Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Policie hledá řidičku, která srazila na přechodu v Praze dítě

Pražská policie zatím neúspěšně pátrá po řidičce, která před dvěma týdny srazila na přechodu pro chodce v pražské Hostivaři desetiletou dívku. Ta přebíhala silnici, přestože na semaforu svítila červená. Řidička od nehody ujela, aniž jí poskytla první pomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a86n 61K61o63l34á17ř 3972968451930

Jak, nepřizpůsobila rychlost?! To už můžou chodci lézt přes silnici i na červenou a zase je vinen řidič?!

0/0
13.5.2013 23:56

M43a18r79e58k 65Š85i81m62o60n 2764457548988

K čemu ty semafory teda jsou, když musim brzdit i když mám zelenou?

+9/−6
5.5.2013 12:19

J39a91n 49H11o87n24d97a 9278692644274

Já třeba zpomalím, když je tam jen přechod. Je dobré řídit se rozumem :-) Já si někdy říkám, že řidičům by neškodila lekce řízení v Asii, třeba ve Vietnamu nebo Thajsku. Myslím, že hodně evropanů s "robotí" logikou by asi skončilo na šrotišti.

0/−1
12.5.2013 13:15

T56o53m27á41š 51V52e41l73e35m19a54n 4685115837743

jak dlouhé by byly doby čekání, kdyby se čekalo, až chodci přejdou - samozřejmě v obou směrech ?

0/0
13.5.2013 17:49

L42u28d28v16í31k 49G57a69j21d62o45š91í98k 2795743384262

Tak vám nevím.

Řidička brzdila, aby se vyhnula střetu, když viděla chodce přecházet na červenou. Nakonec i zastavila. Co se přesně dělo nevíme. Ze záznamu vůbec není vidět, že by holku auto nabralo. Spíš uskočila a po několika krocích upadla, aniž se auta musela dotknout. Pak se zvedla a šla k autu. Jestli řidička vykoukla z okýnka a ptala se, jestli je holka OK a ta jí odpověděla že ano a v klidu s kámoškou odešly, tak je celkem pochopitelné, že to řidička vyhodnotila tak, že se nic nestalo a prostě odjela. Ťežko říkat, že udělala nějakou chybu.

Krom toho po nárazu by bylo auto jistě poškozené a v takovém případě by naopak řidička měla důvod vystoupit, volat policii a celou věc rozmazávat, neboť vina byla 100% na chodci.

+18/0
5.5.2013 12:12

M60a36r41e33k 43Š38i31m85o50n 2354987398388

Špatně ses díval. Auto první holku nenabralo, ale druhou ano. Je to vidět špatně, taky jsem si to musel pustit dvakrát.

+4/0
5.5.2013 12:17

H17o74n68z69a 95P91u95r30k17r57á44b90e80k 1489518729665

ano, nabrala ji, což nic nemění na zbytku. otázka je, zda s řidičkou fakt mluvili nebo ne..

0/0
8.5.2013 17:57

M45a19r58e28k 37T76u50r45n20o41v76e79c 7315192290616

Pravda, na první shlédnutí jsem si také nevšiml pořádně té druhé dívčiny... A tu fakt nabrala na kapotu. Ale ta se pak sama zvedla, popošla vedle auta... A už na první shlédnutí jsem koukal, jak tam obě holky stojí vedle auta a vypadá to, jak když si povídají s řidičkou (či řidičem, to já z toho záznamu fakt nepoznám, to musí vědět ty holky)...

0/0
10.5.2013 13:49

L46u93d75v95í17k 82G54a31j67d25o45š59í84k 2905643644502

Máte pravdu. Je to už skoro mimo záběr kamery a zbytek toho "nabrání" není vidět vůbec. Nicméně to na věci zas tak mnoho nemění. Sražená přijde k okénku řidiče (možná spolu mluví) a pak celkem v klidu odchází ve stejném okamžiku, kdy se auto začne rozjíždět.

