrofon :) Ty záběry vypadaj hrůzostrašně...ale tipuju že to reálný bude..

+1/0
1.5.2013 17:40

T48o36m82á33š 88K45n75a73i96f25l 6233480867880

Přesně takový pohyb by to éro udělalo (a video je pravé). Prostý pád do vývrtky, s jejím následným skoro vybráním , ale bohužel už s nedostatkem výšky na nabrání rychlosti.

+1/0
1.5.2013 18:09

F54i34l59i75p 72G60a32l36a48š 2887197964228

Tak samozřejmě pokud považujete zvukové efekty ve filmech jako reálné replikace skutečných výbuchů, tak vám přijde video jako Fake, ale...Ve skutečnosti je výbuch dle své síly spíše hodně hluboké dunění..

0/0
3.5.2013 8:48

M57a73r57t96i44n 48P87e51t27r38ž16e55l25k89a 5173719334799

Dle mého názoru je to fake. Připadá mi to, jako když někdo natočil Jumbo, které mu přistává přes hlavu a akorát změnil okolní scenérii.. Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr, dopadne téměř pod sebe, při tom je dobře ovladatelné na křidélka (rychlé vyrovnání náklonu těsně nad zemí) i když je na pádovce, má vysunutý podvozek a vztlakové klapky na přistání ačkoli je deset sekund před dopadem v konfiguraci na vzlet.. Celkově to popírá fyzikální zákony a vypadá to spíš jako z dílny filmového animátora. Rus, který to vytvořil, se teď asi hezky směje, jak nás napálil :-P

0/−10
1.5.2013 16:34

A54l49o22i71s 27S49t96a64r58ý 3589269857202

Já tam teda dopřednou rychlost vidím. Letí směrem ke kameře a stále se zvětšuje.

0/0
1.5.2013 16:40

P27e87t11r 25H10a80n74á60k 9451711262281

"Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr..." Nevím, co je na tom nepřirozeného. Letadlo bez rychlosti a tudíž vztlaku, padá jako šutr. Přeci nebude padat jako peříčko:-)

+12/0
1.5.2013 16:43

T13o59m82á53š 60I13s68r43a69e84l 8507538180760

Je to přechod do vývrtky díky ztrátě rychlosti. Můžete zajít na nějaké aeroklubové letiště, zaplatit si třeba let v Blaníku a požádat, ať vám to předvedou.

0/0
1.5.2013 17:36

L92u47d84ě31k 12C41h10r49á14s40t25e19k 5414204872186

A jak by se letadlo dle vás mělo chovat, když se těsně po vzletu posune náklad a tím těžiště prudce dozadu, nos vyletí vzhůru a výškovou nemají při malé rychlosti piloti šanci to přetlačit a sklopit dolů? Jak? No přesně tak jako na videu. Prostě ztratí rychlost, téměř zastaví a spadne jako šutr...

0/0
1.5.2013 17:52

T38o31m19á21š 44K94n45a61i89f25l 6563100687730

Letadlo ve vývrtce padá v postatě bez dopředné rychlosti :) V čem to probozha popírá přírodní zákony? :)

0/0
1.5.2013 18:10

P79a34v32e62l 95M53i58c13h70a75l 9230726440728

mlčení odborné kanceláře je překvapivé, je tam ta scenerie, jsou tam svědci, ..., pokud to není oslavné video útočníka, je více neznámých, motory řízení jim mohla vypnout výbušnina, poškodí se díl letadla, ten se narychlo vymění s dílem se zabudovanou trhavinou ?

0/0
1.5.2013 18:10

M21a50r24e60k 15F48o74r38a18l 3224407417

Nějak málo to bouchlo,jak kdyby spadla cessna a ne boeing....

0/−2
1.5.2013 16:28

P56e69t74r 11H71a35n69á79k 9171611232871

Kolik jste viděl spadnout cessen?

+5/0
1.5.2013 16:31

I60v83o 46H62a18b46e75r70l83a94n46d 9394199189359

Já 1.161 :-P;-D

+1/0
1.5.2013 16:55

P39e64t66r 92H90e15n35d77r57i40c44h 6156422640812

Řekl bych špatně upevněný náklad. Pokud převážel auta a nějaké se uvolnilo... To už je nějaká váha. Při startu to musí i se 747 zamávat. A že zamávalo...:-(

0/0
1.5.2013 16:23

P59a32v88e39l 24N51e39d38ě61l46a 5376440934271

Nejsem odborník, ale přijde mi divné, že se to letadlo zastaví a na pětníku otočí a hned padá dolů. Je tohle možné: Může to někdo, kdo se zabývá letadly/letectvím potvrdit nebo vyvrátit?

+3/−5
1.5.2013 16:11

P59e65t75r 41H70a13n86á26k 9561861192121

Čekáte balistickou křivku?;-D

+2/−4
1.5.2013 16:12

P52a11v57e74l 80N93e21d61ě16l16a 5256670774951

Ne. Jen se ptám, jestli to je reálné. Ale na Vás je to evidentně složitý dotaz.

+1/0
1.5.2013 16:16

P77e27t38r 58H95a86n75á21k 9811981732121

No je to reálné. Máte vztlak = letíte. Nemáte vztlak = padáte. Můžete si demonstrativně vyrobit vlaštovku a hodit ji pod úhlem 45. Pravděpodobně se v jistém okamžiku zastaví a vezme to do země.

+5/0
1.5.2013 16:22

R55o48m34a71n 22M85a85r22t93í64n56e67k 3353750380868

nejsem odborník,ale že to z úhlu kamery vypadá tak že letadlo zastavilo na míste neznamena ze tomu tak bylo..

+1/0
1.5.2013 16:16

P12e90t87r 78H63a52n73á37k 9291691202961

Taky.R^

+2/0
1.5.2013 16:23

P30e53t36r 55J29e42l68í48n48e29k 8291120728239

Je to možné,pokud mu při stoupání najednou vysadily motory, tak zpomalilo a přestal působit vztlak, který letadlo nese. Proto spadlo najednou jak hruška.

+1/0
1.5.2013 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.