Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obama prohrál, Senát přísnější kontrolu prodeje zbraní odmítl

Americký Senát ve středu odmítl návrh zákona o prověrkách zájemců o nákup zbraní. Snaha prezidenta Baracka Obamy o přísnější regulaci prodeje zbraní motivovaná prosincovým masakrem v základní škole v Newtownu tak prozatím skončila neúspěchem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D12a90n37i34e12l 96S53t27r86a43k74a 1886719668

Letitým problémem Ameriky je jejich archaický volební systém, který existuje z doby, kdy o nějaké skutečné demokracii nebylo ani pomyšlení:

1) Prezidenta nevolí občané, (ti jdou jen k pexesovým volbám), ale pouhých dosazených 538 volitelů, kteří mají volit podle výsledků pexesových voleb, al můžou beztrestně volit jak se jim zachce.

2) V posledních volbách do House of Reps. volilo republikány o 1,5 milionu lidí méně než Demokraty, přesto Republikání získali o 33 křesel více a udrželi si "většinu".

3) Senát zde zmiňovaný zákon byl odmítnut přesto, že PROTI hlasovalo jen 45* ze 100 senátorů (bez Reida), kteří reprezentují pouhých 36.79% obyvatel.

----

*Reid byl PRO, ale hlasoval PROTI, aby jako předseda Senátu mohl zákon znovu předložit k projednání.

0/0
18.4.2013 18:14

M86a74r35t34i50n 34H96o47f19e22r 7302865698834

A co navrhujete?

0/0
18.4.2013 20:29

D33a15n55i22e69l 90S77t94r71a57k47a 1966129378

0) Přesunout volby z úterý na pátek a sobotu jako v Česku. 

1) Prezident: Jedna země, jeden prezident, Jeden volič = jeden hlas.

2) Zakázat manipulace hranic volebních okrsků jednou stranou (gerrymandering)   minimalizovat rozdíly počtu obyvatel v jednotlivých volebních okrscích.

3) Snížit počet potřebných senátorů ke schválení zákona z 60/100 na 51/100.

+1/−1
18.4.2013 22:08

M32a58r25t78i79n 44H38o69f10e14r 7772615788644

Tohle vám podepíšu.... R^

+1/0
18.4.2013 22:15

J81i25r14i 24B37e68d93r81n87i62c28e80k 2879917138771

- kdyz neco neprotlaci - tak je to "OSTUDNY den" (gun control) - a kdyz neco protlaci tak je to "velke vitezstvi" pro vsechny (Obamacare)..... :-P

+4/0
18.4.2013 17:34

M85a52r31t68i25n 59H96o50f16e35r 7552625148504

Nechutná kampaň socialistů za likvidaci 2nd amendment bude pokračovat dokud nebude Amerika odzbrojena... Jak tvrdí Sarah Brody, bývalá šéfka Gun control při UN, jediná cesta ke skutečně socialistické Americe je její úplné odzbrojení... Obamovo odporné zneužívání tragédie v Sandy Hook je absurdní realita na steroidech...

+7/−3
18.4.2013 16:48

P43e17t22r 23Z22d55v52o33ř69á43k 7439496696616

Dalo se to čekat. To totiž takhe přijde pán v obleku k jinému pánovi v obleku, otevře kufřík plný barevných papírků a...:-P

+2/−9
18.4.2013 12:33

J60i98r55i 46B66e31d28r34n40i19c48e31k 2279637188121

petrzel a koza .... hmm ... jak ze to jenom bylo ....;-D

+2/0
18.4.2013 17:35
Foto

P23a40v76e47l 28S20t67r73á78n56s35k62ý 9825878340744

Nevím, co se jim nelíbí na zpřísnění postihů za nelegální prodej nebo nutnost identifikace. V současné době je neuvěřitelně snadné si koupit zbraň. O víkendu jsem na CNN viděl reportáž natočenou skrytou kamerou na několika výstavách zbraní, kde se reportéři snažili koupit zbraně. Během dvou dnů nakoupili za pouhých 2800 dolarů 3 pistole a 1 útočnou pušku, aniž by se jich prodávající ptal na nějaké doklady nebo dokonce aniž by zaznělo jediné jméno

+6/−11
18.4.2013 12:31

M89a44r88t16i78n 19H94o82f31e19r 7762135748904

Communist News Network... Hlásná trouba Obamanoidních metrosexuálů milujících Nanny State... Proč by člověk ve svobodné zemi neměl mít možnost koupit si zbraň bez toho, aby byl nucen se plazit před systémem? DHS nakoupilo miliardy kusů hollow point munice a také nemají potřebu komukoli co vysvětlovat... Dokonce se smějí Congressu do ksichtu... Nemusi-li nic vysvětlovat vládní agentura, proč by měl občan?

