Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzskou ambasádou v Libyi otřásl výbuch, bomba byla asi v autě

Francouzské velvyslanectví v libyjském hlavním městě Tripolisu čelilo v úterý ráno bombovému útoku. Neznámí útočníci umístili nálože nejspíš do auta. Zranění jsou dva členové ochranky ambasády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62á31c86l85a98v 71D15l65o21u86h38ý 2447900114400

začínam mít dojem, že dobrý muslim, když aspoň jednou za den nic nepodpálí, nevyhodí do vzduchu nebo aspoň neukamenuje, tak není ve své kůži:-/

+1/−1
23.4.2013 21:05

J90a91k86u63b 19F98e15i89f52a55r 7559829146569

Tady máte plody svého exportu demokracie do islámských zemí. Dobře vám tak!!

0/−1
23.4.2013 18:45

J27a28r86o47s26l55a22v 37Z35e55l13e33n42k26a 9566752504524

Celkem by mě zajímalo, kde byli všichni ti fašounci obhajující Kaddáfího když šlo do tuhého. Zájemcům rozdával vůdce tisíce dolarů na ruku a zbraně. Kdo by nechtěl střílet bezbranné muže a ženy když by pomohl udržet tááák bezvadnou diktaturu.

0/−1
23.4.2013 18:13

P79e45t56r 76K55u27d73r68n56a 5418448407

Tys tam byl kdyz se strilelo do bezbranych, ze zde mudrcujes? Staci par provokateru na vyprovokovani strileni na kazde demonstraci.

0/−2
23.4.2013 20:27

J53a88r10o19s92l68a50v 95Z74e54l28e63n66k41a 9596842654874

Prozradím ti malé tajemství. :-) Sice tě to asi nenapadlo, ale když máš masové celonárodní demonstrace průběžně dva týdny, vidí to dost lidí, včetně zahraničních reportérů, a také to dost lidí natočí a nafotí. Takže se pak tomu může věnovat například mezinárodní vyšetřovací komise OSN, která to potvrdila.

0/0
23.4.2013 21:39

J42a76r15o12s12l67a98v 50Z71e68l73e56n97k80a 9916942124244

Pro zájemce: http://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcouncil/docs/17session/A.HRC.17.44_AUV.pdf

0/0
23.4.2013 21:41

P33e33t86r 34K53u77d34r27n91a 5208248677

I OSN se da koupit. V devadesatych letech posilala OSN do Iraku inspektory a pote vyslo najevo,ze mezi nimi byli CIA spioni kteri tam urcovali mista pro bombove utoky.

0/0
23.4.2013 22:23

J87a12r68o97s67l34a50v 85Z41e19l52e96n80k32a 9276562474704

No, pokud nemáte poznatek že ta komise byla koupená, tak je to poznámka bez pointy. Stejně tak stačilo sledovat kteroukoliv mezinárodní televizi (snad s výjimkou RT, kterou platí Kreml) nebo noviny, nebo nevládní organizace, nebo cokoliv.

Hlavně když si člověk uvědomí, že intervenci podporovaly 3/4 národa (což lze třeba doložit průzkumy veřejného mínění, jakožto dalším kouskem mozaiky) tak je jasné, že to byla zbytečná válka jenom kvůli tomu, že jeden diktátor si nechtěl nechat vzít korýtko. Kdyby odstoupil hned po prvních pár dní demonstrací, mohlo to v Libyii dopadnout více jako v Tunisku a méně jako v Sýrii. To by ovšem nesměl trpět iluzí svého velkého vůdcovství.

0/0
23.4.2013 22:55

P70e38t45r 61K42u64d55r51n60a 5348778507

A jak ty s urcitosti muzes vedet, ze kdyby Khadafi odstoupil, ze by tam NATO nezasahlo? Mas k tomu kristalovou kouli? Spise by se to tam zaclo vice rezat a bylo by hned vice duvodu tam zasahnout. A o jakem narodu to pises, vzdyt tam jsou ruzna ethnicka seskupeni ktera maji ruzne zajmy? No,ja nejsem tak uvedomely abych veril tomu, ze tam tolik lidi podporovalo aby na ne hazel nekdo bomby a nicil jim infrastrukturu kdyz tam vetsina za Khadafiho zila v pohode.

