Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Případ ÚSTR aneb ČSSD si bere nedávné dějiny jako rukojmí

České dějiny jsou mnohdy smutné, někdy ironické, kruté, ty moderní navíc ještě dramatické. Ale především jsou zmatené až bizarní a někdy těžko pochopitelné. Někdy dokonce připomínají frašku. Nic je necharakterizuje lépe než nynější dění kolem Ústavu pro studium totalitních režimů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a49n 50Š35v21a65d12l84e33n35k72a 9404439280

Vtipné na tom je, že až socani vyhrají volby, čímž ovládnou Sněmovnu, Senát, kraje, apod., určitě nebudoü blábolit o oranžové totalitě jako v době, kdy byla silná ODS. Ale počínat si budou stejně nevybíravě.

0/0
12.4.2013 18:05

S25t55a46n39i95s17l25a22v 84S61r93b79a 4975484698164

myslím, že je to zcela zřejmé. socani v senátu, příští rok volby do parlamentu, bývalý socanský náčelník, který žádal podporu komančů na hradě, odbory oslavující smrt tatcherové. to přece nejde dohromady s něčím jako hlásání o škodlivosti komunismu. v tomto je svět černobílý. nevadí ti komunisti? pak jsi jejich sympatizant a jako takový je podporuješ. Fašisty naháníme ještě 70 let poté, k objímání se s komunisty stačilo 20 let. tento národ nebude mít žádné dějiny, na které může být hrdý.

+4/0
12.4.2013 7:50

Z39d30e24n27a 72H47v13o28z70d31e91n92s47k55á 6463527407646

nevim, nad cim se autor pohorsuje - doposud mela nase nedavne dejiny jako rukojmi ODS, ale to bylo patrne v poradku.

+4/−7
11.4.2013 20:28

J71a95n 42Š80v28a11d53l84e64n87k40a 9404669630

Neměla. Nebo jinak - proč vy si myslíte, že ÚSTR fungoval špatně?

+2/0
12.4.2013 18:06
Foto

V24l27a94s51t25a 25C55o77u51f28a67l 7747249329745

Minulost je jen jedna.

0/0
15.4.2013 21:36

T38o25m51á49š 43H76á73t72l57e 7119235734871

neskutečný blábol !! ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+4/−8
11.4.2013 19:39

J82i25ř86í 40Ř64e38z78n29í60k 4932362243195

Kde máte důkazy pro svá tvrzení? Kromě té Masarykovy akademie.

+1/−4
11.4.2013 19:26

J93i54ř24í 22K53ü86h31r 2190356710886

http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=776608

zde došel autor k podobným závěrům

+1/0
11.4.2013 20:52

J90i33ř85í 49Ř53e46z50n12í51k 4672932353405

Nepodložené úsudky o názorech některých osob nemohou představovat důkazy. A ty ničím nepodložené úsudky pak samozřejmě nutně vedou k mylným závěrům.

