Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vratislavický boj o Porscheho vrcholí. Esesák to nebyl, tvrdí badatel

Některým lidem v libereckých Vratislavicích vadí památník slavného rodáka, automobilového konstruktéra Ferdinanda Porscheho, kterému vyčítají nacistickou minulost. Badatel Vilém Wodák však předložil dokument, který jeho zapletení se s nacisty zpochybňuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e26t20r 24J16i45r75á29s55k51o 8737721115893

Vzkaz pro paní Jarmilu Zenger.

Pozoruji Váš diskusní boj se snahou argumentovat. Díky. Co mně ovšem vyrazilo dech, nevím co s tím a na co není odpověď: ... čestný člen SS!, hodný a zlý důstojník SS !, to je možné pouze v Čechách. Přečtěte si moje příspěvky na téma FP na "nasevratislavice.cz", kde se snažím o vyjádření podstaty problému a tím je morální a lidský profil člověka, kterému je postaven památník.

+2/0
23.4.2013 16:11
Foto

J13a38r59m17i56l25a 74Z70e75n70g77e77r 5730323183447

Pokud vim, tak tato diskuse je o panu Porschem a jeho clenstvi v SS. To, ze tu nekdo nesouhlasi s tim, aby mu byl postaven pamatnik neznamena, ze ale vsichni souhlasime s KSC, Rudou armadou a ja nevim s kym. To neni tematem diskuse, pouze se to tu hodne lidem hodi jako argument. Ale neni to argument, je to pouze vymluva, jako ve skolce, kdyz jeden chlapecek druheho bouchne a on bouchne zpatky a vymluvou je "on me ale bouchnul jako prvni" a ten prvni rekne "on na me delal ksichty". Jde o to, ze stavet pomniky nekomu, kdo byl v SS jakozto oficir a ma na svedomi zivoty stovek valecnych zajatcu - a mohl to zmenit - se proste nehodi.

+3/0
23.4.2013 13:01

M53i13l41a44n 89H47o22l 1632926391629

a je prokázáno, že měl on osobně na svědomí něčí životy? Mě vůbec nejde o ten pomník, ale o podstatu věci... Mimochodem, stavět mu pomník jen proto, že se tam narodil mi přijde spíš takové maločesky zamindrákované...

+2/−1
23.4.2013 13:08

F94r88a90n92t34i35š59e45k 50V64o17m74á10č63k54a 1507484480

Ptám se, aniž bych je chtěl hodnotit, jaké životy mají osobně na svědomí ti dnešní komunisté, kteří vám tak strašně vadí, na rozdíl od Dr. Porsche, konstruktéra, nácka a esesáka par exellence?

S druhou částí příspěvku se dá určitě souhlasit, ale je třeba chápat, že i Vratislavice chtějí být vidět a přilákat nějakého turistu, aby nějakou Kč upustil, nebo ještě lépe Euro. Využít slavného rodáka se nabízí. Mají ještě jednoho, ale s tím to bude chtít ještě pár let počkat. A mně osobně by nějaké menší jako že muzeum Dr. Porsche v rodném domě nevadilo, kdyby se za tím účelem nelhalo.

+1/−1
23.4.2013 17:03

M44i66l96a54n 32H43o38l 1282966581689

Dnešní komunisté i bývalí komunisté? Jaký je mezi nimi rozdíl? Třeba soudruh Filip před pátr lety chválil bývalé pohraničníky za to, že stříleli po lidech, co utíkali před to talitním režimem... Mě Porsche coby člen NSDAP nevadí o nic víc, než letitý bolševici

+1/−3
23.4.2013 18:24

M48i22l94a92n 32H45o18l 1792816861849

... a mimochodem, spíš mi příjde jako zrůdnost než nějaký pomník, že může existovat a v parlamentu ČR sedět strana, která se veřejně nedistancovala od své zločinecké minulosti;-€

+1/−3
23.4.2013 13:10
Foto

J49a95r57m98i12l47a 33Z69e89n82g66e23r 5530903273377

to je ale bohuzel vec, kterou mi dva nezmenime. Ja taky nejsem fanda, nikdo z mych rodicu v ni nikdy nebyl a meli kvuli tomu problemy, KSC nikdo z nas nikdy nevolil, presto holt je znakem demokracie, ze i strany, ktere nemame radi, se mohou dostat do parlamentu. Spis je to znak naroda... ze tyhle lidi stale voli, i kdyz vi, co zpusobili.

