Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byl to spíš ústav paměti ODS, ale rozhodně ho nezrušíme, tvrdí ČSSD

Rozhodně garantujeme zachování Ústavu pro studium totalitních režimů, řekl iDNES.cz stínový ministr vnitra ČSSD Jeroným Tejc. O situaci kolem ústavu, jehož rada odvolala ředitele Daniela Hermana, jednalo podle předsedy Senátu Milana Štěcha v pátek předsednictvo ČSSD. "Nechme novou ředitelku pracovat, nechceme ÚSTR rušit," prohlásil také Štěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e15t86r 64W96o59l45f 3898602244554

Monika Pajerová je sestra Kateřiny JauJau-biomasy. Myšlenkové pochody to potvrzují...;-D

+3/−4
13.4.2013 11:09

J56i45ř89í 49K68u47b87í25č69e41k 3651140177465

Ptám se, k čemu takovýhle ústav slouží, když je dotován s veřejných prostředků? Rozdíl mezi totalitou a demokracií je ten, že za totality každý ví, že nic nefunguje, ale za demokracie nastává problém, až se někdo začné ptát jestli to funguje.

+1/−3
13.4.2013 10:02

R35a73d24i28m 94P83o69l61á62š40e29k 9326893249499

JJ, Mašínové se někdy na začátku 50 let bavili v hospodě u piva, kdoví po kolikátém pivu, že by bylo dobré klepnout presidenta Gottwalda, v ÚSTR z toho udělali organizovaný čin odporu proti komunistům a následně už jel , teď si nejsem jisý, jestli Topolánek nebo Nečas do Ameriky s českými medailemi pro Mašíny. ;-D

Takhle ten ústav fungoval. ;-D;-D

+18/−7
13.4.2013 8:23

M32a18r44t42i25n 27F78i89a82l21a 6352188370606

Ano,Vy nikdy nebudete spolupracovat s bolševiky,Vy prostě nikdy nic,Vy jste prostě nej a to ve všem!!!!Figy.

+5/−15
13.4.2013 4:19

P58a10v67e60l 89N82o40v50á15k 6891616919261

Nechápu , k čemu je takový ústav ......... myslím , že by bylo prospěšnější vyšetřit , jak byl rozkraden český průmysl v 90tých letech , jak vznikla ODS mafie , kmotři  ......

Jak je možné že pan Kalousek je v poslanecké sněmovně od roku 1984 a dnes říká že nemá rád komunisty ......... jak je možné že pan Klaus mohl v roce 1969 studovat v Americe a že ho komanči jen tak pustili ...... kdo chce pochopí .......kdo nepochopí bude volit TOP= ODS ...:-/

+19/−13
13.4.2013 3:55

P25a66v58e53l 97N65o16v34á97k 6501856379561

Za co mínusy - za to že si neuvědomujete kdo je ve skutečnosti Klaus , Kalousek , Nečas ..... já si nějak nevšiml , že by třeba ve spojitosti s KSČM někdo hovořil o kmotrech a mafii ...........tak tak milé děti - je na čase otevřít oči !!

+13/−8
13.4.2013 8:58

Z52d62e87n20ě67k 32D20i60v94i78š 9387482592736

Ten ústav byl skutečně novodobým "Kladivem na čarodějnice", novodobou institucí, jak lidi udržovat ve strachu. A to nemá s vědeckým bádám nic společného. Doporučuji ČSSD celou agendu převést pod Historický ústav Akademie věd ČR, tedy pokud s tím akademici budou souhlasit, on by to byl asi danajský dar.

+17/−13
13.4.2013 3:12

J43o41s55e51f 26S98o60k29o45l 2840559282839

USTR by měl být zrušen. Stejně je ovládán senátem a ten kdo ovládá senát, bude usměrňovat i tuto instituci. K čemu to potom je?? Akorát vyhozené peníze.

A ta jejich "vědecká rada"?? Jakou tam má kdo kvalifikaci, aby se považoval za vědce??

