Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Severokorejské stíhačky jsou pro nepřátelské „dravce“ snadnou kořistí

Lov slepých kachen se svázanými křídly. Tak nějak lze popsat situaci, která by nastala na Korejském poloostrově v případě, kdy by severokorejský režim vyslal na svého jižního souseda své početné letectvo. Jeho kvalitu totiž s možnostmi protivníka lze jen těžko srovnávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a40n76i84e45l 65F88u17k64a94s 1501937578145

Podle mého názoru má Kim v záloze ještě 1,2 mil. čepic. Na utlučení protivníka ze zálohy.

+1/−1
16.4.2013 10:54

T12o78m41á26š 46Š88t56u53r28m71a 2566362420681

Konečně ;-D;-D;-D

0/0
16.4.2013 13:53

R74o54m41a71n 60O85p42e19t 1751939135422

vykonnost jednotlivych stroju v boji neni az tak podstatna. daleko dulezitejsi je informacni pokryti. Lidi tady zminuji valku v Iraku (jaky mela hladky prubeh), tak tam bylo informacni pokryti irancu nulove- jejich vojaci a piloti vubec nevedeli co maji delat a tak nedelali nic a sedeli v tancich. Predpokladam ze KLDR bude v tomhle dal, a pokud by se melo utkat pouze s jizni koreou (usa z nejruznejsich duvodu nebude ihned posilat to nejlepsi co ma, spis budou korejcum jen pomahat), tak by zas tak bez sance nebyli. Zalezi na mnoha vecech jaky bude mit konflikt prubeh (napr. zda severni korea jen vyprovokuje konflikt a pak bude cekat na obranny typ boje). Tyto clanku jsou sice usmevne (stejne jako nektere komentare zde) ale naprosto vytrzene z kontextu.

+2/0
16.4.2013 9:56

R42o44m24a70n 25O39p40e16t 1921169325762

muzeme pripomenout treba rusko gruzinskou valku starou cca 5 let. Rusaci si tam podle me trochu nabili kokosy. Pritom meli jasnou prevahu, a letecky zbombardovali cokoliv si zamanuli. Proste delostrelecka artilerie moralne nestarne a zabiji porad stejne

+2/−1
16.4.2013 10:01

T80o16m54á29š 25Š52t23u27r94m27a 2666572870421

Moje řeč. R^

0/0
16.4.2013 13:54

J98a80n 50K69o68h64l 4313427561244

V článku nezazněla jedna důležitá informace, a to jsou dezerce. Stíhací letectvo v NoKo sice patří mezi elitní jednotky, ale věřím tomu že řada z pilotů by to zaparkovala v poli za Seoulem a šla požádat o azyl na Jihu (tedy pokud je do té doby nikdo nesestřelí). V případě armády (při prolomení hraniční zóny na kteroukoliv stranu) by tohle bylo ještě o dost masovější. Někdo tady zmiňoval Irák, ale situace v Koreji je v tomhle směru jednodušší - na obou stranách konfliktu by byli hlavně korejci.. větší riziko tak můžou představovat právě ty speciální jednotky..

Nicméně to je pouze fikce. NoKo agresi nemůže začít, protože by to byl první krok k jejímu konci. Značně rychlému konci.. každopádně těším se na sjednocení obou Korejí, jednou. Čína s Japonskem dostanou o kus rovnocennějšího regionálního partnera a rovnováha se tak zas o něco vyrovná. EU

0/0
16.4.2013 7:35

V18á14c10l41a95v 12V62á80v48r19a 5946789791877

Jednu věc neberou vůbec v potaz.

KLDR má limity krom potravin i na paliva. Nemohou poslat do vzduchu ani polovinu toho, co mají. Koukám že mi iDnes zase zkonfiskovalo můj příspěvek "v rámci kulturní a nedemokratickí diskuze" ale už si zvykám. Bohužel nejsem komunista ba naopak, a to se redakcím bulvárů nelíbí. To že píši z Ameriky je doslova trestuhodné. Budu se tedy snažit hanět Ameriku jak to půjde, a vychvalovat KLDR. Třeba mě nechají žít. Děkuji pánové.

