Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klečím před vámi na kolenou, omluvil se srbský prezident za Srebrenici

Srbský prezident Tomislav Nikolič se omluvil za masakr osmi tisíc muslimských mužů a chlapců, kteří zemřeli v červenci 1995 v bosenské Srebrenici. Srbští vojáci je zavraždili během tehdejších krvavých etnických čistek na Balkáně. Nikolič se však opět vyhnul označení genocida.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a84n77i28e97l 80V44u54č94e90n93o67v61i75č 2131117511

toto je jeden z mála vyvážených dokumentů o srebrenici, točil ho muslim a norská televize, takže těžko ho lze označit za srbskou propagandu

http://www.youtube.com/watch?v=RUuhSGnLvv8

0/0
26.4.2013 14:50

M87a50r48e98k 62P46o93n81i51k 2972292357

A dle prispevku nize jsem opravdu hrdy, ze existuje spousta lidi, kteri znaji pravdu o tom co se delo na Balkane a ze tuto udalost neprehlizi, protoze osobne si myslim, ze se muze opakovat. Obavam se, ze Srby zasahla stejna rana jako Cechy a ze ztratili uz veskerou nadeji, ze jim nekdo pomuze, jsou odevzdani a bez touhy bojovat.

+1/−1
26.4.2013 5:35

M58a97r59e49k 10P91o39n63i92k 2282832897

Ksakru co to ma znamenat? Co mu kdo nasliboval, ze se tak dehonestoval? Omluvil se snad nekdo Srbum z muslimskych obci za to same? Nikolic nebyl nikdy nacionalista - jen si na nej na oko hral, aby si ziskal lidi. A je mi na zvraceni z Mlade Fronty a CTK a dalsich, kteri obvinuji jen Srby, jen aby nepriznali, ze humanitarni bombardovani bylo jednim z nejvetsich svinstev novodobych dejin!

0/−1
26.4.2013 5:26

R81e67n18é 19N54o38v49á68k 8565726629598

Tribunál řekl, že to byla genocida?  Tedy ten tribunál, který už 11 let!!!! drží ve vazbě Šešelje a na druhé straně osvobodil viníky etnické čistky v Krajině?

Tribunál je jen pokračováním války proti Srbům, vedené především Německem, které má ze Srby nevyřízené účty z obou světových válek. Proto se Němci samozřejmě jednoznačně postavili na stranu Chorvatů, svých bývalých spojenců. Přesněji řečeno spojenců nacistického Německa. Po válce Chorvati samozřejmě souhlasili s obnovou Jugoslávie, jinak je totiž čekal osud poraženého státu, včetně placení reparací. Takže se "zapomnělo" na stotisíce srbských obětí v chorvatském vyhlazovacím táboře Jasenovac, proti kterému byla Osvětim rekreačním zařízením. Když přišel čas, chorvatští fašisté znovu vyrazili. Dokončili etnické čistky, spociální metody boje (vylupování očí zajatcům) opět ožily.....

A ještě k tomu tribunálu. Některé zprávy jsou tvrdě cenzurovány, člověk je objeví jen v zapadlých koutech internetu!!:

http://www.messin.estranky.cz/clanky/balkan/icty-a-jeho-spojenci-dostali-strach-z-debaty-v-osn.html

+2/−2
25.4.2013 21:21

J10a77n 56C86i58h91a49k 1818847157948

V případě pana Nikoliće jde o dost mimořádný názorový přemet. Tento člověk ještě před pár lety neznal nic než ultra nacionalistickéa ultrapravičácké postoje. Pravděpodobně za tím stojí nedávná návštěva západní delegace, která zřejmě přislíbila pomoc - srbská ekonomika se léta potýká s těžkými problémy a jen za posledních pár let se jejich měna dost silně propadla vůči €. V kostce to v celé bývalé Jugoslávii vypadá jako u nás, jen v turbo verzi - mafiánské struktury a korupce ještě vyššího levelu. Nás privatizovali mírově, je válečně, jinak výsledek totéž. Další pozoruhodný názor, který v článku není prezentován, je nový postoj pana Nikoliće k Republice Srbské, čili 49% části Bosny a Hercegoviny, která vznikla na územích zbavených naprosté většiny nesrbského obyvatelstva. Nikolić prohlásil, že bosenské Srby vnímá ne jako Srby, ale jako Bosňany. Důvod bude možná ten, že vedení tohoto laločnatého útvaru by se rádo připojilo k Srbsku s ohledem na blížící se bankrot a totální rozkradení tohoto území, což by pro Srbsko byla pořádná koule u nohy. "Majitele" Republiky Srbské, Milorada Dodika, z toho tvrzení mohl trefit šlak - v tomto ovšem dávám Nikolićovi poprvé za pravdu. Obyvatelstvo Bosny má stejnou mentalitu, stejný jazyk, stejné starosti - co je dělí je to podělané náboženství, které začli lidem před 30 lety zas cpát do hlav, plus jim před tehdy začli tvrdit, že katolík je automaticky Chorvat, pravoslavný automaticky Srb a ten, kterého dědeček chodil do mešity, je automaticky muslim. Rozdíl mezi "Srbem" z Bosny a z Bělehradu je jazykově i kulturně stokrát větší než rozdíl mezi "Srbem" z bosenské Banja Luky a "Muslimem" z bosenského Sarajeva.

