Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme levnější, brání se záchranáři DSA v souvislosti s obviněním Julínka

Firma DSA nesouhlasí s čísly, podle kterých její záchranářské vrtulníky létají dvojnásobně dráž než armáda nebo policie. Reagovala tak na obvinění bývalého ministra Tomáše Julínka protikorupční policií. Ta tvrdí, že nevýhodně převedl provozování letecké záchranné služby z ministerstev obrany a vnitra na soukromé firmy DSA a Alfa-Helicopter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o73m49á42š 85C17h65r86a13s80t94n91ý 2418959209191

Takže, pár faktů:

AČR má jednotku pátrací a Záchranné Služby Letectva. Ta má základny v Plzni, v Praze (2x), Náměšti (Brně), Přerově a Čáslavi. To jsou specialisté, kteří svou práci umí a v systému IZS všechny stanoviště působí jako záloha (Plzeň jako primár) a létají tam, kam se žádný soukromník nevydá.

Mají stroje W-3A a Mi-17(1) v počtu dostačujícím i tomu, kdyby ze všech stanovišť létali primární zásahy.

Policie má stanoviště v Praze pro primární zásahy, plus Hradec pro sekundáry. Mají třináct vrtulníků zn. Bell a EC.

U soukromníků dělají ti samí piloti, co dělali v PČR/AČR před předáním. Nebo si myslíte, že si je vytáhli soukromníci z klobouku? Že nám tu běhá štos soukromých pilotů s obchodní licencí na těžké vrtulníky, kteří si to cálovali ze svého? nn, jsou to všichni lidé vycvičení z našich daní. Takže kecy že si započívají soukromníci výcvik...jen berou to, co stát zaplatil a vyhodil, aby to uvolnil soukromníkům.

+1/−2
22.4.2013 11:54

D93a80v87i73d 65M77a29l32i45n98a 1500793910233

Rika Vam neco pojem amortizace? A licence neni univerzalni. Na kazdy typ musi byt zvlast preskoleni! Pilotak, neni ridicak.

0/0
22.4.2013 19:17

P43e17t97r 41V96l28k 3540574213321

Ten spor rozhodně není nový, otázka levnější armády a policie se už probírala někdy před rokem 2000, kdy soukromým firmám hrozilo, že stát převezme celou "záchrannou letku". Tehdy byl problém i v tom, že armáda neúčtovala o odpisech, že její výpočty skutečně nezahrnovaly investici do vrtulníku atd. Problém vůbec není v teorii "vždyť vojáci berou peníze tak jako tak, tak ať za to odvádějí nějakoun práci", ale skutečně v účetnictví. Ceny vrtulníků jsou známé, povinná údržba přesně popsaná, takže expertní posudek může vycházet z reálných čísel a udělal by v tom jasno. Všechny emoce okolo jsou zbytečné, protože uváděné armádní číslo je zatížené chybami vyplývajícími právě z problematického armádního účtování.

+1/0
22.4.2013 11:29

P75a76v42e26l 97J42o53h89a84n36i80d96e28s 9119986985543

Podle trestního oznámení platí stát za jednu letovou hodinu u společností DSA a Alfa Helicopter včetně držení pohotovostí 135 258 korun. Naopak ta nejdražší hodina i s držením pohotovosti u armády stát vychází na 50 025 korun.

Podle Tučka jsou ceny armády, se kterými kalkuluje policie, umělé. "Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů," míní Tuček. Podle něj je zajištění provozu letecké záchranky soukromými firmami lepší a levnější. Mluvčí DSA uvedl, že firma provozuje záchrannou službu o polovinu levnější.

Tuček záměrně mluví nepravdu, protože čísla mluví zcela jasně a armáda nedělá žádnou charitu a v částce 50 025 korun má započítány veškeré náklady s provozem spojené, bez všimného pro Julínka a jeho kamarády a především partajní pokladny.

