Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černý pasažér v Kralupech vlezl na lokomotivu, do Děčína dojel mrtvý

Děčínská policie vyšetřuje neobvyklou smrt na železnici. Na nádraží přijel rychlík od Prahy a na lokomotivě ležela mrtvola neznámého mladíka. Podle všeho chtěl cestovat načerno, zabil ho však proud z trolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a47r41t80i89n42a 84M91a81r32t84í42n17k83o21v47á 5487325844138

Tak to byl doslova a do písmene "černý pasažér";-) Jo, za blbost se platí a někdy i životem!!

+1/0
17.4.2013 0:27

P89e93t64r 83V17a14c48l98a25v51i74k 4506163145142

nojo, ten ve fronte na smrt predbehl hodne lidi8-o

0/0
16.4.2013 17:12

J64a93r38o64m71í94r 90M26a14s25á75k 3453565116847

že by finalista Darwinovy ceny byl tady od nás z Kralup? No aspoň by se o nás jednou psalo, kdo z vás to má :-)

+7/0
16.4.2013 14:12

J80a65n 28N54e88š25p56o76r 4306518906362

Škoda mladého života, ale na druhou stranu, šel tomu hodně naproti... To je skoro na Darwinovu cenu.

+3/0
16.4.2013 14:01

J96i24ř79í 93Z17ý67k69a 9729973261790

Na jednu stranu je ta zpráva poměrně legrační, na druhou velice smutná - že má někdo potřebu kvůli pár ušetřeným korunám takto riskovat, případně si myslí, že dráty nad kolejemi jsou asi jen pro ptactvo - aby nesedali na koleje.

mimochodem - nebyl z Indie? Tam je takový způsob jízdy poměrně obvyklý.

+5/0
16.4.2013 13:45

J98i14r95k65a 10D21v21o23ř31á94k 4105740393928

To jistě nebylo kvůli pár korunám ale z advanturismu.

+2/0
16.4.2013 13:50

M15a29r32t98i74n 82P74l56z47á23k 2947619348494

batůžkář ;-D

+1/0
16.4.2013 13:44

J47a41n 30P90š73e97n57i81č90k97a 2760778263552

ale prd. Hobo.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hobo

+3/0
16.4.2013 13:58

V34l36a84d12i65m71í21r 66H94o42l15ý 8214591756147

hobo, co si stopnul svůj poslední vlak.

+1/0
16.4.2013 14:24

M30i81c34h64a73e10l 35L43u75k34a90v61s83k38y 6579111278111

To je holt přirozený výběr.

+5/0
16.4.2013 13:38

M83i57l69e45n 78L15e98n22a 5618384648285

z nouze zapomenou nekdy lide i myslet a takhle to dopada, kdovi odkud je kdyz nema ani doklady

+1/−1
16.4.2013 13:35

E62d40u62a48r85d 86B27l11a21z34e52k 1123300385655

jen jestli ta nouze (casto vidivam spise  "nouzi"...) nebyla z neschopnosti nebo z lenosti?! Mam jej litovat nuzaka???...

0/0
16.4.2013 17:37

T46o76m90á69š 51K52u36č31e28r13a 1139794493168

Jezdit načerno na elektrické lokomotivě může jenom totální magor. Docela by mne zajímalo, kolik kilometrů jízdy byl živý. Můj tip jsou nelahozevské tunely.

+14/0
16.4.2013 13:08

J38a76r21o38m32í28r 19M94a70s63á62k 3973695526437

můj tip ještě než projel kolem kralupskýho bazénu

+1/0
16.4.2013 14:11

D66a79v55i20d 41P98r98a81ž84á48k 6914952422596

Asi to nebyl Bond

+2/0
16.4.2013 13:04

M94i82c18h31a72l 61P23i35n10d88j48a23k 5583234307187

Chtel cestovat na cerno..a povedlo se, zcernaal.:-P

+16/0
16.4.2013 12:49

M21a32r42t48i26n 51S46o59u30š88e57k 8318103959325

Kdybych tenhle hnusný cynický vtip napsal do diskuse, tak mě smáznou, ani nemrknu.

.

Tak už to chodí. Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi.

+2/0
16.4.2013 12:30

P20e31t71r 66J65a20r57o60š 2584581815587

dalsi finalista souteze o Darwinovu cenu R^

ale stejne se nam ten genofond cisti nejak pomalu :-/

+17/0
16.4.2013 12:30

L73a97d91a 45N34o43v82a22k 4512833597

jak víš, že neměl potomky...?8-o

+4/0
16.4.2013 13:32

P74e81t55r 20J76a74r79o98š 2904911575267

To mate pravdu, to nevim, ale jiste je, ze dalsi uz nesplodi :)

+1/0
16.4.2013 15:22

P96e87t82r 22T21y76č59k84a 6355122699402

Tak ale dojel kam potřeboval a ještě ušetřil.

