Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krutá cena zlata: dvanáctileté prostitutky a děti zmrzačené rtutí

Zeptali jste se někdy sami sebe, odkud pochází zlato, ze kterého je třeba váš snubní prsten nebo součástky ve vašem notebooku? S velkou pravděpodobností pochází také z nelegálních dolů, kde v bídných podmínkách pracují i děti. V Ghaně jsou takových dolů stovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V34l64a40s70t59i40m17i77l 70K14a78m55e31n13č37á68k 8631443716166

Možná právě proto se černí rapeři a cikanští gadžove vyžívají v zlatych klobasach, já tolik zlata nebudu mit ani ve všech počitačích za celý život dvakrát...

0/0
11.6.2013 23:50

J88a15n10a 18E24š77n31e39r42o73v17á 7771929538559

Co je zde popsáno, je určitě pravda. Ale při dnešní globalizaci bychom v duchu popsaného měli přestat jíst čokoládu a pít kávu, protože na kávových a kakaovníkových plantáží také mohou pracovat děti, a stejně tak v jihovýchodní Asii mohou pracovat v dílčích dodavatelských podnicích, které spolupracují s nadnárodními korporacemi, automobilkami a módními značkami... v podstatě v čemkoli, čím se obklopujeme, může být - a pravděpodobně je- nějaký podíl dětské práce... a tím, že si odpustím kafe a zlatý snubák to nevyřeším

+4/−1
14.4.2013 13:02

M40i64r76o35s32l29a33v 44M74e67d 3634946

Zlato je prostě zlato.a nikdo netuší (a ani se to nedá zjistit) z jakého zlata je třeba jeho snubní prstýnek - může v něm být zlato vytěžené kdekoliv a v kterékoliv době, zlato uloupené nacisty Židům během války a nebo zlato ze šperku, který někdo v nouzi prodal (ať již před rokem a nebo třeba pěti sty lety). Od okamžiku, kdy je zlato roztaveno a přetvořeno v nový výrobek, nedá se jeho původ nijak prokázat.

 Jinak nadnárodní firmy běžně porušují mezinárodní, národní a i své vlastní předpisy a normy, pokud se jim to vyplatí. "Doma" jsou apoštoly ekologie, ohleduplnosti a bezpečnosti, kdežto v pobočkách na druhé straně zeměkoule se na to nehraje.

+3/−1
14.4.2013 10:17

M82i96l91a72n 25J11u79r44á28ň 3643325552807

Obnova kolonii

0/0
14.4.2013 10:04

L18u76k45á96š 96V10o61n77d56r95o14v86i18c 7483862657705

Po letmém přečtení hlavních příspěvků do diskuze jsem lehce zhnusený. Přál bych místním diskutujícím alespoň na den zažít podobné podmínky a mluvili by jinak. Už začínám chápat proč se nedaří v naší zemi otevřít za velmi přísných podmínek alespoň leden zlatý důl. Mnoha lidem je zjevně jedno že nerostné suroviny jsou bezohledně rabovány v zemích třetího světa, hlavně, že ne na mém písečku....:-/

+3/−13
14.4.2013 9:56

M35i50l60a82n 47L42u50k11e90š 8757230182361

Já jsem pro všechny naše doly otevřít, ale pak vám Greenpeace (tedy ti samí š*m*e*j*d*i, co dnes křičí o tom, jak vykořisťujeme třetí svět) vyhlásí válku. Já jsem pro Temelín s těžbou uranu, jsem pro těžbu hnědého uhlí, jsem pro těžbu zlata... Jen to vysvětlete jim, zeleným fanatikům, co vám kvůli soláru zdvojnásobí účet za elektřinu......

+8/−1
14.4.2013 10:02

S75t41a30n54i23s51l87a47v 77B66e12r27g35m11a86n 6851178612927

to je realita.....:-) who cares??

0/0
14.4.2013 10:12

K78a56r38e81l 94K97o69š44ť93á94l 8157341470685

Problém je v tom, k čemu je vůbec to zlato potřeba. Pro technické účely nebo šperkařství? Tak pro tyto účely je zlata vytěženo na stovky let už teď. A investice do zlata je naprostá bublina.