+3/−2
22.4.2013 7:00
Foto

T26o95m86á66š 85Z94d88e47c86h93o10v98s90k64ý 9468691651965

Jasně, vy jste na to přišel 8-o8-o8-o8-o

+1/−1
22.4.2013 10:40

V88a45š12e34k 12Ř54í59h93a 2643423468872

Ve své spíš soukromé praxe jsem se setkal, se skutečností, že jaké koli služby a produkty, které jsem kupoval od zprostředkovatele byly méně kvalitní a dražší. Proto tak nějak nechápu proč by si měl stát na všechny tyto služby neustále najímat mnohdy několikanásobně dražší soukromé subějky, které stejně z 80% jsou jen agenturama, které stejně tento produkt  přeposílají na další a další firmy. Chápal bych kdyby se jednalo o služby, které kde bude stát jedním z mnoha zákazníků. Ale pokud je stát pouze jediným zákazníkem vše mi značně páchne po korupci a zlodějině.

+2/0
21.4.2013 22:08

J96i42ř97í 72S37t60e33h65l89í81k 3520782213

problém je v ceně, není důvod aby tuto službu zajišťoval jenom stát. Stejně jako u převozů záchranek, hasičů apod. ať si to vyřídej pojišťovny. Zde pak více dodavatelů zajistí dostatečnou konkurenci..

Jiná otázka ovšem je, že vše co stát nakupuje je předražené a to je job policie, tak ať se snaží...

0/0
22.4.2013 7:20

D48a53n90i93e70l 44N36o62v14á20k 3623518912933

to máš pravdu. Ze svých životních zkušenností mi je jasné, že služby a vše kolem dokáže nejlépe a nejlevněji stát. Pouze stéle nechápu,kde udělali soudruzi chybu!;-O;-€

0/0
22.4.2013 8:37

J42a16n 91Z39a56p10l97e95t67a10l 7270379840450

zacinam mit iluzi, ze v nasem state uz fakt neexistuje nic, za cim byl nebyl nejaky tunel, uplatky nebo ze by neco fungovalo fakt legalne a korektne bez nejake korupce a podvodu... Rv[>-]

+6/−2
21.4.2013 18:38

V98á17c16l91a33v 23K62o11v68á98ř 3928968194351

Bohužel to vypadá, že to není jen iluze, ale realita...

+2/0
22.4.2013 7:50

T91o32m44á30š 44J66a90n59e96č51k95a 4771225516850

"Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů,"

Většina těch nákladů by vznikla stejně, akorát se létá naprázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Na záchrance to nalétají při práci a ne při poletování nad městem popř. výcvikovým prostorem.

+10/−1
21.4.2013 18:19
Foto

T89o75m43á59š 90Z63d95e13c69h28o78v41s41k46ý 9918451581905

A proč by policie a armáda měla dělat záchanku? Tak ať policie také rovnou hasiče, finančák a zajišťuje taxi službu 8-o8-o8-o

+2/−13
21.4.2013 18:43

T72o13m44á65š 95J91a28n54e49č19k64a 4951545106200

IZS

+3/0
21.4.2013 19:02
Foto

T78o33m59á47š 28Z70d95e29c73h12o65v35s59k22ý 9148151461865

IZS  - je policie, hasiči a záchranka. A jedině u záchranky jsou nestátní provozovatelé (kraje a soukromé firmy).:-/

+1/−2
21.4.2013 19:07

D49a48n50i33e78l 51N41o45v24á85k 3483738732783

tak to tedy máme zdravotnictví, armádu a min. vnitra ohledně každého jednotlivého vzletu.

IZS má v popisu práce jiné úkoly než létat k např. doprav. nehodě,nebo mozkové příhodě,popleto!

0/0
21.4.2013 20:59

T30o26m66á68š 85J21a72n11e17č25k90a 4931365926940

Prakticky při každé dopravní nehodě zasahuje kompletní IZS. Takže mluvíte o něčem čemu rozumíte jako koza petrželi.

