Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O euru musí rozhodnout lidé v referendu, oponuje Nečas prezidentovi

Stanovit pevné datum přijetí eura by bylo chybou, pustil se premiér a předseda ODS Petr Nečas do polemiky s prezidentem Milošem Zemanem. Prezident připustil možnost zavedení eura v České republice v horizontu asi pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53a28d57i51s21l34a35v 95B56u55r94i33a44n 7450426766124

Pokud chce Nečas Referendum k EURU pak musí být uzákoněno Všeobecné referendum kterého se on tak bojí. Měla by již konečně skončit doba jeho terorizování občanů. Ať si sami občané rozhodnu co chtějí a nerozhoduje za ně někdo kdo na to již nemá právo. Všichni víme jak je jejich vláda oblíbená a proto se bojí referenda jako četr kříže.

Ladislav Burian[>-]:-(

0/−1
23.4.2013 12:19

E47d55u77a95r11d 63B36l75a60z36e32k 1243510175205

pravo na to ma a to diky poslednim volbam! A ne dle nejakeho verejneho pruzkumi preferenci... Nebo peo to zeto tady tvrdi nejakej jeho odpurce...

+1/0
23.4.2013 13:28

E72d85u64a27r98d 12B90l56a67z32e47k 1753770125855

penize = mira lidske prace! (levicaky upozornuji ze i te dusevni a ze muze byt dulezitejsi nez fyzicka) A budouli se oenize nepodlozeně zlatem nebo jinym materialem (kousek papirku - bankovek, s natistenu pouze nominalni a tedy relativni a  poltiky ovladanou cenou, to jsite neni!!!) nebo praci (napadem a pod. hodnotou) jen tak tisknout a rozdavat bezpracne(!!!...) , znamena to v budoucnu INFLACI!!!!! Nastup nez se to provaly byva az pozdeji ale o to s razantnim nastupem a klidne ze dne na den! Toto tisknuti a  rozdavani, realne bezceneho papirku pouze potisteneho s cislovkami, bez prace, se prave ve velkem deje s €!... (nastesti i s USD a ropa je USD tak se vuci sobe obe meny zatim nepropadaji a ropa i pro CR vyrazne nepodrazuje, zatim! Nez bublina splasken... Ale obe meny se propadaji k vychodnim menam!)

0/−2
23.4.2013 10:09

E33d56u18a77r87d 38B70l26a27z51e95k 1253880195835

Jeste k te INFLACI dodavam: zadluzene staty -jejich politicke vedeni, statni kasa (to neni krize jak i novinari zamenuji nazvoslovi ..., krize je hromadny bankrot podniku, prudky rust nezamestnanosti na deitky %, to je krize a ne dluh statni pokladny...), mohou pomoci devalvace znehodnotit veskere uspory obyvatel a kapital narodnich podniku v narodni mene twdy prenest tento dluh statni pokladny na vsechny drzitele narodni meny! To ie take defacto INFLACE. Majili vsak €, nemohou nijak devalvovat tuto mezinarodni menu a statni dluh mohou resit leda jeste vetsi oujxkou nebo skrty!!! To se jim nevhce a tak doslova okradou - zkonfiskuji pouze vklady v bankach (na € ve vasi kapse takto nemaji jak vstahnout ruku a mate stale stejne platne euro mateli jej doma pod polstarem a v kapse) . Tom ale ze se jim euro rozda z Bruselu pouze prenesou statni dlih na vsechny clenske staty krom okradeni jen vkladu bank... Zatim to moc neboli.

0/−2
23.4.2013 10:18

D87a46n81i19e67l 27Ř46e40h84á55č79e32k 5397303321617

Já jsem pro. Zbyly mi 5,58 eu a nikde ve směnárně, ani v bance mi je nechtějí vyměnit na Kč. Tak si budu moci koupit aspoň chleba... ;-D

+1/−1
23.4.2013 10:05

P49ř52e14m27y54s36l 22Č46e93r55n43í67k 9127194919178

Zeman Eurohujer;-D

+3/−3
23.4.2013 7:59

P67ř31e49m38y17s60l 64Č54e47r10n38í54k 9587184479648

Ano,už to bylo napsáno. Nejde nepodotkout, že by jim ČSSD mohla vlézt až tam kde záda ztrácejí své jméno;-D