0/0
24.4.2013 0:50

J16a39r57o11s84l53a39v 81Z34e69l60e37n90k24a 9796882534314

Proč by NATO zasahovalo, kdyby Kaddáfí odstoupil? Proč by se "to začalo více řezat" ? To jsou fráze úplně bez obsahu. Vždyť celá revoluce byla o tom, aby se on a jeho elita spakovali a šli pryč. To samé proběhlo v Tunisku a nikdo se kvůli tomu řezat nemusel. Kvůli Kaddáfímu umírali lidi na ulicích.

Libye je z nějakých 96% tvořena sunnitskými Araby, takže jakápak různá etnická uskupení. I když pravda, třeba pro Berbery, těch zbývajících pár procent, to byla i válka proti režimu a za možnost projevovat svoji národní identitu, o které se do té doby nesmělo ani pípnout. Hodně se toho nakvákalo o libyjských kmenech, ale ten boj se nevedl podél kmenových identit, v tom smyslu že by parta kmenů vyhlásila válku druhé partě kmenů, což ani úplně nešlo když jsou vzájemně pokrevně spřízněné, spousta lidí kmen nemá a všichni do jednoho se považují za Libyjce, členy libyjského národa.

A mimochodem ano, lidi tam podporovali to, aby NATO házelo bomby na armádu a diktátora. Nevím, jestli se rozhoduješ podle uvědomělosti, člověk si vystačí s fakty. Jako například s tím faktem, že to říkají samotní Libyjci.

-

http://www.gallup.com/poll/156539/opinion-briefing-libyans-eye-new-relations-west.aspx

0/0
24.4.2013 3:54

M59i77l79o31š 48K84o31v35a69č 7135528256730

to bude odpoved na to dnešní schvalování homozákona ve Francii

+2/0
23.4.2013 13:05

V26e18r90o12n22i49k78a 46R73o26t64t46o11v77á 9180705285835

Mimochodem stejnou politiku jako dnešní USA provádělo Německo 30.let. Kdyby si jen hledělo SSSR, tak by nikdo ani nepíp. I když obsadilo celou Evropu a nešláplo útokem na Británii na kuří oko USA, tak by zase nidko ani nepíp.

+1/−1
23.4.2013 11:13

J65o97s38e73f 98K70o84p90e71c79k58y 9834362385

Jakou politiku provadi USA? ;-)

0/0
23.4.2013 11:18

M18a94r44c29e10l 21C67a49h73a 6844854601241

Tak pro Libyii, už jsou Francouzi bratrská země + každodenní útoky muslimů na západní civilizaci. Evropu, čekají nesmírně těžké časy. Amerika se bát nemusí, ta je za louží a dokáže se samaochránit a sama si udělat pořádek. A hlavně "není tak blbá".

+2/−2
23.4.2013 11:03

V84e46r17o23n64i51k28a 86R27o44t52t18o29v26á 9310765985865

Tak nás také ochraňovala Říše před Benešem celých 6 let. Nic se nezměnilo. Jde jen o to, koho se to týka a kdo vyhraje. Odebrání Sudet je svinsvo,to je naše. Odebrání Kosova je v pořádku. To je Kosova. Atd.

0/−1
23.4.2013 11:09

T88o89m36á37š 15J43a87n70e16č26k25a 4341535866480

Pokud si tam bude různé Džochary pouštět stejným tempem jak dosud, tak si taky zadělává na problém.

0/0
23.4.2013 12:38

D56a10d53a64k 65P93e42t17r 7511890604918

Frantíci opomenuli vytvořit bez autovou zónu kolem ambasády. Bez letovou zvládli na celém území Liyie.