0/0
13.5.2013 15:21
Foto

J40a76n 80H12a60ž66m38u57k37a 6283216735

Přišlo mi to podobně. Sražená dívka, jde k autu, zřejmě mluví s řidičkou a poté v klidu odchází. Samozřejmě mohla být mírně v šoku, řidičce říci jsem v pořádku a ta raději odjede.

0/0
5.5.2013 14:57
Foto

J20a86n 94M97a95c15k 5527432882225

ta co jde k autu neni ta srazena.

+1/−1
8.5.2013 16:43

J23i50ř42í 82S77y90n58e80k 6553905459139

Celkem logicky mohly být v šoku obě (řidička i sražená) ale řidička je dospělá, prošla autoškolou, měla by na šok být podstatně líp připravená, nezazmatkovat, neujet. Anebo ten řidičák neměla dostat, pokud toho není schopná...

+1/0
9.5.2013 21:40

P50e17t67r 93B18ü45r47g77e95r 4197436437710

Nechápu asi, co se tady vlastně řeší. Je tomu již více než rok, co pingl a vekslák Janoušek úmyslně najel s autem do ženy. Všichni víme že byl opilý a všichni víme že utekl jako zbabělý kluk. A také, že  dosud ani o papíry nepřišel... Myslím, že toto jsou bohužel momenty, které nastavují obecné chování. ... A kdo si myslí, že půjde někdy vůbec seďět, ať přinese kámen před radnici....

+6/0
4.5.2013 13:38

D27a48n53i42e56l 74N51o36v88á43k 3963348692183

nebudu se Janouška zastávat, ale neutíkal před spravedlností,přesněji před policií. S útěkem přišla média na základě záběrů z kamery, ale posléze se vysvětlilo,že opilý Janoušek neutíkal,ale šel si hačnout na lavičku,neboť mu příliš nesloužily nohy. O řidičák nemohl přijít,neboť se jím neprokázal s tím, že ho nemá u sebe. Takových případů je spousta a je to zcela běžná praxe. Zákaz řízení motor. vozidel mu nelze udělit,neboť causa je ve stádiu vyšetřování. Délka této causy je zásadním způsobem ovlivněna zpracováním odborných posudků,nikoliv liknavou prací policie+stát. zástupce na politickou objednávku,jak se to snaží naše mediální žumpa presentovat.:-P

+1/−2
4.5.2013 15:46

P57e11t46r 81B18ü32r12g29e10r 4887596667730

no tak tady bych polemizoval. Jednak na videu je vidět že utíká, pak jeho model Cayene skýtá asi lepší posezení než otřískaná lavička. A nakonec - co se týče posudků, opravdu věříte, že v tom není vyčkávací a zpochybňovací taktika? Rovnost před zákonem přitom platí v osvícené Evropě již několik století.....

0/0
6.5.2013 13:56

D47a79n77i79e78l 24N44o33v58á11k 3153138642553

rovnost před zákonem je v něčem zpochybněna? Spíše naopak je prakticky bagatelní nehoda přes smír oběti a pachatele medializována a stát. zástupcem kvalifikována coby pokus o zabití.

+1/−1
6.5.2013 14:05

P68e53t82r 97P85a59l44a11v94a 1870850409230

Zeny mam rad ale ne za volantem. Ok pausalizovat se neda, vsude slychame jake jsou zeny dobre ridicky podle statistik. Problem imho je asi v tom ze ta statistika nebere v potaz kolik najezdi chlap a zenska kilometru. Jenom za poslednich 14 dni mi nedali 3 zensky za volantem prednost kde mely. Shodou okolnosti 2 pobliz nakupaku v Hostivari .

+6/−10
3.5.2013 13:56

D70a37n87i85e67l 19N94o73v56á20k 3283628102203

zachoval bych se podobně,jako neznámá řidička. Ne svou vinou zavadila o neukázněného chodce,zastavila,komunikovala s chodcem,když byl OK,odjel bych. Pomoc nebyla evidentně třeba.

