Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útočník poblíž Bělehradu zastřelil nejdřív syna a pak dalších 12 lidí

Šedesátiletý útočník postřílel v úterý ráno poblíž srbského Mladenovace nejprve své nejbližší a následně své sousedy, mezi nimi šest žen a dítě. Motiv pachatele není dosud známý. Útočník se po masakru údajně pokusil o sebevraždu a o jeho život nyní bojují lékaři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I98v24o 56F98r36a26n64t49i56š29e67k 6839197220131

<REKLAMA>

Mimochodem, zítra kolem poledne zveřejní sdružení LEX český překlad v diskuzi již jednou zmíněného videa s drastickými telefonáty na linku 911 a hned poté i já zveřejním na toto téma článek i s mým vlastním komentářem. Doufám, že hoplofobik "Josef Novák" mne tam v diskuzi rozcupuje svými argumenty na malilinkaté kousíčky ;-)

</REKLAMA>

+3/0
9.4.2013 20:46

T33o56m75a51s 35H70a90c68e37k 6374857715277

<ironie>

No ta Evropa je hrozna, Samej magor co strili kolem sebe. Nojo, dyt tam sou vsichni blbi, je to videt na tom jak krachuje jedna zeme za druhou. No tam urcite nechci, mezi takovy blazny, at se tam vystrilej mezi sebou paka jedna...

</ironie>

Ja si jen vzpomnel na podobne prispevky kdyz se neco podobneho stalo v USA. 

Pro nekoho asi sok zjistit ze magori se najdou vsude.

+9/0
9.4.2013 13:45

H22a12n94a 77K47r53i70v62a73n12k50o85v77a 4361567363120

pokud se ex-jugo zabijeji mezi sebou v ex-jugo, je to jejich problem. mne vadi, kdyz zabijeji lidi v zapadnich civilizovanych zemich. :-/

+2/−6
9.4.2013 12:15

J97o79s85e53f 53N44o87v65á20k 6203180552299

uups, to je ale odkopávka.....

+4/−4
9.4.2013 12:30

H70a50n53a 47K37r54i34v88a45n65k50o50v59a 4531347643560

to je muj nazor a vim, o cem mluvim.

+1/−3
9.4.2013 13:12

H44a43n42a 34K38r16i85v72a68n66k17o21v37a 4431627173530

viz dnesni clanek "Cizinec upálil bezmocnou stařenku...."

0/−2
9.4.2013 15:20

M41i10c42h40a98l 11R12i22m62b23a44u13e93r 4909625113627

Sorry, ale šílenci, kterým hrábne, byli vždycky. Jenom se teď o nich víc píše a proto to vypadá, že to je horší. Na 100% se před nimi chráni tnelze, mají výhodu prvního úderu :-/ Jestli si někdo myslí, že zakáže XY a tím to bude lepší, tak to se tedy zásadně plete.

+9/−2
9.4.2013 12:13

J74o73s22e93f 42N43o66v73á68k 6873270762189

bohužel se tady vyskytují ti, kteří si myslí, že se vlastním ozbrojením ochrání. střelná zbraň bohužel není obranná ale útočná a každý, kdo ji vlastní, je potenciální vrah desítek lidí. čili, čím více lidí bude zbraň držet, tím větší riziko. To je cíl zbrojařské lobby

+1/−12
9.4.2013 12:27

I31v87o 42F15r22a33n32t26i45š42e39k 6229757910511

Tohle video je dost surové, ale sluníčkové lidi Vašeho typu by snad mohlo navést k zamyšlení:

http://www.youtube.com/watch?v=J1IKeyTvakA

+7/0
9.4.2013 12:31

J69o73s74e53f 20N73o67v87á93k 6583980662759

a to je právě ten sen. každý zbraň, celý svět, to je jářku trh. Jenže problém je na začátku, každý držitel zbraně je potenciální pachatel přesně toho, čemu má zabránit. Já jsem ochoten si připustit, že je to neřešitelný problém, vaše parta ne, myslíte si, že když bude mít každý zbraň, bude to lepší. Nebude

+1/−6
9.4.2013 12:36

I65v39o 23F84r44a54n90t55i69š88e78k 6399777460391

Nikdo (kromě Vás) tady přece netvrdí, že musí mít každý zbraň 8-o Tvrdíme jen, že zákaz zbraní nejenže nic neřeší, ale situaci ještě zhoršuje.

