Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme levnější, brání se záchranáři DSA v souvislosti s obviněním Julínka

Firma DSA nesouhlasí s čísly, podle kterých její záchranářské vrtulníky létají dvojnásobně dráž než armáda nebo policie. Reagovala tak na obvinění bývalého ministra Tomáše Julínka protikorupční policií. Ta tvrdí, že nevýhodně převedl provozování letecké záchranné služby z ministerstev obrany a vnitra na soukromé firmy DSA a Alfa-Helicopter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o51m43á28š 46C73h78r86a47s44t65n38ý 2308349819501

Takže, pár faktů:

AČR má jednotku pátrací a Záchranné Služby Letectva. Ta má základny v Plzni, v Praze (2x), Náměšti (Brně), Přerově a Čáslavi. To jsou specialisté, kteří svou práci umí a v systému IZS všechny stanoviště působí jako záloha (Plzeň jako primár) a létají tam, kam se žádný soukromník nevydá.

Mají stroje W-3A a Mi-17(1) v počtu dostačujícím i tomu, kdyby ze všech stanovišť létali primární zásahy.

Policie má stanoviště v Praze pro primární zásahy, plus Hradec pro sekundáry. Mají třináct vrtulníků zn. Bell a EC.

U soukromníků dělají ti samí piloti, co dělali v PČR/AČR před předáním. Nebo si myslíte, že si je vytáhli soukromníci z klobouku? Že nám tu běhá štos soukromých pilotů s obchodní licencí na těžké vrtulníky, kteří si to cálovali ze svého? nn, jsou to všichni lidé vycvičení z našich daní. Takže kecy že si započívají soukromníci výcvik...jen berou to, co stát zaplatil a vyhodil, aby to uvolnil soukromníkům.

+1/−2
22.4.2013 11:54

D33a30v95i97d 72M26a87l63i68n46a 1600763930283

Rika Vam neco pojem amortizace? A licence neni univerzalni. Na kazdy typ musi byt zvlast preskoleni! Pilotak, neni ridicak.

0/0
22.4.2013 19:17

P83e89t40r 97V92l43k 3140224153361

Ten spor rozhodně není nový, otázka levnější armády a policie se už probírala někdy před rokem 2000, kdy soukromým firmám hrozilo, že stát převezme celou "záchrannou letku". Tehdy byl problém i v tom, že armáda neúčtovala o odpisech, že její výpočty skutečně nezahrnovaly investici do vrtulníku atd. Problém vůbec není v teorii "vždyť vojáci berou peníze tak jako tak, tak ať za to odvádějí nějakoun práci", ale skutečně v účetnictví. Ceny vrtulníků jsou známé, povinná údržba přesně popsaná, takže expertní posudek může vycházet z reálných čísel a udělal by v tom jasno. Všechny emoce okolo jsou zbytečné, protože uváděné armádní číslo je zatížené chybami vyplývajícími právě z problematického armádního účtování.

+1/0
22.4.2013 11:29

P73a90v15e88l 33J27o95h79a39n18i81d35e42s 9649756905573

Podle trestního oznámení platí stát za jednu letovou hodinu u společností DSA a Alfa Helicopter včetně držení pohotovostí 135 258 korun. Naopak ta nejdražší hodina i s držením pohotovosti u armády stát vychází na 50 025 korun.

Podle Tučka jsou ceny armády, se kterými kalkuluje policie, umělé. "Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů," míní Tuček. Podle něj je zajištění provozu letecké záchranky soukromými firmami lepší a levnější. Mluvčí DSA uvedl, že firma provozuje záchrannou službu o polovinu levnější.

Tuček záměrně mluví nepravdu, protože čísla mluví zcela jasně a armáda nedělá žádnou charitu a v částce 50 025 korun má započítány veškeré náklady s provozem spojené, bez všimného pro Julínka a jeho kamarády a především partajní pokladny.

