Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež František letos do Česka na oslavy Cyrila a Metoděje nepřijede

Když český velvyslanec ve Vatikánu Pavel Vošalík předával pozvání papeži Františkovi na Velehrad, uslyšel "možná, snad". Teď už je jasné, že pontifik do Česka nepřijede. Papež František pojede letos pouze do Brazílie na Světové dny mládeže, které se konají na konci července v Rio de Janeiru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o40s15e38f 86Z73e87t98í61k 1229858378148

Tak že,ateisti se nemusí bát,že jim sní papež večeři!Já,jako věřící možna jsem také rád,ale z toho důvodu,že čtvrtinový president Česka,nebude papežovi vnucovat svoje otřepané bonmoty!;-)

+1/0
29.4.2013 22:53

J58i67ř95í 98E80u39l45e66r 5268219426746

Neměl bych nic proti náboženství (především katolickému), kdyby svůj program stavěla jen na snaze o zvyšování kvality lidského duševního života, vzájemné pospolitosti, lásce k bližnímu atd. Ovšem bez lpění na staro- i novozákonních báchorkách, popisujících zázraky, rozhovory s "Bohem" a dalšími ezoterickými nesmysly. Ono by to šlo i bez toho, ovšem lidská masa asi potřebuje věřit v cosi neuchopitelného a autoritativního. A někdy i v živý idol, viz fascinace adorovaným Hitlera v tehdejším Německu. Jinak ovšem se nový pontifik jeví docela sympaticky i když po jeho návštěvě (drahé záležitosti) nijak netoužím.

+1/−7
25.4.2013 9:20

V90l25a51s21t81a 35K20a78b51u 5781435178729

1) katolicke nabozenstvi neexistuje

2) zazraky od doby Jezise Krista se deji, ale lidem, kteri v nej veri

3) mluvit s Bohem je pro vas nesmysl, nejspise proto, ze jste zatim Boha nepoznal

4) ezoterismus nema nic spolecneho s krestanstvim

0/0
22.5.2013 21:39

P41e60t74r 67T44y79č62k37a 6675102369872

Ono je docela fascinující, že ten člověk působí v Argentině odjede jako kardinál na volbu papeže, je sám zvolen a od té doby doma ještě nebyl a dlouho ani nebude. To tito lidi nemají žádný soukromý život?

0/−4
25.4.2013 8:22

M73i83c54h14a26l 63M29i72l63l94e57r 9466862789862

ne

+8/0
25.4.2013 8:23

J58a61n 78Z34e87m36a49n 1776695974806

Třeba se z té jeho encykliky konečně dozvíme, kolik andělů se vejde na špičku jehly.

+3/−5
25.4.2013 7:46
Foto

J40o78s46e33f 25H25a33š17e50k 7647740352252

Diskuze o tom , ze papez neprijede na oslavu prichodu verozvestu Cyrila a Matodeje je plna prispevku od t.zv. ateistu. .... Jestli pak vedi , ze pred jejich prichodem nikdo v Cechach a na Morave neumel cist?

+3/−6
25.4.2013 4:59

J24i44ř18í 45P13e38l80n64á92ř 6865783156309

To je pěkný blábol. Já číst uměl... ;-D

+4/−2
25.4.2013 6:26

A12l98b47e44r76t 43C27e81c87h92l 3270719421309

Já taky.

0/−3
25.4.2013 10:06

J62a71n 45K20a82š36p63a20r 9531273140747

To je jen propaganda katolické církve.