+2/0
21.4.2013 22:10

D36a15n58i59e66l 59N71o73v55á53k 3173168812563

až tě to u Vás v Horní-Dolní klepne a poletí pro tebe vrtulník,tak se zalarmuje celý systém IZS!;-D

0/0
22.4.2013 8:32

T19o79m10á37š 86J14a43n55e45č29k34a 4241485406340

Pokud mě klepne v zamčeném bytě a nebudu schopen sám otevřít dveře tak ano - hasiči aby otevřeli, PČR aby zajistila otevřený byt a ZZS aby zachraňovala. To stejné při různých úmrtích v uzamčeném bytě, otravy CO, úrazy na nepřístupných místech a pod.

0/0
22.4.2013 10:48

T41o83m25á48š 50J86a80n88e23č16k28a 4581515216240

Když to tak dobře víte - popište mi co je dle vašeho názoru náplni činnosti IZS.

0/0
22.4.2013 10:51

D77a15n89i53e96l 44N90o66v48á87k 3613808692393

na hloupost místních diskutérů jednoduchá,logická otázka. Jsem opravdu zvědav na fundované odpovědi.

+1/0
21.4.2013 20:50

M34a52r21t41i48n 23N69o91v67o41t68n38ý 9908865310681

Nesmysl, armada by stejne musela mit vyhrazeny personal a stroje ciste pro zacrannou službu. Zdroje nejde sdilet jednoduse proto, ze by ti lidi chybeli při plneni vojenských operaci, stejne jako piloti potrebuji naletane hodiny v bojových strojích, a ne v civilni zachranne sluzbe...

+2/−5
21.4.2013 19:09

T54o90m43á30š 50J29a34n93e42č88k50a 4271755596880

Nemusela - co asi dělají piloti, když nejsou na misi? Na misích tráví podstatně méně času než co jsou v ČR. Stejně tak zdravotníci - pokud nejsou na misi s polní nemocnicí tak dělají např ve FN. Přitom je platí vojáci a nemocnici to šetří náklady.

Aby mohl pilot létat záchranku musí mít nalétáno "X" hodin. A protože to jsou piloti většinou bývalí vojenští, mají to nalétáno na vojenských strojích. Ono se počítá počet nalétaných hodin - hlavně. A i armáda má některé menší vrtulniky, ne všechny stroje jsou bojové.

+1/−1
21.4.2013 22:17

Z16d21e59n87a 63H16v27o12z96d54e85n46s58k84á 6683537147456

Presne tak.

Tyhle naklady se plati tak jako tak ze statni kasy, takze cokoli, co je navic, celkovou cenu drzeni tech vrtulniku pro danoveho poplatnika jen snizuje.

0/−1
21.4.2013 20:56

J79a42n 69B46r48a88u15n28e27r 7975594723519

Takže trochu teorie. Dejme tomu, že by leteckou záchrannouslužbu (LZS) zabezpečoval stát, tedy PČR a AČR. Dnes máme na území ČR 10 stanicLZS, z toho má PČR 1, AČR 1, Alpha Helicopter  4 a DSA taky 4. O těchto 10 stanic by semusela podělit policie a armáda, dejme tomu 3:7. Co má armáda k tomuto účeluk dispozici? Mi-24 a Mi-171 nepřipadají v úvahu. Pro laiky: tytovrtulníky jsou vzhledem ke svým parametrům absolutně nevhodné pro primárnízdravotnické lety. Zůstávají vrtulníky W-3A Sokol. Těch má letectvo celkem 10kusů (pokud se nepletu, tak 2 jsou z toho ve VIP verzi).  Z těch 10 letectvo horko těžko udržuje jenpár strojů v provozu. Přitom na zajištění 7 stanic by bylo trvale potřeba7 letu schopných vrtulníků + jeden jako záloha. Toto je ale vzhledem k rozpočtuAČR, vysokým cenám generálních oprav, servisu a náhradních dílů záležitostí sciencefiction. Dále musím zareagovat na „velice fundovaný“ názor týkající se létánína prázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Létání v záchrance nemůžesuplovat výcvik vojenských pilotů a to z těchto důvodů: 1. vojenské vrtulníkyjsou ze své podstaty určeny k plnění velkého množství úkolů (mezi které patříi záchranné lety). Piloti musí cvičit všechny úkoly a ne jen jeden. 2. Lety v záchrannéslužbě mohou provádět jen vycvičení piloti – při letu na záchranu života neníčas na učení, tam musí všechno šlapat jako švýcarské hodinky. A to mne přivádík další věci. Pokud by AČR držela službu na těchto stanicích jen ve dne,bude potřebovat minimálně 21 plně vycvičených kapitánů vrtulníků (pokud i v noci,bude jich potřeba daleko více), kteří by nedělali nic jiného, jen by chodili doslužby na záchranku. A to je snad ještě větší science fiction než ten první. Takžez mého pohledu AČR na to prostě nemá.

