Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Statik: Ještěže poškozený dům neměl sklep, jinak by to bylo horší

Exploze v centru Prahy byla devastační. Podle městského statika Petra Macháně by škody mohly být daleko větší, nebýt silných kamenných zdí historického domu. A také toho, že dům nemá podsklepení. Jinak by se zřítil ne jeden, ale hned více stropů, říká Macháň v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I98r32e25n27a 70H39r17u24b61á 6309806537843

Kdo zaplatí škodu?

0/−1
30.4.2013 10:05

L58e41o31š 93P87á25l27e57n28í38č61e20k 9229375169904

za 4 miliardy rekonstrukce; byl to státní barák; Skanska nebo Metrostav to zvládne

0/0
30.4.2013 8:57

P72e28t28r 46M80u97d48r14o52c52h 9341357932751

Z hlediska statiky je dost podstatný rozdíl mezi odstřelem (narušení základů a očekávání, že po tom se objekt tak nějak sám složí) a působením tlaku v celém objektu zevniř ven. V posledních desetiletích se budovy staví tak, aby odpovídaly normám, ale ani "fous" navíc. Zatímco dříve se stavěly s výhledem "na věky" :-)

+6/0
30.4.2013 7:44

P19e70t98r 32M32u59d28r22o28c66h 9511847792921

Pardon, to měla být reakce p. Ivaně Kristofové.

0/0
30.4.2013 7:45

P62a16v57e11l 10O32d87r11a62z16i13l 6594919267510

Ano, dříve totiž investoři nevěděli, co s prachama, že ;-D

0/−4
30.4.2013 8:21

M44i90c91h63a51l 28K90u20c89h15t56a 6723604104612

Dříve se prostě věci dělaly tak, aby přežily déle..., ne jen po dobu záruky.

+4/0
30.4.2013 8:30

P93a95v27e55l 50O45d94r32a34z70i86l 6184189927290

Dříve totiž investoři nevěděli, co s prachama, že ;-D

0/−4
30.4.2013 8:45

M71i66c11h70a83l 74K59u30c38h74t71a 6953674954532

Bude to asi pro vás, člověka dneška, oblblého tržními frázemi  obtížné pochopit, ale dříve (dokonce i poměrně nedávno) to bylo tak, že barák ten "investor" nestavěl na kšeft, tak jako je to obvyklé dnes, ale pro sebe. Takže si kvalitu ohlídal většinou lépe...

+2/0
30.4.2013 9:32

P59a37v11e10l 21O17d41r46a75z15i49l 6684679917630

To je hodně trapný pokus o urážku, Kuchto. Máte takové to romantickonaivní smýšlení o "dřívější době."

Je to také tím, že nekvalitně postavené baráky z té doby spadly dříve, než jste se narodil.

0/−5
30.4.2013 10:19

M26i70c42h88a70l 88K26u85c44h74t88a 6803784494362

Naopak, šlo o elegantní urážku. Není přece nutné hned psát "přiblblej modrej svazák", když to lze vyjádřit jemněji.:-) V poslední vetě máte částečně pravdu, nešlo ovšem o domy jako je tento, ale nejčastěji o baráky z přelomu 19/20 století, kdy vládlo uvažování podobné tomu dnešnímu a ekonomika vítězila nad zdravým rozumem.

+4/0
30.4.2013 10:38

J35i79ř21í 59Ř17e17h81o21ř 9398308356658

možná úplně nerozumím vaší vzájemné debatě, ale tento barák asi bude přibližně  z přelomu 19/20 století. Ale celkově debata na téma že se něco stavělo na věky mi přijde zcestná. Románská rotunta nemá dvoumetrový zdi proto, aby vydržela tisíc let, ale proto že efektivněji se stavět prostě neumělo, a tak stejně je to s jakýmkoliv jiným barákem.

