Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jawa je diagnóza, říkali nadšenci na srazu ve Strání

Před sobotní třetí hodinou se začalo před Stráním na Uherskohradišťsku rozléhat burácení motorů. Bylo pořád hlasitější a směřovalo ke zdejšímu zámku. Dali si tam totiž sraz milovníci motocyklů Jawa, aby zahájili letošní sezonu. Nevšední akce má roztomilý název: Otvírání šoupátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a92n 86J66e75z89b40e28r52a 5155973443689

jj, komunisti ukradli, zdevastovali a po 89 firmy měly cenu, tak akorát nemovitostí, tak to komunisti udělali skoro ze vším co "spravovali"

+1/0
30.4.2013 20:39

J39a33n 41M76i13c22h57á68l34e89k 3310545363895

Sakryš, ta kombinace rzi, oloupanýho chromu a následků oprav prováděnejch kladivem tomu dodává parádní šmrnc. Fakt se mi to líbí. Hezký motorky.

+1/0
29.4.2013 8:25

J77a32n 30F30i80k53a38r 9627247145464

Příjemně mě překvapuje, že většina strojů na forkách je v nerenovovaném stavu.

+1/0
29.4.2013 8:21

A87n26n86a 79Č35e66r13n40á 1917164459174

"Kdyby nebylo socialismu, tak dnes jezdí po cestách jawy, a ne hondy," říká Podskoč. - cituji z článku. A taky mě mrzí, co z naší zemí udělali komunisti. Mě se Jawy líbí, škoda, že jen tak tak přežívají. Někdo je ještě dělá - vyrábí a repasuje Jawy Kalify, ale pouze kusová výroba. Jawa - Californian si dejte do vyhledávače, koho zajímají další osudy Jawy...

+2/0
28.4.2013 23:44

J95a78n 43F27i69k54a88r 9717777815594

Tak to by mě zajímalo co kolega říká na současný stav, kdy Jawu ženou k zániku sérií špatných a ještě horších rozhodnutí.[>-]

+1/0
29.4.2013 8:22

R28o25m75a89n 42K49r54a19t56o82c40h14v39í70l 6746267186484

Zajímalo by mě, jaké by mělo být to lepší rozhodnutí.

0/−1
29.4.2013 11:28

P38e62t56r 45Š81t29e87f11k77a 9241441420881

krásné strojeR^

+5/−1
28.4.2013 20:37

P30a56v49e58l 81P93u75n63č66o61c29h62á89ř 3924241956296

Nojo, to jeste byly motory, co kdyz smrdely po benzinu a byla jiskra, tak to jelo. Jenze dneska je potreba zivit armadu vymenaru (drive servisaci, ale dnes misto oprav jen vymenuji), druhovyrobu, vyrobu originalnich dilu, hafo prekupniku,... proste dneska je vsechno na spotrebu. Ne paliva, ale sebe sama. To tak proste je. Zabali se to do kecu o pohodli, dojezdu a spotrebe paliva, ve finale ale amortizace a udrzba delaji ze spotreby naprosto zanedbatelnou polozku.

+4/−2
28.4.2013 20:44

J57i52ř82í 15S86v65i28t72á25k 1272251490469

U výčtu názvů pro Velorex,chybí  také : létající montgomerák.;-)

+3/−3
28.4.2013 20:36

R18o10m29a44n 38K81r23a17t40o90c84h36v87í41l 6706167176114

Jawa je eště v českých rukou. Pokud vím vlastní motory už nedělá, možná dělá licenční, ale spíše motory kupuje různě kde se dá. Před půl rokem, jsem se byl podivat v areálu Jawa v Týnci nad Sázavou, je to tam horší než v roce 1995 kdy jsem tam byl se školou na exkurzi. Slavné jméno značky dávno pryč!