+7/−1
9.4.2013 12:39

J41o82s81e65f 51N25o14v93á22k 6723650432639

ano, napsal jsem do příspěvku "každý" záměrně. čekal jsem, kdo se toho chytí. chytil....čili těžká debata pokračuje. ale zkusím ještě jednu otázku, ta rozhodne, či tahle debata ještě má smysl. Když bude mít střelnou zbraň o 10% více lidí než nyní, vzroste riziko útoku střelnou zbraní? (ekvivalentně když bude mít o 10% méně lidi střelnou zbraň než nyní, klesne riziko útoku střelnou zbraní)?

+1/−6
9.4.2013 13:02

I10v48o 55F23r66a55n59t15i29š54e76k 6309107940981

Na obě otázky je odpověď NE.

+5/−1
9.4.2013 13:07

J84o95s24e41f 36N37o56v21á76k 6423240592619

výborně. já věděl od samého začátku, že nemám mezi slepé oslavovače hlavní chodit....

+1/−7
9.4.2013 13:08

I45v10o 21F77r20a37n55t30i42š65e71k 6329867330221

To jsou ovšem statistiky ;-D

+6/−1
9.4.2013 13:10

J37o14s45e50f 30N15o19v25á58k 6343170362529

moc to nevylepšuješ.....v pohodě, už na to nemusíš reagovat....já už stejně půjdu.....

+1/−6
9.4.2013 13:13

I37v78o 79F51r94a97n69t28i42š97e19k 6729487770511

Chápu, že na základce si se spolužáky běžně tykáte :-/

A zkuste si ty statistiky už konečně dohledat, když mi nevěříte - je dokázané, že snížením dostupnosti zbraní riziko zločinu se střelnou zbraní stoupá.

+7/−1
9.4.2013 13:16

M40i51c19h49a14l 43B82e71n95e72š 8396559352834

Tak sem nechoďte, slepý odpůrče. Zkuste si najít statistiky kriminality z Velké Británie, kde se rověž pokusili omezit vlastnictví zbraní. Výsledek - velká NULA a nárůst násilné trestné činnosti.

+7/0
9.4.2013 13:12

J62o53s13e11f 12N92o62v84á29k 6363880632929

Jak říká pan "ivo františek". To jsou ovšem statistiky

+1/−5
9.4.2013 13:14

M93i16c35h77a80l 36B66e84n16e24š 8666319192534

Ano omezení držení střelných zbraní znamenalo NÁRŮST kriminality. Chápete slovo NÁRŮST? To znamená více násilné trestné činnosti, Včetně té páchané střelnými zbraněmi.

+7/0
9.4.2013 13:20

I17v83o 78F65r51a43n44t79i54š15e71k 6459837880551

Na světě jsou dva druhy zvířat - dravci a jejich kořist.

Nikdo, kdo vidí, jak leopard loví gazelu, nepopírá, že gazela se smí bránit pomocí kopyt a rohů.

Ovšem jsou na světě lidé, kteří by toto právo chtěli jiným lidem odepřít.

Myslí si, že leoparda zastaví, když gazele uřízneme rohy. Protože pokud to dravci ulehčíme, tak on prostě odejde.

Tohle je přece šílené! Pokud to dravci ulehčíte, výsledkem nutně bude více dravců.

+5/0
9.4.2013 14:32

L32i82b60o49r 50W88a64l69i94c58h29i68e98w56i39c45z 3788926497554

Ještě jsem neviděl, že by zbraň na někoho sama zaútočila ... Vy snad ano? Vlastnictvím střelné zbraně se člověk automaticky stane potenciálním vrahem? Já si myslím, že pokud je někdo "potenciálním" vrahem, tak si prostředky ke svému "potenciálnímu" vraždění vždy najde, střelnou zbraň k tomu nepotřebuje.