+1/−3
23.4.2013 8:02

L76u97c91i96e 44B82r71o51ž51o35v74á 4989250368487

Nesouhlasím s přijetím eura. Sama EU má značné zásadní problémy a centralizace tolika států v rámci jejich funkčnosti, rozhodování systémových věcí v jednotlivých státech a v neposlední řadě i měny, mi přijde značně hloupé, zpátečnické a neefektivní co se rozvoje týče. NECHCI euro a nemyslím, že mne někdo přesvědčí svůj názor změnit pokud dojde k referendu. [>-]

+11/−3
23.4.2013 7:28

V77l87a57d81a 11S22i71m95o93n14i13k 3889103773135

I když bude referendum, ať dopadne jakkoliv, nikdo už nezmění situaci, že průmysl a hodně podnikatelů už stejně EUR jako transakční měnu používá. Jsou k tomu donuceni obchodními partnery a musí řešit kurzové riziko. Takže my EUR už máme, jenom to nechceme přiznat a pořád budeme dále cpát poplatky bankých za převody:-)

0/−2
23.4.2013 13:00

V97í39t 78V45á75l14e74k 8184442254799

Referendum by ukázalo skutečný poměr odpůrců a zastánců, ale s tím souvisí dvě otázky, 1.: bude jeho výsledek pro vládu závazný? 2.: nebude se opakovat Irsko s opakováním až do výsledku požadovaného Bruselem?

Co se týká podpory EURA slováky tak papír a objednaný veřejný průzkum snesou všechno. V neděli jsem viděl kousek nějakého pořadu na slovenské televizi kde proti sobě byla slovenská europoslankyně a někdo ze slovenské vlády - téma bylo euroval, povinný po přijetí EURA. Podle europoslankyně jedna z nejlepších věcí která vyšla z Brusele a líbila se mi reakce pritistrany, dostalo se jí odpovědi kolik peněz takto odešlo(muselo) do kanálu EU s dodatkem, že její názor je logický protože musí poslouchot své šéfy.

+1/−2
23.4.2013 6:49

M24a63r17c44e38l 16C69a22h79a 6714564941751

Jsem hrd na to, že máme svoji měnu, svoji poměrně pevnou korunu. Přijmout měnu v hodnotě záchodového papíru, by byla sebevražda. Milošovi nečekané eurohujerské tanečky nechápu! Proto jsi snad ani nebyl  zvolen Miloši.

P.S. Prosím redakci, zda by do smajlíku, tak jak je tam vlajka EU, zda by nemohla přidat, a to přeškrknutou vlajku EU s jasným nápisem NE. Děkuji předem.

+12/−4
23.4.2013 6:26

V81l93a88d17a 44S15i67m53o22n56i39k 3339203613395

Česká koruna má kurz jako na houpačce... čím to asi bude? Tou deklarovanou pevností? Jasně, 4 % sem  nebo tam nikoho nezachrání při pořizování dovolené, při pravidelném obchodování s eurozónou to problém může být dost velký.

0/−2
23.4.2013 13:02

K42a72r77e67l 46P15r36ů67š87a 1445898189370

No to asi Miloš mluvil s nějakejma jinejma Slovákama než já.........no není se co divit, s obyčejnejma lidma se papaláši nebaví.....;-)

+9/−1
23.4.2013 3:49

J30i18ř32í 70V95o50t85o96u40p13a75l 6707669665344

O tom, kdy ČR přijme EUR nebude rozhodovat referendum ani Zeman. O tom rozhoduje EK v Bruselu, protože jí přísluší ta pravomoc. Naši politici ji předali EK podpisem Lisabonské smlouvy. Jak je vidět, ani si páni politici nepřečetli, co je v ní naupsáno.

+2/−5
23.4.2013 2:06

F82r33a75n76t36i49š12e13k 19L89e48b10e93d58a 4974977169

najednou chce referendum panáček? Co tak najednou? Snaha získat politické body? A co když jste pane Nečasi schvaloval Lisabonskou smlouvu, proč jste tehdy nebyl pro referendum?

+7/−1
23.4.2013 1:36

H84o59n30z51a 60V87r47á23n31a 5361667114201

Protože v tu chvíli by asi bylo referendum úplná kravina. Nedokážu si představit jak si většinová populace Lisabonskou smlouvu pečlivě přečte a poté jde "referendovat". O přijetí eura je to jiná. Většina ví co to euru je...