+5/−2
28.4.2013 19:46

J60a77n 80F69i82k87a36r 9427537395554

Nevím za co ti dal někdo mínus, ale jawa opravdu používá rotax a pak čínu., A druhá věc je, že fabrika v podstatě krachuje.EU

+1/0
28.4.2013 21:49

V45á32c79l60a73v 63V44á26v76r95a 5796799881487

To co dokazala Jawa za svoji existenci za totalu, to ze ji znaji i znalci motocyklu v USA, to byla slava a umeni ceskych rukou. Pravda byly to dvoutakty, jednoduche motory co casto ukapavaly olej po silnicich celeho sveta. Dmes je to zastarale, ale co dela Jawa dnes? motory pro plochodrazni masiny? co jeste? Kde a jaky je export? Kde jsou cele ty rady od 125, 250, 350 a 500 ccm?

Kde je Cezeta? Kde jsou dalsi typycky ceske a vydelecne firmy ktere sirily slavu ceskych rukou? A to nemluvim o textilkach, skle, porcelanu, bizuterii, konfekci a bytovem textilu, letadel, aut, autobusu, tramvaji, vagonu... castecne srovnano se zemi, vyvoz 0.01, kvalita jako vzdy skoro nulova a kvantita skoro nulova. Zbytek v zahranicnich rukou a tam jde i veskery zisk firem.

Takhle vylisovat naraznik z plastu ten frci po cele Evrope. Nebo brzdove hadicky a trubicky..kabelaz do aut, snad jeste to pivo (export je take skoro nula).

Jawa byvala vydelecna, vyvazela i do exotickych zemi, mela zvuk. Snad by dnes uz dokazali vyrobit i vodou chlazeny ctyrtakt v ruznych kubaturach. Je to vubec jeste ceska firma?

+9/−8
28.4.2013 18:28

P52a63v70e57l 82P15u65n84č35o40c22h57á76ř 3384221376376

...ale o to prece slo, ne?

+1/−5
28.4.2013 20:41

P31a44v36e69l 18P96u98n55č86o40c59h70á77ř 3794261166166

...ja jsem nenarazel na "ceskost" Jawy, ale na rozkradeni jinych fabrik.

+1/−2
28.4.2013 21:03

P48e70t59r 45Š73i59l66h96a78n 7268892257793

Plochodrážní motorky dělá Jawa Divišov a ta nemá s tou Týneckou nic společného, jen si koupili práva na užívání značky Jawa.

 Bohužel, Jawa ztratila konkurenceschopnost už cca v polovině sedmdesátých let. Ono vystačit si s motorem, který byl vyvinut po druhé světové válce dlouhodobě nelze. Soudruhům to možná stačilo, ale zákazníci z lukrativních západních trhů chtěli něco modernějšího. Něco, co jim nabídli Japonci, ale Jawa už nikoli. No a po revoluci už jaksi bylo za prvé pozdě něco dohánět a za druhé, zodpovědným činitelům ve  vedení Jawy se asi jaksi nechtělo. Jak jinak si vysvětlit, že ještě deset let po revoluci se pokoušeli vystačit si s tím 350 ccm motorem, pocházejícím z péráka z roku 1947?

+4/−2
28.4.2013 20:53

P60e90t70r 49Š66i40l71h23a50n 7428302617693

PS. Ano, je to česká firma. Kdyby nebyla, dopadla by jako Strakonický ČZ (tzn. úpadek), nebo jako Mladoboleslavská Škodovka (to si přeberte jak chcete:-))

+1/−1
28.4.2013 20:56

L38u24m27í43r 23V12i88t96h62a 2667587506282

Fabrika v Divišově není Jawa a nesmí tu značku používat. Značka Jawa patří Charouzovi.

+1/−1
28.4.2013 21:11

P29e63t68r 35Š49i19l23h80a91n 7728972637363

http://www.jawa.cz/czech/index.html

0/0
29.4.2013 11:44

L89u36m19í19r 67V74i34t92h35a 2357657746572

utřete si nudli a přestaňte bulet. Nad čs. motorkami se zavřela voda už někdy na konci 70. let. Stroje koncepčně vycházející z péráku neměly šanci proti moderním japonským mašinám.

A české textilky? Těžko mohly konkurovat čínskému a vietnamskému šmejdu, který si češi v rámci hesla Neva, žde je to šmejd, hlavně, že je to levný, zamilovali.