+2/−5
16.4.2013 3:37

J89a59n 50N88o25v46ý 3272573236361

Souhlas, pekna ukazka toho co ti nejlepsi dokazou provadet s vrtulnikem BO-105 - http://www.youtube.com/watch?v=wa8BhdcOjO0

0/0
16.4.2013 0:46

J96a41n 34N52o45v62ý 3212583736961

Nejak podivne se mi to priradilo, kazdopadne video je pekna podivana.

0/0
16.4.2013 0:47
Foto

K14a16r48e23l 84S98e25i13d75l 8489335130128

Jen pár drobností:

- Popisek fotky ve fotogalerii (v článku už je to dobře) "Kim Čung-un (uprostřed) se nechává fotografovat letounem MiG-29" :-)

- Američané nehodlají exportovat Raptora jakožto "technologický klenot" - vzpomněl jsem si, jak s nejmodernějším letadlem SSSR MIG-25 uletěl kdysi pilot do Japonska...:-) Ale to samozřejmě u Amíků nehrozí, nějak mě nenapadá, kam by mohli tady na té Zemi chtít uletět ;-).

0/−1
15.4.2013 20:11

R70u80d78o15l79f 53R40e77c90l56í85k 4153971708374

Tuhle vojnu vyhrajem!;-D

0/0
15.4.2013 19:07

R38o12b55e83r29t 15Š89i84m52e12č75e40k 6465121538478

vždyť jsme to už viděli v Iráku, početná ale zastaralá armáda jde rychle do kopru za minimálních ztrát nepřítele.

+5/0
15.4.2013 18:49

M86a73r37t31i80n 64N83á15p78l30a66v36a 5257919369791

Zajímavé, jen je rozdíl mezi "lock" a "look", ale to si autor jistě brzy opraví.

+1/0
15.4.2013 18:46

J10a54n 75T46r46á76v29a 2818649898937

mate pravdu, nicmene je otazka jestli by to pri dnesnich podminkach uz opravdu nemelo byt first-lock .... jako ze prvni zameren na radaru. Naprimo se prece jen uz moc nevidaji.

0/0
16.4.2013 9:06

P61e76t76r 10K40n88ě12b48o27r34t 3421150

Esli fortuna vypíše kurz na vítěze, tak vsadím na SKR^

0/−2
15.4.2013 18:22

M56a47r70e77k 50K84r33o57l37l 5201482590450

To je Severni nebo South Korea? Taky bych si vsadil...

0/0
15.4.2013 18:30

P57e77t10r 50K95n18ě49b26o73r89t 3531110

Severní. Vypadá to, že by to mohlo hodit balík.

0/−2
15.4.2013 18:32

J52a65n 95K36ř88í87ž 6625753215698

.............hodí ti to něco jinýho a bude to smrdět!;-D

+1/0
15.4.2013 18:40

L88i98b16o50r 41H78o66s45a34k 3665382494936

Ja uz myslel ze se zapoji Slovensko.

+3/0
15.4.2013 19:31

T40o34m47á75š 37Š34t65u40r72m80a 2346492420661

Diskuse k smíchu. Plná vítězů a geniálních stratégů. Jak asi píší ti jihokorejci, kteří bydlí pár kilometrů od velkorážné artilerie? Proti dělostřeleckému granátu nepomůže sebedokonalejší obrana. Jak je chcete chytat ty střely? Smečovat zpátky asi. Nezapomeňte, že tu armádu postavili Rusové z ničeho.

0/0
15.4.2013 18:20

J61i10ř30í 59K96o68d45ý18d21e51k 7890660176463

kolik má KLDR dělostřeleckých prostředků k přímému napadení Soulu - ono jich ve skutečnosti tolik není. Ono totiž i dneska není úplně běžné dělo s dostřelem 40 km+? Zbytek by se musel nutně přesunout. A to je už jasný cíl pro dělostřelectvo druhé strany. A to májí USA a Jižní Korea opět lepší včetně cluster munice.

0/0
15.4.2013 18:35

J17a54n 28K43ř23í26ž 6115943645498

...................co nedostřelí,to dohodí!