P. S. Bosna a Kosovo NEJSOU tatáž území, obyvatelstvo obou regionů je jazykově a kulturně ZCELA odlišné a dění v obou oblastech bylo VELMI rozdílné. Takže nevim, co zas někteří experti tady mektají o Albáncích.

+2/0
25.4.2013 19:00

D98a63n13i68e56l 28V21u68č29e41n38o54v34i96č 2351347771

V době Jugoslávie byli tedy Jugoslávci, Bosňáci nebo Srbové? Moravák rozený před rokem 93 je Čech, Moravák nebo Čechoslovák? Asi je třeba řozlišovat občanství a národnost a vzhledem k tomu, že národností může mít člověk víc je to tedy úplně jedno... pokud se cítím být Čecham a zároveň Srbem, nikdo mi to nemůže vzít :)  ... no a kdybychom to měli vzít fakticky, stačí se podívat na sčítání lidu v Jugoslávii a národnostní složení BiH ... Srbové v Bosně byli vždycky Srbové pokud se tak cítili... takže vůbec nejde o to co komu začalo být před 30lety vtloukáno do hlavy

0/0
29.4.2013 11:41

D44a68n35i79e50l 71V89u17č52e57n78o87v33i84č 2351787981

No a taky je třeba zmínit, že Nikolić v rozhovoru důsledně rozlišoval mezi Bošnjak a Bosanac

0/0
29.4.2013 16:33

O60t89a43k69a29r 37K27e28s38s62l74e52r 7786518887661

superfrajerR^R^R^ - jaky to rozdil oproti zemanovi

+3/0
25.4.2013 18:13

F68r41a22n24t86i55š16e34k 79B33u42c84h88t30a 8796482204

Pche.. oni se omluvili? Ne! Masakrovali také a dokonce ještě víc! Vyprovokovali si tohle a hned začali albánci řvát, že to je genocida.. A ještě není úplně jasné jestli se to vůbec stalo.

Lituji upřímně Srbů a stydím se za to, že jsme uznali tu parodii na stát ;-€

+2/−4
25.4.2013 17:31

V63i76k96t17o58r 16S16k59á37l71a 3309102502834

To se mi zdá hodně nevyvážený a jednostranný článek. Prezident Srbska se omluvil za masakr civilistů ve Srebrenici a řekl, že má "všechny znaky genicidy" a ihned se ozývají hlasy, že výslovně nezmínil slovo "genocida". Prezident Srbska vyslovil politování a dokonce řekl, že "klečí na kolenou". Co však druhá strana? Co masakry na Srbech, vyhánění Srbů z domovů, bombardování letadly NATO, uloupení Kosova...? Nic? To je tedy dost ubohé? Také přihlédneme-li k faktu, že se u Soudu pro válečné zločiny odsuzují pouze Srby a jiní vláční zločinci (neméně vinní) se propouští. Já, a věřím, že také většina Čechů, jsem na straně bratrských slovanských Srbů. Mimochodem Kosovo je Srbsko!

+6/−6
25.4.2013 16:21

P25e65t73r 46B39l29e53c29h37a 4564572792980

Bratrstí slovanstí srbové..........:-/:-/:-/

+4/−2
25.4.2013 16:24

V56i78k17t73o84r 76S44k29á44l82a 3169402692904

Srbové nás podpořili v r. 1938, v roce 1968...A my? My vstoupili do NATO a o pár týdnů později tato letadla bombardovala srbské civilisty. Jako jedni z mála jsme uznali hnusný narkomafiánský albánský stát Kosovo...Je to OSTUDA všech Čechů:-(Rv!