0/−2
30.4.2013 12:59

K43a16r91e38l 73D63r88d78a 6964622637

Kde jsou konspirační teorie? Média se předhání v ujišťování, že nejde o teroristický útok? Proč? Vyletí do povětří barák zabezpečující letový provoz, činnost se přesouvá do Madridu aj. a tady řešíme nějaký plyn? To je jako při 11. září uvažovat několik infarktů pilotů současně. ;-D

  Vážení moudří čeští novináři, uvítám zprávy, co přesně bylo vyřazeno za technologie a jak se to dotklo bezpečnosti letového provozu. Myslím, že bude nyní kapku problém přepravovat letecky třeba zbraně, munici či nebezpečný materiál do Sýrie aj. A tady se řeší plyn v činžáku... jak přízemní. ;-D

+2/−3
30.4.2013 7:17

J47o83s24e75f 42N52o64v95á64k 9225429861800

Nj, ale tady se ROZBIL dům NA PRAZE !!

+2/0
30.4.2013 7:36

R14o13b74e44r58t 12D68o44s33t81á79l 1521469245266

Kdyz pred lety pri povodnich na Morave volali z Ostravy do Praglu, ze je tu katastrofa, dostalo se jim odpovedi: "No tak to teda poslete, my z toho neco vystrihnem". V Praze oproti tomu prdne trocha plynu a na Prime je o tom 27 minut reportazi. Svata prostato. :-/

+7/−9
30.4.2013 6:52

J88i69ř39í 72N25e32u21m32e92i15s78t86e64r 2392105303721

Tak vám nezbývá než věřit, že to jednou v Ostravě tak řachne, že si toho v Praze všimnou. Snad vám do té doby prostata vydrží.

+8/−2
30.4.2013 7:09

R14o57b68e60r23t 44D47o59s94t53á24l 1121439335946

V Praze si toho vsimnou leda az to tu rachne vsechno a nebude z ceho odvadet dane. Za vasi peci o mou prostatu, dekuji. :-)

+3/−5
30.4.2013 7:16

J37i48ř17í 94N82e69u71m57e92i79s81t38e78r 2252135153321

Ano, Ostravsko uz celé roky pumpuje peníze z vašich daní do rozpočtu celé naší zhuntované země. Dneska strávím celý den v kavárně za vaše peníze, když vám to udělá radost.

+2/0
30.4.2013 8:05

R61o16b47e88r55t 64D75o34s90t22á30l 1781959295586

To je dobry napad, na krmeni holubu stejne dnes neni pocasi. Ale asi bych Vam doporucil, vybrat si pro dnesek jinou kavarnu, nez Slavii.

+2/−1
30.4.2013 8:09

P80a82v59e25l 32O15d46r13a42z98i75l 6794409167670

Tss, Slavia je určitě nevela.

0/0
30.4.2013 8:48

I44r90e48n90a 50H36r84u16b81á 6839406697913

Co to melete? Tady o výbuchu v Praze reportáž 27 minut, když byly na Moravě povodně, vysílaly TV o tom celé dny. Proč tady rozdmícháváte nějaké nenávisti? Nebo opravdu chcete vážně tvrdit, že se Moravě nedostalo žádné pomoci při povodních a nikoho to nezajímalo?

+2/−1
30.4.2013 10:07

R56o50b78e96r59t 32D56o94s65t87á82l 1271249135156

To co jsem napsal, je hola realita. To byla prvotni reakce Prahy na telefonat z Ostravy. Mozna jsem to spatne napsal, ale melo to byt predevsim o rychlosti reakce  medii. :-P

0/−1
30.4.2013 10:39

P88e79t83r 44M28u32d77r38o39c14h 9781327942761

Ještě že to byl stovky let starý, poctivý barák. Být to panelák nebo nějaká ta moderní skleněná hrůza, co se dnes staví, bylo tam místo pár desítek zraněných pár desítek mrtvých. Klobouk dolů před uměním našich předků!

