Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černý pasažér v Kralupech vlezl na lokomotivu, do Děčína dojel mrtvý

Děčínská policie vyšetřuje neobvyklou smrt na železnici. Na nádraží přijel rychlík od Prahy a na lokomotivě ležela mrtvola neznámého mladíka. Podle všeho chtěl cestovat načerno, zabil ho však proud z trolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85a20r44t72i36n75a 86M80a83r77t58í17n16k39o19v65á 5607725434578

Tak to byl doslova a do písmene "černý pasažér";-) Jo, za blbost se platí a někdy i životem!!

+1/0
17.4.2013 0:27

P85e15t34r 20V79a91c34l76a80v73i62k 4396643625552

nojo, ten ve fronte na smrt predbehl hodne lidi8-o

0/0
16.4.2013 17:12

J25a48r54o26m12í93r 35M80a57s32á84k 3663225266507

že by finalista Darwinovy ceny byl tady od nás z Kralup? No aspoň by se o nás jednou psalo, kdo z vás to má :-)

+7/0
16.4.2013 14:12

J71a32n 62N31e13š74p39o51r 4476598946232

Škoda mladého života, ale na druhou stranu, šel tomu hodně naproti... To je skoro na Darwinovu cenu.

+3/0
16.4.2013 14:01

J28i53ř22í 94Z60ý89k90a 9649483571780

Na jednu stranu je ta zpráva poměrně legrační, na druhou velice smutná - že má někdo potřebu kvůli pár ušetřeným korunám takto riskovat, případně si myslí, že dráty nad kolejemi jsou asi jen pro ptactvo - aby nesedali na koleje.

mimochodem - nebyl z Indie? Tam je takový způsob jízdy poměrně obvyklý.

+5/0
16.4.2013 13:45

J18i76r37k82a 48D52v67o75ř82á14k 4575200413368

To jistě nebylo kvůli pár korunám ale z advanturismu.

+2/0
16.4.2013 13:50

M88a33r13t76i88n 59P13l82z49á23k 2847969418934

batůžkář ;-D

+1/0
16.4.2013 13:44

J12a72n 67P70š63e54n34i47č63k32a 2700758633552

ale prd. Hobo.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hobo

+3/0
16.4.2013 13:58

V46l12a86d26i32m71í56r 23H12o14l45ý 8734381946907

hobo, co si stopnul svůj poslední vlak.

+1/0
16.4.2013 14:24

M40i51c53h50a93e17l 21L49u13k84a92v71s66k61y 6369221428221

To je holt přirozený výběr.

+5/0
16.4.2013 13:38

M10i95l33e89n 23L49e28n91a 5968374928425

z nouze zapomenou nekdy lide i myslet a takhle to dopada, kdovi odkud je kdyz nema ani doklady

+1/−1
16.4.2013 13:35

E68d63u93a94r19d 81B76l68a52z15e43k 1263920535655

jen jestli ta nouze (casto vidivam spise  "nouzi"...) nebyla z neschopnosti nebo z lenosti?! Mam jej litovat nuzaka???...

0/0
16.4.2013 17:37

T19o30m10á68š 91K45u77č15e14r77a 1909334613528

Jezdit načerno na elektrické lokomotivě může jenom totální magor. Docela by mne zajímalo, kolik kilometrů jízdy byl živý. Můj tip jsou nelahozevské tunely.

+14/0
16.4.2013 13:08

J66a24r78o79m48í90r 97M62a84s83á67k 3693375786827

můj tip ještě než projel kolem kralupskýho bazénu

+1/0
16.4.2013 14:11

D12a78v34i13d 29P27r33a15ž91á24k 6364632852126

Asi to nebyl Bond

+2/0
16.4.2013 13:04

M70i57c38h20a53l 72P34i93n35d94j90a79k 5353614397407

Chtel cestovat na cerno..a povedlo se, zcernaal.:-P

+16/0
16.4.2013 12:49

M22a61r74t36i79n 73S71o16u38š46e73k 8988523269625

Kdybych tenhle hnusný cynický vtip napsal do diskuse, tak mě smáznou, ani nemrknu.

.

Tak už to chodí. Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi.

+2/0
16.4.2013 12:30

P87e36t15r 55J73a24r96o12š 2834571175867

dalsi finalista souteze o Darwinovu cenu R^

ale stejne se nam ten genofond cisti nejak pomalu :-/

+17/0
16.4.2013 12:30

L53a77d66a 86N91o91v39a49k 4102833217

jak víš, že neměl potomky...?8-o

+4/0
16.4.2013 13:32

P40e64t28r 91J45a53r30o18š 2404471685857

To mate pravdu, to nevim, ale jiste je, ze dalsi uz nesplodi :)

+1/0
16.4.2013 15:22

P34e60t47r 42T38y38č14k66a 6485352949142

Tak ale dojel kam potřeboval a ještě ušetřil.