Těžit zlato v ČR? Naprosté šílenství. 1.tu zůstane trvalá zátěž v podobě obrovského jezera kyanidů, protože jinak se zlato z toho šutru dostat nedá (zatím), 2.je v hornině se zlatem obrovské množství arsenu. Něco se dostane na povrch spolu s těžbou, ale především ten důl zůstane jako rána v zemi, v dosud celistvém masivu, kudy do něj bude pronikat voda a ten arsen vymývat a šířit dál. Něco podobného se tu stalo ve středověku při těžbě stříbra, zejména v Kutné Hoře a okolí. A další problém můžou představovat těžké kovy, protože v té hornině nebude jen zlato.

0/0
14.4.2013 10:15

V29i71k65t63o35r 44Š76e33d56i82v57ý 8656221410636

Proč jste zhnusen? Lidé by rádi chránili naše prostředí. Takže těžba zlata jinde, ať si na tom ničí zdraví někdo jiný. Racionální pohled.

+1/0
14.4.2013 10:50

S25t82a24n30i38s78l46a59v 34B56e52r16g92m51a71n 6421638572167

jsou tak asi dvě možnosti - něco udělat, anebo to nechat tak, jak to je....buď všechny ghanské sirotky nasytit, ošatit, vzdělat za peníze daňových poplatníků a pak čekat, až se rozkoukají a přijedou na dočasně-trvalou návštěvu Evropy s nataženou packou a požadavkem na "právo na blahobyt"...........já volím tu druhou možnost - - podpořit je třeba naše domovy důchodců, vozíčkáře, celiaky....co já vím...prostě lidi kolem....

+10/−2
14.4.2013 9:26

J80i24ř29í 53Č36e57r11m33á81k 9970477419574

Manipulativni clanek. Snazi se navodit dojem, ze za jejjich utrpeni preci muzeme my v Evrope, to my si kupujeme vyrobky ze zlata. Jenze nejak zapomina, ze pravidla se urcuji v Africe....chteli mit cerne vudce tak je maji. Zlato se tezi napr. v Kanade a podminky jsou naprosto jine. Jak si to zaridili, tak to maji. Laskave neobvinujte pouze kupujici.

+15/−4
14.4.2013 9:22

R13u40d79o31l20f 27R39e49c81l22í40k 4173811378824

Hlavní problém je si myslím ve vzdělání.Na druhou stranu nevzdělaným a nevědoucím se vždy vládne líp.

0/0
14.4.2013 9:34
Foto

J81a83n 50H92o17l15o59v49s94k39ý 6867719371

Hlavním problémem je nedostatečná vůle po změně a celkově pasivní a emotivní přístup k životu. To pochází z jejich kulturního kódu. Vzdělání samo nic neřeší, důležitá je celková výchova, která je v tomhle směru naprosto zanedbaná.

+2/−1
14.4.2013 10:11

Z55d64e61n86a 24H93v13o62z70d49e31n46s27k65á 6973117877456

To je taky priroda - mate den 12 h noc 12 h cely rok, soumrak a svitani 20 minut, vedro k padnuti i pro ty mistni obyvatele blbe snesitelne.

0/0
14.4.2013 15:45

J53a29n 28K51a96š56p53a34r 9511523900847

Za jejich utrpení může kapitalismus se svou mantrou maximalizace zisku.

+3/−8
14.4.2013 9:51

P90e32t54r 12Ž93á27k 1597533918873

Jo, nebýt těch odporných kapitalistů, díky kterým mají alespoň takhle mizernou práci, tak by se určitě měli líp...

+4/−2
14.4.2013 10:11

R34u29d20o44l28f 56R89e49c60l47í16k 4923431528184

Vykořistovatel a vykořistovaný tady byl vždy a taky vždy bude.To nezmění nikdo na světě-takhle to prostě je zařízeno.Beztřídní společnost kde má každý vše co potřebuje je nesmysl a navíc nebezpečný nesmysl pokud se ho chytne lůza,která nemá co ztratit.

+1/0
14.4.2013 10:25

J14a67r14d42a 88W51o59l71f 8855587986914

Tak dobře, ale co z toho vyplývá? Tak my jsme teď na tom třeba lépe a zase někde jinde se miliardáři opalují na luxusních jachtách, hrají v casinech o statisíce a večer mají v posteli krásný kočky atd. Někteří lidé žijí pod mostem, jiný v paneláku a další v rezidenci na pobřeží s bílím pískem, a palmama pohupujícíma se v teplém vánku od oceánu. Někdo je zdravý jako řípa, jiný nemocný a umře. Svět spravedlivý není, nikdy nebyl a nikdy nebude. !!