0/−1
13.4.2013 9:20

E37v20a 84P52e54t77ř31í25k34o34v81á 9298582451565

takové kombinace pana redaktora jsou zcela mimo mísu, vůbec nechápu jak toto může někdo napsat, skoro je to stejné, jako kdybych napsala, že Schwarzenberg byl od roku 1975 v KSČ, není náhodou pan redaktor členem ODS a tedy zde předvádí nějakou politickou pravicovou očerňující předvolební hru, úplně mi postačovala tisková konference ČSSD, opravdu je to jen a pouze zase o komunistickém strašákovi, nic jiného pravicová strana ODS nevymyslí, slova mladého Dienstbiera mi stačila, jaké hovínka vyplodili tehdejší pracovníci ústavu dosazeni senátory za ODS na jeho tátu, naopak samotná ODS by si měla posypat hlavu popelem a redaktor iDnes také, tiskovka obdivovatelů odvolaného ředitele byla také jednostranně vedena, vedena v duchu boje proti nebezpečí nástupu levicových sil, tedy vyjádřeno slovy nástup ČSSD ve spojenectví s KSČM, pokolikáté už pravicové síly s něčím podobným přišly, patrně nemají nic jiného jak svého politického soka pošpinit, nakonec po sedmi letech jejich vládnutí se není čím chlubit, zadlužení stále roste, nezaměstnanost také, korupce ještě více, představitelka studentů z roku 89 se na tiskovce odvolaného ředitele se tedy ukázala, opět strašení levicí, kritika zvolené předsedkyně rady aniž by ji znala, kritika lidí zvolených Senátem, prostě všechno špatně, hlavně zburcovat lidi na podporu, s akcí Děkujeme-odejděte také nic nezburcovala, dle ní je dobré zkritizovat nově zvolené neb je rovnou odvolat, aniž by ukázali co dovedou a to jen proto, že je zvolil dle ní nezákonodárný levicový Senát, přitom je tady jen snaha o to, aby byl konečně samotný ústav odpolitizovaný

+5/−7
11.4.2013 18:27

M36a51r77e56k 53Z97e48l40e52n38y 1756236528343

vite ze jste mohla klidne skoncit za tim "... vubec nechapu jak toto muze nekdo nap;sat..." to by byvalo uplne stacilo

+1/0
12.4.2013 0:30

D71a50g98m28a82r 84Č43a11m77k63o57v49á 6730656977139

To je ale blábolení:-(

0/0
15.4.2013 22:19

B30r93o11n93i74s98l88a47v 81Š41i87m78o42n24í78k 5642785902617

Více než 20 let jsme komunistické nebezpečí bohorovně bagatelizovali, socialisty považovali za demokratickou stranu. Teď jsme se konečně dočkali. Čistka v ÚSTR je první zkušební balónek. Je to jedna a ta stejná komunistická sebranka.

+19/−5
11.4.2013 16:03

V82l82a11d75i60m22í35r 73V23e98t13e34š82k42a 2481185805212

Také nechápu, jak mohou (i novináři) stále rozlišovat mezi bolševikem upřímným a (dočasně) zoranžovělým.

+7/−2
11.4.2013 16:47

L58a58d71i61s61l46a50v 95P64ř67i63k84r91y70l 5821134250304

100% souhlas

+4/0
11.4.2013 18:24

V29l28a50d80i49m35í74r 47A77d17á15m46e93k 3151967532308

mám dotaz? koho považujete za demokratickou stranu? zjevně né KSČM, ani ČSSD (socialisty, jak jste uvedl) takže pouze pravicové strany? co třeba LIDEM a VV?

+2/−2
11.4.2013 21:00

L41u89b31o30m63í34r 63H56o66k20r 7388167427514

Pane Navaro, z Vašeho článku čiší všechno možné, jen ne seriozní pohled na vážné téma. Vaše proklamovaná zdánlivá objektivita, daná jakýmsi studiem pod jakýmsi soc. demokratem, nebo výrazy "zdá se, že je to někým řízeno" pro jistotu se jmény, svědčí o Vašem vztahu k  faktům.

ÚSTR byl založen Tolánkovou vládou, která měla většinu i v senátu a již jeho první ředitel jako historik zcela neznámý p.Žáček dával poměrně jasně najevo o co ve skutečnosti půjde. Také většina původně přihlášených skutečných historiků raději hned odešla, vidíc pravý důvod založení ústavu. Od té doby tam byly za 5-ti leté období další 4 ředitelé! Teď se pro změnu změnila správní rada, protože došlo k jinému složení horní komory, To jsou fakta.

Bohužel ústav byl od začátku ideologicky založen i obsazen, tak se dá očekávat, že bude neustále docházet ke změnám. Koho je to chyba?