K tematu - je prokazano vypovedmi, ze pan Porsche vedel o tom, co se deje v jeho podnicich a nic s tim nedelal. Vi se taky, ze sam zadal o zasilani valecnych zajatcu do svych firem a vi se taky, ze moc dobre vedel, co se v KZ taborech deje, cili nebyl zadne nevinatko. To ze sam nikdy nikoho nezabil neni jeste omluva pro to, co vsechno vedel a vyuzival toho ve vlastni prospech. Proste by ten pomnik stat nemel, to je muj nazor a je demokratickou veci ostatnich, jestli s nim souhlasi. I v nemecku je pan porsche dost rozporuplna osobnost, na internetu jsem pouze nasla jeho bystu s napisem "Ferdinand Porsche, sudetsky Nemec" a to je vse... vi se o jeho minulosti a i kdyz nemeckemu prumyslu zrejme dost prinesl, nemeni to nic na faktu, ze byl aktivnim clenem NSDAP a SS, coz je samo o sobe faktem, aby se o nem moc slavnostne nemluvilo. Stejne tak jako pan Wagner - at byl jak byl genialni, jeste idnes se vi o tom, jak byla jeho dcera fanaticka nacistka a proto se o ni moc nemluvi ... i kdyz je zakladatelkou Bayreuther festspiele ... na tohle jsou Nemci opatrnejsi nez vsichni ostatni.

+2/0
23.4.2013 13:16

M91i45l70a90n 95H40o47l 1912946681619

Mě jeho členství v NSDAP nevadí o nic víc, než to, že někteří kandidáti na prezidenta ČR byli v KSČ (Fisher a zvolený Zeman).

0/−3
23.4.2013 18:31

M14i70l31a14n 40H67o62l 1792226151359

POKRYTECTVÍ PO ČESKU: Čechům vadí členství německého občana F. Porsche v NSDAP či SS, ale to, že si Češi zvolili za prezidenta ČR bývalého člena KSČ M. Zemana jim nevadí;-O;-O;-O Pomníky Rudé armády (kolik povraždila nevinných Čechů při "osvobozování" a hlavně i v r.1968?), Gottwalda (také měl krvavé ruce) či Masaryka (ten dal příkaz střílet do stávkujících dělníků zač. 30 let) jsme tady měli či máme dodnes a pojmenované ulice jakbysmet. F. Posrsche sice byl v NSDAP, ale nikoho nezabil, netýral ani nevěznil... Pro lidi s krátkou pamětí: v KSČ ci příslušníky StB byl přes 2 milióny lidí a mnozí z nich si užívají luxusu a dost lidí stále volí KSČM;-€;-€;-€

0/−5
23.4.2013 12:49
Foto

J84a39r26m58i35l98a 57Z39e37n79g78e53r 5890513883507

Me vadi, ze pan zeman byl v KSc a taky jsem ho nevolila. A taky si myslim, ze nejde o pokrytectvi, ale o princip. Taky mi vadi, ze byvali clenove StB ziji v luxusu, pomniky Rude armady mi ale vadit nemuzou, protoze to byli obycejni vojaci, kteri stejne tak jako kazda armada na svete delala, co armady delaji --- 90% jich je okay, zbytek jsou osobnosti, jejichz brutalita ve valce vykvete. To byli i Americani ve Vietnamu, Francouzi v indocine a predpokladam ze i cesti vojaci buhvikde. Presto by mi vadilo, kdyby pan Porsche mel pomink v ceskem meste, je to asi jako kdyby panu Bushovi postavili pomnik v Iraku za to, ze jim sesadil Huseina. Jde tu proste o princip.