+12/0
16.4.2013 12:12

P28e46t53r 44H59a52n41á51k 9561701852631

Černý pasažér... hmm... jak to lupa myslela?;-D

+37/0
16.4.2013 11:43

J37o69s76e92f 52N20o48v11á29k 9265299541620

No, další Alžířan to nebyl, toho lupa už předem vyloučila a další národnost, jak má ve zvyku v jedom případě, neuvedla.

+1/0
16.4.2013 13:26

M63i35c81h60a57l 25B35e46n80e47š 8116939762764

Kandidát na Darwinovu cenu.

+18/−2
16.4.2013 11:35
Foto

M89í97r98a 70K33l76a64s 9442847939286

V článku je nesmysl. Mezi Prahou a Děčínem je v troleji jmenovité napětí 3000 V stejnosměrného.Těžko 22 000....

+19/0
16.4.2013 11:25

R46a16d77k84o 72K82ř89i18v76á90n82e35k 7310333145250

Ano, 3000 V ss. Na střídavé soustavě (jižní část republiky) je 25 000 V, 50 Hz.

+8/0
16.4.2013 11:33

L36e75o98š 26D63v29o50ř12á57č92e51k 4886282770405

22 000 střídavého je na jihu ČR, ale v tomhle případě je to prašť jako uhoď (doslova)

+10/−3
16.4.2013 11:34

R62a23d51k46o 50K72ř97i57v91á26n85e92k 7630683735930

Ne 22, ale 25 kV. Jinak souhlas. Ale na 3 kV ss je větší procento přeživších.

+8/0
16.4.2013 11:46

J55i95ř11í 65Š27v31e73h77l44a 1574844432836

A proč se ty napětí líší? Vůbec netuším, jsem naprostý laik v tomto.

+1/−1
16.4.2013 12:09

V21l77a24d76i41s87l79a60v 16A67d43a58m22e33c 2985608751178

To je z historie. Dřív bylo jednodušší regulovat výkon a tím rychlost na straně lokomotivy u stejnosměrného zařízení. I ochrana proti velkemáu napětí je jednodušší. 25kV střídavých se zase lépe přenáší do lokomotivy, lépe se to převádí a jsou menší zráty na vedení. Takže s pokrokem zařízení u lokomotiv se přešlo u nově elektrifikovaných tratí na toto napětí. Stačí vám to tak?

+10/0
16.4.2013 12:25

J12i96r49k32a 10D55v66o84ř78á92k 4615160883428

Dále, nízké napětí je problematické pro přenos dostatečného výkonu. Vlaky s vysokým příkonem je mnohem lepší mít na 25 kV, protože stačí méně ampérů. Když se jezdilo jen 100 km/h a nebylo potřeba velké zrychlení (a i u nákladních vlaků byla nějak vyřešená jízda do kopce - třeba otravným připojováním dalších a dalších lokomotiv) tak to tolik nevadilo, ale na dnešních koridorech na 160 km/h to je na stejnosměru  už dost našponované.

+2/0
16.4.2013 14:04

L45u24k12á19š 60T74ó87t22h 6868863627512

Jednosmerne zariadenia su jednoduchsie a lacnejsie, lahsie sahsie sa reguluju, rekuperacia naspat do siete je jednoduchsia a pod.

Na striedavu sustavu 25 kV sa a (asi) preslo z dovodu uspor, stacia mensie prierezy vedenia, napajacie stanice vo vacsich vzdialenostiach...

Teraz vsak existuju dve sustavy, co si vyzaduje mat aj vozidla, ktore su schopne jazdit v oboch sustavach. Pocul som, ze na Slovensku chcu pri rekonstrukcii prestavat usek Zilina - Kosice na ~ 25 kV, ale ci sa to vyplati, kto vie...

+5/0
16.4.2013 12:38

M52a93r31e23k 11Š37i55m87o92n 2604647648208

Soustav v Evropě je pět, z nichž dvě jsou v provozu na území ČR a SR (3kV-DC a 25kV-AC). Německo a Rakousko používá systém 15kV-AC@16,7kHz). 1,5kV DC je v provozu v Nizozemí a v jížní části Francie, 750kV je v provozu v jížní Anglii.

Další soustavy jsou v provozu na tramvajových tratích, trolejbusových tratích, tratích metra, různých zvláštních, ozubnicových a úzkorozchodných tratích. Ve světě je v provozu ještě dalších několik desítek soustav.R^

+5/0
16.4.2013 13:03

M39a96r48e35k 73Š70i73m31o29n 2564137718348

eh, omyl - 750kV není, mělo být 750V. 750kV by za mokra práskalo do země samo. :-)

+3/0
16.4.2013 13:04

J72a62k29u24b 43Š96a79f15a34n53d82a 7515477731231

Ještě se tuším v ČR používá 1,5kV na trati Tábor-Bechyně.

