Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jawa je diagnóza, říkali nadšenci na srazu ve Strání

Před sobotní třetí hodinou se začalo před Stráním na Uherskohradišťsku rozléhat burácení motorů. Bylo pořád hlasitější a směřovalo ke zdejšímu zámku. Dali si tam totiž sraz milovníci motocyklů Jawa, aby zahájili letošní sezonu. Nevšední akce má roztomilý název: Otvírání šoupátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a20n 91J88e66z61b87e40r28a 5755933153729

jj, komunisti ukradli, zdevastovali a po 89 firmy měly cenu, tak akorát nemovitostí, tak to komunisti udělali skoro ze vším co "spravovali"

+1/0
30.4.2013 20:39

J93a89n 97M51i72c11h79á30l81e17k 3440645523315

Sakryš, ta kombinace rzi, oloupanýho chromu a následků oprav prováděnejch kladivem tomu dodává parádní šmrnc. Fakt se mi to líbí. Hezký motorky.

+1/0
29.4.2013 8:25

J63a90n 74F18i11k35a72r 9667267145474

Příjemně mě překvapuje, že většina strojů na forkách je v nerenovovaném stavu.

+1/0
29.4.2013 8:21

A40n28n46a 73Č49e62r88n48á 1607424249914

"Kdyby nebylo socialismu, tak dnes jezdí po cestách jawy, a ne hondy," říká Podskoč. - cituji z článku. A taky mě mrzí, co z naší zemí udělali komunisti. Mě se Jawy líbí, škoda, že jen tak tak přežívají. Někdo je ještě dělá - vyrábí a repasuje Jawy Kalify, ale pouze kusová výroba. Jawa - Californian si dejte do vyhledávače, koho zajímají další osudy Jawy...

+2/0
28.4.2013 23:44

J33a74n 34F49i98k70a12r 9577337245394

Tak to by mě zajímalo co kolega říká na současný stav, kdy Jawu ženou k zániku sérií špatných a ještě horších rozhodnutí.[>-]

+1/0
29.4.2013 8:22

R33o48m52a67n 92K78r98a36t73o93c14h41v81í43l 6566417546544

Zajímalo by mě, jaké by mělo být to lepší rozhodnutí.

0/−1
29.4.2013 11:28

P26e90t87r 48Š98t51e42f75k85a 9721951230551

krásné strojeR^

+5/−1
28.4.2013 20:37

P23a26v88e22l 35P96u94n94č69o60c16h50á96ř 3284431526156

Nojo, to jeste byly motory, co kdyz smrdely po benzinu a byla jiskra, tak to jelo. Jenze dneska je potreba zivit armadu vymenaru (drive servisaci, ale dnes misto oprav jen vymenuji), druhovyrobu, vyrobu originalnich dilu, hafo prekupniku,... proste dneska je vsechno na spotrebu. Ne paliva, ale sebe sama. To tak proste je. Zabali se to do kecu o pohodli, dojezdu a spotrebe paliva, ve finale ale amortizace a udrzba delaji ze spotreby naprosto zanedbatelnou polozku.

+4/−2
28.4.2013 20:44

J52i39ř57í 13S16v32i50t84á48k 1112341270919

U výčtu názvů pro Velorex,chybí  také : létající montgomerák.;-)

+3/−3
28.4.2013 20:36

R35o40m60a47n 89K24r92a31t30o44c58h59v56í39l 6816977116324

Jawa je eště v českých rukou. Pokud vím vlastní motory už nedělá, možná dělá licenční, ale spíše motory kupuje různě kde se dá. Před půl rokem, jsem se byl podivat v areálu Jawa v Týnci nad Sázavou, je to tam horší než v roce 1995 kdy jsem tam byl se školou na exkurzi. Slavné jméno značky dávno pryč!