+5/−3
23.4.2013 6:31

J11a22r31o13m90í20r 18K50r16á33l 4200289834699

Kolik lidi, co by měli v referendu rozhodovat ví, co LS vlastně obnáší ?  Oni to nevědí často ani politici.

0/−3
23.4.2013 7:12

V11l91a87d97i33s27l26a49v 25A15d45a45m20e54c 2495698471908

Sám nedokáže nic vymyslet, jenom hasí požáry ve vládě. To jediné umí dobře. Tak musí nechat lidi rozhodnout. Pak si nad výsledkem umyje ruce.

0/−3
23.4.2013 9:27

V12l95a67d44i19s82l49a56v 91A81d73a41m46e80c 2595948581248

Referendum dopadne jak doporučí reklaba na bilboardech a podobných reklam. Je to úplně o ničem. Já bych nechal hlasovat jen ty co mají docenturu, doktorát nebo profesuru z ekonomie.

0/−7
23.4.2013 1:30

K96a18r49e60l 93P95r76ů85š91a 1455708489120

Vzhledem k tomu, co předvádějí (viz stav ekonomiky všude kolem ) bych je radši viděl sbírat vajgly v parku...bylo by to užitečnější.......;-D

+4/−1
23.4.2013 3:51
Foto

D24a31v23i59d 48M59i27c51h40a16l 4501528845138

Takže např. Řápkovou, nebo Bendu s "doktorátem" od Kindla?

0/−3
23.4.2013 6:00

V43l54a50d85i94s57l41a29v 86A95d15a29m81e52c 2735228111548

Nemyslel jsem JuDr a podobně ale DrSc nebo DSc. Toto ji jiný level,.v podstatě to jsou vysokoškolští učitelé.

0/−3
23.4.2013 9:22

J76a60r60o80s97l31a42v 52R28a17b55l 4644646570592

s necasem sem nikdy nesouhlasil, ale v tomto ano pokud chce cesko euro, tak at otom rozhodne cesko a ne jen par lidi ve vyssich postech referendum rekne nejvic .. a myslim ze by k referendu prislo vic jak 60% lidi

+7/−1
23.4.2013 1:14

J50a35n 98L95i87b38i28c25h 9282258925773

Eurohujer Zeman přijme euro, i když nebude mít hodnotu zlámané grešle, když to slíbil kámošovi Baroszovi.

+3/−4
23.4.2013 0:38

T95o85m14á50š 85B39í89l91ý 2145140227

O euru musí rozhodnout lidé v referendu, a co tak najednou? Do včera jste chtěli rozhodovat i o tom, kdy se má jít na velkou :-/

+10/−2
22.4.2013 23:46

N96i67c87o11l75e 64O39l45e64j92n81i55k85o83v81a 6386578447660

heh, klidne at je referendum o Euru co nejdriv. Na strane proti bude 2k mladych svobodnych konzerv a cast modrosoudruha. Nekteri necht to klidne pojmou jako referendum o techto zajmovych skupinkach vedenych dlouholetym bojovnikem proti EU zevnitr, Zahradilem, dobre ziveneho prave diky EU :-)EUR^

+3/−16
22.4.2013 22:53
Foto

F12r12a44n37t12i41š76e65k 71H60r52o47m37e38k 7404180859620

nesmysl, euro by to projelo na plné čáře, ale je to celé zbytečná debata, než se my tady rozhoupeme k referendu, už to nebude ta měna o které to referendum mělo být :-P

+7/−2
22.4.2013 22:56

N35i20c44o13l14e 85O97l36e64j50n46i98k30o27v52a 6756838667160

Klaus je v zapomneni, marginalni kritici jako mlade svobodne konzervy se vyskytuji max na DF MF a Zahradil nosi na klope modreho ptaka, zapomnel jsem na nejakeho nositele protieurovskych myslenek? ;-)EUR^

+2/−7
22.4.2013 23:00
Foto

F68r52a44n15t96i50š58e59k 98H82r33o44m54e13k 7104980509130

možná jste zapomněl na hodně lidí

+4/0
22.4.2013 23:03

N67i53c91o59l31e 61O57l43e18j91n80i89k49o77v63a 6106358757820

jiste, tze tim nositelem je "hodne lidi" ;-DEUR^

0/−1
22.4.2013 23:05
Foto

F14r63a54n49t24i19š63e51k 37H82r59o23m21e46k 7434900989670

ano, to byste poznal v referendu, ale jak píšu výše, je to zbytečná debata

+1/0
22.4.2013 23:06
Foto

D65a41n78a 62H89a47n20g16e51b93r91a80u19k 7311759382419

Ono je hodne lidi zblblych populisty a lobbisty a nevi moc o co kraci. Pan Klaus hraje taky obrovskou roli.