0/0
15.4.2013 18:42

T85o48m86á13š 58B35r34a26b91e46c 2988836335456

S tak bídnou stravou těžko :-P

0/0
15.4.2013 20:16

T77o52m34á93š 26Š36t34u46r66m58a 2926652360151

Nikde jsem v příspěvku nepsal o přímém napadení Soulu. Ale co se divím. Překrucování je přeci normální. Ale když tedy jsme u toho, ano mají. Jsou to houfnice ráže 170 mm s účinným dostřelem granátu 40 - 50 km v závislosti na použitém typu munice. A ten střed města je skutečně těch 50 km a hranice města 35 km od DMZ. V případě použití slabší munice by tedy rozstříleli 5 - 10 km periferie. Zase ale s větší kadencí. Houfnice se musí chladit, lze tedy z takové ráže vystřelit maximálně 20 granátů za hodinu.

!

Druhou věcí jsou poměrně moderní a účinné rakety s doletem 120 km.  Pozor opět nepřekroutit a nezaměnit s raketami středního doletu (výroba CCCP) které měly být dávno ve šrotu. Nevím jak je chcete sestřelit na padesáti kilometrech její cesty. K smíchu, nemožné.

0/0
16.4.2013 6:53

J15a28n 50L59u15k65á19š 7207303583142

Ja bych chtel videt ty "moderni" navigace v tech raketach. Mimochodem technika na sestrelovani takovychto raket existuje, napr. modernejsi verze Patriotu ci izraelsky system Iron Dome.

0/0
16.4.2013 9:23

T62o25m64á50š 24Š10t17u69r94m96a 2446732760101

Další takovej natvrdo!!8-o A kde zase píšu o moderních navigacích v raketách ?8-o To snad není možný jak se to množí, potvory. ;-( Mimochodem systém Phalanx (zmiňovaný v další reakci) a jeho modifikace jsou použitelné ve volném terénu a na moři. A není to *absolutní obrana*. Je to prevence a aby to bylo účinné, musely by jich být stovky ne li tisíce. A to nikdo nezaplatí. Je to jenom byznys. Chce to nebrat si inspiraci z hvězdných válek kdy dobro vždy sestřelí ty zlý střely. ;-D

Proč tedy s nimi Izrael nesundává doslova podomácku vyrobené rakety které mu padají až do kuchyně. Protože to zase až tak účinné není. A kdyby měli Palestinci houfnice, jsou namydlení. Museli by tam vyrazit s merkavama.

0/0
16.4.2013 13:50

P47e23t61r 11T29y53č64k69a 6975202869272

Pomůže zničit ze vzduchu tu dělostřeleckou baterii.

+1/0
15.4.2013 18:38

O58n33d28ř79e68j 41M14a45l21ý 3734193803263

Ona  je otázka kolik té velkorážné artilerie KLDR skutečně má. Dostřel 35 a víc kilometrů má jenom několik typů artilerie. A i tak budou muset mít pozice hned za hranicí. Tam na ně pro změnu dosáhne jihokorejské dělostřelectvo, které rozhodně nebude jen tak sedět na zadku a nechat je střílet na Soul.

0/0
15.4.2013 18:48

L43i92b58o65r 20H17o82s76a82k 3145282954586

Myslim ze jim to zlikvidujou spis ze vzduchu. Nez se s nima nak prestrelovat kanonama...

+1/0
15.4.2013 19:33

J28a39n 60L96u54k66á39š 7377813573462

Obavam se, ze jste tady vsichni mimo, obcas prosakuji zpavy, ze se jedna o cca 13 000 delostreleckych postaveni v bunkrech chranenych proti leteckemu uderu. - Severni Korea stravila cca 60 let jejich budovanim.

Pochopitelne dnes existuji lepsi bomby, ale i US Army, pokud vim, uznava, ze tyto pozice nelze rychle vyradit konvencnim uderem. Minimalne jeden plan na valku pocita s jejich odparenim pomoci takticke jaderne munice.

0/0
16.4.2013 9:18

R75o27m75a41n 71O64p36e49t 1511309125202

presne tak. jak tady nekteri pisou, ze by valka netrvala nekolik dni, ale jen par hodin, si vubec neuvedomuji jake mnozstvi zbrani, bunkru, lidi, protiletecke obrany atd ma severni korea k dispozici.