+3/−3
25.4.2013 20:20

J46a71n 89C67i16h85a13k 1648457107518

co sem cpete Kosovo? Vy jste taky z USA, kde si pletou Česko a Čečensko?

+1/0
25.4.2013 22:25

D90a61n83i77e50l 38V50u41č30e81n91o51v84i27č 2431537551

tak zaprvé, Nikolić neřekl, že maskar nese známky genocidy a jak by také mohl, když ženy a děti byl odvezeny do bezpečí, zadruhé nikdy se neomluvil za 8000, protože to číslo je zkrátka blbost, Mladičovo armáda v srebrenici nepopravila víc muslimů, než Orič umučil Srbů, forenzní důkazy jasně prokazují, že většina nalezených těl jsou těla padlých v boji.... Nikolić se omluvil za zločiny které se tam staly, jelikož žádný Srb netvrdí, že se tam neděly zvěrstva...

+1/−1
26.4.2013 14:40

M73a59r98t67i39n85a 22L51e53v92á 7441970153869

Je smutné, že Srbové jsou váleční zločinci, ale ostatní státy bývalé Jugoslávie byly hodní beránkové, ale tohle je přesně to americké dělení na hodné a zlé!!

+8/−5
25.4.2013 16:05

V54á88c17l36a16v 77P13a61v33e47l 9270165951129

Vůbec se v tom neorientuji. Matně si vzpomínám na nějaké humanitární bombardování.;-D

+8/−8
25.4.2013 15:27

F27r43a92n55t86i45š35e58k 86S10m47e68t49a78n44a 7508953521231

To bylo krátce po Srebrenici a asi během měsíce ukončilo ostřelování srbské armády válku, která do té doby trvala rok, a zabila sto tisíc lidí.

+6/−5
25.4.2013 15:42

L55e84n72k81a 64S19v15o37b67o63d96o49v95á 2916665647175

Ano, stačí zmasakrovat dostatečný počet civilistů, aby se jedna z vláčících stran zcela demoralizovala, viz Hirošima :-P

+4/−4
25.4.2013 15:56

P66a84v20e15l 49P85u49n37č90o65c81h59á47ř 3774621546336

To je spatny priklad. Hirosima byl vysledek vyhlasene mezinarodni valky. Srebrenica byl problem valky obcanske.

+4/−2
25.4.2013 16:02

D91a22n15i34e91l 88V95u38č65e30n45o40v11i64č 2671397101

to si krapet pletete "humanitární" bombardování byla reakce na události v Kosovu (především manipulace Račak a Rugovo).. Srebrenica souvísí s válkou v Bosně a byla odvetou srbů za desítky zmasakrovaných vesnic v okolí Srebrenice Oričovou divizí, která pak hrdině, před příchodem Mladičovo armády, Srebrenicu opustila...

0/−1
26.4.2013 14:44

J19i12ř85í 63Č29e89r31m26á41k 5520825438327

Jinými slovy se Vaše výplody dají shrnout takto:

1. hodní Srbové v žádném případě nikoho nemasakrovali

2. pokud přeci jenom Srbové náhodou někoho zmasakrovali, tak to bylo zásadně v boji

3. pokud Srbové přeci jenom někoho zmasakrovali i jinak než v boji, tak se rozhodně nejednalo o nevinné civilisty, ale výhradně o zlé oričovce, kteří si to plně zasloužili

4. zlí oričovci, kteří měli být v Srebrenici Srby zmasakrováni, se však stihli před příchodem Srbů ze Srebrenice vypařit

Chápu to všechno správně? :-)

0/−1
26.4.2013 18:40

D14a36n89i66e73l 74V20u37č28e89n68o19v83i84č 2681617641

no chápete to zřejmě tak, jak vám to vaše mozková kapacita dovoluje pochopit ... nikde jsem nepsal, že by Srbové byli čiští jak lilie, jen je potřeba uvádět souvislosti a důkazy a ne stále papouškovat 8000, 8000, 8000 ... a pokud byste nebyl omezenec, určitě byste věděl, že několik vojáků bylo za události nejen ve srebrenici odsouzeno v Srbsku již během války... Takže srbové se nevyhýbají odpovědnosti a vojenské excesy si dokáží sami potrestat...