+12/0
16.4.2013 12:12

P98e48t51r 77H58a31n45á73k 9951371822521

Černý pasažér... hmm... jak to lupa myslela?;-D

+37/0
16.4.2013 11:43

J67o72s10e82f 75N36o48v50á97k 9285919541420

No, další Alžířan to nebyl, toho lupa už předem vyloučila a další národnost, jak má ve zvyku v jedom případě, neuvedla.

+1/0
16.4.2013 13:26

M85i65c25h62a10l 47B63e14n94e34š 8506719192684

Kandidát na Darwinovu cenu.

+18/−2
16.4.2013 11:35
Foto

M90í53r15a 47K47l66a47s 9482247499756

V článku je nesmysl. Mezi Prahou a Děčínem je v troleji jmenovité napětí 3000 V stejnosměrného.Těžko 22 000....

+19/0
16.4.2013 11:25

R41a67d38k69o 56K32ř21i12v36á59n13e53k 7280633515260

Ano, 3000 V ss. Na střídavé soustavě (jižní část republiky) je 25 000 V, 50 Hz.

+8/0
16.4.2013 11:33

L37e14o72š 61D29v70o40ř24á10č36e18k 4336622870795

22 000 střídavého je na jihu ČR, ale v tomhle případě je to prašť jako uhoď (doslova)

+10/−3
16.4.2013 11:34

R98a48d64k28o 91K81ř42i49v21á68n41e12k 7210873635930

Ne 22, ale 25 kV. Jinak souhlas. Ale na 3 kV ss je větší procento přeživších.

+8/0
16.4.2013 11:46

J29i60ř96í 59Š14v62e65h17l37a 1604804872366

A proč se ty napětí líší? Vůbec netuším, jsem naprostý laik v tomto.

+1/−1
16.4.2013 12:09

V76l17a88d41i68s79l87a66v 68A87d29a76m42e83c 2175608231838

To je z historie. Dřív bylo jednodušší regulovat výkon a tím rychlost na straně lokomotivy u stejnosměrného zařízení. I ochrana proti velkemáu napětí je jednodušší. 25kV střídavých se zase lépe přenáší do lokomotivy, lépe se to převádí a jsou menší zráty na vedení. Takže s pokrokem zařízení u lokomotiv se přešlo u nově elektrifikovaných tratí na toto napětí. Stačí vám to tak?

+10/0
16.4.2013 12:25

J63i68r73k63a 84D36v60o52ř54á55k 4535550543698

Dále, nízké napětí je problematické pro přenos dostatečného výkonu. Vlaky s vysokým příkonem je mnohem lepší mít na 25 kV, protože stačí méně ampérů. Když se jezdilo jen 100 km/h a nebylo potřeba velké zrychlení (a i u nákladních vlaků byla nějak vyřešená jízda do kopce - třeba otravným připojováním dalších a dalších lokomotiv) tak to tolik nevadilo, ale na dnešních koridorech na 160 km/h to je na stejnosměru  už dost našponované.

+2/0
16.4.2013 14:04

L66u18k40á36š 18T71ó28t93h 6908703757502

Jednosmerne zariadenia su jednoduchsie a lacnejsie, lahsie sahsie sa reguluju, rekuperacia naspat do siete je jednoduchsia a pod.

Na striedavu sustavu 25 kV sa a (asi) preslo z dovodu uspor, stacia mensie prierezy vedenia, napajacie stanice vo vacsich vzdialenostiach...

Teraz vsak existuju dve sustavy, co si vyzaduje mat aj vozidla, ktore su schopne jazdit v oboch sustavach. Pocul som, ze na Slovensku chcu pri rekonstrukcii prestavat usek Zilina - Kosice na ~ 25 kV, ale ci sa to vyplati, kto vie...

+5/0
16.4.2013 12:38

M82a92r48e51k 43Š97i26m35o37n 2854947628328

Soustav v Evropě je pět, z nichž dvě jsou v provozu na území ČR a SR (3kV-DC a 25kV-AC). Německo a Rakousko používá systém 15kV-AC@16,7kHz). 1,5kV DC je v provozu v Nizozemí a v jížní části Francie, 750kV je v provozu v jížní Anglii.

Další soustavy jsou v provozu na tramvajových tratích, trolejbusových tratích, tratích metra, různých zvláštních, ozubnicových a úzkorozchodných tratích. Ve světě je v provozu ještě dalších několik desítek soustav.R^

+5/0
16.4.2013 13:03

M34a72r94e26k 12Š40i18m44o73n 2304877378628

eh, omyl - 750kV není, mělo být 750V. 750kV by za mokra práskalo do země samo. :-)

+3/0
16.4.2013 13:04

J89a56k75u33b 42Š65a90f65a41n68d81a 7785157701621

Ještě se tuším v ČR používá 1,5kV na trati Tábor-Bechyně.