Osobně jsem pro existenci takového  ústavu, ale pod vědeckou a nikoli politckou kuratelou. Měl by třeba jako součást AV zkoumat historické souvislosti kolem totalitních režimů, jeho podhoubí apod., aby se budoucí generace mohly poučit, ale nikoli dokreslovat historii podle obrazu svému. Pro posloužení jeho současným politickým exponentům postačí třeba Cibulkovy seznamy, nebo jsou tam také jména pro ně nebo pro Vás nežádoucí?

Chápu, proč jste dostal prostor právě zde,v těchto novinách, jakož i fakt , že volební preference vládní ODS jsou zoufalé, ale proto přece nemusíte vystupovat, jako někdo, kdo mohl klidně zastávat významnou funkci v podobně zaměřených ústavech FMV ČSSR.

+10/−9
11.4.2013 15:26

Š78t26ě27p88á62n 69F76r18a46n85c24l 8674439894280

No, hlavně že vy si dáváte s fakty a seriozností práci. Ředitelé po Žáčkovi byli 3, ne 4 ;-)

ÚSTR nemá za úkol pouze zkoumat historické souvislosti (to může dělat třeba historický ústav AV ČR), ale také (citace ze zákona):

- získává a zpřístupňuje veřejnosti dokumenty vypovídající o době nesvobody a období komunistické totalitní moci, zejména o činnosti bezpečnostních složek a formách pronásledování i odporu,

- převede bez zbytečného odkladu převzaté dokumenty do elektronické podoby

A to je to, proti čemu soc-komanči brojí - a aby tohle nadále nedělal, bylo nutné rozprášit jeho vedení a nahradit ho jiným, loajálnějším. Případ soudruha Kučery, který nakonec musel odstoupit kvůli své drobné lapálii s StB, se nesmí opakovat!!! Protože na to, že jihočeský radní Kučera byl rezidentem StB, upozornil jako první právě ÚSTR.

+9/−7
11.4.2013 15:34

A72n57d86r48e49a 50N23o93v10á 8644931856345

a kdo mu vydal čisté lustrační osvědčení?

+2/−1
11.4.2013 15:40

Š81t24ě46p41á44n 64F36r29a76n26c44l 8824539334520

Nikdo.

"Podle právního výkladu příslušného zákona není povinností krajských zastupitelů či radních lustrační osvědčení předkládat. Mluvčí krajského úřadu Kateřina Koželuhová minulý týden zmínila, že jelikož zákon povinnost předkládat lustrační osvědčení nestanoví, není možné po volených zástupcích občanů tento krok činěný nad rámec zákona ani vyžadovat."

http://www.denik.cz/jihocesky-kraj/komunista-kucera-rezignoval-na-post-radniho-jihoceskeho-kraje-20130226.html

+5/−2
11.4.2013 15:44

A44n16d94r89e73a 38N93o62v50á 8664911116645

aha. Já myslela, že to osvědčení měl.

+1/−1
11.4.2013 15:47

Š32t27ě34p68á82n 52F35r31a49n81c33l 8774629984950

Ne - takovýhle "exot" by ho nikdy nedostal. Leda že by ministra vnitra zase dělal Standa Křišťál - to se dalo sehnat čisté lustrační osvědčení poměrně levně. Jen jste musela znát ty správné lidi...

+2/−6
11.4.2013 15:49

R40o52m64a95n 26S69i58k93o68r13a 2223946877612

ve vší uctě pane Hokr,jaksi jste nepochopil hlavní nápln USTR,prioritou není

zkoumat historické souvislosti,na to jsou zde jiné akademické instituce,nežli

něco napíšete,tak si zjistěte ty fakta...Cibulkovy seznamy jsou nedůvěryhodné,nemají punc instituce/vědecká rada ustr,která garantuje 

důvěryhodnost svazků...;-)

+5/−2
11.4.2013 16:06

V94l73a51d63i70m95í58r 91V75e10t10e96š31k93a 2331715215202

Tebe musí docela mrzet, že zde není možné psát rudými písmeny.