Nemohl existovat nikdo, kdo by podle jejich doktríny mohl být na vyšší kulturní úrovni, než členové té jediné pravé katolické církve.

http://www.wmmagazin.cz/view.php?cisloclanku=2010120001

+3/−4
25.4.2013 6:43

M41i26c26h46a90l 67M27i94l22l34e69r 9166862409172

Cyril  a Metodej patri do katolicke i pravoslavne cirkve, pokud nevis;-)

+4/−1
25.4.2013 8:30

J42a35n 50K90a72š69p17a27r 9921573760947

Od doby velkého schizma (rok 1054) nemůže být někdo současně katolík i pravoslavný. - Filioque

(Credo) et in Spiritum Sanctum, Dominum et Vivificantem, qui ex Patre (Filioque) procedit, et cum Patre et Filio simul adoratur et conglorificatur, et locutus est per prophetas

A protože Crha a Strachota byli z pravoslavné Byzance tak si katolická církev přisvojuje cizí zásluhy. (jako v mnoha dalších případech)

+1/−4
25.4.2013 9:03

M78i65c90h54a30l 39M12i12l10l64e51r 9116592539472

jenze Cyril a Metodej zili a pusobili PRED velkym schizmem, tudiz jim bylo uplne putynka, kdo si je pozdeji v budoucnu bude privlastnovat. Jim slo o sireni krestanstvi ve slovanskych oblastech a priblizeni ho tamejsim lidem. Proto ta hlaholska forma a staroslovanstina. Tim se vlastne provinili proti zakonum rimskokatolicke cirkve, ktera jeste po mnoha stoleti po nich uznavala jenom latinu. Bohoslusby a biblicky text v jazyce jinem, nez latine byl kacirstvim.

Fakt je, ze si je privlastnuji OBE cirkve a protoze zadna se jich nemini vzdat, Cyril a Metodej jsou svetci v obou cirkvich.

+6/−1
25.4.2013 10:47

D38u11š38a33n 52P28a30v84l13í35č40e14k 4334986330885

... a s jejich příchodem se to prakticky nezměnilo. Ještě ve středověku uměla číst jen velice úzká skupina lidí. Na čtění bible a její interpretaci měla po mnoho století monopol církev, protože lidé neuměli číst (a navíc neuměli latinsky, což byl pro katolickou církev jediný povolený biblický jazyk). Církvi tahle situace samozřejmě velice vyhovovala a proto se dlouho bránila změnám. To taky nakonec vedlo k reformaci (M. Luther).

+1/−1
25.4.2013 11:37

J24a71n 47J38u31r79n49í76č84e38k 7167770824494

Nicméně cosi se přece změnilo: Psané dějiny této oblasti začínají přibližně jejich příchodem. Z dřívějška jsou známy spíš pověsti.

0/0
12.5.2013 20:25

O41t28a32k98a88r 90K29e53s52s60l44e16r 7516938987971

vedi, ale je jim to jedno - atheismus pravdu nehleda.

+1/−1
25.4.2013 18:16

M77a11r41e62k 85Z86e15l18e85n58y 1616616478243

musi si zajet domu pro spodni pradlo, vzdyt od konklavy vlastne domu nemohl. Ono je to neco jineho byt papez z Italie (nebo i Evropy) a neco jineho z opacne strany zmekoule

0/−4
25.4.2013 3:11

P21a52v11e62l 92M21i80c34h20a41l 9690706290868

úspory jsou úspory, podstatnější ale vstřícnost, to já bych se s nějakým Zemanem také setkat nechtěl, tedy vyjma povinného tělesného milosrdenství "nemocné a vězně navštěvovat a těšit"

podobně exekuovanému nelze odepřít jeho žádost, nedistancuji se od něj tedy docela, to by bylo nekřesťanské

+1/−6
25.4.2013 0:21

L93a25d37a 54N76o85v59a15k 4452303627

nemám rád náboženství... Lidstvo má samo o sobě dost starostí, aby se ještě zabývalo manipulacemi stovek náboženství...:-/Rv