+5/−1
18.4.2013 17:14

R37o87m24a66n 29O13p72e32t 1421499415802

problem se zbranemi je podle me stejny jako s pravem volit. pravo volit maji bohuzel vsichni lidi, vcetne senilnich, primitivnich a chorych mozku, kteri svou volbou omezuji svobodu ostatnich, nebo se o to alespon pokousi. pokud maji pravo na zbran taky vsichni lidi, bude taky nasledovat spousta skody, diky senilnich, primitivnim, nebo chorym mozkum. ale kdyz to tak lidi chteji 'bod 1 i 2' maji to mit

+4/−2
18.4.2013 11:39

P66a20t94r65i50k 52B83a72t40e81m73a11n 8328145441921

Tento příměr trochu nesedí - pokud někomu nedáte právo volit, tak volit nebude, kdežto pokud nekomu zakážete pořídit si zbraň a on jí chce, tak si jí stejně pořídí. Takže omezení volebního práva by účinky mělo na všechny jmenované, omezení přístupu ke zbraním by mělo účinek jenom na ty slušné, protože gauneři si zbraň vždy pořídí...

+6/−1
18.4.2013 12:14

R25o19m43a64n 98O86p28e46t 1471259675312

pokud si gauner poridi zbran nezakonne, je porad gaunerem, a tudiz je mozne ho stihaty a trestat. pokud z nelegalniho gaunera udelas LEGALINHO gaunera, nemuzes mu udelat vubec nic a musis ho nechat byt. CO JE HORSI???

+3/−5
18.4.2013 12:20

P12a67t12r49i74k 96B51a84t86e65m67a34n 8288115591551

Nechápu, jak chcete z nelegálního gaunera udělat legálního? když chci někoho zabít nebo přepadnout, je mi jedno, že poruším ještě nějaký další zákon. Váš dotaz nedává smysl...

+7/−1
18.4.2013 12:23

P23a22v44e25l 68H78o16u33s16k76a 3811785910578

Takže když gauner nebude moci najít zbraň, tak jednoduše koupí v železářství vodovodní trubku a...

0/−3
18.4.2013 12:27

R27i35c83h62a69r72d 79N34o36v35á61k 9581162592516

To by mě zajímalo, o kolik je horší, když tě přepadne gauner s nelegálně drženou zbraní, než když tě přepadne gauner s legálně drženou zbraní?

+5/0
18.4.2013 12:27

P18a45v96e37l 72H33o35u80s51k62a 3331615780438

O kolik je to pro něj horší u soudu?

+2/−1
18.4.2013 12:29

R96i25c72h91a38r47d 42N49o65v40á86k 9741882852196

No pokud tě zastřelí, tak tobě už bude jedno, jestli to udělal legálně nebo nelegálně drženou zbraní. A jemu u soudu taky, protože jestli ho odsoudí za vraždu, nebo za vraždu a navíc i nedovolený ozbrojování, už bude celkem fuk

+4/−1
18.4.2013 12:33

P63a19v72e55l 81H96o41u83s51k29a 3341915530428

Když tě beze svědků odstřelí legálně drženou zbraní, a řekne, že to bylo v sebeobraně, tak máš smůlu a nic se mu nestane. Pokud tě odstřelí nelegálně drženou zbraní, tak ho buď odsoudí aspoň za tu nelegálně drženou zbraň, nebo, pokud soudce nebude mít v hlavě jen seno, za vraždu, protože kdo by 24 hodin denně chodil s nelegálně drženou zbraní, jen proto, aby se ubránil nějakému náhodnému útoku.