+9/−1
3.5.2013 13:56

D16a51v96i81d 35R49y78c29h31e24t38s25k65ý 9786591920460

Komentář od PČR, která může vletět do křižovatky na červenou, někoho zrakvit a potom ho obvinit že neuhnul... bych blil!!!!

.

Když vjížděla na světelný signál 'volno', nepřizpůsobila rychlost vozidla okolnostem a střetla se s nezletilou dívkou přebíhající přes přechod pro chodce na červený signál 'stůj'," uvedla pražská policejní mluvčí Jana Rösslerová.

+13/0
3.5.2013 12:49

L65i17b86o55r 47F89o91l20t39ý17n45e49k 2896815867784

No já na tom videu vidím, že se po srážce něco řešilo. Zásadní chyba byla, pokud jí holka třeba řekla, že je OK, že jí uvěřila a odjela. Podle videa nemohla moc dělat.

+11/0
2.5.2013 15:06
Foto

J18a46n 29M68a47c17k 5207912562975

tak si to pustte jeste jednou. Ty divky byly totiz dve.

0/0
8.5.2013 16:46

V71í30t 88J59e11ž37e89k 4136419169625

1/ Řidička by neměla být zodpovědna za sražení nezbedné holčiny, která neumí barvy.

2/ Řidička by měla být zodpovědna za nezavolání IZS.

+10/−2
2.5.2013 7:33
Foto

J29a24n 41H67a73ž89m10u87k46a 6433446305

Dívka vcelku okamžitě stála na nohou a šla k okénku, kde zřejmě řekla, že je OK, takže to řidička vyhodnotila tak, že se nic nestalo.

+2/0
5.5.2013 15:00

V78a46s19i21l 85C35e72r60a87l 5839279118

Pokuď je barvoslepá tak má chodit s doprovodem. To bychom mohli všichni na červenou a co potom.!!

+6/−2
1.5.2013 19:24

P41e18t12r 26P41a17l82a29v67a 1630750779550

I barvoslepy clovek podle pozice pozna jestli sviti cervena/zelena ...

+2/0
3.5.2013 13:58

L77i47b28o72r 58M21a76l92í82č78e47k 6258115276522

Neposkytnutí první pomoci to je oč tu běží.

+2/−1
4.5.2013 14:33

A53l32e44n27a 81J33a65n56d58o91v15á 7279748801545

Nedávno tu proběhla podobná diskuse, jen v opačném gardu, u této nehody:

http://olomouc.idnes.cz/cyklista-srazil-na-prechodu-seniorku-a-vazne-ji-zranil-p17-/olomouc-zpravy.aspx?c=A130419_105936_olomouc-zpravy_stk

Cyklista jel na červenou, paní přecházela na zelenou, on ji srazil, zastavil se a nakonec odjel. Většina diskutujících (cyklistů?) tam kolaře hájila a vinila starou paní, že se přece měla lépe rozhlédnout.

Dnes zase je na vině podle většiny řidička - sice jela obvyklou rychlostí ve městě, měla zelenou - ale měla předpokládat... ,měla zavolat záchranku... atd.

Já tedy vzhledem k současné situaci u soudů, a vzhledem k tomu, že dnes se hledá vina u toho, kdo nic neudělal a pachatel se obhajuje, paní v jistém směru docela chápu. Pokud jí děvče řeklo,že mu nic není, vstalo a šlo na tramvaj, tak to tak brala. Dítě pravděpodobně mělo otřes mozku či nějaké vnitřní zranění, a to se projeví až po chvíli nebo další den.

Pokud by se paní angažovala, volala sanitu, volala policii, mohla být dnes bez řidičáku, u soudu obžalobu od rodičů dítěte, kteří by tvrdili, že byla jen oranžová, že dítě je barvoslepé nebo jinak postižené a že za to nemohlo, že řidička jela nepřiměřenou rychlostí (video se dá zneužít) ... a suma sumárum by paní za dobrou vůli mohla strávit dalších několik let po soudech a placením znaleckých posudků -jen proto, že byla slušná a chtěla se zachovat podle pravidel - ale ta pravidla dnes neslušní zohýbali tak, že na ně doplácejí nejvíc ti, co nic neprovedli.