+17/−20
12.4.2013 22:05

L38i20b72o71r 21M18a37r94e29k 6813816794102

Gratuluji a děkuji socanům za jejich vyjádření.

Doufám, že se lidé proberou a nebudou je volit. Je mo znich nevolno. Komouš zůstane vždy komoušem i když se přebarvý v socana.

+30/−23
12.4.2013 21:59

L96a46d86a 27N98o79v63a33k 4602813807

dokonce i když se přebarví.., je to tak..:-/

+8/−14
12.4.2013 22:03

Z50d35e17n20ě66k 16D68i36v38i22š 9477872832706

Naopak, ty pravicové ideologické tanečky kolem této instituce mnoho lidí přesvědčí, že cesta současných českých pravičáků není právě to ořechové.

+18/−9
13.4.2013 3:14

J11a53n 39H90l60e61d54í54k 4799222428302

ano, souhlasí, KSČSSD pouze pozmění směr výzkumu, budou se zabývat např tím, proč některá vejce mají dva žloudky, nebo proč panu presidentovi po pátém frťanu pálí žáha, nebo proč Beneš po podepsání abdikace vlády nevstoupil do KSČ.

+13/−19
12.4.2013 21:55

J65o30s32e67f 11H57o68g46e64r 9101514306363

Je mi smutno,čím dál tím víc, z tohoto zaprděného národa,který si snad ani nezaslouží svobodu-když čtu většinu těch keců,je mi zle!Komunisti zas aný

+18/−18
12.4.2013 21:48
Foto

J92a53n 68P41e21l23c75l 9844736684875

Prohlaseni socanu " rozhodne ho nezrusime " na me pusobi stejne verohodne jako prohlaseni komousu v roce 1946 " budeme podporovat drobne zivnostniky a rolniky ". 

Jen naivkove skacou na speky KSCSSD. 

Stejne verohodne pusobi jejich Bohuminske usneseni. A najednou lzou, az se Krajske urady cervenaji. Hanba jim. RvRvRv

+26/−19
12.4.2013 21:47

L12a70d15a 37N11o37v92a86k 4542453837

když je bohuš s komoušema jedna ruka.., nemůže se divit, že ho chtěj studovat...:-/

+10/−18
12.4.2013 21:38

V10a34š80e53k 11Ř33í82h28a 2793263458472

Prostě ústav neústav. Skutečná historie se vždy najde v místních regionálních kronikách. Teda pokud ji místní kronkář nevytrhne podobně jako týpek ve vedlejší vsi. No vyčítejte mu něco kord když se jednalo o leta 1950 - 89 a komunysty.:-)

+4/−18
12.4.2013 21:32

J90o30s42e40f 14S37o67k60o76l 2270609612729

absolutně nechápu, proč soudruzi z ods tolik brečí a kvičí. zákon o ustr nastavili právě oni v době, kdy senát byl po dlouhá leta baštou ods a předpokládali, že nastrčením vlastních lidí bude ústav sloužit jako takové "Ministerstvo propagandy ods". Jenže lidem s tou bandou zlodějů došla trpělivost a došlo na zaorálkova slova, že pokud koalice nespolupracuje s opozicí, tak se to potom obrátí proti ní. Nevěřili tomu a teď jen kroutí hlavami,  vztekají se a kopou kolem sebe. Kdyby to v čele ods nebyl samej arogantní šmejd, mohlo být této zemi podstatně líp.

+21/−19
12.4.2013 21:25

L55a40d52a 77N54o15v45a35k 4682723257

máš v tom guláš... Opozice neni od toho, aby s ní někdo musel spolupracovat... A ta naše poslední opozice je zcela evidentně schopná pouze negovat cokoliv a vyslovovat nedůvěru kdykoliv a přes mrtvoly... S takovým hnusem se nespolupracuje...;-)Rv

+13/−19
12.4.2013 21:41

V40a87š39e56k 14Ř56í33h50a 2203493728952

Je heské, že v tom máte jasno. Jen by mě zajímalo jak potom chcete dlouhodobě reformovat naše hospodářství, když se zde každých 8 let mění podstata pohledu. A to můžeme být z historického hlediska rádi, že je český ovčan ovčanem a  opozice s koalicí se nestřídají po 4 letech tak jak je tomu v některých Evropských zemích.

