Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neznámkujeme malé děti, radí ČSSD finští experti. Češi známky chtějí

Jen slovní hodnocení místo známek pro děti na prvním stupni odmítá většina rodičů českých dětí, přiznal kandidát ČSSD na ministra školství Marcel Chládek. Nápad, který okoukal ve Finsku s vynikajícími výsledky tamních žáků a studentů, sice nevzdává, ale původní myšlenku koriguje. "Nemůžeme to zavést plošně a musí to být pro školy dobrovolné," říká Chládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a63v91e28l 77O32d77r78a54z24i39l 6674229137390

Ani nevím, ve které třídě bylo čtení, ale bylo to vždy utrpení. Honzíkovu cestu jsem měl přečtenou dvakrát a sešitek plnej poznámek, že nedávám pozor, kam se to zrovna dokoktal spolužák, kterému to tak nešlo.

Podle expertů by asi měli ti škovnější číst těm slabším, aby si zvykli, že to tak bude celej život, že.

0/0
24.4.2013 11:44

Z64d15e88n45a 58H57v67o76z27d65e95n19s37k88á 6333937567256

Ja si taky cetla jinde a jinak, ale kamaradka v lavici mela za ukol mi v pripade vyvolani bleskove ukazat, kde cteme. A ja ji za to zase pomahala s diktaty.;-)

0/0
24.4.2013 13:34

K36a60m46i44l 30S62c50h58w15a15g55e43r 3933176955526

No o to právě jde - aby se nikdo nenudil, ale zároveň se přizpůsobila individuálně výuka. Pokud vám to přijde nereálné, tak to rozhodně jde, stačí se o to zajímat. Naše školství je prehistorické, a má své nejlepší dávno za sebou, existují mnohem pokročilejší a efektivnější metody výchovy/výuky, ale na to je naše ministerstvo instituce patřící leda do muzea (viz. ty kraviny co plodí jak běžícím pásu), takže leda počkat až tam bude někdo skutečně schopný nebo se nějak aktivně zapojit a nebo si to udělat po svém a svoje děti do státních škol nedávat...

+1/0
26.4.2013 13:42

P73a59v56e45l 93O13d74r55a68z30i63l 6104619877270

Při současném volebním systému a zároveň současné voličské základně žádné změny čekat nelze.

0/0
26.4.2013 14:48

K30a40m33i79l 45S22c48h78w37a98g24e36r 3153356675606

no proto kamarádka učí svoje 4 děti doma, my zatím zvažujeme...

0/0
3.5.2013 0:08

V89a62c92l93a25v 97K14r51a76l 6145119496274

[>-]Pan chládek se zařadil mezi neználky, kecálky, kteří chtějí mluvit do všeho, jako ti ekonomové- co by ctěli řídit veškerý průmysl a rozumí tak akorát s bídou výrobě rohlíků. Zapoměl, že se nejdříve musí změnit přístup ke kantorům a školám tak, aby kdekteří rodiče i politikové nemohli vykonávat na školský systém různé silové ataky a prosazovat silou peněz neschopnost svojí a svých ratolestí. Nesporně se vrátit k systému jednotných osnov, bez nichž není možný krok vpřed. Jen tak bude možno vrátit opět zvok našenu vzdělávacímu systému, oproti stávajícímu rozvratu po západních vzorech. Komenský byl vzor a kde jsme teď? V rititi.;-€

0/−2
24.4.2013 9:46

F87r93a89n84t50i55š80e16k 88E75l21i50á78š 6207323545336

Existence pana Chládka by měla být důvod, proč nevolit ČSSD.

0/−2
23.4.2013 22:51

K46a56m53i92l 58S73c93h36w37a66g46e38r 3633476185966

Ač se mi "pomerančový džus" hnusí, tohodle jediného člověka bych klidně zvolil, ale tak na rok (normální zkušebka) ať se ukáže a pak se uvidí...