+7/−4
24.4.2013 23:44

J54a22n 24U22l39r38i66c15h 9389486909144

Křesťanství je jiné. Není náboženstvím ve smyslu teorie, o níž bychom se mohli a měli přít. Jde v něm o lásku. Papež František nedávno řekl: "Ježíšovo Slovo směřuje k srdci, protože je Slovem lásky. Je to krásné Slovo, které nás přivádí k lásce, nutí nás milovat. Ideologové kříží cestu lásce i kráse. Čteme: Přeli se mezi sebou a říkali: Jak nám tento člověk může dát jíst svoje tělo? Byl to pro ně intelektuální problém. Když však do církve vstoupí ideologie, když ideologie vstoupí do inteligence evangelia, už ničemu nerozumíme. Světci jsou lidé, kteří církev nesou kupředu, po cestě obrácení, pokory a lásky, po cestě srdce a krásy…Prosme proto dnes Pána za církev, aby ji osvobodil od jakékoliv ideologické interpretace a otevřel jí srdce. Kéž by se srdce naší Matky církve otevřelo jednoduchosti a čistotě evangelia. Písmo hovoří o lásce, vede k lásce a je velmi krásné. Tuto krásu předává i nám, abychom i my byli krásnější díky kráse svatosti. Prosme tedy dnes za církev,"

+4/−5
25.4.2013 0:16

L87a11d86a 27N53o90v98a92k 4252673287

jasně.. dát do třinácti řádků 6x lásku, to je opravdu slušná zamilovanost...

Uznávám jenom Matku přírodu.. Té jsou podřízené všechny církve světa a neslibuje nesplnitelné.. Po smrti jen uhlík, kyslík, vodík.. nějaké makroelementy, mikroelementy a na tomto základu nový život... ovšem bohužel bez toho ducha...:-/

+5/−3
25.4.2013 0:34

J24o70s30e17f 83Z61e63t16í17k 1799108488978

Ukazuješ jenom část toho,že má písmo svaté pravdu!Člověk byl stvořen z prachu země!Ovšem nevidíš to podstatnější,kde se vzal v prachu život!Nečekej ode mne,že tu s tebou budu debatovat!;-D

0/0
29.4.2013 22:48

A66n21n79a 13P12r65o89c47h12á20z48k52o89v68á 9167240460372

souhlas, ale hlavně to připomeňte naší nesoudné církvi, která svým pokryteckým gestem dává dary církvím, kterým to v žádném připadě nenáleží a nestydí se přijmout finanční náhrady v době krize.

+4/−3
25.4.2013 1:42

V47l85a93s98t50a 18K31a82b52u 5731425838349

Kdyby vam nekdo ukradl cely majetek, na ktery mate vlastnicka prava, domnivam se, ze byste na krizi nehledela. Katolicka cirkev u nas leta supluje nektere povinnosti statu a to bychom meli cenit. Az se treba jednou octnete na dlazbe, budete rada, ze vam katolicka charita da obleceni, jidlo a cistou postel za dekuji.

0/0
22.5.2013 21:48

A87n62n87a 59P41r20o95c90h58á76z79k22o60v81á 9637920910572

ale jděte, podívejte se do historie, jak církev k části svého majetku přišla (netvrdím, že všeho), takže s těmi vlastnickými právy je to dost zpochybnitelné.  Církev je určitě pro společnost velice užitečná, ale je škoda, že se na ni nabalují různí vyžírkové. Z vlastní zkušenosti - kolegy z práce a jeho dětiček, kteří vystudovali na náklady církve (seminář v Litoměřicích,  studia v Římě, a další církví placená studia) a po studiu světské povolání. A to, že se katolická církev  jakoby velkoryse zřekla části náhrad ve prospěch církví, které  tehdy ani neexistovaly nebo ani o žádný majetek nepřišly, to je pokrytecké. A rovněž ze zkušenosti z okolí - na charitě se často  přiživují osoby, které pod rouškou  pomoci druhým maskují nechuť k práci - žádná pevná pracovní doba, bez jakékoliv kontroly. Domnívám  se, že neustálý pokles počtu věřících v poměru k počtu kněží, také o něčem svědčí. A velkorysost vládní koalice, která má podporu je malého procenta obyvatel, určitě církvi větší počet věřících nepřinese - myslím těch opravdu věřících, ne vyžírků. A na závěr: jsem křtěná, do kostela jsem v mládí též chodila, věřím, že existuje něco mezi nebem a zemí, ale současné chování církve mne o pravdivosti a dobrých úmyslech nepřesvědčuje.