+24/−2
1.5.2013 16:38

J10a89n 40S72t66o61d23o48l20a 7891430313930

Já jsem tu nebyl, ale jak mohl někdo hájit cyklistu, který jel na červenou a srazil paní, co šla na zelenou? Já jezdím na kole, na červenou jedině když nikdo nepřechází. Kdybych ale přecejen někoho přehlédl a trefil, tak je to jasně moje vina. Kdo mohl toho cylistu hájit? Rozhlédnout se na zelené je dobré pro vlastní zdraví, ale vinen je ten, kdo jede resp. jde na červenou.

+1/0
3.5.2013 19:52

J91i10ř98í 88S63y60n83e49k 6803525229979

Takto - dejme stranou to jak proběhla nehoda, berme teď jen to co říkáte - čekat na místě, volat záchranku, policii... nebo když se ZDÁ že to snad bude dobré tak odjet? Je to sázka do loterie, a je to tak správné! Protože tím že odjedete (někdo odjede) od nehody aniž se opravdu pořádně přesvědčí že se fakt nic nestalo (hele co si budeme povídat, o možnosti otřesů mozku a vnitřních zranění která se projeví až se zpožděním už ví dneska každé malé dítě, nemluvě o osobě vlastnící řidičské oprávnění - tak to bylo dokonce povinnou součástí kurzu) tak sice si možná ušetří nějaké ty zdržení a starosti, ale naopak riskuje že pokud se to zranění přecejen posléze vyskytne (a za podmínky že ho/ji chytnou, což je tak řádově 50:50) tak těch starostí a trápení bude o to víc - o ujetí z místa...

Prostě, OPRAVDU by se nemělo zbaběle odjíždět z místa nehody, ať už je jakákoliv, ten princip je třeba v lidech vypěstovat... pokud jezdím autem, musím s tím počítat, že se nehoda stane. A v takovém případě se neřeší zavinění, ale jako první okamžitě řešit možné zranění, urychlenou pomoc, a vše ostatní až potom...

Že u nás leccos skřípe, z toho zdržování a blbejch dotazů bývá víc než je nutné, to je bohužel pravda, ale neospravedlňuje to ujetí...

+1/0
9.5.2013 21:38

R29a54d23i55m 83Z40e32h92e92r 3484730583481

Jestli šla holka na červenou, tak se není o čem bavit. Jenomže to se musí složitě dokazovat, protože záznamy většinou nejsou a pokud někdo někoho složí na přechodu, byť měl chodec červenou, leží důkazní břemeno na straně řidiče, bohužel. Nejchorší jsou cyklisti na kolech, kteří jezdí po chodníku jak se jim to hodí a na přechod vjedou aniž by se zajímali, jestli něco jede. Pokud řidička ujela, tak si akorát zadělala na potíže, pokud pominu fakt, že měla zavolat policii.

+4/−3
1.5.2013 13:20

M13i13l42o42š 11B94é87m 6404649562683

A nebo se naopak spoustě potíží vyhla, pokud na ní nepřijdou. :-P:-P

+4/−1
1.5.2013 17:15

T38o54m42á35š 98M11a87r91n20ý 4283537163394

To auto má přední haubnu černou dobrý brzdy a krátký zadek(kufr) a cupé(dvojdveřák malá kabina)typnul bych to na medvěda CLK?!

0/0
1.5.2013 11:26

J18a86n 96M50o82d29r43ý 2613949847

"nepřizpůsobila rychlost vozidla okolnostem"??? Jakým okolnostem? Dívka nemá co dělat na přechodu, když svítí červená. Hotovo, tečka.

