Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čekali jsme to, další na ráně je Žáček, soudí odvolaný historik Stehlík

Známý vojenský historik Eduard Stehlík dostal v Ústavu pro studium totalitních režimů výpověď poté, co nové ředitelce do očí řekl, že si nepřeje personální změny vzhledem k jejímu časově omezenému mandátu. Soudí ale, že nakonec změny přijdou a že z ústavu bude muset odejít i jeho někdejší první ředitel Pavel Žáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a42r72e15k 57P74o38k16o50r44n19ý 4494364989399

Něco zlé, je pro něco dobré. Třeba bude mít E. Stehlík více času na dokončení publikace o ČS stálém opevnění, které "slibuje" vydat již několik let. Myslím si, že by se měl více zaměřit na problematiku vojenství a období totality poslat k vodě. Už jenom proto, že tato část historie je u nás příliš zpolitizovaná. Takže raději se dočtu něco nového o tvrzích Smolkov, Orel, Hůrka, Bouda, Adam, Hanička, Skutina, Dobrošov, Jírova hora, Poustka, Stachelberg, než tahanice o to, zda byli bratři Mašínové vrazi nebo hrdinové...mimochodem to hrdinové byli, ale to se u nás nesmí říkat![>-][>-][>-]

0/−1
17.4.2013 16:16

V40a13š33e84k 94Ř65í83h24a 2923943868782

No Vláda, která si z daní občanů platí reklamy na svoje ministerstva může strašit před jakoukoli propagandou, ale mám pocit že rozumný volič už jí věřit nebude.;-D

0/−1
16.4.2013 23:02

P96a59v71e57l 16F22ó28g68e83l 8461310690195

Jedná se o velmi dobrou manipulaci veřejnosti ze strany ODS. Této straně přece nelze už věřit ani nos mezi očima. Lidi probuďte se jinak tu bude muset být horší.

+2/−1
16.4.2013 17:05

J94i17ř96í 10K81r33a97j32í79č92e22k 8685161720161

Pane Bože doi čeho jsi rozum dal!!!!! Říká Vám něco slovo historie???? Ubohý hlupče, co za vším vidíš špinavé ruce ODS!;-D;-D;-D;-D

+2/−1
16.4.2013 20:29

P22a28v78e20l 69F94ó41g55e78l 8861120370185

Ano, nevidí jen slepí. A tak mezi slepými jednooký králem. Také se ptám, jestli Vám něco říká historie a ptám se kde se ve Vás bere tolik agrese, že musíte druhému nadávat, aby jste zargumentoval svůj názor. Vždyť tak často křičel zloděj chyťte zloděje. A jenom hlupáci nepotřebovali uvažovat a nechali se manipulovat libivými hesly.

+1/−1
16.4.2013 20:44

V39a54š93e80k 63Ř74í10h58a 2863243208712

Tak ono od doby kdy v RRTV sedí pouze bývalí a současní členové ODS. Je ta propafanda hodně masivní a řekl bych že od prezidentských voleb už působí spíše odpudivě, než že by získávala nové tváře. :-)

+1/−1
16.4.2013 23:07

J88i56ř27í 66K58r88á98l49í22k 3551651666217

Obzvláště kuriózní je, že levicové spiknutí v ÚSTR má dle ODS řídit pravicová publicistka Petruška Šustrová, neblaze proslulá svými antikomunistickými výpady, a nově jmenovaná ředitelka Pavla Foglová, která dosud publikovala výhradně v pravicovém tisku – Lidových novinách a MF Dnes…

Iracionalita a hysterie kolem ústavu jen dokazuje, čím od počátku byl: vlivovou agenturou pro šíření pravicových myšlenek do veřejného prostoru z peněz všech daňových poplatníků. Různé pravicové proudy proto svádějí tuhý boj o kontrolu nad touto tak užitečnou a státem placenou propagandistickou institucí.

Stupňující hysterii včera odsoudili i odboráři z ÚSTR. »Výbor ZO ÚSTR respektuje výsledky jednání Rady ÚSTR a její rozhodnutí. Konstatuje, že politizace a hysterie kolem Ústavu pro studium totalitních režimů je přehnaná a odtržená od reálných problémů této instituce,« uvedla v tiskovém prohlášení Stanislava Vodičková, předsedkyně základní organizace Odborového svazu státních orgánů a organizací v ústavu.

+3/−2
16.4.2013 15:03

V10á23c62l60a28v 22R78o95u88d91e34n97s40k15ý 9412710561355

Trockismus je podle Vás pravicový?

