Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neznámkujeme malé děti, radí ČSSD finští experti. Češi známky chtějí

Jen slovní hodnocení místo známek pro děti na prvním stupni odmítá většina rodičů českých dětí, přiznal kandidát ČSSD na ministra školství Marcel Chládek. Nápad, který okoukal ve Finsku s vynikajícími výsledky tamních žáků a studentů, sice nevzdává, ale původní myšlenku koriguje. "Nemůžeme to zavést plošně a musí to být pro školy dobrovolné," říká Chládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a89v32e24l 84O36d73r58a30z81i74l 6784479167340

Ani nevím, ve které třídě bylo čtení, ale bylo to vždy utrpení. Honzíkovu cestu jsem měl přečtenou dvakrát a sešitek plnej poznámek, že nedávám pozor, kam se to zrovna dokoktal spolužák, kterému to tak nešlo.

Podle expertů by asi měli ti škovnější číst těm slabším, aby si zvykli, že to tak bude celej život, že.

0/0
24.4.2013 11:44

Z14d60e55n47a 57H79v38o97z24d94e88n62s15k13á 6363737397336

Ja si taky cetla jinde a jinak, ale kamaradka v lavici mela za ukol mi v pripade vyvolani bleskove ukazat, kde cteme. A ja ji za to zase pomahala s diktaty.;-)

0/0
24.4.2013 13:34

K70a15m42i56l 76S96c89h63w23a35g69e92r 3283806485926

No o to právě jde - aby se nikdo nenudil, ale zároveň se přizpůsobila individuálně výuka. Pokud vám to přijde nereálné, tak to rozhodně jde, stačí se o to zajímat. Naše školství je prehistorické, a má své nejlepší dávno za sebou, existují mnohem pokročilejší a efektivnější metody výchovy/výuky, ale na to je naše ministerstvo instituce patřící leda do muzea (viz. ty kraviny co plodí jak běžícím pásu), takže leda počkat až tam bude někdo skutečně schopný nebo se nějak aktivně zapojit a nebo si to udělat po svém a svoje děti do státních škol nedávat...

+1/0
26.4.2013 13:42

P38a76v79e57l 42O86d69r52a74z43i55l 6374589637400

Při současném volebním systému a zároveň současné voličské základně žádné změny čekat nelze.

0/0
26.4.2013 14:48

K28a68m75i21l 42S93c80h89w49a15g11e12r 3403186605806

no proto kamarádka učí svoje 4 děti doma, my zatím zvažujeme...

0/0
3.5.2013 0:08

V63a92c22l83a55v 34K46r94a93l 6345849246894

[>-]Pan chládek se zařadil mezi neználky, kecálky, kteří chtějí mluvit do všeho, jako ti ekonomové- co by ctěli řídit veškerý průmysl a rozumí tak akorát s bídou výrobě rohlíků. Zapoměl, že se nejdříve musí změnit přístup ke kantorům a školám tak, aby kdekteří rodiče i politikové nemohli vykonávat na školský systém různé silové ataky a prosazovat silou peněz neschopnost svojí a svých ratolestí. Nesporně se vrátit k systému jednotných osnov, bez nichž není možný krok vpřed. Jen tak bude možno vrátit opět zvok našenu vzdělávacímu systému, oproti stávajícímu rozvratu po západních vzorech. Komenský byl vzor a kde jsme teď? V rititi.;-€

0/−2
24.4.2013 9:46

F37r46a88n79t78i41š43e64k 49E29l34i61á64š 6477623615956

Existence pana Chládka by měla být důvod, proč nevolit ČSSD.

0/−2
23.4.2013 22:51

K29a47m73i41l 25S29c96h81w75a35g56e90r 3653186575856

Ač se mi "pomerančový džus" hnusí, tohodle jediného člověka bych klidně zvolil, ale tak na rok (normální zkušebka) ať se ukáže a pak se uvidí...

