- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže, pár faktů:
AČR má jednotku pátrací a Záchranné Služby Letectva. Ta má základny v Plzni, v Praze (2x), Náměšti (Brně), Přerově a Čáslavi. To jsou specialisté, kteří svou práci umí a v systému IZS všechny stanoviště působí jako záloha (Plzeň jako primár) a létají tam, kam se žádný soukromník nevydá.
Mají stroje W-3A a Mi-17(1) v počtu dostačujícím i tomu, kdyby ze všech stanovišť létali primární zásahy.
Policie má stanoviště v Praze pro primární zásahy, plus Hradec pro sekundáry. Mají třináct vrtulníků zn. Bell a EC.
U soukromníků dělají ti samí piloti, co dělali v PČR/AČR před předáním. Nebo si myslíte, že si je vytáhli soukromníci z klobouku? Že nám tu běhá štos soukromých pilotů s obchodní licencí na těžké vrtulníky, kteří si to cálovali ze svého? nn, jsou to všichni lidé vycvičení z našich daní. Takže kecy že si započívají soukromníci výcvik...jen berou to, co stát zaplatil a vyhodil, aby to uvolnil soukromníkům.
Rika Vam neco pojem amortizace? A licence neni univerzalni. Na kazdy typ musi byt zvlast preskoleni! Pilotak, neni ridicak.
Ten spor rozhodně není nový, otázka levnější armády a policie se už probírala někdy před rokem 2000, kdy soukromým firmám hrozilo, že stát převezme celou "záchrannou letku". Tehdy byl problém i v tom, že armáda neúčtovala o odpisech, že její výpočty skutečně nezahrnovaly investici do vrtulníku atd. Problém vůbec není v teorii "vždyť vojáci berou peníze tak jako tak, tak ať za to odvádějí nějakoun práci", ale skutečně v účetnictví. Ceny vrtulníků jsou známé, povinná údržba přesně popsaná, takže expertní posudek může vycházet z reálných čísel a udělal by v tom jasno. Všechny emoce okolo jsou zbytečné, protože uváděné armádní číslo je zatížené chybami vyplývajícími právě z problematického armádního účtování.
Podle trestního oznámení platí stát za jednu letovou hodinu u společností DSA a Alfa Helicopter včetně držení pohotovostí 135 258 korun. Naopak ta nejdražší hodina i s držením pohotovosti u armády stát vychází na 50 025 korun.
Podle Tučka jsou ceny armády, se kterými kalkuluje policie, umělé. "Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů," míní Tuček. Podle něj je zajištění provozu letecké záchranky soukromými firmami lepší a levnější. Mluvčí DSA uvedl, že firma provozuje záchrannou službu o polovinu levnější.
Tuček záměrně mluví nepravdu, protože čísla mluví zcela jasně a armáda nedělá žádnou charitu a v částce 50 025 korun má započítány veškeré náklady s provozem spojené, bez všimného pro Julínka a jeho kamarády a především partajní pokladny.
Jasně, vy jste na to přišel
Ve své spíš soukromé praxe jsem se setkal, se skutečností, že jaké koli služby a produkty, které jsem kupoval od zprostředkovatele byly méně kvalitní a dražší. Proto tak nějak nechápu proč by si měl stát na všechny tyto služby neustále najímat mnohdy několikanásobně dražší soukromé subějky, které stejně z 80% jsou jen agenturama, které stejně tento produkt přeposílají na další a další firmy. Chápal bych kdyby se jednalo o služby, které kde bude stát jedním z mnoha zákazníků. Ale pokud je stát pouze jediným zákazníkem vše mi značně páchne po korupci a zlodějině.
problém je v ceně, není důvod aby tuto službu zajišťoval jenom stát. Stejně jako u převozů záchranek, hasičů apod. ať si to vyřídej pojišťovny. Zde pak více dodavatelů zajistí dostatečnou konkurenci..
Jiná otázka ovšem je, že vše co stát nakupuje je předražené a to je job policie, tak ať se snaží...
zacinam mit iluzi, ze v nasem state uz fakt neexistuje nic, za cim byl nebyl nejaky tunel, uplatky nebo ze by neco fungovalo fakt legalne a korektne bez nejake korupce a podvodu...
Bohužel to vypadá, že to není jen iluze, ale realita...
"Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů,"
Většina těch nákladů by vznikla stejně, akorát se létá naprázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Na záchrance to nalétají při práci a ne při poletování nad městem popř. výcvikovým prostorem.
A proč by policie a armáda měla dělat záchanku? Tak ať policie také rovnou hasiče, finančák a zajišťuje taxi službu
V dnešní době když je něco soukromé, je to automaticky fuj a zlodějina. Ale když tečou peníze neefektivně ze státní nebo obecní kasy, tak to vlastně ani nikomu moc nevadí.
ale tady tečou peníze neefektivně ze státní kasy do soukromé Julínkovy kapsy
Stát by nebyl levnější, ani kdyby lítali na muzejních helikoptérách MI-8
no to se kolego diskutére velmi pletete.. stará Mi-8 má daleko daleko větší náklady na letovou hodinu, než třeba Écéčko
Nikdo mi nevymluví, že když budou létat s vrtulníky vojáci, stát bude mít za jedny peníze zajištění letecké záchranné služby a zalétané piloty. Ale proč platit jednou, když lze platit dvakrát, žejo...
Jo. A co když nás napadnou imperialisti zrovna ve chvíli, kdy budou vojáci zachraňovat?
Julínkovi nefandím, ale jak někdo může říct, že armáda funguje efektivně a nebolet ho hu.. (ústa), to nechápu.
Ale jo, funguje. Zeptejte se Parkanovy a Kalouska... Ti si to nedokazou vynachvalit