+7/0
9.4.2013 12:34

J10o50s70e46f 29N58o23v61á29k 6163450512779

ano, máš pravdu. vynech nesmysly o tom jak "zbrań sama zaútočila", to je demagogický nesmysl (byť si myslíš, že není). prostě s bouchačkou to dokáže kdejaký posera, to je jasné

+1/−5
9.4.2013 12:38

L39i83b40o16r 81W67a64l51i23c82h17i31e74w44i33c24z 3698926517444

S nožem nebo jinou zbraní by to nedokázal?

+6/0
9.4.2013 12:40

J42o54s80e22f 23N30o90v74á13k 6493880222769

ale já mluvím o střelných zbraních, o nich je tahle debata. já bych se rád přestal bavit o potřebných a užitečných nástrojích (ano, můžou se z nich stát zbraně) a vrátit se ke střelným zbraním (primárně určeným k zabití)

0/−5
9.4.2013 13:07

L89i68b72o97r 39W95a35l84i13c86h66i62e24w54i23c89z 3468596237924

Žádná z mých zbraní není primárně určena k zabití ... dělám něco špatně?

+5/0
9.4.2013 13:26

I17v44o 84F12r27a92n61t75i88š47e72k 6939937540831

Kdyby alespoň v češtině nebylo základem slova zBRAŇ slovo bránit ;-)

+4/0
9.4.2013 13:30

J75a60k25u40b 95Š26p59r38i66n23g58e97r 5746772849656

"každý, kdo ji vlastní, je..." - mluvte za sebe, jo ? Vlastním ozbrojením se člověku zvyšují šance se ubránit, takže zjednodušeně řečeno - vlastním ozbrojením se člověk ochrání. 

P.s. potencionální vrah desítek lidí ;-)

+6/0
9.4.2013 12:45

J89o74s29e69f 54N83o69v80á46k 6443580942659

každý, kdo ji vlastní, je potenciální střelec až mu hrábne. Jestli tohle chceš popírat, tak mě utvrzuješ, že debata je zbytečná. Ano, zastánce střelných zbraní bude tvrdit, že více lidí je větší možnost obrany. Jelikož je ale střelná zbraň útočná věc, zabíjí z dálky, tak mi z toho plyne, že více zbraní, větší riziko na někoho zaútočit. Já nevím, co na tom nechápete (vy všichni)

+1/−8
9.4.2013 13:04

M23i71c68h69a69l 47B38e31n29e26š 8756569152274

Každý komu hrábne ano. Ale to pak můžeme přemýšlet o omezení nákladních vozidel - viz již připomínanýž případ Hepnarová.

+3/−1
9.4.2013 13:09

J87o68s93e85f 97N14o80v82á28k 6733830382909

v pohodě, nech to bejt....tohle by stejně nikam nevedlo...

0/−6
9.4.2013 13:13

T89o44m93a60s 67H64a72c52e50k 6894387155397

A Vam uz hrablo, co?

Jen pevne doufam ze nemate ridicak a jste nekde ve sveraci kazajce, protoze takovy paraty, vite kolik lidi uz uskrtily?

Zatim to co tu rikate je jen a jen demagogie.

+3/−1
9.4.2013 13:50

I55v44o 69F58r53a23n49t66i81š21e51k 6589597900831

Podle síly jeho argumentace typu "A co když bude ochránce zrovna na záchodě?" ho osobně odhaduji tak na druhý stupeň ZŠ ;-)