0/0
26.4.2013 13:44

G95a24b30r85i21e12l 70H71o11r84t61e77n 9291159143224

No jistě, odstraňme dětem jakoukoliv zátěž ve škole, přistupujme ke všem s ohledem na ty nejpomalejší, ty chytré a tím pádem nudící se a zlobící sklidněme sedativy a rodičům pro jistotu ještě vše přefiltrujeme diplomatickým opisem, místo naprosto jasného ohodnocení známkou. A za 30 let budeme národem tupých ovcí - třetina bude dělat rukama, třetina úředníky a zbytek bude nezaměstnatelný.;-€

+2/−1
23.4.2013 22:08

J42a38n 86K31u62č92e18r98a 8255478627210

Samotná změna hodnocení z číselného na slovní neudělá žáky vzdělanějšími :-)

+1/−1
23.4.2013 20:16

F46r81a72n93t77i70š98e38k 14E74l10i14á27š 6867303225576

Odpusťte, ale hlavně je to neudělá vzdělatelnějšími. Vzdělatelní se dokáží vzdělat nezávisle na škole.

+3/0
23.4.2013 22:47

P35e80t90r 73D77r70e59x13l45e53r 8668369978330

Bože chraň nás před další reformou a vraťme se do temné minulosti školství. Moje děcka mají štěstí , že do takové školy chodí, je tam hodně starších učitelů, kteří si pamatují na svoji školní docházku a pubertální léta a drží se hesla škoda rány která padne vedle, výchovné problémy řeší na místě, i největší sigři si nedovolí vyrušovat a nikdo na ně nečeká jednoduše rupnou, pokud se to některým rodičům nelíbí tak si můžou dát "génia" jinam( za 9 let byli ve třídě snad 3). Ještě pár reforem a ze škol budou vycházet pologramoti jako v americe.

+2/0
23.4.2013 20:11

F27r93a71n56t62i32š49e41k 47E42l20i44á71š 6387573275866

Hlavně vzdělatelnějšími. Každý kantor vám potvrdí, jak klesá v zdělatelnost naší mládeže.

+1/0
23.4.2013 22:41

D92a13v80i37d 27K49r63á20l 1109816309988

a nemáme na to málo finů?

+2/0
23.4.2013 18:26

F98r49a35n68t31i42š76e29k 62K12r28m85í77č27e68k 9330468331270

Podle mě známka pro prvňáka je to čemu rozumí. Kdy si naučí přečíst slovní hodnocení? Známku pozná už v předškolním věku.

+5/−1
23.4.2013 16:55

J92a11r80o38s78l80a45v 34P89o89l29e45n81s85k30y 5466594889

Slovni hodnoceni je hlavne pro rodice, jak jsem psal nize. Popripade to muzete prvnakovi precist. Ale samozrejme prevzeti jednoho pravidla z jinych vyukovych systemu mnoho neresi. Mel jsem deti na skole se slovnim hodnocenim, kde ovsem za dobry prospech nebo progress v nejakem predmetu dostavaji certifikaty, ci diplomy kterych muze byt i  nekolik behem roku. Coz jim nahrazuje onen pocit zadostiucineni kdyz nemaj na vysvedceni tu jednu velkou jednicku.

+1/0
23.4.2013 18:40

P44a71v88e32l 57O64d59r36a61z73i24l 6314769427810

Nic proti inspiraci finským školstvím, ale tak nějak s rozumem.

Nevidím žádný problém v tom, že se dítě ve škole naučí, že jeho práci někdo hodnotí, tak totiž potom probíhá celý život. Děti stejné nejsou, takže nedává smysl mít k nim stejný přístup. Pokud jsou ve skupině děti méně i více šikovné, tak ty šikovné se nudí a jejich potenciál využit není, to znám z vlastní zkušenosti.

Škola na 9 je pěkná věc, jen jestli pan Chládek zaregistroval výuku na VŠ od 6:50 (MU).

+6/−1
23.4.2013 16:45

D23a95v61i74d 32P42r67a49ž14á97k 6484272772376

Jako dítě jsem se na známky děsně těšil. Na jedničky se totiž každý těší:)

...

Možná by nebylo od věci se vždycky zeptat dotyčného dítěte, jestli chce na vysvědčení známku nebo ne :-)

+6/0
23.4.2013 16:36

J95a58r80o86s47l25a85v 66H13e65j19n49a 4557321809

Jedna zhůvěřilost za druhou.

Ví vůbec pan Chládek na které rovnoběžce je Praha a na které je Oslo?

Ruml také kdysi zdůvodňoval celodenní svícení zkušenostmi za severských zemí.

Ach jo.