+39/−4
1.5.2013 10:59
Foto

J30a28n 82M53a92c22k 5567502602265

Takze kdyz ji prejedu tak je vlastne vse v poradku, ze jo.

0/−2
8.5.2013 16:48

M68a23r58e41k 31T15u11r37n55o15v42e73c 7945542440606

No, upřsenil bych to - může být na přechodu i v případě, že svítí červená - pokud na ten přechod vstoupila ještě na zelenou. Pak samozřejmě ještě dokončit "přecházecí manévr" může. Je tam na to i počítáno s nějakým vyklízecím časem. Ale je fakt, že tohle si dost řidičů neuvědomuje...

0/0
10.5.2013 14:01

B22o68r95i13s 61S82y17k35o59r80a 4166887400

Nie, ridicka skutocne od nehody "neujela" ale odjela. Viem si celkom predstavit ze bola trochu dost v soku, videla ze blbe decko sa postavilo a je ok a ma tam kamosku... poriadne si zanadavala a s roztrasenymi rukami sla dalej. Potom neskor si mozno uvedomila ze mohla aj vystupit. Ale rozhodne neujela.

+37/0
1.5.2013 9:33

A50d59a11m 83P91u80r75k65r90t 5486552728388

Tak či tak, chybu ta řidička udělala a dost značnou. Měla prostě zavolat záchranku - právě proto že byla v šoku (což je pochopitelné) by to byla rychlejší i bezpečnější možnost než (sama) "honem hledat nemocnici".

Podobné video resp. situace (hraná) by se hodila do instruktáže autoškol, ono jedno je odříkat "samozřejmost" typu "po nehodě nejdříve zavolat záchranku" a druhá věc je pak tuto "samozřejmost" aplikovat. Prostě názorně střet chodce s vozidlem i s tím že tam chodec vběhne. Lékařská kontrola i při lehkých srážkách (což ta na videu podle mě rozhodně není, ta holka tam leží na kapotě) by měla být samozřejmostí/automatismem.

+1/−8
1.5.2013 11:15

A28d31a89m 74P82u31r41k33r25t 5526882768188

Poznámka (vysvětlující, nechápu mínusy) - řidička udělala chybu tím že nezavolala záchranku, ne tím že se střetla s tou holkou. Ta tam neměla co dělat. Hodnotím chování řidičky po střetu, ne střet samotný. Ta holka mohla mít skryté zranění a ač jí tam vběhla sama, přesto jaksi řidička byla v tu chvíli osoba tak nějak nejblíže tomu co se stalo. Just my $0.02

+4/−4
1.5.2013 19:42

L42u62d76e35k 42N73o60v76a53k 9306493911287

Blbost, uplne to same se mi stalo na stradni, pubertak jsem sel na cervenou a porazilo me auto, oddletel jsem dva metry, modrinu na holeni jak blazen, ale ridici jsem rekl, ze jsem v pohode, at jede.... doma jsem to samozrejme nenahlasil a zachranku nevolal, byla to moje blbost.

0/0
4.5.2013 14:43

M88a53r21e65k 94Š67i84m39o92n 2414527378488

No, kdybys při tom dostal do hlavy, tak bys ses taky nemusel ráno probudit.

0/−1
5.5.2013 12:15

F81r72a87n60t82i92s51e38k 13M50r33z27e87n77a 3295175778389

A jak fungujou ty prujezdove kamery? Hned za prechodem zacina kontrolovany usek, na nich to projizdejici auto zaznamenane neni? A nebo je to tam jen na okrasu a zpomaleni soferu?

+4/0
1.5.2013 9:07

T71o85m39á20š 75K38o57c67i58a83n 9754889357386

Paní je sama proti sobě. Určitě ji něco udělala na autě a kdyby zavolala záchranku a policii, tak se paní nic nestane a ještě by z rodičů holky mohla dostat peníze na opravu auta. Každopádně nechápu, jak někdo může ujet od jakékoliv nehody. Ať už někoho škrábnu na parkovišti, nebo někoho srazím. Lidé by měli nést odpovědnost za své činy a v první řadě se chovat tak, aby druhým nezpůsobili jakoukoliv škodu.