+3/−2
22.4.2013 7:00
Foto

T24o43m55á43š 79Z93d14e39c53h33o92v60s90k45ý 9448961781115

Jasně, vy jste na to přišel 8-o8-o8-o8-o

+1/−1
22.4.2013 10:40

V92a86š78e81k 42Ř13í95h11a 2123703698552

Ve své spíš soukromé praxe jsem se setkal, se skutečností, že jaké koli služby a produkty, které jsem kupoval od zprostředkovatele byly méně kvalitní a dražší. Proto tak nějak nechápu proč by si měl stát na všechny tyto služby neustále najímat mnohdy několikanásobně dražší soukromé subějky, které stejně z 80% jsou jen agenturama, které stejně tento produkt  přeposílají na další a další firmy. Chápal bych kdyby se jednalo o služby, které kde bude stát jedním z mnoha zákazníků. Ale pokud je stát pouze jediným zákazníkem vše mi značně páchne po korupci a zlodějině.

+2/0
21.4.2013 22:08

J83i64ř23í 49S10t81e61h13l79í40k 3230522873

problém je v ceně, není důvod aby tuto službu zajišťoval jenom stát. Stejně jako u převozů záchranek, hasičů apod. ať si to vyřídej pojišťovny. Zde pak více dodavatelů zajistí dostatečnou konkurenci..

Jiná otázka ovšem je, že vše co stát nakupuje je předražené a to je job policie, tak ať se snaží...

0/0
22.4.2013 7:20

D29a27n77i46e31l 12N53o98v60á79k 3893548532733

to máš pravdu. Ze svých životních zkušenností mi je jasné, že služby a vše kolem dokáže nejlépe a nejlevněji stát. Pouze stéle nechápu,kde udělali soudruzi chybu!;-O;-€

0/0
22.4.2013 8:37

J10a59n 25Z79a63p39l70e71t89a79l 7600319900180

zacinam mit iluzi, ze v nasem state uz fakt neexistuje nic, za cim byl nebyl nejaky tunel, uplatky nebo ze by neco fungovalo fakt legalne a korektne bez nejake korupce a podvodu... Rv[>-]

+6/−2
21.4.2013 18:38

V58á83c25l50a57v 78K88o14v45á30ř 3228258254801

Bohužel to vypadá, že to není jen iluze, ale realita...

+2/0
22.4.2013 7:50

T82o14m96á68š 46J52a89n41e89č59k62a 4311965216670

"Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů,"

Většina těch nákladů by vznikla stejně, akorát se létá naprázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Na záchrance to nalétají při práci a ne při poletování nad městem popř. výcvikovým prostorem.

+10/−1
21.4.2013 18:19
Foto

T92o30m79á53š 73Z19d55e44c68h42o38v58s28k75ý 9208821931915

A proč by policie a armáda měla dělat záchanku? Tak ať policie také rovnou hasiče, finančák a zajišťuje taxi službu 8-o8-o8-o

+2/−13
21.4.2013 18:43

T28o80m57á88š 10J67a69n20e47č26k31a 4291765356240

IZS

+3/0
21.4.2013 19:02
Foto

T93o88m85á52š 81Z86d32e64c38h85o85v51s59k71ý 9598411701625

IZS  - je policie, hasiči a záchranka. A jedině u záchranky jsou nestátní provozovatelé (kraje a soukromé firmy).:-/

+1/−2
21.4.2013 19:07

D62a36n10i30e76l 97N60o75v48á94k 3603548822883

tak to tedy máme zdravotnictví, armádu a min. vnitra ohledně každého jednotlivého vzletu.

IZS má v popisu práce jiné úkoly než létat k např. doprav. nehodě,nebo mozkové příhodě,popleto!

0/0
21.4.2013 20:59

T55o70m94á20š 81J95a17n50e67č19k97a 4561395156170

Prakticky při každé dopravní nehodě zasahuje kompletní IZS. Takže mluvíte o něčem čemu rozumíte jako koza petrželi.

