- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak mi připadá, že pan ministr bude "odměňovat" jisté školy za jejich horší výsledky tím, že jim přidá finance. Nemyslím, že by to byla správná cesta a upřímně řečeno jsem přesvědčená, že plošné řešení ani neexistuje. Děti, jejichž rodiče mají čas, prostředky a především vůli je vychovávat, vždycky půjdou do prosperujících škol. Nůžky se rozevírají ve společnosti, takže se to nutně musí projevit ve všech sférách života, i ve školství. Jak to odstranit? Revolucí?! Nebo snad zvyšováním sociálních dávek?
mám strach, že právě o těch dávkách již ministr uvažuje
Nasypem tam penize a problem je vyresen... Chci byt taky Ministrem...
" Ministr Petr Fiala nyní hledá recept, jak tyto problémy řešit " .....nějaký myslitel neopodstatněně nazve tuto situaci problémem a ministr se může přetrhnout, aby ji začal řešit? Co kdyby si napřed ministerstvo zjistilo, jestli vůbec nějaký problém existuje a při "řešení" se napřed zeptalo voličů, jestli vůbec s nějakým (a jakým) řešením souhlasí ?.....Nebo jde jenom o to, aby nás nějaká příživnická a nic neprodukující organizace nenazvala rasisty?
Problém existuje A je to hodně velkej problém. Zapomeňte na chvilku na svůj rasismus či strach z romů a představte si následující stav. Ve městě je osm škol a v okolních vesnicích další tři. Jedna ze škol se stane prestižní a vyvolenou a přestane brát tzv. problémové žáky - zlobivce, s výukovými potížemi - prostě ty jiné. Okamžitě o ní začnou mít zájem rodiče z lepších kruhů a začnou tam dávat svoje děti. Další tři školy nechtějí přijít o své lepší děti a začnou se chovat podobně. Vytlačené jiné /ty horší děti/ se začnou shromažďovat na jedné horší škole - ta začne přicházet o lepší děti. Město se následně rozhodne zrušit tuto horší školu. 4 lepší školy nebudu však horší děti brát - ty se rozběhnou do ostatních škol - ty se okamžitě stanou těmi horšími a stanou se kandidáty na zrušení. Do toho do tzv. lepších škol začnou proudit lepší děti z vesnických škol. Výsledek - několik přeplněných lepších škol, horší školy, které jsou postupně rušené a horší děti se rozlézají i do těch dříve lepších škol. Zbude jen jedna přeplněná lepší škola, kam se bude brát z protekce a několik přeplněných horších škol. Budete mít velký problém vůbec dostat své dítě do školy, natož si vybrat tu lepší Vybírat si budou moct jen ti co budou mít známé na radnici!
Copak jste se nepoučili z MŠ.
Můžete si snad dneska vybrat lepší mateřskou školu, nebo jste šťastní že Vás do nějaké vůbec vzali
Problém není chudoba a bohatství, ale přístup rodičů kevzdělání. Někdy i děti z bohatých poměrů mají problémy se vzděláním, protože simyslí, že rodiče všechno zařídí a na učení kašlou.
No, to je všechno pěkné, ale jak by to OECD chtěla řešit ? V těch školách ani moc není problém, že většina romských žáků je pomalejší než ostatní, ale nejhlavnější je problém s chováním těchto dětí, které nerespektují žádná pravidla. Já měl na základce na prvním stupni dva Romy (jeden na tom prvním stupni zůstal až do 15. let) a vždycky úplně rozhodli hodinu, že se nedalo nic naučit. Problémem taky je, že když své dítě dáte do takovéhoto kolektivu, tak pochytí manýry toho kolektivu. Já například také musel při konverzaci s těmito slabšími žáky používat v každé větě nějaké sprosté slovo, protože bych se asi spisovnou řečí vystavoval riziku šikany
Už jste někdy slyšel o tom, že v některých menších městech je pouze jedna škola?
