Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řekové půjčili do Kataru antické sochy, šejci jim zakryli necudné partie

Nechtěný střet kultur přinesla výstava o historii olympiády v Kataru. Řekové ropnému státu propůjčili antické sochy, místním však přišlo necudné vystavovat je s odhalenými pohlavními orgány, a proto je zakryli. S tím však zase nesouhlasili Řekové. Katařané proto sochy poslali zpátky do Atén.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e23t36e22r 89K24o58s69u60t 7255381236888

ahota, pokiaľ nie je pornograficky znázornená, nie je uražlivá, ale normálna. Patrí k ľudským atribútom a dokonca môže byť estetický pôsobivá. Nie nadarmo sa nahotou inšpirovali najväčší umelci, nie nadarmo už starí Gréci objavili ideál kalokagatie-princíp spojenia krásneho tela a dokonalého ducha.Mimochodom, vo Vatikánskom múzeu nájdeme dost renesančnej "pornografie"

0/0
30.4.2013 9:59

D72a25n16i46e50l48a 57U29r52b47a10n57o74v44á 2274170605836

To mi připomíná starý český film morálka nadevše:

"prosím Vás a proč jsou všechny ty sochy (nahé) zakryté?"

"Aby bylo vidět, že je to počestná rodina"

"No a proč je teda nedají pryč?"

"No to by zase nebylo vidět, že jsou počestní!"

+1/0
29.4.2013 17:54

P12a72v31e63l 12K67r85a29m74e83r 9473777109775

muslimové se zřejmě rozmnožují zcela jinak, než pomocí přírody vytvořených orgánů. Tak nějak se divím, že i zvířata nemusí v Kataru nosit trenky. Zato s nezletilými zřejmě žádný problém nemají. Ale ropa je bohužel leckdy víc než společenské standardy běžné v Evropě či USA :-)

+2/−2
29.4.2013 17:46

D34a43v70i94d 64M17u35n58z61a17r 3528472904946

no, to sportovani v kataru jeste prinese prekvapeni....;-D;-D;-D

0/0
29.4.2013 16:41

R81a62d74e67k 87P93e74č21e31n85ý 8949418610

Chudák šulínek, jak k tomu přijde, mít takovou špatnou pověst. :-(

+9/0
29.4.2013 14:43
Foto

J13a69n 57B50r28a13u38n 1618208373915

To asi zase ten Katarskej pric. Ten má takové sklony k cudnosti.;-)

+15/0
29.4.2013 14:10
Foto

P57e98t75r 58Š35r39a68i29e14r 9203602862887

"Ve společnosti, kde ctíme určité zákony a tradice"...;-D

...řekl bych, že antické sochy pocházejí z daleko tradičnější a civilizovanější doby, než kam vůbec mohou sahat nějaké katarské "tradice"...:-PRvRvRv

+16/−2
29.4.2013 14:08

B72a66r78b91o38r12a 18K91r94á59l83o40v57á 3771902362

To byste řekl blbě... Kam až sahá arabská kultura by vám mohlo docvaknout díky tomu, že používáte arabské číslice ;-)

+4/−5
29.4.2013 14:11

P63a12v33e63l 98F19a62r64a 3155905265744

Tito "Arabové" mají s těmi arabskými číslicemi hodně málo společného! ;-)

+14/−5
29.4.2013 14:33

P44a54v71e40l 13F77a58r88a 3115295695254

Tomu minusákovi doporučuju si o tom něco přečíst! ;-)

+10/−4
29.4.2013 14:37

L76i17b27o51r 96J67a97n74e66č94e50k 4215515345341

Arabske znaci, ze jsme je prevzali od Arabu. Co byl ve sve dobe vrchol pokroku.

+1/0
29.4.2013 18:08

M66i74c62h26a93l 57R46i61m90b81a35u51e55r 4589315213867

Arabske znaci, ze je Arabi prevzali od Indu a nadale se tvarili, ze to je jejich, jako obvykle...

+3/−1
29.4.2013 18:11

B93a16r22b11o50r63a 89K48r95á75l62o91v30á 3471722372

"a nadale se tvarili, ze to je jejich, jako obvykle..."

Máte nějaký příklad? Nebo kopete jen tak?

0/0
29.4.2013 18:15

K25a42r94e53l 82N17o33v94á81k 1750943480460

Ja se bez arabskych cislic obejdu i v roce MMXIII.

+5/−1
29.4.2013 14:34

M85a87r71i88o 38P20e10t69r43ů 9287783851621

Schválně mi vysvětlete, jak z toho co uvádíte, vyplývá, kam až sahá arabská kultura?