+2/0
21.4.2013 22:10

D82a46n94i54e30l 26N58o75v98á37k 3403698912403

až tě to u Vás v Horní-Dolní klepne a poletí pro tebe vrtulník,tak se zalarmuje celý systém IZS!;-D

0/0
22.4.2013 8:32

T61o69m27á13š 89J44a19n13e49č43k23a 4331565296260

Pokud mě klepne v zamčeném bytě a nebudu schopen sám otevřít dveře tak ano - hasiči aby otevřeli, PČR aby zajistila otevřený byt a ZZS aby zachraňovala. To stejné při různých úmrtích v uzamčeném bytě, otravy CO, úrazy na nepřístupných místech a pod.

0/0
22.4.2013 10:48

T80o53m39á59š 88J28a60n26e51č29k63a 4401435506640

Když to tak dobře víte - popište mi co je dle vašeho názoru náplni činnosti IZS.

0/0
22.4.2013 10:51

D91a27n15i58e16l 57N23o25v81á59k 3633298212723

na hloupost místních diskutérů jednoduchá,logická otázka. Jsem opravdu zvědav na fundované odpovědi.

+1/0
21.4.2013 20:50

M76a85r98t85i80n 76N24o28v72o76t30n35ý 9758475960271

Nesmysl, armada by stejne musela mit vyhrazeny personal a stroje ciste pro zacrannou službu. Zdroje nejde sdilet jednoduse proto, ze by ti lidi chybeli při plneni vojenských operaci, stejne jako piloti potrebuji naletane hodiny v bojových strojích, a ne v civilni zachranne sluzbe...

+2/−5
21.4.2013 19:09

T13o53m43á84š 10J17a74n68e62č62k68a 4791625726890

Nemusela - co asi dělají piloti, když nejsou na misi? Na misích tráví podstatně méně času než co jsou v ČR. Stejně tak zdravotníci - pokud nejsou na misi s polní nemocnicí tak dělají např ve FN. Přitom je platí vojáci a nemocnici to šetří náklady.

Aby mohl pilot létat záchranku musí mít nalétáno "X" hodin. A protože to jsou piloti většinou bývalí vojenští, mají to nalétáno na vojenských strojích. Ono se počítá počet nalétaných hodin - hlavně. A i armáda má některé menší vrtulniky, ne všechny stroje jsou bojové.

+1/−1
21.4.2013 22:17

Z41d79e49n36a 10H89v63o23z24d88e53n29s87k54á 6613247377256

Presne tak.

Tyhle naklady se plati tak jako tak ze statni kasy, takze cokoli, co je navic, celkovou cenu drzeni tech vrtulniku pro danoveho poplatnika jen snizuje.

0/−1
21.4.2013 20:56

J73a84n 93B66r57a14u95n33e35r 7955484953739

Takže trochu teorie. Dejme tomu, že by leteckou záchrannouslužbu (LZS) zabezpečoval stát, tedy PČR a AČR. Dnes máme na území ČR 10 stanicLZS, z toho má PČR 1, AČR 1, Alpha Helicopter  4 a DSA taky 4. O těchto 10 stanic by semusela podělit policie a armáda, dejme tomu 3:7. Co má armáda k tomuto účeluk dispozici? Mi-24 a Mi-171 nepřipadají v úvahu. Pro laiky: tytovrtulníky jsou vzhledem ke svým parametrům absolutně nevhodné pro primárnízdravotnické lety. Zůstávají vrtulníky W-3A Sokol. Těch má letectvo celkem 10kusů (pokud se nepletu, tak 2 jsou z toho ve VIP verzi).  Z těch 10 letectvo horko těžko udržuje jenpár strojů v provozu. Přitom na zajištění 7 stanic by bylo trvale potřeba7 letu schopných vrtulníků + jeden jako záloha. Toto je ale vzhledem k rozpočtuAČR, vysokým cenám generálních oprav, servisu a náhradních dílů záležitostí sciencefiction. Dále musím zareagovat na „velice fundovaný“ názor týkající se létánína prázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Létání v záchrance nemůžesuplovat výcvik vojenských pilotů a to z těchto důvodů: 1. vojenské vrtulníkyjsou ze své podstaty určeny k plnění velkého množství úkolů (mezi které patříi záchranné lety). Piloti musí cvičit všechny úkoly a ne jen jeden. 2. Lety v záchrannéslužbě mohou provádět jen vycvičení piloti – při letu na záchranu života neníčas na učení, tam musí všechno šlapat jako švýcarské hodinky. A to mne přivádík další věci. Pokud by AČR držela službu na těchto stanicích jen ve dne,bude potřebovat minimálně 21 plně vycvičených kapitánů vrtulníků (pokud i v noci,bude jich potřeba daleko více), kteří by nedělali nic jiného, jen by chodili doslužby na záchranku. A to je snad ještě větší science fiction než ten první. Takžez mého pohledu AČR na to prostě nemá.