0/0
29.4.2013 10:39
Foto

J71a57k61u23b 42D64l12o23h60o69š 9322906683845

Vypadá trochu jako Zeman, ale na rozdíl od Zemana dokáže promluvit jako státník a omluvit se za provinění vůči sousednímu národu.

+9/−5
25.4.2013 15:20

A69d48a97m 56P69u29r72k45r77t 5696902358278

Zeman měl ohledně sudet podle mě státnicky držet papulu.

+7/−2
25.4.2013 15:43
Foto

J27a12k63u27b 73D64l27o19h27o41š 9192536653675

Ano, máte pravdu, v tomto případě by asi bylo nejlepší státnicky držet papulu.

+3/0
25.4.2013 16:16

P75a14v88e49l 88P30u42n97č88o20c48h89á90ř 3734461396446

Ten narod nebyl sousedni. Uprimne receno, rad bych videl nekoho, kdo by umel lidsky vyresit problem, ktery tam nastal. V jednoduchosti receno -> do zeme se Vam behem cca 30 let nastehuje fura muslimu, ti si mezitim zalozi rodiny a pak zacnou delat curbes, ze chteji vlastni stat. Co s tim, aby se to OSN libilo? Date jim kus zeme a puvodni obyvatele vystehujete kam? Ja tady neobhajuju, ze postrilet je, je v poradku. Neni. Ale co je v poradku?

+3/−2
25.4.2013 16:00

J21i78ř46í 38Č58e42r60m14á59k 5590415138797

ááá, pán je evidentně odborník na Jugoslávii na slovo vzatý, když ani nerozezná Bosnu od Kosova. ;-D

+3/−2
25.4.2013 16:11

P32a51v80e78l 82P25u44n71č12o24c78h36á21ř 3894801446296

Aaa... mate recht, Cecilko, ja si splet Kosovo s Bosnou. Sorry...

0/0
25.4.2013 16:16

M16o40j79m13í60r 20V15r63t26o53c57h 2460193962892

trochu si člověče něco o bosně a historii jejího obyvatelstva raději přečti.

+1/0
25.4.2013 16:11

Z27u19z36a33n54a 28H70a31n60č18l98o87v65a 5928387352292

Je to stejná pravda,jako že Katyň provedli Němci.(sovětská propaganda za II.WW)

+2/−10
25.4.2013 15:18

J33i56ř98í 30Č96e26r16m97á32k 5420735278547

... až na to, že němečtí nejvyšší představitelé se ke Katyni nikdy nehlásili a neprosili na kolenou Poláky za odpuštění. Naopak od začátku (správně) tvrdili, že za tím jsou Rusáci.

+3/0
25.4.2013 16:07

P91e87t54r 80V91r28a58n83i21k 5164519241191

Tak si myslim, ze tohoto pana v Srbsku jiz mnoho lidi volit nebude.

+5/−2
25.4.2013 15:15

L32e83n84k39a 69S54v36o48b92o90d91o93v75á 2626165107745

Stejně jako Nečase ;-)

0/−3
25.4.2013 15:57

P78e43t15r 36N17ě69m16e19c 4265282772197

Co na to odpiraci Srebrenickeho masakru ?

+8/−7
25.4.2013 14:50

L46i75b45o22r 85P45o52l95á93k 9802356615589

Málo

+3/−3
25.4.2013 15:02

P25a34v48e80l 27P49u25n77č84o98c80h17á98ř 3154651176306

Je jich plne Srbsko, bezte se zeptat.

+2/0
25.4.2013 16:03

D32a77n89i36e16l 54V49u97č81e80n79o48v25i62č 2181667551

tak zaprvé, Nikolić neřekl, že maskar nese známky genocidy a jak by také mohl, když ženy a děti byl odvezeny do bezpečí, zadruhé nikdy se neomluvil za 8000, protože to číslo je zkrátka blbost, Mladičovo armáda v srebrenici nepopravila víc muslimů, než Orič umučil Srbů, forenzní důkazy jasně prokazují, že většina nalezených těl jsou těla padlých v boji.... Nikolić se omluvil za zločiny které se tam staly, jelikož žádný Srb netvrdí, že se tam neděly zvěrstva...faktem ovšem zůstává, že šlo pouze o odvetu za desítky zmasakrovaných vesnic v okolí Srebrenice...

0/−1
26.4.2013 14:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.