Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Herman: Za mým odvoláním byly tlaky sociálních demokratů a komunistů

Odvolaný ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů Daniel Herman odmítá, že by ve funkci pochybil. Za svým koncem vidí politické tlaky ze strany sociálních demokratů a komunistů. "Mám obavy o budoucnost ústavu," řekl Herman v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e57t68r 86B13u13d37í46n 2747984906846

Socani a Komanči by měli mít přísný zákaz se k tomuto ústavu jen přibližovat, natož o něšem rozhodovat, je to hnus, jak se derou k moci. Opravdu bude hůř...

+1/−3
12.4.2013 6:21
Foto

F11r65a59n84t88i93š26e56k 37Č61e49r89n67ý 2587641418320

Rudý úklid ! A bude hůř Rv

+3/−2
11.4.2013 20:22

R13u92d68o41l76f 13P74l27a76č40e22k 3705307902232

Hermane, Hermane jsem plně za Vaše odvolání a nevymlouvejte se na bolševika.Jsem věřící,ale jak jsem kdysi slyšel Vaše názory tak mi nebylo moc dobře.Doufám že jste ten Daniel Herman bývalý duchovní!

+2/−2
11.4.2013 12:06

R13o56s50t66i85s72l16a73v 23V94á50c44h40a22l 2595518627465

Já jsem snad na novinkách , nebo nevím

+2/−1
11.4.2013 11:39

M77i26l44a58n 62D97v71o90r53n21í89k 4506382597

Nechápu proč se Nečas vysiluje a zesměšňuje  bojem za tohoto TOP-flandáckého koně ve vlastnictví Kalouska   ?Rv?

+4/0
11.4.2013 11:36

F30r37a29n47t66i51š38e74k 61S36o81b67o70t38k61a 1327363954800

Pravice bohatě využila situace od zahájení činnosti Ústavu a po celou dobu jeho 5 letého života. Dosadila tam jen své lidi, sloužil pravici, vyhledával vhodné kompromitující materiály atd. atd. atd. Teď pravice pláče, že socani alespoň trochu mění poměr sil. Bude docela legrace po volbách do Poslanecké sněmovny, pokud tam bude mít levice přesilu, jak budou členové ODS a TOP plakat, až začně levice využívat jejich "úpravy" jednacího řádu.

+7/−1
11.4.2013 10:41

I58v69o 49Z59e66d78n33í31č37e20k 8174128325511

Komunisté požírali děti a  znásilňovali babičky , všechny zavřít [>-]R^[>-]

+7/−3
11.4.2013 10:06

P38e53t89r 83B10u30d35í27n 2397584926306

Slyšel jsem, že znásilňovali i dědečky...

+1/0
12.4.2013 6:25

R86a45d45o18v84a50n 60K87r15á32t33k55ý 4702776272909

u nás komunismus nebyl.maximálně určitá forma diktatury.dokonce naše republika se jmenovala Ceskoslovvenská socialistická republika.díky minulému režimu dnes bydlím.jestliže někdo vraždil,tak na něho podejte trestní oznámení,vrah zůstane vrahem vždy.komunismus dokonce ani nehlásá nic o vyvraždění o lidskych rasách.spousta komunistů bojovala proti fašismu.myšlenky že komunismus je stejny jako fašismus jsou zvrácené a svědčí a nevědomosti.

+12/−5
11.4.2013 8:54

J71o95s38e14f 54Š56í62d36l39o 4804978513908

Hnus, hnus, hnus... byl to odporný režim, když jsem jel na tábor do Jugošky, rodiče museli zůstat doma. Nešlo jen o vraždy, jak píšete, ale celou příšernou uzamčenou zemi, izolovanou násilím od zbytku světa, který se nelíbil zas..ným komančům!

Byl to režim minimálně stejně odporný jako fašismus - zabíjel a zotročoval VLASTNÍ lidi!

A nejenom ruďoši bojovali proti fašistům, i spousta normálních lidí, později komanči stíhanými za činnost v RAF apod.