0/−2
11.4.2013 16:50

P38e96t31r 96W11o94l83f 3938722334644

Historici říkají, že na špatných základech nelze postavit dobrou instituci. Základy ÚSTR nejsou dobré. V České republice se nepodařilo to, co se povedlo v Německu. Tam se nad ustavením Gauckova úřadu podařilo najít dohodu mezi křesťanskými a sociálními demokraty. V čele pak stanula apolitická osobnost s všeobecnou autoritou. Z dění kolem ÚSTR nejvíc politizací zavání prohlášení ředitele Hermana 26. 3. v Českém rozhlase, že zvažuje nabídku dvou stran a jednoho hnutí, aby vstoupil do politiky. Dám přitom ruku do ohně za to, že sociální demokracie k nim nepatří...;-)

+6/−3
11.4.2013 15:16

J64a70n 56S46v68a53r17d80a 4247915126460

Jak všechno vypadá, tak ODS vládnoucí senátem od jeho ustavení považovala spolu s politickými vězní třetího odboje ten ÚSTR jako svoji a jen svoji výsadu a léno. Došlo ke změně v senátu a najednou se ústav, který v podstatě byl málo efektivní, stal závislým na rozhodnutí rady ustavené podle zákona. Disidentka Petruška Šustrová byla sama překvapena co to stojí za prostředky a bádání žádné. Nejde přece o instituci, která má jen stále chválit hrdinné Mašíny a ze zkoumání nic. To léno k uživení potřebných pomalu končí a je otázka dalšího vývoje. Bohudík doba pana Žáčka je pryč a je načase skutečně vědecky pracovat. A to najednou budí ten rozruch a politizaci. Nejedná se o rukojmí ČSSD, jedná se o objektivní práci a to nikdo z těch kdo tam jsou nezvládli a každého dalšího vyhnali.

+7/−2
11.4.2013 15:14

P48e76t64r 94W28o48l64f 3698962914114

Někdy to vypadá tak, že někteří z těch, jež pracují s archivy StB, si osvojili její metody konspirace, utajování a vedení denunciačních kampaní. Také proto pokládám za důležité, aby výsledky vědecké i dokumentační práce ÚSTR a ABS byly neprodleně zveřejňovány.

+4/−1
11.4.2013 15:18

B65r90o40n96i72s55l78a75v 33Š35i36m20o39n53í60k 5612505252897

To je jako kdyby do čela úřadu pro zkoumání nacismu dosadili Rudolfa Hesse

+12/−4
11.4.2013 14:53

A96d28a36m 60W81i30s46e 2109647557189

do ted "nacizmus" zkoumal Stalin... tak proc ne chvilku naopak

0/−4
11.4.2013 15:12

R62o67m72a68n 89S55o38u55č44e34k 4443255783206

když jsem slyšel v televizi jakéhosi socana co je v radě ÚSTR a jak on se měj za socialismu skvěle a že o tom a o ničem jiném se musí psát tak mi bylo smutno! a že bývalý ředitel poukazoval na zločinnost ksč a to že je špatně!

fuj mu!

+8/−5
11.4.2013 14:48

J21i65ř35í 51Ž67a85b23a 1539162948825

Pane Navaro, exředitel Herman není žádná osobnost a ač mám proti mladým abiciózním výhrady a skeptizmus, posuzovat jejich kvality podle toho, jestli napsali nějakou knihu je malinko mimo mísu.  Na vědecké a nikoliv amatérské hodnocení minulosti tu máme tři Ústavy, nevidím jediný důvod, proč by měla existovat ještě čtvrtá, založená víceméně politickou stranou,  než kvůli znásilňování historie k obrazu svému

+7/−9
11.4.2013 14:47

Š39t39ě57p76á36n 55F23r30a25n72c68l 8474699634140

Ten čtvrtý ústav (ÚSTR) měl zajistit zveřejnění co nejvíce dokumentů o obou totalitách. Je více než pochopitelné, že se to soudruhům z obou (neo)komunistických stran nelíbí.