+1/−1
9.4.2013 13:55

J40a53k93u84b 41Š56p47r85i35n65g17e91r 5426732469776

Taky vlastním penis a pokud mi hrábne, můžu někoho znásilnit. V kuchyni mám nože a když mi hrábne, můžu tiše zabíjet lidi (je asi 100000x větší šance, že mě někdo ubodá než zastřelí, bez ohledu ve kterém státě se budu nacházet). Když se budu na to dívat z tvého pohledu tak ano, jsem potencionální vrah. Ale pravděpodobnost rupnutí v mé kouli je tak mizivá, že nemá cenu to vůbec zmiňovat. Palná zbraň je útočná tehdy, pokud jí někdo užije k útoku. Pokud to chápeš jinak, něco je u tebe špatně. A hlavně - zbraň NEZABIJÍ ! Ani k tomu nebyla zkonstruována ! Asi teď nebudeš chápat proč, tak ti ušetřím jednu reakci a rovnou to napíšu - palná zbraň byla vynalezena za účelem vystřelit střelu určitou rychlostí na určitou vzdálenost. Že to někdo používá k zabíjení je věc jiná.

+1/0
9.4.2013 19:18

I64v80o 68F57r46a23n69t30i70š88e33k 6189327510111

V roce 2011 bylo podle statistik FBI střelnými zbraněmi spácháno v USA celkem 8 583 vražd.

V témže období bylo v USA puškami, všemi puškami, nejen samonabíjecími spácháno 323 vražd. To jsou 3 % všech vražd.

Kladiva a tupé zbraně tam zabíjí o polovinu více lidí. Ruce a nohy tam zabíjí dvakrát tolik. A nože zabíjí pětkrát více Američanů, než všechny pušky dohromady. Chyby ve zdravotnictví, kterým lze předcházet, zabijí v USA 98 000 lidí ročně. Zanedbání zdravotní péče zabije téměř dvanáctkrát více lidí, než kolik jich je každoročně zavražděno. To je třistakrát více, než kolik jich je zavražděno všemi puškami dohromady, ne jen těmi útočnými.

A přesto nikdo nemluví o regulaci kladiv, nožů lékařů nebo nemocnic. Nikdo to nedělá, jelikož výhody z nich plynoucí dalece převažují nad zápory, které s sebou nosí.

A studie prokazují, že zbraně v USA předcházejí od osmi stům tisícům do více jak dvou miliónům násilných činů každý rok. Nejnižší odhad znamená, že zbraně zabránili stokrát více násilným činům, než s nimi bylo spácháno vražd. Nejnižší odhad a přesto stokrát více!

0/0
9.4.2013 19:42

J18o72s88e22f 96B94e52n72e82š 1177571437911

To je přesně to, co zarytí odpůrci střelných zbraní nikdy nedokážou a ani nechtějí pochopit a záměrně se vyhýbají konfrontaci s potvrzenými závěry z dlouhodobých výzkumů. Stále jen omýlají tvrzení, že zákazem zbraní se kriminalita spáchaná se střelnou zbraní sníží. Nezbývá než osvětou bojovat proti ovlivňování lidí médii a ukřičenými politiky. Jsem rád že žiji v ČR, kde je zbraňová politika nastavená celkem rozumně, ale obávám se, že díky podobným článkům se názor veřejnosti bude spíše klonit k restrikční politice a vláda toho využije, jak se to například stalo na Slovensku.

+1/0
10.4.2013 11:02

I45v30o 17F92r44a43n85t77i89š42e46k 6269827730241

A proto zde máme LEX ( www.gunlex.cz )

0/0
10.4.2013 11:12

J51o32s39e63f 83B63e98n28e52š 1607481827221

Nedávno jednomu občanu ČR taky hráblo, sice žádnou střelnou zbraň neměl, ale i tak dokázal srovnat půl bytovky se zemí a zabít 6 lidí. Vy tu pořád spekulujete nad tím, že každému kdo vlastní zbraň, jednou jistojistě hrábne a půjde do ulic vraždit. Takových lidí je jen mizivé procento a dělat kvůli nim restrikce týkající se těch 99 procent slušných lidí je nesmysl a jen by nahrál kriminálníkům. Záměrně ignorujete potvrzená fakta z dlouhodobých výzkumů, proto nemá cenu se s vámi o této problematice dále bavit.

+2/0
10.4.2013 10:43

M17i84c50h87a78l 77B84e49n81e40š 8736889642334

A pak kdo je tu demagog. Prý každý je potenciální vrah. Máte doma nůž? Jste potenciální vrah. Líbí?

