Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: I vládnoucí Zeman by byl proti současným stranám posun vpřed

Politické strany jsou v těžké křeči a je jedno, zda se bavíme o těch vládních, nebo o opoziční ČSSD. Proti současnému lidsky i myšlenkově vyprázdněnému stranickému systému by byl posunem vpřed i prezidentský model s "vládnoucím" Milošem Zemanem, píše komentátor MF DNES Martin Komárek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F34r94a10n12t84i75š59e43k 24E49l62i12á48š 6737773315526

Zeman mě nezajímá. Přesto nedám hlas žádné straně, která je v parlamentu.

0/−1
30.4.2013 12:29

P43a19v71e98l 51M31i41c14h87a71l 9790126830558

Pana prognostika nelze predigovat, třeba  opatří modré z nebe, ale spíše jen marasmus jako jeho život dosud krok za krokem. To že okolí je bídné české, není důvod pro bídáctví. Jen okamžitý kšeft není všechno, otázkou je cena dalších hodnot a kvalit, kterými se ty vize platí. Např. žertovat o alkoholu se dá ve spollečnosti zralých po 22. hodině, lépe v DD, kde už je nějaký panák fuk. Stejně divadlo s tabákem, ovšemže western ten dobový symbol primitivů také zobchodoval. Ale správa země není filmový byznys.  Spíše se tedy vrátí ke svým rodným komunistům uvízlím v 19. stol, kdy kořalka a čvaňho byly symbolem městské proletářské kultury. Chlastat a fetovat se dá v soukromí, není to lidové, je to vyjma vyjímečných společenských situací hnus.

+1/−10
30.4.2013 1:38

J41a60n 16K63o95z92i62r75e64v 2872393545858

Autor to píše po svém, ale v podstatě má pravdu. Další jediné řešení je většinový systém. Kapitalismus kopíruje demokracii, kterou reprezentuje naše vláda. Ne že by byl význam kapitalismu pejorativní, ale ten český má ze značné části svá specifika. Něco podobného se děje v politice, kdy vládnou všichni. Malé strany, které aktuálně vládnou by neměly mít právo vůbec rozhodovat. Získaly málo hlasů a víc jak dvě strany v koalici samosebou vytváří oprávněné obavy. To, co se potom odsouhlasí, to pak musí být paskvil. Výhodou tohoto našeho systému je, že se v něm může parádně krást. Nedivím se, že životní úroveň se za posledních pár let nijak rapidně nezvýšila. 

R^

0/−10
29.4.2013 21:43

J55a88n 91U35l49r85i52c29h 9739296639134

Které strany jsou u nás "malé" a které "velké"? Skutečně velká je momentálně asi jen ČSSD. Myslíte si, že by bylo lepší, kdyby vládla sama ( což by se jistě stalo ve většinovém systému, tím spíše jednokolovém )? Nebo kdyby tam byly dvě střídající se velké strany? Proč? V čem by byla ta výhoda?

+1/−10
29.4.2013 21:55
Foto

Z52d65e91n23k75a 17J21a82v45ů73r40k68o71v92á 6740207815129

ano , a proto také jíž koncem 90.let z tohoto důvodu byla uzavřena oposmlouva.. v té šlo o jediné - o většinovou demkracii,bohužel ústavní soud rozhodl jak rozhodl a mele se to tu dodnes

+1/−9
30.4.2013 0:22

P18a13v58e68l 64M49i10c41h34a25l 9380666480358

kapitalismus nehrozí, i kapitalista musí pracovat, jinak jej konkurence smete, natož zaměstnanec, řemeslník

my jsme spíše pojišťovna, pár lidí dře, obvykle zbytečně a špatně, více se inkasuje, tak evropsky rekordní nemocnost, nekonkurenceschopnost

životní úroveň je osobní kvalita, kdo má krávu, může se v mlíku i koupat, dnes tele má cenu psa, v tom ta potíž, na rozdíl od psa mu stačí kvalitní pastva, ale rozum není dědičný ani nárokový,