Už přestaňte blouznit o totáči jako o ráji na zemi. Kdyvy to ráj byl, dneska bychom zvesela plnili pětiletku a neseděli bychom u internetu. Tedy pokud byvhom nebyli řádně prověřeni a politicky na výši. A pokud by taky třeba zrovna nebyl výpadek proudu...

+7/−2
28.4.2013 21:07

J94a27n 68F31i76k52a15r 9527377815254

No dneska jsme (jak orepublika a Evropa) před krachem a velkou hospodářskou krizí ... důchody jsou fakticky zrušené, lidi maji sotva co do huby (25k průměr je blbost), pracovní místa přebírají úrajinci a slováci a průmysl se zemědělstvím je zdevastvaný.

.

Tak ještě že sedíme u toho internetu ... fakt super.EUEUEU

0/−5
28.4.2013 21:52

P86e74t70r 20Š51i19l60h58a17n 7728922747263

Můžete to přebírání pracovních míst nějak podložit?

Lidi nemají co do huby... Aby ne, když půlka lidí splácí půjčky díky vlastní blbosti. Holt si musíme zvyknout, že stát nás za ručičku vodit nebude. Nebude nám říkat "tohle si nekupuj, schovej si penízky na jídlo".

Dneska není za co nakupovat, dřív nebylo co nakupovat...

Ačkoli ty důchody mě taky točí, stejně jako promrhané miliardy díky korupci. Za komunistů nic takového nebylo. Respektive obyčejní lidé o tom nevěděli a byli spokojení...

+2/0
29.4.2013 11:56

J70a93n 59J86e90ž39e37k 3591265817435

Nejhorší je, že lidi jako ty se v těch svých stescích po minulosti strašně pletou, nebo dokonce vědomě lžou.

Jako třeba tvoje věta o "skoronulovém" exportu piva. Podívej se třeba sem http://www.budejovickybudvar.cz/o-spolecnosti/ekonomicka-fakta.html, jak se po převratu vyvíjela výroba a export Budvaru.

+5/−1
28.4.2013 21:43

J88a87n 65F47i42k87a78r 9947187495864

Zas pan USA;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.4.2013 21:49

R90o32m28a49n 97K52r49a87t81o33c17h27v22í25l 6936977796444

Jawa je eště v českých rukou. Pokud vím vlastní motory už nedělá, možná dělá licenční, ale spíše motory kupuje různě kde se dá. Před půl rokem, jsem se byl podivat v areálu Jawa v Týnci nad Sázavou, je to tam horší než v roce 1995 kdy jsem tam byl se školou na exkurzi. Slavné jméno značky dávno pryč!

0/0
29.4.2013 8:46

A16n98t26o80n21i33n 59K78a33d97l90c90e58k 9852379141556

Tady bych se chtel chytit toho piva, protoze ceske motorky jsou proste minulost.  Stejne jako by byla Skoda, kdyby ji nevyprostil VW.  Cesky lezak je klasika mezi lezaky, mame historii, pivovary, pivo varime jako kren, ale umime ho prodat?  Proc nedokaze cesky pivovar udelat marketing a tlacit nase tekute zlato po svete, jako to delaji Nemci?  A Nemcu se chytam prave proto, ze v pivovareni nemame od nich daleko.  Trochu odlisne recepty, voda, chmel, ale zhruba sul nul.  Ba nektere nase piva jsou prudce pitelne v porovnanim se sousedy.  V US uvidite v obchodech ruzne ruske, litvinske, estonske, polske patoky a brecky, ale z ceskych piv? PU, mozna Staropramen a smidec.  Mozna, ze prave tady je misto pro uspech.

0/0
29.4.2013 23:57

J27a98n 22J44e29z20b38e89r21a 5705483673949

pane Vavero, jsem si vědom, že vám to nemá smysl vysvětlovat, ale 99% podniků bylo privatizováno do českých rukou, pokud si chcete stěžovat, tak do vlastních řad, generace vychované ke kradení jen neslou své ovoce

0/0
30.4.2013 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.