Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Já a levičák? To bych se zasmála, říká nová šéfka ústavu pro totality

Nová ředitelka Ústavu pro studium totalitních režimů Pavla Foglová prohlašuje, že ji do čela úřadu nevynesli politici. Podle ní nevadí ani to, že se dobře zná s předsedkyní hlavní rady ústavu Petruškou Šustrovou. Negativní reakce na odvolání svého předchůdce označila za hysterii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l48a58d64i62m79í12r 40P22r32o49k40e24š 8597426770871

Jsem přesvědčen, že hlavní režisérkou celé odvolávací a jmenovací kauzy rady ÚSTR je novinářka a disidentka paní Petruška Šustrová, která rovněž není, stejně jak tvrdí paní nová ředitelka Foglová, převážně levicově zaměřená, ale docela určitě je neřízenou a těžko zařaditelnou střelou. Vždy měla v disentu velmi blízko k Petru Uhlovi, který se nikdy netajil že je mu blízký trockismus, který byl, jako člen KSČ, až tak harlivě levicový,  že ho ani komunisté neuměli přesně zařadit a proto se jej raději zbavili a vehnali ho tak do disentu. Dost vypovídající o situaci v radě také je, že jedinou radní, která byla proti odvolání ředitele Hermana, byla předsedkyně Konfederace politických vězňů, paní Kavalírová. Jsem přesvědčen, že Herman musel odejít hlavně proto, že on byl ten, který řídil ÚSTR tak, že se hlavně a přednostně zkoumala ta komunistická totalita na úkor té totality nacistické, což levici vadilo nejvíce.

+2/−1
12.4.2013 18:33

M21i57r89o92s43l80a70v 55B98e49n37e52š 1947164703620

Je pravda, že poslední kroky ve vedení ústavu poněkud zavání, ale nechtěl bych dělat předčasné závěry. Pro některé zdejší diskutující také připomínám, že zmíněný ústav nezkoumá pouze období socialismu, ale i fašismu, tvrzení, že by v jeho vedení měli být pouze pravičáci, je proto poněkud zcestné. Rada může být složena z lidí z obou táborů, ale nikdy ne extrémisty.

+1/0
12.4.2013 16:44

M32i45r61o37s25l22a71v 32S68o77v15a 6439316

Kdyby se ten úřad zrušil,nic by se nestalo.

+1/−2
12.4.2013 16:41
Foto

O20l96d90a 67S40e86d68l58á79č66e86k 7195626400738

Vzpomínám,že podobné nápadně nenápadné akce prováděli komunisté už od počátku po 9.květnu 1945 a vyvrcholilo to v únoru 1948.Potom už soc.dem.nepotřebovali.

+5/−2
12.4.2013 15:16

R86o27m26a78n 77Č90e23r80v50e72n98k48a 5358313244372

Já a odborník na svém místě? To bych se zasmála, říká novinářský kandrdas s dvouletou praxí.;-D

+4/−1
12.4.2013 14:09

E46v49a 44P12e57t69ř22í17k46o21v81á 9648582521735

hysterie především ze strany ODS a obdivovatelů bývalého ředitele, co se asi může změnit, nic, archiválie zůstanou tam kde jsou, vlastní neschopnost se maskuje za strašákem komunismu, jestli se to prostě lidem kolem ODS nelíbí, ať si založí druhý ústav, nebo třetí čtvrtý...,  z tohoto současného již načerpali řadu zkušeností z práce bývalé StB, kterou nyní a i dříve v politickém předvolebním boji hojně používali, skoro mi to tady připadá, jako kdyby pravicové politické strany představovali novou totalitu

+4/−9
12.4.2013 12:35

M83a47r84t15i52n 98K36u51l18h39á55n28e67k 4903612479449

panenko skákavá ;-D

+6/−3
12.4.2013 12:36

E51v29a 47P73e60t82ř14í73k19o78v66á 9958352641375

pane Kulhánek, můžete mi říci z čeho máte v současné době takový strach, že tady skoro bijete na poplach před nastupujícím komunismem, který jako předvoj představuje hlavně socdem? právě lidi jako jste vy zbytečně přiživují  tu zmíněnou hysterii, nesouhlasím s váma, že jedině pravice má právo na dohled při zpracování dokumentů z dob totality, není to zrovna ukázka té opěvované demokracie, ale jen pro někoho?, právě proto by měla k těmto informacím mít přístup i demokratická levice, lidi odcházejí či přicházejí a nemusí to zrovna být příklad ÚSTRu, po volbách nastoupí pravice a hned se mění všichni vlivní, nastoupí levice a situace je opačná, s tím nic nenaděláte panáčku skákavý

