- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Hrbek nenese za nehodu zadnou odpovednost. Udelal to co by udelal kazdy slusny ridic. Reci o tom ze by mela vetsi auta jako treba dodavky stavet nekolik metru pred prechodem je nesmysl.
Pokud se na dvouproudé silnici chystají přejít děti - tak si vždy nejdříve zkontroluji pruh vedle mne a pokud se v něm v blízkosti nachází auto - tak děti nepouštím. Počítám s tím, že řidič vedle nemusí stačit reagovat a ta děcka tohle prostě nedomyslí. Je to strašně nebezpečná situace.
Kvuli takovym jako jsi ty potom deti nebezpecne prebihaji v mezere mezi auty. To je teda rozum, kde jsi na to prisla prosim te.
Pane Hrbku, Vy si nic nevyčítejte. To spíš by měla křišťálová lupa vyzpovídat tu pipinu, proč nezastavila...
Palacká je šílená ulice, kde málokterý řidič dodržuje předepsanou rychlost. Jenže na radnici sedí ignoranti...a to je ještě slabé slovo... Hlavně že se primátor pořád předvádí, co se všechno ve městě zlepšuje. Ono se zlepšuje, ale kde a pro koho, že ?
A copak chcete, udělat z Palacké promenádu pro pěší?
Takže trochu počtů, Palacká je v místě přechodu široká cca.20 metrů, uprostřed je středový ostrůvek. Chodec ujde 20 metrů asi za 15 vteřin, za tu dobu ujede auto rychlostí 50 km/h cca. 210 metrů, tedy je jasné, že než by chodec vůbec došel do mé jízdní dráhy, tak já budu minimálně o 150 - 180 metrů dál a nemohu ho tedy nijak omezit ani ohrozit. Pouštět chodce až z druhé strany na takto široké komunikaci se středovým ostrůvkem je blbost a nedá se to předpokládat. K řidiči dodávky...pro dobrotu na žebrotu, doufám, že příště bude méně "iniciativní" a je mi ho docela líto. Ale může si za to sám.
Pro dokreslení situace...také nebudu dávat ve městě "přednost" na křižovatce autu, které je ode mne vzdáleno 15 vteřin - 210 metrů a naprosto bezpečně pojedu.
Každé chování které jiný účastník provozu může jen těžko očekávat je potencionálně nebezpečné. Mezi to patří i pouštění lidí až z druhá strany ulice na silnici se středovým ostrůvkem a o 4 jízdních pruzích.
Než mne začnete čtvrtit zaživa, tak si to nejdřív představte v reálu.
a další související průšvih je, že lidi přestali používat blinkry. A šoféři dodávek jsou na to experti obzvlášť. To pak zastaví dodávka u chodníku (bez blinkru), člověk zastaví za ní a jak blbec čeká co se děje. A on po minutě dvou vyleze závozní a začne něco vykládat... Pak se nedivme, že spousta řidičů je už rovnou začně objíždět
Já si myslím, že nějaké opatření typu, že 5 metrů před přechodem by řidič nesměl zastavit vozidlo je zcela na místě. Svědčí o tom nakonec i některé příspěvky v diskusi, dle nichž někteří řidiči si nebezpečí uvědomují a snaží se blokovat pro jistotu i druhý pruh. Já to řeším tak, že na dvouproudé vozovce přednost nedávám (leda že se mi podaří zastavit v uctivé vzdálenosti od přechodu). Jinak pana Hrbka nijak neviním, jednal v nejlepším úmyslu ale nepochybuji, že po této zkušenosti ani on již těsně před přechodem zastavovat nebude.
A co když nezastaví ten naproti? Neměly by být radši přechody jen v jednoproudých jednosměrkách?
Neboli - podle mě je to zbytečné přenášení odpovědnosti jinam. Řidič musí jet opatrně a pokud vidí přechod, musí zjišťovat co se děje a pokud náhodou nevidí přes dodávku tak obzvlášť. A dětem se musí prostě zdůraznit, že se mají radši rozhlížet nejen před vstupem do vozovky, ale i před vstupem do každého dalšího pruhu vozovky.
Přednost chodců v praxi. Než tento vynález zavedli, byli informováni o zkušenostech z jiných zemí, že se zvedne nehodovost. Jednak chodci nejsou někdy vidět, nebo tam děti vběhnou, nebo i řidiči se chovají nepředvídatelně pro ostatní - dává přednost chodci, který stojí na chodníku, tedy v situaci, kdy není na přechodu ...
Vy si představujete, že chodec vstoupí na přechod a tam bude čekat, zda ho někdo pustí? Nebo jak to myslíte?
Měl by tam být semafor nebo strážník, soudí řidič
Vše, co s nehodou souvisí, Hrbka stále trápí.
ANO ať je tak u každého přechodu. A dětem nebo pipinkám se sluchátkama říkejte že mají přednost. I s MP3kama i se psaním SMS i bez rozhlídnutí. Auto zastaví hned jak strčíte tkaničky do ulice. A na přechod samostatně 3m zasebou
Na některých místech by semafor opravdu nebyl na škodu. Protože je to jasná informace pro chodce i pro řidiče. Ten semafor může být klidně nastaven tak, že na něm bude běžně pro chodce červená a pokud zmáčknou tlačítko, rozsvítí se na chvíli zelená. Samozřejmě intervalově. Tedy třeba jednou za minutu a pokud nebude zmáčknuté tlačítko, zelená pro chodce se nerozsvítí. Sice to není levné řešení, ale je vysoce funkční.
Mne by zajimalo, jak ta ridicka jela rychle. Protoze ano, stat se muze, ze stojici dodavka zakryje dopravni znacku "prechod pro chodce", a casto zebra spatne viditelna. Nicmene pokud jedu 50 Km/hod, tak mam sanci si prechodu vcas vsimnout a zabrzdit..
Jenomže zrovna na tom místě v Chomutově značka označující přechod chybí. Ale to řidičku nezbavuje odpovědnosti sledovat silniční provoz.