+7/−11
12.4.2013 21:47

L96a10d35a 35N76o27v32a47k 4602343227

já v tom nemám jasno... Mam jasno jen v tom, že s je od z tak daleko, že se nemůže jednat o překlep...8-o

+2/−14
12.4.2013 21:53

V57a55š38e23k 44Ř90í76h73a 2753893548112

už jsem se zde jednou za pravopis omluvil a to je vše. Ale pokud si tímto potřebujete zvyšovat vaše pošramocené "pravicové" ego tak prosím hustě do mě já tyhle reakce co by bezpředmětné většinou vypouštím.;-D

+11/−9
12.4.2013 21:57

L56a32d20a 37N36o16v21a88k 4762573407

tak si to tak neber.. Mně je jedno, že neovládáš učivo základní školy. Podstatné je, že rozumíš politice a umíš zasvěceně hovořit o ekonomické problematice...R^

+6/−17
12.4.2013 22:07

J27o51s77e86f 22S86o17k47o12l 2810419112429

dovol, abych ti připomněl slova z období 2002-2006 po VK nejarogantnějšího politika v dějinách ČR svazáka, syna politruka, petra nečase: "Opozice není od toho, aby něco tvořila, ale bořila!"

fakt se divím, že socani, byť v opozici, chtěli s takovým hnusem vůbec spolupracovat ...

+11/−12
12.4.2013 21:48

L69a65d55a 75N44o59v27a94k 4492773247

klidně mi to připoměň... Kdy přesně to ten bambula řekl...?

+1/−12
12.4.2013 21:52

J96o50s21e21f 58S83o76k81o40l 2130599362319

nerozumíš psanému textu?? v rozmezí let 2002-2006

bylo to v OVM. když jsem to slyšel, tak jsem myslel, že mi oči vypadnou z důlků

přesné datum hledat nebudu, za to mi zaujatý fanoušek bez střízlivého názoru nestojí

+4/−13
12.4.2013 21:56

L13a69d36a 72N18o22v98a24k 4612533817

no sranda totiž je.., že přesně ve stejném časovém rozpětí jsem slyšel na vlastní uši jak říká, že by dal život za to, kdyby dokázal aby opozice mohla konstruktivně spolupracovat s vládou... Taky si přesně nevzpomenu na den..., smůla.;-(

+5/−11
12.4.2013 22:02

J59o71s61e71f 80S18o61k13o54l 2360759112389

no, já bych se tomu ani nedivil

oni ti politici všichni jednou něco plácnou, za pár měsíců to už neplatí a mají nový trend ... verbež ulhaná

+6/−10
12.4.2013 22:35

M32i70r30o51s38l50a16v 48B62e85n49e71š 1517144943350

Je mi smutno z toho, jak vysoké preference má KSČM. Na druhou stranu je ale asi něco špatně, když stále přibývá lidí, kteří jsou ze zoufalosti ochotní tuto zločineckou stranu volit... :-(

+16/−15
12.4.2013 21:18

B25r69o25n89i48s59l86a12v 67Š29i37m57o33n60í29k 5732465652517

Voličů KSČ nepřibývá. Jejich elektorát 20 let stagnuje. Problém je že míň lidí chodí k volbám

+10/−14
12.4.2013 21:32

J66a83n 58F18r23ý90d95l 1204108202665

Která z parlamentních stran zločinevká není?