0/−9
30.4.2013 1:43

M66i76l52a72n 87D56v11o83r86n88í92k 4426222847

Tka to se pisateli Komárkovi moc nepovedlo, trapné , zmatené a chybí tomu ideová jiskra Rv

+2/−9
29.4.2013 20:53

J23a66n 50U78l88r15i56c69h 9389416829894

Dá se říci, že je to takové shrnutí nejobvyklejších stesků lidu na politiku. Zavedené politické strany jsou beznadějně zkažené. Proto dejme důvěru novým stranám nebo silnému prezidentovi. Podobné řeči můžete slyšet nebo číst na každém kroku. Např. na diskusních fórech k článkům o politice. Jsou to ovšem nesmysly. Pravá příčina problémů tkví v podstatě systému.

+1/−10
29.4.2013 21:28

E15m72i58l 52S27o94v73á97k 4444557649176

Typické Komárkovy flákoty-blekoty.Rv

Na pobavení dobré, mládež si napsala referáty do školního PŠŽ a PŠS případně MODRUMLU, tak si to hošani vytiskněte co jste vyzvraceli.

Takových žvástů na iDnes ještě bude , můžete jít klidně spát.

+3/−11
29.4.2013 20:24

J70a56n 45U40l59r84i79c17h 9479256549454

1. Každá politická strana působící dlouhodobě v demokratickém systému je zkažená. Demokracie totiž zkaženost produkuje. Občané v jejím prostředí nedokáží efektivně kontrolovat nakládání s mocí a majetkem státu. Ty se proto stávají kořistí zkažených predátorů operujících prostřednictvím politických stran. Pokud budeme mít demokracii, jiné to nebude.

2. Miloš Zeman je bývalým předsedou velké politické strany a představitelem zkaženého systému vůbec. Lepší nikdy nebyl a ani nemůže být.

3. Samozřejmě je třeba odpovědět na otázku, jaké tedy zvolit řešení. Inu, po nějakou dobu budou zneužívání moci a defraudace státního majetku ještě přijatelné. A potom by mohl přijít na řadu jiný systém. Anebo prostě dlouhé hnití demokratické společnosti provázené občasným větším či menším násilím.

0/−17
29.4.2013 19:10

J31i95ř54í 63T21ř10a36s73á83k 7825987401553

Může autor článku vysvětlit nesmyslný název článku " I vládnoucí Zeman by byl proti současným stranám posun vpřed"? Tak je Zeman proti současným stranám nebo je proti posunu vpřed? Autor není Čech, že napsal podobný titulek?

+2/−20
29.4.2013 19:01

Š54t15ě13p37á48n 36F70r48a54n15c89l 8704119154300

He? Co hulíš? Ta věta je naprosto správně a znamená (volně "přeloženo"), že i takový nevypočitatelný dinosaurus české politiky, jako je s.u.l. Zeman, by (v případě zavedení prezidentského systému) byl lepší možností vládnutí než kterákoli ze současných parlamentních stran.

+7/−16
29.4.2013 19:13

R70o36m53a74n 23Č72e72c20h56u57r53a 6972339687629

Autor ano, u tebe si tím nejsem jist...

+3/−15
29.4.2013 19:33

J17a45n 45H13o84r11a 6957171176

Vážený pane Komárku,zdá se že jste stejný zoufalec jako ti (jak sám píšete) z Holešovské výzvy,jen s tím rozdílem,že Vás nikdo nikam nemusí vozit a přesto jsou vaše výkřiky všude slyšet.......

+5/−17
29.4.2013 18:35

E69v98a 39K27a67š15p37á50r60k81o68v93á 7220971349342

R^ Taky to jinak nevidím:-P[>-]

+4/−15
29.4.2013 18:25

T83o78m59á61š 35B62a96ř38i96n56k45a 2713765467679

Tak jest, čínští soudruzi přetvořili tamní socializmus v tak drsný kapitalismus,že by nám z něho bylo bléééééé nejmíň stolet.

Problém vídím v tom,že u nás stále vládnou dinosauři a a odmítají vyhynout.