0/0
23.4.2013 10:47

P20e79t93r 46K72r73a96u95s 2706869563404

Rok pote je Lybie rajem demokracie, vsechno je v pohode, socialni nepokojoje veskere zadne, zivotni uroven narustla o 200%, nezamestnanost neexistuje, akorat ta bezpecnost ze jo;-D

+4/−1
23.4.2013 10:36

J72o34s93e44f 12K70o92p89e64c69k71y 9264762215

Pokud nekdo ceka, ze rok po krvave obcanske valce bude nejaka zeme demokratickym rajem na zemi, tak je to asi spise jeho problem nez problemem te zeme ;-)

+1/−3
23.4.2013 10:39

V42e92r56o81n84i46k54a 51R76o89t21t79o52v59á 9560905765685

Občanská válka? Nevšiml jste si NATO? To byla asi tak občanské,jako když Němci hecovali sudetoněmeckou menšinu z Říše

+4/−1
23.4.2013 10:42

J53o22s90e41f 98K96o15p79e96c69k36y 9504182775

Ano, obcanska valka. NATO zacalo se svymi operacemi nekolik tydnu pote, co ta obcanska valka zacala. Toho jste si nejspise nevsimla vy, ze? ;-)

+1/−1
23.4.2013 10:43

J68a60r40o14s49l87a12v 19Z85e31l56e14n32k32a 9286422434734

Ano, občanská válka. http://zpravy.idnes.cz/ceska-po-odletu-z-tripolisu-popisuje-situaci-v-libyi-pcs-/zahranicni.aspx?c=A110226_123708_zahranicni_cen

0/0
23.4.2013 10:46

P91e12t71r 64K29r11a92u58s 2766159493844

Dle tehdejsich zprav a militantu uz samotne svrzeni Kaddafiho a jeho rezimu melo zabezpecit vse co jsem psal..

Ze je Lybie v horsim stavu nez byla je fakt, i kdyz tomu nikdo nechtel verit

+2/−1
23.4.2013 10:44

J24o36s81e43f 20K90o28p51e51c88k66y 9434362695

To jsou pouze vase legracni vymysly neb neexistuje zadna zeme, kde nejsou socialni nepokoje nebo kde neexistuje nezamestnanost ;-)

+1/−2
23.4.2013 10:46

P83e94t74r 82K60r64a35u62s 2586159153144

Hele kouknete na ty zpravy z roku 2012.. 

Medialni masaz dopredu ospravedlnujici utok NATO , vyznelo to tak ze vse bude ok jenom ten Kaddafi tomu vadi... a hele Kaddafi je pryc a ono nicRvRvRv

+2/−1
23.4.2013 10:51

J41o39s20e89f 20K96o69p10e17c30k31y 9884212365

to jsou opet jen vase dojmy. Jedine o co slo, bylo odstranit Kadafiho a dat sanci Libyjcum, aby se zacali starat sami o sebe a presne to se take stalo... ;-)

+1/−2
23.4.2013 10:53

P23e90t31r 12K45r37a37u59s 2266969833934

Ne ne ne ;-D To ted pouze prizpusobujete retoriku aktualni situaci..

SAm dobre vite ze to bylo jinakRv

+1/0
23.4.2013 11:03

J53o84s58e60f 76K75o37p15e59c88k40y 9604772695

ano ano ano. presne tak to bylo a je u vsech techto zemi ;-) Odstranit diktatora a prechodna vlada, ktera usporada svobodne a demokraticke volby. Raj na zemi opravu nikdo nikomu nesliboval ;-)

0/0
23.4.2013 11:09

V73e35r61o63n72i85k70a 33R50o44t40t55o69v76á 9750805235235

On se blbě slibuje ráj na zemi, když Vám padá na hlavu desítky tisíc bomb.