+9/−1
14.4.2013 9:09

M24a71r80i51e 44C53h65m94e97l40a62ř37o96v44á 8125906527779

Jednou dávali v televizi pořad o organizaci co ve světě vykupuje otroky. Otrokář je propustil a rád, protože věděl že až ta organizace odejde tak se ti lidé vrátí. Co si koupí za svobodu? Nic. U toho otrokáře mají jídlo,ošacení a spaní. Nejdřív jim zajistit práci a to takovou že otec a matka ty děti v pohodě uživí a bude po dětské práci. Přestane někdo kupovat fotbalové míče jen proto že jej ručně šil indický slepý klučina? A že to šil to jsem vyděla. Byl to pořad v televizi o dětské práci. Kdyby tu práci neměl tak prolézá smeťák a jí odpadky. Podle mne necpeme se kam nepatříme. Sehnat pro rodiče práci to je to co potřebují. Z lidských práv se nenají.

+7/−1
14.4.2013 9:08

M96i88l12a93n 89P59o55s20p12ě45c73h 7576346846299

Jenže my se tam cpeme.Střídavě podporujeme,odsuzujeme a zas podporujeme mistní vlády,podle toho jak se nám to hodí.A právě stabilní vlády jsou hlavní podmínkou pro změnu k lepšímu.

+3/0
14.4.2013 9:18

M63i74l77a79n 95L71u49k76e56š 8207720142751

Africké kolonie se před mnoha desítkami let rozhodly pro svobodu a nezávislost. Že si to neumějí administrovat je desetiletími potvrzený fakt od Mugabeho či Zumy na jihu po Mubaraka či Kaddáfího na severu. Ale bylo to JEJICH rozhodnutí. Otázky ohledně prostituce či otroctví by měli pokládat místní lidé místním lídrům (což je jen politicky korektní eufemismus pro místní vydřiduchy a lotry), nikoliv MfDnes českým čtenářům. Pamatuji fondy solidarity (na zbraně), připomínají mi přesně tuto snahu v tomto článku, insinuující de facto mou vinu, protože přece JÁ si kupuji výrobky, na které dřou děti. Vinu si zkrátka nepřipouštím a pokud chce MfDnes konat dobro, ať jim buď do Afriky pošle třeba svůj celoroční obrat. Ale ať mne nevyučuje, jak bych se měl kát.

+7/0
14.4.2013 8:58

J45a54n 49V67o28r17á60č 4209888302803

Jen ať těží, lepší jim tam občas poslat humanitární pomoc (ktré se stejně 75% rozkrade než tam dorazí) než aby hromadně chodili do Evropy.

+2/−3
14.4.2013 8:47

M31i94l33a50n 30P30o50s16p76ě18c42h 7686346216569

Zajímavé...můžete mi poslat odkud máte těch 75%?

+2/−1
14.4.2013 8:49

M16i57l21a54n 82L27u54k78e74š 8577940152381

Celá slavná Geldoffova "hudební"  pomoc Africe se rozkradla. Jen se o tom moc nepíše, neboť ten pán za to dostal šlechtický titul. Pokrytectví až na půdu.

+2/0
14.4.2013 9:01

J26a34n 19V74o53r95á58č 4109478982563

http://www.lekari-bez-hranic.cz/cz/aktuality/2013/stredoafricka_republika/rabovani-ozbrojene-kradeze-a-nasili-namirene-proti-humanitarni-pomoci.php

0/0
14.4.2013 9:02

M35i69l65a37n 67P12o85s25p56ě71c11h 7126986436469

Ano,to znám...ale kde je těch 75%?To mě zajímá,protože na tak přesné číslo jsem nenarazil.

0/−1
14.4.2013 9:13

M63i75l26a57n 92L34u24k22e89š 8517980672241

Možná byste byl spokojen s číslem 74%? Vám nejde o číslo, jen se nechcete smířit s faktem, že se většina mezinárodní pomoci rozkrade. Pokud s tím chcete polemizovat, myslím, že by bylo nejlepší, kdybyste se tam sám osobně rozjel a zjistil, zda je to 74 nebo 98%... Na věci to sice naprosto nic nemění, ale vy snad budete spokojen...