Petruška Šustrová byla sice za komunistů zavřená, ale rozhodně ne za pravicové myšlenky, ale spíše za to, že byla ještě více vlevo než komunisté! Ona totiž byla členkou Hnutí revoluční mládeže, které se inspirovalo především trockismem. Mimochodem členem byl i Petr Uhl a to zrovna pravičák není, že?

+1/−1
16.4.2013 15:30

B14e68n48j79a48m23i88n 30K97a13p86l95a82n 3882376691637

Téměř zákonitostí je, že předsedy ZO všech těch ROH dělají ti nejméně schopní pracovníci (čest pár výjimkám). Takže vyjádření odborářů pro mě není berná mince. Zřejmě se v rámci předpřiposjání snaží vlízt soudružce ředitelce do patřičných partií.

0/−1
16.4.2013 15:59

V67l11a41d74i98m63í91r 67V27e82t67e76š64k30a 2611975725292

Králíku, s inteligencí na tom jsi stejně jako zakrslý králík kterého máme doma.

0/−1
16.4.2013 17:19

B74e48n71j97a24m75i18n 92K19a44p70l70a51n 3792356591677

Stačí se podívat, jací lidé na které straně stojí a nejni vo čem diskutovat. Na jedné straně Zaurválkovo poradce, absolvent genderstudií a překladatelka z polštiny... absolutní nuly si budou honit triko na kapacity a odborníky... typickej bolševismus, po kterým se tady hromadě kašparů evidentně stýská (blijící smajlík)

+9/−1
16.4.2013 13:31

P12a36v72e80l 83F31ó31g12e24l 8441200410625

;-D;-D;-D Vidím, že jste velký odborník a že tomu mnoho rozumíte.

+1/−1
16.4.2013 16:49

A90n27t50o94n98í40n 97K60o55l17á42ř 7738175927372

Před očekávanou příští vládou čSSD a KSčM je potřeba zavčes kompromitující dokumenty na některé jejich členy a možná budoucí ministry apod. uklidit a skartovat.

+5/0
16.4.2013 12:44

P16a74v39e73l 34F55ó81g55e67l 8371100780675

Opravdu? Takže to je ústav na vyřizování politických sporů? Takto vlastně i ODS sama založila. Jenomže se karta obrátila a s tím se nepočítalo. A teď ODS řve. Podle soudím tebe. Je vidět, že tento ústav byl asi opravdu ze strany ODS zneužíván a nyní se bojí, co na ni najde druhá strana. O vědu a objektivní náhled do nedávných dějin tu jde až v poslední řadě.

+2/0
16.4.2013 16:54

R95o95m94a78n 83S73i86k33o67r54a 2973496637812

Jediný argument levicového spektra je ,že byl ůřad za D.Hermana,byl řízen ideologicky,

v dikci ods-bylo napsáno hodně přízpěvků-ani jeden konkrétně nevyjasnil v jakém

případě k tomu docházelo./snad dalším "argumentem je ,že je ůřad zbytečný,

to beru,-zrušme všechny-a bude klid,alespon na blogu MF/

+4/−1
16.4.2013 11:16

P93e23t78r 63U42r98b92á72n60e53k 3251499267848

Proč se tolik lidí raduje že se levice snaží zamezit zvěřejňování informací o minulosti dnešních vysokých politiků? Těžko se jim přiznává, že bývalí udavači a grázlové jako např. pan Sloup sedí dneska na vysokých postech s podporou ČSSD a už si brousí zuby na společnou vládu byť možná "jen" s tichou podporou komunistů? To jste vážně tak amorální jedinci, že vám nevadí že komunistické zrůdy, které ničily lidem život se opět derou k moci za vašeho jásotu? Blahoslavení chudí duchem...

+19/−4
16.4.2013 11:11
Foto

J39a33n 55P37e74l76c20l 9974576504335

Máte můj 100%ní souhlas.R^R^

+13/−3
16.4.2013 11:17

P47e29t40r 33D70o73l57e60ž53e57l 1458451675126

můj máte oba!

0/0
16.4.2013 13:23

P53a29v29e53l 75F68ó33g84e74l 8191910160735

Myslím, že tu jde o zcela jinou věc, než to co tu nastiňujete. Není to vědecká instituce a odpočátku od svého založení byla politicky kontrolována. Tak to chtěla ODS. Když nyní ODS kontrolu ztrácí, tak řve. Jenom se Vám divím, že si myslíte, že bývalí komunisté jsou jen v KSČ. Co když ODS chtěla ovládat tento ústav i pro své krytí.