+3/−1
23.4.2013 12:55

M23i58l10a27n 61H20o52l 1632176841229

Ruští vojáci se při "osvobozování" chovali jako dobytci, vraždili a také znásilňovali civilisty... Ve východních čechách, v Polsku i jinde by mohli pamětníci vyprávět

0/−2
23.4.2013 13:13

M44i18l23o32š 64M57a78c40k44ů 5150669242877

Nemůžu za to, samotnému se mi to nelíbí, ale KSČ je na rozdíl od NSDAP zcela legální stranou. Bohužel nezakázali ji hned po 89, teď si myslím, že už to nepůjde. Takže si to shrňme Porsche byl příslušníkem NSDAP a to byla zakázána už po válce. S tím se nedá nic dělat.

+2/0
23.4.2013 13:13
Foto

J66a95r21m32i76l90a 52Z59e49n26g72e38r 5970553353677

ano, to je pravda, ale na druhou stranu odsoudit "stranu" jakozto instituci proste nejde. To slo po valce, kdy to bylo velice jednoduche, dnes by to neproslo u zadneho soudu. A navic, jak potrestat stranu? Potresta muzete jednotlivce! ja vim, zni to blbe, ale z pravnickeho hlediska dnes uz politickou stranu prakticky nelze zakazat, pokud ji neprokazete ze to neni maskovana mafie a neobchoduje s drogami... Jsem pro, aby se jednotlivci postavili pred soud, ale to asi dopadne jako s nacistickymi zlocinci ...

+1/0
23.4.2013 13:19
Foto

J77a16r16m70i90l71a 26Z91e70n64g30e35r 5920193203787

Toto je odkaz na nemecky clanek na wikipedia http://de.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche. Kdo umi nemecky, precte si tam, ze   - "Aby dosahl svych cilu, byl F.Porsche pripraven vyuzit veskerych porstredku, ktere se mu diky NS-rezimu nabizely, predevsim osobnich kontaktu k Hitlerovi a Himmlerovi, predevsim za ucelem podpory. S velkou loajalnosti - za ucelem vlastniho prospechu - prosazoval NS-valecnou politiku Ns diktatury.Pozadoval sovetske valecne zajatce a zajatce z koncentracnich taboru,kteri jako "ZWangsarbeiter" pracovali ve VW-fabrikach. Podle neuplnych seznamu prislo ve Volkswagenu 500 techto zajatcu o zivot. Zalozil take tzv.Stanici ktera mela pecovat o deti zajatcu - kde byli i deti nuceny pracovat jakozto Zwangsarbeiter. Stovky deti tam zemreli, malo ktere prezilo. SS-lekar, ktery byl kvuli tomuto zazalovan jakozto valecny zlocinec vypovedel po valce, ze o tom F.Porscheho informoval, ten vsak na toto nereagoval.  jeste v unoru 1945 si nechal Porsche transportovat zajatce z Buchenwaldu." Je tedy na kazdem, aby si udelal obrazek, jaky byl Ferdinand Porsche clovek, navic to, ze byl v SS neni jen znamenim, on nebyl jen obycejny SS-Mann, on se stal v roce 1942 SS-Oberführer, coz je pozice mezi plukovnikem a generalem... cili zadny radovy esesak!

+3/0
23.4.2013 12:27

P52ř42e12m73y53s55l 52Č84á18p 7310908570728

Myslím, že činnost žijících bývalých členů zločinecké organizace KSČ je daleko více alarmující, než aktivity jednoho z nejlepších konstruktérů automobilů. Bohužel NSDAP se chovala k inteligentním lidem lépe než naši komunisti. Viz. zašlapané projekty.

+2/−3
23.4.2013 12:18
Foto

J16a90r28m80i83l18a 47Z88e18n80g94e15r 5480153833297

Bohuzel nebyla jeste KSC v CR zakazana, jako byla NSDAP v Nemecku, proto nelze z pravniho hlediska nikoho z nich trestat za to, ze byli cleny. To je ten rozdil. A prave proto, ze NSDAP byla uznana jako zlocinecka organizace a pan Porsche byl jejim aktivnim a dobrovolnym clenem - a zamestnaval valecne zajatce - proto neni zadne oduvodneni mu stavet pomniky. To ze byl inteligentni neni omluvou, spise mu to pritezuje, protoze moc dobre vedel, co dela.