+2/0
21.4.2013 22:41

M90i71r85e65k 22H60r58a53b96e24c 5980808702715

píšu vám za jedna !!! konečně rozum a ne bláboly !!!!

0/0
22.4.2013 7:49

L91i10b83a 68R95u20s75n65á48k 2630454415531

V dnešní době když je něco soukromé, je to automaticky fuj a zlodějina. Ale když tečou peníze neefektivně ze státní nebo obecní kasy, tak to vlastně ani nikomu moc nevadí.

+9/−5
21.4.2013 17:58

V62l19a27d77i56m11í37r 94S74l89a40v62í43k 5665522819839

ale tady tečou peníze neefektivně ze státní kasy do soukromé Julínkovy kapsy

+8/−6
21.4.2013 18:25
Foto

H19a97n61a 92M30a66l86i41c12h64o30v38a 9610677873653

jak to víte ?

+5/−6
21.4.2013 18:30

J58a30n 58L31á34n68i27k 5372157481283

protože to říkali v televizi a tam vždycky říkají pravdu

+3/−1
21.4.2013 20:15
Foto

T10o58m96á58š 82Z45d81e76c14h38o87v41s80k64ý 9198681451785

Přesně tak. Když jsou tak efektivní státní české dráhy, proč tedy na koleje pouštíme soukromníky. A zkuste si jet vlaky ČD a pak Leo Expressem nebo žlutými vlaky. Opravdu efektivita státu je vidět na první pohled ;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:42

J73i26ř67í 15H93a25v39á47č42e64k 1193490633

Zkus jet žlutým vlakem, nebo Leem do Horní DolníRv Oni umí jen vlézt na lukrativní tratě a rýžovat.

0/−1
21.4.2013 23:21

I44v47o 31V14a63r96g35a 5415954801138

Podnikání není o dělání neefektivních, ekonomicky nefunkčních a prodělečných činností. Takové zhovadilstvo umí jen státní mašinerie pod diktátem ruce natahujících občanů. S efektivitou ani zdravým, ekonomickým rozumem to nemá nic společného. Nakonec stačí jediný pohled na státní dluh. To je to "státní podnikání", jehož efektivitu platíme ročně jenom na úrocích desítky miliard Kč.

0/0
22.4.2013 18:49

J78a96n 23V51a83s15k65o 9623333213752

Stát by nebyl levnější, ani kdyby lítali na muzejních helikoptérách MI-8

+5/−8
21.4.2013 17:39

A11l85e44š 48N57o93v48á97k 6598710497416

no to se kolego diskutére velmi pletete.. stará Mi-8 má daleko daleko větší náklady na letovou hodinu, než třeba Écéčko

0/0
22.4.2013 6:07

L62u98k84á83š 16A88d48a65m32e42c 3627493410907

Nikdo mi nevymluví, že když budou létat s vrtulníky vojáci, stát bude mít za jedny peníze zajištění letecké záchranné služby a zalétané piloty. Ale proč platit jednou, když lze platit dvakrát, žejo...

+11/−4
21.4.2013 17:19

K27a70r40e78l 73H10a16c49k97e32l 2535915576936

Jo. A co když nás napadnou imperialisti zrovna ve chvíli, kdy budou vojáci zachraňovat? ;-D

+1/−8
21.4.2013 17:30

F78r95a94n28t71i17š74e85k 61L72e12b22e90d29a 4584407549

;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:07

J65a74n 57N87o97v98á37k 7275574838687

no tak se bude potřebovat více vojáků, vojenské helikoptéry se taky nedají použít, a celkově vojsko je proslaveno svojí schopností levně nakupovat. Nevidím jediný důvod který by vedl k úspoře.