+7/−1
1.5.2013 7:53

J52a68k85u98b 93F60e77i20f87a76r 7659359326869

Taky to nechápu, bohužel většina národa se chová opačně. Pak máte od supermarketu omlácené všechny dveře, odrbané nárazníky. A zvláštní kategorií jsou řidiči, kteří ani nezachytí, že se něco stalo. I takového potkal.

+3/0
1.5.2013 8:51

M75i59r16e10k 31K55o23v27a72c52i25k 5291111971267

Paní asi neměla úplně čistý svědomí - nejspíš kvůli rychlosti. Každopádně by měla dostat flastr. Když naberu desetiletý dítě na kapotu, tak se prostě nemůžu spokojit s tim, že mu na první pohled nic není a jet si vesele po svým.

+4/−10
1.5.2013 8:58

M62a13r74e96k 63Š41i88m82o67n 2384677508938

Spíš byla trochu v šoku a když jí ta holka řekla "Jsem v pořádku, můžete jet." tak prostě poslechla a jela.

+1/0
5.5.2013 23:51

J30a13n 86M87o62t96ů61r57e62k 7300742171649

To je tak, že si lidé pořád neuvědomují, jak je silniční provoz nebezpečný a že k neštěstí je vždy kousek. Holka by měla dostat za uši a rodiče by se měli zamyslet, zda jí dostatečně vysvětlili co se dělá na přechodu. A řidička by se měla zamyslet nad tím, jak jezdí a zda přizpůsobuje jízdu povaze provozu a stavu vozovky.....

+4/−1
1.5.2013 7:40

L10i52b65o96r 95F44o25l17t22ý78n11e93k 2436145177304

Viděl jste to video? Já tam vidím nejmíň 3 pruhy a opravdu velkou křižovatku, kde na poslední chvíli pod rozjeté auto vběhnou dvě postavy. Jak si představujete, že měla ta paní jet?

Ano, chyba byla, že pak odjela, ale děcko jí mohlo něco napovídat (prosím prosím nevolejte nikoho, nic mně není, doma by mě seřezali...). Neříkám, že to tak bylo, ale mohlo být.

+5/0
2.5.2013 15:11

A48l59o36i35s 20J40i84n88d27r67a 9530454957865

Kdyz vam nekdo dobrovolne skace pod kola to ho mam jako politovat? Zadne zavineni ridicky nevidim. Vse ostatni je takove to hrani na city. Jestli porusila predpisy je uplne jina vec. Cervena na semaforu je vzdy cervena. Jenom v nekterych Africkych zemich to znamena doporuceni zastavit nebo neprechazet.

+15/−8
1.5.2013 6:58

P95e20t96r 20J74a90n86o33u23š 7599372242280

Svět podle Aloise Jindry. Nedávno jsem viděl na Pankráci přecházet přes přechod mladý pár. Šli do vozovky na poslední chvíli, kdy už naskočila pro chodce červená. Z hlavní ulice se rozjelo auto, kterému už blikla zelená. Ale rozjelo se na plný plyn a již v plné rychlosti na ten mladý pár doslova najel. Ti kdyby pohotově neuskočili, tak je po nich. Takže podle Lojzy vše v pořádku, šílený řidič měl pocit, že chodci již nemají na zebře co pohledávat, proto se je snažil zabít.

+4/−12
1.5.2013 7:05

M82i54r76o23s96l35a94v 64G76r79o20s34s97m53a59n47n 8382209124

Jestli šli do vozovky, kdy už naskočila pro chodce červená, tak nešli na poslední chvíli, ale šli pozdě. Měli počkat na další zelenou. A řidič auta, i kdyby měl sebezelenější zelenou, musí se chovat tak, aby předešel nehodě.

+10/0
1.5.2013 11:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.