+2/0
16.4.2013 16:58

T87o63m31á81š 98H67a97t19a96n 3879223819670

Jen tak pro formu. Čtu tady dost často, že USTR byl hlásná trouba ODS (pravice), mohli byste mi páni mudrcové říci, které dokumenty USTR jste četli a v čem spočívá jejich tendenčnost, případně co je ideologického na scanování archiválií a jejich zpřístupnění veřejnosti.

+12/−3
16.4.2013 10:49

J43i64n88d28ř15i40š16k56a 78H23a16v24l57í11č25k52o55v42á 1296816402351

Včera v noci vystoupil na ČT 24 předseda KSČM Filip, nevěřila jsem vlastním uším, jak rozhořčeně vykládal, že je naprosto normální, že byl někdo u StB, že před rokem 1989 byli všichni lidé spokojení, že se žádná normalizace nekonala... Už se ani nestydí!;-O;-O;-O

+11/−3
16.4.2013 11:09
Foto

J41a42n 56P40e46l62c46l 9554416174705

Tak to jsem naštestí neviděl. Ze soudruha Falmera je mi vždy nevolno.

On u StB byl, tak asi ví, o čem mluví. Ale má negativní lustrační osvědčení. Jak jej získal, tak to je zase jiný příběh.

+11/−2
16.4.2013 11:20
Foto

J17a34n 67P95e55l14c60l 9984276184505

ÚSTR má tzv. Archiv bezpečnostních složek, který obsahuje údajně desítky tisíc svazků. V těchto archívech se našly m.j. i svazky komunistických radních, kteří jsou v současnosti v krajských koalicích s  ČSSD. A některé pro někoho nepříjemné skutečnosti najednou vyplavaly na povrch - např. životní příběh soudruha pohraničníka Sloupa atd.

Komu to asi vadí ?? Kdo asi má zájem měnit personálně tento ÚSTR k obrazu svému ?? Změny dělá oranžový Senát jako úlitbu svým rudým bratrům, s nimiž se chystá vládnout po přištích volbách buď koaličně nebo s tichou podporou (to ukáže čas, jak to voliči zkousnou).

A soudruh Zaorálek to zahrává svými komentáři do outu. Nebo se o to alespoň snaží. Kdo je však trochu soudný a má všech pět pohromadě, tomu to snad musí být jasné.!!!!

+14/−4
16.4.2013 10:47

M25i67l50a65n 82B66a50u55d91i10š 4375182327555

a to Vám nevadilo, když doposud ústav personálně ovládali ODS, pokuste se oprostit od tiskových klišé a zapnout mozek :-P:-P:-P

+5/−13
16.4.2013 10:51

P71e74t93r 53U19r32b81á98n52e50k 3751569557988

Nevadilo, protože do nebránil odkrývání komunistické minulosti. Neraďte někomu a zapnout mozek a zkuste to udělat sám.

+12/−3
16.4.2013 11:05

P37e67t82r 23M26i90c27h88a88l 2790784781152

Máš problém s pochopením psaného textu?

+4/−2
16.4.2013 11:09
Foto

J84a24n 70P78e26l44c50l 9834386664545

Pane Baudiši.

Tak jsem se pokusil zapnout mozek a vyšlo mi následující.

Pokud má nějaký ústav vyšetřovat zločiny komunismu a fašismu, tak by ho asi neměli řidit lidé blízcí k těmto hnutím. Vyšetřování zločinů fašismu v NSR také nevedli příslušníci SS z Osvětimi. Zřejmě by nic nevyšetřili, říká mi můj mozek. Nevím, jestli správně, pokud mě přesvědčíte o opaku, zkusím se zamyslet ještě jednou.

V případě vítězství KSČSSD a ovládnutí tohoto ústavu by bylo vážně lepší celé to zrušit, protože pak jsou to opravdu vyhozené peníze. Jenom bych měl obavu o ty všechny svazky, které se zachovaly. Soudruzi po nich určitě zatouží.

Takže na oplátku poprosím já Vás. Zkuste se rovněž zamyslet a nějak logicky zareagovat. Děkuji předem.

+11/−3
16.4.2013 11:16

P17a85v67e25l 24F98ó88g35e20l 8501270330265

Souhlas, zrušit ústav. Nejde o vědecké pracoviště. Od počátku to bylo politicky kontrolováno a nyní, když ODS ztrácí svůj vliv zde, tak se bojí, že by mohl být ústav zneužit. Obávám se, že zneužit již zřejmě byl a to v právě v režii ODS.