0/0
17.4.2013 3:45

P37e77t80r 13N72o21v22o48t24n50ý 5237654430941

U te stridavé trakce je problém s napájením z veřejné třífázové sítě(nesymetrické odběry, nulová pole). Tak nevím, jestli se to opravdu na tom Slovensku vyplatí.

+1/−1
16.4.2013 13:05

L49u32k96á49š 47T17ó40t53h 6948803587402

Ono sa to mozno niekomu vyplati, taka pekna zakazka... ved vieme, ako to v nasich koncinach chodi :-) ... alebo skor :-/

+3/0
16.4.2013 13:09

P66e55t55r 10N61o59v43o95t49n25ý 5837904580841

On je to asi požadavek pro případné budoucí VRT. V tom případě by to ale mělo být se vším všudy jako třeba v Rakousku - vlastní 1f elektrárny a vedení :-)

+1/0
16.4.2013 13:17

L58u21k16á58š 10T12ó39t82h 6368133447442

Idealne veterne ;-)

+1/0
16.4.2013 13:20

J16i30r27k56a 28D49v46o26ř64á21k 4865630173278

Větrné vůbec nejsou ideální. Mají spolehlivě nejhorší poměr tun betonu k vyrobené energii a jsou dost antiekologické. Navíc mají hodně nevyrovnaný výkon, který se musí draze vyrovnávat něčím jiným. Za bezvětří a příliš slabého větru to nejde a při silném větru také ne.

+3/0
16.4.2013 13:55

L25u27k21á57š 72T22ó90t35h 6118813527922

To mala byt hnusna sarkasticka poznamka :-)

Tu u nas, hned za hranicou, strasia cele zastupy vrtuliek.

+3/0
16.4.2013 13:59

J51i75r14k63a 21D21v93o40ř42á85k 4765100783668

Aha, jo tak to jo.;-D

+2/0
16.4.2013 14:05

Z35b46y97n93ě14k 87P42o81p90o80v19s24k21ý 9186438347763

Bylo to kvůli čs. průmyslu (zejména Škodě Plzeň,) která dodávala lokomotivy do zemí RVHP, kde byly jiné napájecí systémy. Mělo to vést ke zvýšení konkurenceschopnosti Škody na zahraničních trzích.

+2/0
16.4.2013 13:33

L33u15k52á45š 81K15o53c27i55á30n 1300493256481

Je to dáno historicky, za Rakouska - Uherska bylo více provozovatelů dráhy, později sice došlo za první republiky ke sjednocení, ale původní správní rozdělení zůstalo . Stejnosměrnou trakci začal zavádět prof. František Křížík, měla výhodu jednoduché regulace a konstrukce hnacích jednotek, střídavá trakce je mladší a na jejím zavedení se podílel prof. František Jansa, každý začal na jednom konci dráhy a až se potkali, byly oba systémy natolik rozšířené, že nebylo ekonomické je přebudovávat. Tak se nejprve přepřahalo a pak vznikly vícesystémové lokomotivy ....

0/−1
16.4.2013 12:33

M53a32r36e24k 95Š31i22m49o69n 2124697658898

Ještě zajímavější je situace v Německu, kde byla dráha sjednocena již před elektrickou erou, elektrifikaci zaváděl Siemens systémem střídavým na 16 a 2/3 Hz, protože se to dobře převádělo z běžné 50Hz sítě. S rozšiřující elektrifikací se ale stávalo, že tato nižší frekvence (1/3 z 50) negativně rezonovala s civilním elektrickým rozvode, proto se frekvence zvýšila na 16,7. Elektrický výzbroj lokonmotiv se kvůli tomu nemusela moc měnit, frekvence je pro ně v toleranci, měnila se ale výzbroj rozvoden, původní Siemensův princip už nefungoval, ale v době polovodičů (byť začínající) už to tolik nevadilo.

+4/0
16.4.2013 13:11

J51a12k77u68b 62Š18a80f34a63n95d61a 7815287511731

Ale proč se vlastně šlo na takto nízký kmitočet?

0/0
16.4.2013 15:09

P82e47t26r 43N46o58v82o10t24n85ý 5307844170311

protoze železo bylo levne :-)

0/0
16.4.2013 23:42

J44a86k55u40b 12Š74a58f91a21n49d25a 7605517901491

Samozřejmě, trafa pak vychází o mnoho větší. U lokomotivy asi žádný problém, stejně musí mít nějakou minimální hmotnost. Ale stále proč? Menší ztráty ve vedení?

0/0
17.4.2013 3:34

J17a71k32u48b 73Š32a36f64a21n81d89a 7365257571831

Tak už jsem to našel.

0/0
17.4.2013 3:38

J55i86ř46í 46K18a65r58o17u69b 5584612432314

To Kocián

.

... a zazvonil zvonec a pohádky byl konec.

+2/0
16.4.2013 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.