+1/−3
23.4.2013 16:26

M73a63r37e54k 31P59a18r87a 7632469910813

Hlavne jestli vy víte, jaké ma Finsko hlavní město... Celodení svícení je jednoznačně pozitivní věc, obzvláště v slunečném počasí je to znát, teda pokud by nebylo tolik tupců, který používají "denní svícení". Osobně svítím od doby, co mám řidičák.

+4/−1
23.4.2013 16:55

K95a65m89i89l 25S55c37h23w56a46g92e79r 3833106365576

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

Tady si můžete přečíst jak má vypadat SKUTEČNÁ ŠKOLA, maturita se dá zvládnout za rok... Inspirovat se je možné i třeba v Rusku. Máte někdo s tímto způsobem výuky osobní zkušenost??

+1/0
23.4.2013 16:12

S45t88á64ň38a 11L40o63u51n25o46v13á 3738681131590

Odpověď na váš canc zespoda: Nemám pocit méněcennosti, ani mne nikdo nebrzdil, neboť jsme na ZŠ měli rozřazování (jak píši níže). Akorát vím, jak vypadá dnešní školství a s jakým materiálem musejí mnohdy učitelé pracovat...

0/−1
23.4.2013 16:27

F36r38a37n31t30i21š82e22k 82E65l41i64á28š 6367233965836

Asi nikdo, ani to číst nechci. Dobré vzdělávání se neliší od vzdělávání za Marie  Terezie. Akorát rákosky už nejsou motivační nástroj.

0/−1
23.4.2013 22:43

K66a38m13i63l 20S44c46h17w11a61g88e83r 3903846975206

;-D no tím vlastně říkáte, že společnost se nevyvíjí... tak je to váš pohled, a vyvracet vám ho nebudu...

0/0
24.4.2013 11:09

J43o29s21e79f 50J10a28n17o66u44š27e28k 5273804858824

Aby to nezapadlo v diskuzi - není to novinka a není potřeba Finsko. Moje téměř 20 let staré vysvědčení známky postrádá, zato je tam napsáno v čem mám mezery, co mi jde a na čem bych měl zapracovat. A nebyly to všeobecné řeči, které by měl napsaný každý žák. Individuální slovní hodnocení. ZŠ Londýnská v Praze. A fungovalo to (asi i ještě funguje, to už nevím).

+3/0
23.4.2013 15:35

S80t83á47ň54a 16L74o68u10n33o67v20á 3758461141810

Funguje to pořád.

0/0
23.4.2013 16:23

M14a52r80t37i50n 25U86l50b47r27i33c22h 7203250389

Dobrý den, 

ZŠ Londýnská je, pane Janoušku, u nás v mnohém pokrokovou školou. Doporučím vás k přečtení rozhovor s ředitelem - měl by poodkrýt některé věci, které se tam dělají "jinak": 

http://www.topzine.cz/neucime-predmety-ale-deti-rika-reditel-svobodne-zakladni-skoly

0/0
3.5.2013 14:03

H50e65l44e69n65a 19K98a24v39k58o81v65á 5726743400286

J.A.Komenský :

 chceš-li míti synka vola, nechť i jemu smrdí škola.....  !!

+10/−1
23.4.2013 15:20

J83a97r34o50s80l23a98v 80P39o10l56e95n39s28k33y 5316814109

Slovni hodnoceni u malych deti neni vubec spatna vec. Ani to neni patent Finskeho skolstvi. Pokud obdrzite tristrankovy referat o svem diteti, o jeho pristupu k jednotlivym predmetum o jeho chovani  tak se z toho neco dozvite. V prvni tride kde maj jednicky tri ctvrtiny deti se dozvite z vysvedceni jedno velke . . nic. Je to predevsim daleko vetsi zatez na ucitele, jelikoz musi o kazdem diteti daleko vice  premyslet. Rodice, potazmo deti,  z toho muzou jenom profitovat.

+3/−2
23.4.2013 15:13

L54a98d60i18s63l25a69v81a 24H27r50u10š57k91o65v61á 6607476788950

Na referování o chování a prospívání dětí jsou třídní schůzky a ne vysvědčení.

+3/−3
23.4.2013 17:06

J54a51r41o92s88l52a20v 28P83o39l12e84n36s53k50y 5196454829

Ja mluvim o komplexnim hodnoceni, ktere se tezko vyjadri jedinou cislici. K cemu by pak vysvedceni bylo?