+5/−2
28.4.2013 19:46

J97a32n 80F30i66k64a52r 9177937475374

Nevím za co ti dal někdo mínus, ale jawa opravdu používá rotax a pak čínu., A druhá věc je, že fabrika v podstatě krachuje.EU

+1/0
28.4.2013 21:49

V85á94c69l77a76v 34V75á88v59r38a 5286599821317

To co dokazala Jawa za svoji existenci za totalu, to ze ji znaji i znalci motocyklu v USA, to byla slava a umeni ceskych rukou. Pravda byly to dvoutakty, jednoduche motory co casto ukapavaly olej po silnicich celeho sveta. Dmes je to zastarale, ale co dela Jawa dnes? motory pro plochodrazni masiny? co jeste? Kde a jaky je export? Kde jsou cele ty rady od 125, 250, 350 a 500 ccm?

Kde je Cezeta? Kde jsou dalsi typycky ceske a vydelecne firmy ktere sirily slavu ceskych rukou? A to nemluvim o textilkach, skle, porcelanu, bizuterii, konfekci a bytovem textilu, letadel, aut, autobusu, tramvaji, vagonu... castecne srovnano se zemi, vyvoz 0.01, kvalita jako vzdy skoro nulova a kvantita skoro nulova. Zbytek v zahranicnich rukou a tam jde i veskery zisk firem.

Takhle vylisovat naraznik z plastu ten frci po cele Evrope. Nebo brzdove hadicky a trubicky..kabelaz do aut, snad jeste to pivo (export je take skoro nula).

Jawa byvala vydelecna, vyvazela i do exotickych zemi, mela zvuk. Snad by dnes uz dokazali vyrobit i vodou chlazeny ctyrtakt v ruznych kubaturach. Je to vubec jeste ceska firma?

+9/−8
28.4.2013 18:28

P93a97v53e58l 91P68u85n46č77o35c93h20á15ř 3724941946826

...ale o to prece slo, ne?

+1/−5
28.4.2013 20:41

P30a54v93e44l 48P88u80n78č15o16c18h51á92ř 3794721976986

...ja jsem nenarazel na "ceskost" Jawy, ale na rozkradeni jinych fabrik.

+1/−2
28.4.2013 21:03

P71e65t97r 57Š11i78l50h48a27n 7438822667293

Plochodrážní motorky dělá Jawa Divišov a ta nemá s tou Týneckou nic společného, jen si koupili práva na užívání značky Jawa.

 Bohužel, Jawa ztratila konkurenceschopnost už cca v polovině sedmdesátých let. Ono vystačit si s motorem, který byl vyvinut po druhé světové válce dlouhodobě nelze. Soudruhům to možná stačilo, ale zákazníci z lukrativních západních trhů chtěli něco modernějšího. Něco, co jim nabídli Japonci, ale Jawa už nikoli. No a po revoluci už jaksi bylo za prvé pozdě něco dohánět a za druhé, zodpovědným činitelům ve  vedení Jawy se asi jaksi nechtělo. Jak jinak si vysvětlit, že ještě deset let po revoluci se pokoušeli vystačit si s tím 350 ccm motorem, pocházejícím z péráka z roku 1947?

+4/−2
28.4.2013 20:53

P12e92t63r 55Š97i14l87h86a54n 7198712787863

PS. Ano, je to česká firma. Kdyby nebyla, dopadla by jako Strakonický ČZ (tzn. úpadek), nebo jako Mladoboleslavská Škodovka (to si přeberte jak chcete:-))

+1/−1
28.4.2013 20:56

L61u76m93í84r 55V31i22t15h11a 2397957346282

Fabrika v Divišově není Jawa a nesmí tu značku používat. Značka Jawa patří Charouzovi.

+1/−1
28.4.2013 21:11

P75e53t94r 31Š54i97l22h84a14n 7258872477813

http://www.jawa.cz/czech/index.html

0/0
29.4.2013 11:44

L67u19m21í26r 56V36i78t24h27a 2737547426862

utřete si nudli a přestaňte bulet. Nad čs. motorkami se zavřela voda už někdy na konci 70. let. Stroje koncepčně vycházející z péráku neměly šanci proti moderním japonským mašinám.

A české textilky? Těžko mohly konkurovat čínskému a vietnamskému šmejdu, který si češi v rámci hesla Neva, žde je to šmejd, hlavně, že je to levný, zamilovali.