+2/−3
18.4.2013 12:39

R10o46m21a11n 89O38p19e88t 1661769215182

tady evidentne plno lidi nechape, ze nejde o to jesli me nekdo zastreli a me uz potom muze byt vsechno jedno, jde o to, jakou vytvareji danymi podminkami spolecnost. jde o budoucnost

+1/−1
18.4.2013 12:46

P67a79v65e50l 96H43o48u71s86k52a 3591155960468

Ano. Pokud bude lidem jasné, že držení nelegální zbraně výrazně zvyšuje šanci na obdržení trestu smrti, nebudou si je nelegálně shánět. A když si je nebudou moci sehnat ani legálně, nebudou si je shánět vůbec.

0/0
18.4.2013 12:53

R65i41c30h72a14r55d 87N17o65v93á74k 9731982562986

Je rozdíl mezi nechápat a nesouhlasit. 

Je vidět, že v těchhle otázkách spolu třeba my dva nesouhlasíme (a v jiných bychom naopak klidně mohli souhlasit). 

Prostě asi máme každý jinou vizi společnosti a role jednotlivce v ní, tady přesvědčování nebo edukace na úrodnou půdu nepadne, předpokládám, že ani jedním směrem.

+1/0
18.4.2013 12:56

R74i52c94h44a72r38d 60N27o10v31á90k 9521802542566

To je pravda, když mě beze svědků odstřelí legálně drženou zbraní a pak řekne, že to bylo v sebeobraně, tak mám fakt smůlu - budu mrtvej :-P A tom, co se bude dít dál, už toho moc vědět nebudu

0/0
18.4.2013 12:46

R85o16m13a53n 72O76p67e92t 1721659295602

ty myslis jen na sebe a to jen ten problem.

0/−2
18.4.2013 12:49

J24o71s74e33f 44V91o71m22á10č64k70a 5343174143244

Proboha, a na koho bych měl asi tak myslet, když jsem ohrožen na životě, než na sebe (a na rodinu)? Na strýčka Jedličku?

+1/0
18.4.2013 13:28

P30a50v22e12l 17H61o18u17s68k69a 3541825320178

Takže když někdo volí socany, je to, jako kdyby tě zastřelil. :-P

0/−1
18.4.2013 12:46

R58o32m77a52n 76O46p54e35t 1971559595192

no je dobre si uvedomit, jakou skodu lze napachat spatnou volbou, a puskou. predpokladam ze zcela zdravy jedinec je toho schopen a tudiz rozpozna v mem prispevku ironii.

+1/0
18.4.2013 12:50

P42a55v31e44l 78H45o67u62s47k52a 3591625220988

Á, nepřečetl jsem si jméno. :-)R^

0/0
18.4.2013 12:59

P15a64v15e62l 88B18e49r15e51r 7412913800408

"Menšině senátorů podle Obamy rozhodla, že "nestojí za to chránit americké děti". Divná věta, korektor spí? A Obamovo citové vydírání a demagogii je snad zbytečné komentovat. Je to prostě komanč.

+16/−3
18.4.2013 11:21

P67a68t93r52i66k 51B96a28t62e84m33a89n 8198255681681

Celý článek je plný překlepů a hotentotských formulací. Jinak s ostatním samo také souhlasím...

+1/−1
18.4.2013 12:15

R16i72c25h39a77r41d 89N29o45v65á51k 9681372132886

Stejně je obdivuhodný, jak neuvěřitelně předvídaví až jasnozřiví byli Otcové zakladatelé, když psali americkou ústavu a její první dodatky, respect!!R^R^

I po skoro čtvrt tisíciletí je to nejúčinnější nástroj ochrany svobody jednotlivce, velká škoda, že něco podobnýho nemáme u nás. Evropský model parlamentní demokracie zjevně vede k horším koncům než americký.

+13/−4
18.4.2013 11:04

P52a97v15e98l 92N52o98v92o20t24n79ý 6515786818716

R^

+5/−1
18.4.2013 11:15

R79o92m80a45n 45O68p75e51t 1611369775742

to mi vysvetli. diky tomu, ze maji v USA pravo nosit zbran, se maji lepe nez my v evrope? v cem konkretne

+2/−9
18.4.2013 11:46

P17e10t10r 38P90r58ů95š79a 6912133256749

Tady nejde jen o právo vlastnit zbraň. Tady vám stát nadiktuje téměř vše a nemáte skoro žádnou možnost volby. Stát rozhodne kolik si platíte zdravotní pojišťovně, kolik si "spoříte na důchod", kdy půjde vaše dítě do školy a co se bude učit. kdy půjdete do důchodu, kolik hodin můžete pracovat, kolik minimálně budete platit svým zaměstnancům...