0/0
16.4.2013 9:25

T70o21m42á10š 78Š44t81u50r24m60a 2716812840151

Myslím že tolik munice na několikadenní bombardování zase KLDR nemá. A v případě že by to spustili komunisti - je za pár hodin skutečně dobojováno. Tady to vidím na úder z ponorek a vyřazení palebných pozich. V první hodině si vyhází všechno co nastřádali a potom dojde na bodáky. Pochybuji o tom, že by je Rusáci horečně zásobili zbraněmi a nikdo jiný jim už nechce nic prodat. Není už studená válka, kdy byli schopni tam přesunout všechny své zbraně. Všechno už je byznys, ideologie skončila.

0/0
16.4.2013 14:05

L60i75b63o24r 86H15o21s10a29k 3435882164446

Korejci nemaji takovou tradici v breceni a stazovani si. Takaze myslim ze to nesou celkem statecne.

0/0
15.4.2013 19:36

J20a48n 90L56u17k97á36š 7507363433342

Jen tak pro vasi informaci, prostredky na niceni delostreleckych granatu ve vzduchu jiz existuji. Zatim se vesmes jedna o tezka monstra a neumi zasahovat vuci celym salvam apod. Napr. Izraelci a USA maji laser, ktery delostrelecky granat odpali uz ve vzduchu. Podobne to, pokud vim, zvladne i moderni verze systemu Phalanx, ktery pouziva US Navy.

0/0
16.4.2013 9:21

M38a58r46t75i94n 60M65a13r59š85á58l 5751723877164

Pěkný článek.  R^

+2/0
15.4.2013 17:58

M25a14r58e20k 22K65r88o37l46l 5401752690250

Moc to nezerte. Ona ta moderni technika je sice uzasna, ale pokud si vzpominam, tak Srbove pomoci jednoduchych anten podvrhli signal GPS a Americane svymi "chirurgicky presnymi" raketami neomylne zasahli (mimo jine) cinskou ambasadu :-)

+2/−3
15.4.2013 17:55
Foto

H86o78n19z48a 29P88r57o56v73a34z33n82í32k 8138841337887

Občas se netrefíte ale jinak jsem si nevšiml, že by Srbové v té válce nějak Američany válcovali.

+7/0
15.4.2013 18:02

M25a82r29e90k 21K46r76o33l21l 5721682190380

Oba to ani valka v pravem smyslu nebyla, takze krome par sestrelenych letadel tam nebylo celkem o cem. V Koreji by ale slo o vic a tyhle "hracky" jsou opravdu drahe, taze je otazkou, jestli by to americti danovi poplatnici jeste unesli. Ja kazdopadne doufam, ze je to jen hra a k nicemu nedojde.

0/0
15.4.2013 18:22

L63u84d95v86i84k 98S79p65i33n67k26a 1672567840855

ne nebyla. ale srbsko přišlo jen o kosovo. to samé proti chorvatsku. válka neválka a šup, srbové byli v srbsku, ještě menším než které původně chtěli obsadit. tomu se říká vojenské umění.

+1/0
15.4.2013 19:33

M88a82r66e34k 61K17r85o53l42l 5541942670720

Musíte si uvědomit, že války nejsou žádnou hrou na vojáky, jak se tady v této diskuzi prezentuje, ale jak říkal již Carl von Clausewitz, jde o pokračování politiky jinými prostředky. A politická situace Srbska nebyla po pádu Sovětského svazu zrovna nejlepší. A pokud jde o Kosovo, tak tam ta politika pořád pokračuje, takže alespoň já osobně doufám, že z něj nikdy Albánie nebude.

+1/0
15.4.2013 19:53
Foto

K71a95r77e84l 87S63e94i69d96l 8369255980348

Myslím, že tam nešlo o GPS, ale že mikrovlnkami simulovali radarová stanoviště - a NATO střílelo svou drahou sofistikovanou munici kamsi do lesů... Ale to může být jiný případ.

0/0
15.4.2013 19:32

M18a59r58e60k 74K53r89o91l47l 5321882120840

Možná si čínský velvyslanec zrovna ohříval něco z KFC, ale každopádně mu tomahawk zaparkoval v pracovně. Příčiny nejsou až tak důležité, ale prů*er to tehdá byl velký ;-)

0/0
15.4.2013 19:56
Foto

K76a56r97e52l 54S39e13i22d91l 8619715480818

:-)

0/0
15.4.2013 20:13

L67u30k89á28š 85K39m18e62n82t 5779937834930

No co no ... tak hned po začátku konfliktu zavře Čína ambasádu a bude klid :)

+1/0
15.4.2013 20:14

J30a24r82o78s57l54a94v 85B78r27ü22m97m83e70r 7684303956

Srbové podvrhli signál? To je zmíněno kde? Pokud vím, tak jen dvojití agenti dodali špatné souřadnice.