0/0
17.4.2013 3:45

P15e27t33r 20N24o11v79o84t33n40ý 5687464130551

U te stridavé trakce je problém s napájením z veřejné třífázové sítě(nesymetrické odběry, nulová pole). Tak nevím, jestli se to opravdu na tom Slovensku vyplatí.

+1/−1
16.4.2013 13:05

L66u89k18á43š 97T33ó94t46h 6988323157152

Ono sa to mozno niekomu vyplati, taka pekna zakazka... ved vieme, ako to v nasich koncinach chodi :-) ... alebo skor :-/

+3/0
16.4.2013 13:09

P56e10t40r 38N34o46v97o48t62n94ý 5257274740571

On je to asi požadavek pro případné budoucí VRT. V tom případě by to ale mělo být se vším všudy jako třeba v Rakousku - vlastní 1f elektrárny a vedení :-)

+1/0
16.4.2013 13:17

L72u33k64á19š 41T84ó15t42h 6118103447742

Idealne veterne ;-)

+1/0
16.4.2013 13:20

J58i13r71k95a 82D34v85o28ř63á79k 4625270343228

Větrné vůbec nejsou ideální. Mají spolehlivě nejhorší poměr tun betonu k vyrobené energii a jsou dost antiekologické. Navíc mají hodně nevyrovnaný výkon, který se musí draze vyrovnávat něčím jiným. Za bezvětří a příliš slabého větru to nejde a při silném větru také ne.

+3/0
16.4.2013 13:55

L45u71k26á42š 53T20ó93t45h 6388793297342

To mala byt hnusna sarkasticka poznamka :-)

Tu u nas, hned za hranicou, strasia cele zastupy vrtuliek.

+3/0
16.4.2013 13:59

J74i41r81k90a 90D97v53o28ř14á96k 4485270293658

Aha, jo tak to jo.;-D

+2/0
16.4.2013 14:05

Z23b12y60n88ě98k 78P90o76p14o52v24s75k87ý 9986128417703

Bylo to kvůli čs. průmyslu (zejména Škodě Plzeň,) která dodávala lokomotivy do zemí RVHP, kde byly jiné napájecí systémy. Mělo to vést ke zvýšení konkurenceschopnosti Škody na zahraničních trzích.

+2/0
16.4.2013 13:33

L28u85k88á87š 56K47o43c54i87á85n 1520303546731

Je to dáno historicky, za Rakouska - Uherska bylo více provozovatelů dráhy, později sice došlo za první republiky ke sjednocení, ale původní správní rozdělení zůstalo . Stejnosměrnou trakci začal zavádět prof. František Křížík, měla výhodu jednoduché regulace a konstrukce hnacích jednotek, střídavá trakce je mladší a na jejím zavedení se podílel prof. František Jansa, každý začal na jednom konci dráhy a až se potkali, byly oba systémy natolik rozšířené, že nebylo ekonomické je přebudovávat. Tak se nejprve přepřahalo a pak vznikly vícesystémové lokomotivy ....

0/−1
16.4.2013 12:33

M72a23r49e23k 55Š28i18m23o16n 2324237518828

Ještě zajímavější je situace v Německu, kde byla dráha sjednocena již před elektrickou erou, elektrifikaci zaváděl Siemens systémem střídavým na 16 a 2/3 Hz, protože se to dobře převádělo z běžné 50Hz sítě. S rozšiřující elektrifikací se ale stávalo, že tato nižší frekvence (1/3 z 50) negativně rezonovala s civilním elektrickým rozvode, proto se frekvence zvýšila na 16,7. Elektrický výzbroj lokonmotiv se kvůli tomu nemusela moc měnit, frekvence je pro ně v toleranci, měnila se ale výzbroj rozvoden, původní Siemensův princip už nefungoval, ale v době polovodičů (byť začínající) už to tolik nevadilo.

+4/0
16.4.2013 13:11

J21a98k31u48b 74Š88a30f59a27n26d33a 7515827741101

Ale proč se vlastně šlo na takto nízký kmitočet?

0/0
16.4.2013 15:09

P20e31t52r 42N58o64v37o33t66n54ý 5387684560781

protoze železo bylo levne :-)

0/0
16.4.2013 23:42

J72a42k69u48b 33Š37a32f73a43n69d19a 7545517331481

Samozřejmě, trafa pak vychází o mnoho větší. U lokomotivy asi žádný problém, stejně musí mít nějakou minimální hmotnost. Ale stále proč? Menší ztráty ve vedení?

0/0
17.4.2013 3:34

J59a91k94u10b 91Š89a63f49a48n51d71a 7885567871881

Tak už jsem to našel.

0/0
17.4.2013 3:38

J20i60ř96í 92K72a86r64o93u13b 5114672502824

To Kocián

.

... a zazvonil zvonec a pohádky byl konec.

+2/0
16.4.2013 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.