+1/−13
13.4.2013 1:14

V85a82š45e42k 38Ř46í36h50a 2513293128102

Ostatně celý koncept tohoto ústavu je špatný. A nejzoufalejší věcí je že je rada volena senátem. Pokud jej ODS zakládala a chtěl jej učinit nepolitickým. Neměla vůbec použít tento model. Podle mé skušenosti s některými ať již stálými nebo externími pracovníky byl ústav obsazován nikoli podle kvalifikace, ale podle politického názoru. Což je podle mého u historie značně nebezpečné. Protože potom si všichni můžeme pamatovat vandali jako vrahy, násilníky a bourače památek. a nikoli jako národ který dokázal soužít v Kartágu s kýmkoli a "toto město dokonce povznést nad důležitost Říma."

+11/−9
12.4.2013 21:15

M24i79r27o55s28l87a48v 82C29h83m30e46l27í12k 9789290780

No tak si prostě zvyknem že politruk byl vlastně něco jako táta,psycholog,kamarád a důvěrník...RvRv

+1/−12
12.4.2013 21:13

J48a49n 29K26u84b83a93l29e85k 4339780323266

Jezismarja, ted jsem se vydesil. Tejc je stinovy ministr vnistra? Na tak to nam pan buh pomahej...

+9/−14
12.4.2013 21:05

H51u52g13o 40K62o93n12e56č36n79ý 3358453485658

Koukám, že je to tu samý čtenář Blesku!

+6/−12
12.4.2013 20:54

P42a63v19e66l 87M11i31c13h26a26l 9290606400318

Kandidáti trafik a hradní kanceláře volnější cestu? Ne, že by tam na ně čekal kostlivec, ale zpomalením provozu se konkrétní svědci nedohledají, a kdo před ´89 si udělal postavení, po ´89 majetek, může dnes do pozic ještě lepších

+2/−10
12.4.2013 20:53

J49o64s31e30f 76S41o26k16o63l 2170759712529

Jenže tohle 90% populace nepochopí, pokud to chce vůbec slyšet. Většina lidí má vymytej mozek a hledí si svého modrého či rudého koridoru.

0/−11
12.4.2013 20:57

J67o24s82e77f 29S50o39k19o29l 2450769112239

To je fakt chudák ten sobotka. Doteď měla klíče od archívů ods. To mu nevadilo. Ale už se mu začínají klepat hýždě, až začnou i na jeho spolupartajníky tahat špínu z doby před r. 1990.

+9/−14
12.4.2013 20:51
Foto

E46v34a 32J52i98ř40í54č46k35o16v13á 5923296427110

Že ty "růžovorudé tlučhuby" huba nebolí... 8-o 8-o 8-o

+13/−24
12.4.2013 20:47

V35a87š47e24k 29Ř86í47h35a 2963743898502

Tak jsme si zde opět přečetli cosi o komunistech a bolševicích a dalších  a dalších nadávkách. Ale nějak se vytratila skutečnost, že Ústav združoval hodně lidí ať už externě nebo na plný úvazek. A dokonce bych řekl tolik, že se mi zdal jako takový tunel pro historiky. Přitom, když jsem si povídal s panem Kourou o rolnících v 50letech a zakládání JZD většinou městskými tupci. bxylo mi zděleno, že hovadinama se nikdo nezajímá. Tak se ptám byli rolníci v 50letech objetmi komunistického režimu nebo nikoli. Jak  je možné, že spisy o tatínkovi pana Pospíšila, který mimo jiné mého dědu poslal na půl roku za to že nechtěl podepsat vstup do JZD do vězení. Jsou nedostupné? Skutečnost je taková, že ústav zakládala ODS a podle toho jej taky obsazovala.