+2/−7
12.4.2013 13:00

V88r60a62t29i78s24l11a94v 40D15i56v39i11š 5307544976769

paní Petříková souhlasím s Vámi, až na to, že demokratická levice u nás neexistuje. Socdem v současné podobě je produkt toho nejhnusnějšího pokrytectví, závistivosti a hlavně "šibalství". Lhát, krást, netahat. Socky.

+7/−6
12.4.2013 13:16

P39e44t20r 78W23o11l43f 3218942724424

...říkal Řebíček, Dalík, Topolánek...;-D

+2/−7
12.4.2013 13:18

E40v25a 52P11e77t38ř17í37k41o68v29á 9508342161675

pane Diviš, a máme tady demokratickou pravici? i přes to, že také neexistuje, tak je zcela určitě ještě horším produktem než ta socdem, každý si ohřívá jen tu svou polívčičku, jedni z leva druzí z prava,  jediné co tu máme je extrémní levice

+2/−4
12.4.2013 13:29

S13y52l12v52a 64Š79p88o65r90k54o58v63á 9866279510334

aha - takže aby to bylo "demokratické", měli by se na zkoumání komunistických zločinů podílet sami komunisté? To je asi stejně "inteligentní" jako požadavek, aby v norimberském procesu zasedali na místech soudců tajké nějací nacisté...aby to bylo "demokratické"

+3/−1
12.4.2013 15:25

E15v81a 69P78e87t13ř77í10k93o91v22á 9398562881195

paní Šporková, trochu spíše hodně rozumu si dejte do hrsti, patříte opravdu jen do stejné smečky těch, kteří chtějí honit něco co neexistuje? to si opravdu myslíte, že ČSSD proto, že jsou spíše levicovou stranou, tak jsou nedemokratičtí a přisuzujete jim komunistický přívlastek? To co jste svým vyjádřením ukázala je totiž stejná demagogie, kterou právě prováděli vámi tak nenávistní komunisté, máte v tom patrně hodně velký zmatek.

+1/−3
12.4.2013 15:42

V13r20a19t57i40s67l40a91v 52D74i34v97i52š 5247514886859

paní Petříková, ČSSD není" spíše levicová strana", ale jsou to levičáci jak poleno, se vším tím humusem, co k levičáctví patří. Jen se tváří jinak. Viz Mládek a parasiti. A použití termínu "smčka" jste se perfektně zřadila. Sodru Exner, ale bez kšand.

+1/−2
12.4.2013 16:16

M17a62r47t80i55n 28K63u34l52h17á59n51e49k 4423762809509

stále nechápu soudruzi jednu věc :

JAK se můžou ideologicky ohýbat dějiny zveřejněním dokumentů -pravdy z doby komunismu ?

jediný způsob jak kroutit dějinami je lhát a zatajivat pravdu = omezit fungování ÚSTR

+4/−3
12.4.2013 12:13

A47n53d38r85e82a 92N22o39v94á 8534881606635

to jste to teda opravdu moc nepochopil

+3/−4
12.4.2013 13:02

M58a14r16t15i76n 19K17u63l83h55á83n15e33k 4173882519209

soudruhu Wolfe.....

kdo jiný než "pravice" by měl hlídat zpracování dokumentů zločinů komunistů ?

KSČ ? nebo ČSSD ve které je 80% bývalých členů KSČ a mají eminentní zájem aby se jim nikdo nešťoural v minulosti ?

P.S. všichni politici z ČSSD "začínají" SVŮJ životopis rokem 1990 :-P:-P:-P PROČ asi ?