+2/0
21.4.2013 22:41

M25i17r52e61k 26H41r97a66b61e37c 5870468742635

píšu vám za jedna !!! konečně rozum a ne bláboly !!!!

0/0
22.4.2013 7:49

L81i74b19a 72R45u45s81n95á26k 2280694715701

V dnešní době když je něco soukromé, je to automaticky fuj a zlodějina. Ale když tečou peníze neefektivně ze státní nebo obecní kasy, tak to vlastně ani nikomu moc nevadí.

+9/−5
21.4.2013 17:58

V82l45a88d28i52m33í13r 69S38l15a32v52í22k 5155772289159

ale tady tečou peníze neefektivně ze státní kasy do soukromé Julínkovy kapsy

+8/−6
21.4.2013 18:25
Foto

H80a98n73a 34M32a52l17i35c23h36o69v29a 9900337903543

jak to víte ?

+5/−6
21.4.2013 18:30

J70a25n 31L72á18n45i22k 5712937531693

protože to říkali v televizi a tam vždycky říkají pravdu

+3/−1
21.4.2013 20:15
Foto

T86o30m33á40š 13Z76d21e46c70h97o45v60s91k80ý 9928381961425

Přesně tak. Když jsou tak efektivní státní české dráhy, proč tedy na koleje pouštíme soukromníky. A zkuste si jet vlaky ČD a pak Leo Expressem nebo žlutými vlaky. Opravdu efektivita státu je vidět na první pohled ;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:42

J49i47ř80í 40H97a51v89á55č55e95k 1453850123

Zkus jet žlutým vlakem, nebo Leem do Horní DolníRv Oni umí jen vlézt na lukrativní tratě a rýžovat.

0/−1
21.4.2013 23:21

I39v78o 82V30a14r89g95a 5665524791868

Podnikání není o dělání neefektivních, ekonomicky nefunkčních a prodělečných činností. Takové zhovadilstvo umí jen státní mašinerie pod diktátem ruce natahujících občanů. S efektivitou ani zdravým, ekonomickým rozumem to nemá nic společného. Nakonec stačí jediný pohled na státní dluh. To je to "státní podnikání", jehož efektivitu platíme ročně jenom na úrocích desítky miliard Kč.

0/0
22.4.2013 18:49

J30a55n 34V64a38s90k25o 9173253393542

Stát by nebyl levnější, ani kdyby lítali na muzejních helikoptérách MI-8

+5/−8
21.4.2013 17:39

A15l87e55š 32N80o49v56á31k 6248110837956

no to se kolego diskutére velmi pletete.. stará Mi-8 má daleko daleko větší náklady na letovou hodinu, než třeba Écéčko

0/0
22.4.2013 6:07

L16u80k19á59š 88A47d10a75m96e66c 3937193510267

Nikdo mi nevymluví, že když budou létat s vrtulníky vojáci, stát bude mít za jedny peníze zajištění letecké záchranné služby a zalétané piloty. Ale proč platit jednou, když lze platit dvakrát, žejo...

+11/−4
21.4.2013 17:19

K35a27r63e80l 37H70a71c84k72e94l 2745815186566

Jo. A co když nás napadnou imperialisti zrovna ve chvíli, kdy budou vojáci zachraňovat? ;-D

+1/−8
21.4.2013 17:30

F19r30a64n85t46i59š28e82k 28L40e36b68e25d62a 4564477929

;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:07

J46a80n 64N23o39v67á43k 7725234338307

no tak se bude potřebovat více vojáků, vojenské helikoptéry se taky nedají použít, a celkově vojsko je proslaveno svojí schopností levně nakupovat. Nevidím jediný důvod který by vedl k úspoře.