Už přestaňte blouznit o totáči jako o ráji na zemi. Kdyvy to ráj byl, dneska bychom zvesela plnili pětiletku a neseděli bychom u internetu. Tedy pokud byvhom nebyli řádně prověřeni a politicky na výši. A pokud by taky třeba zrovna nebyl výpadek proudu...

+7/−2
28.4.2013 21:07

J60a54n 23F10i63k66a31r 9787387445914

No dneska jsme (jak orepublika a Evropa) před krachem a velkou hospodářskou krizí ... důchody jsou fakticky zrušené, lidi maji sotva co do huby (25k průměr je blbost), pracovní místa přebírají úrajinci a slováci a průmysl se zemědělstvím je zdevastvaný.

.

Tak ještě že sedíme u toho internetu ... fakt super.EUEUEU

0/−5
28.4.2013 21:52

P33e63t72r 65Š11i56l61h16a46n 7738632127923

Můžete to přebírání pracovních míst nějak podložit?

Lidi nemají co do huby... Aby ne, když půlka lidí splácí půjčky díky vlastní blbosti. Holt si musíme zvyknout, že stát nás za ručičku vodit nebude. Nebude nám říkat "tohle si nekupuj, schovej si penízky na jídlo".

Dneska není za co nakupovat, dřív nebylo co nakupovat...

Ačkoli ty důchody mě taky točí, stejně jako promrhané miliardy díky korupci. Za komunistů nic takového nebylo. Respektive obyčejní lidé o tom nevěděli a byli spokojení...

+2/0
29.4.2013 11:56

J83a81n 69J55e14ž58e79k 3491885677475

Nejhorší je, že lidi jako ty se v těch svých stescích po minulosti strašně pletou, nebo dokonce vědomě lžou.

Jako třeba tvoje věta o "skoronulovém" exportu piva. Podívej se třeba sem http://www.budejovickybudvar.cz/o-spolecnosti/ekonomicka-fakta.html, jak se po převratu vyvíjela výroba a export Budvaru.

+5/−1
28.4.2013 21:43

J67a70n 13F60i31k26a12r 9387747295924

Zas pan USA;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.4.2013 21:49

R92o63m22a23n 69K21r47a94t23o95c51h30v26í80l 6966757746794

Jawa je eště v českých rukou. Pokud vím vlastní motory už nedělá, možná dělá licenční, ale spíše motory kupuje různě kde se dá. Před půl rokem, jsem se byl podivat v areálu Jawa v Týnci nad Sázavou, je to tam horší než v roce 1995 kdy jsem tam byl se školou na exkurzi. Slavné jméno značky dávno pryč!

0/0
29.4.2013 8:46

A64n51t43o95n35i97n 39K53a10d83l30c70e35k 9372739891886

Tady bych se chtel chytit toho piva, protoze ceske motorky jsou proste minulost.  Stejne jako by byla Skoda, kdyby ji nevyprostil VW.  Cesky lezak je klasika mezi lezaky, mame historii, pivovary, pivo varime jako kren, ale umime ho prodat?  Proc nedokaze cesky pivovar udelat marketing a tlacit nase tekute zlato po svete, jako to delaji Nemci?  A Nemcu se chytam prave proto, ze v pivovareni nemame od nich daleko.  Trochu odlisne recepty, voda, chmel, ale zhruba sul nul.  Ba nektere nase piva jsou prudce pitelne v porovnanim se sousedy.  V US uvidite v obchodech ruzne ruske, litvinske, estonske, polske patoky a brecky, ale z ceskych piv? PU, mozna Staropramen a smidec.  Mozna, ze prave tady je misto pro uspech.

0/0
29.4.2013 23:57

J15a42n 90J88e67z11b93e53r50a 5255503863789

pane Vavero, jsem si vědom, že vám to nemá smysl vysvětlovat, ale 99% podniků bylo privatizováno do českých rukou, pokud si chcete stěžovat, tak do vlastních řad, generace vychované ke kradení jen neslou své ovoce

0/0
30.4.2013 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.