+2/0
23.4.2013 12:34

M87i38l24a32n 63H28o29l 1122926641139

...takže i veřejně odsoudit všechny firmy (a jejich vedení), které za války sloužili nacistům či dalších 40 let komunstům - také řešení ;-D

+1/−2
23.4.2013 12:54
Foto

J61a59r28m15i63l94a 10Z23e90n24g43e74r 5380353693157

ne firmy, ale ty, kteri tenkrat o tom rozhodli... firma je instituce, kterou nejde trestat, ale ty, kteri o tom rozhodovali.. proto je taky nesmysl zakazat kompletne KSC (taky jsem nenapsala, ze bych to udelala, jen jsem napsala, ze to proste v CR neni), ale jednotlivce... instituci samotnou odsoudit je dost krajni prostredek - bohuzel NSDAP byla tenkrat dost krajni zalezitost. Proto byla take zakazana strana a nebyli potrestani vsichni jeji clenove - to by byl prece nesmysl

+3/0
23.4.2013 12:57

M52i93l91a57n 50H13o79l 1332126131289

je zrůdnost a česká ubohost, že KSČ nebyla zrušena a její čelní představitelé pozavíráni (a ti nejhorší popraveni). Dnes mnozí z nich úspěšně podnikají či mají báječný život s vysokým důchodem. Porsche rozhodně nebyl horší než kdokoliv, kdo šéfoval za komunistů Škodovce, Tatře, Zbrojovce atd.

+2/−4
23.4.2013 13:17

M57i83l37a10n 61H80o25l 1822846551309

Přesně tak, češi jsou pokrytci. Zrůdká KSČ (M) a její bývalí členové jim nevadí, ale tohle ano...

+1/−3
23.4.2013 12:52

M75i98l84a20n 82H15o95l 1242806571349

... zrůdná X

+1/−2
23.4.2013 12:55

H91e58l96e49n69a 21K14a18v25k35o39v92á 5966943420396

Byl nacistou?  byl!!! Jestli měl číslo nízké nebo vysoké už by vůbec rozhodovat nemělo, takoví lidé si pomník nezaslouží.!!

+5/−5
23.4.2013 10:50
Foto

M16a73r75t54i53n 32K67l48u71m80p51a27r 5696508957174

Spousta lidi u nas byla komunisty a pomnik maji? Napriklad i vrahove jako Gottwald, Zapotocky a dalsi. Jaky je v tom rozdil? Narozdil od nich, on byl vybornym technickym inzenyrem...

+2/−4
23.4.2013 13:52

M13a76r36e12k 18K12o83s75t22e73l51e21c60k72ý 6553266858

Tak začneme pomalu a opatrně oslavovat jednotlivce, pak přidáme menší skupiny a nakonec přepíšeme celou historii. Dr. Porsche je prokazatelně ODSOUZENÝ VÁLEČNÝ ZLOČINEC. A neodsoudili jsme ho my Češi, ale mezinárodní soud. Chceme tento soud zpochybňovat?

Když může jakýsi okresní historik a badatel zjistit, že plukovník SS nebyl ani plukovník, ani SS, tak nakonec zjistíme, že ani s těmi sudeťáky a Sudety to nebylo tak docela pravda, že opravdu byli utlačováni a okupace v roce 1938 nebyla okupací!

Natočíme ještě pár filmů o různých Habermanech a začneme ty Němce opravdu litovat, omlouvat se jim a odškodňovat je. Pro začátek postačí stavění pomníků válečným zločincům. Pak už je jen krok k tomu, abychom se sami přiznali za viníky II. světové války a přijali znovu Mnichov.

Jako člen SS byl dr. Porsche soudruhem Hitlerem pověřen, co nejrychleji sestrojil pro německý lid automobil. Lidový automobil. Volkswagen. A aby to splnil, tak ukradl (nebo okopíroval, jak chcete) konstrukci automobilu Tatra svého kamaráda Rakušáka a taky sudeťáka Hanse Ledwinky. Proti konstruktérovi a geniální konstrukci aut Tatra (třeba 97), VW brouk nebo Renault 4CV nic nemám. Ale stavět pomník válečnému zločinci v Česku?

My Češi jsme národ análních speleologů a je nám vcelku jedno, komu kam lezeme. čtyřicet let do ruda, pak zase do hněda, černa, oranžova, modra...