+1/0
16.4.2013 17:02

J23o90s41e37f 82Š85l23o73u39f 1279967848801

Pane Pelcl! Řekněte mi prosím, kam se podělo oněch 1 milion 200 tisíc komunistů, když v současné KSČM je jich sotva 100 tisíc. Nejsou náhodou někteří nalezlí ve vládních stranách trojkoalice, potažmo ve vysokých státních funkcích? Nemají náhodou především tito lidé obavy, aby na ně neprasklo, co dělali před rokem 89. To že někdo byl členem KSČ a nyní je členem KSČM je přece všem jasné a není třeba to odhalovat týmem "historiků" nasazených právě těmi, kteří mají obavy, aby pravda o jejich činnosti před r. 89 nevyplavala na denní světlo.  V tomto duchu vnímám i příspěvek pana Baudiše.

0/0
17.4.2013 23:12

R71e59n22é 15N25o97v11á37k 8165406329118

No tak bude odvolán Žáček. A co? Celý Kersko z toho onemocní, když jeden darmožrout a nedouk půjde na pracák. Archivy jsou podle zákona přístupné všem a existují státem placené historické ústavy, kde pracují skuteční vědci, tak není třeba utrácet dalších 150 milionů ročně za bandu nedouků a informátorů Blesku. Páter Vyklouz Herman je jen špička ledovce. Takových flákačů bez kvalifikace se tam zašívá mnohem víc.

Prostě Herman a Žáček si dojdou na pracák a jistě jim bude nabídnuta práce odpovídající jejich kvalifikaci, například u pásu v automobilce nebo na kase v supermarketu.;-)

+6/−12
16.4.2013 10:41

P88e90t53r 68M63i66c89h53a64l 2340124221102

Copak, už se těšíš, až bude Žáček vedle tebe markovat zboží? ;-D

+9/0
16.4.2013 10:44

T52o52m79á76š 67H70a40t42a37n 3399233159350

Nejsi ty svobodník Halík ve výslužbě, jestli ano tak si se již blýskl jednou pěknou větou. 'Já bych je poslal tahat do Mišelinky aušus, hajzly intelektuálský, študovaný.'

+8/−1
16.4.2013 10:53

J28i32n88d17ř59i19š36k19a 95H32a30v70l63í39č93k36o16v34á 1196926252551

Nejde o Žáčka, ale o možnou likvidaci archivů, o to, že se "ztratí" znovu doklady, budou vykradené svazky. Digitalizace není dokončena, nebude kontrola. v roce 1990  si pro svoje svazky jistí lidé chodili s nákupními taškami a odnášeli si je k likvidaci,  hodně svazků bylo uzavřeno do "Z" fondu, Sacher ve třídění svazků pokračoval. V roce 2013 nastupuje další etapa překroucení naší historie.Rv

+4/−1
16.4.2013 11:13

A57n56t39o72n61í70n 40K60o60l40á62ř 7378475677642

Teda z tebe ta nenávist jen srší. Dej si pozor, aby se ti něco nestalo.

+2/−1
16.4.2013 12:37

O57l74d92ř85i90c55h 30K59a15d14ě40r46a 2162315143138

Na rozdíl od Tebe nebudou muset na pracák. Schopní a chytří se většinou postarají o sebe dostatečně.

0/0
17.4.2013 23:18

P22e20t72r 73W41o77l86f 3568642774454

ÚSTR není vědeckou institucí. Byl koncipován pravicovou parlamentní většinou k plnění tří funkcí: První funkcí je působit jako ideologický správný vykladač moderních dějin. Druhou fungovat jako oddělení špinavých triků proti politické konkurenci. Třetí funkcí je působit jako dobře placený pelech zasloužilých politiků a jejich rodinných příslušníků. To vše za peníze daňových poplatníků. Zrušení této nefunkční černé díry s rozpočtem více než 150 mil. Kč ročně a převod agendy i s rozpočtem do existující vědecké instituce pro studium moderních dějin je jen logickým postupem.