+7/−2
12.4.2013 12:07

P96e53t57r 14W70o22l13f 3128242494174

Nečas svůj životopis začíná kde? ;-)

+2/−6
12.4.2013 12:51

J85i11ř39í 12Ž70a92b12a 1539462728325

R^;-D

+2/−3
12.4.2013 12:53

J68o26s65e91f 68Š33l62o75u14f 1699297968101

Pane Kulhánek ! Víte, kdo je pan Nečas ? To je přece předseda naší vlády. Nejvyšší výkonná moc v tomto státě !:-)

0/0
12.4.2013 14:20

J41i56n92d46ř11i14c89h 36B11u31c61h54t52a 6222226303630

Asi máte pravdu. Takže podle stejné logiky má právo a povinnost současné dějiny dokumentovat a vysvětlovat jen levice. 8-0

+2/0
12.4.2013 14:33

J52o78s86e38f 36Š90l22o11u88f 1499367208781

Taky se Vám doneslo, že spousta dokumentů už byly skartována?

Jsem klidnej, ti správní už tam záznamy nemají, a zatím u toho byla jenom pravice !!!

+1/0
12.4.2013 16:54

J87a87n 11H97o55n77d56a 9118482554464

Kdy už všichni ti hlupáci spojující automaticky levici s komunisty a 40 lety v Česku či automaticky pravici se svobodou dospějí a zjistí jak to skutečně je :-) Já osobě bych uznal jedině nestranný ústav, kde co nejobjektivněji jsou vedle sebe postaveny zločiny komunismu, nacismu, kapitalismu a otrokářství, bez rozdílu.

+2/−2
12.4.2013 11:45

R60a56d96e43k 65H29o24u95s42k65a 1909706790721

Nevím co jsou to zločiny kapitalismu, ale pokud jsi chtěl napsat zločiny novodobého zřízení, které se snaží nebo si hraje na demokracii, tak ty jsou v dikci orgánů činných v tr. řízení a ne historického ústavu.

+3/−2
12.4.2013 11:50

M95a64r58t74i75n 12K68u70l46h78á53n62e30k 4683662239339

R^

a otrokářství jsme tady měli 48-89;-)

+2/−1
12.4.2013 12:04

J97i85ř56í 66Ž79a52b29a 1529582878665

Kulhánku, myslím, že ani za bolševika nepracovali lidi tři měsíce bez výplaty a neměli pět minut za směnu na WC, jak se to dnes mnohde děje. Připadáte mi skutečně jak z jiného světa, nebo chodíte ještě do školy.

+2/−8
12.4.2013 12:55

R26a31d42e32k 93H27o92u38s80k53a 1349876490491

Je veliká škoda Žabo, že ty nikdy nebudeš nikoho zaměstnávat. Mohl by sis vyzkoušet zajiš´tovat lidem práci, královsky je platit, bohorovně přehlížet kuřácké dýchánky.... prostě zaměstnanecký ráj. Živit se sám může naprosto každý.

+4/−4
12.4.2013 13:46

J29i94ř18í 55Ž30a50b89a 1799642648645

Housko, o voze a o koze, jako vždy, že?

+2/−2
12.4.2013 14:17

R87a43d53e45k 16H26o87u44s52k49a 1149556590441

Myslím, že ne. Chyba je v tom, že ty nedokážeš myslet ani o maličký kousek napřed.

0/0
12.4.2013 15:28

J36i39n84d68ř97i20c46h 16B46u83c44h73t32a 6172966853600

Tím chcete říct, že tak je to O.K. A kdyby to šlo, tak ani práce za stavu by nevadila. A to je vlastně kousíček k tomu otrokářství. Takže proč by ne, že ano?

0/0
12.4.2013 14:41

R65a76d44e60k 73H57o32u63s64k89a 1449986450721

Já jen kolego od pečiva, že komu se to nelíbí, může se stát zaměstnavatelem sám.

+2/−1
12.4.2013 15:27

J44a72n 28H89o64n30d81a 9548282574514

Kapitalismus od svého vzniku, což je zhruba od 17 stol. ve spojení s kolonialismem byl masakr a genocida, ovšem jelikož se to dělo na lidem ze zemí 3. světa, tak to není tak popsáno, jako například zločiny, které se děly na Evropanech. Ovšem ta reakce je typická, svědčí to o tom, že lidé jsou vlastně u nás až po uši v ideologii :-)

+3/−3
12.4.2013 12:06

M58a18r71t82i19n 89K57u91l82h36á21n98e70k 4783162319149

"kapitalismus" neexistuje, je to jen nesmyslný pojem jistého Marxe ;-)

existuje jen demokracie a ta se mění a vyvíjí

+2/−4
12.4.2013 12:09

J18i74ř46í 69Ž72a48b70a 1549422518765

Víte, co je to zřízení? Machrujete a motáte hrušky s jablkama.