+5/−1
30.4.2013 6:38

I76v41a 90K44r54i56s90t30o77f29o18v58á 8727788133659

Jednou jsem četla, že když v bývalém NDR (po roce 89) kdesi odstřelovali paneláky, ty se jen nadzvedly a opět sedly zpět na zem. Držely jak přibité. ;-)

+2/−2
30.4.2013 6:47
Foto

P73ř35e33m79y26s12l 98Č95e51j68p 8788217488916

U panelového domu stačí málo, aby se složil k zemi ...

+3/−1
30.4.2013 6:52

J80a10k61u28b 87Š55a90f81a68n55d24a 7685117631361

Troufám si tvrdit, že to bude naopak. Panelák je docela bytelná stavba.

+1/0
30.4.2013 8:18
Foto

P69ř59e98m35y73s40l 52Č98e25j59p 8748417948926

Neplést si panelovou skládačku, s betonovým odlitkem ...

0/0
30.4.2013 16:36

P84a77v78e80l 85O48d17r95a53z89i56l 6734909667760

Jasně, a proto jsou s jejich demolicí takové problémy...

0/−1
30.4.2013 8:22
Foto

P65ř57e11m45y68s80l 19Č78e85j74p 8608377118456

Ne všude jde použít odstřel. Takže se někde používají nůžky a panelák se kousek po kousku rozebere. Panelový dům stojí, jen do chvíle, než mu vypadne nějaký ten díl, což mnohdy neustojí. Je to krabička z karet ...

0/0
30.4.2013 16:13

J67i22ř23í 95Ř88e82h77o44ř 9868248246288

obrat "stovky let" mě pobavil, není to sice žádná moderna, ale není také pravděpodobně starší než nějakých 110-120 let, když se tam stavělo o něco málo starší národní divadlo, tak kolem byli ještě volné prostory a továrny. Nějaký stavař by asi upřesnil.

0/0
30.4.2013 11:32

I72v15a 18K77r98i49s85t31o59f12o73v95á 8357228753979

Co to je za slovní druh, ten JEŠTĚŽE.8-o8-o?;-D;-D

+1/−4
30.4.2013 6:28

J92a15n 35M21o16t60ů84r76e43k 7770112821979

Trávníčkův Slovník jazyka českého z r. 1952 uvádí jako správné oba dva tvary - "ještě že" i "ještěže"

+2/0
30.4.2013 6:42

J30i69ř85í 30K50a18r13o70u17b 5754202512784

Příslovce?

0/0
30.4.2013 7:30

P85a65v48e26l 70M76i17c79h50a81l 9870136220228

detektor plynu stojí stovku, ale praha je asi chudá...každá roura může mít chybu, proto je malý technický doplněk

0/−1
30.4.2013 1:12

J30o41s44e30f 48B12r33o38ž41k86a 6754832148717

Proč detektor, když to v Praze a nejenom v Praze páchne v každém starém baráku různými odéry z kanalizace, kočičinci a podobně. A nehledě na to, že plyn může být právě průchodem různou zeminou i zbaven uměle přidávaného zápachu.

0/0
30.4.2013 8:59

P37e85t39r 25P69a37v74e29l 5381264162342

The Contemporary Role of the US in World Affairs JMM621

0/0
30.4.2013 1:09

B75o28h78u87m97i26l 38M94á82c38a 5711542716483

Pražská plynárenská používá k odorizaci zemního plynu tetrahydrothiofen (THT), což není merkaptan, ale cyklický sulfid. Nepříjemný silný zápach technického THT způsobují především příměsi merkaptanů (thiolů). Dokonale čistý tetrahydrothiofen (systematickým názvem thiolan) má sice razantní, ale "ušlechtilý" zápach.

+3/−1
29.4.2013 22:58

A54l56b34e60r50t 85C72e44c51h64l 3510719431839

No a co, Bohumile ? ! No a co !

0/−2
29.4.2013 23:03

B46o10h13u28m24i23l 35M14á59c52a 5881592556183

A Alberte té smradlavé příměsi se říká odorant, někdy se z angličtiny přebírá výraz odorizér. Odorizátor je zařízení, kterým se odorant do plynu přidává, tj. odorizuje. Někdo v téhle diskusi si to trochu popletl.