+5/0
29.4.2013 14:35

B11a37r97b88o63r65a 91K56r12á74l23o87v90á 3211402262

Z toho vyplývá, že "hodně daleko" ;-D 

Sorry, ale lepší reakce na ten Šraierův nesmysl mě fakt nenapadla.

0/−5
29.4.2013 14:37

I61v14o 77Z11d75e16b46o52r90s59k13ý 3533581380781

Hodně daleko, tím myslíte do Indie? Tam mají arabské číslice původ.

+4/0
29.4.2013 14:39

L92i25b84o28r 69J38a88n29e91č73e32k 4965955595581

Je jedno, kde maji puvod. Dulezite je, ze my, velka a chytra Evropa, jsme je prevzali od Arabu.

+1/0
29.4.2013 18:09

M21a57r94i90o 42P51e71t49r19ů 9197763931441

Sorry, ale antická kultura byla dřív než římská, během které se u nás, jakožto součásti římsko-německé říše používaly římské číslice. Nesmysl jste proto napsala akorát vy. Navíc koukám že tady reagujete skoro na každý koment, takže se trochu vzpamatujte a jděte se bavit něčím smysluplnějšímRv

+4/−3
29.4.2013 14:40

B14a37r23b62o86r89a 93K28r62á31l20o34v87á 3811802152

Jistě, že byla antická kultura dřív než římská. Ovšem arabské číslice se k nám dostaly před římsko-německou říší...

+1/−1
29.4.2013 14:44

M25a57r35i94o 95P68e70t12r86ů 9887683821481

Zdroj vašeho tvrzení? Nevěrohodná Wikipedie např. uvádí, "První zmínky o arabských číslech byly nalezeny na západě Evropy v dokumentech Codex Vigilanus v roce 976. V roce 980 Gerbert z Aurillacu (později papež Silvestr II.) využil své pozice a šířil v Evropě vědomí o arabských číslech. Systém číslic v cyrilici používali jižní a východní Slované. Tento systém byl používán v Rusku až do počátku 18. století, kdy ho Petr I. Veliký nahradil arabskými číslicemi".

Vznik Římskoněmecké říše se přitom datuje v roce 962. Takže?

0/0
29.4.2013 14:55

B89a83r65b11o75r65a 15K82r37á77l43o38v47á 3861692232

No, všude se uvádí až to, kdy jsme je začali používat oficiálně. Nikoliv to, že zde byly známy již před římsko-německou říší.

0/0
29.4.2013 15:24

D19a36n35i23e24l24a 23U17r33b41a26n48o53v79á 2474100205626

Nějak mi není jasné proč argumentujete ohledně kultury země Katar zrovna arabskými číslicemi, které jsou ve skutečnosti původu  zcela jiného  pokud už je historie těchto číslic dokladem vůbec nějaké kultury tak kultury indické a budhizmu od kterých ji arabové o dost později převzali - tzn to ře k nám přišla od nich ještě neznamená, že jde o jejich výmysl, arabová mají jen zásluhu na tom, že se tento systém výrazně rozšířil - což se myslím i v arabskích zemích dělo až hodně dlouho po krystu.

Katar byl dlouho obýván především nomády - tzn žádná velká kultura v tomto místě nebyla, větší města začala vznikat  dost pozdě v porovnání s Řeckem. V oblasti Řecka byla již  skoro 3 tis let před naším letopočtem minoiská kultura na kteoru postupně navazovaly další a Řecká kultura je celosvětový pojem, kdežto o Katarské kultiře jsem v životě neslyšela.

0/0
29.4.2013 16:47

B60a55r54b28o14r53a 13K71r86á19l47o35v81á 3581432752

Já už vím, že to nebyla moc dobrá reakce...

Jen jsem chtěla nějak reagovat na ten nesmysl, co napsal.

0/0
29.4.2013 16:56
Foto

K72a73m54i68l 40A65l51b48r62e31c84h66t 2825275244817

Sorry, ale antická kultura zahrnuje, mimo jiné, starověké Řecko i starověký Řím, takže se vzpamatujeme všichni ano ? ;-)

+3/−1
29.4.2013 14:58

M82a92r67i64o 69P16e64t48r14ů 9757883401571

Ok, antika i starověk jako takové ano, to je pravda. Co se ale kontextu týče, tj. antických - rozumněj řeckých starověkých soch, tyto byly často přelohou umělců římského starověku. Nemluvě o datování starověkých olympijských her, k čemuž se období vystavených soch patrně vztahovalo. Pokud tedy někdo tady argumentuje zavedením arabského písma v naší zemi jakožto doklad úrovně arabské kultury vůči nahým řeckým starověkým sochám, je to absurdní