0/−2
12.4.2013 12:58

J14a16n 46H29o92n11d64a 9848492544744

;-D Kapitalismu neexistuje ;-D Vy jste až po uši v ideologii. Kapitalismus je stejně tak ideologie vzniklá dlouhým lidským vývojem a pro jeho vznik musely nejprve být ty správné podmínky. Je to soustava soustava názorů, postojů, hodnot, ideí a mechanismů, což je klasifikace ideologie. Demokracie může být, ale nemusí být zároveň součástí kapitalismu. Vždyť např. Zákon britského parlamentu z roku 1819 zakazoval zaměstnávat děti mladší devíti let a u starších stanovil maximum dvanáct hodin denně. Podnikatelé proti tomu protestovali jako proti omezování volného trhu. Podobným, a pro podnikatele v koloniích drastickým omezením volného trhu byl zákaz otroctví. To s demokracií nemělo nic společného a kapitalismus fungoval velmi dobře :-) Ostatně v Číně, kde funguje nejtvrdší kapitalismus se ukazuje, že z něj lze vymáčknou nejvíce pod totalitní vládou. Ovšem v něčem takovém asi nikdo žít nechce.

http://www.ceskapozice.cz/magazin/recenze/volny-trh-neexistuje

Btw. Marxe uznávám stejně jako třeba Maxe Webera, byli to velcí filosofové i když soupeři.

+4/−2
12.4.2013 13:23

J41i52ř25í 19Ž61a45b12a 1489822438265

Je pouze zajímavé, že naši kapitalističtí sousedi Němci vyhodnotili jako největší osobnost minulého století Karla Marxe. Bez ohledu na ideologii. U nás ale mudroňové typu Kulhánka nejsou schopni odstupu od modrých brýlí.

+1/−3
12.4.2013 14:21

V72l78a81d86i77m19í47r 26P50r66o23k52e85š 8457166280961

Pane Žabo, mě zase více zajímá než Karel Marx, že ředitel podobné instituce, jako je ten náš ÚSTR, kněz Gauck, tak přesvědčivě a do důsledků vyzkoumal činnost jedné z největších komunistických tajných služeb STASI, že si jej ti kapitalističtí sousedi Němci zvolili za svého prezidenta. Možná je to tím, že tam nemají v opozici komunisty a ti němečtí socialisté jsou docela na jiné lodi než ti čeští socialistokomunisté.

0/0
12.4.2013 18:56

D15a93v66i75d 39F76i31x30a 4609213138679

Škoda, že se smějete jenom vy.

+2/−1
12.4.2013 11:39

J15a58n 18H59l41e36d64í42k 4259902278672

jestli ústav na vyšetřování zločinů a vražd ze strany KSČSSD ovládnou soudruzi z KSČSSD------ na co to bude ??  Název KSČSSD pochází z faktu jejich minulého a budoucího propojení, nebo úplného sloučení,---  sloučení proto, že obě partaje považují za svá totální dogmata:: Marxův Kapitál, event. Manifest,, kde se vtlouká do hlavy nenávist třídní a osobní, a to pověšením ideových protivníků.

+7/−2
12.4.2013 11:23

P97e87t60r 87W66o79l13f 3428472964544

ÚSTR by měl být nezávislý a apolitický, pokud by chtěl být ve své práci objektivně spravedlivý. Pravičáci si tento úřad obsadili svými lidmi, aby protilevicovou ideologií odvraceli pozornost lidí od nevymahatelnosti práva v pravdoláskařské demokracii. Pro většinu lidí je ÚSTR zbytečný, šířící demagogii,sváry i nenávist a jako takový by měl být zrušen. Pokrytci jako Benda i Herman se svými soukmenovci této společnosti klid nepřinášejí a proto by se měli začít živit jinde a jinak, hlavně prací.;-D

+3/−8
12.4.2013 11:17

R25a66d86e95k 56H60o36u65s16k78a 1209916570621

O práci by se neměl rozepisovat nikdo, kdo živí kopírováním Wolfe.;-D

+3/−1
12.4.2013 11:23

P21e58t80r 73W13o16l86f 3358682874774

Jako hlavní zásluhu uvádějí digitalizaci materiálů STB, ale scanování dokumentů zvládne každá sekretářka, tak k čemu plný barák přeplacených "vědců".