+1/−1
23.4.2013 11:18

J16o26s52e84f 51K56o52p55e60c15k76y 9344592705

to je pravda, kdyby Kadafi na zacatku teto obcanske valky, tak krvave nebranil svuj toalitni rezim, tak by NATO nemuselo zasahnout a Libyjci by snad i uverili, ze pak prijde raj na zemi. Takhle tomu v te ponicene zemi asi nastesti opravdu nikdo neuveril ;-)

+1/0
23.4.2013 11:21

V34e75r63o12n96i62k33a 96R33o29t43t24o29v31á 9160595395775

Pominu jak se k moci dostal. V době střetu s NATO ( to nebyla občanská válka, to bylo stejné jako Říše ponoukala Sudetské Nemce u nás k nepokojům,násilí a nesplnitelným požadavkům a pak řvali do světa jak jim Češi ubližují a musí někdo už konečně pomoci. A Říše se ráda ujala) už byl legitimní dlouholetý vůdce.

+1/−1
23.4.2013 11:37

J74o27s53e61f 26K88o83p15e20c27k34y 9644562255

Kadafi nikdy nebyl zadny legitimni vudce. Nikdy nebyl nikym nikam zvolen, takze nemel jakykoliv mandat tu zemi ridit ;-)

0/0
23.4.2013 12:32

V83e69r31o93n23i73k82a 59R88o18t92t32o50v37á 9360315485115

Podle této logiky by bylo potřeba vybombardovat všechny monarchie. Kdopak asi volil britskou královnu? Lucemburského velkovévodu atd?

+1/−1
23.4.2013 13:05

J75o97s58e42f 26K71o58p73e28c91k51y 9164722675

rika vam neco pojem konstitucni monarchie? ;-) kralovska rodina je pouze formalni hlavou statu, realnou moc a politiku delaji svobodne a demokraticky zvoleni zastupci lidu ;-) jeste nejak chcete sve neznalosti ventilovat?

+1/0
23.4.2013 13:48

R72i28c39h59a98r22d 46T64r94e25f38i45l 4681925489550

Až na to že moc ústřední vlády sahá tak  dva kilometry za hranice Tripolisu. Jinak různe milice, kmeny a atd., atd.

0/0
23.4.2013 11:15

V77e88r77o33n88i57k65a 51R52o58t44t49o55v90á 9180825455345

Azís = Hácha. Jejich role je tak na stejno. I Kubiš s Gabčíkem byli pro Němce teroristi

+2/−1
23.4.2013 10:32

J59a31r96o76s31l36a64v 21Z13e43l13e80n13k65a 9356712234624

Až na to že Azís je demokraticky zvolený představitel demokratického státu který není okupován je to téměř přesná metafora.

0/0
23.4.2013 10:33

V37e49r77o25n61i87k16a 50R76o96t18t14o16v55á 9100435435265

Fakt není okupován? Nálety NATO jste nepřehlédnul? Katarské vojáky a západní výsadkáře? A libyjská armáda prohrála s kým?

+1/−1
23.4.2013 10:39

J58o11s66e50f 67K77o54p31e47c71k55y 9774232835

Neni okupovana. Libye si zvolila sve predstavitele v demokratickych a svobodnych volbach. tedy v necem cim se nikdy nikam nikdy nezvoleny despota Kadafi ani nezdrzoval ;-) nalety NATO byly soucasti rezoluce RB OSN s naprostym souhlasem Ligy arabskych zemi na odstraneni diktatorskeho rezimu, ktery sam okupoval svoji vlastni zemi ;-)

0/0
23.4.2013 10:42

J76a55r54o94s55l44a68v 18Z69e80l59e67n12k97a 9376572804684

Okupace je stálá přítomnost vnější mocnosti která si může silou cokoliv vynucovat, což zde milá soudružko není. Kaddáfího žoldáci prohráli s NATO, ale stejně je tam nikdo nechtěl. Což nic nemění na věci, že tato vláda má demokratický mandát.