+2/0
30.4.2013 0:09
Foto

P88a97v23e83l 53P30o81k27o94r76n74ý 2296614410752

jak to chápu já, tak dům patří státnímu podniku, tedy možná půjde o obyčejný úřednický šlendrián, a škody bude platit Kalousek, tedy lituji poškozené.

0/−3
29.4.2013 22:26
Foto

P23a45v35e82l 53P57o81k35o53r40n57ý 2226504960802

Jinak najít vedoucího úředníka na webu majitel domu ŘLP není jednoduché, generální ředitel Klas je "skryt" na http://www.rlp.cz/generate_page.php?page_id=516,. Na webu ŘLP je tisková zpráva o výbuchu, ale žádná nabídka pomoci poškozeným nájemníkům nebo dalším poškozeným jako by se ŘLP výbuch netýkal.

0/0
29.4.2013 22:38

J70i90ř40í 63T54ř53a51s67á28k 7235127291153

Podle všeho nám reportéři a policie lžou, protože při explozi plynu by vznikl zákonitě požár, protože jak může plyn vybuchnout, když nebyl zapálen a od něj začne hořet? Pravděpodobně šlo o něco úplně jiného a policie se snaží zatajovat informace, aby nevyvolala mezi lidmi paniku. Lhát v takovémto případě je ale trestný čin. Pokud tam hrozí nebezpečí opakování, tak by se to měli lidé dovědět.

+7/−15
29.4.2013 22:24

R35a52d93k61o 93M38i45k16u63l75i11č 9593169717693

nás ale pravda nezajímá

+3/−4
29.4.2013 22:30

I52v95a17n 41P30a23p 9153833884964

přesně tak nikde nic opálenýho žádnej kouř , to jsem říkal hned jak se to stalo a mezi prvníma tam byli zakiklenci

+5/−4
29.4.2013 22:38

O32t71t77o 16S68t51r38o75h10s10c46h94n27e21i61d73e17r 9244389146482

uz ho vezou!!!!!!!!!!!

0/−2
29.4.2013 22:45

T80o80m24á32š 15B69í97l91ý 2295670147

Ano, tomu se říká lež v přímém přenosu ;-(

+1/0
29.4.2013 22:46

A64l18b16e72r38t 56C17e59c30h39l 3710689161109

Jistě jsou tam nanotermiti, viď že jo ?

+4/−1
29.4.2013 23:04

A88l29e67x49a97n69d60r 91K47o50s89t62k83a 5639816399836

Zjistěte si napřed nějaká fakta. Právě při výbuchu plynu požár dost často nevznikne. Plamen je sice dost teplý, ale jde to tak rychle, že na předměty působí jen zlomek sekundy. Ty nejsnadněji zápalné materiály jako látky nebo papír bývají lehce ožehnuté, materiály jako je dřevo jsou prakticky netknuté., A dalším efektem je to, že výbuch na okamžik spotřebuje veškerý kyslík, takže i to co by normálně mělo doutnat, či hořet plamenem prostě nevzplane.

+5/0
30.4.2013 6:43
Foto

P80ř41e41m40y19s15l 87Č44e60j17p 8788837188196

https://www.youtube.com/watch?v=DA4yW2KxJ98

0/0
30.4.2013 7:00

J21i17ř32í 25N49e40u52m31e97i53s71t69e64r 2812755723521

Vy toho o hoření, výbuších a třaskavých směsích musíte vědět celé hromady.

+1/0
30.4.2013 7:03

J76a89r55o90m37í74r 68K79r24á79l 4140479624809

Záleží na poměru plynu a vzduchu a rychlosti hoření.  Hořlavé látky musí mít čas ohřát se na zápalnou teplotu a k tomu dost vzduchu k hoření.  Při tako velké explozi často požár nemůže vzniknout.

0/0
30.4.2013 8:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.