+2/0
23.4.2013 22:25

K52a34r88e72l 58S82o21c56h84ů39r55e38k 2700416659305

S tím známkováním bych minimálně u prvňáků souhlasil. Přestože jinak neuznávám úlevy a říkám, že dítě si má zvyknout na to, že život není peříčko, tak u těch prvňáků vidím ve známkování velký problém. Některé děti nastartují o chvíli později, takže jsou sice celý rok o kousek pozadu, ale nakonec se číst, psát i počítat naučí stejně, jako ostatní, jen prostě o chvilku později. Učitelka ale hodnotí děti ve stejný okamžik, kdy jedno je napřed (jednička) a druhé pozadu (trojka). Stejnou známku dát nemůže, když nejsou výsledky prokazatelně stejné. Dopadne to tak, že jedno dítě má celý rok trojky, druhé samé jedničky a nakonec se zase tak moc neliší. To je jako, když se dítě učí chodit - jedno to zvládne v 10 měsících, jiné v roce a půl, ale ve dvou letech běhají obě stejně. Pak máme šikovné děti, které rezignovaly na školu, protože přišly o motivaci - ať se snaží sebevíc, stejně dostávají trojky. Tohle není dobře a rozlišil bych období, kdy se dítě má učit probíranou látku (hlavně 2. stupeň) a období, kdy se dítě neučí ani tak látku, nýbrž získává dovednosti (hlavně 1. a 2. třída). U získávání dovedností nebude nikdy tempo stejné, podstatný je výsledek.

+4/−1
23.4.2013 15:05

S48t17á30ň64a 63L21o82u75n92o70v16á 3328251271890

V tu chvilku si ale ty velmi šikovné děti řeknou, že se není potřeba tolik snažit, protože ti ostatní to zvládnou později a je to vlastně ve finále jedno. Jinak vcelku souhlas.

+1/0
23.4.2013 15:08

K79a35r16e95l 69S59o70c97h17ů14r25e92k 2370166379535

No, to ony si právě říkají už dneska. Nesnaží se, protože tak nějak přirozeně dostávají jedničky. Pokud by se odbouralo známkování, pak by měla být učitelka schopna každé dítě motivovat jinak. To dítko, které je víc napřed, pokárám za dva špatné příklady a druhé dítko pochválím, že má špatně jenom 4 - to není problém, když to nedělám přede všemi - prostě odbourat srovnávání, protože se tempo získávání dovedností nedá srovnávat, toť vše. Někdo se naučí základy lyžování za dva dny, ale pak už se nedokáže zlepšit, jiný se základy učí měsíc, ale nakonec to dotáhne dál. Není totéž naučit se 20 slovíček v angličtině a nebo se naučit číst. První člověk lépe ovlivní, to druhé musí přijít přirozeně.

+2/−2
23.4.2013 15:20

K72a38m96i82l 19S52c25h44w45a13g34e19r 3463986455636

Přesně tak!! Sám jsem se za celou základku nic neučil, prostě jsem měl většinou jedničky, dvojky, co mě nebavilo sem se neučil vůbec (třeba dějepis), protože mě to nezajímalo a věděl jsem (tehdy :D ) že to už v životě nebudu potřebovat, a přijetí na technickou školu to taky nijak neovlivní... takže totální nuda a demotivace dlouhých 9 let ;-D akorát pak na střední trochu nestíhačka, protože jsem se neuměl vůbec učit... to jenom moje osobní ukázka nefunkčnosti českého školství - není potřeba děti separovat, ale je naprosto nutné přistupovat ke každému individuálně podle jeho aktuální zralosti, zájmů, schopností...

0/−1
23.4.2013 15:44

J24a32r33o22s52l51a84v 94H42e20j60n14a 4927231759

A kdy byla bitva na Bílé Hoře, víte?

+1/−1
23.4.2013 16:30

K70a76m76i78l 25S87c73h27w51a37g32e86r 3263446365626

1492, 1620, 1914-1918, 1939-1945, 1989 - těchto 7 čísel mis stačilo na 4 z dějepisu ;-) (+ vyplnění pár primitivních slepých mapek a vysvětlení pár technických pojmů jako vozová hradba, atd..)

.