0/0
26.4.2013 13:44

G12a32b97r74i19e27l 41H76o74r48t17e21n 9861369313914

No jistě, odstraňme dětem jakoukoliv zátěž ve škole, přistupujme ke všem s ohledem na ty nejpomalejší, ty chytré a tím pádem nudící se a zlobící sklidněme sedativy a rodičům pro jistotu ještě vše přefiltrujeme diplomatickým opisem, místo naprosto jasného ohodnocení známkou. A za 30 let budeme národem tupých ovcí - třetina bude dělat rukama, třetina úředníky a zbytek bude nezaměstnatelný.;-€

+2/−1
23.4.2013 22:08

J11a96n 93K77u93č92e50r47a 8465908917800

Samotná změna hodnocení z číselného na slovní neudělá žáky vzdělanějšími :-)

+1/−1
23.4.2013 20:16

F78r61a19n73t21i24š72e23k 57E31l23i57á77š 6837403425266

Odpusťte, ale hlavně je to neudělá vzdělatelnějšími. Vzdělatelní se dokáží vzdělat nezávisle na škole.

+3/0
23.4.2013 22:47

P61e87t58r 34D51r37e25x26l95e14r 8388299808250

Bože chraň nás před další reformou a vraťme se do temné minulosti školství. Moje děcka mají štěstí , že do takové školy chodí, je tam hodně starších učitelů, kteří si pamatují na svoji školní docházku a pubertální léta a drží se hesla škoda rány která padne vedle, výchovné problémy řeší na místě, i největší sigři si nedovolí vyrušovat a nikdo na ně nečeká jednoduše rupnou, pokud se to některým rodičům nelíbí tak si můžou dát "génia" jinam( za 9 let byli ve třídě snad 3). Ještě pár reforem a ze škol budou vycházet pologramoti jako v americe.

+2/0
23.4.2013 20:11

F75r92a40n83t55i36š34e18k 74E22l27i88á81š 6307643465706

Hlavně vzdělatelnějšími. Každý kantor vám potvrdí, jak klesá v zdělatelnost naší mládeže.

+1/0
23.4.2013 22:41

D36a89v67i17d 61K47r70á27l 1729606489698

a nemáme na to málo finů?

+2/0
23.4.2013 18:26

F86r57a96n60t26i84š38e96k 67K63r49m84í76č41e31k 9100438611130

Podle mě známka pro prvňáka je to čemu rozumí. Kdy si naučí přečíst slovní hodnocení? Známku pozná už v předškolním věku.

+5/−1
23.4.2013 16:55

J97a16r32o18s64l43a53v 49P13o72l76e93n87s63k89y 5126614789

Slovni hodnoceni je hlavne pro rodice, jak jsem psal nize. Popripade to muzete prvnakovi precist. Ale samozrejme prevzeti jednoho pravidla z jinych vyukovych systemu mnoho neresi. Mel jsem deti na skole se slovnim hodnocenim, kde ovsem za dobry prospech nebo progress v nejakem predmetu dostavaji certifikaty, ci diplomy kterych muze byt i  nekolik behem roku. Coz jim nahrazuje onen pocit zadostiucineni kdyz nemaj na vysvedceni tu jednu velkou jednicku.

+1/0
23.4.2013 18:40

P29a94v71e66l 84O53d51r60a69z48i96l 6974849497400

Nic proti inspiraci finským školstvím, ale tak nějak s rozumem.

Nevidím žádný problém v tom, že se dítě ve škole naučí, že jeho práci někdo hodnotí, tak totiž potom probíhá celý život. Děti stejné nejsou, takže nedává smysl mít k nim stejný přístup. Pokud jsou ve skupině děti méně i více šikovné, tak ty šikovné se nudí a jejich potenciál využit není, to znám z vlastní zkušenosti.

Škola na 9 je pěkná věc, jen jestli pan Chládek zaregistroval výuku na VŠ od 6:50 (MU).

+6/−1
23.4.2013 16:45

D48a36v35i54d 98P54r93a75ž72á63k 6234242462226

Jako dítě jsem se na známky děsně těšil. Na jedničky se totiž každý těší:)

...

Možná by nebylo od věci se vždycky zeptat dotyčného dítěte, jestli chce na vysvědčení známku nebo ne :-)

+6/0
23.4.2013 16:36

J10a47r42o46s52l59a51v 29H85e37j45n96a 4587101969

Jedna zhůvěřilost za druhou.

Ví vůbec pan Chládek na které rovnoběžce je Praha a na které je Oslo?

Ruml také kdysi zdůvodňoval celodenní svícení zkušenostmi za severských zemí.

Ach jo.