+5/0
9.4.2013 13:04

J27o40s51e94f 24N30o38v31á60k 6773930592379

ano, je to tak, je to stejné, sekera, kladívko, střelná zbraň, ano.....souhlasíš se mnou?

+1/−2
9.4.2013 13:05

M45i12c63h41a94l 59B73e70n14e90š 8586479152884

Takže vlastně každý člověk na světě je potenciálním vrahem. Co s tím tedy udělat? Omezit dostupnost jednoho z miliónu druhu zbraní, kterými se dá vraždit?

+4/0
9.4.2013 13:07

J73o69s90e64f 74N29o40v80á86k 6103640342619

mě by jenom zajímalo, jestli máš (ty a tobě podobní v této diskusi) nějaký ekonomický zájem obhajovat střelné zbraně.Asi máš jednu v šuplíku, ale i přesto bys měl přeci být pro, aby je mělo co nejméně lidí, ne? a znovu, rád bych se vrátil od demagogií typu, nože, sekery, kancelářské sponky, ke střelným zbraním, primárně určeným k zabíjení, zabíjení z dálky, s nízkým procentem přežít.....

0/−2
9.4.2013 13:12

M82i85c34h72a93l 29B49e48n47e27š 8976789382894

Zbraň nemá, nevyrábím je, neprodávám je. Nemám z nich ani korunu. Přestaňte se pořád ohánět tou demagogií. Statistiky jednoznačně dokazují, čím se páchá více trestné činnosti i kam vedly pokusy střelné zbraně omezovat. Ano zbraň je určena k působení zranění či smrti. Jde ale o to, kdo ji drží. A to, že někomu může hrábnout již také vynechte. Hrábnout může každému a pak je jedno co drží v ruce.

+4/0
9.4.2013 13:19

J62o22s48e92f 57N18o41v63á60k 6683220282409

no prosím, jestliže tedy může hrábnout každému, více střelných zbraní způsobí více smrti....jo, je to stejné jako s noži, jasně. ale střelnou zbraň si nevyrobíš, nůž klidně. Už to chápeš?

0/−3
9.4.2013 13:21

M96i64c24h63a76l 69B96e89n83e79š 8286639282654

Jak kdy, jak kde. Hepnarová zabila autem dost lidí. Byli tu dva linky na sekery a nože. Samozřejmě že také střílí. Méně často, více obětí. U nožů je to obráceně- téměř denně, mrvých na jeden případ méně.  Ale věřím, že ve spoustě případů by obětí bylo při různých útocích méně, kdyby se měli čím bránit.

+2/0
9.4.2013 13:26

I50v35o 51F92r85a45n38t77i68š47e16k 6179257300291

Cože si nevyrobím? 8-o

www.youtube.com/watch?v=n1wV3lmbSv4

+3/0
9.4.2013 13:28

M34i65l59o74š 87K52o83v33a63č 7315188406980

srbi byli naklonení terorizmu odjakživa,kvuli nim byla válka a následne krvavé dvacáté století.

0/−4
9.4.2013 12:10

D77a42n30i38e38l 52V90u38č19e75n36o82v11i28č 2951757561

to myslíte první světovou vy ustašo?:D

0/0
17.4.2013 9:41

J69o53s76e70f 59N23o68v88á39k 6233660122879

Jak oslavovači zbrojařské lobby chtějí zabránit tomuto? bude u dveří každého bytu na světě stát ozbrojený marshall?

+1/−11
9.4.2013 11:24

P70e77t14r 38M10a35t27ě77j77ů 5726383894248

Jak chtějí oslavovači sekerářské lobby zabránit tomuto?

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/298116-ind-pozabijel-sekerou-devet-zen-a-divek.html

http://m.denik.cz/denik/c/cinan-zabil-sekerou-sest-osob-vcetne-dvou-deti.html

Bude u dveří každého bytu na světě stát statný dřevorubec se sekyrou?

+17/0
9.4.2013 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.