+3/−15
29.4.2013 17:58

P62a89v18e70l 37K71r75a12m49e86r 9543687169105

můžete zde uvést příklad nějaké firmy v Číně, ve které není majoritním vlastníkem stát ? Děkuji :-) P.S. To ovšem neznamená, že stát zaměstnance nemůže vykořisťovat [>-]

+2/−16
29.4.2013 18:06

J57o78s94e83f 30S25o17k83o19l 2820449252609

Když nic nevíš, raději sem nepiš!! Jsou tam mraky evropských firem a fabrik. Dokonce i jablonecká bižuterie. A fungují úplně normálně.

To kapitalistické zřízení, co měl na mysli kolega, bylo mířeno na zdravotnictví, sociální zabezpečení apod. Třeba doktor, dokud nezaplatíš, tak tě ani nepozve do ordinace.

0/−15
29.4.2013 19:04

J32i84ř22í 57P49e31š86a66n 9306875500908

Mno, já bych to státně politické zřízení v Číně nazval spíše řádem otrokářským. Kapitalismus je spojen se svobodou, což zřejmě není právě případ Číny.

+2/−14
29.4.2013 18:19

F90r31a36n57t68i90š13e70k 46B20u83c94h34t50a 8226642904

Tak nevím jestli je spojen se svobodou..

Já myslím, že kapitalismus je i slepá honba za penězi

+2/−15
29.4.2013 18:46

Š91t65ě52p39á18n 47F93r77a15n51c60l 8454139584430

To záleží na tom, jestli ty prachy máš nebo ne...

0/−14
29.4.2013 19:14

J87a94n 77H93o71r27a 6247801816

No až na to,že slovo kapitalismus bylo vymyšleno marxisty jako hanlivý výraz pro tržní hospodářství-to však v Číně rozhodně není.

+1/−15
29.4.2013 18:24

P31a95v37e52l 66K46r59a50m56e46r 9923267499845

s obsahem článku se dá souhlasit až na jednu maličkost. Navzdory tomu, že autor (podle citace Lenina) zřejmě dobře zná zásady marxismu - leninismu by se sice dalo souhlasit s tím, že bolševismus prohrál ale nejlidnatější země světa (Čína), od které si půjčují i USA nefunguje zdaleka na principech kapitalismu. Naopak - namísto automatizace vytváří umělá pracovní místa a průmysl řídí stát, k čemuž zřejmě v budoucnu přistoupí i EU aby zamezila dalším ekonomickým krizím. Nelze tedy hovořit o tom, že by socialismus prohrál. Naopak se zdá že prohrává kapitalismus, který se ocitl ve slepé uličce a neví jak dál, neboť trhy jsou již nasyceny. :-)

+4/−21
29.4.2013 17:32

J36i39ř43í 90F26r61a93n32k52l 9413771520720

Kapitalismus do slepé uličky zahnali různé vlády socialistickým inženýrstvím!

+4/−19
29.4.2013 17:46

F15r18a15n56t14i70š73e44k 45B30u78c95h32t30a 8646182604

A to je špatně?

+1/−15
29.4.2013 18:47

Š91t96ě37p54á31n 57F78r10a74n94c55l 8914619454350

Ano. nebo je podle vás dobře, když lesník dostává příplatek za práci v lese (Řecko), továrna, která platí penále, protože nestíhá vyrábět, musí zkrátit pracovní dobu (Francie) nebo zaměstnanec nemůže sehnat práci, ačkoli má plnou kvalifikaci, protože by při případné budoucí výpovědi dostal až 42 platů odstupného (Španělsko)?

To je to "sociální inženýrství", co pokřivilo kapitalismus.

+3/−13
29.4.2013 19:18

R14o51m36a97n 24S67o49u52č44e76k 4313815393306

to že v Číně je vláda jedné strany neznamená, že tam je socialismus

do toho co bylo tady má velmi daleko

mnohem blíže má k rannému kapitalismu a vykořisťování v 19 století

+5/−17
29.4.2013 17:50

P52a26v58e12l 72K45r54a32m18e95r 9563227599755

kapitalismus, natožpak ranný nezná pojem státní vlastnictví výrobních prostředků či většinový podíl státu ve všech společnostech ;-)

+4/−13
29.4.2013 18:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.