+1/−3
23.4.2013 16:26

M13a37r96e89k 77P49a70r32a 7402929680273

Hlavne jestli vy víte, jaké ma Finsko hlavní město... Celodení svícení je jednoznačně pozitivní věc, obzvláště v slunečném počasí je to znát, teda pokud by nebylo tolik tupců, který používají "denní svícení". Osobně svítím od doby, co mám řidičák.

+4/−1
23.4.2013 16:55

K67a40m59i74l 86S16c34h81w60a72g49e92r 3943116825756

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

Tady si můžete přečíst jak má vypadat SKUTEČNÁ ŠKOLA, maturita se dá zvládnout za rok... Inspirovat se je možné i třeba v Rusku. Máte někdo s tímto způsobem výuky osobní zkušenost??

+1/0
23.4.2013 16:12

S13t79á67ň66a 40L75o15u23n27o94v18á 3718491521670

Odpověď na váš canc zespoda: Nemám pocit méněcennosti, ani mne nikdo nebrzdil, neboť jsme na ZŠ měli rozřazování (jak píši níže). Akorát vím, jak vypadá dnešní školství a s jakým materiálem musejí mnohdy učitelé pracovat...

0/−1
23.4.2013 16:27

F13r87a28n87t92i67š27e38k 27E50l31i63á95š 6127243385156

Asi nikdo, ani to číst nechci. Dobré vzdělávání se neliší od vzdělávání za Marie  Terezie. Akorát rákosky už nejsou motivační nástroj.

0/−1
23.4.2013 22:43

K98a77m37i38l 20S92c24h87w71a91g44e21r 3113216645656

;-D no tím vlastně říkáte, že společnost se nevyvíjí... tak je to váš pohled, a vyvracet vám ho nebudu...

0/0
24.4.2013 11:09

J63o76s52e52f 42J79a86n84o90u74š98e23k 5463864728944

Aby to nezapadlo v diskuzi - není to novinka a není potřeba Finsko. Moje téměř 20 let staré vysvědčení známky postrádá, zato je tam napsáno v čem mám mezery, co mi jde a na čem bych měl zapracovat. A nebyly to všeobecné řeči, které by měl napsaný každý žák. Individuální slovní hodnocení. ZŠ Londýnská v Praze. A fungovalo to (asi i ještě funguje, to už nevím).

+3/0
23.4.2013 15:35

S41t22á68ň34a 23L62o13u20n89o59v82á 3738121501550

Funguje to pořád.

0/0
23.4.2013 16:23

M57a86r51t94i90n 59U72l50b32r34i84c94h 7393150399

Dobrý den, 

ZŠ Londýnská je, pane Janoušku, u nás v mnohém pokrokovou školou. Doporučím vás k přečtení rozhovor s ředitelem - měl by poodkrýt některé věci, které se tam dělají "jinak": 

http://www.topzine.cz/neucime-predmety-ale-deti-rika-reditel-svobodne-zakladni-skoly

0/0
3.5.2013 14:03

H96e96l91e31n73a 24K47a69v34k51o17v27á 5386793760766

J.A.Komenský :

 chceš-li míti synka vola, nechť i jemu smrdí škola.....  !!

+10/−1
23.4.2013 15:20

J93a40r91o35s20l95a40v 24P17o88l26e76n74s49k22y 5806844149

Slovni hodnoceni u malych deti neni vubec spatna vec. Ani to neni patent Finskeho skolstvi. Pokud obdrzite tristrankovy referat o svem diteti, o jeho pristupu k jednotlivym predmetum o jeho chovani  tak se z toho neco dozvite. V prvni tride kde maj jednicky tri ctvrtiny deti se dozvite z vysvedceni jedno velke . . nic. Je to predevsim daleko vetsi zatez na ucitele, jelikoz musi o kazdem diteti daleko vice  premyslet. Rodice, potazmo deti,  z toho muzou jenom profitovat.

+3/−2
23.4.2013 15:13

L63a52d67i71s52l57a65v65a 76H80r53u88š47k97o24v16á 6557256628380

Na referování o chování a prospívání dětí jsou třídní schůzky a ne vysvědčení.

+3/−3
23.4.2013 17:06

J45a65r14o66s20l77a82v 32P61o45l34e39n52s88k67y 5946904889

Ja mluvim o komplexnim hodnoceni, ktere se tezko vyjadri jedinou cislici. K cemu by pak vysvedceni bylo?