+4/−7
11.4.2013 11:10

J74i69ř28í 34Ž48a48b74a 1389172338715

A když jste jel na tábor do Českého ráje tak jeli rodiče s vámi? ;-D Mimochodem - asi jste to měli u komančů dobrý, do Jugoslávie jentak někoho nepustili. Byl na to i speciální červený pas

+5/−2
11.4.2013 12:59

D66a23n65i87e92l11a 77S76o96l78a55ř61o40v11á 6571906170404

Jiří Žaba: cestovní pas do Jugoslávie byl šedý a platil až do r. 1992, kdy se (SFRJ) Socialistická federativní republika Jugoslávie rozpadla :-)

+2/0
11.4.2013 21:27

V86l33a58d34i34s80l63a95v 17N98e65k32o57l62a 2759473334906

Proboha na koho by si tito lidé stěžovali,nemít ČSSD A KSČM.Ať si stěžují na vlasní neschopnost vi ODSáci

+17/−7
11.4.2013 8:03

L69u25b25o19š 58D88o95l91e31ž54a91l 4855434363584

dobré ráno,;-D pane Grebeníček.......;-D

+2/−15
11.4.2013 8:25

L63u35b59o36š 10D68o51l52e51ž25a25l 4595534413454

dobré ráno,.....pane Grebeníček.....;-D

+3/−12
11.4.2013 8:26

J34i43ř53í 63Ž25a15b95a 1639432198245

Zasekla se ti jehla..

+14/−2
11.4.2013 8:28

J32i74ř98í 25Ž77a21b39a 1709292498875

Celý Ústav zrušit. Není to nic jiného, než ODS zřízený orgán na "správné" pochopení dějin. Jsem přesvědčen, že dějiny by měly být studovány a prezentovány historiky a ne ideologicky pokroucenými výklady amatérů jak zprava tak zleva. Jiný tento žrout státních peněz totiž nemá. Předpokládám, že existující Ústavy jsou natolik demokratické, že není důvod suplovat jejich práci. Máme tu Úřad dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu, Ústav soudobých dějin při AV, Vojenský historický ústav. Na co asi slouží tenhle úřad plný ideologických amaterů, kterému ředitelovali lidi jako p. Žáček - novinář, pan Herman - kněz a nebo teď pí Foglová - překladatelka?8-o

+17/−9
11.4.2013 7:37

L90a36d43i65s87l19a89v 47P53ř49i15k39r42y41l 5111904330964

V principu souhlas, ale je tu bohužel jedno "ale" . Na protikomunistické "revoluci" v 89. se podíleli z velké části komunisté a proto to nebyla skutečná revoluce, ale pouhé předání moci pod patronací právě komunistů čímž bylo zajištěno, že viníci 40 leté bolševické totality nebyli NEKOMPROMISNĚ POTRESTÁNI, takže by nebylo na škodu dovědět se PRAVDU!!!!!!

+8/−2
11.4.2013 7:48

J19a71n 43S31t14e14h18l43i37k 9915507606381

No a na to je nejlepší celý archiv zdigitalizovat a každému zpřístupnit ! At si historikové z každé instituce mohou bádat a né jen par vyvolených

+9/0
11.4.2013 7:53

J63i33ř94í 71Ž34a24b36a 1239682298775

Vaše "ale" nechápu. Jestli má tento ústav předávat lidi k potrestání za své totalitní činy, tak si nejsem vědom, že by tak činil. Daleko víc než barák plný placených hloubatelů v tomto případě dokázal jeden Stanislav Motl. Ústav dokázal jen vydáním své knihy totálně pošpinit Josku Skalníka, což stálo flek ředitele Žáčka. Nic jiného si za ty roky nevybavuji

+6/−3
11.4.2013 8:00

L30a15d42i36s55l74a71v 80P96ř38i27k57r64y92l 5271714310654

Nikde nepíšu, že to má být právě tento ústav, který má "předávat lidi k potrestání" , ale považuji za NAPROSTO NUTNÉ aby "lidé" kteří se podíleli na nastolení, průběhu včetně všech pozdějších následků BOLŠEVICKÉHO TERORU byly DŮRAZNĚ POTRESTÁNI skutečně, nebo alespoň morálně, k ničemu takovému z mého pohledu doposud nedošlo!!!!!!

+3/−3
11.4.2013 8:10

L15a84d38i19s22l23a88v 80P13ř47i66k38r35y84l 5561164180444

doplnění : to že moji touhu po potrestání BOLŠEVICKÉHO TERORU nechápete beru jako SAMOZŘEJMNOST

+2/−5
11.4.2013 8:13

L84a40d22i32s59l23a15v 63P91ř51i96k43r17y65l 5711294500574

;-D DOPLNĚNÍ DOPLNĚNÍ u Vás se dá jednoznačně použít řčení "KOHO CHLEBA JÍŠ, TOHO PÍSEŇ ZPÍVEJ";-€;-€;-€

+1/−4
11.4.2013 8:21

J55i64ř98í 56Ž97a45b61a 1589912268355

Všímáte si, že nejprve mi napíšete " v podstatě souhlas" abyste po chvíli začal urážet a napadat?  To vás přepli na standardní program? Nechápu...