+1/−4
23.4.2013 0:11

F90r96a16n86t58i46š58e55k 55L70e35b75e10d32a 4834187109

a kdopak ví oč kráčí? ;-D;-D

+1/−2
23.4.2013 1:38

J61i98ř37í 12V39o21t30o29u64p58a98l 6847589525924

Ale ví. Vždyť to všichni vidí jak na tom jsou eurové země jako Portugalsko, Španělsko, Řecko, přidává se Slovinsko a brzy přibudou další. Kdo by do toho spolku bankrotářůbankrotářů lezl dobrovolně?

+3/−1
23.4.2013 2:12

V64l69a84d58i28s52l40a23v 54A79d66a35m18e25c 2245958761308

Aby jste se nedivil? Reklama udělá hodně. Stačí jedna prsatá blondýna na bilboardu jak mává Eurama a máme ho tu coby dup.

0/−3
23.4.2013 9:24

L96u64k93á72š 49H65o16f21m78a29n 1613874272806

Takže navrhujete, aby lidí nehlasovali zodpovědně na položenou otázku, ale aby na základě emocí (podle toho, jak se jim zamlouvá ODS, SSO nebo jiní) vlastně odpovídali na něco úplně jiného, co se zrušením měny, která tady je už přes 100 let, a jejím nahrazením v poslední době nepříliš stabilním eurem nemá absolutně nic společného. To celkem dává smyslRv

+3/−1
22.4.2013 23:06

N75i70c46o25l64e 21O43l60e97j34n58i12k33o63v67a 6776468357900

pri uvedomneni si faktu, ze 85 % exportu jde do EURO zony, kde je probuh ta stabilita? Ja vidim naklady na smenu, naklady za zajisteni kurzoveho rizika, naklady na spravu systemu, ktere se samozrejme dnes a denne projevuji v cenach produktu a sluzeb. A ano, ptam se jeste jednou, kdo je nositelem protieurovske myslenky? Klaus je politicka mrtvola, mlade svobodne konzervy, tech 2k hlasu jim slusi, pak tu mame Zahradila, jehoz EU slusne zivi x let. Tze asi fakt zbyva tech "hodne lidi" ;-DEUR^

+5/−4
22.4.2013 23:11
Foto

F38r46a77n87t23i47š27e36k 15H20r25o58m91e57k 7684120179600

není kam spěchat

+2/−3
22.4.2013 23:19
Foto

D17a55n14a 29H65a55n74g53e40b28r97a84u59k 7791199402379

Pani Olejnikova mate pravdu. Ja nechapu, ty Cechy nacisto zblble Klausem. € je tvrda mena s malou inflaci a kdo ho ma drzi se ho zuby nehty. Ja bych ho rozhodne za koruny nemenila. V obchode EU a investicich cizich firem do Ceska je koruna jen na obtiz.

+4/−6
22.4.2013 23:42
Foto

F11r89a59n13t26i13š38e82k 19H75r89o74m85e77k 7614190989650

paní Dano, které éčko máte na mysli ? to německé ? franouzské ? italské ? španělské, kyperské ?

+4/−1
22.4.2013 23:46
Foto

D88a21n83a 27H85a71n63g78e68b74r34a50u15k 7471619672379

Prave,ze € je pevna mena vsude. Proto se ho na jihu drzi a drzi. V Nemecku jsou lidi s € spokojeni a DM uz vetsina zpatky nechce.

