Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Armáda tvrdila, že zemřel. Ztracený Američan však žil 44 let ve Vietnamu

Vrtulník seržanta americké armády Johna Robertsona byl před desítkami let sestřelen nad Laosem. Armáda ho prohlásila za mrtvého. Po 44 letech však tým kanadských dokumentaristů přišel s překvapivým zjištěním. Robertson podle nich nezemřel a žije v zapadlé vesničce ve Vietnamu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u92k78á97š 66Š42i47d18a 3141113350587

No pánové já se tady nechci zastávat autora článku...Ale rozvíjet diskuzi jestli se někdo upsal a místo "tím" napsal "tým".... Spíše se zamyslete VY kdo poukazujete na tuto chybu, kolik z Vás předtím o tom četlo někde jinde a zda je pro Vás podstatnější přínos článku, nebo záměna slov. Osobně oceňuji článek, neboť jsem o tomto případu nikde nečetl a nejsem hnidopich jako někteří... (Nyní mi můžete opravit chyby v příspěvku, odmazat tečky a podobně - šťourové) ;-D

+9/−10
1.5.2013 2:38

P65a16v62e72l 23R55o22s38e90c51k88ý 6216785301859

Debaty zde často připomínají přísloví o cezení komára a spolknutí velblouda. Nebo o vylití vaničky i s dítětem.

+3/−2
1.5.2013 7:41

D73a68v47i36d 15N68e46b94e27s77k37ý 8897571349961

Já jsem o tom taky nikde nečetl. A protože se mi informace už z titulku zdála být krajně nepravděpodobnou, tak jsem to konzultoval se strejdou Googlem. A skutečně to, co je v titulku a pak se opakuje v článku, není  pravda.

Samozřejmě publikovat nějaký nesmysll a vyprovokovat tak čtenáře, aby si našli, jak to bylo doopravdy, určitý přínos má. Podstatně lepší by ale bylo, kdyby to iDnes napsala rovnou správně - fakticky i ggramaticky.

+4/0
1.5.2013 9:28

J58a48n 80Z21r65n35e23č27k18o 5837721179143

Harmon Rabb Sr.? :-)

+4/0
1.5.2013 0:38
Foto

J17a23n 58K21u91l73í10s80e98k 8427873628481

iDnes servíruje poněku nepřesné informace. SFC John H. Robertson je stále na seznamu tzv. MIA neboli Missing In Action se statusem "Presumptive finding of death", což by se rozhodně nemělo překládat jako že ho armáda "prohlásila za mrtvého" a tečka. Status "Presumptive finding of death" se používá převážně z legálních důvodů, neboť kdyby mu armáda nedala zmíněný legální status jako mrtvému, musela by ho totiž celou tu dobu platit a pozůstalí by neměli nárok na jakékoliv odškodnění jako např. výplatu životní pojistky, pohřebného, atd. Jelikož Robertson ale přežil, jestlipak nemají pozůstalí problém kvůli výplatě pohřebného a pojistky, mimo jiné, hmmm, to je zajímavé a pak ještě jestli mu po celou dobu jeho pobytu v zajetí byl vyplácen plat. Jestli ne, seržant by mohl mít klidně nárok na doplatek...

+14/0
30.4.2013 23:34

D37a35v81i64d 30N24e79b51e69s77k55ý 8537171689641

iDnes opisuje ze zahraničních webů a autor tohoto článku (absolvent stavební fakulty, který neví, jak se stavební fakuta píše) asi rozdíl mezi MIA a KIA nezná. V každém případě na independent.co.uk je chybně 'Vietnam memorials and army records listing him as “killed in action”.', na iDnes  je 'V archívech je u jména Robertson uvedeno "zabit v akci".'

+3/0
1.5.2013 9:21

P83e73t28r 11Š60v33e46c 1152843637

XSem nechodí lidé pro seriozní informace, sem se chodí lidi bavit ;-D;-D;-D!!

+1/0
1.5.2013 10:10

S89l75a35v63o69m84i42l 82R40o52z57h95o92ň 3133309461355

Citace: Poslední přání si už prý splnil tým, že rodinu viděl.

Články skutečně píše vysokoškolsky vzdělaný autor, jak je nám namlouváno pod článkem nebo jdou podobné věty dílem nějakých nedokonalých algoritmů na vytváření textů?

A že by článek před publikací prošel kontrolou, jak se to ve slušných médiích dělá, to na iDnes také nehrozí, že? Počkáme, až si to čtenáři přečtou a chyby zmíní v diskuzi, vyjde to levněji. Rv

+10/−2
30.4.2013 23:08

D61a68v50i52d 37N88e35b61e96s81k64ý 8267421529701

Možná to kontroloval někdo z Horných Uher.

+2/−1
1.5.2013 9:24

P90a87v94e60l 19Š65v37e93c 6249117583713

Tvůj názor může zastávat jen skutečný blbec!

+1/0
1.5.2013 14:38

J71o80s52e80f 74J97i63r94á62ň 5575748649230

"Poslední přání si už prý splnil tým, že rodinu viděl."

Alespoň si to po vytvoření přečíst....

+7/−3
30.4.2013 23:07

L37a81d15i68s98l40a69v 61K68a11l42o92u64s 1197414472678

To mu jako čobolovi ulítlo.

+4/−1
30.4.2013 23:42

J91a79n 64Š18e81s80t32á82k 3108309799934

Vy s tem ale naděláte;-D

+4/−1
1.5.2013 8:17

L94a36d74i66s77l14a96v 37B63u54r48g89r 1709388861870

Ale třeba si to přečetli, jenomže taková chybička se lehce přehlédne. Já jsem si jí u čtení nevšiml a jsem si jistý že i mnoho dalších...

+3/0
1.5.2013 11:24

L70a43d60i95s13l82a91v 66K81a42l15o97u14s 1487294462738

Mně jako Čehúnovi, kterej študoval v Prešpurku to prásklo do očí hned.

0/0
2.5.2013 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.