+5/−13
16.4.2013 10:37

J70a89n 18H35l91o35u71š57e59k 8253177331981

Přesně tohle jste sem již psal včera.. Chce to konkrétní případy - co ideologicky správně vykládá, jaké špinavé triky, kdo má pelech atd.. Takhle to jsou jen nenávistné plky co si vymyslí každý komu je Ústav kdoví proč proti mysli

+12/0
16.4.2013 11:01

J36i96n33d67ř30i34š34k39a 56H36a50v27l74í93č33k78o86v46á 1306226202591

Nejste náhodou v nějakých seznamech evidován, že máte v sobě tolik nenávisti?8-o

+10/−1
16.4.2013 11:16

D69a96n78i48e20l 44N72o54v87á15k 3853738462443

Péťo,už zase?;-O

+1/0
16.4.2013 13:56

J53i29ř36í 40K53r16á23l62í66k 3171271416477

Ani po tolika letech vám pořád ještě nedocvaklo, že tzv. Ústav pro studium totalitních režimů je ryze ideologickou institucí zřízenou na politickou objednávku pravicových stran za účelem jejich ideového působení na obyvatelstvo a udržení se pravicových stran u moci? Ve standardních demokraciích mají studium historie v popisu činnosti standardní instituce a tou Ústav pro studium totalitních režimů rozhodně není.Rv

+5/−9
16.4.2013 10:05

J78i71ř78í 85L21i87e76t36a36v87e81c 8233899653129

Ve standartních demokraciích neměli přes 40 let u moci komunisty.

+12/−3
16.4.2013 10:13

J48a45n 41H10l56o88u35š67e19k 8893687141451

Pane Králík, vysvětlete jak Ústav za uplynulých několik let ideologicky a pravicově působil na obyvatelstvo. Dokumentovat zločiny komunismu, zachycovat vyprávění posledních pamětníků, rozklíčovat princip fungování represivních složek.. Já na tom opravdu nevidím nic nepravdivého

+12/−3
16.4.2013 10:27

M16i39l71a31n 78B95a93u82d18i28š 4735842697175

vážený pane, pletete si pojmy, tady nebyl komunismus, ale socialismus, což je podstatný rozdíl, jinak, kdysi kradlo pár komunistů, dnes kradou všichni kteří se nějakým způsobem dostanou k moci :-P:-P:-P

+3/−8
16.4.2013 10:49

J27a40n 54H26l62o49u21š24e31k 8743267831581

Tak to bych si chtěl nechat vysvětlit ten rozdíl. Asi jako debata co je nacismus a co fašizmus.. Že mnozí politici kradou je právě dědictvím komunismu, to se kradlo všude (kdo nekrade okrádá svou rodinu), morálka žádná, jen samé přetvářka a prospěchářství. V tom vyrostli.

+5/−3
16.4.2013 10:58

I53v13o 68C95h51a83r40f30r95e26i59t43a92g 3714298392261

Ještě štěstí, že jsme se až k tomu komunismu (cílovému stavu socialismu) nedopracovali;-)

+1/0
16.4.2013 15:17

P67e25t86r 80M17i37c64h72a15l 2630344911182

JIstě, byl zřízen zákonem prosazeným pravicovými stranami - protože ty levicové nemají z mnoha důvodá zájem na tom, aby se tahle část naší historie dostala do obecného povědomí.

+8/−2
16.4.2013 10:45

S96i15l94v46e50s78t49r 32Ž32i10l38k86a 3302230939816

Možná je to tím, že si uvědomila, že disidenti byli ve své době fakticky lidé, kteří svou vlast zrazovali tehdejším  nepřátelům (za peníze nebo pro svůj politický názor) a chce to napravit. K historikovi Stehlíkovi jen tolik, že jako zaměstnanci mu v této společnosti nepřísluší vznášet nadřízenému požadavky jaké má být personální obsazení úřadu. To bychom se vraceli zpět do doby disidentů a existence ČSSR, kdy to bylo možné, což jako vše co zde tehdy bylo, považují "objektivní znalci a anikomunističní badatelé"  za zločinné.

+4/−10
16.4.2013 10:04

J68i77ř91í 84L14i17e10t95a76v45e75c 8133329453309

Ona mu dalal nabídku a on jí sdělil, že nabídku přijme pouze pod nějakou podmínkou.

+3/−1
16.4.2013 10:14

J16a37n 87H29l54o48u56š31e49k 8883937441251

to je teda "názor", podle stejné logiky - odbojáři za protektorátu zrazovali svoji vlast, protektorátní vládu (která nevyhlásila válku, okupaci potvrdil podpisem prezident) tehdejšímu nepříteli, exilové vládě.. Vy jste tedy případ

+7/−1
16.4.2013 10:14

P57e93t86r 23M70i89c46h85a41l 2170134891142

A co na to lékař?

+3/−1
16.4.2013 10:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.