+4/−8
23.4.2013 8:38
Foto

M20a62r84t73i82n 58K47l14u74m81p31a49r 5326668967654

Pan Ferdinand Porsche nebyl nikdy odsouzeny, dokonce ani souzeny, jako meiznarodni zlocinec. V prosinci 1945 byl zadrzen francouzskymi urady pro podezreni ze spachani valecnych zlocinu (coz tehdy bylo bezne obvineni nemeckych obcanu), 20 mesicu byl drzen ve vezeni bez sdeleni obvineni a vysetrovan a nakonec bez obvineni propusten a repatriovan do Rakouska. Vase prohlaseni a obvineni jsou lziva, vylhana a stvava.

+9/−4
23.4.2013 9:18

M87i96l88o90š 64M12a13c64k72ů 5690779192927

Trošku jiný pohled : Ferdinand Porsche byl nacistou a členem NSDAP. Členem NSDAP se stal v roce 1937. U SS dosáhl hodnosti SS-Oberführer a za jeho činnost mu byl v roce 1944 propůjčen prsten s umrlčí lebkou (Totenkopfring). Byl také nositelem Válečného záslužného kříže bez mečů (Kriegsverdienstkreuz).

Po válce byl Ferdinand Porsche odsouzen za spolupráci s nacisty na 22 měsíců vězení. Rozbíhající výrobu vozu Volkswagen Brouk řídil jeho syn Ferry, který zároveň připravoval výrobu sportovních vozů Porsche ve vlastní továrně. Ve svých prvních sportovních vozech ale využil řady dílů Brouka.

Ferdinand Porsche zemřel krátce po svých 75. narozeninách na následky infarktu ve Stuttgartu, pohřben je v Zell am See.

Zajímavostí je, že od vzniku Československa až do roku 1935 byl Ferdinand Porsche československým občanem, byť v Československu prakticky nepobýval.

+5/−4
23.4.2013 10:33

L95u59k30á77š 71H52l63o84u53c27a12l 6522530691964

asi by bylo na miste pridat zdroj, odkud cerpate, nemyslite? mimo jine je v clanku dolozeno, ze prsten s lebkou nedostal (nebyl propujcen). a ten soud, ktery zminujete probehl kde? kdy? trochu moc tvrdych faktu bez dolozeni zdroje

+2/−1
23.4.2013 11:53

M18i93l89o34š 29M54a62c17k66ů 5290959282967

Lehce je to na Wikipedii, ale když si trošku zabrouzdáte internetem zjistíte např. že se podílel na konstrukci tanku Tiger (P) či tanku Tiger Elephant (P) nebo na Vratisĺavice.cz lze najít i toto :

Těšit se tolik let přízni nacistických pohlavárů přineslo komplikace. Na konci války je Ferdinand Porsche Američany internován do tábora Kransberg. Brzy ho ale propouštějí. Nebylo proti němu vzneseno žádné závažné obvinění.

     To se ovšem dotklo velmi vlivného muže, Jeana – Sierra Peugeota, který se významně zasadil o to, aby Ferdinand, jeho syn Ferry a švagr Piech dostali dva roky „natvrdo“. Trest si odpykávali ve sladké Francii. Kdo by se divili, že se po Evropě začalo šuškat, že i Renault 4CV je konstrukcí Ferdinanda Porscheho. Chce si to trošku zaguglit

0/0
23.4.2013 13:10
Foto

M81a70r27t84i76n 36K64l87u35m88p11a87r 5356238337214

A co je podle vas konkretne trestneho na konstrukci tanku??? Lol, tak tohle me dostalo. To ze konstruoval Tigery, Tigery II a Ferdinandy tak se naopak zapsal do technickych knih. On s temi tanky ani nejezdil, ani nestrilel a mnohdy je ani nevyrabel. Vytvarel projekty a ideove projekty.

0/−4
23.4.2013 13:54
Foto

J59a94r74m60i82l29a 68Z76e15n66g70e14r 5320673653567

Nebyl odsouzeny, to ale neznamena, ze je to vse v poradku, co udelal. V jeho fabrikach umirali valecni zajatci a dokonce i deti a on o tom vedel a nic neudelal. Byl to oficir SS a uz to by snad melo stacit, aby nebyl zvecnen na pomniku v ceskem meste. Nikde v Nemecku by nikomu takovemu pomnik nepostavili.