0/0
15.4.2013 20:47

L66u95k88á35š 70K31m70e56n13t 5139717754240

Ideální srovnání armád by nastalo až v případě konfliktu. Pravdou je, že sever nemá nic čím by si vydobyl šanci. Letectvo a protivzdušná obrana by podobně jako v případě Iráku přestalo po několika dnech existovat. Podobně na moři by se jednalo o rychlý proces. 

Armáda severu má sice přes jeden milion mužů, ale srovnatelný výcvik se západem má jen oněch elitních 100 tisíc. Čili opět bych to viděl jako hromadné vzdávání se řadových vojáků a stažení elitních jednotek do bezpečí během hry o čas aby na konci chránili Kima. 

Použitelnou techniku pro podporu pozemních vojsk sever nemá. O tu archaickou do dvou týdnů přijde. Bez letecké podpory, pozemní podpory, moderní komunikace a navigace a pod neustálým dohledem a dotíráním bezpilotních letounů to pozemní armáda moc dlouho nevydrží. 

Jediný skutečný problém jsou dělostřelecké a raketové jednotky. Ne proto, že by byly nějak moderní, ale proto, že jich je opravdu hodně a jen zhruba 30 km od Soulu. Kdy tak velké město na takovou vzdálenost trefí i dělem s podpisem ještě od klementa gottwalda. Čili vzhledem k jejich počtu bude jejich likvidace nebo zahnání dále od hranic trvat alespoň týden a za tu dobu nadělají Soulu obrovské škody na majetku i životech. 

Čili není pochyb o tom, kdo by tuto válku vyhrál. Ale pochybuji, že se jih chce dostat do role západního Německa a dalších 40 let financovat sever a sanovat tamní problémy, které se vyrojí hned po pádu režimu ve formě vysoké kriminality, mafie a tak dále. Stejně tak výhled vybouraného Soulu a ekonomický pád nejméně o deset let zpět se jim jistě nelíbí. 

Takže nechaj Budulínka hrozit prstem, on pak slíbí, že bude hodný, pošlou mu rejži a novej mobil HTC a bude na chvíli klid. Než bude opravdu mít funkční raketu dlouhého doletu a dostatečně malou jadernou hlavici, aby ji ta raketa unesla a mohl ji použít. Pak už to asi vlaky rýže nespraví ani s vagonem kvalitní omáčky :).

+16/0
15.4.2013 17:36

T72o30m57á69š 45Š81t97u19r81m23a 2936862800511

Ale ta válka nebude trvat několik dnů, bude to spíš otázka několika hodin. V té době nahází na jih všechno co mají. Což bude znamenat stovky tisíc mrtvých jihokorejců. Takhle bych to viděl.

0/−7
15.4.2013 17:41
Foto

H72o15n86z55a 47P92r61o81v37a86z15n94í53k 8608181117507

Čtyři kameny a sedm tvrdých rohlíků.

+1/0
15.4.2013 17:56
Foto

K90a24r12e13l 49S76e35i10d33l 8489965560248

Kde by je vzali? (ty tvrdé rohlíky ;-) )

0/0
15.4.2013 20:23

K74a41r82e50l 29C83h96r25a25s38t30i21n48a 4293824390865

Tomáš Šturma: jenže co říkáte, by platilo tehdy, kdyby Jih pasivně čekal, co na ně spadne.  Oni jsou také připraveni chránit své materiální hodnoty a civilisty. Mezitím by proběhla likvidace vojenské i civilní infrastruktury, takže KLDR by zůstala bez "chleba a vody". Jak dlouho by vydržela, když je pod embargem? Konečně nevidím důvod k horké válce za současného stavu. Kim je šílenec, ale určitě ne až takový, aby si nespočítal, že takovou válku by nevyhrál. Začít si něco by byl jeho konec. Věříte, že to přesto udělá?

0/0
15.4.2013 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.