+3/−1
21.4.2013 18:20
Foto

J18i24ř84í 16B38i52l65í76k 4125182722904

Julínkovi nefandím, ale jak někdo může říct, že armáda funguje efektivně a nebolet ho hu.. (ústa), to nechápu.

+6/−6
21.4.2013 16:37

J97i52r97i 33D54v67o55r19a37k 5347110375113

Ale jo, funguje. Zeptejte se Parkanovy a Kalouska... Ti si to nedokazou vynachvalit!!

+6/0
21.4.2013 16:51

Z53d42e79n62e31k 22J33i36r96o74u14š54e29k 8400712964790

Opět výkřik zoufalce. Vy si asi těžko zkočítáte nákup V lídlu.

+1/−7
21.4.2013 17:14

M45i84l72a88n 65V70o41s44t88r14ý 6679246914824

Ovšem armádní i policejní piloti musí mít stejně určitý nálet hodin za rok, kdyby místo cvičebních letů létali se záchrankou tak nemusejí létat tolik cvičných letů a na tom se ušetří a tím sníží náklady na lety při kterých zachraňují... v tom je ten rozdíl oproti soukromé firmě (navíc soukromá firma aby mohla existovat musí generovat zisk, armáda zisk generovat nemusí takže by se platili jen skutečné náklady a ne příjem pro akcionáře)... vojáci prostě ty hodiny odlétat musí a když nevozí pacienty tak je to prostě jen náklad, takhle by měli více nalétáno a ještě by si na sebe defakto vydělali...

+23/−8
21.4.2013 16:06
Foto

J23a56n 15V83a20l85a24l79í95k 6496649110776

nevím proč vám dávají mínus vždyt je to pravda...

+8/−4
21.4.2013 16:39

Z92d77e34n37e82k 21J57i88r26o64u21š87e70k 8470272424170

Pane Vostrý. Ono to není jenom o nalétání hodin. Je to nepřetržitá služby pilotů, zdravotníků a pod. Nebo by jste chtěl, aby k havárii přiletěl vrtulník se dvěma vojáky v maskáčích?

A co když bude mít armáda cvičení? To tam pošleme toho blbýho kriminalistu s batohem.

+2/−5
21.4.2013 17:18

J65o22s14e90f 89V97a23l55a 9600203653643

stejne jako ostatni nevidim duvod proc platit soukrome firme za neco, co je ve schopnostech a pravomocich armady nebo policie. Navic - technickym vybavenim a zkusenostmi (nocni pristrojove letani) jsou piloti "ozbrojenych slozek" podstatne lepe pripraveni na eventualni extremni podminky. Taky si nemusi kupovat rezervni vrtulniky, ktere stoji necinne v hangaru, protoze maji dostatecnou zasoby techniky u utvaru.

+7/−1
21.4.2013 17:35

J88a33n 34V64a92s47k65o 9633763833122

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

+2/−5
21.4.2013 17:45

T44o93m96á91š 92J95a48n47e95č47k87a 4831525956850

Ale ty platy oni berou i když tu záchranku nelítají. Nehladě na to, že piloti u soukromých služeb mají ještě vyšší platy jak v armádě.

+2/0
21.4.2013 18:24

J12a78n 21V80a31s11k90o 9333363413862

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

0/−5
21.4.2013 17:45

J32a77r10o61s77l40a80v 20S68k96r92i15v30a59n22e71k 6695260

pred tim, nez to Julinek prevedl na soukromniky, tak to armada a policie zajistovaly. Takze nejaka ta vystroj urcite existuje. A platy vojakum z povolani se musi platit tak jako tak...

+4/0
21.4.2013 18:06

T10o49m81á67š 16J44a86n52e94č61k10a 4521695696600

Ti záchranáři jsou pořád ti stejní - dodává je ZZS - ti druzí dodají stroj, pilota a jednoho mechanika. Armárdnímu se navíc nemusí platit tolik za to že je v pohotovosti, páč by byl stejně pro armádu.

+3/0
21.4.2013 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.