- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem pro zákaz utajování příjmů všech státních zaměstnanců a všech výdajů státu, protože se jedná o náklady hrazené z našich daní. Jakýkoliv pokus o utajování těchto příjmů a nákladů budí pochyby o správnosti vynaložení našich prostředků. V době počítačů, databázových systémů a internetu je možno zveřejnit vše do poslední propisky a poslední koruny.
No zveřejňování platů je nutné, lidi budou vědět jak a proč se Ti poředstavitelé o to perou, ale já bych zveřejnil roční plat i se všema požitkama. To by bylo správné.
Samozřejmě souhlasím s tím, že platy státních zaměstnanců by měly být zveřejňovány. Jenže mě napadá i jistý problém, ktarý může toto zveřejňování způsobovat vedoucím pracovníkům. A sice motivační rozdíly a interní procesy pro stanovení platu konkrétního podřízeného. Jako zaměstnanec bych byl určitě nerad, kdybych se z internetu dověděl, že kolega, který dělá to samé co já a nastoupil později má plat vyšší, než já. Vedoucí pro to může mít objektivní důvody, které nemusí být povinen vysvětlovat. Neumím to přesně vyjádřit, ale například situace, kdy dlouholetý zaměstnanec dělá svou práci "dobře" ale nový ji dělá ještě lépe a tím pádem se šéf rozhodne mu přidat, je podle mě docela častá a stav, kdy všichni pracují jak umí a jsou za to adekvátně ohodnoceni je přece docela v pořádku. Jaké zlo ale dokéže napáchat informace o platu kolegy na pracovišti, to všichni, kteří se alespoň na nějaký čas pohybovali v soukromém korporátním prostředí, vědí. Kolega totiž může svou výkoností častokrát lézt pěkně na nervy, nemusí být ani nijak oblíben, ale když si takový a makový plat dokáže vyjednat. proč ho nezaplatit. A ostatní samozřejmě začnou hledat důvody a ptát se: "jak je možné, že to takhle je, když já se tu můžu přetrhnout a jsem tu o x let déle."
Na základě tohoto svobodného přístupu k informacím totiž může požádat o zveřejnění platu svého kolegy v podstatě každý státní zaměstnanec.
Státní sektor je sice úplně jiný, ale co se týče motivace a možností jak řešit tyhle drobné rozdíly s ohledem na plat konkrétního jednoho zaměstnance, tak si myslím, že to funguje úplně stejně.
A to je jen jeden z příkladů. Jistým řešením by snad mohlo být, že by pro státní zaměstnace existoval nějaký "katalog prací", který by přesně vymezoval co spadá do pracovních povinností s nějakou konkrétní prací spojených a zároveň v jakém rozmezí by se měl pohybovat plat člověka na takové pozici. Zároveň by mělo být stanoveno, jaké maximální např. osobní ohodnocení může zaměstnanec dostat, přičemž rozsah tohoto možného osobního hodnocení by měl být stanoven tak, aby nepřesahoval např. 10 - 15% základního platu. Pak by stačilo zveřejnovat plat tabulkový a těch 15% navíc max by si tam každý mohl dopočítat s tím, že to ten dotýčný státní zaměstnacen brát může, ale taky nemusí.
Nevím, je to zapeklitá věc. Jak jsem uvedl na začátku - souhlasím s tím, že platy státních zaměstnanců by měly být veřejné. Otázka je pouze do jaké míry (s přihlédnutím např k tomu,l co jsem zede vypsal.)
Koukám ÚOOÚ si stále trvá na svém drzém přístupu a komentuje a přímo rozporuje rozhodnutí NSS (kterým se má přitom jen řídit a nikoliv k němu zaujímat jakási stanoviska).
Takže holt prohraje další soud-horší je, že za naše peníze.
Jsem platcem dani, tedy akcionarem tohoto statu. Chci vedet, co vsechno se plati z mych penez. A nejaky komunista z UOOU mi v tom nebude branit
Vy nejste akcionářem státu a stát není akciovou společností. V žádné zemi na světě neplatí, že by dańový poplatník měl právo na informace co vše se platí z jeho peněz. Ono dost dobře to prakticky ani není možné.
Platy státních zaměstnanců by měly být veřejné, což platí i pro uklízečky. Jestli někdo nechce, aby ostatní věděli jaký má plat, tak ať jde dělat jinam.
Podobná rozhodnutí jen způsobí, že při další žádosti bude zase nějaký ouřada argumentovat, že TIHLE a TIHLE už nemusejí platy zveřejňovat. Kdo stanoví tu hranici, kdo ano a kdo ještě ne?
Právě že ÚOOÚ se snaží stylizovat do role arbitra, který o tomhle bude rozhodovat.
Bohužel je to častá tendence u úředníků, kteří se snaží rozhodovat o výkladech, místo prostého aplikování legislativy.
Celý úřad pro ochranu osobních údajů bych jako naprostou zbytečnost zrušil. A jestli má někdo problém s tím, že se další lidé dovědí, jakou bere mzdu, tak ať nejprve zpytuje svědomí, zda si takovou mzdu vůbec zaslouží. Žádný závistivec nemůže argumentovat mzdou jiného při vyjednávání mzdy vlastní. Pokud je přesvědčen o tom, že má takové kvality, že si zaslouží mzdu vyšší, tak ať své služby nabídne tomu, kdo mu bude ochoten více zaplatit. No a pokud jsou lidé placeni z veřejných peněz, tak tam už bych jakékoli tajení zakázal. V době, kdy je stát chudý, nemůže ani přeplácet své zaměstnance. A protože je to z veřejných peněz, mělo by to být i pod veřejnou kontrolou.
Tak mně se jako mnohem větší nerovnost zdá, pokud by se uveřejnily údaje jen někoho. Proč by plat vedoucího měl být znám a jeho podřízených ne? To zas Bradáčová udělala něco (z mého pohledu) správného a normálního a bude za to náležitě potrestána.
úřad to záměrně komplikuje asi na objednávku shora, rozlišení je jednoduché a správné .....placení z veřejných peněz mají mít příjmy zveřejněné, ostatní ne !!!! nebo snad chtějí naznačit, že zaměstnavatel ( v tomto případě přeneseně daňový poplatník) nemá nárok vědět kolik platí svým zaměstnancům ????? nebo už je stát v majetku někoho???
Stát není v ničím majetku. Nepodléhá daňovému poplatníkovi. Daňový poplatník není zaměstnavatelem, a to ani v přeneseném slova významu, státních zaměstnanců. Prostředky převedená na stát formou daní nejsou již majetkem daňového poplatníka a ten nemá právo kontroly nad jejich dalším využitím.