+8/0
18.4.2013 12:06

R26o16m78a14n 24O96p88e21t 1471729855582

diky, s tim souhlasim, ovsem ja bych rad po panu novakovi, aby vysvetlil, jak se muze v USA jednotlivec s povolenou zbrani v ruce postavit proti rozhodnuti vlady , trebaze "ke sve ochrane". To jako si predstavuje, ze kdyz se americanovi neco nelibi tak jde do parlamentu, tam to vystrilii a je mu lip???

0/−4
18.4.2013 12:12

P87e91t67r 30P75r55ů52š72a 6252773916919

Jako jednotlivec asi ne, je to hlavně pojistka proti tomu co se u nás stalo třeba v roce 48.

+3/0
18.4.2013 12:21

T20o85m88á91š 82Z11e78m75a76n 3155288394885

Battle of Athens 1946 - toto heslo by vám mohlo lecos objasnit.

+5/0
18.4.2013 12:52

R71i36c63h47a66r36d 43N23o51v50á97k 9901742132466

Například v tom, že neomezovaný právo nosit zbraň je poslední a velmi funkční pojistka proti omezování občanských svobod nebo případně zavedení diktatury nebo nějakýho kolektivistickýho režimu.

Tohle ve spojení s mentalitou svobodných a sebevědomých lidí samo o sobě stačí k tomu, aby si žádná diktatura ani neškrtla. Abys mohl zavést nějakej skutečně hnusnej režim, musíš nejdřív populaci odzbrojit. A už Otcové zakladatelé napsali, že kouzlo 2. dodatku je právě v tom, že nebude potřeba nikdy, dokud někdo nebude zkoušet začít omezovat občanský práva / svobody, protože pak bude muset začít právě od něj. 

Druhý dodatek může klidně desítky let "spát" bez povšimnutí, ale je pořád v pozadí a jakýkoli útok na něj je obecně signál k tomu, mít se na pozoru - ani ne tak kvůli právu nosit zbraň samu o sobě, ale kvůli těm stavidlům, která by se tím mohla otevřít do budoucna.

A praktickej příklad na závěr - víš proč Hitler v roce 1940 neobsadil Švýcarsko? Chtěl to a nechal vypracovat plán operace Tannenbaum, pak ji ale odpískal, protože si uvědomil, že ve Švýcarsku by se bránil skoro každej a každej tam byl ozbrojenej a za to mu to nestálo. Cost / benefit poměr vycházel špatně. Byly měkčí cíle a bylo jich dost. Kdyby přežili, tak by na tohle téma měli dost co říct třeba Židi za WW2 nebo Ukrajinci a mnozí další za Stalina.

+6/0
18.4.2013 12:11

R59o52m59a48n 23O85p92e38t 1181959385462

TO s hitlerem je nesmysl, svycarsko neobsadil z uplne jineho duvodu. No a v komunistickem rusku taky meli lidi na vesnicich zbrane, a presto je nepouzili ke smene rezimu, takze tato tvoje myslenka kulha zrovna tak, a zatreti v USA napr v obcanske valce defacto sever formou diktatury, pomoci zbrani, blokad, embarg a hospodarskych represi donutil druhou "polovinu" k tomu co chteli. Cili neni to pravda, ze si vlada USA nic nedovoli, protoze obcane maji zbrane. Ostatne i dnes si vlada spojenych statu muze vynucovat poradky pomoci zbrani. Cili pises nepravdy nebo prekroucena fakta, mylne domnenky

+1/−5
18.4.2013 12:18

P92a19t81r82i72k 38B40a14t29e88m35a57n 8508585771681

Adminálu Isoroku Jamamotovi je připisován citát: Na USA nemůžeme nikdy zaútočit, protože tam je puška za každým stéblem trávy. Takže nevím, proč by neměl Hitler podobné pocity ze CH.

A to, že vláda USA může dělat spoustu ošklivých věcí (a že jich dělá) neznamená, že je velké množství zbraní u normálních slušných lidí neomezuje v zavedení opravdu drsné diktatury, kterou by si určitě velká část politiků zejména z demokratů přála...

+4/0
18.4.2013 12:22

R45i90c11h17a96r42d 25N33o54v79á25k 9121772972556

Ale, že by? Např. na téma toho, že se Švýcarskem je to nesmysl, se od odborníka rád nechám poučit... 