+1/−5
23.4.2013 0:09

F85r58a93n81t25i39š90e87k 80L55e58b54e30d61a 4664397249

ty informace o spokojenosti Němců s eurem čerpáte odkud? Poslední dobou se totiž naopak až příliš množí stesky po marce (ta by ale zas samozřejmě zabila německý export, protože by byla příliš silná, euro je vyvážené a Německu se slabší euro hodí a k tomu mu dopomáhají slabé jižní státy. Takže je vlastně v pořádku že Němci ekonomicky dotují jih - pomáhají tím sami sobě ;-D)

+1/−1
23.4.2013 1:41

N72i64c80o41l77e 59O75l19e43j65n52i19k93o30v38a 6296428477110

a to ja je chapu,spousta lidi na tom slusne ryzuje, je logicke, ze si svoje brani. Ono v pepikofe kdysi platilo, ze by tam vyhrala i klausova raketa, kdyby kandidovala. Janouskuv Bem dostal v roce 2006 pres 50 % hlasu, ale kdeze ty lonske snehy jsou za vseobecneho jasotu medii. Tolik asi k te "hodne lidi" :-)EUR^

+1/−1
22.4.2013 23:57

K57a52r19e60l 57P58r20ů30š79a 1495208639190

Nicole...podobné debaty jsem slyšel v době vsupu ČR do EU. Tehdá jsem pracoval pro velkou Importní/Exportní firmu. Všichni se těšili až nebudou JCD (jednotná celní deklarace) a veškerý obchod bude sluníčkový. V té době se jezdilo Slovensko,Polsko,Rakousko,Německo, Maďarsko...když si majitel domluvil večer kšeft, tak se ráno naložilo, večer se vyrazilo a  druhý den bylo zboží u zákazníka. (mluvíme o celých kamionech zboží). Jedinej problém byl v tom, že se ráno musely dát papíry na celnici a podle nich se musel kamión přesně naložit...nic jiného...všichni se do EU těšili jak malé děti...já coby nejstarší dědek jsem varoval, že brusel je od "B" jako že podle vzoru byrokrat a že to nebude tak jednoduché...a najednou to začalo...chvilku to šlo, jenže pak najednou přišly věci jako "nakládání s obaly" "povinné značení" a jiné "buzerace", které ač vycházely s EU legislativy nutily víceméně zakládat dceřinné společnosti v cílové zemi, aby se byrokrat nažral a ochod zůstal celý...noa a nakonec se pár let ješte jezdilo do POlska a Slovenska, ...pak už jenom na Slovensko a nakonec to majitele přestalo bavit, zlikvidoval to a firma skončila.......jo obrat při vstupu do EU byl okolo 750mil/rok.....EURv

+3/−1
23.4.2013 4:05

V13l81a60d90a 56S90i60m44o19n17i49k 3929363473825

Mimo celní porcedury a papíry ( což už nemáme) si můžete všechno elegantně a vemi efektivně naplánovat. Ukažte mi prosím jednoho jeidného logistika, který je při smyslech, aby se chtěl brátit do doby JCD a front u Rozvadova, když má za sebou JIT výrobní linky s minimální zásobou.

0/−1
23.4.2013 13:06
Foto

D80a24n40a 92H10a45n73g27e96b87r29a16u27k 7951119822659

Rekla bych,ze € je stabilni, Vic nez koruna.

+3/−7
22.4.2013 23:43
Foto

D52a93n27a 56H64a23n88g18e59b63r20a50u10k 7951679782769

Lidi musi hlasovat o mene, ktera je budoucnost a Cesku na mezinarodnim parketu pomuze. Pockejte po krizi a az splnite kriteria a pak uvidite. Vsechny staty se musely zbavit historickych men, ale mezinarodni obchod je bez debaty o hodne lehci a myslim, ze i zahranicni investice do zemi s €.

+2/−6
23.4.2013 0:15

V85l46a62d59i51m55i88r 52S10o91u15k79a38l 4890931731306

Jsem proti referendu. Nálada ve společnosti pro me není uplne měřítkem co je spravne a co není. Měl by rozhodnout odpovedny politik na zaklade odborne diskuze v parlamentu. Princip, který by měl v demokracii fungovat ..I když tam sedi často blbci..

+2/−8
22.4.2013 22:53

O70n45d68ř69e14j 70K68u22r94k63a 5499465338

Taky možnost, Kalousek by řekl těm fotbalistům, že když podpoří přijetí eura, zaplatí jim výlet do Soči a klidně i třeba do Brazílie a bylo by.

+1/0
22.4.2013 22:58

L58u74k97á76š 16H87o94f55m75a61n 1303294732196

Zaprvé referendum je velmi nebezpečný nástroj, kterého lze užívat jen výjimečně. Tedy souhlas.

Zadruhé nechápu, proč dělat referendum o něčem, o čem bylo rozhodnuto v roce 2004.

+1/−5
22.4.2013 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.