+3/−1
21.4.2013 18:20
Foto

J30i87ř87í 86B26i40l89í45k 4795892472294

Julínkovi nefandím, ale jak někdo může říct, že armáda funguje efektivně a nebolet ho hu.. (ústa), to nechápu.

+6/−6
21.4.2013 16:37

J10i96r22i 10D33v18o35r57a61k 5107330265733

Ale jo, funguje. Zeptejte se Parkanovy a Kalouska... Ti si to nedokazou vynachvalit!!

+6/0
21.4.2013 16:51

Z98d20e19n74e16k 39J84i89r43o94u25š91e22k 8740712294610

Opět výkřik zoufalce. Vy si asi těžko zkočítáte nákup V lídlu.

+1/−7
21.4.2013 17:14

M27i54l41a65n 32V39o46s97t13r11ý 6839836584214

Ovšem armádní i policejní piloti musí mít stejně určitý nálet hodin za rok, kdyby místo cvičebních letů létali se záchrankou tak nemusejí létat tolik cvičných letů a na tom se ušetří a tím sníží náklady na lety při kterých zachraňují... v tom je ten rozdíl oproti soukromé firmě (navíc soukromá firma aby mohla existovat musí generovat zisk, armáda zisk generovat nemusí takže by se platili jen skutečné náklady a ne příjem pro akcionáře)... vojáci prostě ty hodiny odlétat musí a když nevozí pacienty tak je to prostě jen náklad, takhle by měli více nalétáno a ještě by si na sebe defakto vydělali...

+23/−8
21.4.2013 16:06
Foto

J23a80n 56V41a49l56a50l63í96k 6356549370766

nevím proč vám dávají mínus vždyt je to pravda...

+8/−4
21.4.2013 16:39

Z60d81e77n75e68k 35J31i63r34o22u72š24e35k 8600622924580

Pane Vostrý. Ono to není jenom o nalétání hodin. Je to nepřetržitá služby pilotů, zdravotníků a pod. Nebo by jste chtěl, aby k havárii přiletěl vrtulník se dvěma vojáky v maskáčích?

A co když bude mít armáda cvičení? To tam pošleme toho blbýho kriminalistu s batohem.

+2/−5
21.4.2013 17:18

J37o57s92e47f 74V37a24l48a 9270903833663

stejne jako ostatni nevidim duvod proc platit soukrome firme za neco, co je ve schopnostech a pravomocich armady nebo policie. Navic - technickym vybavenim a zkusenostmi (nocni pristrojove letani) jsou piloti "ozbrojenych slozek" podstatne lepe pripraveni na eventualni extremni podminky. Taky si nemusi kupovat rezervni vrtulniky, ktere stoji necinne v hangaru, protoze maji dostatecnou zasoby techniky u utvaru.

+7/−1
21.4.2013 17:35

J72a63n 88V62a14s24k44o 9783873213682

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

+2/−5
21.4.2013 17:45

T32o60m59á87š 97J14a91n62e12č88k69a 4211155206840

Ale ty platy oni berou i když tu záchranku nelítají. Nehladě na to, že piloti u soukromých služeb mají ještě vyšší platy jak v armádě.

+2/0
21.4.2013 18:24

J75a24n 15V22a78s71k26o 9483883433832

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

0/−5
21.4.2013 17:45

J13a65r37o12s42l70a38v 53S11k83r71i48v54a37n22e79k 6985900

pred tim, nez to Julinek prevedl na soukromniky, tak to armada a policie zajistovaly. Takze nejaka ta vystroj urcite existuje. A platy vojakum z povolani se musi platit tak jako tak...

+4/0
21.4.2013 18:06

T57o57m76á82š 42J97a95n88e53č36k64a 4651325566540

Ti záchranáři jsou pořád ti stejní - dodává je ZZS - ti druzí dodají stroj, pilota a jednoho mechanika. Armárdnímu se navíc nemusí platit tolik za to že je v pohotovosti, páč by byl stejně pro armádu.

+3/0
21.4.2013 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.