+5/−6
11.4.2013 15:11

A33d93a79m 65W61i12s57e 2499707637209

za vznikem USTR byla politika a nikoliv veda (objektivni objasnovani historie). do ted hrala prim interpretace pravicova, tak proc by naopak chvili nemohla byt levicova?

... ja jsem pro to tento ustav zrusit a nechal bych zkoumani na VS fakultach venujici se teto dobe.

+10/−11
11.4.2013 14:35

R57o96m68a93n 19S61o77u85č59e25k 4793785183776

můžete jmenovat jednu jedinou fakultu na které se věnují zločinnosti komunistů?

+6/−1
11.4.2013 14:50

A31d94a63m 47W51i28s64e 2869627627289

kterakoliv ktera se objektivne o toto obdobi zajima.

0/−3
11.4.2013 15:10

Š72t49ě42p79á81n 89F86r22a25n97c26l 8604309624170

Takže nemůžete...

+3/0
11.4.2013 15:11

A68d83a13m 87W52i25s71e 2879407177939

ne z fleku nemuzu, nicmene gugl snad pouzivat umite ne? ;-D

0/0
11.4.2013 17:28

Š11t28ě44p54á69n 43F16r74a45n21c44l 8164779354920

Aha. Takže vy tady něco plácnete a ti, co s vámi nesouhlasí, si mají sami dohledat argumenty, kterými by svůj nesouhlas vyvrátili.

Zajímavé pojetí, musím přiznat, že jsem se s ním ještě nesetkal...

+3/0
11.4.2013 17:32

Š65t92ě79p14á43n 42F83r44a59n80c83l 8744199134110

ÚSTR nemá nic zkoumat - ten má zajišťovat podklady pro zkoumání jiných!

+1/0
11.4.2013 15:12

A61n12d71r86e87a 67N76o69v37á 8814541546275

souhlas. ale to by klidně mohl i Národní archiv.

+2/0
11.4.2013 15:20

Z95d34e77n35a 62H59v59o77z17d35e73n60s26k83á 6843737857686

Jo, ale to by pak nemohli tahat kraliky z klobouku podle momentalni politicke objednavky.;-€

0/0
11.4.2013 20:32

A95l71e44n58a 41R43u89s47o34v87á 2326518319889

ÚSTR,by se měl zrušit je zbytečný.Zpolitizovala ho ODS v čele s Topolánkem,když chtěl předat medaile Mašínům.Žáček prohlásil,že chtěli spáchat atentát na Gotwalda  nebyla to pravda,tak pracuje ÚSTR.

+6/−16
11.4.2013 14:33

R87o66m48a35n 13S58o22u59č53e32k 4533765973366

nikoho nepřekvapuje, že rus obhajuje ksč

+7/−2
11.4.2013 14:51

J70i83ř91í 95M50a23c57e82k 3825465914431

Pěkně napsáno. Mě víc než to, zda nějaká strana je levicová či pravicová, zajímá to, zda je demokratická nebo není. A ČSSD stále dokazuje, že k demokratickým stranám nepatří (ač to má v názvu).

+17/−7
11.4.2013 14:29

A44d25a34m 70W55i64s13e 2839727597449

...a ods (strana ktera si dohazovala sve lidicky do ustavu aby spravne interpretovali historii) je strana demokraticka?

+5/−8
11.4.2013 14:36

R59o70m37a56n 46S28o21u14č64e45k 4633755493956

co to má společného s tím, že čssd potlačuje demokracii v tomto státě?

+3/−2
11.4.2013 14:52

A35d11a18m 40W15i83s12e 2429687237959

to ze kolega mluvi selektivne o nedemokraticnosti jedne strany...

0/−3
11.4.2013 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.