- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Oczywiście jeśli kierowca jest czeski to jest to wyjątek i nie ma o czym mówić.
P. Ruzicka - w idnes.cz jest to uplne normalni stav w informacjach o Polsce i Polakach.
Zhruba před rokem a půl, nechal polský řidič odstavený kamion (samozřejmě nezabrzděný) na polské straně hraničního přechodu Chotěbuz (cca 1 km od tohoto místa) a kamion putoval bez řidiče asi 600 metrů po levotočivém mostě nad řekou, frekventovanou železnicí a silnicí, až narazil do budovy bývalé celnice na české straně. Předtím ještě stihl zdemolovat stojící turecký kamion, jehož řidič stačil těsně před nárazem vyskočit.
Prázdný kamion sjel ze svahu asi 50 metrů poté, co přejel po mostě nad čtyřproudým přivaděčem k hraničnímu přechodu v Chotěbuzi, navíc těsně před křižovatkou s nájezdem na tuto silnici do PL. Takže jediné štěstí, které ten Polák měl bylo, že nikoho nezabil.
To je jak s tím autobusem, co odjíždí ze zastávky a dobíhá ho chlap, seč mu síly stačí, a z okýnka jukne kluk a říká, smůla, co? A on funí, jo, to jo, já su řidič.
To musel tedy běžet strašně rychle. Nebo je to výmysl. Moje představa. Sedím v autě, zabrzdím, zařadím zpátečku. Vystoupím a jdu obejít auto. Když jsem na konci vozidla, tak se najednou prudce rozjede a já do kabiny nestačím doběhnout a naskočit. Nebo jinak. Myslím, kdyby selhala jedna z brzd (motor či ručka), tak se kamion pomalu rozjede. A to by ten kamion snad i došel. Nejspíš vystoupil, ledabile zabrzdil, šel se vyčůrat a když se při močení otočil, viděl, jak se kamion pomalu sune dolů z kopce a protože dal kamionu náskok (než si zapnul poklopec), tak už jej nedoběhl. Docela dobrá pohádka ne?
Tady je krásně vidět tenká hranice mezi tím, co je smůla či neštěstí nebo naopak štěstí. Kolik lidí, vč. zmíněného řidiče, mělo v tu chvíli štěstí, že to do nich neřízený kamion nenapálil...
V situaci, jako je tato učebnicová, má řidič při odstavení vozidla použít klín. Způsobil dopravní nehodu s poškozením životního prostředí a zanedbal při tom důležitou povinnost. Z nedbalosti tím vzniklo obecné ohrožení a to bez ohledu na to, zda se v protisměru pohybovalo sto aut nebo žádné. Pokud to policie šetří jako selhání techniky, je zcela mimo.
V Polsku se klíny nevedou a neužívají, Poláci si kamiony ubrzdí svojí vírou. Tak jako si osolí průmyslovou solí a vyvezou koninu, co chrochtá a bučí, taktéž ke kávičce chroupají sušenky s hnojůvkou....
Potvrdilo se řidičovo podezření, že brzdy jsou v háji...
Hm, to místo dle fotek poznávám, ten kopec tam je hezký a provoz hustý, takže andělé strážní asi ještě teď vydýchávají těžkou šichtu.
Místo vyklopeného nákladu to mohlo skončit dvaceti převálcovanými osobáky.
U polského kamionu je někdy jedno jestli tam řidič je nebo běží za ním, riziko je v obou případech stejné.