- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Německu jsem zažil výbornou pomůcku, jak řidiče dobrovolně a zcela podvědomě donutit k ZIPU v kolonách. Oba jízdní pruhy se pomocí kuželů nebo svodidel ještě daleko před omezením pomaličku a skoro nenápadně zúžují k sobě navzájem, takže auta v levém pruhu přestávají závodit a předjíždět, všichni zpomalují i bez značek a protože se každý bojí o svůj bok a je mu to nepříjemné jet těsně vedle někoho, podvědomě si dělá odstup. Nakonec oba pruhy splynou v jeden, ale to už jsou řidiči dávno zařazení za sebou. Bez popojíždění, troubení, klepání na čelo. Samozřejmě, na postupné splynutí pruhů jsou včas upozorňování speciálními cedulemi. Bohužel u nás každý vidí na značce, že jeho pruh bude končit a proto se už snaží zařadit vedle, protože na konci by nikdo jeho ZIP neuznal. Každý si myslí, že je vyčůránek a předbíhá. A kolona narůstá a narůstá. A my popojíždíme a nadáváme ....
Už jsem se lekl,že v tomto státě bude něco kompletně připraveno a "ošéfováno",že ministerstvo po dobu oprav dálnice sníží cenu dálniční známky práce budou prováděny nonstop,24 hod denně.Fakt se mi ulevilo.
Policisté, sže budou sjezdy kontrolovat?? Nebuďte směšní, za celý loňský rok jsem je u cesty viděl 2x.
kdyby nebyl rozkradeny ropocet tak uz davno mohla byt hotova severni trasa a jezdili by po ni vsici od olomouce pres opavu ostravu az po tesin a tedy na D1 by ubyla tretina aut ...
Peníze na stavbu D35 nejsou žádný problém.
Problémem je příprava stavby. Díky ní jí nebudeme mít hotovou do r. 2020
Jo, když už se plánuje oprava, tak pořádně, prosím! Ať se jezdí pohodlně.
Máme to přeci Xkrát předplaceno - mýtné, dálniční známky, daň z PH...
Ve středu jsem jel přes půl Německa, kde to šlo, švihal jsem cca. 160 a paráda. A NIKOMU JSEM NIC JSEM NEPLATIL! Až v Polsku mýtné asi 9zl - směšné, za to pohodlí cestování.
Tož proč by to nemělo fungovat u nás?
Ano, skončí na rozbitých okreskách. Připravte se na to, nic s tím nikdo nenadělá. Objízdné trasy nebyly určeny, aby se zamezilo případným tlakům na náhrady škod. To je REALITA.
A co byste si vlastně jako představovali? Opravit/rekonstruovat se to snad musí, dopravní průjezdnost, byť omezená, bude zachována. Objízdné trasy se zpravidla definují tehdy, když je komunikace uzavřena a to není tento případ.
Možná to je jen zbytečná hysterie. Vždyť na D1 je neustále nějaké omezení a nikdy ne jen jedno, akorát nyní budou opravované úseky trochu delší než jindy. Kolona se však tvoří čistě jen před omezením, ať se jedná o malou nehodu nebo 15 kilometrů v jednom pruhu. Hold si každý musí připočíst, že projede D1 minimálně o půl hodiny déle a podle toho se zařídit. Pořád lepší než nečekaná kolona.
To jsem se zasmál.Jihlavští poldové jsou akrát schopni dávat pokuty na parkovišti u Kauflandu.
no pak se nedivme, že ČR vypadá, jak vypadá. Aby se chudáčkové náhodou nenadřeli... Proč by to jako neměli vydržet? Lidi by byli rádi za výdělek a stroje to jistojistě vydrží taky. Myslím, že by to vyšlo i levněji, když tam stroje nebudou zbůhdarma stát, ale makat.
1/ D1 potřebuje rekonstrukci a modernizaci jak sůl
2/ to že spousta čechů neumí jezdit v hustém provoze, že neumí aplikovat metodu zip, že si hodně tydýtů myslí, že oni jediní spěchají a mají právo předjiždět odstavným pruhem, tak za to nemohou ani stavaři a ani vláda a, ač to píšu nerad, tak ani Ksčssd
nejen, že neumíme ZIP. Spousta řidičů ani neví, že v koloně na dálnici se má mezi vozidly nechat mezera pro průjezd záchranářů ! Tj. auta v levém mají popojíždět co nejvíce nalevo, ty v pravém zase co nejvíce napravo, ale ne v odstavném pruhu. Ten není ani pro záchranáře ani pro objíždění, ale pro odstavené vozidlo (co už popojíždět nemůže - nevolnost, porucha...) Všichni se pak diví, když najednou u aut nárazník na nárazníků musí uvolnit cestu a ono to nejde. A sanitka čeka ...