Diskuze

Časté větrání tříd zajistí školákům lepší známky, zjistila studentka

Jihlavská studentka zkoumala, jaké je ovzduší při vyučování ve třídách. Když se nevětrá, hromadí se tam oxid uhličitý, který negativně ovlivňuje činnost mozku. Se svým projektem uspěla v republikové ekologické soutěži. Nyní ho bude obhajovat na soutěži mezinárodní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je vážně legrace - když jsem chodila na ZŠ a SŠ já, muselo se o přestávkách povinně větrat, a teď se o tom mluví jako o převratné novince. Uznávám, ono je docela umění udělat z bobečka kuličku...:-P

1 0
možnosti

Legrační je váš příspěvek. Od středoškoláka čekáte práci aspirující na Nobelovu cenu? Většina lidí v jejím věku se stará akorát o to, kde se ožrat a s kým se vyspat.

0 0
možnosti

A cák ho. Tak ekologie, jó? Já jen že její definice je tak ňák jiná. A japato měřila? A co takhle tym uhličitým bublinkatý nápoje? Sardel za vypitou sodovku? Ňák nevím. Já dyž chodil do školy, tak furt byl největší blbec Kostřiha. A bylo to jedno, jestli ráno ve vyluftovaný třídě nebo vodpoledne, když byla k vobědu hrachová kaše. To se eště navíc zvýšila koncentrace metánu. Eslipa vo tom taky uvažovala? Ale von už Švejk říkával, že má moc rád, když lidi blbnou na kvadrát. ;-D

A nyní trochu jinak (pro autorku článku i nadějnou budoucí zubařku). CO2 na rozdíl od CO nezpůsobuje bolesti hlavy. Jinak by vám musela asi prasknout po vypití nápoje CO2 obsahujícího. Jelikož je CO2 těžký plyn, docela by mne zajímalo, zda v práci byla uvedena i jeho výšková koncentrace. Zcela chybí zdůvodnění (natož studie), proč by měl CO2 negativně ovlivňovat mozkovou činnost. Domyšleno do důsledků - lázeňský pacient, který právě absolvoval uhličitou koupel na tom není s myšlením nic moc a chudák lázeňská, která v tomto prostředí dnes a denně pracuje, ta už musí být slintající idiot. A když už jsme u logiky této objevné práce: od tří let nosím brýle, ale nikdy jsem netoužil být ani optikem, ani ophtalogem. Co je u mne špatně?

0 0
možnosti

na každý pád je vidět, že tahle země má stále dost všímavých a inteligentních lidí...není to s námi zas tak úplně špatné...

0 0
možnosti

Tak to už znala moje babička, že se musí větrat, a to ještě nevěděla, že je to ekologie!:-)))))))))))

2 0
možnosti

Tak studenta by si možná mohla projít ČSN EN 12831  a nemusel tak objevovat ameriku. Tohle je už dávno známá věc a jediným problémem je že  hodnoty v normě  uvedené jsou optimálním průměrem, který nemusí vyhovovat všem. A tak zatím co jedni budou u otevřených oken mrznout druzí se budou dusit při teplotách 14°C.

2 0
možnosti

Tak vyvětrat jsem chtěla už před dvaceti lety na gymplu, když se ve třídě nedalo dýchat a lidi zívali, nicméně bylo mi řečeno, že jestli je mi vedro, mám si sundat svetr. V tom věku učiteli nevysvětlíte, že vám není vedro, ale chcete vzduch. Jste buď drzý, nebo za blbce u spolužáků.

6 2
možnosti

A97l59e39š 92A79d74a53m

7. 4. 2013 19:54

Výborný článek a velmi přínosná studie. Rovněž jsem dělal vlastní výzkumy a zjistil jsem, že dlouhodobější absence přísunu tekutin může u žáků a studentů způsobit nižší efektivitu a horší studijní výsledky, někdy též dokonce žádné studijní výsledky. Pokud se subjektům zamezí přísun tekutin několik dní, jsou jejich studijní výsledky nulové. :-P

10 0
možnosti

Naši předkové by se asi moc smáli. Větrání vydýchané místnosti jako předmět výzkumu a téma, které vyhrává v ekologických soutěžích?  Nevím, jestli by pomohly školy bez oken, ale mám dojem, že jsme opravdu, ale opravdu zblbli...  ;-D

8 0
možnosti

Jestli vám třeba neuniklo, že naši předkové neměli plastová těsnící okna.

1 3
možnosti

Nj. proto jsem si do bytu namontoval rekupraci.....

1 0
možnosti

Zajimalo by me, kolikrat se musi vetrat, aby byly skolakum ZAJISTENY lepsi znamky o jeden stupen, kolikrat o stupne dva atd., a jak budou znamkovani zaci, kteri maji jednicky uz pri nizsi frekvenci vetrani. V dobe, kdy jsem ja chodil do skoly, nebyly skolakum ZAJISTOVANY lepsi znamky castejsim vetranim, ale lepsi znamky mivali zpravidla zaci nadanejsi a hlavne v uceni pilnejsi.

4 2
možnosti

To je přece jasné.  Známkovat se bude podle procentáže hodnot CO2. Studentům, kteří budou sedět v místech, kde je hodnota CO2 vyšší, se budou známky navyšovat o odpovídající procenta...

0 0
možnosti