+8/−14
12.4.2013 20:34
Foto

E20v85a 71J63i17ř83í52č19k73o16v33á 5623386457450

Pane Vašku, co ta gramatika...  8-o

+1/−15
12.4.2013 20:50

V64a31š63e44k 28Ř25í51h71a 2153253898622

za tu se omlouvám .:-) toť vše

+1/−9
12.4.2013 20:52

J87o48s58e42f 11S87o54k81o82l 2280329602829

Když není argument, je třeba setřít aspoň gramatiku, že? Jak typické arogantní ódésácké. Prostě primitivní ;-D

+9/−17
12.4.2013 20:54
Foto

E54v36a 76J71i59ř11í77č64k64o82v89á 5773596477780

Jak víte, že jsem členka nebo příznivec ODS? 8-o

+7/−15
12.4.2013 20:58

J15o69s81e11f 28S44o92k76o72l 2270779792559

dle vyjadřování je to zcela evidentní. ještě by se dalo uvažovat o převlečení kabátu a inklinaci k top09

+7/−13
12.4.2013 21:13

P27a23v14e48l 19M18i50c52h91a69l 9370606340788

..venkov má ještě opaměť, ale lidé se ji bojí používat a mluvit. Nic nebrání udělat malé muzeum i na malém městě, dát tam pár dokumentů, odkazy na hlubší zdroje. Pár knížek, které jinak se v knihovně utopí. Ale sedláci s hrdostí mrtvi, potomstvo jen vzpomíná.

+1/−10
12.4.2013 20:57

V97a70š98e93k 31Ř82í84h10a 2803983878662

Tak určitě. Jen sehnat peníze na takovéto muzeum je většinou na venkově hodně těžké a tak se většina těchto akcí platí ze soukromých sbírek nebo z Evropských dotací, které lze díky Euroregionům sehnat. Ostatně přesně takové muzeum tvořila moje sestra z bývalého špýcharu. Jenže ono je to o tom, že hondě lidí a většinou z měst více tahnou momentální in akce a skutečná nezmedializovaná histrorie značně ustupuje. Na druhou stranu možná by se skutečně historie měla vrátit z medializovaného přístupu spátky do škol a věděckých aktivit. Přeci jen mám pocit, že to ani tak nejsou historici, ale spíš media, která si ji značně selektují a prezentují podle toho jak se jim hodí.

+3/−9
12.4.2013 21:06

V15á81c19l98a91v 13S82ý64k59o26r73a 6812370177550

Koukám, že tu omluvu jste nemyslel vážně, že? Nejdřív se omluvíte a za chvilku děláte totéž. To, co píšete, taky nemyslíte vážně, že?

+1/−10
12.4.2013 22:15

R18a77d19i56m 31P30o73l92á82š50e43k 9926793739289

Ono to většinou i na venkově bylo tak, že pár procent lidí bylo stoprocentně pro , pár procent lidí bylo proti. A zbytek, až 90 % , "vlálo s dobou"

Potom přijdou "politruci"  a budou říkat: Ti levicoví :Tehdy s námi souhlasili skoro všichni,  95 % lidí, pouhých 5 % lidí byli kulaci a podvratníci a sabotážníci.

Ti pravicoví budou říkat : Tehdy s komunisky nesouhlasilo 95 % lidí , pouze pár hlupáků, fanatiků a nemakačenků, co si chtěli nakrást z cizího , šlo s komunisty.

Říká se to podle toho, kdo zrovna vítězí a tady u toho ústavu to bude asi podle toho, kdo je zrovna ve vládě.

Přítom svým způsobem mají i ti levicoví politruci i ti pravicoví politruci pravdu. Akorát že to jsou lidi omezení neschopní myslet jinak než v rámci nějaké iedologie a podle toho taky jejich práce vypadá.

+2/−9
13.4.2013 8:33

L34e46n42k36a 97Z51i60m87o86v71á 8100183140257

Jednou jsem se tam byla podívat na něčí spis, v tomhle mi to přijde dost užitečné.

+10/−13
12.4.2013 20:10

J42a91k47u22b 15M74a53c59h77a24n 9731322409742

Ja cetl vsechny na me a taky jsem se dozvedel hodne o lidech co se tvari jako kamaradi

+7/−14
12.4.2013 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.