0/0
23.5.2013 10:09

J90a69n 52K62a61š14p66a70r 9701803280227

Katolická církev je ve své pravé podstatě hnutí směřující k potlačování práv a svobod člověka. Případů z historie, a to i nedávné, se najde více než dost.

Rv

+4/−2
25.4.2013 6:47

D26u15š27a85n 60P89a12v18l73í13č50e46k 4874196230865

Vynucená, povinná láska není láska. Ten, kdo z libovolného důvodu odmítne, skončí (naštěstí jen údajně) v pekelných plamenech a bude se navždycky smažit a trpět a svíjet bolestí.

Bezbřehá láska Ježíše Krista není láska, ale obyčejné vydírání, protože vám při tom láskyplném vyznání obrazně drží pistoli u hlavy.

Mnohem šlechetnější, čistší a upřímnější postoj je snažit se pomáhat a prospívat svému okolí BEZ takových nízkých výhružek "shora". :-)

+1/−2
25.4.2013 11:54

L88a36d66a 89N60o26v50a24k 4802353117

přesně... akorát se s tim hůř umírá...;-)

+1/−1
25.4.2013 14:45

D82u92š70a49n 24P71a46v60l74í93č74e30k 4734906830825

;-D

+1/−1
25.4.2013 15:42

V87l28a15s73t51a 89K79a80b43u 5241385618989

Pobavil jste me svou sebejistotou. Ve vire do sebe vse zapada. Lidem byla dana pravidla, ktera davaji smysl a Bohu se libi. Buh nikoho nevydira, ale dava kazdemu cloveku sanci svobodne se rozhodnout. Zvolis si zlo? Vis, co te ceka. Zvolis dobro, bude na zemi dobre tobe i tvemu okoli. Neexistuje "libovolny duvod", jen satan. Vira neni anarchismus. Vira - vernost.

0/0
22.5.2013 21:57

D63u13š14a35n 88P28a25v13l63í36č73e50k 4584486920245

Dobro lze konat i bez víry v Boha, ostatně mnozí lidé se tak chovali i před příchodem křesťanství a mnozí se tak chovají i dnes, i když nejsou křesťané. Morální nebo etické chování není vynález křesťanství. Desatero z velké části není vůbec o morálce, a těch pár věcí v něm, které se morálních zásad týkají, jsou velice banální pravdy. A spousta důležitých věcí tam naopak úplně chybí (rovnost všech lidí, včetně žen, ochrana dětí, důležitost svobody a vzdělání atd. atd.).

Křesťanství nicméně není primárně o konání dobra, ale o víře v jednoho konkrétního Boha. Můžete být sebelepší člověk, vést příkladný život, pomáhat ostatním, ale pokud nevěříte v křesťanského Boha, stejně skončíte v pekle. Nemluvě o tom, že něco na ten způsob tvrdí všechna náboženství, tedy že právě ta jejich víra je ta jediná pravá a ti ostatní (tj. většina populace) jsou ztracení. To těm všem náboženstvím dohromady ubírá na přesvědčivosti, protože se navzájem nedokážou dohodnout, kdo z nich (pokud vůbec někdo) má vlastně pravdu a všichni se překřikují, že právě oni.

A ještě jednou: pokud si člověk má tzv. "svobodně" vybrat mezi (křesťanskou) vírou a nekonečným peklem, pak to není svobodná volba, protože ty dvě varianty jsou absolutně nesouměřitelné.

0/0
22.5.2013 22:31

V16l92a97d75i43m62i94r 75K60o58m92a22r88e15k 1103433841606

Chudoba cti netrati

+3/−1
24.4.2013 22:49

J21a89n 70U94l84r72i67c78h 9339916409324

Ano. Ale také postrádá zdroje pro pomoc druhým.