+2/0
14.4.2013 9:44

M37i62l56a67n 57P63o29s23p60ě27c20h 7726716796589

Není to spíš tak,že pokud chcete něco vydávat za fakt,měl byste vědět kde jste na to přišel?

Jediné co z Vás vypadlo je "jeďte si to zjistit." Máte poněkud pomatené představy o diskuzi...

Já pochopitelně vím,že rozkrádání pomoci je velký problém,OBROVSKÝ.

Ovšem VY tu máváte čísly a považujete je za fakt,ne já.

0/−1
14.4.2013 10:06

J66a25n 31V20o40r16á41č 4819828892163

Ano máte pravdu nikdo asi přesně nezjistí kolik procent to je. Někde je to 100% někde se ukradne třeba jen 42 % ;-D. Měl jsem napsat většina (o tom se ví) humanitární pomoci nedorazí tam kam má.

0/0
14.4.2013 10:51

M32i20l57a75n 84P68o44s70p86ě92c24h 7436546446249

Většina je více než polovina.Více než 50%...Nic se nezměnilo na tom,že jste Váš "fakt" ničím nepodložil(Akorát jste svůj "fakt" změnil,což není zrovna znak důveryhodnosti.) "o tom se ví"-no tak sem s tím,když "se o tom ví",tak to jistě máte v malíčku.

0/−1
14.4.2013 11:02

M33i12l58a15n 84L31u54k65e54š 8737290882361

Panenkomarjá. Tohle je OPRAVDU ztráta času, kterou ovšem vy nazýváte diskusí. Mějte se fajn, jdu na zahradu zasadit petržel.

+1/0
14.4.2013 12:21

M17i95l80a72n 76P51o41s18p65ě84c41h 7516386106919

No...to Vy používáte "o tom se ví" za jedinou podporu Vašich faktů...

0/−1
14.4.2013 12:37

M64i51l81a76n 74P26o82s38p32ě76c14h 7846776546129

Tohle samozřejmě žádná diskuze nebyla...já už to napsal dávno...To byla z mé stany jen snaha abyste doložil své tvrzení,čehož jste nebyl schopen. Cheers

0/−1
14.4.2013 12:45

R11a64d79i17m 62P90o22l50á65š13e13k 9156663279269

Pamatuji si, jak začínalo naše JZD. Společný lán tak 3/4 kilometrů dlouhý osili řádkami krmné řepy a každá rodina dostala na tom společném poli určený počet řádků , ty byly označeny tabulkami a ty ta rodina musela ošetřovat.

V květnu vyjednotit, 1 vzcházející sazeničku řepy na 12 cm řádku, do června dvakrát projít a okopat a odplevelit, v září nebo v říjnu potom z řádků řepu vytrhat  a ořezat, na hromadách zvlášť nechat krky a vlastní řepné bulvy. JZďáci pak akorát přijeli s traktory s  valníky a odvezli to, aby družstevní krávy v zimě netrpěly hladem.

A dělaly na tom i  6 - 7 letá děcka, stačilo , že už udržely v ruce  motyku nebo plečku stejně jako 80 letí staří, stačilo, že dokázali na to pole dojít a nějakou hodinku tam dělat. A není to tak dávno, začátek 70 let minulého století.

+6/0
14.4.2013 8:33

M63i56l30a61n 10P13o91s52p23ě20c34h 7666576946719

Dostalo se těm dětem aspoň základního vzdělání?Museli za vzdělání platit?A kolik jich při práci ročně zemřelo?

+4/−4
14.4.2013 8:51

J66i63ř63í 63H83a75d70a30š 3471102513108

Ne ze bych byl pesimista, ale tyhle pokusy mezinarodnich organizaci udelat cely svet lepsi (zadna detska prace, cista priroda, zadne valky, mene nemoci atd.) jsou utopie. Clovek jeste neni natolik vyspely, aby si dokazal odpustit momentalni prospech jen proto, aby se v budoucnu neco nekde (a jeste k tomu jinde) zlepsilo. A navic, samotne vytlaceni detske prace stejne nic neresi, naopak jim to situaci jeste zhorsi...

