- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, za starého C.K. mocnářství mohl také student přecházet z jednoho ústavu do druhého. Buď na konci ročníku, ale i v jeho průběhu. Ovšem na stejnou pozici, jakou měl před tímto přechodem. Samozřejmě bez jakékoliv ochranné lhůty. Když uměl, tak uměl, když neuměl, tak propadl. Ale tatík či milující matička platili za robátko byt i stravu a školní platy. Tenkrát nebylo gymnásium v každé díře, jako dnes "Univerzity". A pak existovala ještě jedna věc: Konsilium abeundi. Pokud jsem to napsal špatně, nechť latiníci prominou, latinu jsem se nikdy neučil. Prostě to byl kopanec do zadku nežádaného studenta, který provedl nějakou lumpárnu proti zavedeným zvyklostem. A tím měl po žížalkách, v žádném jiném ústavu monarchie jej ke studiu nepřijali. Nechci soudit motivy, které k tomuto rozhodnutí vedly. Ale byly to motivy z dnešního hlediska velice směšné, ba pohoršující.
Ale docela bych chápal tuto instituci při propadnutí. Ale asi jsem nechápavý stařec bez citu pro mládí a jeho potřeby.
A co na to rodiče? Ti snad ty dětí živí, tedy asi by měli vědět, jak a kde jejich děti studují a jestli je chtějí financovat jako "věčné studenty".
Vždycky fungovalo jednoduché rozdělení - ti chytřejší šli na střední školy, ti méně chytří na učiliště. Dnes se však nic takového již nepraktikuje a na střední školy chodí i velmi slabí studenti, kteří většinou v průběhu 1. ročníku přestupují na jinou školu nebo teprve na zmíněné učiliště, kam také patří. Opatření, jakým tomu zabránit je jednoduché - přestupy v průběhu studia zpoplatnit. Ono si to pak většina méně inteligentních studentů rozmyslí.
Žák tedy získá ve třetím ročníku výuční list - to bude za docházku Kdo a kde je naučí řemeslo
A kdo je na vine? Nekdo si mysli, ze studenti, ale ti se jen prizpusobi pozadavku. Kantori resp. kantorky? Ty delaji jen svoji praci jak umi a primerene svemu ohodnoceni. Skolstvi je postaveno na okraj, nebot jsou mnohem snazsi metody jak prevadet penize z dani do soukromych rukou. Dokud nebude skolstvi rizeno smysluplne a ucitelske povolani prestiznim zamestnanim, do te doby se napravy nedockame. Soukrome skolstvi je jen dalsi problem v rade. Soukrome skoly proste reaguji stylem poptavka - nabidka. Pokud jsou slabe rocniky, pak jejich kriteria jdou dle teto logiky dolu a naopak.
Proste skolstvi, kde skola dostava prispevek na zaka a nikoliv na jeho studijni vysledek, kde znacna cast kantoru je placena pod prumernou mzdou, kde si studenti mohou "delat co chteji", tak to je odsouzeno k postupnemu upadku.
Proc je nesmyslne mnoho studijnich oboru, ktere jsou v realite k nicemu a jen produkuji uchazece o rekvalifikaci? Proc nejsou dostupne kvalitni ucebny? Proc nejsou kvalitni ucitele?
Odpoved zna kazdy soudny. Vlastni podpora skolstvi neprinasi zisk do urednicke kapsicky.
jinde "stát" vyhazuje stamiliony ročně za daleko nepochopitelnější kraviny
Když se někomu nedaří na střední škole, měl by jít do učení. Dnešní střední školy jsou neuvěřitelně lehké. I při rostoucí lenosti našich potomků, zvládne střední školu každý, kdo umí číst a sleduje pozorně výklad látky.
Ja se divim rodicum,ze to detem dovoluji takhle prestupovat.....dite vyjde ze skoly v 25 a bude met vyucak:-)
Hlavní důvod vidím v tom, že dnes studují slabé ročníky z devadesátých let, takže aby se střední školy udržely a nebyly zavírány , vezmou úplně každého, i největší trotly. Ti pak prolézají s odřenýma ušima. Nebo nezvládají učivo a stále mění školy. Podle toho vypadá i úroveň našich našich maturantů. Školy nechají prolézt téměř každého. Za pár let tomu bude naopak. Až začnou dospívat silné ročníky , které se narodily mezi lety 2005 - 2010, tak se na střední školy zdaleka nedostanou všichni chytří a schopní žáci. Zase se bude hledat protekce. Je to trochu začarovaný kruh.
šéf Sdružení soukromých škol navrhuje aby stát za tyto žáky neplatil. To je úsměvné, soukromé školy vědí o čem mluví a obvykle nemají s fluktuací problém, dobrá polovina jich produkuje absolventy stylem zaplatíš= dokončíš.
Stát i žáci investují desítky milionů do zjištování studijních předpokladů (NZS, SCIO) aby to následně vedlo k nárůstu přecházení, snižování laťky studijních oborů a fantastického nápadu, zpoplatnit něco, k čemu přebujelý systém doslova vybízí.
Welcome in Czech.