+2/0
23.4.2013 12:30

M44i41l35a68n 92H70o53l 1152646441279

V komunistických lágrech (I U NÁS) umíralo spousta nevinných lidí a stejně se komunistům stavěli pomníky a šéfové fabrik, kde dělali muklové se dnas mají jako prasata v žitě...

+1/0
23.4.2013 12:58
Foto

J37a93r42m18i60l55a 44Z33e21n32g19e25r 5520453293577

Ano, mate pravdu, diskuse je ale o panu Porschem a ne o lagrech komunistu. Nikde nikdo nenapsal, ze by s nimi souhlasil. Ale ani jim se nestavi pomniky, alespon v to doufam, proc by se tedy meli stavet panu Porschemu? To ze se tehdejsi "papalasove" maji jako prasata v zite je pouze chyba legislativy, ale rozhodne to nevidim jako oduvodneni, proc stavet byvalemu SS-oficirovi pamatnik.

+1/−1
23.4.2013 13:04
Foto

M83a44r27t30i89n 65K54l87u37m30p33a90r 5116148177774

Vy proste odmitate uznat fakt, ze by az pet a pul miliontym clenem NSDAP, hodnost dostal cestnou a uniformu nikdy nemel na sobe a prsten tez nedostal. Vite co? Zeptejte se rodicu, jestli byli ve strane. V KSC. A jestli byste vy, jejich dite, mohla studovat, kdyby nevstoupili a jestli by si oni udrzeli praci, kdyby nevstoupili. Pak se na "clenstvi" mozna zacnete divat jinak.

+1/−2
23.4.2013 13:57

V63l33a58d49a 39S75i71m23o16n20i21k 3219303123585

Vy jste ale nějak minul téma -tím je Ferdinand Porsche a jeho minulost. Máte něco, co by zpochybnilo jeho členství v NSDAP, čestnou (v souvislosti s NSDAP zajímavé sousloví) vojenskou hodnost apod. ? Proč by se dnes měla zatajovat a zakrývat skutečnost ? Prosím jediný dobrý důvod - bez použití tisíckrát omlílaného agrumentu "komunisti".

+2/0
23.4.2013 16:37

M76i27l18a85n 16H60o82l 1472166131759

mě nevadí o nic víc, že byl člen NSDAP než to, že jiní byli v KSČ

0/−1
23.4.2013 18:21

V63l71a27d24a 98S29i31m14o18n74i80k 3959983433145

A komu jinému z KSČ se dnes chce stavět pomník ?

0/0
23.4.2013 20:00
Foto

M58a75r58t43i76n 26K98l31u41m34p86a97r 5906578717744

Nebyl to dustojnik Waffen SS, kdybyste se o to zajimala hloubeji, zjistila byste, ze jeho hodnost byla pouze cestna a propujcena. V militarizovane spolecnosti jako Nemecko ve tricatych a ctyricatych letech nic neobvykleho. Ja nerikam, ze se nechoval mnohdy amoralne, chran buh, ale mezi amoralnosti a zlocinnosti je dost podstatny rozdil Amoralne se zde chovali nasi rodicove a prarodicove 40 let v dobe komununismu. Bylo to trestne? Mnohdy ne. Bylo to amoralni? Mnohdy ano. A vase zostuzovani a zlehcovani soudniho systemu, to nebudu vubec komentovat, s takovymi nazory bychom rychle skoncili v anarchii. Nebyl souzen ani odsouzen, zatimco mnoho jinych ano. Dle meho to mnohe vypovida.

+1/−1
23.4.2013 13:50

F11r32a71n94t59i44š92e96k 21V10o80m54á68č51k36a 1897174260

V roce 1938 se postavení Oberführera změnilo poté, co byly Verfügungstruppe přeměněny na Waffen-SS. Od té doby byla hodnost Brigadeführer považována za ekvivalent pro armádní hodnost Generálmajor, Standartenführer pro armádního plukovníka, avšak Oberführer neměl žádný ekvivalent v armádě a tak začal být brzo považován za hodnost staršího plukovníka.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Oberf%C3%BChrer

Káždý, kdo někdy alespoň trochu přičichl k armádě ví, že plukovník je hodně velké zvíře. Rozhodně ne nějaká kusovka, která o "spolupráci" možná ani nevěděla, a nebo sice věděla, ale spolupracovala jenom pro to, aby se děti dostaly do školy.