0/−3
12.4.2013 11:26

R87a64d50e56k 78H64o70u60s42k51a 1729446780131

kolik je tam průměrný plat víš?

0/0
12.4.2013 11:30

P15e58t84r 48W56o16l39f 3978752174974

Za to flákání jsou tam i zadarmo drazí.;-D

+1/−3
12.4.2013 11:31

R38a39d41e19k 28H56o77u18s17k91a 1209786860501

Ty máš štěstí, že jsi placen od příspěvku a ne od jeho obsahu. To by ti totiž ani nestačila tvá S karta, jak bys musel doplácet.

+2/0
12.4.2013 11:38

P18e59t58r 15W88o76l79f 3768672534304

ÚSTR není vědeckou institucí. Byl koncipován pravicovou parlamentní většinou k plnění tří funkcí: První funkcí je působit jako ideologický správný vykladač moderních dějin. Druhou fungovat jako oddělení špinavých triků proti politické konkurenci. Třetí funkcí je působit jako dobře placený pelech zasloužilých politiků a jejich rodinných příslušníků. To vše za peníze daňových poplatníků. Zrušení této nefunkční černé díry s rozpočtem více než 150 mil. Kč ročně a převod agendy i s rozpočtem do existující vědecké instituce pro studium moderních dějin je jen logickým postupem.

+1/−2
12.4.2013 11:44

R48a77d61e57k 79H22o56u51s28k48a 1339606410851

Tohle jsi zkopíroval odkud?

+1/−2
12.4.2013 11:52

M72a64r36t86i92n 36K71u43l39h96á57n34e18k 4973372309699

na ÚV mají pokyny ;-D

zničit důkazy jakýmkoli způsobem :-P

+1/−1
12.4.2013 12:10

D85a20n70i49e93l 29N38o94v44á67k 3603478272563

pro popletu Petra W. jsem také něco okopíroval,aby věděl,nebo alespoň tušil,k čemu se vyjadřuje:

Úkoly Ústavu pro studium totalitních režimů:

zkoumá a nestranně hodnotí dobu nesvobody a období komunistické totalitní moci, zkoumá antidemokratickou a zločinnou činnost orgánů státu, zejména jeho bezpečnostních složek, a zločinnou činnost Komunistické strany Československa, jakož i dalších organizací založených na její ideologii,

analyzuje příčiny a způsob likvidace demokratického režimu v období komunistické totalitní moci, dokumentuje účast domácích a zahraničních osob na podpoře komunistického režimu a odporu proti němu,

získává a zpřístupňuje veřejnosti dokumenty vypovídající o době nesvobody a období komunistické totalitní moci, zejména o činnosti bezpečnostních složek a formách pronásledování i odporu,

převede bez zbytečného odkladu převzaté dokumenty do elektronické podoby, dokumentuje nacistické a komunistické zločiny, poskytuje veřejnosti výsledky své činnosti, zejména zveřejňuje informace o době nesvobody, o období komunistické totalitní moci, o činech a osudech jednotlivců, vydává a šíří publikace, pořádá výstavy, semináře, odborné konference a diskuse, spolupracuje s vědeckými, kulturními, vzdělávacími a dalšími institucemi za účelem výměny informací a zkušeností v odborných otázkách, spolupracuje se zahraničními institucemi nebo osobami, které mají obdobné zaměření.

+3/−1
12.4.2013 11:37

P27e71t41r 34W49o92l83f 3418802864184

Ústav pro studium totalitních režimů mezi své úspěchy počítá, že vydal 113 publikací. Monografií, tedy knih, které předkládají nějaké ucelené autorské sdělení, je ovšem podle webu ústavu pouhých 25. U těch několika kvalitních, jako je třeba kniha o Janu Palachovi nebo kniha Jana Rychlíka o česko-slovenských vztazích, ÚSTR fungoval jako vydavatelství nebo finanční partner, až na naprosté výjimky nevznikly prací historiků této instituce. Zbytek tvoří podivná směs velice dílčích témat a věcí, které vůbec nezapadají do tematického záběru ústavu – od Osudů svatobořických dětí, přes První vietnamskou válku na pozadí osudu Ladislava Charváta až po Recepci Kritické teorie Frankfurtské školy v západoněmeckém levicovém hnutí šedesátých let.

+1/−3
12.4.2013 11:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.