+7/−2
11.4.2013 8:28

J78i90ř35í 67Ž42a24b24a 1579692108975

Já beru jako SAMOZŘEJMOST (podívejte se, jak se to píše) , že diskuze s vámi opět typicky přešla v napadání.

+6/0
11.4.2013 8:22

L95a89d62i75s75l49a55v 24P41ř90i76k89r44y87l 5921364830574

Po prožití BOLŠEVICKÉHO TERORU NEMOHU, NEBUDU a NECHCI reagovat na lidi, kteří tento TEROR obhajují jinak !!!

+1/−9
11.4.2013 8:29

J32i12ř24í 68Ž11a42b59a 1799172378745

A kde ho obhajuji? Vám asi opravdu není dobře.

+6/−1
11.4.2013 8:32

L46a60d18i42s41l17a39v 56P10ř49i71k94r26y49l 5841334750924

Na moje názory na BOLŠEVICÝ TEROR, alespoň prozatím, nemá vliv můj zdravotní stav, ale PROŽITÝ život v něm. Vy jste na tom asi stejně, ale pro Vás na rozdíl ode mne bolševické VRAŽDĚNÍ A KRÁDEŽE měli pozitivní význam RvRvRv

+1/−9
11.4.2013 8:41

M75i64l34a79n 68B75a72u23d47i67š 4595602177475

musel jste chodit do jiskřiček, nebo Vám nedali ve školce svačinu ;-D;-D;-D

+7/−3
11.4.2013 8:35

L22e64n60k83a 49S24v96o37b84o93d51o50v91á 2546245287395

R^

+1/0
11.4.2013 10:21

J47a42n 40R31y13c98h52t83á53ř 4187612472624

Celý tento institut zrušit . . . už jen název - Ústav pro studium totalitních režimů . . . každý ví, že komunismus byl stějně zrůdný jako fašismus. Bohužel doba, kdy se s komunistickými zrůdnosmi a stranou jako takovou mohlo zamést, jsou dávno pryč. Místo rázných kroků tady vytváříme nic neřešící instituty  . . . jsme holt v českém absurdistánu.

+12/−3
11.4.2013 7:30

L83a85d11i13s45l65a42v 46P21ř20i42k91r24y19l 5811414900774

R^R^R^

+1/−2
11.4.2013 7:50

M70a96r74t14i46n 87K18u74l32h30á61n46e25k 4543522409859

levicovým soudruhům leží ÚSTR pěkně v žaludku, jednak se jim špatně maniluluje a lže o době minulé, když někdo může vytáhnout z archívu fakta a za druhé se bojí, že se přece jenom může objevit nějaký dokument, který nestihli skartovat a politik skončí :-P

P.S. v Německu, Polsku, na Slovensku  fungují obdobné instituce ....

+3/−6
11.4.2013 7:26

J89i12ř38í 70Ž37a26b35a 1129762968835

Kulhánku, levicovým soudruhům asi nic z minulosti neublíží. Horší je to s tvrdě pravicovými bijci. Ti mají asi daleko větší strach z minulosti. Na to ovšem  zřídili tenhle Ústav, aby dokumenty řádně procedil.

+10/−3
11.4.2013 7:42

M91i88l19a91n 39B98a78u16d71i15š 4245142377405

R^R^;-D

+1/0
11.4.2013 8:07

J28a53r38o45s87l22a40v 77M92o37u87k59a 3919807935452

Pane Hermane, ale Petruška Šustrová není komunistka ani sociální demokratka, že!!!:-)V

+7/0
11.4.2013 7:15

M43i18l70a81n 72B54a32u76d53i35š 4445602117865

chudák malej, ještě mu nedošlo, že když je jmenován na nějakou funkci, tak může být z této funkce i odvolán :-P:-P:-P

+7/−5
11.4.2013 7:01

J21a95r66o64m23í22r 97K71r57á52l 4550559114969

No, pokud by to fungovalo na VŠECHNY takové funkce, bylo by to dobře.

+3/0
11.4.2013 8:16

K60a60m15i50l 27M22o23r43c20i90n95e20k 3816556726426

Komunismus měl být postaven na stejnou úroveň jako nacismus a bylo by vymalováno....