Nikdy dál se mě už v životě nikdo neptal co jsem měl za známku z D :D , průměr jsem měl v půlce devítky myslím 1,18 (ještě 3 z ČJ od stejné učitelky :D)

0/0
24.4.2013 11:12

F13r79a16n56t37i70š72e39k 49E15l83i39á67š 6677293115346

Závidím vám, ale to, co považujete za nedostatek školství, je nedostatkem zájmu rodičů.

0/0
23.4.2013 22:45

K52a29m25i33l 32S73c85h46w53a17g33e78r 3333436665196

To je rozhodně pravda, že dnešní rodiče na děti mají málo času a/nebo na ně víc kašlou... Ale to přece není důvod k tomu aby se nemohlo zlepšovat školství.

0/0
26.4.2013 13:50

P33a43v69e66l 59K72u90r69a30l 5501534240440

Promiňtě ale já bych měl být kárán že mám špatně jenom dva a on je chválen za to že má špatně jenom 4? Tak na to zapomeňte... to bych ho měl chuť zabít.

Chválit je třeba v první řadě výsledky nikoli snahu.

+2/−2
23.4.2013 17:34

K76a46m52i92l 29S58c24h34w37a59g59e89r 3323146965866

;-D Zabít? To je přece přesně ve vašem duchu: dítě se musí trochu stresovat a zvykat si - život není spravedlivý :-P

.

No a teď vážně, není přece třeba pořád něco hodnotit!! Toho si dítě v životě ještě užije dost! Dával sem někde odkaz, nevím, jestli jste četl... taky hodnotí, ale naprosto jinak a na jiné úrovni!!

.

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

0/0
26.4.2013 13:55

K91a94m96i59l 60S43c33h61w90a11g19e59r 3583726595816

R^ lépe bych to nenapsal !! Jenom ještě, že i ten druhý stupeň by rozhodně neměl být jen o látce - tu si najde každý na netu, ale i o těch dovednostech - co se v mládí naučíš... ;-)

0/0
23.4.2013 15:39

R25i26c13h62a19r43d 55S96y24r26o13v84ý 4544413312236

Ve světě funguje vícero věcí, které v českém podání krachují....čím to asi bude?

Více peněz do škol není zárukou vyšší kvality žáků. V Německu s tím mají zkušenosti.

0/0
23.4.2013 14:58

K41a78r96e45l 56H37a51c81k48e91l 2425855346626

Já bych děti, tak do 18 let, vůbec neposílal do školy. A pak už to nestojí za to. ;-D

+5/−1
23.4.2013 14:54

H43e36l50e98n41a 58K54a25v70k75o91v43á 5506263860366

pololetení vysvědčení stresuje, známky stresují,  úkoly stresují, za chvíli bude stresovat i sama  školní docházka.....

+13/−3
23.4.2013 14:52

S47t73á96ň34a 15L27o50u46n49o46v28á 3668161801900

To víte, dneska děti nesmíte stresovat ničím. Musíte jim dát jen prostor na to, aby se mohly plně vyjádřit, být s dospělými rovnocení partneři a zajistit jim finační přísun.

+6/−2
23.4.2013 14:53

R73o57s31t83a 27S59t91r96ž94í72n42e47k 8476895415663

co když to začne dělat neplechu?

+2/0
23.4.2013 15:09

S75t88á14ň50a 25L98o96u24n68o38v26á 3928231181180

Když to dojde úplně do extrému? Žaloba na své rodiče...Tuhle jedna dívenka obvinila svého otce z týrání, protože chtěl, aby umyla nádobí a vynesla odpadky..

+4/0
23.4.2013 15:16

L74i34b57u34š37e 69N35o22v77o26t89n79á 8735231305557

Pane Chládku, než zavedete další hloupost do školství, zeptejte se rodičů, zeptejte se učitelů, zda by váš názor akceptovali. Mně se také líbí jiný systém financování ve školství, jiné mzdy ve školství. O tom se nezmiňujete. Jsem rezolutně proti vašemu názoru. Těch hloupostí, kterými naše školství oplývá, je již dost.

+7/−2
23.4.2013 14:52

F73r17a97n79t75i73š23e25k 84E52l79i68á27š 6617763375666

Myslel jsem , že Fiala je totálně špatný ministr a ejhle, ten příští bude ještě větší lempl.

+3/−1
23.4.2013 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.