Porsche nebyl řadový, byl elitní a horlivý budovatel vítězství tisícileté říše, vysoko postaveným ve struktuře SS, s odpovídajícím podílem krve na rukou desítek milionů postřílených, vybombardovaných, zplynovaných obětí toho zrůdného "projektu".

+7/−5
23.4.2013 8:05
Foto

J77a95r56m37i27l29a 94Z10e24n77g87e95r 5260193833337

presne tak to je ! viz wikipedia nemecka http://de.wikipedia.org/wiki/SS-Oberf%C3%BChrer, zde je videt, ze SS-Oberführer je jen o stupen nizsi sarze nez brigadni general!

+2/0
23.4.2013 12:51

M33i33l42a80n 78H63o25l 1242506781149

... a my tady vítáme představitele agresivních zemí, které povraždili a dodnes vraždí miliony lidí, jako je Obama, Putin s otevřenou náručí

0/−2
23.4.2013 13:02
Foto

J97a49r86m64i45l71a 11Z50e54n95g15e75r 5440763403487

ano, a Karel IV. je zodpovedny za masakry zidovskych komunit v cele Rimske risi ... Vite, problem je v tom, ze na kazdeho mocneho cloveka nekde neco najdete. Prezident Kennedy bral drogy, byl to devkar a byl fyzicky ke konci kariery naprosto neschopny dal vladnout. Anglicky premier Churchill byl alkoholik, jeho nastupce byl na amfetaminech, pani Thatcherova taly nebyla bez chyby... Proste byt v techto pozicich nejde, aniz by si clovek nazaspinil ruce ... ale ani to neni omluva! proste je to jen vymluva. Nehlede na to, ze srovnavat Putina, byvaleho vysokeho oficira KGB s Obamou mi prijde trochu pritazene za usi.

+3/0
23.4.2013 13:10

M91i82l43a22n 83H37o58l 1662136661829

Já tím chtěl napsat, že pokrytectví je to, že se řeší Porsche, ale komunisti či agresoři-vrazi jsou u nás velebení a dostávají státní vyznamenání. Špinavé a krvavé ruce mají právě ti Obamové, Putinové, Bushové, Jelcinové a další a potažmo i Havel, který intenzivně podporoval vměšování NATO do vnitřních záležitostí jiných zemí a vraždění nevinných civilistů. Např.: Irák, Afghánistán, Jugoslávie atd.

0/−2
23.4.2013 13:27

L83u96k26á91š 21H12l78o25u95c25a37l 6112410801474

prakticky vsechno, co se tyka valky, neni cernobile. dneska se to historikum "dobre" soudi, jestli si tamten nezavdal s rezimem moc, nebo jestli uz to bylo za hranici. a je pak strasne jednoduche "od stolu" odsoudit porscheho za to, ze mel clenstvi v nsdap, nebo ze v jeho fabrice nacisti vyrabeli zbrane. nikdo z nas v tom rezimu nezil, nebyl konfrontovan s realitou a jak jsem z dostupnych zdroju pochopil, nikdo ani presne nevi jestli se porsche zapojil dobrovolne nebo pod natlakem (na schindlera se taky x desitek let nahlizelo negativne). dokud se neprokaze, ze nekomu vedome ublizil (nebo ublizoval), nemelo by se na nej hazet tolik spiny. jiste, zminit u pamatniku tyto informace, at si navstevnik sam udela obrazek, ale rovnou z nej delat esesaka?

+8/−2
23.4.2013 7:45

M82i82l77a36n 36H15o43l 1852846741579

Souhlas. A mimochodem, české fabriky vyráběli a vyváželi (za války, za komunistů) a vyrábějí a vyvážejí dodnes zbraně, které slouží k zabíjení nevinných lidí ve světě...

+1/−1
23.4.2013 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.