+14/−1
14.4.2013 7:49

Z25d73e71n20ě25k 21G15l23a57s 7638258538975

Chtějí vám znechutit nákup zlata. Padá a bohatství se přesouvá.

+1/0
14.4.2013 7:26

O18l22d65a 95Z37i34n 8648556929452

Tak, že tak:

"měl bych zájem o ten LCD televizor, máte certifikát, že zlato na výrobu součástek netěžily děti? Ne? Naschle!"

+7/−8
14.4.2013 6:58

P51e13t43r 49M92a35c81h61á57l12e76k 7775516106186

ROFL

+3/0
14.4.2013 8:14

I55v51a81n 24K12o47t19l64í75n 6634144348197

Předpokládám, že ihned po dopsání příspěvku jste notebook nebo PC vypnul a rozšlapal, abyste to nepodporoval...

+6/0
14.4.2013 8:36

K75a86r54e32l 37K32o67š22ť77á65l 8307321810635

Říká vám něco nadsázka, nebo smysl pro humor? To je přece jasné, že něco takového v žádném obchodě nemají a ani je to nenapadlo.

0/0
14.4.2013 10:21

O94l95d41a 44Z24i94n 8298776229722

přesně tak :-)

0/0
14.4.2013 11:46

A78d43a11m 42B47e67r85n87a10r71d 3844707563536

Ten článek píše o lidech, kteří vlastně pracují v nelegálním dole, co si vytěží, to je jejich. Neodváději žádné daně, nemůžou čekat podporu od státu. A dětská práce? Dědeček mého přítele nám povídal, jak poprvé fáral do dolu, když mu bylo 14 let. Dostal tabák na žvýkáni, kus chleba se špekem, v bandasce černou kávu. V dole tlačil vozíky s uhlím v čelbě, nosil dřevo V sobotu šel s kamarády po výplatě do hospody, kde se opil. A to bylo těsně před 2. světovou válkou. 

I oni si musí určit pravidla, kterýma se bude řídit společnost.

+17/−1
14.4.2013 6:23

J50a29n42a 95B77a85r61t90o30ň83k23o68v43á 5287890384899

Podívejte se u nás do rodinných firem. Správný rodič učí své děti, že firma nesype peníze jenom tak, že peníze se musí vydělat. A koukněte do rodinných farem, tam to je samozřejmost, že i malé děti pomáhaji. U koní uklízejí stáje děti, rády. A nepíšou se články o dětské práci.

+14/−2
14.4.2013 6:43

R96a74d81i53m 93P30o34l73á19š78e41k 9326193779349

Jj, pokud děcka nepomáhají doma od mala, těžko si potom na nějakou ruční obtížnější práci zvykají.

+2/−1
14.4.2013 8:20

M48i86l93a94n 62P32o10s35p20ě87c22h 7276286786339

Jistě,a ty děti u co u nás pomáhají,taky nemůžou do školy,protože pomáhají od rána do večera každý den.A taky jich tisíce(nebo víc) ročně při práci zemře,že ano?

Jak to můžete srovnávat?

+3/−3
14.4.2013 8:22

P66e96t71r 81M86a94c74h10á55l97e17k 7315676166296

Ony nemůžou do školy především proto, že tam žádná není.

+2/−1
14.4.2013 8:26

M67i21l15a88n 30P56o34s94p74ě66c96h 7486706656809

I kdyby tam bylo deset škol hned vedle dolu,nemůžou být na dvou místech současně.

Krom toho,jestli to dobře chápu tak tam škola  je.

+1/−1
14.4.2013 8:35

P13ř16e93m85e21k 43P60a37v90k39a 8728862478951

A jak souvisí zlato v mém mobilu s tím, že je místní systém (neschopná vláda, rodina s 8 dětmi, výchova) donutil pracovat v dole, místo aby chodily do školy?

+2/0
14.4.2013 10:25

A54d10a42m 28B90e29r11n21a39r58d 3754417123956

V Ostravě Přívoze je několik škol a jsou děti, které dopoledne kradou, sbírají šrot aby se měly lépe, připadně jenom tak lelkuji po shopping parku a doškoly nechodí. Dovedete si představit, že o tom napíše nějaký americký novinář článek ?

+1/0
14.4.2013 8:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.