0/0
29.4.2013 15:13

V88á64c52l73a98v 21D17l43o67u24h97ý 2337680614300

čo také si predstavujetě pod pojmom arabská kultura ? Ale jinak OK, pokud budu brát jako rozkvět arabské kultury 6-8 století n.l., tak mají řekové tak min. 1000 let náskok. Jinak arabské číslice pocházejí z Indie,

+1/0
29.4.2013 16:41

J35a87n 89K14a26n79t 2695229526781

"Necudne" anticke sochy jim vadi, necudny zivot - palace na reckych ostrovech pro 3 manzelky a 24 deti - nikoliv. Bezpochyby se souhlasem Allaha. Ja se toho bohuzel asi nedoziji, ale toto zvrhle nabozenstvi a zvrhla kultura museji zmizet z nasi planety. Cim driv, tim lip !

+6/−2
29.4.2013 13:57

B37a68r97b65o37r81a 76K85r95á88l32o73v59á 3491592102

Myslím, že je lepší mít dvě manželky, než se někde skrývat s milenkou a lhát manželce, ne? ;-)

+4/−7
29.4.2013 14:00

J82a59n 33K16a44n43t 2285739446861

Prominte, pani Kralova, ale jste totalne mimo misu. Na druhe strane se vas snazim ale trochu pochopit, z vasi reakce vyzniva horkost z vlastni osobni zkusenosti. Skryvat se s milenkou a lhat manzelce neni dlouhodobe dobre reseni. Bud manzelka nebo milenka, ale v zadnem pripade dve manzelky !

+3/−3
29.4.2013 14:11

B95a28r27b15o19r37a 83K74r43á82l34o65v80á 3281192102

Nebuďte trapný a nehrajte si na psychologa :-) 

Já vám to napsala jako protiváhu k tomu, jak jsou podle vás asi všichni morálnější než Arabové. Tak si uvědomte, co dělají bílí muži a ženy... Lžou, podvádějí a spousta z nich se tím chlubí.

+3/−6
29.4.2013 14:13

D94a11n79i74e86l 16Č53e91r72n35ý 8784345145928

Milenka nesouhlasí s tím, aby měl muž ještě manželku, manželka nesouhlasí s milenkou. Myslíte, že v této (arabské) kultuře souhlasí první manželka s druhou, obě s třetí atd? Nikdo se jich neptá a mlčení je souhlasem. Ostatně jejich manžílek si jezdí vyzkoušet ještě do ciziny další ženy. Jak poctivé ;-D

+6/−1
29.4.2013 14:23

B80a11r46b19o76r66a 58K22r23á88l89o35v82á 3781812732

V této kultuře jsou ženy srozuměny s tím, že mohou být i druhou manželkou, nebo mohou být první z pěti. Tak to prostě je. Nejde o souhlas či nesouhlas.

+2/−3
29.4.2013 14:25

P58a38v15e63l 67F40a67r89a 3935325925484

... jsou ženy srozuměny :-)

Nic jiného jim nezbývá. A západní husičky v tom vidí nějakou výhodu a ještě tam těm ručníkářům lezou!

+6/−1
29.4.2013 14:36

B80a14r43b12o72r95a 72K56r97á31l16o94v21á 3141742962

Jo, tak na to se reagovat nedá...

0/−2
29.4.2013 14:38

D95a15n42i94e63l 67Č71e20r92n46ý 8134855785538

Určitě nejsou srozuměny všechny, ale je jim to málo platné, souhlas se nevyžaduje. To se dost podobá otrokářství i když jen pro jedno pohlaví.

+3/−1
29.4.2013 15:16

B70a95r61b24o19r49a 91K26r77á84l56o75v77á 3471332392

Když se na to díváte optikou 21. století, tak vám z toho nic jiného, než otrokářství, vyjít nemůže. To dá rozum....

+1/−1
29.4.2013 15:42

D66a71n35i34e93l 40Č64e31r37n86ý 8674405255938

Oni nežijí v 21 století?

0/0
29.4.2013 16:53

B52a12r60b45o16r95a 54K28r86á95l21o48v38á 3631562402

Žijí podle náboženství, které není z 21. století. To je "v kostce" ten problém...