+2/0
23.4.2013 22:25

K75a48r66e47l 52S82o58c50h21ů45r33e85k 2110236659785

S tím známkováním bych minimálně u prvňáků souhlasil. Přestože jinak neuznávám úlevy a říkám, že dítě si má zvyknout na to, že život není peříčko, tak u těch prvňáků vidím ve známkování velký problém. Některé děti nastartují o chvíli později, takže jsou sice celý rok o kousek pozadu, ale nakonec se číst, psát i počítat naučí stejně, jako ostatní, jen prostě o chvilku později. Učitelka ale hodnotí děti ve stejný okamžik, kdy jedno je napřed (jednička) a druhé pozadu (trojka). Stejnou známku dát nemůže, když nejsou výsledky prokazatelně stejné. Dopadne to tak, že jedno dítě má celý rok trojky, druhé samé jedničky a nakonec se zase tak moc neliší. To je jako, když se dítě učí chodit - jedno to zvládne v 10 měsících, jiné v roce a půl, ale ve dvou letech běhají obě stejně. Pak máme šikovné děti, které rezignovaly na školu, protože přišly o motivaci - ať se snaží sebevíc, stejně dostávají trojky. Tohle není dobře a rozlišil bych období, kdy se dítě má učit probíranou látku (hlavně 2. stupeň) a období, kdy se dítě neučí ani tak látku, nýbrž získává dovednosti (hlavně 1. a 2. třída). U získávání dovedností nebude nikdy tempo stejné, podstatný je výsledek.

+4/−1
23.4.2013 15:05

S48t88á39ň36a 86L52o97u55n98o97v30á 3368121721830

V tu chvilku si ale ty velmi šikovné děti řeknou, že se není potřeba tolik snažit, protože ti ostatní to zvládnou později a je to vlastně ve finále jedno. Jinak vcelku souhlas.

+1/0
23.4.2013 15:08

K66a46r55e88l 65S10o71c35h10ů73r20e33k 2880166659865

No, to ony si právě říkají už dneska. Nesnaží se, protože tak nějak přirozeně dostávají jedničky. Pokud by se odbouralo známkování, pak by měla být učitelka schopna každé dítě motivovat jinak. To dítko, které je víc napřed, pokárám za dva špatné příklady a druhé dítko pochválím, že má špatně jenom 4 - to není problém, když to nedělám přede všemi - prostě odbourat srovnávání, protože se tempo získávání dovedností nedá srovnávat, toť vše. Někdo se naučí základy lyžování za dva dny, ale pak už se nedokáže zlepšit, jiný se základy učí měsíc, ale nakonec to dotáhne dál. Není totéž naučit se 20 slovíček v angličtině a nebo se naučit číst. První člověk lépe ovlivní, to druhé musí přijít přirozeně.

+2/−2
23.4.2013 15:20

K53a39m22i40l 37S59c37h21w64a39g60e94r 3223476135586

Přesně tak!! Sám jsem se za celou základku nic neučil, prostě jsem měl většinou jedničky, dvojky, co mě nebavilo sem se neučil vůbec (třeba dějepis), protože mě to nezajímalo a věděl jsem (tehdy :D ) že to už v životě nebudu potřebovat, a přijetí na technickou školu to taky nijak neovlivní... takže totální nuda a demotivace dlouhých 9 let ;-D akorát pak na střední trochu nestíhačka, protože jsem se neuměl vůbec učit... to jenom moje osobní ukázka nefunkčnosti českého školství - není potřeba děti separovat, ale je naprosto nutné přistupovat ke každému individuálně podle jeho aktuální zralosti, zájmů, schopností...

0/−1
23.4.2013 15:44

J98a49r81o25s91l90a32v 91H79e96j86n97a 4827731979

A kdy byla bitva na Bílé Hoře, víte?

+1/−1
23.4.2013 16:30

K56a25m77i83l 77S96c78h13w37a34g24e61r 3163716595696

1492, 1620, 1914-1918, 1939-1945, 1989 - těchto 7 čísel mis stačilo na 4 z dějepisu ;-) (+ vyplnění pár primitivních slepých mapek a vysvětlení pár technických pojmů jako vozová hradba, atd..)

.