+2/−1
24.4.2013 22:51

V92l51a86d65i37m31i39r 84K65o10m18a37r73e40k 1343123231586

Ale to je na nas bohatych. Prece nenechame nekoho chcipnout.

+2/0
24.4.2013 22:56

J35a40n 65U96l36r12i53c21h 9179356189634

No vždyť. A v čem je tedy problém?

+2/−1
24.4.2013 22:59

V38l12a44d37i64m50i35r 33K77o78m13a98r94e20k 1803423301536

Ja pomaham. Ale vzdy jsem okraden.

+1/0
24.4.2013 23:08

L47a64d65a 74N65o10v66a94k 4242833227

v pořádku.., jednou budeš blahoslavený...R^V

0/−1
24.4.2013 23:38

V26l23a14d76i11m71i15r 92K45o74m83a76r89e79k 1563373651116

No proc asi neprijede? Vyslechl si pana Duku, ze cirkev musi byti ze zakona velice bohata. Chuda cirkev dle pane Duky nepripada v uvahu. No Frantisek je jineho nazoru, nez pan Duka.:-)

+7/−6
24.4.2013 22:18

V26l30a21d89i63m86i52r 97K62o45m44a70r69e35k 1513203601646

Neni?

0/0
24.4.2013 22:29

J97a32n 93U47l74r48i84c78h 9629876749934

Silně pochybuji, že by měl papež na správnost církevních restitucí jiný názor než kardinál Duka. Rozdíl by možná byl v tom, jak s navráceným majetkem naložit.

+2/−3
24.4.2013 22:31

V18l71a10d92i97m62i11r 35K59o26m33a12r19e69k 1583733141576

V tom mate Velkou pravdu.

0/−1
24.4.2013 22:33

O35l78i29n 91K38a43d17l77e54c 3719156831338

Vždyť Komárek lže.

0/−2
24.4.2013 22:39

V67l37a71d70i75m37i87r 19K35o15m80a97r90e38k 1153893201736

Fakt? Musis napsat v cem Komarek lze.

+1/0
24.4.2013 22:42

P15a62v95e74l 26M43i65c85h29a18l 9380306740928

církev nemá finanční obrat jednoho sportovního klubu, to počtů znalí lidi vědí, ale jak někomu vtlouci ho hlavy matiku, na to je i papež spabý

0/−2
25.4.2013 0:22

J69a78n 50U42l85r13i38c30h 9469686929854

Škoda. Duchovně vyprázdněná Česká republika by návštěvu tohoto charismatického papeže potřebovala jako sůl. Bohužel ale bylo už pár týdnů zřejmé, že se papež rozhodl zaměřit na mláděž a považuje za klíčovou akci léta Světové setkání mládeže v Brazílii. Snad příště.

+15/−11
24.4.2013 21:37

L56a44d25a 48N48o80v94a19k 4282103367

Rv

+9/−7
24.4.2013 21:48

M91i20c38h14a89l 17N79a79c14h39t87m38a21n87n 8727132177450

Hlavně že vy jste duchovně naplněn.;-)

+7/−7
24.4.2013 21:56

J84a25n 36U80l40r85i31c69h 9809686579354

Přinejmenším si uvědomuji potřebu duchovní obnovy a naplnění.

+7/−8
24.4.2013 21:57

M65i73c68h52a57l 31N57a97c48h22t66m87a88n55n 8687162147590

Ano, mohli bychom to zkusit třeba skrzevá buddhismus, co říkáte? Nebo že to by nebylo to pravé ořechové?;-)

+7/−5
24.4.2013 22:19

J75a76n 87U72l42r83i98c20h 9799526829294

Buddhismus mi připadá duchovně prázdný. A vlastně i jeho základním cílem je vyprázdněí života. Nic pro mě.

+4/−5
24.4.2013 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.