+2/−1
29.4.2013 16:57

D37a14n48i66e21l 18Č55e24r31n42ý 8184935835938

No jo vlastně. Oni mají jiný kalendář. :-/

+1/−1
29.4.2013 17:00

D55a48n24i27e48l49a 79U33r28b45a42n54o32v96á 2694470985366

Srozuměny - no ano nic jiného jim nezbývá, pokud je to v jejich zemi tradicí nemají šanci se tomu vzepřít či veřejně nesouhlasit - co je na tomhle počestného a morálního nevím. To máte jako s otroky - když se někdo narodí jako otrok ví od mala že nidky nebude nic jiného než otrok - podle Vaší logyky by toto měl být důkaz morálnosti - víš od počátku že tě  budu vykořisťovat, tak že jsem morálnější než když evropští zaměstnavatelé vykořisťují zahraniční námezní pracovní síly??

Nevím asi jsem divná ale mě přijde pořád lepší systém, kde jsou tyto nemorálnosti buď nerákoné, nebo máte šanci z danou situací něco dělat (rozvést se) než vědět, že musíte s manželem zůstat, i když vás mlátí  a má další 2 ženy, protože ve vaší zemi nemáte prostě právo na rozvod z tak malicherných důvodů že se vám to soužití prostě už nelíbí...

0/0
29.4.2013 16:54

B26a88r30b55o31r68a 79K31r69á52l51o32v11á 3981792722

Jaký důkaz morálnosti?! Teda nevím, kde jste tohle sebrala.

Podívejte, já se tady snažím trochu osvětlit to náboženství a to, že všechno v něm má svou příčinu.

Neobhajuji ho, nepíšu s čím souhlasím či nesouhlasím.

Připadá mi hloupé vysmívat se tomu, že mohou mít pět manželek a říkat, že jsou kvůli tomu nemorální...

0/0
29.4.2013 17:00

D78a72n97i58e40l38a 93U94r59b26a69n50o70v55á 2864150535876

Vy jste napsala, že je lepší mít 2 manželky než 1 manželku a milenku - to není o morálním posoji? Z jakého důvodu (tedy jiného než morálního) vám to tedy připdá lepší?

A jak tento Váš osobní názor že je to lepší "osvětluje" náboženství a příčiny?8-o

0/0
29.4.2013 17:03

B47a61r35b75o27r54a 73K95r27á77l34o48v72á 3631802332

Ne, to není o morálním postoji. To je o tom, že jestli mi připadá "férovější" evropský způsob (1+1) nebo muslimský, tak ten muslimský.

Tím jsem chtěla taky pánovi naznačit, aby se nejdřív zamyslel, než bude někoho obviňovat z amorálnosti...

Tento názor, milá Dano, asi nijak. Ale není to zde jediný příspěvek.

0/0
29.4.2013 17:06

D47a39n18i15e41l65a 71U59r14b60a22n91o25v25á 2644130705756

OK férověší - tak že bavíme-li se o islámu a jejich kultiře obecně - je právo šaria a obecně postavení žen v islámských zemích FÉROVĚJŠÍ než v evropě?

Co se týká nevěry tak arabové jsou nevěrní taky, stačí se podívat na sexuální turizmus, kdy egipťáné doslova loví turistky na plážích v naději na trochu sexu (a dost z ncih je ženatých) - tzn možnost mít více manželek zjevně snahu být nevěrný nevymítila.

0/0
29.4.2013 17:12

D32a62n27i14e76l80a 79U16r89b30a40n78o91v31á 2214610505556

Protože na rovinu při výběru že rysnu v evropě manželství a potencionální nevěru, než nesvobodu jako žena s tím, že o příchodu milenky (manželky) do společné domácnosti budu nucena být srozuměna, tak mi to tedy nijak fér nepřijde - proto to mé přirovnání s otrokem - otrok také od narození ví že bude vždy otrokem, ale fér to tedy rozhodně není.

FAIR znamená ne jen čestné ale i spravedlivé a dle mého názoru není možné pro islám v žádném případě používat slovo fair, protože spravedlivé ve smyslu muži a ženy není ani zdaleka.

+1/0
29.4.2013 17:16

D49a80n37i43e11l22a 83U11r38b19a91n56o11v11á 2854540595146

*risknu ... ach jo sorry za mé dementní překlepy.:-/

0/0
29.4.2013 17:18

B52a67r32b28o84r10a 86K79r37á91l97o71v45á 3751442362

S gramatikou jste hodně na štíru, ale beru to :-)

0/0
29.4.2013 17:19

D69a68n63i48e60l88a 93U83r33b77a15n14o74v80á 2734480635886

dysortografie - neberte jeko výmluvu jen vysvětlení ;-)

0/0
29.4.2013 17:26

B42a64r55b61o11r10a 50K12r49á48l35o93v82á 3321862472

Beru.

0/0
29.4.2013 17:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.