A jestli tvůj důvod bude něco ve smyslu, že Němcům se hodilo mít kanály přes neutrální země a tamní banky pro ně byly užitečný, tak to je sice pravda, ale platilo to až později, ne v roce 1940 - takže předesílám že čekám na jiný důvody, tenhle by byl nebyl platnej.

+1/−1
18.4.2013 12:26

R50o38m89a49n 14O69p67e34t 1621449985262

jasne, takze hitler sel radsi na francii, kde celil pocetni prevaze tanku, del a vseho, nez aby sel do svycarska, kde na nej cihala z krovi leda tak brokovnice dvojka na lov sojek. fakt dobra logika :DR^

0/−2
18.4.2013 12:48

R70i27c11h97a63r17d 34N92o27v94á31k 9481602932576

Jasně, že dobrá logika - psal jsem přece, že cost / benefit vycházel špatně. Kdyby chtěl, tak by ho samozřejmě obsadit dokázal, ale v daných podmínkách mu to za ten opruz prostě nestálo. Zatímco Francie za to stála.

A btw, pořád jsem zvědavý na ten zmiňovaný "jiný důvod", proč teda Švýcarsko neobsadil... ?

+2/0
18.4.2013 13:00

R37o92m22a37n 35O31p42e83t 1291599185732

o duvodech proc neco neudelal se spekuluje daleko hur nez o duvodech proc neco udelal. ja jen rikam, ze duvod proc neobsadil svycarsko zcela jiste neni ten, ze tam lide doma meli osobni zbrane. to je proste nesmysl. vlady statu maji k dispozici daleko silnejsi arzenal zbrani nez lidi doma.

0/−1
18.4.2013 13:06

M97i76c65h47a71l 96E25g53e16r 1526805610

Švýcarsko se trochu vymyká tím, že tam mají lidé doma ten vládní arzenál.

0/0
19.4.2013 0:24

M93i52c14h38a55l 16O51t88t 7206219398415

všechny tyhle zákazy jsou nesmyslné, stejně jako zákaz vnášení zbraní do banky nezabrání loupeži, ani bezzbraňová zóna ve škole nezabrání masakru. Obama by měl především dělat něco s úrovní péče o psychicky nemocné v USA, protože problémem nejsou zbraně, ani běžní držitelé zbraní (desítky milionů lidí), ale lidé, kteří by měli být v péči odborníka nebo ústavu a nejsou.

+9/−3
18.4.2013 10:50

T50o16m72á94š 38K42u81t48á55l43e35k 5254606568588

Jako s tou bankou je to fakt... když tam nějkdo jde, tak se připravuje předem, klidně na překonání odporu násilím a pak i útěk a ta poslední věc, kterou by někdo řešil, tak je přeškrtnutá pistole na dveřích...

+4/0
18.4.2013 12:07

M51i44r49o50s83l21a59v 42M81a26r13š37á22l 8184284638863

Pokud se nemýlím, tak obecně se banka nebojí ani tak toho, že by její klient měl u sebe legální skrytou zbraň, ale toho, že v nenadale vypjaté situaci (přepadení) nezvládne její klient tlak a zbraň se rozhodne vytáhnout. To z mnoha důvodů není pro banku (a ostatní přítomné) vhodné. 

Čili ikona s přeškrtnutou zbraní vlastně říká jen to, že banka si nepřeje, aby její návštěvník viditelně manipuloval se zbraní, protože jinak ho má právo vykázat ze svých prostor.

0/0
21.4.2013 13:39

A46l33e96x64a33n30d25r 72K70o42s15t60k27a 5879766989576

Newtonu by se možná kontrolou zbraní zabránilo, pravda. Tam šlo o magora a náhlé hnutí mysli, kdy použil snadno dostupnou zbraň. Ale třeba v Columbine se na to ti hoši připravovali, jak budou střílet spolužáky. Takže tam by si buď sehnali zbraň nelegálně, nebo je cojávím třeba umlátili kusem vodovodní trubky z místního instalatérství.

+3/−4
18.4.2013 10:45

P98a54v69e70l 55H29o89u73s89k77a 3341145680398

Killing spree vodovodní trubkou, to by bylo teprve mrtvých.

0/−1
18.4.2013 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.