0/−1
23.4.2013 10:44

V32e18r22o21n94i85k80a 10R69o40t49t44o94v97á 9820345365605

Zaujalo mně tvé dehonestování na soudružku. Totéž právě dělali svého času soudruzi. Dostat člověka do úzkých větou " zpochybňujete socialistickou cestu" a člověk byl na tenkém ledě. To už zavánělo obviněním z reakce,imperialismu a problémy. Tys musel být Zelenko funkcionář KSČ

+1/−1
23.4.2013 10:51

J10a14r86o98s57l49a41v 85Z90e10l74e55n93k88a 9896852554154

Když já vás pozoruji už delší dobu a rozdíl mezi KSČM a vámi hledám složitě. Ostatně i v této věci.

0/0
23.4.2013 10:56

V70e64r59o67n24i55k73a 38R67o34t85t60o84v76á 9710755575765

Další pokus Zelenko. Soudruzi též neznali nezávislost. Podívej soudruhu, bud jsi s námi,nebo proti nám. Nic mezitím. Zelenko kabátek převlíkneš do modré,ale myšlení tehdejší mocenské kliky nezměníš. Koneckoncu,tehdejší ruda mocenská elita,je dnešní elita překabatěna do různých barviček.

+1/−1
23.4.2013 11:02

P81e33t60r 72H79a19h94n 1793349246458

Kdo s čím zachází, tím také schází, Francie měla lví podíl na destabilizaci v Lybii odstraněním Kaddáfího, jednalo se jen o kmenovou válku a žádnou demokracii, jak se snažili namluvit!

+5/−1
23.4.2013 10:30

J60a54r18o51s76l63a70v 11Z41e89l41e34n28k80a 9166102394254

V době kdy se vložila do věci Francie už Kaddáfí zvládl povraždit pár tisíc spoluobčanů a bojoval proti vlastním lidem, kteří chtěli svobodu. Pohádku o kmenové válce si nechte na jindy.

0/−3
23.4.2013 10:32

P97e83t28r 41H23a14h32n 1543979846508

Darmo s vámi mluvit, kolik se vraždí teď? Nesrovnatelně víc, jen se o tom nepíše, protože už se nemusí nic zdůvodňovat, já v Lybii na rozdíl od vás byl a znám tamní kmenové poměry, vraždí se mezi sebou od pradávna..

+6/−1
23.4.2013 10:35

J72a43r30o59s91l17a79v 76Z18e17l22e10n74k25a 9866492974414

Já myslím, že jste byl nejdál v místní hospodě.

0/0
23.4.2013 10:37

J90a72r18o64s64l36a39v 27Z28e40l14e29n32k65a 9856592684554

Víte, vy jste začal tím, že "Francie má lví podíl na destabilizace Libye". Faktem je, že Libye byla nestabilní dávno před jejím vpádem, a že lidé režim odmítli, takže je režim začal zabíjet. Na tom, že jejich systém nefungoval má vinu tak akorát Kaddáfí. Optimismus, že by za podmínek kdy diktátor vyhlásí válku vlastnímu národu byl mír a pokoj opravdu nesdílím. Akorát by to mělo do budoucna těžké následky, až by ten režim jednou opravdu padl, a Libyjci by si dobře zapamatovali kdo jim v takovém odporu pomáhal a kdo stál proti nim.

0/0
23.4.2013 10:42

J21o74s35e72f 36D33a30n18í84k 9836528262365

Z té bleskové zprávy opravdu není jasné, o který čtvrtek se jedná. Zda minulý týden, tento týden (pozítří) nebo nějaký úplně jiný. Ale, je to podstatné? Ve virtuálním světě nemá čas význam. Vždy existuje pouze NYNÍ.

0/0
23.4.2013 9:04

R63i33c22h16a22r41d 17T78r93e29f74i88l 4481715889840

Hlavně že je uherský žabožrout začal osvobozovat od Kaddáfího. Tohle jsou výsledky "arabského jara". Nikdy nekončící (s prominutím) bordel.

+3/−3
23.4.2013 9:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.