Niekto to vola predsudky, ja to volam skusenosti. Chodil som s ciganmi do zakladnej skoly, bili ma a sikanovali takmer kazdy den pocas ~2 rokov. Ktory rodic by chcel pre svoje dieta nieco take riskovat? Ano je to o sanci a niekde ta sanca je proste vyssia.
to jsi ale dost multikulturně bohatý Závidím Ti
Nemyslím si, že by bylo dobré řešení separovat všechny romské děti od bílých dětí, tím se zvyšuje segregace a společenské nerovnosti, které stojí ve výsledku ještě více peněz a situace bude stejná, ne-li horší.
Když nad tím tak přemýšlím praktické školy by se rušit neměly všechny, protože primárně byly zavedeny pro děti s lehkou mentální retardací, pro ty co mají problémy s učení. Nebyly zavedeny pro ty, co mají problémy s chováním, které vycházejí z rodiny - protože tyto děti nemají většinou snížený intelekt. Děti, které mají snížený intelekt samozřejmě ty nadanější brzdí - ale do praktických škol se strkají i děti (nejenom cikáni), které by na to měly, jen kdyby se jim někdo o něco víc věnoval - jsou přeci chytré děti, které na různé úlohy potřebují více času, těm kteří to mají rychleji se dá práce na víc, aby se nenudily.. To se dá vyřešit tím, že se zadotují asistenti do škol, dá se více peněz do škol běžného vzdělávacího systému, které by se mohly vzít právě z některých praktických. Protože tyto školy dostávají opravdu velké peníze na rozvoj školy a právě na asistenty. Druhá možnost je snížení počtu žáků ve třídě a ne enormních 30 dětí na jednoho učitele, tam by strádaly všechny děti a není to vina toho, že tam jsou třeba dva Romové. Přikladem, že to funguje jsou školy alterního směru - kam také své budoucí dítě ráda dám a né proto, že tam nebudou chodit cikáni - třeba budou, protože pro některé z nich může být vzdělání také důležité, ale proto, že se tam dětem věnují úplně jiným způsobem a nemusí to být škola jen pro vyvolené.
jen drobná poznámka - "enormních 30 dětí na jednoho učitele". zažila jste sídlištní základky v 80. letech? standard byl 40 děcek ve třídě, třeba 15 tříd v jednom ročníku, směnování (jeden týden na ráno, druhej na odpoledne), to byla velkovýroba
"Ani jednomu kolektivu školáků taková selekce neprospívá."
rád bych viděl nějakou studii, která tohle tvrzení podpoří
studie provedená lidmi, co v životě cigána neviděli
Ještě jedno pro Vás sociálně silné - ať máte co mínusovat.
Je naprosto normální, že ve společnosti jsou lidé bohatší a chudší. Je však trochu problém, že někteří chudší se s tím neumíte smířit a snažíte se žít jako bohatí - a to na dluh. Pokud zadlužujete sebe - hypotékami, leasingy a spotřebitelskými půjčkami, tak je to celkem váš problém - až vás to dožene.
Vy však požadujete, aby se zadlužoval stát a případně zvyšoval daně, aby mohl financovat státní prestižní školy.
Co je však motivací státu pro vzdělávání. -) Aby co největší množství populace získalo takové vzdělání, aby mohli odvádět daně a nepotřebovali sociální pomoc. Rozšířená výuka golfu už s tímto zájme zdaleka nekoresponduje /konkrétně Rathovo víceleté gymnázium s rozšířenou výukou golfu/. Dokonce je i sporné, zda má stát platit rozšířenou výuku jazyků Aby mu daňovej poplatník utekl do zahraničí
Rozhodně však stát musí více financovat ty hůře vzdělavatelné žáky. Taky víc zaplatíte za výrobu schodů z divoce rostlých stromů než z opracovaných prken!
Resumé: KLIDNĚ SI MACHRUJTE S PRESTIŽNÍ ŠKOLOU - ALE ZA SVÝ
A nějakej pravičák by mi prosím plus nedal? Co máte proti školnému? To vypadá, jako když i nečasovcům došly peníze