Diskuze

Co šlo změnit? Řidič si vyčítá, že na zebře pustil děti před jiný vůz

Řidič dodávky David Hrbek si už několik dní láme hlavu, jestli mohl zabránit nehodě, při které mladá řidička smetla na přechodu v Chomutově dvě děti. Muž z Podbořan, který se živí rozvážením zeleniny, školáky na přechod pustil. Přímo před rozjetý smart, jehož řidička ve vedlejším pruhu nezastavila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JO

J22i44r42i 74O85s50v34a89l85d

18. 5. 2013 13:38

Pan Hrbek nenese za nehodu zadnou odpovednost. Udelal to co by udelal kazdy slusny ridic. Reci o tom ze by mela vetsi auta jako treba dodavky stavet nekolik metru pred prechodem je nesmysl.

2 0
možnosti
AN

A75n82d77r92e74a 47N78o10v31á

15. 5. 2013 10:15

Pokud se na dvouproudé silnici chystají přejít děti - tak si vždy nejdříve zkontroluji pruh vedle mne a pokud se v něm v blízkosti nachází auto - tak děti nepouštím. Počítám s tím, že řidič vedle nemusí stačit reagovat a ta děcka tohle prostě nedomyslí. Je to strašně nebezpečná situace.

0 2
možnosti
JO

J18i98r82i 64O52s40v86a35l17d

18. 5. 2013 13:39

Kvuli takovym jako jsi ty potom deti nebezpecne prebihaji v mezere mezi auty. To je teda rozum, kde jsi na to prisla prosim te.

2 0
možnosti
EN

Pane Hrbku, Vy si nic nevyčítejte. To spíš by měla křišťálová lupa vyzpovídat tu pipinu, proč nezastavila...

Palacká je šílená ulice, kde málokterý řidič dodržuje předepsanou rychlost. Jenže na radnici sedí ignoranti...a to je ještě slabé slovo... Hlavně že se primátor pořád předvádí, co se všechno ve městě zlepšuje. Ono se zlepšuje, ale kde a pro koho, že ?

3 1
možnosti
MB

A copak chcete, udělat z Palacké promenádu pro pěší?

0 4
možnosti
MB

Takže trochu počtů, Palacká je v místě přechodu široká cca.20 metrů, uprostřed je středový ostrůvek. Chodec ujde 20 metrů asi za 15 vteřin, za tu dobu ujede auto rychlostí 50 km/h cca. 210 metrů, tedy je jasné, že než by chodec vůbec došel do mé jízdní dráhy, tak já budu minimálně o 150 - 180 metrů dál a nemohu ho tedy nijak omezit ani ohrozit. Pouštět chodce až z druhé strany na takto široké komunikaci se středovým ostrůvkem je blbost a nedá se to předpokládat. K řidiči dodávky...pro dobrotu na žebrotu, doufám, že příště bude méně "iniciativní" a je mi ho docela líto. Ale může si za to sám.

2 9
možnosti
MB

Pro dokreslení situace...také nebudu dávat ve městě "přednost" na křižovatce autu, které je ode mne vzdáleno 15 vteřin  - 210 metrů a naprosto bezpečně pojedu.

0 0
možnosti
MB

Každé chování které jiný účastník provozu může jen těžko očekávat je potencionálně nebezpečné. Mezi to patří i pouštění lidí až z druhá strany ulice na silnici se středovým ostrůvkem a o 4 jízdních pruzích.

1 0
možnosti
MB

Než mne začnete čtvrtit zaživa, tak si to nejdřív představte v reálu.

0 0
možnosti
JZ

J56a60n 66Z39a25b63a83b24a

30. 4. 2013 16:14

a další související průšvih je, že lidi přestali používat blinkry. A šoféři dodávek jsou na to experti obzvlášť. To pak zastaví dodávka u chodníku (bez blinkru), člověk zastaví za ní a jak blbec čeká co se děje. A on po minutě dvou vyleze závozní a začne něco vykládat... Pak se nedivme, že spousta řidičů je už rovnou začně objíždět

9 2
možnosti
LM

Já si myslím, že nějaké opatření typu, že 5 metrů před přechodem by řidič nesměl zastavit vozidlo je zcela na místě. Svědčí o tom nakonec i některé příspěvky v diskusi, dle nichž někteří řidiči si nebezpečí uvědomují a snaží se blokovat pro jistotu i druhý pruh. Já to řeším tak, že na dvouproudé vozovce přednost nedávám (leda že se mi podaří zastavit v uctivé vzdálenosti od přechodu). Jinak pana Hrbka nijak neviním, jednal v nejlepším úmyslu ale nepochybuji, že po této zkušenosti ani on již těsně před přechodem zastavovat nebude.

1 6
možnosti
Foto

P88a81v63e30l 11P11e59c57h

30. 4. 2013 16:15

A co když nezastaví ten naproti? Neměly by být radši přechody jen v jednoproudých jednosměrkách?

Neboli - podle mě je to zbytečné přenášení odpovědnosti jinam. Řidič musí jet opatrně a pokud vidí přechod, musí zjišťovat co se děje a pokud náhodou nevidí přes dodávku tak obzvlášť. A dětem se musí prostě zdůraznit, že se mají radši rozhlížet nejen před vstupem do vozovky, ale i před vstupem do každého dalšího pruhu vozovky.

5 0
možnosti
FL

Přednost chodců v praxi. Než tento vynález zavedli, byli informováni o zkušenostech z jiných zemí, že se zvedne nehodovost. Jednak chodci nejsou někdy vidět, nebo tam děti vběhnou, nebo i řidiči se chovají nepředvídatelně pro ostatní - dává přednost chodci, který stojí na chodníku, tedy v situaci, kdy není na přechodu ...

2 5
možnosti
BK

Vy si představujete, že chodec vstoupí na přechod a tam bude čekat, zda ho někdo pustí? Nebo jak to myslíte?

0 0
možnosti
LP

Měl by tam být semafor nebo strážník, soudí řidič

Vše, co s nehodou souvisí, Hrbka stále trápí.

ANO ať je tak u každého přechodu. A dětem  nebo pipinkám se sluchátkama říkejte že mají přednost. I s MP3kama  i se psaním SMS i bez rozhlídnutí. Auto zastaví hned jak strčíte tkaničky do ulice. A na přechod samostatně 3m zasebou

4 4
možnosti
AN

A25l77e86š 76N36o72v41á35k

30. 4. 2013 15:39

Na některých místech by semafor opravdu nebyl na škodu. Protože je to jasná informace pro chodce i pro řidiče. Ten semafor může být klidně nastaven tak, že na něm bude běžně pro chodce červená a pokud zmáčknou tlačítko, rozsvítí se na chvíli zelená. Samozřejmě intervalově. Tedy třeba jednou za minutu a pokud nebude zmáčknuté tlačítko, zelená pro chodce se nerozsvítí. Sice to není levné řešení, ale je vysoce funkční.

3 0
možnosti
JN

Mne by zajimalo, jak ta ridicka jela rychle. Protoze ano, stat se muze, ze stojici dodavka zakryje dopravni znacku "prechod pro chodce", a casto zebra spatne viditelna. Nicmene pokud jedu 50 Km/hod,  tak mam sanci si prechodu vcas vsimnout a zabrzdit..

5 1
možnosti
AN

A52l52e23š 69N68o83v56á31k

30. 4. 2013 15:28

Jenomže zrovna na tom místě v Chomutově značka označující přechod chybí. Ale to řidičku nezbavuje odpovědnosti sledovat silniční provoz.

6 0
možnosti