+6/−11
11.4.2013 6:53

S88t63a33n67i92s37l57a15v 68Č97e78š78k94a 8587836115959

Nařky pana Hermana jsou vcelku pochopitelné, protože po té, co se vzdal zajištěného postavení kněze, přišel o další teplé místo. A připdá mi poněkud komický jeho nářek nad politickými tlaky ohledně ÚSTR. On pan Herman chce snad zcela vážně tvrdit, že tento ústav si ve své nynější podobě neprosadila pravice na zcela třídním a ideologickém základě a že tato instituce je nezávislou a neutrální vědeckou institucí?

Nepochybně je špatné ideologické řízení této instituce ať už zprava nebo zleva. Stejně tak je nepochybně třeba, věnovat se zkoumání i té nejnovější historie. Jen mi není jasné, proč to nemůže dělat existující Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, který by ty stamiliony věnované na pochybný ÚSTR mohl dostat jako účelovou dotaci, aby je neutratil za něco jiného. Asi by však v tomto případě nebyla tato úctyhodná organizace AV tak ovladatelná.

+10/−3
11.4.2013 6:22

F79r30a97n34t46i98š49e80k 69S77m54e50t78a12n16a 7758463691981

Zakládat ÚSTR v jeho formě, kdy je kontrolován politiky, byla chyba. Stát by rozhodně měl podporovat zkoumání totality, ale ne takto. Tímto způsobem je ten výzkum náchylný politickým tlakům socialistů a komunistů, kteří chtějí nechat minulost zrůžovět. Však už Lukáš Jelínek se vyslovil pro to, aby se věnovalo více pozornosti třeba stoupajícímu životnímu standardu horníků na Ostravsku v 50. letech, protože přeci nic nebylo černobílé, že ano soudruzi.

+7/−6
11.4.2013 1:08

M81i67l18a95n 37B47a57u88d63i18š 4745212227265

doposud ÚSTRk byl náchylný politickým tlakům pravicově zaměřených stran, takže pracoval na jejich objednávky :-P:-P:-P

+7/−3
11.4.2013 7:04

M25a33r71t71i45n 19K43u34l42h55á38n17e33k 4983292349389

ano ?  a co dělal na objednávku ? ;-D;-D

+2/−1
11.4.2013 7:22

M25i56l77a34n 58B19a30u25d66i38š 4125222437215

nic, pouze tendenčně vykládal historií podle pokynu modrásků, pokud někoho potřebovali zlikvidovat, dostal ÚSTRk příkaz najít cokoliv na tu osobu, poku by nic nenašli, nebyl problem si to vymyslet, oni totíž nemusí své "bádání" podrobit jakekoliv oponentuře  :-P:-P:-P

+7/−1
11.4.2013 7:38

J87i89ř42í 14Ž89a93b58a 1319462378205

Příklad je vydání knihy , lidsky likvidující Josku Skalníka, díky které byl z postu ředitele odejit pan Žáček

+3/0
11.4.2013 7:47
Foto

R31o98m62a12n 14K11o60š55ť83á74l 5906860871989

23 let po... Co chcete studovat? Kolik soudruhů je překabátěných v dnešních demokratických stranách? Kolik mladých, nadějných kádru "porevoluční" éry (včetně p.Nečase) nám dnes vykládá pojem demokracie? Vznikne někdy i Ústav pro tunelování při zhasnutí? Budou založeny komise na výzkum tunelů? Dočkáme se i Institutu na odškodnění obětí Klausovy amnestie? Klíďo bych mohl pokračovat, ale nechci. Ona totiž skutečná spravedlnost není a nebyla za žádného režimu. Můžeme si založit třeba sto vyšetřovacích komisí a ústavů, ale prostě dějiny, píše vítěz...

+15/−5
11.4.2013 0:16

M75i92l46a85n 98B22a19u75d27i35š 4945882867415

;-D;-D;-DR^R^

0/0
11.4.2013 7:13

J44a94n 21N65o83v75o37t71n92y 4157440383

Zločinecké spiknutí

+3/−4
10.4.2013 23:28

J48i19ř38í 20R37y44s 3584387976174

Kdo ze šesti radních má něco společného se soc.dem.?Pokud vím tak nejblíže pan Jelínek a pana Hermana odvolalo 5 ze 6ti.Tak proč do toho pan Nečas plete ĆSSD a KSĆM? Je to jasné,je zoufalý a odepsaný,jen hodit ručník do ringu.

+14/−6
10.4.2013 23:22

F70r31a69n43t72i44š98e50k 92S38m82e34t59a93n87a 7598523911871

Asi bych doplnil, že levicový senát navolil 4 z 6 členů komise. Mínus Naděžda Kavalírová, kterou potvrdil.

+2/0
11.4.2013 1:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.