Nikdy dál se mě už v životě nikdo neptal co jsem měl za známku z D :D , průměr jsem měl v půlce devítky myslím 1,18 (ještě 3 z ČJ od stejné učitelky :D)

0/0
24.4.2013 11:12

F70r23a25n21t51i13š17e87k 14E56l96i48á45š 6367453405676

Závidím vám, ale to, co považujete za nedostatek školství, je nedostatkem zájmu rodičů.

0/0
23.4.2013 22:45

K51a61m21i47l 48S55c42h30w64a14g27e22r 3873936665656

To je rozhodně pravda, že dnešní rodiče na děti mají málo času a/nebo na ně víc kašlou... Ale to přece není důvod k tomu aby se nemohlo zlepšovat školství.

0/0
26.4.2013 13:50

P45a80v35e32l 13K37u43r10a65l 5411734880900

Promiňtě ale já bych měl být kárán že mám špatně jenom dva a on je chválen za to že má špatně jenom 4? Tak na to zapomeňte... to bych ho měl chuť zabít.

Chválit je třeba v první řadě výsledky nikoli snahu.

+2/−2
23.4.2013 17:34

K97a79m37i75l 26S78c36h29w12a28g60e13r 3733126565746

;-D Zabít? To je přece přesně ve vašem duchu: dítě se musí trochu stresovat a zvykat si - život není spravedlivý :-P

.

No a teď vážně, není přece třeba pořád něco hodnotit!! Toho si dítě v životě ještě užije dost! Dával sem někde odkaz, nevím, jestli jste četl... taky hodnotí, ale naprosto jinak a na jiné úrovni!!

.

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

0/0
26.4.2013 13:55

K66a48m52i78l 36S56c41h77w74a31g69e35r 3873436215226

R^ lépe bych to nenapsal !! Jenom ještě, že i ten druhý stupeň by rozhodně neměl být jen o látce - tu si najde každý na netu, ale i o těch dovednostech - co se v mládí naučíš... ;-)

0/0
23.4.2013 15:39

R63i33c39h38a30r89d 23S39y88r29o12v98ý 4134113182816

Ve světě funguje vícero věcí, které v českém podání krachují....čím to asi bude?

Více peněz do škol není zárukou vyšší kvality žáků. V Německu s tím mají zkušenosti.

0/0
23.4.2013 14:58

K96a91r38e27l 23H34a58c37k58e49l 2685465576536

Já bych děti, tak do 18 let, vůbec neposílal do školy. A pak už to nestojí za to. ;-D

+5/−1
23.4.2013 14:54

H79e58l34e24n39a 89K44a43v13k25o22v49á 5166663280486

pololetení vysvědčení stresuje, známky stresují,  úkoly stresují, za chvíli bude stresovat i sama  školní docházka.....

+13/−3
23.4.2013 14:52

S84t12á67ň36a 84L41o13u39n44o70v93á 3228241951400

To víte, dneska děti nesmíte stresovat ničím. Musíte jim dát jen prostor na to, aby se mohly plně vyjádřit, být s dospělými rovnocení partneři a zajistit jim finační přísun.

+6/−2
23.4.2013 14:53

R85o79s49t59a 64S50t58r31ž59í57n81e62k 8486825795303

co když to začne dělat neplechu?

+2/0
23.4.2013 15:09

S43t25á18ň42a 12L28o19u67n76o89v97á 3398961861140

Když to dojde úplně do extrému? Žaloba na své rodiče...Tuhle jedna dívenka obvinila svého otce z týrání, protože chtěl, aby umyla nádobí a vynesla odpadky..

+4/0
23.4.2013 15:16

L97i41b30u10š35e 19N35o41v67o45t51n12á 8845351205537

Pane Chládku, než zavedete další hloupost do školství, zeptejte se rodičů, zeptejte se učitelů, zda by váš názor akceptovali. Mně se také líbí jiný systém financování ve školství, jiné mzdy ve školství. O tom se nezmiňujete. Jsem rezolutně proti vašemu názoru. Těch hloupostí, kterými naše školství oplývá, je již dost.

+7/−2
23.4.2013 14:52

F81r62a18n55t39i43š74e96k 69E71l16i57á46š 6417893535686

Myslel jsem , že Fiala je totálně špatný ministr a ejhle, ten příští bude ještě větší lempl.

+3/−1
23.4.2013 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.